Yleinen ummetus-topic

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
zero
Kameleontti

Yleinen ummetus-topic

Post by zero »

Eli perustan tämmösen koska kyseinen vaiva on vaivannut jo viime vuoden heinäkuusta asti. Lääkityksenä lähinnä oon käyttänyt Lactulosia melki päivittäin, nykyisin myös Vi-Sibliniä. Kiinnostaisi tietää onko kellään tietoa miten turvallista toi Lactulos on näinkin pitkässä käytössä. Ja neuvoja kaipaisin mitkä voisivat auttaa ummetukseen tai löytämään syyn siihen.

Kuitupitoista ruokaa olen alkanut syömään (+ liinusta joka sisältää pellavarouhetta), välillä käymään nopealla kävelylenkillä viereisellä pururadalla ja sen semmoista. Ja koska diagnoosina on ärtynyt paksusuoli, olen ruokavaliota muutenkin melkein täydellisesti muuttanut, lisännyt tiettyjä ruokia ja jättänyt pois toisia. Opiaatit/oidit kyllä maistuu välillä mutta ne eivät ole syy, koska ummetusta on muutenkin.

Kiitän neuvoista ja vinkeistä sun muusta, jos apua saisi. Vittumainen vaivahan tää on.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
juss111
Lepakko

Re: Yleinen ummetus-topic

Post by juss111 »

ummetus on perseestä. Eikös toi lactulosi oo närästys/refluksi lääke? Vai oonko ihan väärässä? Itekki söin ehkä sitä aikoinaan ja sain hirveän ummetuksen. Perse meinas räjähtää ku ei moneen päivään paska vaan kulkenu vaikka tuntu jatkuvasti siltä et kohta tulee. Kysäseppä lääkäriltä jotai toista lääkettä joka vois sopia sulle paremmin. Ite lopetin lääkkeet kokonaan ku en jaksanu rampata lääkärissä enkä kestäny ummetusta mutta vatsani sain kuntoon lopettamalla roskaruuan ja poistamalla elämästäni ylimääräset stressin aiheuttajat. Ja vatsa kiittää.
zero
Kameleontti

Post by zero »

juss111 wrote:ummetus on perseestä. Eikös toi lactulosi oo närästys/refluksi lääke? Vai oonko ihan väärässä? Itekki söin ehkä sitä aikoinaan ja sain hirveän ummetuksen. Perse meinas räjähtää ku ei moneen päivään paska vaan kulkenu vaikka tuntu jatkuvasti siltä et kohta tulee. Kysäseppä lääkäriltä jotai toista lääkettä joka vois sopia sulle paremmin. Ite lopetin lääkkeet kokonaan ku en jaksanu rampata lääkärissä enkä kestäny ummetusta mutta vatsani sain kuntoon lopettamalla roskaruuan ja poistamalla elämästäni ylimääräset stressin aiheuttajat. Ja vatsa kiittää.
Ei kun nimenomaan pitkäänkin käyttöön soveltuva laksatiivi. Ku mul ei toimi maha ollenkaa jos en näitä laksatiiveja käytä. Pitää kyllä seuraavalla lääkärikäynnillä kysellä tosta lääkityksestä. Stressi voi kyllä olla se pahin tekijä itellä, se kun on jatkuvaa ja kroonista, ei bentsot/päihteetkään sitä täydellisesti poista. Maha ei tykkää mielenterveysongelmista. :S

edit: ja siis kyllä tuo lääke mulle soveltuu ihan hyvin, kalium-arvot välillä vaan vähän alhaiset kun toi pistää jatkuvasti ripulille.

frapathea

Post by frapathea »

Mielenkiintoinen topic-valinta :mrgreen:

En tiiä onko tästä sun tilanteessa apua, mutta oon todennu usein pökäleen jo ollessa lähellä ulospääsyä mut hangoitellessa vielä vastaan, et eri kakkaamisasentojen kokeilu usein auttaa. Jos menee esim. kyykkyyn siihen pytyn renkaalle, ni suoli pääsee istuma-asentoa paremmin suoristumaan (siinähän asennossa me ollaan luonnossa sonnittu!). Ja joskus hienoinen liike tuntuu tavallaan puskevan kakkaa suolesta eteenpäin. Sillai että vaikka ku pinnistää ni samalla nostaa vähän jalkoja ilmaan ja heiluu pöntöllä. Ja asettelee pytynrenkaan avulla pakarat sopivasti levälleen, se auttaa kans.

Ja hei.
2-0031.jpg

Suolihuuhtelu sit tietty. Ahh sellane tekis taas poikaa. Joskus friikkasin siihen niin pahasti, et piti asettaa rajat sen tekemiseen (max. 2krt/vko!! ellei erityistapauksia kuten kamalaa savista ripulia), jotta säilyttäisin kyvyn kakata luonnollisesti, nyttemmi en oo niin kauheesti harrastanu.. Mut tuntuu vitun hyvältä ja auttaa sekä kovaan että löysään massuun!!

Mä oon hei kakkamestari :DDD Oon selvittäny kaikki mahdolliset luonnolliset kakkaamiskeinot ku en kestä sitä jos perässä painaa..
naponen
OD

Post by naponen »

zero wrote:Ja koska diagnoosina on ärtynyt paksusuoli
Sun kantsii pyrkiä tähystykseen että tutkivat tarkemmin, jos sulla on pelkkää ummetusta. Ärtyneessä paksusuolessa on yleensä oireena ummetus TAI että maha on tosi löysällä, ja tämä vaihtelee tosi nopeasti. Plus sitten ne vatsakivut. Mut kantsii tosiaan tutkituttaa asia.

Mulla alkoi pitkän stressijakson jälkeen oudot mahakivut, jotka menivät todella pahoiksi välillä. Lääkärissä kävin ja he ottivat kokeita ym, ja koska mitään ei löytynyt, lätkäistiin sama diagnoosi mulle. Nyt syön erilaisia mahalääkkeitä + visibliniä puuron seassa... Jos nämä lääkkeet ei tee radikaalia muutosta, ois edessä tähystys, mistä en ole ollenkaan innoissani koska luulen (tiedän) ettei ne sieltä mitään löydä.

Tosin noi järkyttävät särkylääkemäärät mitä olen pennusta asti vetäny ovat voineet tehdä jonku reiän mahaan tms. Mutta no, sen näkee sitten jos tuohon tähystykseen joutuu.

Nyt massu on ollu ok jo useamman viikon ja oon huomannu että mahakivut ja muu oireilu tulee lähinnä stressin aikana, tai silloin kun "niitä ei missään nimessä saisi tulla", eli reissut, kylässä käymiset ym. Inhottava vaiva, mutta tämän kanssa on opittava vaan elämään nyt.
juss111
Lepakko

Post by juss111 »

hahha. :) ompas hyvä että vaultista löytyy jopa kakkatieteen maisteri. zero en kyllä sun tapauksessa osaa sanoa mikä auttais. Eka varmaa kannattaa lääkärinkaa puhua jos vaihdat lääkkeen johonki vastaavaan? sulla on varmaan sama ku mulla eli stressi iskee pahiten vatsaan. En kyllä uskonu ku lääkäri selitti mulle siitä pitkät tarinat ym ja sano että voi masennuksestaki johtua ja reseptinki kirjotti masennukseen. Pari kertaa olin apteekista niitäki hakemassa mutta jätin hakematta. Töitähän se paljo vaati että sain vatsani kuntoon ja toivottavasti saat sinäki.
zero
Kameleontti

Post by zero »

frapathea wrote:En tiiä onko tästä sun tilanteessa apua, mutta oon todennu usein pökäleen jo ollessa lähellä ulospääsyä mut hangoitellessa vielä vastaan, et eri kakkaamisasentojen kokeilu usein auttaa. Jos menee esim. kyykkyyn siihen pytyn renkaalle, ni suoli pääsee istuma-asentoa paremmin suoristumaan (siinähän asennossa me ollaan luonnossa sonnittu!). Ja joskus hienoinen liike tuntuu tavallaan puskevan kakkaa suolesta eteenpäin. Sillai että vaikka ku pinnistää ni samalla nostaa vähän jalkoja ilmaan ja heiluu pöntöllä. Ja asettelee pytynrenkaan avulla pakarat sopivasti levälleen, se auttaa kans.
joo, nää on aika perusjuttuja. :D
frapathea wrote:Suolihuuhtelu sit tietty. Ahh sellane tekis taas poikaa. Joskus friikkasin siihen niin pahasti, et piti asettaa rajat sen tekemiseen (max. 2krt/vko!! ellei erityistapauksia kuten kamalaa savista ripulia), jotta säilyttäisin kyvyn kakata luonnollisesti, nyttemmi en oo niin kauheesti harrastanu.. Mut tuntuu vitun hyvältä ja auttaa sekä kovaan että löysään massuun!!
en ymmärrä miks mun kohal ne ei oo suostunu sitä tekemää vaikka oon pyytäny ku kerran tos olin viikonkii paskantamatta. mutta tossa ennen paksusuolen tähystystä annettiin semmosta litkua 3 litraa juotavaks mikä tyhjensi ja puhisti suolen kokonaa. lähti samalla mahakipukin pariks päiväks kokonaa pois, ei ois hullumpi tommonen vaikka kerran pari vuodessa tehdä.
naponen wrote:
zero wrote:Ja koska diagnoosina on ärtynyt paksusuoli
Sun kantsii pyrkiä tähystykseen että tutkivat tarkemmin, jos sulla on pelkkää ummetusta. Ärtyneessä paksusuolessa on yleensä oireena ummetus TAI että maha on tosi löysällä, ja tämä vaihtelee tosi nopeasti. Plus sitten ne vatsakivut. Mut kantsii tosiaan tutkituttaa asia.

Mulla alkoi pitkän stressijakson jälkeen oudot mahakivut, jotka menivät todella pahoiksi välillä. Lääkärissä kävin ja he ottivat kokeita ym, ja koska mitään ei löytynyt, lätkäistiin sama diagnoosi mulle. Nyt syön erilaisia mahalääkkeitä + visibliniä puuron seassa... Jos nämä lääkkeet ei tee radikaalia muutosta, ois edessä tähystys, mistä en ole ollenkaan innoissani koska luulen (tiedän) ettei ne sieltä mitään löydä.
on siis muitakin oireita. kävin juu jo paksusuolen tähystyksessä, ei sieltä mitään löytynyt joten löivät ton diagnoosin sitten. 5kk mahakipuu ja muitaki oireita eikä tutkittu yleisel puolel muuta ku verikokeilla, kusikokeilla, paskakokeilla ja tämmösillä mutta ei tähystystä. yksityiselle kun meni niin siellä oli sama lekuri mikä oli kerran päivystyksessäkin, rahan kanssa sitte vasta laitto lähetteen tähystyksee. :P

frapathea

Post by frapathea »

Suolihuuhtelun voi tehhä itekin. Apteekista saa parilla eurolla pussin siihen, ja sit vaa sopivas suhtees (joditonta) merisuolaa ja vettä ja letku persiisee! Ei se ihan aina toimi, mut kyl mulla on tosi usein sillä lähteny ihanasti jokseenki kaikki pylleröst lentääns ja taas on askel ollu keveä..
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

opiaateista joo tullut kyllä hyviä ongelmia tänne.

Pursennid on mun lääkkeenä, ihan hyvin toimii pari nappia suuhun tai just 2-4 ja noin 10 tunnin päästä rupee suoli tuntuun siltä, että KOHTA TULLLOO.

hikeä valuu ja rypäleet lentää, mut toimii... 8)

ja sit ihan hyvä kikka millä pysyy vähän opiaatitkin ehkä hanskassa, niin muistakaa, että pienissä refloissa alkaa hyvin toi suoli tuleen tyhjäksi nini ottaa vasta sen kakkareissun jälkeen uusia doseja, toiminut itellä monellakin positiivisella tavalla. pysyy tolet alempana ja sillai.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
zero
Kameleontti

Post by zero »

desoxy wrote:"Microlax(tm)" anaalituubi. paska lentää 5min päästä kun sen on ruutannut vaikka olis ollu kuukauden paskomatta. :cheers:
ei auttanu sekään sillon kun oli pahin ummetus, siihen autto vaan panacodien ja antibioottien syömisen lopettaminen ja lactulosia vaan päiväkausia sitte naamaa. ei mulla siis sinänsä pahaa ongelmaa oo kun toi lactulos yleensä auttaa, ei vaan oo kiva vuodesta toisee juoda sitä ja kestää tota ummetusta. muitten oireitten kanssa on vaa opittava elämää mut ois toi ummetus kiva saada vaan kuosii.

ja opiaattien kans ei oo ongelmaa, niistä ei ummetus johdu, ne vaan pahentaa sitä. siks koitan pitää aika vähissä niitten käytön.

frapathea

Post by frapathea »

Miten stimulantit vaikuttaa sun kakantuotantoon?
zero
Kameleontti

Post by zero »

frapathea wrote:Miten stimulantit vaikuttaa sun kakantuotantoon?
en oo niin kiinnittäny huomiota eli en osaa sanoo, ei ainakaa niin pahasti kuin opiaatit mitkä melki pistää täysin umpee.

edit: kaikkia varmaan kiinnostaa, aloin täs miettii. :D

zerk

Post by zerk »

No suolen liikkeet on aika tärkeitä ihmiselle. En ymmärrä miks niistä pitäis aina olla niin hiljaa ja keskustelematta.

Mulla ei ummetus vaivaa kovin pahasti ees opiaattiputkien aikana. Vissii käyny hyvä tuuri, kun ei tarvii sitä sen suuremmin miettiä.
frapathea

Post by frapathea »

zero wrote:
en oo niin kiinnittäny huomiota eli en osaa sanoo, ei ainakaa niin pahasti kuin opiaatit mitkä melki pistää täysin umpee.
Ku mulla ainakin toi mun dexelääkitys pistää useesti kakattaa, kahvikupillisen puolesvälis pitää juosta vessaan ja sillonku rännäsin pirii piti jossai vaihees mennä heittää hihaan pöntöllä istuen ku tuli samantien kakka ku mäntä oli pohjassa... :DD
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Ite kans huomannut tuon stimujen vaikutuksen.

Mexe auttaa useasti kans muuten. Siis ummetukseen, opiaatti ummetuksetkin lähtee joskus ihan lainien jälkeen nopeasti.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
zerk

Post by zerk »

Mulla kans mexe laittaa mahan toimii todella nopeesti
zero
Kameleontti

Post by zero »

frapathea wrote:
zero wrote:
Ku mulla ainakin toi mun dexelääkitys pistää useesti kakattaa, kahvikupillisen puolesvälis pitää juosta vessaan ja sillonku rännäsin pirii piti jossai vaihees mennä heittää hihaan pöntöllä istuen ku tuli samantien kakka ku mäntä oli pohjassa... :DD
no tosta kahvista sen verran osaan sanoa että viime kesän lopusta tän vuoden kevääsee tuli juotua parhaimmillaan jopa 10 kuppia päivässä eikä siltikään toiminut ilman laksatiiveja. nykyään jättäny ton kahvin juonnin ihan satunnaiseks.

eikä muutenkaa noi stimut niin maistu, sillon tällön tulee otettua mutta ei sen enempää. ryyppyputki pistää kyl hyvät ripulit päälle.

edit: niin, tota mexeä pitäis saada vihdoin tilattuu kuhan tota rahaa tulloo. saapi nähä miten se toimii sitte :P

Olio
Kameleontti

Post by Olio »

Bupre ainaki pistää ummetukset päälle ja sit huomaa et on vast 5-6 päivän pästä pöntöllä.
juss111
Lepakko

Post by juss111 »

kahvi oli itelle yks pahimmista. Tuli juotua kahvia ihan liikaa ja vatsa toimi ihan miten sattu. Olin melkein vuoden juomatta kahvia mutta ei kahvin tuoksua aamulla voi vaan vastustaa
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Kannattas tommosessa tilanteessa jättää tosiaan esim. kahvi ihan ekaks pois... Vatsalle mun mielestä ehkä rajuimpia aineita mitä on, ties vaikka vatsa reagois rankkaan kahvinjuontiin ummetuksella jne.

Suomessa ei yleensäkään myönnetä kahvin vahvuutta oikeasti, koska täällähän sitä kulutetaan eniten koko maailmasta per ihminen. Muualla maailmassa tehdään jatkuvasti tutkimuksia kuinka kahvi aiheuttaa kroonista uupumusta, stressiä, uniongelmia, käräyttää adrenaliinireseptorit, tuhoaa vatsan, aiheuttaa erittäin vahvaa riippuvuutta ja tuhoaa sisäelimiä... Mm. maksa ja munuais-ongelmista on kahvinjuonnin yhteydessä puhuttu, sekä jossain on esitetty sellainen arvio että 80% masennustapauksista parantuis vaan kofeiinin käytön lopettamisella. Näitä tutkimuksiahan ei koskaan tehdä Suomessa, vaan täällä sanotaan lehdessä, et kahvi uusi terveysjuoma, saattaa jonkun tiedemiehen mukaan ehkä joillain ihmisillä hyvällä säkällä parantaa sydämen toimintaa... Juokaa siis kahvia!!

No toki paljon kärjistettynä ja menee ohi aiheesta, mut mun mielestä tossa on pointtiakin. Vatsavaivaisena varsinkin kannattas jättää kahvin juonti kokonaan pois, hyvin saattaa olla ummetus seurausta aikaisemmasta runsaasta kahvin juonnista josta vatsa on ärtynyt. Kofeiini on muutenkin yllättävän vahva stimulantti, varmasti lisää stressitasoja, ja vatsan huono toimintahan on stressiin yhteydessä suht älyttömän vahvasti.

Ootko koittanut jättää viljoja kokonaan pois? Mun käsittääkseni sellainen asia kuin "viljayliherkkyys" näkyis suunnilleen eniten just niillä joilla on ärtynyt suoli...

Paras lääkehän on olla stressaamatta asiaa... Tietty helpommin sanottu kuin tehty, mut sellainen tietynlainen asennemuutos, menee ristiriitaseks mut nimenomaanhan jos otat sataa eri valmistetta ja keinoa päästä vaivasta eroon niin silloinhan se stressi ja vastustus on vahvimmillaan, ja oireet pamahtaakin moninkertaisesti päälle... :P
doof
Kameleontti

Post by doof »

Kaivelin persettäni ja löysin sieltä kyhmyn, mikä ei oo pukama. Oiski.... Se on pakaravaon paise (sinus pilonidalis), eli pakaroide väliin tulee paise jonka sisällä on mahdollisesti mätää, karvoja sekä nöyhtää. Se "kaivertaa" vähitellen usean senttimetrin onkalon, jonka parantuminen vie aikaa. Hyihyi!! Melko yleinen parikymppisillä.

Uskon että ummetuksella on osansa täs jutus :down: siis, pitäkää pyllyänne kuin kukkaa kämmenellä!

e: jos perseestäsi tulee verta, niin se ei välttämättä ole haavauma liiallisesta peräaukon venymisestä. Vaan se voi olla pilonidalis rikkoutunut
Madmike
Lepakko

Post by Madmike »

jNas wrote:Kaivelin persettäni ja löysin sieltä kyhmyn, mikä ei oo pukama. Oiski.... Se on pakaravaon paise (sinus pilonidalis), eli pakaroide väliin tulee paise jonka sisällä on mahdollisesti mätää, karvoja sekä nöyhtää. Se "kaivertaa" vähitellen usean senttimetrin onkalon, jonka parantuminen vie aikaa. Hyihyi!! Melko yleinen parikymppisillä.

Uskon että ummetuksella on osansa täs jutus :down: siis, pitäkää pyllyänne kuin kukkaa kämmenellä!

e: jos perseestäsi tulee verta, niin se ei välttämättä ole haavauma liiallisesta peräaukon venymisestä. Vaan se voi olla pilonidalis rikkoutunut
Yhdellä kaverilla oli tälläinen. Se leikattiin vissiin pariin kertaan. Oli kuulemma kivualias ja hänen piti käyttää istuessa tyynyä.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
Madmike
Lepakko

Post by Madmike »

Itse näkisin erittäin oleellisena että ummetuksesta kärsivä alkaisi nauttimaan enemmän vettä. Suoliston eräs toiminta on sitoa vettä ulosteesta takaisin elimistön käyttöön ja jos kroppa on koko ajan kuivana, myös ulosteen liike hidastuu olemattomiin. Kuidun määrä vähitellen päivittäin lisäämällä n. 30 grammaan ja 3-5 litraa vettä päivässä riippuen kehon painosta.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Opiaattien kanssa pelleilly niin kauan että ei oo pelkoo ummetuksesta enää.
Eikä kyllä valveunista tai notkuistakaan. :cry:
Pitää ottaa kaikkee ja vaikka mitä että alkaa notkumaan.
Sekakäyttöä se taas on, Ei hyvä.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
zero
Kameleontti

Post by zero »

SahkoinenVelho wrote:Kannattas tommosessa tilanteessa jättää tosiaan esim. kahvi ihan ekaks pois... Vatsalle mun mielestä ehkä rajuimpia aineita mitä on, ties vaikka vatsa reagois rankkaan kahvinjuontiin ummetuksella jne.

Mm. maksa ja munuais-ongelmista on kahvinjuonnin yhteydessä puhuttu
joo, siis kahvin oon melki kokonaan jättänyt pois, juon ihan satunnaisesti silloin tällöin. mutta tosta on tutkimuksia kyllä että kahvi olisi maksalle hyväksi, en tiedä sitten miten paikkaansapitäviä on.
SahkoinenVelho wrote:Ootko koittanut jättää viljoja kokonaan pois? Mun käsittääkseni sellainen asia kuin "viljayliherkkyys" näkyis suunnilleen eniten just niillä joilla on ärtynyt suoli...
en mutta viljat oon vaihtanut kaurapuuroon ja kauraleipään.
SahkoinenVelho wrote:Paras lääkehän on olla stressaamatta asiaa... Tietty helpommin sanottu kuin tehty, mut sellainen tietynlainen asennemuutos, menee ristiriitaseks mut nimenomaanhan jos otat sataa eri valmistetta ja keinoa päästä vaivasta eroon niin silloinhan se stressi ja vastustus on vahvimmillaan, ja oireet pamahtaakin moninkertaisesti päälle... :P
tosta stressaaminen on helpottunut kun kivutkin on lieventyneet. mutta stressi on silti päivittäistä ellei sitä kuosaa, mielenterveydellisistä syistä. :/

frapathea

Post by frapathea »

zero wrote:
SahkoinenVelho wrote:Kannattas tommosessa tilanteessa jättää tosiaan esim. kahvi ihan ekaks pois... Vatsalle mun mielestä ehkä rajuimpia aineita mitä on, ties vaikka vatsa reagois rankkaan kahvinjuontiin ummetuksella jne.

Mm. maksa ja munuais-ongelmista on kahvinjuonnin yhteydessä puhuttu
joo, siis kahvin oon melki kokonaan jättänyt pois, juon ihan satunnaisesti silloin tällöin. mutta tosta on tutkimuksia kyllä että kahvi olisi maksalle hyväksi, en tiedä sitten miten paikkaansapitäviä on.
Voi myös olla kahvi, mut ei kofeiini. Ainaki itte oon lukenu kofeiinittoman kahvin joistain terveysvaikutuksist, mut ei kyl ny oo heittää mitään tarkempaa tai lähteitä.
Feya
OD

Post by Feya »

Huhhuh tätä opiaattiummetusta.. Kerran olin jopa viikon paskomatta, se alkoi tuntua jo tukalalta. Nykyään tulee käytyä pytyllä 2-3 päivän välein, mutta pitäisi kyllä varmaan oikeasti raahautua sinne apteekkiin hakemaan ummetuslääkettä. Tuo Pursennid jeesasi jo paljon, vaikka mieto onkin.

Vielä vaikeammaksi asian tekee se, että sain persaukkooni haavan eräästä sormittelusessioista eikä se millään meinaa parantua. Pönttö on kakkimisen jälkeen aina ihan veressä. Jotain voidetta siihen haavaan pitäisi kai hommata, anaaliseksistäkään ei tuu mitään.
zero
Kameleontti

Post by zero »

Feya wrote:Huhhuh tätä opiaattiummetusta.. Kerran olin jopa viikon paskomatta, se alkoi tuntua jo tukalalta. Nykyään tulee käytyä pytyllä 2-3 päivän välein, mutta pitäisi kyllä varmaan oikeasti raahautua sinne apteekkiin hakemaan ummetuslääkettä. Tuo Pursennid jeesasi jo paljon, vaikka mieto onkin.
suosittelen hankkimaan lactulosia jossa vaikuttava aine on laktuloosi. ite käyttäny melki päivittäin tässä viime vuoden heinäkuusta lähtien. pitäisi (?) olla pitkässäkin käytössä ihan turvallista, näin ne ainakin sanoo.

robotomia
Psykonautti

Post by robotomia »

Oletan että täällä voisi virtsalukosta myös keskustella.

Jotenkin pidän tätä nolona aiheena mutta useat kaverini tietävät tästä jo ja eipä tämä puolianonyyminä haittaa. Mulla on aina ollut ujopissa, mutta kun hetken opiaattien kätön jälkeen tämä lähti ihan uusiin stratosfääreihin ja on jäänyt lopetettuanikin päälle. Kaverit on suositelleet joskus minun hakevaan jotain bentsorespaa kun olen joskus lähtenyt keskellä yötäkin pihalle kuseksimaan. Bentsot ei vaan oikeen innostais. Opiaatit sen tekee tosi pahaksi, mutta on mulla jopa humalassakin tätä ollut, eikä se ole hyvä yhdistelmä. Joskus tramalipäissäni en pystynyt 20 tuntiin käymään kusella, oli kivuliasta. Valtaosan tästä olin vielä kyseisen ongelman takia yksin kotonani. Välillä tää tuntuu vähän jopa hallitsevan mun elämää jossainmäärin. Aikuinen mies, taino poika joka ei osaa edes kusella käydä, huhhuh

Osaatteko jelppiä?

:foil:
I put a Ressu in your happo... Hi' dawg!
zero
Kameleontti

Post by zero »

robotomia wrote:Oletan että täällä voisi virtsalukosta myös keskustella.

Jotenkin pidän tätä nolona aiheena mutta useat kaverini tietävät tästä jo ja eipä tämä puolianonyyminä haittaa. Mulla on aina ollut ujopissa, mutta kun hetken opiaattien kätön jälkeen tämä lähti ihan uusiin stratosfääreihin ja on jäänyt lopetettuanikin päälle. Kaverit on suositelleet joskus minun hakevaan jotain bentsorespaa kun olen joskus lähtenyt keskellä yötäkin pihalle kuseksimaan. Bentsot ei vaan oikeen innostais. Opiaatit sen tekee tosi pahaksi, mutta on mulla jopa humalassakin tätä ollut, eikä se ole hyvä yhdistelmä. Joskus tramalipäissäni en pystynyt 20 tuntiin käymään kusella, oli kivuliasta. Valtaosan tästä olin vielä kyseisen ongelman takia yksin kotonani. Välillä tää tuntuu vähän jopa hallitsevan mun elämää jossainmäärin. Aikuinen mies, taino poika joka ei osaa edes kusella käydä, huhhuh

Osaatteko jelppiä?

:foil:
kantsii kokeilla mennä istuvilteen, laittaa vesihanan päälle ja lämpimällä käsisuihkulla mulkkua suihkutella. jos kusilukko kestää todella kauan ja on kivuliasta kannattaa mennä katetroitavaksi päivystykseen, pääsee melki heti. ei ole kylläkään mukava toimenpide mutta auttaa varmasti.