Huumeiden pitkäaikaiset vaikutukset

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
gerhes
Psykonautti

Huumeiden pitkäaikaiset vaikutukset

Post by gerhes »

Mietiskelin tässä vain kun erowidiä selailin.
Oletko huomannut sinun muuttuneen huumeiden käytön jälkeen ?

Välillä alan epäilemään omaa mielenterveyttä. Joskus on olo kuin nukkuisi kokoajan eikä ajatus meinaa liikkua, niinkuin aivot olisivat umpisolmussa ja lukossa. Usein myös näihin oloihin liittyy outo tunne silmissä. Silmät ovat hyvin väsyneet eikä pysty tarkentamaan kunnolla, ja lähelle katsominen on tuskallista. Peiliin kun katson näytän hullulta pirinistiltä, enkä piriä edes ole kokeillut.

http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=18
Tuota kohtaa kun luin, silmään pisti kohta "...and when I stare at geometric shapes for a while they start moving"
Tajusin heti että itselläni käy kokoajan samalla tavalla. Pöytää katsoessa taustalla oleva lattia/seinä lähtee lipumaan johonkin suuntaan tai kohoamaan, ja joskus ne eräällä tavalla "välkkyvät". Joskus tylsistyneenä katselee samaan paikkaan ja näkökenttä alkaa väreilemään..

Tällaset asiat saa miettimään että mitä helvettiä tapahtuu. Oonko mä tulossa hulluks? :/
Last edited by ferox on Sat 07 May 2011, 16:35, edited 1 time in total.
Reason: yhdyssanavammainen otsikko
Olio
Kameleontti

Re: Huumeiden pitkä-aikaiset vaikutukset

Post by Olio »

Tietty jos oot kauan ja putkeen ja varsinkin sekakäyttänyt ni voi mennä aika kauan että olo ns. "normalisoituu"
naponen
OD

Post by naponen »

gerhes wrote: Pöytää katsoessa taustalla oleva lattia/seinä lähtee lipumaan johonkin suuntaan tai kohoamaan, ja joskus ne eräällä tavalla "välkkyvät". Joskus tylsistyneenä katselee samaan paikkaan ja näkökenttä alkaa väreilemään..
Mulla alkoi tää sama ensimmäisen deelitripin jälkeen. Välillä toi on tosi vähäistä, sit trippien jälkeen taas pari päivää on visuaalit päällä.. Mut pois tuo ei tosiaan ole koskaan lähtenyt kokonaan.

Piristää kyl ku näkee kauniita juttuja ilman aineitaki mut joskus täytyy kelaa et mikä näkemä on ihan totta ja mikä omaa mielikuvitusta :D

Lisäksi oon deeleilyn aloituksen jälkeen alkanut keskittyessäni miettimään jotain, näkemään/kokemaan sen vähän kuin flashina. Nähden siis ajatukseni selkeästi...

Ja kyl mä jotenki flipahtanu oon, mut en nyt tiedä sit onkos se niin huono asia.. :left:
Aksu6
Psykonautti

Post by Aksu6 »

Jooh, kyl tuota käy. Ei siitä mitään haittaa ole ainakaan itselle ollut.
Et pysty selittämään totuutta, vaan totuuden esteitä.

Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
Rastis
Lepakko
Location: I'm everywhere. I'm in the air you breath, and in the ground you walk on.

Post by Rastis »

Juu mulla on ollu sama juttu deelien aloittamisen jälkeen. Jos esim. tuijotan auton tuulilasista ulos niin kojelauta alkaa liikkumaan tuulilasia päin. Joskus myös kivasti sivusilmällä katsonut liikennevaloissa että punaiset valot on jo vaihtuneet vihreiksi. Siis en tosiaan omista autoa, joten asiasta ei ole hirveätä haittaa ollut :) . Itse tulee myös noita fläsärin kaltaisia tilanteita tripeiltä jos hiisaan itseni kauheaan kuntoon ja tuijottelen ympärille. Selvinpäinkin fläsärin omaisesti muistan tripin tutuista trippibiiseistä, jotka ovat jääneet mieleen.
"Kaikki tässä maailmassa on joko moraalitonta, laitonta tai lihottaa"
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Lisäarvoa oikeesti deeleistä?,
tässä myös ihan mielenkiintoinen ketju aihetta hieman sivuten.

Oon psykedeelien ''pitkä-aikaisen'' putkikäytön jälkeen huomannut vaan vaikeutta sopeutua normaaliin elämään,
ja erityisesti yhteiskuntaan. Kaikki tuntuu niin vitun absurdilta ja turhalta, ja luulee oikeasti tietävänsä jostain jotain enemmän kuin muut.

Ja yleisesti näiden vajaan kahden vuoden huumeiden käytön myötä,
tunnun osaavan paremmin käsitellä tunteitani, ja hyväksyä niitä.
Osaan ajatella loogisemmin asioista, päädyn jopa oikeisiin lopputuloksiin keloissani.
Toisaalta, sen voi pistää myös normaalin kasvun ja kehityksen piikkiin, mutta uskon että hallusinogeenit on jollain tapaa edesauttaneet asiaa.

Ei mul oikein muista kuin hallusinogeeneistä oo runsaampaa kokemusta,
niin en sit muista osaa sanoa mitä ne mulle on tehneet.
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

King Ink wrote:Lisäarvoa oikeesti deeleistä?,
tässä myös ihan mielenkiintoinen ketju aihetta hieman sivuten.

Oon psykedeelien ''pitkä-aikaisen'' putkikäytön jälkeen huomannut vaan vaikeutta sopeutua normaaliin elämään,
ja erityisesti yhteiskuntaan. Kaikki tuntuu niin vitun absurdilta ja turhalta, ja luulee oikeasti tietävänsä jostain jotain enemmän kuin muut.

Ja yleisesti näiden vajaan kahden vuoden huumeiden käytön myötä,
tunnun osaavan paremmin käsitellä tunteitani, ja hyväksyä niitä.
Osaan ajatella loogisemmin asioista, päädyn jopa oikeisiin lopputuloksiin keloissani.
Toisaalta, sen voi pistää myös normaalin kasvun ja kehityksen piikkiin, mutta uskon että hallusinogeenit on jollain tapaa edesauttaneet asiaa.

Ei mul oikein muista kuin hallusinogeeneistä oo runsaampaa kokemusta,
niin en sit muista osaa sanoa mitä ne mulle on tehneet.

oma mielikuvitus sen teki, deelit vaan buustas sitä. mut sen varmaan tiesitkin jo...
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Oommä omalla tavallani aika nimimerkkini veronen mies.. kuulemma.
Omalla tavallani tietty.
Aina olluki.. kait
Keep it unreal.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

gerhes wrote:Pöytää katsoessa taustalla oleva lattia/seinä lähtee lipumaan johonkin suuntaan tai kohoamaan, ja joskus ne eräällä tavalla "välkkyvät". Joskus tylsistyneenä katselee samaan paikkaan ja näkökenttä alkaa väreilemään..

Tällaset asiat saa miettimään että mitä helvettiä tapahtuu. Oonko mä tulossa hulluks? :/
Sama homma mutta ei ne visuaalit nyt oo mikään merkki hulluks tulemisesta imo. Ainaskin mä pärjään ihan hyvin myös ei-kuosaaja-kavereideni kanssa eikä mua kukaan vaikuta pitävän hulluna vaikka näen visuaaleja koko ajan. Että tuskin nyt mitään tommosta tarvii kuumotella.

Sitä paitsi sit ku oot hullu nii tuskin tajuut sitä itte. Joten sinänsä aika turhaa ees miettii asiaa.

Mä oon ollu onnellisempi huumeiden käytön myötä, toisaalta taas oon myös huomannu kiinnostukseni luisuneen vähän liikaa päihteiden puolelle esim. opiskelun sijaan.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
gerhes
Psykonautti

Post by gerhes »

niimpä niin, kai tässä kaikki vähän flippaa ;)
tsundere
Lepakko

Re: Huumeiden pitkäaikaiset vaikutukset

Post by tsundere »

kuvailemiasi vaikutuksia ilmenee myös niillä, jotka ei oo koskaan ottanu huumeita. saattaa olla ihan turhaa kuumottelua kuvitella että seinien satunnainen väreily tai aaltoilu johtuisi huumeiden käytöstä. luultavasti ne aaltoilisivat vaikket koskaan olisi kokeillut mitään.

mutta voi olla että huumeiden käytön myötä tiedostat helpommin tuollaiset jutut.

:P
vastatkaa vihaan rakkaudella
frapathea

Post by frapathea »

Joo-o, mulla on kaikki heilunu ja väreilly lapsesta asti. Toiset sanois et niin on koko ajan ollut, mutta oot huomannut sen vasta vedettyäs päätäs sekasin. Jotkut traditionaalisten itämaisten uskonsuuntausten kartastot tuntee ilmiöitä joiden yhteydessä havaitaan usein mm. tunnetta kokijan värisemisestä, pimeen yön väistyes.. Ja välillä ilta-auringos luulee kattovansa värähtelevää kuvaputkee.

Vittu psykedeelit on niinku joku xiitti jolla pääsee seuraavalle levelille ilmaseks. Sit jos ei osaa pelata ja xiittaa ni porukalle tulee kakka housuun ku me seotaan ku ei osata enää yhtäkkiä ohjata hermostojamme yhtä sulavasti ku ennen koska siihen on kasvanu näkyville uusia nappuloita. Voi apua minä kaadun!! Vaikka tosiasiassa draaman tekeminen ongelmasta tekee ongelmast ongelman. HUOH. Kannattaisko sen sijaan vaa rauhassa keskittyy siihen pilootinhomman opiskeluun.

Tai siis että: mitä vitun väliä sillä on vaikka yhtäkkiä havainnot ei täysin vastaiskaan totuttua arkikokemusta. Tajunnantilat tulee koko olemasolemisen ajan heilahtelemaan suuresti ja pienesti ja pääsi kokoisesti, tee sopimus sen kanssa.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Njäähää sanon itselleni,sitä saa mitä tilaaa.
Tässä kohta karvaa vaille kaks vuotta ollu ilman piriä.. Mutta muista ei puhuta koska sillontällön tosi harvoin vain, mutta pääni vaatii sekavuutta.
Kuitenki. Lopetin aktiivikäytön 2009 joulukuussa ja meni noin vuos ainaki että tottu oleen normaalisti. Pää ei kestä selvinpäin valvomista oikeestaan yhtään.
Alkaa näkee halluja melkein ku yli 12h valvoo ja jos menee sen vuorokauden selvistäpäin nii varmat hallut/muut sikitykset näkyvissä ja krapulainen olo.

Odotan myös innolla näitä pitkäaikaisvaikutuksia koska on noita kemikaaleja niin huolella tullut maisteltua että en tiiä mitä tulee tapahtuun.
Nyt jo niin monta reikää päässä että huh huh. Isoin niistä tuntuu tuolla takaraivossa. Tuntuu siltä kuin joku ois kopannu jäätelökauhalla aivoista palasen pois. Ja se johtuu viimesimmästä dxm reissusta. Tai sillon sen huomasin.
Muistini pätkii kuin pienellä kalalla ja lähimuisti on mitä on. Ärsyttää kun kesken keskustelun joutuu kysymään että mistä me oikeen puhuttiinkaan... :doh:
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
armon
Karvakuono

Post by armon »

gerhes wrote:Mietiskelin tässä vain kun erowidiä selailin.
Välillä alan epäilemään omaa mielenterveyttä. Joskus on olo kuin nukkuisi kokoajan eikä ajatus meinaa liikkua, niinkuin aivot olisivat umpisolmussa ja lukossa. Usein myös näihin oloihin liittyy outo tunne silmissä. Silmät ovat hyvin väsyneet eikä pysty tarkentamaan kunnolla, ja lähelle katsominen on tuskallista. Peiliin kun katson näytän hullulta pirinistiltä, enkä piriä edes ole kokeillut.
Itsellä on ehkä vähä sama, vaikka paljoa en ole käyttänytkään (vielä). Vähä inhottavaa töitä tehdessä, kun tekee työtä tuijottamalla tietokoneen ruutua ja välillä joutuu aika tarkastikin nypertämään kaikkea, ei meinaa nähdä, varsinkaan piilareiden kanssa.

Ehkäpä se on ohimenevää :-)
I realized that if my body broke, I would break into blossom.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Deelit poistavat aistien suodatusmekanismeja. Tämä on konsensus akuutista vaikutusmekanismista. Ei ole kovin kaukaa haettua siitä johtaa, että usein käytettynä voi kouluttaa kropan laskemaan näitä suodatustasoja ihan luonnostaan eli ns. selvinpäinkin ollessaan?

Itsekin olen tämän pintojen elämisen kokenut, ja pidän sitä erittäin mielenkiintoisena. Oletteko huomanneet, että sitä ei koskaan tapahdu siinä, mihin kohdistatte katseenne? Tämä johtuu siitä, että hyvin suuri osa siitä mitä näemme, on aivojen interpoloimaa kuvaa, ja näkökentän keskellä saamme ylivoimaisesti eniten signaalia sisään. Deelit / afterglow on yksinkertaisesti sitä, että olet tietoinen siitä interpoloinnista sensijaan, että se piilotetaan tietoiselta itseltäsi.

Kokeilkaapa huviksenne ensi kerran deeleissä ollessanne, tai miksei selvinkinpäin jos usein näette visuaaleja, niin tuijottaa pitkään samaan kohtaan, ilman että liikutatte silmiänne yhttän. Tarkoitus on kuluttaa näköpurppura puhki, jolloin silmät eivät pysty enää näkemään siitä kohti. Visuaalit suorastaan hyppäävät silmille. Saman kohdan tuijottaminen voi osoittautua yllättävän haastavaksi, sillä meillä on refleksi (en muista sen nimeä tähän hätään) joka tekee äärettömän peintä edestakaisliikettä silmillä, jotta tämä näköpurppura pääsisi regeneroitumaan.
Assumption is the mother of all fuckups.
Madmike
Lepakko

Post by Madmike »

Mulla pää toimii paljon hitaammin nykyään selvänä ja oon tyhmempi ja huonomuistisempi kuin ennen käytön aloittamista. Noin yleisesti päihteiden käytöllä on negatiivisia vaikutuksia pitkällä aikavälillä psyykkeeseen ja kroppaan. Siitä ei pääse mihinkään. Siihen voi jonkin verran vaikuttaa, että miten paljon niitä tulee, esimerkiksi harventamalla käyttöä ja elämällä terveellisesti.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Ja nyt tässä mielenkiinnolla odotan millonka menee sormistani suonet tukkoon.
Jännästi pistelee välillä sormenpäitä ja pottuvarpaita.
Tullu se kymmene vuotta rännättyä supua ilman filtteröintiä.
Nii ja oikeasta silmästä on näkö selvästi huonontunut kun tuo paska kalkkeuttaa myös silmäsuonet.
Kerranki kun erehdyn vetämään suboxonea ilman filtteröintiä niin vajaan viikon verran nivelissä tuntuu kipu.
Tavan valkonen supu ei sitä efektiä tee että alkais sormien niveliä sattumaan.
Mut joo, nykyään filtteröin sen puppelin jos vaan mahikset on.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Ja kitalakeeni on syöpynyt millin kaks syvä,millin kaks levee ja millin kaks pitkä ihme railo.
Nenä ollut töissä, valunut sieltä kitalakeen sitten.
En keksi muutakaan syytä minkä takia voi syntyä railo kitalakeen korkeimmalle kohdalle mihkä saan kielen.
Epilepsia.
Sydänvika.
Mitäs tässä.
Oh me oh my :roll:
Taipeessani arvet, ranteissa arvet. Jostain kumman syystä menevät arvet just noitten suonien päältä. Jännä.
Music is a saint.
gerhes
Psykonautti

Post by gerhes »

powergrower wrote: Kokeilkaapa huviksenne ensi kerran deeleissä ollessanne, tai miksei selvinkinpäin jos usein näette visuaaleja, niin tuijottaa pitkään samaan kohtaan, ilman että liikutatte silmiänne yhttän. Tarkoitus on kuluttaa näköpurppura puhki, jolloin silmät eivät pysty enää näkemään siitä kohti. Visuaalit suorastaan hyppäävät silmille. Saman kohdan tuijottaminen voi osoittautua yllättävän haastavaksi, sillä meillä on refleksi (en muista sen nimeä tähän hätään) joka tekee äärettömän peintä edestakaisliikettä silmillä, jotta tämä näköpurppura pääsisi regeneroitumaan.
Itseasiassa tota oon ennenkin miettinyt ja testaillut. On se hankalaa olla liikuttamatta silmää, nyt tuli selitys sillekin :)
Joskus kuitenkin onnistuu tapittamaan tiettyyn kohteeseen, yleensä lähtee näkökenttä reunoilta keskelle sumenemaan sellaisella hopealla kirkkaalla.
Tätä on myös hauska kokeilla pimeässä huoneessa. Ittellä tulee sellasia aaltomaisia varjoja, ihan säännöllisesti.
LeeviON
Lepakko

Post by LeeviON »

Oletteko huomanneet nokittamisen vaikuttavan esim. sieraimiinne? Voiko se aiheuttaa pysyviä vaurioita?
zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Not even milk can stop me now!
Feya
OD

Post by Feya »

LeeviON wrote:Oletteko huomanneet nokittamisen vaikuttavan esim. sieraimiinne? Voiko se aiheuttaa pysyviä vaurioita?
Voi. Pahimmillaan nokittamisella voi tuhota nenän väliseinän. Mutta se vaatii kyllä vuosia kestävää säännöllistä käyttöä ja satoja grammoja kemikaaleja.

Jos nokittelee vain silloin tällöin gramman sitä ja gramman tätä ja pitää aina taukoja välissä, suurtaa vaaraa tuskin on. Mutta mitenkään turvallinen tapa nauttia huumeita se ei tietenkään ole. Suosittelisin myös pitämään aina vähän taukoa, kun nenä ärtyy, on hyvin kivulias ja/tai se vuotaa verta.
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

LeeviON wrote:Oletteko huomanneet nokittamisen vaikuttavan esim. sieraimiinne? Voiko se aiheuttaa pysyviä vaurioita?
Mä oon oppinut arvostaan mun onteloitani.. Se sama ontelo menee silmiin, korviin ja aivoihin.
Oli jännää tsiigaa röntgenkuvaa millast holee nokittaminen on toiseen puoleen onteloo nakertanu.

Frendil huonontunu kuulo toises korvaa.. osittain luultavimmin nokittamisesta.

Mul se vaikuttaa näköön. tai huomasin (huom!) et alko vaikuttaa...

ja yllättävän pitkiks ajoiks se jauhe sinne onkaloihin kotiloituu.
Keep it unreal.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Itse olen huomannut nuorena aloitetun (säännöllisen) päihteidenkäytön - ehkä ennalta-arvattavasti - ruokkivan ns. "polydrug abuse" -tyyppistä käyttöä ja riippuvuutta päihtyneisyyteen yleensä. Monet ystävät ovat olleet samaa mieltä, kun olen asiasta maininnut.
Itse aloitin baareissa ravaamisen, tupakoinnin ja pilvenpolton 13-vuotiaana, ja joskus 15-16-vuotiaana pilvenpoltosta tuli lähes jokapäiväistä. Nyt vähän vanhempana olen huomannut, että kaikista pahin addiktioni on päihtyneisyyteen yleensä; päihtyminen liittyy niin vahvasti vapaa-aikaan, rentoutumiseen, hauskanpitoon, stressinlievitykseen, ja vitutukseen, että liian pitkä selvänä oleminen alkaa ahdistaa. Toki sitä koukuttautuu eri aineisiin, mutta jos sitä tiettyä ei löydykään, se tulee korvattua jollain muulla: kun pajarisäädöt kusee, poltetaan ketjussa röökiä ja juodaan kaljaa.

Totta kai tuollainen pätee moniin huumeidenkäyttäjiin noin yleensä, mutta oikeastaan melkein kaikki tuntemani jotka tuntuu olevan melkein joka päivä enemmän tai vähemmän sekaisin on aloittanut tosi nuorena. Lähellä kahtakymmentä aloittaneet käyttää paljon maltillisemmin.
Voi aiheuttaa.

Itse en nykyään raaski nokittaa samalla tavalla kuten ennen; joskus harvoin jotain menee nenään mutta nautin oikeastaan kaiken muilla tavoin. Ketamiinia käytän tosi harvoin, kokaiinin poltan (tai tykitän), amfetamiinit ja oksikodonit syön...

Silloin kun jotain nenään menee niin oon huomannut että se A) sattuu enemmän kuin alkuaikoina, ja B) alkaa vuotamaan verta nopeammin kuin alkuaikoina. Parit ihan inhimilliset nokat illassa saa helposti nenän täyteen kuivunutta verta seuraavana aamuna; yli kolmet ja verenvuoto on taattu.

Satunnainen nokittaminen on useimpien aineiden kohdalla ihan suht. turvallista, mutta jos huomaa että sieraimet alkaa olla yhtään säännöllisessä käytössä, kannattaa harkita annostelutavan vaihtamista.
CHIMONOKIKAARI
Psykonautti

Post by CHIMONOKIKAARI »

Psychonautilus wrote:Itse olen huomannut nuorena aloitetun (säännöllisen) päihteidenkäytön - ehkä ennalta-arvattavasti - ruokkivan ns. "polydrug abuse" -tyyppistä käyttöä ja riippuvuutta päihtyneisyyteen yleensä. Monet ystävät ovat olleet samaa mieltä, kun olen asiasta maininnut.
Itse aloitin baareissa ravaamisen, tupakoinnin ja pilvenpolton 13-vuotiaana, ja joskus 15-16-vuotiaana pilvenpoltosta tuli lähes jokapäiväistä. Nyt vähän vanhempana olen huomannut, että kaikista pahin addiktioni on päihtyneisyyteen yleensä; päihtyminen liittyy niin vahvasti vapaa-aikaan, rentoutumiseen, hauskanpitoon, stressinlievitykseen, ja vitutukseen, että liian pitkä selvänä oleminen alkaa ahdistaa. Toki sitä koukuttautuu eri aineisiin, mutta jos sitä tiettyä ei löydykään, se tulee korvattua jollain muulla: kun pajarisäädöt kusee, poltetaan ketjussa röökiä ja juodaan kaljaa.
Hieno kirjoitus, en ole osannut kuvailla omaa päihteidenkäyttöäni oikein mitenkään mutta tuo riippuvuus siihen että ei ole selvinpäin on aika hyvä ilmaisu. Se sitten aiheuttaa sen että tulee otettua mitä milloinkin saa, useimmiten alkoholia. Välillä siitä on kehittynyt opiaattikoukku, välillä amfetamiini mutta aina kun ne on jäänyt syystä tai toisesta taakse, on holin juominen palannut kuvioihin.
Feya
OD

Post by Feya »

Psychonautilus wrote:Itse olen huomannut nuorena aloitetun (säännöllisen) päihteidenkäytön - ehkä ennalta-arvattavasti - ruokkivan ns. "polydrug abuse" -tyyppistä käyttöä ja riippuvuutta päihtyneisyyteen yleensä. Monet ystävät ovat olleet samaa mieltä, kun olen asiasta maininnut.
Loistavasti ilmaistu. Itselläni tilanne on kutakuinkin sama, tosin käyttöni alkoi vasta 16-vuotiaana.

On vaikea kuvitella, ettei pääsisi päihtymään tavalla tai toisella. Käytän monista syistä; yleensä otan tylsyyteen, rentoutumiseen tai keskittymiskyvyn lisäämiseen, mutta myös vitutukseen tai sosialisoitumiseen. Kaikki ihmiset ympärilläni käyttävät huumeita, enemmän tai vähemmän, ja on vaikea hengailla ihmisen kanssa ilman, että otetaan yhdessä yhdet lainit sitä tai tätä tai poltetaan pajarit.

Huolestuttavinta on, että yksi tai kaksi eri päihdettä ei tunnu olevan edes tarpeeksi. Vaikka joka päivä tulee käytettyä vähintään yhtä huumetta, yleensä opiaattia tai stimulanttia, niin ei se vielä tunnu edes miltään päihtymistilalta vaan normaalilta. Pitäisi olla vähintään molempia samaan aikaan ja mielellään kaikenlaista muuta siinä rinnalla. Vaikka haen nykyään harvoin "kuosista" olotilaa, niin silti vaan jotain pitäisi olla.

Usein se fiilis huumeiden ottamisesta - lainien väsäämisestä ja nokittamisesta tai vaikkapa bongin imemisestä - on vaikutuksia tärkeämpää.

Alkaa kyllä kyllästyttämään. Mutta vähentämisestä on aika turha vain valittaa, pitäisi vaan pistää tuumasta toimeksi.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Feya wrote: Usein se fiilis huumeiden ottamisesta - lainien väsäämisestä ja nokittamisesta tai vaikkapa bongin imemisestä - on vaikutuksia tärkeämpää.
Tätä tulee huomattua usein subun kanssa.

Esim ns iltalainit...

siis.
VITTU
ILTALAINIT. Mitä vittua mä niillä oikeasti teen? Niinkuin ihan kuin ne tekis mitään notkuja enään ikinä juurikaan? Yleensä vain lopputulos on törkeä stimulaatio ja päänsärky... Miksi vitus? ääh :D

Aamulainin mä ymmärrän, mut sit just nää ruokalainit, iltalainit...

Mä eilen meinasin vähän väittää omalla kohalla vastaan tohon psykonautiluksen väittämään, että ottaa päihteitä tonlaisen tavan takia. Toisaalta, eilen mainittin tästä miksi tykkään enemmän amfesta, kuin dexamfesta tuolla amfe topikissa. Poltan myös paukut tarjottaessa, vaikka harvoin niistä vaikutuksista yleensä pidän.

Feyalla oli tossa lakkaa josta ite sanoin, että en ite haluu ostaa sitä, kun en ite oikein jaksa käyttää... No aina välillä kyllä nyt silti pumminut lakkaa siltä... Huomaa saman vaik tos bentsoja ostaessani, kun piti hommata feyalle ne, niin itekkin tuli napsittua samalla... :D

Tänään piti olla subuton päivä ja olin oikein eilen ottanut ihan vain "iltalainiksi" tän päivän subudoset, mut tosi kummallistahan se päivä on aloittaa ILMAN SUBUA... Jotenka aamulaini oli ihan normi :D

Se on ensinnäkin kumma, kun vetää aineita joista ei tuu vaikutusta saatika toivottuja vaikutuksia. Etyylifenidaattia kiskoessani lopputulokseni oli se, että kiva päihde, mutta jäi kaikki ns fyysinen liikkuminen pois siltä ajalta jotenka se ei sopinut mun arkeeni niin hyvin, kuin enemmän selvinpäin oleminen. Miksen osannut olla ottamatta sitä jokapäivä ennenkuin pussi oli lopussa?

Itellä ei sinällään oo hankala olla pahemmin selvinpäin jos ei oo huumeita saatavilla, enkä koe mitään masennusta tyyliin, en yritä peittää pahoja tunteita päihteillä ainakaan tietääkseni tai yritä saada itteäni sosiaalisemmaksi. Elämäni tuntuu olevan aika kunnossa, enkä koe minkän olevan suuresti pielessä. Tärkein motivaatio päihteiden käyttöön on jatkuvasti nykyään keskittymiskyvyn ja itteni virkeänä pysymiseen. Joskus menee ihan rentoutukseen, mut siihen kelpais ihan hyvin muutama bishe tai sit joku laini kolaa tai jotain hieman spesiaalimpaa. (vois muuten sen bishen pari ostaa tänään hmm)

Ajattelin, että jos kokeilisin nyt hetken sillain, että oikeasti hommaisin vain vähemmän huumeita käsiini (ja tää nyt on sellainen oma määritelmä vähästä määristä huumeita... ) ja kattoisin minkälainen fiilis mulla olis.
Eli siis käytännössä en osta mitään halpaa huumetta, tyyliin jotain halpaa tutkaria josta riittää kokoajan. Vain ostan astetta kalliimmat kemit, vedän ne nopeasti tyttöystävän kanssa tai kaverien kanssa. Enkä vetele jokaista joka päivä. Oon oikeastaan eniten itteeni ja päiviini tyytyväinen, kun saan asioita aikaseksi. Tyyliin mexen, psykedeelien, tiettyjen stimujen, isojen oppari dosejen, bentsojen kiskominen yleensä haittaa niitä asioita joista oikeasti eniten nautin.

Jatkuva huumeiden käyttö on mulla ainakin hyvä tapa tuhota rutiineja, mutta ammattilaiseksi tähtäävänä muusikkona mun arkipäivnä tärkein osa on RUTIINIT, jatkuva harjoittelu, ihmisten näkeminen ja projektien eteenpäin meneminen on hyvin paljon kiinni, siitä kuinka tasaisesti pystyn tekeen kokoajan monia eri osa-alueita. Ei mulla ole enään paljoo aikaa olla sumussa, ei mulla ole aikaa huonoihin unirytmiin ja väsymiseen. Noin kuukauden päästä, mulla saattaa alkaa oleen pian elämässä ensimmäistä kertaa viidet bändireenit viikossa (ja se on muuten vitun oujee toisaalta.) tämän päälle koulu + muut tavoitteet joita yritän tavoitella elämässä. Koko elämän ja arjen kasassa pitäminen on hiton haastavaa ihan selvinkinpäin, mutta turhia kuoseja ottaessa menee tosi helposti vituiksi, tai säätäessä huumeita tai refloista. Pitää olla koko ajan aika "on" asennossa nupit niin sanotusti. Pitää pitää yllä unirytmiä jotta pystyy oleen hereillä oikeaan aikaan, pitää olla pirteenä oikeaan aikaan... Silloin ei paljoo toivoisi, että kuosin takia asiat menis vituiksi...

Tosi kiehtovaa kyllä huomata, että on tullut aika jolloinka ei niin paljoo ite kuosaaminen enään kiinnosta eikä huumeet tunnu niin ihmeellisiltä. Enemmän haluis jo tehä muita asioita, mutta jostain syystä niitä laineja tulee tehtyä kokoajan. Ite tykkäisin itteäni sanoa tyhmäksi, mutta sit taas toisaalta. Inhimillisyys ois aika kiva, mut aika lepsua samalla... Kyl tää nyt vittu aikuiselta ihmiseltä PITÄIS PYSYÄ KASASSA, mut mut... No ehkä pitää vain alkaa opetteleen sanoon EI joskus itelleen.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Primusta lainatakseni, tai tarkemmin ottaen Les Claypoolia lainatakseni.
"Keep on sniffin till your brain goes pop..."
Music is a saint.
daivan
Tuppisuu

Post by daivan »

onkohan vaarallista kun jos rykiny löröö ja muuta kaikkee nokkaa muutaman vuoden tässä nii tulee aina sen jälkee viim seuraavan päivänä semmosee musta punasii klönttei nenäst..normii?
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

daivan wrote:onkohan vaarallista kun jos rykiny löröö ja muuta kaikkee nokkaa muutaman vuoden tässä nii tulee aina sen jälkee viim seuraavan päivänä semmosee musta punasii klönttei nenäst..normii?
Kuivunut veri vaatii verenvuotoa ja verenvuoto nenästä ei ole normaalia. Tuskin akuutisti vaarallista tosin.
Parhaat karstat on pohjalla.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Olio wrote:Tietty jos oot kauan ja putkeen ja varsinkin sekakäyttänyt ni voi mennä aika kauan että olo ns. "normalisoituu"
9kk ilman douppia ja edelleen aloituspostauksessa kuvailtavia ilmiöitä näkyy. Esimerkiksi jos tuijottelen sellaista roiskemaalattua kattoa, on n. 99% varmaa että se alkaa liikkua ja valua vähän joka suuntaan.

Myös meikäläisen nenä tais ottaa vähän damagea kaikenlaisten mömmöjen nokittelusta, nimittäin edelleen nokassa sellaisia hyytyneitä veriklönttejä usein.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."