iv./im.

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
xxx-men
Kameleontti

Re: iv./im.

Post by xxx-men »

gestapo wrote:Kuinka kuumaa vettä tossa subun iv käytössä kannattaa käyttää, ei vissiin tee suonille yhtään pahaa vaikka käyttäs kuumimmassa asteessa olevaa hanavettä(sillonhan se vaan liukenee hyvin), ja paljonko sitä sinne ruuttaan laitetaan, annokset alta 2 millin.
Miksi kuumaa? Subu liukenee ihan hyvin kylmäänkin veteen. Muistaakseni kuumassa hanavedessä on enemmän pöpöjä kuin kylmässä. Luin jonku artikkelin taannoin tuosta. Jos on pakko käyttää kuumaa ni kiehuta se. Meikä pistää aina sen 2ml vettä pumppuun oli subua sit 1 milli tai 8 milliä. Tästäkin oli joku suositus että mitä enempi nestettä sen parempi.

Mut normi hanasta tuleva kylmä vesi on bueno. Paras ois tietty hakee teekistä streriiliä injektioliuosta.
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

Natriumkloridia eli suolaliuos, kannattaa käyttää ei maksa paljoa apteekissa ja varmasti parempaa ku hanavesi, joskus ku hihaan laitoin ni aina varmistin et oli tätä.
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

miten saa vedettyö silleen ettei tuu mustelmaa taipeeseen?
tanjuzka
Tuppisuu

Post by tanjuzka »

Pistämällä muualle, kuin taipeeseen.. :roll: No ainakaan ei ohi kannata lyödä ja pistokohtaa pitäs painaa jonkin aikaa, ihan niinkuin labratäti neuvoo, kun ottaa verinäytteen.
Mut eipä tuo mitään 100% tulosta välttis tuo.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

gestapo wrote:miten saa vedettyö silleen ettei tuu mustelmaa taipeeseen?
Harjoittelemalla vaan. Kun neulan on vetänyt suonesta pois niin pistokohtaa paperilla jonkin tovin painamalla. Olettaen tosin että olet sen nesteen onnistunut injektoimaan suoneesi oikein, etkä sörkkinyt sitä niin että siinä on miljoona reikää tai lyönyt ohi/suonen läpi neulaa pistänyt.
disease
Psykonautti

Post by disease »

mut seki varmasti riippuu ihan ihmisestä et miten noita mustelmia jää. itelle ei tuu mitään mustelmia enkä koskaan jää mitään painamaan sitä pistokohtaa, mut kaverille jos vetää yhet vedot ja painais kuinka kauan sitä pistokohtaa ni jää sen kyynärtaive ihan törkeen näköseks
zan
Apteekki

Post by zan »

eehhh...jos tulee mustelma niin on pukannu neulan kokonaan suonen läpi ja nykässy takas suoneen.
itse käytän nk. peukalolaskimoa, joka kulkee peukalon puolella aina taipeeseen saakka ja pistoksessa työnnän koko neulan suoneen, niin ei tule edes rustoumaa, mut toi sitte vaatiki jo harjottelua ja taitoa. käytän tosin 26g neuloja ja suht lyhyitä (noin 2.5cm)
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

zan wrote:eehhh...jos tulee mustelma niin on pukannu neulan kokonaan suonen läpi ja nykässy takas suoneen.
itse käytän nk. peukalolaskimoa, joka kulkee peukalon puolella aina taipeeseen saakka ja pistoksessa työnnän koko neulan suoneen, niin ei tule edes rustoumaa, mut toi sitte vaatiki jo harjottelua ja taitoa. käytän tosin 26g neuloja ja suht lyhyitä (noin 2.5cm)
Varmaan suurin osa käyttää just noit g26 (0.45)neuloja ku niit saa vinkeistä yms.
zan
Apteekki

Post by zan »

xxx-men wrote:
zan wrote:eehhh...jos tulee mustelma niin on pukannu neulan kokonaan suonen läpi ja nykässy takas suoneen.
Varmaan suurin osa käyttää just noit g26 (0.45)neuloja ku niit saa vinkeistä yms.
joo ja musta muutenki toi g26 on paras neulakoko i.v käyttöön, i.m käyttöön sit pitää olla vähän "järeempää" kalustoa, mut mahtaa olla i.m käyttäjät harvas?vai?
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

Olisko mitään neuvoo et mitä tapahtuu kun eilen testasin dormicumia ekaa kertaa subunseassa hihaan ja ny pistokohdan ympärille on tullu punaisia pilkkuja aika isolle alueelle sekä muutama mustelma. Settiä ei menny ohi kun ihan ehkä promille mutta silti taipeeseen sattuu kun sitä painaa, muuten ei tee kipeetä. Käsi on myös ehkä hitusen turvonnut. :roll:
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

sikku wrote:Olisko mitään neuvoo et mitä tapahtuu kun eilen testasin dormicumia ekaa kertaa subunseassa hihaan ja ny pistokohdan ympärille on tullu punaisia pilkkuja aika isolle alueelle sekä muutama mustelma. Settiä ei menny ohi kun ihan ehkä promille mutta silti taipeeseen sattuu kun sitä painaa, muuten ei tee kipeetä. Käsi on myös ehkä hitusen turvonnut. :roll:
Lääkäriin mars.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

sxoxyvg wrote:
sikku wrote:Olisko mitään neuvoo et mitä tapahtuu kun eilen testasin dormicumia ekaa kertaa subunseassa hihaan ja ny pistokohdan ympärille on tullu punaisia pilkkuja aika isolle alueelle sekä muutama mustelma. Settiä ei menny ohi kun ihan ehkä promille mutta silti taipeeseen sattuu kun sitä painaa, muuten ei tee kipeetä. Käsi on myös ehkä hitusen turvonnut. :roll:
Lääkäriin mars.
Jos ny hetken ainakin odotan. Ei oo ainakaan yhtään pahentunu ja osa noista pilkuista on hävinny, voisko olla et kaveri puristi kättä liian lujaa? vittuuu :foil:
peemies
Lepakko

Post by peemies »

sikku wrote:
sxoxyvg wrote:
Lääkäriin mars.
Jos ny hetken ainakin odotan. Ei oo ainakaan yhtään pahentunu ja osa noista pilkuista on hävinny, voisko olla et kaveri puristi kättä liian lujaa? vittuuu :foil:
Voiskohan olla jonkin sortin allergiaa? Mielleyhtymä punaisista pilkuista..
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

Noooh kaippa se siit peruspanikointia vaan... Onko muuten mitää sellasia oireita esim et käsi alkaa mennä tunnottomaks tai kuume nousee tai jotn tollast et kandeis nopeesti lähtee johki?
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Mulla turpos kerran kanssa ja punotti ja oli mustelmaa yms. sattu iha vitusti mut oottelin 3-4 päivää ja se rupes helpottmaan kun syön tulehduskipulääkkeitä. Seuraile tilannetta ja jos se vaan pahenee ni sit lekuriin.
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

xxx-men wrote:Mulla turpos kerran kanssa ja punotti ja oli mustelmaa yms. sattu iha vitusti mut oottelin 3-4 päivää ja se rupes helpottmaan kun syön tulehduskipulääkkeitä. Seuraile tilannetta ja jos se vaan pahenee ni sit lekuriin.
Ourrait kiitti=)
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Yleensä allergiset reaktiot yms. ilmenee suht nopeasti piston jälkeen. Seuraavana päivänä alkanut oireilu viittaisi ehkä enemmän tulehdukseen.

-maalaislääkäri
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Omat kokemukset tällä "alalla" ovat Oxynorm IM lihakseen, sekä Tramadoli IV. Olin kyllä aikas pihalla! :)

Nämä siis sairaalassa.
ViimeisetHitaat
Psykonautti

Post by ViimeisetHitaat »

Zubs wrote:Omat kokemukset tällä "alalla" ovat Oxynorm IM lihakseen, sekä Tramadoli IV. Olin kyllä aikas pihalla! :)
Jep, eipä sinulla onneksi ole kovin paljoa kokemusta rännäämisestä :/ . Kiinitin heti viestissäsi huomion kohtaan "Oxynorm lihakseen". Jos Oxynormia piikitetään, niin se menee varmasti aina I.V. :mrgreen: Mutta, jos sinua piikitetään sairaalassa, niin silloin se varmasti oli Oxanest ja I.M. Tramadol voi kyllä mennä mihin paikkaan vaan (jopa rektumiin) :P ...

VH
Maailma on täynnä kaikenlaista pahaa: Huumeita, Viinaa, Naisia ja Rahaa
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

ViimeisetHitaat wrote:
Zubs wrote:Omat kokemukset tällä "alalla" ovat Oxynorm IM lihakseen, sekä Tramadoli IV. Olin kyllä aikas pihalla! :)
Jep, eipä sinulla onneksi ole kovin paljoa kokemusta rännäämisestä :/ . Kiinitin heti viestissäsi huomion kohtaan "Oxynorm lihakseen". Jos Oxynormia piikitetään, niin se menee varmasti aina I.V. :mrgreen: Mutta, jos sinua piikitetään sairaalassa, niin silloin se varmasti oli Oxanest ja I.M. Tramadol voi kyllä mennä mihin paikkaan vaan (jopa rektumiin) :P ...

VH
Juuh, no taisi se sitten olla tuo Oxanest. Jotenki muistikuvat hämärtyny koko reissusta, mutta sen muistan varmasti, että lihakseen se meni. :P
Oonamuru
Karvakuono

Post by Oonamuru »

Tyhmä kysymys sori, mutta en äkkisiltään löytänyt mistään vastausta.. Tietääkö kukaan myykö joku apteekki Vantaalla rännäämiseen tarvittavaa välineistöä...? Jostain kuulin että myyrmäen apteekkista saattaisi saada.
jaabajaaba
Psykonautti

Post by jaabajaaba »

Myyrmäessä sekä tikkurilassa on kummassakin myös vinkki.

Myyrmäki: Iskostie 5, ke 13.00-20.00 pe 12.00-16.00
Tikkurila: Kielotie 11, ma, ti ,pe 17.00-21.00 to 13.00-16.00
Oonamuru
Karvakuono

Post by Oonamuru »

No voi, en mä noihin nyt ehdi.. Myykö yo-apteekki töölössä vielä?
Freshi
Psykonautti

Post by Freshi »

^Myy, mut vaan klo. 21 asti. Ja aloittaa kai myynnin klo. 8 tai 9 aamulla, eli ilta ja yöaikaan ei myydä. Kai ne pelkää häiriöitä, kun tuolla on muutenkin öisin vaan luukku auki, ei pääse kunnolla sisälle.
drugface
Karvakuono

Post by drugface »

Mannerheimintie 5 / Kaivopiha
00100 Helsinki Avoinna joka päivä klo 7-24.

Mannerheimintie 96
00250 Helsinki Aina avoinna

Ala-Malmin tori 5, 2. krs
00700 Helsinki Avoinna joka päivä klo 8-21. Sisäänkäynti lauantaisin klo 18 jälkeen ja pyhäisin Malminkaarelta hissillä (2. krs) tai kauppakeskuksen pääsisäänkäynnin kautta.

Alppikatu 2
00530 Helsinki Avoinna arkisin klo 9-18, lauantaisin klo 9-12. (Heinäkuussa avoinna arkisin klo 9-17, lauantaisin suljettu.)

Viikintori 3 (Prismakeskus)
00790 Helsinki Avoinna arkisin klo 8-21, lauantaisin klo 8-18 ja kauppasunnuntaisin klo 12-18 (juhlapyhinä suljettu).

http://www.yliopistonapteekki.fi/FI/APT ... fault.aspx

Joku apo näköjään auki 24/7 :D
ViimeisetHitaat
Psykonautti

Post by ViimeisetHitaat »

drugface wrote:Joku apo näköjään auki 24/7 :D
Tuo apo joka on auki 24h/7vrk ilmoittaa iltaisin luukulla seuraavaa: "emme myy värkkejä nisteille klo 21-08"... Näin ainakin muistelen, että luukulla luki :( . Itse vein sinne illalla väärennetyn Temgesic respan ja sain kyllä sitä mitä minun itse kirjoittamalla respalla luki 8) .

VH
Maailma on täynnä kaikenlaista pahaa: Huumeita, Viinaa, Naisia ja Rahaa
Makoo

Post by Makoo »

Mistäköhän johtuu kun heitin juuri hihaan piriä (sen mitä ehdin..), oksensin muutaman sekunnin päästä, tuli kylmä-kuuma-kylmä-kuuma, korvissa soi ja pyörrytti enkä tajunnu hetkeen oikein mitään. Kaikki kyllä ihan oikein mielestäni tein ja varmistin että siellä on, aikasemmat kerrat kyllä onnistunut aivan hyvin.

Ainoa muuttuja on se, että tällä kertaa oli sama neula, jonka kyllä pesin ja huuhtelin useampaan otteeseen.

Ei nyt oikein tänne kuulu, saa poistaa mutta vastaus olisi ihan mukava.

Jos joku löytää kuvan/kuvia hanskasta, mihin voi heittää niin olis kiva jos pasteisit / y-viesti.

Kai mä tyhmänä vielä kokeilen...

Edit. Pulssi nyt 70, normaalisti 90 ja vielä valvottu 29-30 tuntia. Nyt ei kyllä kaikki kohallaan :down: Onneks jo normaali olo.
anaganja
Psykonautti

Post by anaganja »

Makoo wrote:Mistäköhän johtuu kun heitin juuri hihaan piriä (sen mitä ehdin..), oksensin muutaman sekunnin päästä, tuli kylmä-kuuma-kylmä-kuuma, korvissa soi ja pyörrytti enkä tajunnu hetkeen oikein mitään. Kaikki kyllä ihan oikein mielestäni tein ja varmistin että siellä on, aikasemmat kerrat kyllä onnistunut aivan hyvin.

Ainoa muuttuja on se, että tällä kertaa oli sama neula, jonka kyllä pesin ja huuhtelin useampaan otteeseen.

Ei nyt oikein tänne kuulu, saa poistaa mutta vastaus olisi ihan mukava.

Jos joku löytää kuvan/kuvia hanskasta, mihin voi heittää niin olis kiva jos pasteisit / y-viesti.

Kai mä tyhmänä vielä kokeilen...

Edit. Pulssi nyt 70, normaalisti 90 ja vielä valvottu 29-30 tuntia. Nyt ei kyllä kaikki kohallaan :down: Onneks jo normaali olo.
Ehkä horkat? Tiedä sitten kun en itse ole ikinä niitä saanut mutta eikös nuo oksentelu ja kylmyys ole tavallisia horkka-oireita?
jaabajaaba
Psykonautti

Post by jaabajaaba »

Mistäköhän johtuu kun heitin juuri hihaan piriä (sen mitä ehdin..), oksensin muutaman sekunnin päästä, tuli kylmä-kuuma-kylmä-kuuma, korvissa soi ja pyörrytti enkä tajunnu hetkeen oikein mitään.
Voi olla myös överit. Itsellä ollut joskus samantapaisia oireita kun on vetänyt liian tuhdit vedot.
Makoo

Post by Makoo »

anaganja wrote: Ehkä horkat? Tiedä sitten kun en itse ole ikinä niitä saanut mutta eikös nuo oksentelu ja kylmyys ole tavallisia horkka-oireita?
En itsekään ole horkkia kokenut (enkä toivottavasti tule kokemaan..), mutta vierestä olen nähnyt ja muutenkin ymmärtänyt että se olisi pitkäkestoisempi. Mulla ne ei ollut 5 minuuttia pidemmät, mutta kyllä mä tyttöystävänkin sain pelästymään. Noi kuuma-kylmä-jutut oli vaan mun otsassa.. ja niiden jälkeen tuntui kun korvat olis tulikuumat, ja näkökin sumeni oudosti, ei sillä tavalla että on pyörtymässä :| Selitin vähän tyhmästi ekassa viestissä ja varmaan tässäki..

Tietäis vaan uskaltaako törkkiä itse enää, ehkä mä oon sit liannu ne jotenkin ja putsannu huonosti.. :roll:

jaabajaaba:

Mietin myös sitä, sillä tuo ei ollut mitään huonoa. Toivotaan.