kannabis immuniteetti?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
oxycontin
Psykonautti

kannabis immuniteetti?

Post by oxycontin »

eli kuinka yleistä on että ihminen on immuuni kannabiksen vaikutuksille?
ainakin jossain edellisistä vaulteista (ellen nyt sekoita paikkaa) joku sanoi ettei toimi lainkaan. ja itse tunnen erään joka sanoo ettei saa pilvestä mitään vaikutuksia vaikka on polttanut hyvälaatuista kukkaa/lätkää useasta eri sadosta ja useasta satsista sekä pari kerta oraalisesti koittanut ja siis muilla on kyseiset toimineet :shock:
Aftermath
Psykonautti

Post by Aftermath »

Tiedän kyllä erään henkilön, joka on väittänyt kiven kovaan, että ei toimi. Ei oo tullu muutamaan vuoteen nähtyä, joten en sit nykyisestä tiedä. Monilla tuntuu olevan, että ekalla kerralla, kun hiisaavat ei toimi. Itse aivan ekalla kerralla irronnut mitään. Toinen kokeilu johtikin sitten aivan muualle :D
I'm going upstairs now to turn my mind off
Ahab

Post by Ahab »

Kyllä siinä meni muutama kerta ennen ku alko potkii. Olipa ekoilla kerroilla vielä tosi hyvää hasista josta jengi oli ihan paskana ja ite oli vaan sillee et mitäs täs nyt tekis ku kaikki on ihan koomassa. Osaks siihen vaikutti ehkä se etten ole koskaan tupakoinut niin savun vetäminen kauhkoihin oli sillon vielä vaikeaa. Ekat kaakaot potkikin sitte aika hyvin.
viaticus
Psykonautti

Post by viaticus »

Itsellä oli myös aikoinaan tämä klassinen "ekalla kerralla ei kovin korkealle". Sen jälkeen onkin sitten toiminut oikein kiltisti.

Tarjosin tuossa taannoin eräälle ystävälleni hyvää kukkaa, kun hän ei ollut kuin kerran (tahikka pari) joskus vuosia sitten kannabista koittanut ja mielensä teki selvittää mistä tämä kaikki kohkaaminen. Homma meni niin että poltimme molemmat muutamissa erissä määrän josta allekirjoittanut meni jo ihan kunnolla jumiin, hän ei puolestaan kuvailunsa mukaan saanut muuta kuin sellaisia vaikutuksia joihin itse pääsisin alle kolmasosalla kyseisestä kukkamäärästä.
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"
oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin »

no ei sen kertojen vähyydestä luulisi johtuvan, kun kyseinen kaveri on tosiaan kaakaota juonut 3 kertaa sellaisen annoksen että monella voisi jopa mennä yli! ja sitten ostanut ittelleen monta kertaa 5-10g itse kasvatettua kukkaa joka on kyllä toiminut niin kuin pitää (siis muilla) kerralla oon nähnyt sen vetävän monta bongin pesällistä yksinään sellaista kamaa jota minä en pysty edes yhtä pesällistä polttamaan :shock: ja parhaimmillaan on hiisannut 3 päivää putkeen tuloksetta :D kun epäili että tarttee polttaa putki ennen kuin alkaa toimimaan... ja kyllä mä sen tiesin ettei välttämäti ekoilla kerroilla toimi, mutta kun useamman kymmenen kerran jälkeen ei mitään vaikutuksia :shock:
no tiesin kyllä että kannabis ei kaikille sovi, mutta kuvittelin että silloin tulee huono olo... en olis tälläistäkään uskonut tapahtuvan... tai itsellä on kyllä lsa:n kanssa vastaavaa että edes 250 hyvää siementä ei pelittänyt, tai pupillit kasvoivat, mutta ei mitään kummempaa psyykkistä vaikutusta, tosin se meni sitten viinan juomiseksi jostain syystä :P taisi johtua turhautumisesta... siksi ajattelinkin eroitella 600 siementä ja siten nauttia, josko jotain tapahtuisi. ja kodeiini ei minulle sovi jo 150mg annoksella tuli hirveä olo: pelkäsin kuolevani, tärisin, meinasin oksentaa ynm. mutta muut opiaatit kyllä pelittää... ja dxm :roll:
ai niin: noiden edellisten kannabis juttujen lisäksi kyseinen henkilö on syönyt kannabis kaakkuja... tai siis leivonnaisia. eli ei luulisi johtuvan kokeilujen vähyydestä!
Nassu
Tuppisuu

Post by Nassu »

Itsellä oli myös yksi tyttönen kaverina jolle poltatin muutaman kerran reilummin, ja hän valitti ettei sitten mitään vaikutusta..
Myöhemmin hän kuitenkin parin oluen jälkeen ottin yhden tai kaksi hatsia jointista, niin tipahti täysin ja alkoi huonoilemaan. :)
Mutta tosiaan ilman alkoholia reilu polttokaan ei hänen mukaansa sanonut mitään.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

oxycontin wrote:kodeiini ei minulle sovi jo 150mg annoksella tuli hirveä olo: pelkäsin kuolevani, tärisin, meinasin oksentaa ynm.
Mahdoitko ottaa Codesan Comp. -nimistä yskänlääkettä?
AD_HD @ synirc
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

Kannabista kun käyttää enemmään, niin oppii tuntemaan sen käyttäytymisen, tuntemaan vaikutukset ja elämään sen kanssa.

Ensikertalainen ei tunne pakolla sitä sen outouden vuoksi, vähän kuin on/off mekanismilla.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

itse kun poltin ensimmäistä kertaa, tai ensimmäisiä kertoja...... PUM pamahti kyllä päähän ja HYVIN pamahtikin,ja joka kerta............ ja niinhän siinä sitten kävi..... jäin koukkuun.

en edes tunne yhtään kaveria kellä ei kannabis olisi toiminut....
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Minullakaan ei ekalla kerralla toiminut juuri ollenkaan, mutta kaksi kaveria meni ihan yöykkyihin ja laattasivat koko illan. Jouduin sitten polttamaan niittenkin setit loppuun..
Suraavalla kerralla pärähti sitten aika hyvin, ja sitä seuraavalla loistavasti. :D

Tuosta LSAsta vielä sellaista että kaveri jonka kanssa kokeilin sitä ensimmäistä kertaa ei saanut mitään vaikutuksia, samalla kun minä trippasin ihan kunnolla. Kummallakin oli annoksena 150 siementä samasta satsista. En ole nähnyt tyyppiä pitkään aikaan joten en tiedä sitten toimiiko nykyään.
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

Mullakaan ei ekalla kerralla polttaessa toiminut yhtään, mutta taisi johtua enemmän siitä, että poltin jointista ja en ollut aikaisemmin juurikaan poltellut yhtään mitään. Kaakaona sama tavara toimi sitten jotenkin, mutta vasta omasta sadosta ja bongista polttaen pärähti kunnolla.

Yhdellä henkilöllä olen poltattanut ja syöttänyt (:wink:) kukkaa ja jonkun avaruuskaurakakkusen, yhteensä ehkä viitisen kertaa ja hän on väittänyt ettei oikein olisi toiminut. Bongista olisi kyllä saanut polttaa. Jonkinlaisia vaikutuksen tunnistamisongelmia kai, kun kyselin sitten, että huomaako hän mitään vaikutuksia, niin mainitsi hän joitain tuttuja asioita. Mutta kuitenkin väitti ettei oikein toimi :? Jälkeenpäin ajatellen ympäristö oli melko virikkeetön, huoneessa vain kahdestaan juteltiin, musiikkikaan ei soinut. Aika vieraitakin oltiin, niin varmaan vähän jännitti.

Mullakaan päivänsinen siemenet eivät ole toimineet. Kerrankin otin saman annoksen, samoja siemeniä kaverin kanssa ja hän oksensi aluksi ja myöhemmin trippasi, minulle ei tullut mitään oireita.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Itsellä taisi toimia vasta viidennellä kerralla. Polttanut en ollut oikeastaan koskaan sitä ennen. Yhden kaverin kanssa poltettiin vähän aikaa sitten, sillä ei toiminut (oli siis ensimmäinen kerta) ja minulla toimi.
Syitä voisi kolme varmaan nostaa ylitse muiden siinä miksi ei toimi.
- Ei osaa polttaa kunnolla.
- Ei tunne vaikutuksia, odottaa liikaa jne.
Kolmantena voisin veikata ihan hermostollistaoppimista, kannabinoidireseptorit aktivoituvat vasta kunnolla ja ovat valmiita uuteen huumeannokseen parin testikerran jälkeen. Ne titetävät miten toimia tehokkaammiin jne.
oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin »

ei ollut sitä yskänlääkettä vaan ihan eroteltua kodeiinia panacodeista (sama juttu oli myös erottelemattomalla panacodilla, mutta lievempänä ja oli myös annos pienempi) :? ja sinäänsä outoa juuri että sellanen tuli opiaateista! siis kyllä se efe niin olis voinu vaikuttaa, mut et kode... nii ja unohdin mainita että tuli sellainen leukalukko ja muutenkin oli jotkin lihakset vähän kireinä

no siis painotan taas että kyseinen henkilö on kokeillut useita kymmeniä (voi olla jo lähemmäs 50krt.) ja sellasta että kaikilla muilla (useilla kymmenillä) on toiminut! sekä syömmällä että polttamalla, eikä se polttaminen mitenkään osaamattomalta vaikuta. ja onhan hän tupakoinutkin monta vuotta, että savu keuhkoissa ei ole uutta... ja virikkeistä ei pitäisi olla pulaa: musiikki soinut ynm. ja ollaan polteltu mm. kotona (molempien), koulussa, kadulla, bileissä jne. jne.!

edit: yhdyssanahirviö!
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Itsellä alkoi toimia kunnolla vasta kun poltin bongista.
oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin »

on polteltu kaikista laitteista, kaikilla mahdollisilla blandiksilla ja raakasavuna
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Monilla ihmisillä tuntuu aluksi toimivan vain kännissä. Kokeile juottaa hänet ensin pieneen humalaan(6-10 kaljaa vaikka) ja tarjoa sitten savut niin varmasti tuntuu jossakin. Näin itselläni aluksi, sen jälkeen kyllä ollutkin melko herkkä kannabiksen vaikutuksille...
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

Kalastaja wrote:Kolmantena voisin veikata ihan hermostollistaoppimista, kannabinoidireseptorit aktivoituvat vasta kunnolla ja ovat valmiita uuteen huumeannokseen parin testikerran jälkeen. Ne titetävät miten toimia tehokkaammiin jne.
Eikös alkoholin tulisi sitten vaikuttaa tuohon, toimiiko kannabis vai ei, kun se tuppaa häiriköimään myös CB1-reseptoreita. Offina, ensimmäinen CB1-antagonistina toimiva lääke julkaistaan tässä alkuvuoden puolella, rimonabant nimellä.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin »

on kyllä koitettu vähän kaiken suuruisissa känneissä ihan selvästä semmoseehen lähes sammumis kunnossa olevaan ja useita kertoja silleen 6-10 kaljan kans n. 10 kertaa testattu

niin ja essoissa ja sienissä koittanut pari kertaa eikä kuulemma mitään eroa.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Jopas on outoa. Ehkä kaverisi oli edellisessä elämässä kannabiskasvi eikä siksi tunne mitään vaikutuksia :D .
oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin »

psyke wrote:Jopas on outoa. Ehkä kaverisi oli edellisessä elämässä kannabiskasvi eikä siksi tunne mitään vaikutuksia :D .
tuossahan on järkeä! sä ratkaisit sen! :D
Jay-p
Tuppisuu

Post by Jay-p »

Mulla kans toimi ihan ekoista kerroista lahtien. Johtuen varmaan etta olin aikaisemmin polttanut tupakkaa, ja olen herkka huomaamaan eri vaikutukset.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Lasipallo wrote:
Kalastaja wrote:Kolmantena voisin veikata ihan hermostollistaoppimista, kannabinoidireseptorit aktivoituvat vasta kunnolla ja ovat valmiita uuteen huumeannokseen parin testikerran jälkeen. Ne titetävät miten toimia tehokkaammiin jne.
Eikös alkoholin tulisi sitten vaikuttaa tuohon, toimiiko kannabis vai ei, kun se tuppaa häiriköimään myös CB1-reseptoreita. Offina, ensimmäinen CB1-antagonistina toimiva lääke julkaistaan tässä alkuvuoden puolella, rimonabant nimellä.
Joo, totta luulisisnäin... eri asia sitten kuinka paljon vaikuttaa jne.

Rimonbantista Suomessakin ollut välillä jotain pikku juttuja lehdissä ja telkkarissa... jostain syystä ei tosin koskaan mainita sen yhteyttä kannabikseen. Kummallista.... SuomenKaniYhdistyksen sivuilla on jotain uutisissa.
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

Kalastaja wrote:
Lasipallo wrote:
Joo, totta luulisisnäin... eri asia sitten kuinka paljon vaikuttaa jne.

Rimonbantista Suomessakin ollut välillä jotain pikku juttuja lehdissä ja telkkarissa... jostain syystä ei tosin koskaan mainita sen yhteyttä kannabikseen. Kummallista.... SuomenKaniYhdistyksen sivuilla on jotain uutisissa.
Rimonabantia on keuhuttu toimivaksi muistaakseni ainakin tohtori.fi julkaistussa pikku uutisessa.

Mielestäni ei sillä ole niin erityisemmin tekemistä kannabiksen kanssa, se sattuu vain toimimaan samoilla reseptoreilla. Muistaakseni olen ainakin pari artikkelia lukassut, missä mainitaan myös kannabiksen yhteys.
damienthorn
Tuppisuu

Post by damienthorn »

Mun yks kaveri imi iltaan 14g PL:ää eikä ollu mitään paskaa poltin ite muutamat hitit ja ihan kuutsil..mut toi hemmo vaan väsäs ja väsäs..minusta tuntuu et ihan sama polttaako 0,5g vai 1,5g että saman verran kolisee tai ehkä se on henk.koht. Maybe? Sama hemmo kusi muuten seuraavana päivänä yhden kaupungin päihdepysäkin epäviralliset pohjat THC:sta oli kuuluma päät pyöriny :shock: ....sit näky sen jälkeen viel 12 viikkoo kuses vaik ei polttanu hippustakaan.
Heka
Tuppisuu

Post by Heka »

Ihan ensimmäisellä kerralla mulla kolahti parhaiten; elämäni parhaat paukut poltin silloin. Ja poltettiin vielä rankan filtterin omaavasta piipusta.
Liekö geeneissä? :D Pappa poltteli piippua hartaasti. :mrgreen:
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

damienthorn wrote:Mun yks kaveri imi iltaan 14g PL:ää eikä ollu mitään paskaa poltin ite muutamat hitit ja ihan kuutsil..mut toi hemmo vaan väsäs ja väsäs..minusta tuntuu et ihan sama polttaako 0,5g vai 1,5g että saman verran kolisee tai ehkä se on henk.koht. Maybe?
Heh niih...

On kannabiksella selkeästi sellainen vaikutus, että tietyn pisteen jälkeen yksinkertaisesti on "niin paukuissa kuin voi vaan olla" ja kykenee polttamaan kukkaa, lehteä, pläyrää (...ihan sama) niin paljon kuin keuhkot kestää eikä sillä ole päihtymyksen laatuun mitään vaikutusta.
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

jesuiitta wrote:
damienthorn wrote:Mun yks kaveri imi iltaan 14g PL:ää eikä ollu mitään paskaa poltin ite muutamat hitit ja ihan kuutsil..mut toi hemmo vaan väsäs ja väsäs..minusta tuntuu et ihan sama polttaako 0,5g vai 1,5g että saman verran kolisee tai ehkä se on henk.koht. Maybe?
Heh niih...

On kannabiksella selkeästi sellainen vaikutus, että tietyn pisteen jälkeen yksinkertaisesti on "niin paukuissa kuin voi vaan olla" ja kykenee polttamaan kukkaa, lehteä, pläyrää (...ihan sama) niin paljon kuin keuhkot kestää eikä sillä ole päihtymyksen laatuun mitään vaikutusta.
Joskus jo ekojen savujen tasaantumisen jälkeen savut ei tunnu enää juuri missään, vaikka kuinka paljon polttaisi. Jotkut polttaa sitten hirveän kasan materiaalia, itse säästelen ja poltan vain välttämättömimmät savut.
Heka
Tuppisuu

Post by Heka »

Itselläni kyllä menee helposti aika övereihin, kun polttaa liikaa.
Tulee näitä kuviteltuja sairauksia ja kuumottaa niin vitusti.
Kerran oli ihan pieni tuulenvire ja mä en jaksanut kävellä sitä vastaan, kun se oli liian voimakas. Hengästyin, ja sydän pumppas niin kovaa, että näin ne "lyöntivärähtelyt" (joita näkee aina sairaalan monitoreissa :) ) mun silmissä, kuinka ne nopeutu. Lopussa olin jo niin varma, että tulee sydäri, että meinasin testamentata jo ennakkoon mun kaikki värkit kaverille ja olin käskemässä sitä kertomaan mun mutsille, että pilvenpoltto ei oo pahasta. :lol: Hamppuöverit onneksi kestää yleensä vaan joku kymmenen/viistoista minuuttia. Sitten on taas hyvissä kuosesissa. Kyllä tonkin tempauksen jälkeen nauratti ihan saatanasti.

PS. Ei helevetti kun nää mun viestit on uskottavia, kun mun nimimerkin alla lukee joku hiton "Tuppisuu". :mrgreen:
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Savuskitsoilut saa kyllä yleensä ihan koomisia piirteitä jossain vaiheessa. :D
Tosin kerran kaverini sai ihan oikeasti lievän sydänkohtauksen kännipilvessä.
Meitä oli muistaakseni kolme tai neljä ihmistä pajauttelemassa kämpilläni ja kaikki olivat vaan silleen "älä viitti, toi on vaan tota savuskitsoilua" -asenteella. Noh, kaveri lähti kuitenki käymään sairaalassa ja joutui olemaan yön yli siellä. Tuohon aikaan tyypillä oli jonkin verran ongelmia alkoholin kanssa joten sydäri johtui todennäköisimmin siitä. Hyvä ettei käynyt kuinkaan ja kaveri pääsi kotia sairaalassa hyvin nukutun yön jälkeen.
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

Kerran ihan tosissani luulin että kuolen, en tuntenut jalkojani ollenkaan enkä saanut kunnolla henkeä!! Kaverit vaan nauro ja sanoi et oot vaan ihan helvetin pilvessä.. No niinhän minä olin. Enkä kuollut.

:P