Lopettaminen (ja vähentäminen)

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
LeFairylette
OD

Re: Lopettaminen (ja vähentäminen)

Post by LeFairylette »

10. päivä ilman buprea. Vieläkin kolottaa ja tekis kovin mieli saada vedot, mut en vaan haluu mokaa tätä nyt!
Tässä on paaaaljon pelissä ja haluan päihteettömän elämän hetkeksi, jotta pystyn palaamaan viihdekäyttöön joskus. Samaan koukkupaskaan en itteeni laita! Miks en kuunnellu varotuksii pari vuotta sitten.... "Ku alat vetää subua, huomaat että vedät vieläkin joskus parin vuoden päästä." "Älä koskaan rännää, koska sit et pääse siitä eroon"
Toisaalta, nyt näyttää lupaavalta. Haluun uskoa itseeni!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

LeFairylette wrote:10. päivä ilman buprea. Vieläkin kolottaa ja tekis kovin mieli saada vedot, mut en vaan haluu mokaa tätä nyt!
Tässä on paaaaljon pelissä ja haluan päihteettömän elämän hetkeksi, jotta pystyn palaamaan viihdekäyttöön joskus. Samaan koukkupaskaan en itteeni laita! Miks en kuunnellu varotuksii pari vuotta sitten...
10 päivää ja seuraavat vielä kestät niin kolotus on melkeinpä ohi. Pientä kylmää on mukava keväällä ja aikasia aamujakin kipeistä jaloista ei mee kato koko kesä ohi. ;)

Tosiaan näissä lopetuksissa on aina aika vitusti pelissä. Itse kelaan kokoajan, sitä mitä mulla vois olla sitten jokupäivä, kuhan jaksais pysyä kuivilla. Itellä kyl aika hankalaa, kun se joku päivä on niin kaukana, ettei tajua sitä minkä takia tekee töitä kokoajan. Vaakakupeilla mitaten elämää tai sillai :)

tsemii vain.
LeFairylette wrote: . "Ku alat vetää subua, huomaat että vedät vieläkin joskus parin vuoden päästä." "Älä koskaan rännää, koska sit et pääse siitä eroon"
Niin no. Noi varoittelut on vähän sellaisia, että eipä niitä kandee ainakaan jossitella turhaan. Hitto mä oon ainakin jäänyt koukkuun joskus ja kait parikin kertaa. Ehkä vieläkin pari kertaa jos on sellainen tarve, mut... saapanähä :D
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

LeFairylette wrote:10. päivä ilman buprea. Vieläkin kolottaa ja tekis kovin mieli saada vedot, mut en vaan haluu mokaa tätä nyt!
Tässä on paaaaljon pelissä ja haluan päihteettömän elämän hetkeksi, jotta pystyn palaamaan viihdekäyttöön joskus.
Kannattaa tässäkin sit muistaa että on helppo lipsua raiteiltaan myöhemminkin, erityisesti jos vetää sellasta ainetta johon on ollut joskus koukussa. Kaikki ei vaan pysty viihdekäyttöön. En toki siis sano, ettetkö sä ehkä voiskin pystyä, mut kannattaa myös miettii et mikä on itelle tärkeämpää. Mulle pahin riippuvuus on ehdottomasti tupakka, enkä mä oikein kykene sen viihdekäyttöön. Silti sitä on tosi vaikee hyväksyä. Lopetan ja sit ajattelen et no kännis vaa poltan tai bileis vaa poltan tms. ja kohta poltanki taas joka päivä. HELPOMPAA olis olla polttamatta ollenkaan. Jos on pahasti ollu koukus johonki aineeseen niin voi tosiaan olla helpompaa olla kokonaan ilman kuin yrittää viihdekäyttää.

Mut sen sijaan oon aika hyvin onnistunut pitämään viihdekäytössä sellaset mömmöt, joihin en oo ollu koukussa, esim. MDMA ja sienet. Nyt vuoden sisään ottanu 2 kertaa MDMA:ta ja 3 kertaa sieniä. Tää tahti on tuntunu aika hyvältä itelle.

Niin ja piti vielä onnitella ja tsempata :) Mäki oon ollu nyt kymmenisen päivää ilman tupakkaa... :D Onhan se silleen vähän eri juttu ku subu mut mullakin tulee siitä kyl paljon ikävii sivuvaikutuksii joist huolimatta tullu jatkettuu sauhutteluu vaa riippuvuuden takii. Esimerkiks tupakka aiheuttaa mulle rakkulaista ihottumaa sormiin ja se on nyt kadonnu melkeen kokonaan :).
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
Travel
Psykonautti

Post by Travel »

4 kuukauden aikana tullu otettua tasan kerran piriä, vaikka sitä meni lähes joka päivä syksyllä, jippiiiiii! :) Enpä ois uskonu vielä joskus loppu syksystä tähän, mutta hiton hyvältä tuntuu! :> Nyt viimonen kuukaus oikeestaan vaan hatsilinjalla ollu, löin mukamas lukkoon olevani toukokuun päihteetön, vaan taidan siihen savut ainakin sallia.
Kaikki mitä kirjoitan, on vain oman pääni sisäistä fiktiota, jossa todellisuus on kaukaa haettua.
getto
Apteekki

Post by getto »

Mua pyydettiin vetämään N/A-rinkii tonne naapurikunnalle tuttujen keskuuteen jotka on ollu teinei sillon ku mä oon menny kouluun. Suurin osa tyypeist korvaushoidos.... Mun on vaan tosi vaikee uskoo siihen et heil on tarvittavaa motivaatioo olla ilman.
porter

Post by porter »

wRRa wrote:
Tässä on paaaaljon pelissä ja haluan päihteettömän elämän hetkeksi, jotta pystyn palaamaan viihdekäyttöön joskus.
Kannattaa tässäkin sit muistaa että on helppo lipsua raiteiltaan myöhemminkin, erityisesti jos vetää sellasta ainetta johon on ollut joskus koukussa. Kaikki ei vaan pysty viihdekäyttöön. En toki siis sano, ettetkö sä ehkä voiskin pystyä, mut kannattaa myös miettii et mikä on itelle tärkeämpää. Mulle pahin riippuvuus on ehdottomasti tupakka, enkä mä oikein kykene sen viihdekäyttöön. Silti sitä on tosi vaikee hyväksyä. Lopetan ja sit ajattelen et no kännis vaa poltan tai bileis vaa poltan tms. ja kohta poltanki taas joka päivä. HELPOMPAA olis olla polttamatta ollenkaan. Jos on pahasti ollu koukus johonki aineeseen niin voi tosiaan olla helpompaa olla kokonaan ilman kuin yrittää viihdekäyttää.

Mut sen sijaan oon aika hyvin onnistunut pitämään viihdekäytössä sellaset mömmöt, joihin en oo ollu koukussa, esim. MDMA ja sienet. Nyt vuoden sisään ottanu 2 kertaa MDMA:ta ja 3 kertaa sieniä. Tää tahti on tuntunu aika hyvältä itelle.

Niin ja piti vielä onnitella ja tsempata :) Mäki oon ollu nyt kymmenisen päivää ilman tupakkaa... :D Onhan se silleen vähän eri juttu ku subu mut mullakin tulee siitä kyl paljon ikävii sivuvaikutuksii joist huolimatta tullu jatkettuu sauhutteluu vaa riippuvuuden takii. Esimerkiks tupakka aiheuttaa mulle rakkulaista ihottumaa sormiin ja se on nyt kadonnu melkeen kokonaan :).
Itse monta kertaa kärsínyt opiaateissa kylmät kalkkunat idealla että voi sitten viihdekäyttää... Viikko takaperin mulle tuli loksahdus jossa tajusin pointteja mitä mun isovanhemmat ja vanhemmat on koittanu mulla toitottaa, syy ja seuraus. Mulle tuli se fiilis ekaa kertaa oikeasti tonne miten ihmiset sen haluaakin aatella "sydämeen" tai mihkälie että en koskaan oikeesti ole onnellinen jos jatkan tällästä elämää.

Ei oma ystäväpiiri ole ainakaan doupista mitään onnea löytänyt kukaan ja mitä nyt suurta itsetutkiskelua tullut viimeaikoina tehtyä niin itellä se oli aluks se huumeromanssi minkä jokanen vetää joka tämmöstä elämää on eläny/elää ja sen jälkeen suuri itsepetos, moraalinen rappio ja monien ystävien menettäminen(ainakin suuri näytönpaikka ettei se kuosiminä aina ollutkaan se oikea minä).

Ja laiskaluonne ja sileemmäntien etsijä olen aina ollut joten nytten pidän tälläsen omatoimisen katkaisuhoidon jossa kontaktin pito kavereihin on kielletty paitsi kertaviikkoon huumeeton ystävä, puhelut ja muu kontaktin pito esm irkki ja facebookki. Menty 4 päivää ja vielä olis 10päivää jälellä. Sitten rupeen opetteleen arkea 1 asia kerrallansa ilman huumeita.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

porter wrote:
Joo monesti sitä ajattelee, että ei noi vanhemmat ja "selväpäiset" ihmiset ole ne jotka ymmärtää mitä sä haet elämältä tai mikä sun elämäntilantees on. Jännästi kyllä moni jotka ei kauheen ahkerasti kuosaa kokee olevansa kumminkin yllättävän onnellinen verrattuna niihin joilla on asiat vähän jatkuvaa ylä ja alamäkee. Ei ne jatkuvat aivokemian muutokset pidemmän päälle ole kauheen siistiä verrattuna hieman tasaisempaan arkeen. Se on raskasta keholle ja psyykkeelle eli siis koko elämälle.

Mikä on oikee minä ja mikä väärä. Siihen en ota kantaa, mut jos kattelen tota Porter sun menoa niin tuskin sä selvinpäin olet sellainen mörkö mitä jotkut susta kelaa. Oikeestihan olet ollut aina hiton rauhallinen ja mukava tyyppi.

Kandee ainakin vääristä ihmisistä ottaa eroo. Itse jos ottaisin kaikista kuosaajista eroa johonka kuuluis pistää irkki kiinni ja foorumikin kiinni niin eipä tässä oliskaan paljon enään ihmisiä ympärillä joka on aika huono.

Mut yksi asia kerralla. Nää iänikuiset aklinikan kysymykset: Missä haluut olla 10 vuoden päästä, paljon siihen kuuluis douppia? Oikeasti mitä jäät kokoajan paitsi huumeiden takia ja onko oikeesti jotain asioita joita haluut nyt tehä joihinka ei douppaus kuulu. Pikkuhiljaa änkee arkeen päivittäisiä askareita, uusia ihmisiä, harrastuksia, töitä ja nukkumista. Pieniä tavoitteita, mutta suuria motivaattoreita ja joku päämäärä niin helpottaa mun menoa monesti.

Ohan tässä itekkin edelleen kuosissa aika usein, mutta ainakin tunnelin päässä vaikkei varmasti valoa näy niin siellä pimeessä tunnelissa on jokin suunta ehkä jopa karttakin. Tai enemmän tää mun elämä muistuttaa Super Marioo, että pitää yksi este kerralla hypätä ja välillä huomaa pääsevänsä kentästä läpi. Sit tuleekin jo Prinsessa, Wario, Sieni, Lohikäärme (oikeesti Marioha on hirveessä herska koukussa, kun se sienien avulla yrittää Chase the dragonia kokoajan).
porter

Post by porter »

Huomannu että mulle "kivuttomin" katko doupista on se kylmäkalkkuna. Huonoimpia nämä itelle että yritän muka toleja tiputella ja helposti siihenki kuukausia lykkää ja niin monta kertaa reflat jo vetäneenä sitä mieltä ettei ne oikeesti oo niin pahat etteikö sisulla niitä taittasi, eniten sisua tarvitaankin siihen että kun ylitetty kynnys 1kuukausi/30päivää niin ei palkitse itseään milään subutex vedoilla ainakaan. :roll: .
Huumeet muokkaa luonnetta kyl paljon mutta ainakaan itsellä ei mitään peruuttamatonta ole käynyt muutakuin hommattua muutakun linnatuomio ja h merkintä. Onneks nykyään "linnakundi" ei oo enään sama ku ennenvanhaan puhuttiin :mrgreen: H merkinnästäkin on pirusti haittaa ja oma usko suojelusenkeliini vaan kasvo ja tuli semmonen "pysähtymisenpaikka" kun tikkarissa poliisilla punanen viiva välkkyy pirissä ja lyövät sulle kortin takasin käteen, eikä todellakaan fiilis et fuk jea nyt v aan lisää roipetta koneeseen vaan et hei ny varmaan olis aika rauhottua kun annetaan jo narua noin paljon ettei viedä korttia vaan antavat armoa.

Edit:
Mitä jengi on mieltä muuten huumeiden tuomasta tunnekylmyydestä/turrutuksesta.. Itse ainakin huomannut miten huumeet tylsistyttää aivot ja työntää hyvät selväpäiset muistot lapsuudesta jne yhä kauemmas...
Tätähän en toki tajua muutakuin nyt kun tajuan ja ymmärrän streitata. Viikkokin ilman minkäänlaista psykoaktiivia tuo jo itelle helposti kyyneleen silmään kun kuuntelee esim liikuttavaa musiikkia, tätä tippa silmässä tunnetta en ikinä ole ns aidosti saanut doupeissa. Sitä on sillon joko ylikorostettu tai alikorostettu joka hiivatin asiassa.

Ja niin missä haluan olla 10 vuoden kuluttua, en ainakaan haudassa jossa olisin aika varmasti jos vanha meno jatkuisi. Haluan saada semmosen "normaalin" elämän ja pari lastakin siihen ja jonkun kivan naisen.
Sitä jotenki niin sokeestu aatellu että ei voi olla kivaa tollanen peruselämä et hirveeeetä oravanpyörä paskaa, mut mikään ei oo sen vittumaisempaa oravanpyörää kun esim monet reflat vuodessa jne, kokoaikanen kaman säätäminen . Uskon ja toivon myös että pystyn omilla kokemuksilla pitään jonkun ihmisen kauempana tälläsestä elämästä mitä taas ite eläny. Tosin kukaan ei pakottanu muakaan.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

porter wrote:Huomannu että mulle "kivuttomin" katko doupista on se kylmäkalkkuna.
Toi on tosi hyvä silloin, kun yrittää tehä sen päätöksellä sen lopetuksen. Monesti itsellä tuo tolejen pudottaminen vaik opiaateilla on tosi hankalaa. Monesti oon huomannut silloin esimerkiksi, kun ajattelee huomenna pidän välipäivän ja sit otan kerran ja sit loppuu. Niin päätynyt siihen, että välipäivän jälkeen ottaa viimeisen kerran hyvät isot.

Monesti se toleranssin pudotus on yhtä ahdistusta ja säätämistä, kuin lopetus. Ainakin opiaateissa niin pakko vaihtaa toisiin lääkkeisiin mahdollisimman nopeasti.

porter wrote: 1kuukausi/30päivää niin ei palkitse itseään milään subutex vedoilla ainakaan. :roll: .
Tämä on se toinen huono. Jos palkitsis muilla nautinoilla? Hommais oikeesti hyvää ruokaa tai vaik itse oparefloissa kävin vain mun vähillä rahoilla esim uimassa joka oli aivan älyttömän kivaa hommaa, kun palautteli kehoaan takasin paikalleen. Oli kiva käydä uimassa ja saunassa niin siellä mieli lepäsi. Palkintona oli itselle tässä se, että vaikka oparefloissa on paskaa niin käyttää sen viikon reflailusta säästetyn rahan vaik uimahallin maksuun.

porter wrote: Mitä jengi on mieltä muuten huumeiden tuomasta tunnekylmyydestä/turrutuksesta.. Itse ainakin huomannut miten huumeet tylsistyttää aivot ja työntää hyvät selväpäiset muistot lapsuudesta jne yhä kauemmas...
Itellä tuli oppareiden lopetuksessa se, että huomasi liikuttuvansa monista jutuista. Toisaalta mulla oli myös hieman maaninen viba opparien jälkeen, että halusi oikein kaikkee mahollista elämään NYT ja heti, kun vähänkin keho jaksoi olla. Se oli vähän liian iso askel joskus syksyllä. Tää kyl mulla meni esim sillä, että ostin gramman pilvee ja poltin sitä niin pysyin jumissa.

Mä ite lähen aina siitä, että otan ne oikeesti pahimmat jutut elämästä pois ja aloitan pikkuhiljaa muuttamaan asioita, koska tollainen kaikki loppuu samantien on ollut aina liian iso askel. Toisaalta jännästi mun elämä luuppaa vielä vuoden sen jälkeen, kun ekan kerran menin avovieroitukseen niin sen subulopetuksen ympärillä paljolti. Vuosi sitten olin VARMA ETTÄ TEEN SEN SIT KERRALLA. No yksi askel taakse ja kaksi eteen jne.
porter

Post by porter »

Dexma wrote: vähän liian iso askel joskus syksyllä. Tää kyl mulla meni esim sillä, että ostin gramman pilvee ja poltin sitä niin pysyin jumissa.

Mä ite lähen aina siitä, että otan ne oikeesti pahimmat jutut elämästä pois ja aloitan pikkuhiljaa muuttamaan asioita, koska tollainen kaikki loppuu samantien on ollut aina liian iso askel. Toisaalta jännästi mun elämä luuppaa vielä vuoden sen jälkeen, kun ekan kerran menin avovieroitukseen niin sen subulopetuksen ympärillä paljolti. Vuosi sitten olin VARMA ETTÄ TEEN SEN SIT KERRALLA. No yksi askel taakse ja kaksi eteen jne.
Tajusin itte että iso askel on alkaa elään huumeiden ympärillä niin ei sellasesta elämästä ainakaan en itse pääse yli pienin askelin vaan se joko päätyy pahempaan kuosaukseen tai just jumittaseen. Oli tossa pari ihan ok yötä ja päivää. Mietin sit et mikä himpskutti tän olon tekee nitkuseks. No sit tajusin et mulhan on dorkajumeja apteekis hakemati, oon ylypeä sillain itestäni etten oo väkipakolla niitä sieltä jotenkin hakenut.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

porter wrote:
Tajusin itte että iso askel on alkaa elään huumeiden ympärillä niin ei sellasesta elämästä ainakaan en itse pääse yli pienin askelin vaan se joko päätyy pahempaan kuosaukseen tai just jumittaseen.
Itselleni huumeet kumminkin eräällalailla muodostaa nyt koko elämän vielä, sen jos purkaan kerralla niin en tiedä mitä jää jäljelle.

Ite kelaan aina vähän sillai, että mikä johtaa mussa siihen kuosaukseen siihen oikeasti ongelmalliseen kuosaukseen. Esim mulla on kavereita jonkun verran jotka kuosaa, mutta niistä ei kaikki ole sellasia persoonia jotka ajaa mua pahempiin kuoseihin ja ongelmiin. Jos ajattelisin, että pistäisin välejä poikki ihmisiin joilla on huumeita niin harmittaisi, kun mulla yhtäkkiä ei olisi yhtään ystäviä ja olisin yksin varsinkin, kun oikeastaan mun kaikki kaverit ei ole niitä jotka vie mua kuosauksen tielle.

Oikeastaan jos ajattelisin, että tällä asenteella, että lähiympäristöni ihmisistä niitä ihmisiä jotka pitää mua kiinni huumemaailmassa. Olisi pakko myöntää oma tyttöystävä. En sitä sano sillai pahalla, mutta tässä kummiskin ylläpitää toisen päivittäiskäyttöö ja hommailee niitä douppeja ja rahoittaa sen. Jos toisella on reflat niin saletisti joudun stressaan hitosti silloin kaiken muunkin ylläpidosta. Sillä aikaa, kun häntä hoidan niin se vie voimavaroja aivan älyttömästi pois itseltä. Yllättävän moni riitakin saa alkunsa siitä, että menee kaikki omatkin rahat päivittäisen subun hommaamiseen ja omaa aikaa siihen, että säädän douppia toiselle ihmiselle. Hitto toi kuulostaa tosi marttyyriselta, mut toivottovasti tämä homma sais jossain kohtaa jonkun suunnan täs kesän aikana joka helpottais kummankin tulevaisuutta.

Mut en kyl missään nimessäkään silti laittaisi kavereilleni puhelinta kiinni. Ehkä olisin himassa useemmin ja yrittäisin vetää vähemmän douppeja ja varsinkin vähemmän niitä douppeja josta mulle on selvästi haittaa.

Mun terapeuttini sanoi, että kannattaisi ehkä miettiä sellaista karkkipäivä mentaliteettia, mutta tässä on se ongelma, että sit äkkiä sitä odottaisi tätä karkkipäivää aina. Varsinkin jos se mun karkkipäivä on se, että otan yksinäni kotona sen subulainin ja hoidan sitten kaikki ne asiat jotka viikon on ollut rästissä tai, että se karkkipäivästä muodostuis se mun ainut hyvä päivä viikossa. Taas tälläinen karkkipäivä johonka pystyisin sitten aina yhdistään sen sosiaaliseen elämään jota todellakin tarvitsen paljon. Eilen oli pitkästä aikaa paras päivä, kun Zerk kävi täällä ja vedettiin paritlainit stimuja naamariin ja höpistiin, käytiin hakemassa lisää douppia ja siinä samassa höpistiin jo yhen muun ihmisen kanssa. Tälläinen ilta oli erittäin tervettä touhua verrattuna siihen, että vedän piriä omassa olohuoneessa ja tuijotan irkkiä lasisin silmin ja mietin, onko tää ees kivaa.

Onneksi kohta alkaa työt niin on sit jotain johonka herätä aamuisin ja sais ehkä sen verta rahaa kerättyä, että voisi tehdä jotain muutakin kuin miettiä raha-asioita ja yrittää vetää pokerista niitä pikkusummia jolla vois ostaa kunnon ruuan joka piristäisi päivää ja sit vähän douppia, että ei kokisi niin tylsäksi juuri sitä hetkeä.

Yleensä kyllä täysin selväpäisenä on olo melkein parempi. Silloin saa aikaseksi käytyä ulkona ja treenaamassa, mut viimeaikoina on ollut sellainen seinät kaatuu päälle ja stressi, ettei ole osannut muutakuin jumittaa. Myös toi pirin ja silloin tällöin subun käyttö on vähän överiksi menossa, että pitää saada taas vähän homma hillittyä. Taas kyllä aloitetaan siitä subusta ettei kossahda jossain kohtaa taas ne reflat joidenka korjailu on sit saatanan ärsyttävää. No ONNEKSI ON PIRII jos sillä jaksaisi pari päivää siinä kohtaa, kun ne reflat kolkuttaa ovea edes ne snaditkin. Toisaalta pirin veto--->subun ja bentsojen veto---subu reflat---->pirin veto refloihin. Kyl tässä pitäis hommata vain ne normi lääkkeet ja pitää oma vierottautuminen bentsojen ja lyrican avulla varmasti, mut kun tähänkään ei ole rahaa, kun kun kun...

Nyt otin parin päivän putken subua niin äkkiä vähän mieliala laskee kyllä sen takia. Samalla viimeviikkoina on ottanut tyhmästi bupree päivinä jolloin ei ota piriä niiin saattanut vähän jäädä taas rata päälle. Toisaalta on ollut kivaa, mut pitää kyl katkaista tää kierto kohta.

Hmm. Tosiaan paljon puhunut tuossa aklinikalla omasta riippuvuudesta ja ollaan terapeutin kanssa yhtämieltä siitä, että saattisi monen asian taustalla olla hieman työnarkoottinen ote elämään.

Puhuttiin viime viikolla sitä, että mitä elämän osa-alueita mun tarttis saada kuntoon ettei tarttis tylsyyteen kiskoa tylsiä huumeita. Tehtiin hyvä kysymys, että mitä mä toivoisin mun perus viikolta.

Luettelin sellaisen aikataulun joka vois olla jotain tälläistä:

Ma. Juoksureenejä (tällä hetkellä yritän juosta ennen juhannusta puolimaratonin joka on mulle älyttömän tärkee tavoite, koska sitä aloin pohtimaan aikoinaan, kun subua lopetin)
Ti. Toinen juoksureeni
Ke. Palautuspäivä, kitaransoitto treenejä
To. Taas juoksureenipäälle
Perjantai voisi olla bändireenit
La. Siinä voisi olla enemmän sitten sosiaalista toimintaa. Ehkä päihteitä, mutta ensisijaisena asiana ystävien näkeminen.
Su. Oikea Lepopäivä. Voisi ehkä harrastaa jotain ei niin aktiivista harrastusta esim uimista tai jotain. Lukisi illan kirjoja ja leffoja.

Tähän tietenkin lisätään se, että saisin käydä töissä 8-16 menolla eipä tarttis olla silloin kotona ja töissä sentään on muita ihmisiä, kuin seinät ja tyttöystävä.

Aika lähelle pystyn tollein menemäänkin jos on selväpäiväinen viikko eikä laskut, nousut tai reflat hämää. Ystäviä ympärille on hankala saada, kun niin harvoin kokee oikeasti, että jaksaa muita ihmisiä. Tai ennenminkin olen seurastani aika valikoiva, toisaalta haluisin kokoajan tutustua uusiin ystäviin. Tässä on vähän nihkeetä se, että tyttöystäväni on aika harvoin innokas itse lähtemään minun kanssani muitten ihmisten ilmoille enkä tohtisi häntä täysin tänne yksinään jättää. Tämän takia ystävät tulee vielä enemmän valikoitua ja sitten se äkkiä vähän menee siihen, että ihmisillä tarttee olla douppeja jottei oltais ihan tuppisuita kokoporukka :D

Harrastuksia olisi kiva olla enemmän, mutta ei mitään turhan aktiivista. Kamppailulajien harrastuksen vois aloittaa ehkä syksyllä, mutta luulen että silloin arkeni painottuu niin paljon jo työnteolle ja vuorotyölle, että tollaiset unelmieni jutut joudun karsiin pois. Ehkä jokin leppoisampi harrastus voisi toimia. Esim seinäkiipeily, uinti juttuja joita voi tehä omaan tahtiin. Nämä täl hetkellä on aika mahdottomia, koska rahat menee suurimmaksi osaksi ruokaan ja subuun. Toivottovasti silti tämä korjautuu kuhan töihin pääsen.

Juoksemis harrastus on nyt tosi tosi tärkee juttu. Sillä on sellainen symbolinen arvo mun psyykkeelle ja kehollekkin, kun tässä vuoden verran ollut sellaista on off menoa subun kanssa. Eräänlainen KYLLÄ MÄ TÄHÄN pystyn. Mutta kyl toi on off meno tässä kokoajan sitäkin poistaa sen onnistumista tosi paljon. Toivottovasti tässä vois lähtee tällä viikolla mökille yksinään vähän keventään stressiä ja sen jälkeen sit sais kuukauden harjoittelu ajan käyntiin. Saan sitä 21 kilometriä juostua tai edes saan sen jotenkuten kunnialla läpi niin olisin jo aivan älyttömän ylpee siitä duunista mitä oon tehnyt kuntoni eteen jo vuoden ajan. Toisaalta se mitä tässä puolisen vuotta on tehnyt omalle kropalle kuntoilun puolesta jo tuntuu hiton isolta palkinnolta josta oon tyytyväinen. Harmittaa ehkä se, että jos en saa tota juoksutavoitetta kuntoon niin se on mennyt sitten vähän enemmän sen piikkiin, että on hairahtanut taas väärille poluille doupin kanssa...

Mut mut. Pienin askelin kun pääsee eteenpäin niin hyvä niin.

En siis mitenkään haluu haukkuu porter sun tapaa. Quottaan sun juttuja, kun se saa mut pohtiin omaa tilannetta ja omaa suuntaani.
porter

Post by porter »

En oikeestaa koe tarvitsevani loppupeleissä itse huumeita ja täten aattelen että tarvitten sen pari viikkoa itsenäistä aikaa ja pelkästään perheen kanssa oloa että saa kerättyä voimia myöskin elää tulevaisuudessa paremmin. Tavotteena varsinkin lähentää velejä omiin sisaruksiin . Tuli niinkun ajatuksiin tästä kun äiti sanoi joskus aikoja sitten meille veljille että tutustukaa toisiinne ja rakastaa toisianne sillä kun me isänne kanssa ollaan menty pois niin voitte jäädä tosi yksin jos ette koe olevanne veljiä toisillenne, idean varmaan tajuatte.

Kuinka paljon muuten itse pahennatte reflojanne liiottelemanne saamianne oloja? Tottakai jalkoja särkee, kylmäkuuma ja mieliala heittelee. Mut kuoleeko sitä noihin, eiih. Loppupeleissä sitä addiktioihminen tekeytyy vaan heikommaks mitä sitä oikeesti ollaan, vaikka pahentaa omassa mielessään viel sitä oloa että sais jotain helpottavaa jostain.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

porter wrote:Loppupeleissä sitä addiktioihminen tekeytyy vaan heikommaks mitä sitä oikeesti ollaan, vaikka pahentaa omassa mielessään viel sitä oloa että sais jotain helpottavaa jostain.
Joo sis jos jotain pitää tehä niin se on ihan kamalaa refloissa. Mut oikeastaan ne miedot fyysiset reflat on jotenkin paljon siedettävämpää kuin pääkopan sisällä oleva väsymys sen parin viikon jälkeen. Siihen taas auttaa hitosti vain alkaa kehittään uusia rutiineja pikkuhiljaa. Pahin moka on jäädä sitä aivokemioiden palautumista odottaan sänkyyn..

Mut siis itse ainakin tykkään refloissa sanoa, että olen kipeä. Kipeenä levätään, tuijotetaan televisioo, syödään keittoa ehkä otetaan jotain lääkettä joka helpottaa sitä, että se sairaus saadaan pois päältä (niinkuin bentsot tai lyrica opiaatti puolella) mut nekin pitää lopettaa sitten, kun keho kestää olla ilman niitä.

Isoin muutos on se, että tekee sen muutoksen elämässään ja monilla erialueilla jos haluu oikeesti päänsä selvittää.
porter

Post by porter »

Nojoo tuollain se kuulostaa kyllä mukavimmilta sanoo että kipeenä. Ainakin itellä perhe tukee ja ymmärtää parhaiten kun tietävät mistä on kyse, muuten heidän on vaikee ymmärtää ellein suoraan puhu asiasta.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Aiempi lopetus meni vituks, mut nyt ollaan taas voitolla. Taisi helpottaa se edellinen tauko, koska vähä reilu viikossa reflat on tiessään, ainoastaan nukkuminen on hankalaa.
Nyt on pidettävä vaan päänsä eikä antaa himoille valtaa!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

LeFairylette wrote:Aiempi lopetus meni vituks, mut nyt ollaan taas voitolla. Taisi helpottaa se edellinen tauko, koska vähä reilu viikossa reflat on tiessään, ainoastaan nukkuminen on hankalaa.
Nyt on pidettävä vaan päänsä eikä antaa himoille valtaa!
Joka päivä ilman jeesaa aina niitä refloja jotka sit on ne viimeiset. Tai jotain.

Himot ei mua sillai oo ikinä haitannut, kun ne itellä johtuu siitä, että muuten elämä yleensä on haastava saada mielenkiintoiseksi. Muistat vain sen, että älä jää hokeen päähän sitä EN NYT OTA EN NYT OTA. Vain muitakin muutoksia elämään. Harrastuksia yms tyylisiä ratkaisuja.

Itellä ainakin menee aika usein just sen takia vähän pieleen, että täytyis löytää tosi paljon mielekästä tekemistä jotta ois helppo olla ilman bupree.

No nyt ollaan töissä ja siellä jaksaa ollakkin vaik pienissä refloissa ja siellä, kun viettää aikaa niin sitten ei ehdi tylsistyyn niin kotona. Hankalaksi vain toki tulee se, että kelaa näitä ns palkitsen itseni tiloja sitten vapaa-ajalla ottaakseen kaiken irti vapaa-ajasta. Jos nyt sit sais sillai ööö ns rahaa lopettamiseen enemmän ton työn kautta. Eli sit ehkä jaksais ollakkin selvinpäin, kun vois tehä taas jotain muutakin kuin kököttää himassa ja miettiä, että kun ei oo rahaa ruokaan edes.
frapathea

Post by frapathea »

Dexma wrote:Jos nyt sit sais sillai ööö ns rahaa lopettamiseen enemmän ton työn kautta. Eli sit ehkä jaksais ollakkin selvinpäin, kun vois tehä taas jotain muutakin kuin kököttää himassa ja miettiä, että kun ei oo rahaa ruokaan edes.
Sillä rahalla mikä bupreen menee saanee aika paljon kaikkea. Osta frisbee parilla eurolla ja heittele sitä. Käy kävelyllä. Tee punnerruksia. Opettele ranskaa duolingossa. Käy kirjastossa lainaamassa joku kirja. Ratkaise yhtälö. Kirjoita runo. Piirrä kätes. Pese vessa. Pistä proge soimaan ja tanssi kunnes tipahdat. Käy poimii kukkia luonnosta. Kiipee puuhun. Maailma on täynnä juttuja joita voi tehä ilman rahaa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote:Maailma on täynnä juttuja joita voi tehä ilman rahaa.
Joo kylhän kaikkee tota voi tehdä. Ja välillä tekeekin. Jotenkin vain mieli ajattelee kummiskin, että pitäisi tehdä jotain "suurempaa" siistimpää ym.

Toisaalta eipä ne asiat mitä yleensä tekee silloin, kun on jotenkin hmmm tasapainossa sellaisen tylsyys ja mielenkiintoisen toiminnan asteikolla ole sitä isompaa oikeasti, kuin että sais tehä vähän jotain harrastustaan enemmän. Käydä uimassa tai ostaa lihaa jolla tehä hampurilaisia.

Hankalahan on reflaisena nauttia myöskin arjen niistä pienistä iloista.

Mutta eiköhän tää mee vielä helpolla ohi tässä varsinkin, kun nyt tulee se hetki että toinenkin meistä joutuu lopettaan täällä niin ei tartte ajatella kokoajan sitä, että pitää hommata huumeita ja pistää sinne oma aikaansa, energiaa ja juurikin rahaa joka taas stressaa vitusti.

Vois ottaa pikkuhiljaa enemmän oman itseni haasteeksi. Ajatella mitä ite haluun oikeasti. Ottaa niskasta kiinni ja alkaa tutustuun ihmisiin tai ottaa yhteyttä muutenkin ihmisiin. Katsoa omia ongelmiani silmästä silmään ja löytää sieltä omia heikkouksia ja alkaa ottaan tavoitteita. No mut ensin pitää päästä kuumimmista aalloista eroon ja tehä töitä ne nyt on taas prioriteetti ykköset.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Ootteko Dexma muuten koskaan feyan kanssa puhunut siitä, että kokeilisitte yhdessä lopettamista?

Jos oikeasti vakavissas päätät lopettaa niin suosittelen puhuun ainakin siitä, ettei toinen sun edessäs jatkais sitä kuosailua. Koska mulle se oli ainakin helvetin vaikeeta et poikaystävä kuosas sillo ku olin vasta lopettanu ja voin sanoo et oli eroki lähellä...

Ja ikävä kyllä oon tässä huomannut, et houkutus kuosiin tulee helposti kun vaan hengaa kuosailevien ihmisten kans, vaikkei ne erityisemmin tuputtaiskaan mitään. Ne voi olla kivoi tyyppei jne. mut silti tekee mieli olla samas olotilas ku ne helposti :/. Erityisen vaikeeta on olla ilman jos oma kumppani vetää... Mä en oo tästä päässyt vieläkään yli niin että voisin säännöllisesti vaa hengata kuosisten ihmisten kans selvinpäin (mitä läheisempii ne kuosiset tyypit on ja mitä tiiviimmin hengataan, sitä vaikeammalt vaikuttais niiden kans selvinpäin oleminen).
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

wrra täällä taas paasaamassa. Se joka lopettaa se lopettakoon, minulle sama jos joku käyttää päihteitä, oma valinta. Ulisijat ja paasaajat vituttaa.
Last edited by sxoxyvg on Thu 19 Jun 2014, 00:16, edited 1 time in total.
Reason: Tämmöset postit sit loppu tai tulee bänniä surutta ainakin meikältä. Lopettaminen tarpeeks vaikeeta ilman tällasta paskaa. -sxo
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

wRRa wrote: Jos oikeasti vakavissas päätät lopettaa niin suosittelen puhuun ainakin siitä, ettei toinen sun edessäs jatkais sitä kuosailua. Koska mulle se oli ainakin helvetin vaikeeta et poikaystävä kuosas sillo ku olin vasta lopettanu ja voin sanoo et oli eroki lähellä...

Ei se, että toinen käyttää tos opiaattia tee mulle sitä oloa, että pakko käyttää ite vieressä, mut sit kun siihen menee omat rahat abouttiarallaa kaikki tietyssä mielessä joita rahoja voisi käyttää muuhunkin. Asenteella monesti ruokarahoista (jotka on ne vuokran jälkeen viimeinen asia mistä rahaa otetaan) niin lähtee paljon. Sit koko kuukausi syödään kynsiä ja jätetään muut osa-alueet elämässä aika vähälle.

Sit alkaa oleen ongelmia, kun ite makailen täällä himassa siinä fiiliksessä, että vois tehä jotain jännää itse, mutta ei voi. Suurin osa ajasta menee siihen, että itse miettii ja säätää toiselle huumeita. Vois itsellekkein säätää, mut monesti just sit rahat on loppu ym ja tulee pyydeltyä siinä kohtaa toisen subuista sitä opiaattia josta ite kaikista eniten pyrin meneen pois.

Ongelmana eniten on yksinkertaisesti se, että parisuhteessa jos toinen on FYYSISESTI KOUKUSSA opiaatteihin niin kummankin elämä aika pitkälle nitoutuu siihen subun hankkimiseen ja sitä pitää olla joka päivä AINA ja mieluiten VARMASTI muutama päivä sen tämän päivän jälkeen.

Oon alkanut monesti miettiin, että jonain päivänä, mä en pysty auttaan tuota toista tai ei kiinnosta välttämättä. Sit vessa raikaa ja sätkitään lattialla samalla, kun toinen ei ole pitänyt päiväkään ilman subua moneen vuoteen niin ettei sillä ois ollut mitään joka helpottaa bentsoilla tai muilla, koska... No tollasist opiaatti putkista ei ihan heti palaudu yksinkertaisesti.

No onneksi kait asiat menee pikkuhiljaa eteenpäin elämässä kummiskin. Ainakin mun kohalla...
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

00000000 wrote:wrra täällä taas paasaamassa. Se joka lopettaa se lopettakoon, minulle sama jos joku käyttää päihteitä, oma valinta. Ulisijat ja paasaajat vituttaa.
Tarvitaan kovaa rakkautta tässä näin, olen tehnyt mielestäni hyvän palveluksen. Nostetaan ns.l kissa päydälle.
frapathea

Post by frapathea »

00000000 wrote:
00000000 wrote:wrra täällä taas paasaamassa. Se joka lopettaa se lopettakoon, minulle sama jos joku käyttää päihteitä, oma valinta. Ulisijat ja paasaajat vituttaa.
Tarvitaan kovaa rakkautta tässä näin, olen tehnyt mielestäni hyvän palveluksen. Nostetaan ns.l kissa päydälle.
Ei. Ole hyvä äläkä pura omia ongelmias muihin. Se on kuin onkin bannien arvoista käytöstä pidemmän päälle, etenkin jos teet sitä ketjussa, jossa ihmiset puhuvat niin vaikeasta asiasta kuin ongelmakäytön lopettamisesta.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Kukas täällä ulisee :D

Ei vaan, en nyt kyl ihan edes ymmärrä tota sun kommenttia. Tää topic on perustettu sitä varten että täällä voidaan käydä läpi omia kokemuksia päihteiden lopettamiseen/vähentämiseen liittyen, minkälaisia hankaluuksia vaikkapa on tullut eteen. Itse kerroin, että mä oon lopettaessani kokenut hankalaks olla muiden käyttäjien lähel varsinkin jos ne on hyvii frendei tai esim. seurustelukumppani.

En nyt tiedä ymmärsitkö jotain väärin? En suinkaan tarkottanu et pitäs pakottaa kaikki kaveritki lopettaa et vois ite lopettaa, mut JOS huomaa et on vaikee pysyy kuivilla ku hengaa käyttäjien kanssa niin kannattaa harkita hetkeks aikaa seuran vaihtamista (myöhemmin voi olla helpompi viettää taas niiden kans aikaa kun on ite eka päässy kunnolla kuiville eikä kiusaus oo niin kova) ja parisuhteesta jos ei halua lähteä niin voi olla ihan hyvä jutella siitä, miten toinen voisi tukea lopettamispäätöstä esim. niin ettei itse käyttäisi toisen eessä. Ihan vaan jo se et menis vetää vedot sinne vessaan asiaa sen enempää mainostamatta sen sijaan et aiempaan tapaan vetäis ne keittiönpöydän ääres... Tai jotai.

Dexma, kuulostaa aika stressaavalta kyl tuo tilanne. Ettekö pysty noita säätöjuttuja esimerkiks hoitaan niin että tutustuttaisit sun luukut tyttöystävääs ja se vois sit suoraan niiltä itse kysellä ilman et sun tarttis olla välikätenä?
Iimei
Psykonautti

Post by Iimei »

Tulin vaan kertoo et omasta elämästä tuli täyttä paskaa ku lopetti huumeet
Illuusio

Post by Illuusio »

ingenious wrote:Tulin vaan kertoo et omasta elämästä tuli täyttä paskaa ku lopetti huumeet
Et vaan osannu hankkia parempaa pähkinää elämäs sisällöks, miks ihmeessä tuut kertomaan jotain tälläistä?

Voi olla et tulkitsen jotenkin sut väärin, mut mun mielest on tosi nihkeet tulla ilmotusluontosesti sanomaan jotain tollasta sellaseen topicciin, jota voisi verrata vertaistukeen. Voisit vähän miettiä, jookos kookos?

Ps. Mun mielestä lopettamisessa, ja miksei vähentämisessäkin kaiken a ja o on saada ajatukset pois huumeista jollain verukkeella, pitää alkaa esim miettimään harrastevaihtoehtoja, muuttaa elämän set & setting kokonaan. Sitä en sano, että se olisi helppoa, mutta ainakin mahdollista.
gaga
Psykonautti

Post by gaga »

Illuusio wrote: Voi olla et tulkitsen jotenkin sut väärin, mut mun mielest on tosi nihkeet tulla ilmotusluontosesti sanomaan jotain tollasta sellaseen topicciin, jota voisi verrata vertaistukeen. Voisit vähän miettiä, jookos kookos?
Moi ootko sä plinkistä?

Miks ei sais tulla sanomaan? Alotusviesti oli tämmönen
wRRa wrote:Onko käynyt koskaan mielessä lopettaa doupin kiskominen?
Onko ollut yrityksiä takana? Minkälaisia, miten on menneet? Mitä riippuvuuksia löytyy, mitä haluaisit lopettaa tai vähentää?
GUGUGAAAGAGUGUUUGAGAGAGAGUUGAAGA
Illuusio

Post by Illuusio »

gaga wrote: Moi ootko sä plinkistä?

Onko ollut yrityksiä takana? Minkälaisia, miten on menneet? Mitä riippuvuuksia löytyy, mitä haluaisit lopettaa tai vähentää?
Olisin ollut ärsyyntymätä, jos olisi vähän avannut kommenttia. Miksi hänen elämästä tuli paskaa? Olisiko hän voinut tehdä sille jotain? Onko hän retkahtanut? Oliko siihen ulkoisia syitä? yrittikö hän kaikkensa? Tekikö hän joitain virheitä, jotka voisivat tähän kertoa että muut välttää ne?

Vähän sama kun sanoisin että: tulinpa vaan sanomaan että gaga, olet pilannu mun elämän kiitti vaan.

...

ja jättäisin tarkentamatta tuon enempää.

En siis tarkottanut pahalla ingeniusta kohtaan, ehkä siihen on joku syy miksi hän noin laittoi. Tai sitten se olen vain minä minun vamma-aivojen kanssa ärsyyntymässä semmoisesta mistä ei pitäis, tiedä häntä. HÄNTÄELÄIN.

Ja ei, en sentään ole syöpäfoorumilta gohmo :D
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

wRRa wrote:
Dexma, kuulostaa aika stressaavalta kyl tuo tilanne. Ettekö pysty noita säätöjuttuja esimerkiks hoitaan niin että tutustuttaisit sun luukut tyttöystävääs ja se vois sit suoraan niiltä itse kysellä ilman et sun tarttis olla välikätenä?
Ehkä parempi, että meikäläinen hoitaa tälläiset jutut, kun ei tuo toinen pystyisi. Mä osaan ehkä paremmin handlata tuonlaisia ihmisiä ja oon parempi säätään asioita niin, että asiat HOITUU. Typerästihän teen itsestäni marttyyrin ja hoitajan taas tässäkin suhteessa. Toisaalta kylhän mäkin sitä subua sit aina vedän välissä ja se mun päätös on. Eikä ole oikein syyttää muita. Ehkä pitäis jättää toinen vain oman onnensa nojaan silti, mut toisaalta. Ei niin pitäisi tehä parisuhteessa toiselle varsinkin ihmiselle josta välittää.

Mut kyllä tässä taas tarttee varoo, ettei pistä vaihteeksi liikaa muita ihmisiä ittensä eteen myöskään. No nyt sitä rahaa pitäis ruveta tulemaan niin paljon hetken aikaa, ettei tartte siitä huolehtia. Voin ite tehä elämässäni taas uusia asioita ja oikeasti levätä. Ihana käydä töissä, kun siellä saa olla ilman näitä ajatuksia eikä ajattele mitään muuta.
frapathea

Post by frapathea »

gaga wrote:
Illuusio wrote: Voi olla et tulkitsen jotenkin sut väärin, mut mun mielest on tosi nihkeet tulla ilmotusluontosesti sanomaan jotain tollasta sellaseen topicciin, jota voisi verrata vertaistukeen. Voisit vähän miettiä, jookos kookos?
Moi ootko sä plinkistä?

Öh. Mä oon papereissa autisti, enkä silti ole niin burgeri, etten ymmärtäis noiden kysymysten olevan keskustelunavauksia eikä mitään vilpittömiä kysymyksiä. Jos vastaus on jokaiseen kysymykseen ei niin luulisi olevan kontekstiin nähden selvää, että voi mennä sitten postailemaan muihin ketjuihin.

Ja kyllä, kuten Illuusio sanoi niin kaikki "streittaus on ihan perseestä" ja "mun elämästä tuli paskaa kun lopetin douppaamisen" -tyyliset viestit ovat nihkeitä ketjussa, jossa puidaan lopettamisen vaikeutta ja raskautta, ja josta monet saavat vertaistukea omaan lopettamiseensa. Tietenkään lopettaminen ei ole ongelmatonta, ja ketjussa voi kuin voikin puida sitäkin puolta – mutta jos ei edes halua purkaa ja selvittää niitä ongelmiaan, voi pitää mölyt mahassaan. Ketään ei kiinnosta lukea tuollaisia informatiivisesti nollatason nillityksiä.

Jos tykkäät vetää douppia eikä sulla oo aikeita lopettaa, mee vetämään sitä douppias ja anna muiden lopettaa rauhassa.