Eipä paljoo auta, ku samaan aikaan kehitysmaissa ihmiset lisääntyy ku kanit.00000000 wrote: Väkimäärän vähennyksen voisi aloittaa länsimaissa.
Kuolemasta
-
gaga
- Psykonautti
Re: Kuolemasta
GUGUGAAAGAGUGUUUGAGAGAGAGUUGAAGA
-
frapathea
Itse asiassa, väkimäärän vähennys kannattaisi tietenkin aloittaa niistä väestönosista, joilla on vähiten rahkeita uudelleenrakentaa sivilisaatio järkevästi massiivisen pullonkaulaefektin jälkimainingeissa. Eloon kannattaisi siis ehdottomasti jättää ensisijaisesti fyysisesti mahdollisimman terveitä ja kykeneväisiä, lisääntymiskykyisiä, rationaaliseen päätöksentekoon pystyviä sekä tiedettä ja teknologiaa tuntevia ja hyödyntämään kykeneviä yksilöitä. Luontainen taipumus utilitaristiseen ajatteluun olis kans vitun bueno.00000000 wrote:Väkimäärän vähennyksen voisi aloittaa länsimaissa.Kallio wrote:Lisää sotia, tauteja, nälänhätää, ja muuta joka vähentää ihmisiä sanon minä. Maapallolla pitäisi väkimäärän laskea n. 700 000 000:een, jotta saataisiin pelastettua jotain vielä tulevillekin sukupolville. Kukaan ei taida vaan tietää kuinka väkimäärän vähennyksen voisi saada aikaan ilman että tappaa ihmisen kokonaan?
-
Dexma
- Moderator
Jep. Länsi-Eurooppa säilytetään. Ainut vittu missä on järkevää kulttuuria.frapathea wrote: Eloon kannattaisi siis ehdottomasti jättää ensisijaisesti fyysisesti mahdollisimman terveitä ja kykeneväisiä, lisääntymiskykyisiä, rationaaliseen päätöksentekoon pystyviä sekä tiedettä ja teknologiaa tuntevia ja hyödyntämään kykeneviä yksilöitä.
Juu juu. komppaan tätäkin. En tiedä mitä tää tarkoittaa.frapathea wrote:Luontainen taipumus utilitaristiseen ajatteluun olis kans vitun bueno.
Mä niin tykkään frapasta.
-
00000000
- Psykonautti
Kannatan 9/11 iskuja koko Eurooppaan, toivottavasti ei tarvitse kauan odotella. Sileäksi vaan joka länkkäripelle.Dexma wrote:Jep. Länsi-Eurooppa säilytetään. Ainut vittu missä on järkevää kulttuuria.frapathea wrote: Eloon kannattaisi siis ehdottomasti jättää ensisijaisesti fyysisesti mahdollisimman terveitä ja kykeneväisiä, lisääntymiskykyisiä, rationaaliseen päätöksentekoon pystyviä sekä tiedettä ja teknologiaa tuntevia ja hyödyntämään kykeneviä yksilöitä.
-
frapathea
Muiden muassa sinä?00000000 wrote:Kannatan 9/11 iskuja koko Eurooppaan, toivottavasti ei tarvitse kauan odotella. Sileäksi vaan joka länkkäripelle.Dexma wrote:Jep. Länsi-Eurooppa säilytetään. Ainut vittu missä on järkevää kulttuuria.frapathea wrote: Eloon kannattaisi siis ehdottomasti jättää ensisijaisesti fyysisesti mahdollisimman terveitä ja kykeneväisiä, lisääntymiskykyisiä, rationaaliseen päätöksentekoon pystyviä sekä tiedettä ja teknologiaa tuntevia ja hyödyntämään kykeneviä yksilöitä.
-
Personaes
- OD
Muuten kehitys ja ruokaavusta.
On aika vitun lyhyt näköistä ja idiottia toimintaa. Keinotekoisesti pumpataan afrikkaan lisää ja taas lisää ihmisiä, kohta siellä on 3miljardia ihmisitä ja kun öljy loppuu niin moi moi.
Tää on sitä viher-vasemmistolaista politiikkaa jota kuvaa hyvin sanonta "Tie helvetiiin on reunustettu hyvillä ajatuksilla".
Sen sijaan pitäisi rueta tarjoamaan kehitysapua vastaan kiinan tyylistä yhden lapsen politiikkaa, jakaa kondomeja ja tarjota vapaaehtoista sterilisaatiota.
Maapallon kantokyky on ylitetty jo kauan sitten ja me vaan pumpataan tänne lisää porukkaa koko ajan.
On aika vitun lyhyt näköistä ja idiottia toimintaa. Keinotekoisesti pumpataan afrikkaan lisää ja taas lisää ihmisiä, kohta siellä on 3miljardia ihmisitä ja kun öljy loppuu niin moi moi.
Tää on sitä viher-vasemmistolaista politiikkaa jota kuvaa hyvin sanonta "Tie helvetiiin on reunustettu hyvillä ajatuksilla".
Sen sijaan pitäisi rueta tarjoamaan kehitysapua vastaan kiinan tyylistä yhden lapsen politiikkaa, jakaa kondomeja ja tarjota vapaaehtoista sterilisaatiota.
Maapallon kantokyky on ylitetty jo kauan sitten ja me vaan pumpataan tänne lisää porukkaa koko ajan.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
magiclymagical
- Apteekki
Sinäänsä ihmismäärä ei oo ongelma vielä vaan resurssien epätasainen jakautuminen, riistokapitalismi ja fossiilisten polttoaineiden käyttö.
Kehitysapu varmaan on ihan hyvä homma mikäli nyt ymmärrän sen oikein, mut ruoka-avustukset on vähä pulmallinen juttu. Ja se että joku sotalordi kuitenkin vetää välistä näistä avustuksista.
Kehitysapu varmaan on ihan hyvä homma mikäli nyt ymmärrän sen oikein, mut ruoka-avustukset on vähä pulmallinen juttu. Ja se että joku sotalordi kuitenkin vetää välistä näistä avustuksista.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
frapathea
No onhan se kyllä.magiclymagical wrote:Sinäänsä ihmismäärä ei oo ongelma vielä
Tääkin, toki. Mutta sen sijaan, että nykyinen tuotanto jaettais tasapuolisemmin sitä pitäis yksinkertaisesti tiputtaa roimasti.vaan resurssien epätasainen jakautuminen, riistokapitalismi ja fossiilisten polttoaineiden käyttö.
Mun kanta saattaa tietenkin "vihervasemmistolaisena" olla biasoitunut, mutta huomauttaisin, että sun ehdotteleman kaltainen siirtomaa-riistopolitiikka on pitkälti nimen omaan ajanut kehitysmaita nykyiseen jamaansa.Personaes wrote: Tää on sitä viher-vasemmistolaista politiikkaa jota kuvaa hyvin sanonta "Tie helvetiiin on reunustettu hyvillä ajatuksilla".
-
magiclymagical
- Apteekki
Niin siis tilaa olis kyllä maapallolla, ja kun nuo e.m asiat korjattais niin en nää miks se on ongelma.frapathea wrote:No onhan se kyllä.magiclymagical wrote:Sinäänsä ihmismäärä ei oo ongelma vielä
vaan resurssien epätasainen jakautuminen, riistokapitalismi ja fossiilisten polttoaineiden käyttö.
Tääkin, toki. Mutta sen sijaan, että nykyinen tuotanto jaettais tasapuolisemmin sitä pitäis yksinkertaisesti tiputtaa roimasti.
Ei mun mielestä sulje toisiaan pois tuotannon tiputtaminen ja sen jakaminen. Ja juu ihmisten mukavuudenhalu ja elämäntaso on hiukan vääristynyt jos halutaan kaikki mahtua tänne elämään inhimmillisissä oloissa.
-
Personaes
- OD
Mennyt vähän offariksi.
Nyt itse aiheeseen.
Kuuluista, nobel palkinnon fysiikasta saanut Max Planck sanoi
""There is no matter
All matter originates and exists only by virtue of a force which brings the particle of an atom to vibration and
Holds this most minute solar system of the atom together.
We must assume behind this force the existence of a conscious and intelligent mind.
This mind is the matrix of all matter."
Meidän aivot ja ruumis on niinkuin televisio, joka vastaanottaa tuota tietoisuutta josta maailma on tehty, tosin hyvin pienellä taajudella. Ehkä kun me kuollaan niin meistä tulee osa sitä jokapuolella olevaa tietoisuutta, josta maailma koostuu.
Nyt itse aiheeseen.
Kuuluista, nobel palkinnon fysiikasta saanut Max Planck sanoi
""There is no matter
All matter originates and exists only by virtue of a force which brings the particle of an atom to vibration and
Holds this most minute solar system of the atom together.
We must assume behind this force the existence of a conscious and intelligent mind.
This mind is the matrix of all matter."
Meidän aivot ja ruumis on niinkuin televisio, joka vastaanottaa tuota tietoisuutta josta maailma on tehty, tosin hyvin pienellä taajudella. Ehkä kun me kuollaan niin meistä tulee osa sitä jokapuolella olevaa tietoisuutta, josta maailma koostuu.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
frapathea
Nimen omaan ei ole, vaikka nykytuotannon hedelmät jaettaisiin tasaisesti kaikille niin tänhetkinen tuotanto ylittää maapallon kantokyvyn. Toisin sanoen siis tuotantoa olis laskettava nykyisestä huomattavasti, mikä taas johtais esim. ruoan vähenemiseen.magiclymagical wrote: Niin siis tilaa olis kyllä maapallolla, ja kun nuo e.m asiat korjattais niin en nää miks se on ongelma.
Sulkee sikäli, että mikäli tuotanto laskettaisiin sellaisiin rajoihin, ettei sillä vois ruokkia seitsemää miljardia ihmistä, niin silloin siitä seitsemästä miljardista olis pakko karsia.Ei mun mielestä sulje toisiaan pois tuotannon tiputtaminen ja sen jakaminen. Ja juu ihmisten mukavuudenhalu ja elämäntaso on hiukan vääristynyt jos halutaan kaikki mahtua tänne elämään inhimmillisissä oloissa.
-
magiclymagical
- Apteekki
Niin tarkoitin että olisi mahdollista järjestää asiat niin että kaikki kyllä mahtuis tänne. Se vaatis vaan niin dramaattisia muutoksia joillekin että kai me loisitaan tää pallo suht paskaks ennenku mitään tapahtuu. Järjestys vaatii kaaosta.
-
frapathea
Niin, mä taasen tarkoitin, että en näe mahdolliseksi sitä, että kaikki nykyiset seitsemän miljardia ihmistä mahtuis tänne niin ettei elämän vähimmäisvaatimusten täyttäminen ylittäis maapallon kantokykyä. Voin olla väärässäkin, en oo tehnyt asiasta niin suuria laskelmia, mutta käsittääkseni meillä ei ole esim. niin ympäristötehokkaita ruoantuotantomenetelmiä, että sillä ruokkisi 7 mrd. ihmistä ja pitäis vielä kaiken päälle planeetan pitkällä aikavälillä asumiskunnossa.magiclymagical wrote:Niin tarkoitin että olisi mahdollista järjestää asiat niin että kaikki kyllä mahtuis tänne. Se vaatis vaan niin dramaattisia muutoksia joillekin että kai me loisitaan tää pallo suht paskaks ennenku mitään tapahtuu. Järjestys vaatii kaaosta.
Ennen neoliittistä vallankumousta populaatio oli nykytiedon valossa pysytellyt hyvinkin pitkään promillessa nykyisestä, eli vajaassa kymmenessä miljoonassa. Eli "luonnonoloissa" lajimme kykenee ylläpitämään suunnilleen tuonkokoista kantaa. Suhteuttaakseni, se tarkoittaa suunnilleen Lontoon väestöä jakautuneena jokaiseen maailman ihmiselle elinkelpoiseen nurkkaan. Tietenkin viljelytekniikkaa hyödyntämällä kyettäisiin ylläpitämään hieman suurempaa kantaa, mutta haluaisin ilmaista epäilykseni siitä, että tän kannan suuruus missään tapauksessa yltäis seitsemään miljardiin.
-
magiclymagical
- Apteekki
Yks ihminen tarvii 5 aaria viljelystilaa ja saa tästä itselleen ravinnon, vielä kun täydentää luonnosta kerättäviä aineksia. Maapallolla on maa-aluetta 510 072 000 neliökilometrii, josta kaikki ei tietenkään oo viljelykelpoista mut maata voi muokata monin paikoin sopivammaksi. Tälleen sen kun aattelin niin ei mun mielestä oo ongelmaa sovittaa 7 miljardia ihmistä. Sen vaan ko näkis että täysin urbanisoituneet ihmiset lähtis viljeleen maata.
-
00000000
- Psykonautti
Aika vahva halu on ollut kuolla syöpään, mutta ei se haluamalla tule. Turhaa ulinaa aina näistä huumekuolemista, jos minä päättäisin tehdä itsemurhan huumeilla niin vituttaisi aika paljon jos joku sankari tulisi siitä "pelastamaan". Hyvä ystävä auttaisi suorittamaan itsemurhan mikäli toinen sitä oikeasti haluaa.
Kuolemanpelossa on vahvasti taustalla joko tarrautuminen, eli siis haluttomuus päästää asioista irti, esim. ihmisistä joita haluaisi vielä nähdä, asioista ja tunteista josta haluaa vielä kokea, ei haluta luopua siis elämästä. Toinen vahva tekijä on tuntemattoman pelko, ei tiedetä mitä kuoleman jälkeen odottaa. Vahvasti hurskas uskonnollinen ihminen on jopa onnellinen kuollessaan, sillä hän omassa ajatusmaailmassaan tietää minne hän on menossa ja aabrahamilaisissa uskonnoissa vielä tiedetään että kuoleman jälkeen itseasiassa odottaa oikein miellytävä elämä paratiisissa.
Kuolemanpelossa on vahvasti taustalla joko tarrautuminen, eli siis haluttomuus päästää asioista irti, esim. ihmisistä joita haluaisi vielä nähdä, asioista ja tunteista josta haluaa vielä kokea, ei haluta luopua siis elämästä. Toinen vahva tekijä on tuntemattoman pelko, ei tiedetä mitä kuoleman jälkeen odottaa. Vahvasti hurskas uskonnollinen ihminen on jopa onnellinen kuollessaan, sillä hän omassa ajatusmaailmassaan tietää minne hän on menossa ja aabrahamilaisissa uskonnoissa vielä tiedetään että kuoleman jälkeen itseasiassa odottaa oikein miellytävä elämä paratiisissa.
-
frapathea
Osaatko sanoa, kuinka isoa maapinta-alaa ihminen voi käyttää ilman, että häiritsee maapallon ekosysteemiä yli kantokyvyn rajojen? Ihminen ei todellakaan voi käyttää kaikkea tuota maa-alaa viljelemiseen, ei edes suurta osaa. Entä miten ruoantuotannon muokkaaminen (ts. käytetyn teknologian rajoittaminen) vaikuttais viljelytehokkuuteen? Entä muut tarpeet? Entä ihmisväestön tähän mennessä eksponentiaalinen kasvu?magiclymagical wrote:Yks ihminen tarvii 5 aaria viljelystilaa ja saa tästä itselleen ravinnon, vielä kun täydentää luonnosta kerättäviä aineksia. Maapallolla on maa-aluetta 510 072 000 neliökilometrii, josta kaikki ei tietenkään oo viljelykelpoista mut maata voi muokata monin paikoin sopivammaksi. Tälleen sen kun aattelin niin ei mun mielestä oo ongelmaa sovittaa 7 miljardia ihmistä. Sen vaan ko näkis että täysin urbanisoituneet ihmiset lähtis viljeleen maata.
-
magiclymagical
- Apteekki
Heh, täytyy myöntää etten osaa kyl täydellisesti vastata. No ainakin ihmiskunnan egologinen jalanjälki pienenis huomattavasti. = ) Mun skenaariossa ruuantuotanto vaikka sitä onkin rajoitettu teknologian puitteissa niin sen korvaa tuo "jokainen viljelee itse omat ruokansa" -ajatus, ylituotantoa kyllä täytyisi syntyä vähän sille osalle väestöä jotka eivät voi harrastaa ruokansa viljelyä. Väestökasvua olis toki hillittävä, jotenkin strategisesti eri osista maailmaa niin että geenipooli pysyy mahdollisimman laajana.frapathea wrote: Osaatko sanoa, kuinka isoa maapinta-alaa ihminen voi käyttää ilman, että häiritsee maapallon ekosysteemiä yli kantokyvyn rajojen? Ihminen ei todellakaan voi käyttää kaikkea tuota maa-alaa viljelemiseen, ei edes suurta osaa. Entä miten ruoantuotannon muokkaaminen (ts. käytetyn teknologian rajoittaminen) vaikuttais viljelytehokkuuteen? Entä muut tarpeet? Entä ihmisväestön tähän mennessä eksponentiaalinen kasvu?
-
frapathea
Täähän periaatteessa luultavasti pysäyttäis kaiken ihmiskunnan teknologisen kehityksen, sillä mikäli jokainen viljelis oman ruokansa, esim. tieteentekemiselle tai muille korkeakulttuurin osa-alueille ei juurikaan jäis aikaa, ei ainakaan läheskään niin paljoa kuin nykyään. Työnjako on nimen omaan mahdollistanut ihmiskunnan kehityksen.magiclymagical wrote:Mun skenaariossa ruuantuotanto vaikka sitä onkin rajoitettu teknologian puitteissa niin sen korvaa tuo "jokainen viljelee itse omat ruokansa" -ajatus
Pidätkö tosiaan 7mrd. ihmisen hengissäpitämistä suurempana hyveenä, kuin pienempää, mutta viisaampaa ihmisväestöä? Korjataksemme tähän mennessä aiheutuneita tuhoja siihen malliin, että ihmisen olis mahdollista edelleen elää tällä planeetalla meidän pitäis luultavasti joka tapauksessa vielä kehittää tiedettä. Tällöin olis nähdäkseni huomattavasti utilitaristisempaa jättää henkiin pienempi ihmisväestö – nimen omaan näitä tiedettä tuntevia, terveitä ja rationaalisene päätöksentekoon kykeneviä yksilöitä.
En itse pidä niinkään yksilön elämää arvossa, vaan ihmiskunnan kollektiivista kehitystä.
-
magiclymagical
- Apteekki
Juu, mut kuten mainitsin niin pientä ylituotantoo tarvis harrastaa tietenkin. Ja meinasin heittää loppuun jotain eugeniikka läpinää aikasemmin mut aattelin että menee nii OT, + joku vetää kuitenki natsikortin.frapathea wrote:Täähän periaatteessa luultavasti pysäyttäis kaiken ihmiskunnan teknologisen kehityksen, sillä mikäli jokainen viljelis oman ruokansa, esim. tieteentekemiselle tai muille korkeakulttuurin osa-alueille ei juurikaan jäis aikaa, ei ainakaan läheskään niin paljoa kuin nykyään. Työnjako on nimen omaan mahdollistanut ihmiskunnan kehityksen.magiclymagical wrote:Mun skenaariossa ruuantuotanto vaikka sitä onkin rajoitettu teknologian puitteissa niin sen korvaa tuo "jokainen viljelee itse omat ruokansa" -ajatus
Pidätkö tosiaan 7mrd. ihmisen hengissäpitämistä suurempana hyveenä, kuin pienempää, mutta viisaampaa ihmisväestöä? Korjataksemme tähän mennessä aiheutuneita tuhoja siihen malliin, että ihmisen olis mahdollista edelleen elää tällä planeetalla meidän pitäis luultavasti joka tapauksessa vielä kehittää tiedettä. Tällöin olis nähdäkseni huomattavasti utilitaristisempaa jättää henkiin pienempi ihmisväestö – nimen omaan näitä tiedettä tuntevia, terveitä ja rationaalisene päätöksentekoon kykeneviä yksilöitä.
En itse pidä niinkään yksilön elämää arvossa, vaan ihmiskunnan kollektiivista kehitystä.
Ja en oo omia arvoja tuonut tähän keskusteluun joten tuntuu vähä oudolta tuo kysymys että mikä on mun mielestä suurempi hyve. Ihmisten empatia toisiaan kohtaan tappaa meidän elinympäristön, tai toivottavasti romahduttaa väestöä ja väestön kasvua ennen sitä.
Mää kyl arvostan yksilön elämää, varsinkin omaani.
-
Dexma
- Moderator
Onkohan tosta tehty mitään kuinka hienoja laskelmia tarttisko ihmisiä poistaa maailmalta, että kaikille olisi ruokaa ym. Tästä on mun mielestä oikeastikkin puhuttu, että ois keinoja säilyttää kaikille ruokaa.
Mun mielestä tollaiset superfood tuotteet niinkuin sanotaan vaik raakakaakao joka pienellä fyysisellä tilalla antaa hyvät hiilarit niin voisi oikeasti ratkaista aika paljon asioita maailmassa.
Oikeastaan jos pystyttäisiin kehittään sellaisia scifi sarjoissa olevia pillereitä jotka antavat meille ravintoaineita niin maailman ihmiskunnan hyvinvointi kasvaisi. Tehtäis vain jengille vitusti helposti kehitettävää proteiinia, hiilaria, vitamiinit ja hivenaineet ym. Ei ajateltaisiin niinkuin mä, että mä haluun syödä pihviä jokapäivä eli sen takia pidetään lehmät elossa ja niiden tuotantoa yllä, kun mä olen rikas ihminen jolla on vara valita.
Jos ihmiset tuottais paremmin oikeanlaista ruokaa niin pystyttäiskö me tarjoon kaikille ihmisille tarpeeksi ruokaa?
Mut siis mun mielestä riittäisi, tyhmät ihmiset, köyhät ihmiset jotka eivät saisi tehdä lapsia. Kiinan systeemi taas on näyttänyt huonot puolensa, koska vaikka kuinka yritettäis säännöstellä lapsia niin silti niitä tulee aina. Tämän pitäisi olla ihmisten päätös miettiä, tuleeko mun sisältä hyvä lapsi, onko musta ihmiseksi joka pystyy kasvattamaan lapsen joka pystyy auttamaan ihmiskuntaa ym.
Mun mielestä joidenkin ihmisten pitää tajuta, etteivät he kykene tarjoomaan lapselle onnellisuutta ja tasapainoista elämää. En sillä etteikö köyhän lapsi olisi onnellinen, mut kyllä nyt vittu pitää ruokaa olla, katto päänpäällä ja rahaa mennä yliopistoon jos on sen verta fiksu jos ei niin sit kandee tehdä edes jotain hyödyllistä. Niinkuin minä vedän huumeita ja kirjoitan nettiin tälläistä elitisti lausuntoa täydellisestä ihmisestä ja tavoitteesta.
Ihanne yhteiskunnissa kait mietittäisiin mihinkä ihminen soveltuisi parhaiten ja se minkälaisia ihmisiä me tehtäis. Tälläisten asioiden suunnittelu on vain valitettavasti niin ufo juttu meille, että meidän pitää joko kuunnella kapitalistista maailmannäkemystä joka totee. Köyhää ja epätuottavaa ihmistä ei kannata ruokkia. Taas vasemmistossa sanotaan, annetaan kaikkien kukkien kukkia jos niistä tulisikin jotain upeeta. (vasemmisto ja kapitalismin ajatuksia lainaten enemmän ehkä kyse oli stereotyypeistä, kuin niiden aatteista.)
Toisaalta taas. Onko tän hetkisessä maailmassa varaa ylläpitää hyvinvointi valtiota? Uskoisin, että aina nousu on mahollista, mutta tämän hetkinen talous näyttää vetävän tälläisiä valtiota kovaa alaspäin. Mutta opitaan yhessä nälkäisenä tai rikkaana.
Mun mielestä tollaiset superfood tuotteet niinkuin sanotaan vaik raakakaakao joka pienellä fyysisellä tilalla antaa hyvät hiilarit niin voisi oikeasti ratkaista aika paljon asioita maailmassa.
Oikeastaan jos pystyttäisiin kehittään sellaisia scifi sarjoissa olevia pillereitä jotka antavat meille ravintoaineita niin maailman ihmiskunnan hyvinvointi kasvaisi. Tehtäis vain jengille vitusti helposti kehitettävää proteiinia, hiilaria, vitamiinit ja hivenaineet ym. Ei ajateltaisiin niinkuin mä, että mä haluun syödä pihviä jokapäivä eli sen takia pidetään lehmät elossa ja niiden tuotantoa yllä, kun mä olen rikas ihminen jolla on vara valita.
Jos ihmiset tuottais paremmin oikeanlaista ruokaa niin pystyttäiskö me tarjoon kaikille ihmisille tarpeeksi ruokaa?
Mut siis mun mielestä riittäisi, tyhmät ihmiset, köyhät ihmiset jotka eivät saisi tehdä lapsia. Kiinan systeemi taas on näyttänyt huonot puolensa, koska vaikka kuinka yritettäis säännöstellä lapsia niin silti niitä tulee aina. Tämän pitäisi olla ihmisten päätös miettiä, tuleeko mun sisältä hyvä lapsi, onko musta ihmiseksi joka pystyy kasvattamaan lapsen joka pystyy auttamaan ihmiskuntaa ym.
Mun mielestä joidenkin ihmisten pitää tajuta, etteivät he kykene tarjoomaan lapselle onnellisuutta ja tasapainoista elämää. En sillä etteikö köyhän lapsi olisi onnellinen, mut kyllä nyt vittu pitää ruokaa olla, katto päänpäällä ja rahaa mennä yliopistoon jos on sen verta fiksu jos ei niin sit kandee tehdä edes jotain hyödyllistä. Niinkuin minä vedän huumeita ja kirjoitan nettiin tälläistä elitisti lausuntoa täydellisestä ihmisestä ja tavoitteesta.
Ihanne yhteiskunnissa kait mietittäisiin mihinkä ihminen soveltuisi parhaiten ja se minkälaisia ihmisiä me tehtäis. Tälläisten asioiden suunnittelu on vain valitettavasti niin ufo juttu meille, että meidän pitää joko kuunnella kapitalistista maailmannäkemystä joka totee. Köyhää ja epätuottavaa ihmistä ei kannata ruokkia. Taas vasemmistossa sanotaan, annetaan kaikkien kukkien kukkia jos niistä tulisikin jotain upeeta. (vasemmisto ja kapitalismin ajatuksia lainaten enemmän ehkä kyse oli stereotyypeistä, kuin niiden aatteista.)
Toisaalta taas. Onko tän hetkisessä maailmassa varaa ylläpitää hyvinvointi valtiota? Uskoisin, että aina nousu on mahollista, mutta tämän hetkinen talous näyttää vetävän tälläisiä valtiota kovaa alaspäin. Mutta opitaan yhessä nälkäisenä tai rikkaana.
-
veke
- Psykonautti
-
frapathea
Tästä tuli kaikessa yksinkertaisuudessaan mieleen sellaset transhumanismit, jotka uskoo vakaasti siihen, että tulevaisuudessa tullaan löytämään keinot kuolemattomuuteen. Olis jännä kuulla näkemyksiä. Mitä hyötyjä ja haittoja näette tässä, vai uskotteko edes mahdolliseksi?veke wrote:kai se on tarkotettuki et tääl ei bostata ikuisesti..
-
Dexma
- Moderator
hmmm hmmfrapathea wrote: Mitä hyötyjä ja haittoja näette tässä, vai uskotteko edes mahdolliseksi?
Oikeasti tää ois niin järjettömän iso juttu omalla tapaa. Tää vaikuttais ihmisten käytökseen elämässä, talouteen, terveyden hoitoon yms yms. Ei osaa kelailla mitään isompaa skaalaa suuntaan tai toiseen.
Jos ite eläisin ikuisesti... Aaah sitä autuutta. Toisaalta varmaan sit haluisinkin jo kuolla, koska se viehättäisi ehkä omalla tapaa. Toisaalta. Elämä on niin suuri ihme, että mielelläni näkisin sitä vielä vuonna 3000. Olisinko mä niinkuin forever young? Vai forever in bed and old? Lapsia en haluis synnyttää, mut en muutenkaan halua. Ottaisinko ison asuntolainan, kun tiedän makselevani sitä niin hitaasti kuin vain voin? Mikä ois mun motivaatio tässä ja NYT, kun tiedän olevani pidempään.
Varmaan jossain kohtaa haluaisin lopettaa elämän. Tää 24 vuottakin on saamarin pitkä aika mun elämää.
-
Personaes
- OD
Joo siis jossain vaiheeessa lähes varmasti tullaan saavuttamaan kuolemattomuus.frapathea wrote:Tästä tuli kaikessa yksinkertaisuudessaan mieleen sellaset transhumanismit, jotka uskoo vakaasti siihen, että tulevaisuudessa tullaan löytämään keinot kuolemattomuuteen. Olis jännä kuulla näkemyksiä. Mitä hyötyjä ja haittoja näette tässä, vai uskotteko edes mahdolliseksi?veke wrote:kai se on tarkotettuki et tääl ei bostata ikuisesti..
Jo nyt elinikä on kasvanut hyvin rajusti. Tutkijat uskovat että jo nyt ihmiset voivat elää 150vuotiaaksi ja kuulema ensimmäinen 150v ihminen olisi nyt 40-50vuotias. Eli lapset jotka nyt syntyy tulee mahdollisesti elämään reilusti yli 150 vuotta.
Elinten kasvatus tulee sekin lisäämään elinikää jo rajusti. Sitten kokonaan eriasia jos tutkijat löytävät ns "nuoruuden lähteen"...
Eikös esimerkiksi krokotiilit vain kasva isommaksi, sen sijaan että vanhenevat? Michio kaku jossain sanoi että krokotiilit eivät kuole vanhuuteen, vaan kasvavat isommiksi.
Ja joo, ite kyllä ihan mielellään eläisin vaikka ikuisesti jos voisi valita. Sillä kuolema kuitenkin on aika iso peikko vielä.
Ei taida oikeasti olla ainuttakaan ihmistä jota ei kuolema pelottaisi ainakin alitajuisesti.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
frapathea
Lähde?Personaes wrote:Jo nyt elinikä on kasvanut hyvin rajusti. Tutkijat uskovat että jo nyt ihmiset voivat elää 150vuotiaaksi ja kuulema ensimmäinen 150v ihminen olisi nyt 40-50vuotias. Eli lapset jotka nyt syntyy tulee mahdollisesti elämään reilusti yli 150 vuotta.
Eliniänodotteen kasvu johtuu käsittääkseni pitkälti parantuneesta perusterveydenhuollosta ja paremmasta ravinnosta. Vanhenemisprosessia ei väestön keskuudessa kuitenkaan ole vielä onnistuttu eliminoimaan tai edes mainittavasti hidastamaan.
-
Otorongo
- Kameleontti
Miksei olisi? Vai koetko itse kuoleman niin ylitsepääsemättömäksi peloksi, ettet voi uskoa kenenkään muunkaan sen yli pääsevän?Personaes wrote:Ei taida oikeasti olla ainuttakaan ihmistä jota ei kuolema pelottaisi ainakin alitajuisesti.
Itse olen valmis kuolemaan koska tahansa se sitten tapahtuukaan, odotan lähinnä mielenkiinnolla. Ajatus siitä että aikanaan tulee kuolemaan, on enemmänkin rauhoittava kuin pelottava. Kun tietää kuolevansa, osaa arvostaa sitä että elää. Jos kuolemaa ei olisi, menettäisi elämäkin tavallaan arvonsa, se olisi vain itsestäänselvyys. Kokeile vaikka pelata jotain peliä kuolemattomuuskoodilla, jaksaako innostaa pitkään kun ei ole mitään haastetta?
Kuolema tekee pelkällä olemassaolollaan elämästä jännittävää ja haastavaa. Onneksi me kaikki kuolemme.
Kuolema on hyvä opettaja. Kun koet oman kuolemasi, opit arvostamaan elämääsi uudella tavalla. Ihminen tajuaa monien arkisten asioiden arvon vasta menettäessään ne tai ollessaan ilman. Sama pätee mihin vain nautintoon, vaikkapa ruoka. Kun on välissä paastolla tarpeeksi pitkään, huomaa kuinka yksinkertainenkin ruoka on suorastaan jumalaista nautintoa, ekstaasia joka makupalalla.
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
-
Personaes
- OD
Lähde on joku dokkari jonka katoin, taisi olla michio kaku joka sanoi tuon "ensimmäiset 150v elävät ovat arviolta nyt 40-50v". Ja juuri perustuu parantuneeseen perusterveydenhuoltoon, ei mihinkään erityiseen vanhuushoitoihin tms.frapathea wrote:Lähde?Personaes wrote:Jo nyt elinikä on kasvanut hyvin rajusti. Tutkijat uskovat että jo nyt ihmiset voivat elää 150vuotiaaksi ja kuulema ensimmäinen 150v ihminen olisi nyt 40-50vuotias. Eli lapset jotka nyt syntyy tulee mahdollisesti elämään reilusti yli 150 vuotta.
Eliniänodotteen kasvu johtuu käsittääkseni pitkälti parantuneesta perusterveydenhuollosta ja paremmasta ravinnosta. Vanhenemisprosessia ei väestön keskuudessa kuitenkaan ole vielä onnistuttu eliminoimaan tai edes mainittavasti hidastamaan.
Tässä vaiheessa elämää niin koen kyllä suhteellisen pelottavaksi. Mutta se ehkä liittyy muihin keloihin mitä on ollut ja yhteen pahaan trippiin mitä oli sienillä.Miksei olisi? Vai koetko itse kuoleman niin ylitsepääsemättömäksi peloksi, ettet voi uskoa kenenkään muunkaan sen yli pääsevän?
Jos kuolema on vaan valot pois ja ikuiseen unettomaan uneen niin ei siinä mitään, se tuntematon lähinnä pelottaa ja kelat siitä että jos ollaan osa isompaa tietoisuutta ja se tietoisuus onkin brutaalin julma, saatanallinen ansa niin pelottaa vähän.
Silti itsekkin mielenkiinnolla odotan ja hyväksyn(hehe) mitä onkaan tulossa.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Personaes
- OD
Kattoko kukaan äsken ykköseltä tullutta dokkaria "near death experienceistä"?. Ihan hyvä dokkari.
Mitä muuten ootte mieltä aiheesta? Onko kyseessä "kuoleman kokeminen" vai vaan joku tosi syvä unen kaltainen tila jossa välittäjäaineet luo tollasen todellisuuden että ei pelkäisi kuolemaa?
Mitä muuten ootte mieltä aiheesta? Onko kyseessä "kuoleman kokeminen" vai vaan joku tosi syvä unen kaltainen tila jossa välittäjäaineet luo tollasen todellisuuden että ei pelkäisi kuolemaa?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
jumalatjalassa
- Lepakko
En tiedä, puhummeko samasta dokkarista. Joitain aikoja sitten kuitenkin katsoin Areenasta jonkun dokkarin aiheesta, oli oikein mielenkiintoinen. En kuitenkaan tahdo lähteä mutuilemaan vastausta tuohon kysymykseesi. Aiheenahan tuo on kiehtova ja yksi niistä jutuista tässä maailmassa, jotka tuovat meidän naamallemme sen tiedon, että me ei tiedetä paskaaakaan vielä mistään.Personaes wrote:Kattoko kukaan äsken ykköseltä tullutta dokkaria "near death experienceistä"?. Ihan hyvä dokkari.
Kuolema itsessään... Se on ollut aina tavalla tai toisella lähellä minua. Tärkeiden ihmisten poismenona tai omana kuolemanhaluna. En ole aikoihin juurikaan jaksanut pelätä kuolemaa. Joskus sekin on koettava, ennemmin tai myöhemmin. Kuolema on luopumista. Jätät ruumiisi, maallisen omaisuutesi ja läheisesi tänne, kun sielusi, jos sellaista on, tekee jotain, mitä me ei ainakaan toistaiseksi tiedetä. Tuskin tulemme tietämään ikinä.
Olen tottunut luopumaan. Olen elämäni aikana luopunut tahi joutunut luopumaan monista, monista asioista. Rakkaista ihmisistä, korkeasta elintasosta... Doupista, aistien ylikuormituksesta johtuvasta mielihyvästä, ruoasta... Listaa voisi jatkaa aika kauan. Jos jotain olen elämäni aikana oppinut niin sen, että mikään ei ole pysyvää. Onhan se surullista, eikä suru ole kivaa. Yritänkin välttää takertumasta juuri mihinkään muuhun kuin henkiseen pääomaan. Jos kuoleman jälkeen on jotain, saanpahan ainakin suurimman osan omaisuudestani mukaan.
-
Dexma
- Moderator
Se viimeinen tunne mikä sulla on ennen viimeistä henkoista, on se mitä me ollaan oikeasti saavutettu elämässä. Se viimeinen sekunti on kuin psykologinen fraktaali isku.jumalatjalassa wrote:Yritänkin välttää takertumasta juuri mihinkään muuhun kuin henkiseen pääomaan. Jos kuoleman jälkeen on jotain, saanpahan ainakin suurimman osan omaisuudestani mukaan.
Jos noin ajattelen niin voin kyl hyvin ymmärtää ajatuksen elämä vilahtaa silmissä ennen kuolemaa.
Toivottovasti mä saisin sen vilahduksen sijaan kattoo jonkun hyvän porno leffan ja letkuista tulis ketamiinia, dmteetä ja herskaa samaan aikaan. Oikeasti jos mä kuolen joskus ja oon letkuissa. NIIN TÄMÄN joku vois kertoo sille vitun hoitajalla joka pihistää niitä mun lääkkeitä perkele sit.