Lopettaminen (ja vähentäminen)

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
porter

Re: Lopettaminen (ja vähentäminen)

Post by porter »

Itsellä kyllä lämminruoka auttaa rutkasti varsinkin kylmään oloon, onhan se hiukan selväkin :D Itse tankkasin parhaillaan päivässä 2,5-3g/proteiinia per painokilo (140kilosena) niin ei ihan riittänyt 20g rotskut kerralla.
Tästä päästään hiukan taas tohon urheiluaddiktion puolelle, miten sitä teki perjaatteessa reeniä siitä syömisestäkin. :cheers:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

porter wrote:Itsellä kyllä lämminruoka auttaa rutkasti varsinkin kylmään oloon, onhan se hiukan selväkin :D
Se tunne, kun keho sitä ruokaa sulattaa ensimmäisen tunnin ajan niin on yleensä se joka tuntuu refloissa pahimmalta ruokailuun kohden, mut se kyllä helpottaa paljon. Tosta proteiinista en tiiä, ennen oisin vannonut sen nimeen, mut nykyään helpot hiilari pitoiset ruuat joita ei tartte pureskella on se juttu mulla. Jos jotain hyvää refloissa niin se kyl pistää pienen painon putoomisen aluksi ja samalla menee suolisto puhtaaksi aika nopeesti. Tässä onkin hyvä sit kehittää aina uusi ruokailutottumus jos haluaa.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Dexma wrote:Hmm. William Burroughs mainitsi "Nisti" kirjassaan seuraavan vieroitustekniikan: Hän sekoitti morfiinia nesteeseen ja aina, kun otti sitä nestettä tietyn annoksen niin pisti vettä siihen nesteeseen sisään. Näin ollen jokapäiväset annokset väheni pikkuhiljaa. Tätä pystyi jatkamaan vaikka kuinka kauan siihen saakka, että ei enään tuntunut reflat missään. Ois jännä kokeilla moista tekniikkaa. Teoriassahan toi vois jopa vähän jeesata. Käytännöstä sit en tiiä :D
Täähän oli esim. joskus sata vuotta sitten ja ylikin yks ihan normaaleja morfinistien vieroitushoitokeinoja ihan Suomessakin. Vieroitustekniikoita oli tohon aikaan useampia, mut yhteen kuului just se, että kun morfinisti tuli sairaalaan, vakiinnutettiin ensin vuorokaudessa annettavien injektioiden määrä esim. kahdeksaan, ja suoraan esimerkiksi puolitettiin ennen käytössä ollut morfiiniannos. Tästä sitten erittäin hitaasti aina päivittäin laskettiin injektiona annettavan morfiinin määrää liuoksessa. Ongelmana tässä oli se, että vaikka potilaalle ei olisi edes kerrottu milloin morfiiniannosta injektioliuoksessa pienennettiin ihan pikkuriikkisenkin, niin potilaat silti tunsivat jo suonessa normaalia pienemmän morfiinimäärän. Tästä tottakai aiheutuu erittäin vittumainen vajaritila. Tosin esimerkiksi strykniinin lisääminen pienissä määrin liuokseen saattoi estää potilasta tuntemasta pienempää morfiiniannosta, mutta tämä oli luonnollisesti aika riskialtista ja saattoi olla myös kivuliasta. Toinen keino oli, ainakin jos/kun morfiiniannos oli saatu jo laskettua pieneksi, pienen kodeiinimäärän lisääminen morfiinin tilalle - tarpeeksi pienissä määrin se "huijaa" hermoja ja tuntuu kuin suoneen menisi sama morfiinidose kuin aikaisemmin, mutta ei aiheuta vielä mitään vaaratilanteita IV:nä :mrgreen:

Omasta mielestä ainakin ihan hiton mielenkiintoisia juttuja, jo aika nopeasti kun ihmiset keksivät eristää oopiumista morfiinia ja pistää sitä tikulla ihon alle, tai ihan jokusen vuoden myöhemmin tästä suoneen, morfiiniin alkoi luonnollisesti koukahtaa ihmisiä ja KOVAA koska silloin morfiini oli tottakai erittäin halpaa, puhdasta ja reseptivapaata. Vieroitushoitokeinot oli jo noihin aikoihin erittäin pitkälle mietittyjä, tai tottakai toisessa päässä oli joku Herralla pelottelu ja seinään katkaiseminen pehmustetussa huoneessa, mutta toisessa laidassa oli oikeasti pitkälle mietitty hidas annoksen tiputtaminen kaikkia siihen aikaan käytössä olevia lääkkeitä ja muita mahdollisia hoitokeinoja apuna käyttäen. Ja siihen aikaan kun morfiini oli - kuten sanoin, halpaa ja puhdasta, niin morfinistit oli siihen monesti aivan järkyttävän pahassa koukussa ja monissa parhaimmissakin sairaaloissa, joissa annoksia tiputettiin hiljalleen ja kylvetettiin potilaita kolmasosan vuorokaudesta, (samalla varhaisia barbituraatteja ja vähintään kymmentä muuta eri lääkeainetta potilaaseen pumpaten)saattoi kuulua jatkuvasti kovaa tuskaista huutoa kun potilaat huusivat seuraavaa morfiiniannosta suoniinsa :D

Bupren nasaalisen käytön kanssahan toi voisi toimia niin, että jos joku onnistuisi sekoittamaan samassa suhteessa sidosaineita kuin buprenapeissa on, ilman sitä itseään tietysti, niin siitä vaan sekoittelisi tätä toimimatonta sidosaineseosta aina vähän annoksensa sekaan, onhan se totta että monesti jo se maku nokassa "toimii". :)
Rotsfas
Psykonautti

Post by Rotsfas »

Ite oon bubren tosissaan yrittäny lopettaa viime huhtikuusta saakka ja nyt ehkä alkaa vähän olo kohentuu. Oon viime kuukausina ottanu satunnaisesti kun on vastaan tullu ilmaseks. Ehkä muutamia kertoja ja siirryin iv käytöstä imurointiin jo tuolloin toukokuun puolella. Unet kohentunu ihan kohtuullisesti, vituttaa vaan jatkuva heräily. Ketipinorien avulla kuitenkin nukun 7-9h yössä. Ruokahalu ollu jo hetken kunnos (ellei oo pirikuuri päällä). Painokin alkaa ilmeisesti nousta pikkuhiljaa! Bentsot olen kans saanu hyvin alas. Nykyään jos aamusta otan 10mg pamia niin olo on 'normaali'. Ilman bentsoja tosin en uskalla edes kaupassa käydä melkein.. Ohan täs kuukaus tolkulla maattu toimettona sängyssä leffoja yytsien ja kirjoja lueskellen. Lukuun ottamatta jos jostain saan vauhtia niin sit meneekin se kuukaus sen paris. Kelaillu muuttaa johonki ja alottaa käymää kouluu tai duunia, kuha jotain tekemistä keksis. Olo on ku rautaputkella.. pitää yrittää alottaa liikunta. Tänää ekaa kertaa aikoihi punnertelin tos. Vaikeeta perkele..
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Jos sulla on sähköinenvelho jotain lähdettä tollasille jutuille niin ois mielenkiintoista lukea enemmän aiheen historiasta...
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Nyt mä oikeesti lopetan ton subun vetämisen. En halua enää käyttää vitusti rahaa, en haluu olla koukussa ja hävetä taipeita. Haluan että voin olla koulussakin t-paita päällä. Ajat tulee olemaan vaikeat, mutta se on kestettävä. Tää on itseaiheutettua.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
frapathea

Post by frapathea »

LeFairylette wrote:Nyt mä oikeesti lopetan ton subun vetämisen. En halua enää käyttää vitusti rahaa, en haluu olla koukussa ja hävetä taipeita. Haluan että voin olla koulussakin t-paita päällä. Ajat tulee olemaan vaikeat, mutta se on kestettävä. Tää on itseaiheutettua.
Lykkyy matkaan, hyvän valinnan oot tekemässä :up: Millanen lopetussuunnitelma? Kylmää kalkkunaa vai lempee lasku?
Rotsfas
Psykonautti

Post by Rotsfas »

Alotin ite syömään ekaa kertaa noit SSRi tuholaisia ja pakko myöntää et yllätyin positiivisesti ! Ollu ennen niin skeptinen niitten suhteen etten oo uskaltanu syyä vaik mulle määrätty niitä varmaan 10 kertaa. Kattonu vierest ku puskee maniaa yms. porukalle, mut viikon kun nyt syöny niitä niin tuntuu elämä yllättävän paljon valosemmalta. Tuntuu ku ois kaikenmaailman reflat takana jo, paitsi tekee mieli piriä aika usein.. Ekaa kertaa varmaan vuoteen tai ylikin, niin osaan miettiä tulevaisuutta ja varsinkin sosiaalisia tilanteita selvinpäin viettäen :) Toivottavasti en vaan oo liian optimistinen taas kun väkisin sitä takapakkia tulee. Kattoo mitä tuleman pitää
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Frapa kylmä kalkkuna!! Enköhän mä noi bupren reflat jaksa..! Rööki loppuu kans. Tänään en ole polttanu, eilenki vaan yhden. Mä teen tän!! En anna periksi!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
porter

Post by porter »

Täälläkin tuntuis koko kylä lopettelevan bupree samaan aikaan :mrgreen: itelllä ilman olo jo melkosesti helpottunut, mitä muutaman kerran ottanut tässä ja joka kerta pienemmän ja helpottunut olo kyllä rutkasti!! Ei enään kuumakylmää, korkeintaan hiukan niinku olis kylmä, mut ei pahemmin muuta. Henkiset reflat on sit eri, ei niinkään tee mieli buprea, Mutta kaikkee vahvempaa kyllä.
porter

Post by porter »

On muuten tosi ilkeetä nukkuessa näin reflasena tuo levottomat jalat efekti :roll: ja uni on tosi herkkää, pienikin koiran haukkuminen yms niin uni katkeaa ja vituttaa todella kovaa :x
porter

Post by porter »

Miten muilla menee? Itsellä alkaa kylmäkalkkuna olla ohi, helpottaa kokoajan! Huomenna työhaastattelu joka toivottavasti natsaa, sais elämään uutta suuntaa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

porter wrote:Miten muilla menee?
Vituiks menee, mut sehän on se tyyli mulla. :D Tai no subuu ottanut viimeksi neljäpäivää sit. Sitä ennen. Kait joskus, mut ei ihan sentään mitään hirveetä putkee oo takana.

Ei vais kait tää ihan täs jees. Huomenna alkais työharjoittelu. Vähän on kylmä vielä en kyl tiiä minkä takia, mutta joo sen siitä saa, kun välillä ottaa bupree huvikseen. Täytyy kyl myöntää, että odotan tosta duunista tosi paljon jeesiä mun "uuteen" elämään, mutta samalla joudun säätään douppii, että muutama muu pysyy terveenä tässä lähipiirissä. Ahistaa hitosti, kun tiiän, että duunipäivän jälkeen mua ei vois vittuukaan kiinnostaa varmaan mikään enään varsinkaan doupin säätö (paitsi siis itelle tietenkin :D ). Sit, kun hilluu vielä tuolla keskustassa duunissa niin saa hävetä silmät päästä, kun jengi tulee kummiskin sinne duunipaikalle sekasena heiluun ja kyseleen jotain bupreja yms yms :D :D :D

No joo.
Jos sais ees kesäduunia tosta niin vois lähtee jossain kohtaa tekeen elämällä jotain joka ylipäätänsä tuntuu JOLTAIN. Sitä ennen se joku mikä ees jossain on tuntunut on kunnon laini valkoista jauhetta ja vaik se on kivaa niin ei se enään oo jotenkin tarpeeksi mun elämälle. Vois oikeesti alkaa tekeen jotain SIISTIÄ puuhaa. Lähetäänks porter vuorikiipeileen? Salee ois sun elämän kohokohta. (tai no neitsyyden menettäminenkin on vitun jees, mut hei kamoon VUORIA! )

Oikeastihan mulla on tänään ihan hirvee itsesäälivitutuspaska-aamupäivä jos yrittäis oikeesti nyt skarpata vähän... Tai jos vetäis vain xanoreja ja toivois parasta.

Eli kait tää tästä sillai hyvin lähtee eteneen toivottovasti ja jos ei lähe niin frapaa lainatakseni: Paskassa se ne parhaat sienet kasvaa. :mrgreen:
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Ihan jees menee kyllä. Olin eilen just reiveissä piripäiden keskellä ja oli mukavaa kun en hikoillut yhtä paljoa, koska olin selvinpäin. Enkä oikeastaan tarvinnut mitään virtaa, hypin tanssilattialla ehkä hieman raivokkaammin kuin suurin osa piripäistä. As always. :D

Se on mukavaa kun oppii pääsemään siihen bilekuosiin ihan selvinpäinkin. Sit ei vaan tarvii vetää mitään ja silti tuntuu, että ois ihan pärinöissä.

Tiettekö mistä tietää, että on ollut liian kauan selvänä? Siitä, kun lasillinen kokista nousee päähän.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
frapathea

Post by frapathea »

wRRa wrote: Tiettekö mistä tietää, että on ollut liian kauan selvänä? Siitä, kun lasillinen kokista nousee päähän.
Joo tää kyllä :) Etenkin jos on pistäny kans sokerin ja kofeiinin ihan minimiin. Nii ja bile/baari/pippalotunnelma nousee kans nuppiin voimakkaammin. :D

Mulla menee hyvin kuten aina, mut eipä mua taidetakaan (enää) lopettajaksi laskeakaan kun sen verran pitkään on suht puhdasta linjaa pidetty. Hmm. Mulla tulee miltei syyllinen olo nykyään jo ees lievääkään viihdekäyttöpotentiaalia omaavien lääkkeiden lääkinnällisestä käytöstä – esim. gabapentiinii (300mg) kun otin viime kuun alussa korjaamaan unirytmin koulua varten sopivaks, ja perjantaina duactia yhen kapselin selvitäkseni flunssassa keikasta ni kuulu sellanen piipitys takaraivossa, että mitäs mitäs! Vaikka eihän noista nuppi sekasin mee, ei etenkään ku tarkoituksena ei oo kuosata, eikä noin pienillä annoksilla. Noh, kaikkea sitä pääkoppa välillä keksiikin. Ollu kovassa pohdinnassa että kehtaako bourbon-vaniljaekstraktiakaan käyttää makustuksena syötävissä...
porter

Post by porter »

frapathea wrote: Oma tunto kolkuttaa esim. gabapentiinii (300mg)
Image
Hyihyi :mrgreen:
Neste
OD

Post by Neste »

On sujunut ihan kohtalaisesti viime aikoina. Muutaman kerran olen sortunut känniporeiluun, mutta se tuntuu käyvän psyykkeen päälle niin en ole siihen varmasti enään koskemassa! Vastaavasti sitten alkoholia on mennyt enemmän kuin normaalisti, mutta nyt jätän senkin.

Levottomuus ja keskittymisvaikeudet ovat kyllä pahentuneet aika eksponentiaalisesti. Tulee myös heräiltyä vähintään kerran yössä tai unen laatu on muutenkin tosi huonoa mikä vuorostaan taas vaan pahentaa levottomuutta, aika loputon kierre. En tiedä/muista onko kousaus aikaisemmin toiminut jonkinlaisena itselääkintänä - sain nyt vihdoinkin varattua ajan lääkärille niin ehkä asia alkaa selvitä.

Liikunta auttaisi varmasti, mutta nyt on ollut tosi kuumottavia rintakipuja sen jälkeen kun kävin joogassa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Syksyllä tuli tyhmästi otettua kolaa ihan älytön määrä kun oli pientä flunssaa. Tuli ihan järkyttävän paha olo ja pelkäsin oikeasti että tulee sydäri. Toivottavasti ei tullut mitään damagea :roll: Noh.. toivottavasti tuokin selviäisi pian kun pääsee lekuriin.

Douppaukseen on nyt ihan nolla intressit joten hyvältä näyttää sen puolesta :up:
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Rotsfas
Psykonautti

Post by Rotsfas »

Huomasin, että Mxe auttaa pääsemään irti aineiden himosta. Ainakin näin alkuun. Toivottavasti jatkuu - Suosittelen
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Ihanaa, kun on töissä niin haluu oikeesti olla vähän skarpimpi tietyllä tapaa kokoajan. Harmittaa vain, että iltasin nukkumaan meno tai ylivirkeys vähän vaatii taitoo, että se tapahtuis jollain muulla kuin bentsoilla. No nyt on mennyt viikko benjoja naamariin iltasin ja yritän täs viikonlopun aikana saada varaston tyhjäksi. Jos vaik ensi viikon tavoite olisi streitata kokoajan.

Kaljaakin tulee lipitettyä taas iltasin se yksi tai kaksi, eihän se paha ole, mut hiton inhottavaa, kun siitä taas meinaa tulla tapa.

Bupren kanssa mennyt nyt viikon kyl tosi hyvin ja se nyt prioriteetti ykkönen on täysin, muut on sit toissijaisia. Elämäntapa remonttia ja työnarkomanian hallintaa.
CHIMONOKIKAARI
Psykonautti

Post by CHIMONOKIKAARI »

Dexma wrote:Kaljaakin tulee lipitettyä taas iltasin se yksi tai kaksi, eihän se paha ole, mut hiton inhottavaa, kun siitä taas meinaa tulla tapa.
Mul tää systeemi menee aina niin et eka se on 1-2 per ilta ja sit jotenki salakavalasti lipsuu ne määrät ylöspäin niin et lopulta saattaa mennä jotain kymmentää bisseä illas ja sit nukkuu huonosti ja lähtee darrasena töihin jne. Tää holin lipitys on mun lopettamisprojektin viimeinen palikka, kaikista muista himoista olen päässyt jo eroon mikä nyt sinällään on hieman hullua koska päivittäinen juopottelu on salee paljo epäterveellisempää ku vaik subun käyttö.
porter

Post by porter »

Hiukan voi myhäillä tyytyväisenä itseensä nyt :twisted: kylmät kalkkunat takana, mulla on hyväpalkkanen duuni joka tuskin lähtee alta (n n 2500e käteen kuussa) ja douppia otan noin kerran viikossa. Kylmäänkalkkunaan lopetin isoista toleista. Huomenna juhlistetaan tätä mun elämän nopeeta edistystä kaverin kanssa... Eli leffaan,syömään ja oluelle JA FIRMAN PIIKKIIN.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Onnea Porter :) Pidä tosta kii!
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
porter

Post by porter »

wRRa wrote:Onnea Porter :) Pidä tosta kii!

Image

Fiilis on kieltämättä hiukan tommonen 24/7 ja varsinkin duunissa oli viime perjantaina kun sinetöin omilla kaupoilla jokaselle lounassetelin ja itelle bonukset + ihan arvokkaan palkinnon päivän kaupoista.

Jonkinlainen selvinpäin olon mania menossa, ns positiivinen mania.. Tällästä mulla oli ennen vanhaankin, pirteä olin aina ja läpändeerus lensi tilanteessa kun tilanteessa .
rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth »

Mä oon kans ilonen jäbän puolesta, vaikken tunne. Tiedän kuiteki tosta voimailutaustasta, ni oon ilonen, että pääsit tosta douppikierteestä!
getto
Apteekki

Post by getto »

Tein päätöksen että teen itestäni raittiin ja oon vuoden ilman päihteitä mukaan lukien saunakaljoi ja sunnuntaipajareit. Lopetin nikotiinia myöten kaikki. Aion mennä interferonihoitoon (millä nimellä se nyt kulkeekaan jos interferoni otetaan pois käytöstä) ja hankkia ajokortin. Kuitenkaan lopullisesti en päihteiden käyttöö halua lopettaa. Ei sillä etteikö se oisi pysynyt hallinnassa, vaan siksi että se pidättelee mun elämää paikoillaan enkä voi päästä eteenpäin ellen pidä tätä pitkää taukoo juuri nyt. Samoissa määrissä en sitä tule kuitenkaan jatkamaan ainakaan psykedeelien kohdalla. Alkoholin aion jättää niihin saunakaljoihin ja vaikka mieli tekis polttaa pajaria päivittäin ihan vaan sen saundin takia mitä pilves saa aikaan, on sekin syytä jättää sinne sunnuntaille. Katotaan nyt et kuinka hyvin tuon viimeisimmän pystyn pitämään, kun halua siihen ei juurikaan löydy. Aloitan vihdoin myös lukion tosissani jonka jälkeen haen yliopistoon opiskelemaan teologiaa ja tää lienee se syy miksi en sitä voi päivittäin polttaa, tuun niin flegmaattiseks ja mielivaltaseks ettei opiskelust tulis mitään, ainakaan jos haluu saada hyvii numeroit.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

getto, onnea sille tielle :) Kuulostaa samalta kuin mun "lopetus" aikoinaan. Mulla ei oo douppaaminen sen vuoden tauon jälkeen enää palannut entiselleen. Oon käyttänyt tosi vähän... Siis silleen ainakin vähemmän ku kerran kuussa mitään laitonta (pajari mukaan luettuna). Ehkä keskimäärin kerran kahessa kuussa about tullu jotain otettua.
getto
Apteekki

Post by getto »

Kiitos :) Tuota linjaa mäkin aion jatkaa sitten kun jatkan, nyt kuitenkin vuosi str8.exe
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Haha, (semi)streittaus Vaultissa sen kuin lisääntyy. :up:

Lykkyä pyttyyn getto, et tuu katumaan.
Life = The Trip
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Hyvä Porter ja Getto :)

Oli tossa aika tärkee viikko käydä lapissa pitkästä aikaa. Sai vähän hiihtää, lasketella, lumikenkäillä ja katsella niitä maisemia mitä mä rakastan...

Sitä ennen oli vähän just sellainen fiilis "mä vain lopetan", "kuhan oon duunissa niin ainakin pysyn selvinpäin". Tiedän, että jos mun elämä jää siihen tilaan, että mä jätän sosiaalisen elämäni aika vähiin ja oon duunissa asenteella, "täällä mun pitäis olla, että ois edes joku elämän taso yllä."

Vähän tullut dissattua omassa elämässä niitä asioita mitä MINÄ haluan. Aika paljon tulee jeesattua muita ihmisiä lähipiirissä ja kuunneltua niiden ongelmia samalla unohtaen omat ongelmat ja niiden työstön. Se ei oikein ole se tapa millä asiat pitäis mennä eteenpäin.

Nyt toi lapin reissu oli tärkee. Se antoi mulle hitosti uskoo siihen, että on oikeasti elämää jota mä OIKEESTI HALUUN elää ilman huumeita, ilman työnarkoottista elämän tyyliä. Mä haluun taas pikkuhiljaa viedä asioita eteenpäin ja mul on suunnitelmia muitakin, että kuhan valmistun ja kuhan mulla on vakkarityöpaikka. Mulla on suunnitelmia miten toteutan mun aitoja haluja ja unelmia.

Nää unelmat tulee vaatiin multa hitosti työtä ja uskallusta, mutta sehän on sitä ittensä kehittämistä ja omasta elämästä nauttimista. Elämästä pitää tulla siistiä, että mä pystyn pysyyn selvinpäin, enkä saa jäädä jumiin liian pitkäksi aikaa, muuten alan varmasti kyllästyyn.

Nyt vain uusia haasteita eteenpäin ja yritys kovaksi :)
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

tOlin viikon selvinpäin alfapevekki rupeaman repeämän jälkeen. Poltin sitten jotain dimitriä ja sit nopeesti seinät vuotivat verta. Tosin seinissä on hieman punasta maalia, mutta oli niissä avohaavojakin. Yksi toveri rukoili yksien alffanokkien jälkeen yksin kaivonkannenpäällä, yllytti mua mukaan ylistykseen. Hetken koitin, hetken voitin ateistinistin selättää tääl. Mut vitut, en uhohtanu hiekanjyväkskään ympäristöä. Silmiä, tähtäimiä. Mun asento oli väärähkö, nojasin käsillä polviin ja pidin nakkeja ujosti suupielillä. Semmonen neuvotteluasento.

Olen Ryysyrannassa pää jäässä Nobelanerirsta. Tylsistyttää, tekis mieli polttaa vähän rönöö bongista ja streitata sitten.

Olen tulemaan selvemmäksi päin. Ei mulla nyt koko ajan ole väliä, joskus vaan kun näkee kuivaa asfaltia. Siinä vieressä pakkaseen kuolleita ensimmäisen aallon leskenlehtiä. Ja sinivuokkoja jokka ei koskaan puhjennukkaa kukkaan. Kaikkeen tottuu,
tottuu = kohtuu
pirun hyvä nuolla kuorena