iv./im.

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
eNZYMe
OD

Re: iv./im.

Post by eNZYMe »

Ei nyt sentään. Hyvä onni sulla on käynyt jos ei kertaakaan tullut tulehdusta. Lihakset tulehtuvat helposti ja nekroosi ja amputaatio on mahdollinen tietyillä jatkeilla. IV-käyttökin on toki riskaabelia, mutta veren valkosolut toimivat tehokkaasti bakteereita vastaan. Suonet kestää paremmin ei-steriilejä liuoksia, vaikka pidemmän päälle jatkeet tekeveät damagea esim. keuhkoihin ja tietyt bakteerit voivat päästä lisääntymään sydänläppään aiheuttaen sydänvian jne. Riskinsä kummallakin tavalla, mutta IM on huomattavasti haitallisempaa ja riskkialttiimpaa pillerien kanssa.

Tarvii 0.2µ rengasfiltterin, että saa bakteerit ja kaikki haitalliset sidosaineet pois pillerikamasta.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Joo ei ole itellä koskaan ollut mitään ongelmia I.M käytön suhteen, toisinkuin I.V;nä joilla saanut rustottumia, horkkia jne. Eikä ole kavereillakaan, kun taas I.V porukalla on ollut amputaatiota, sydänläpän tulehduksia, horkkia, paiseita jne. Mutta toki mä ja mun kaverit ei ole riittävä "sample" vetämään mitään johtopäätöksiä, mutta itelle ja monelle nisti-kaverille I.V:stä ---> I.M;ään siirtyminen oli kyllä iso helpotus.

Mutta uskon jos näin sanot, tosiaan kun omat tiedot I.M:stä on omista kokemuksista, a-klinikan työntekijöiden ohjeista ja netti-lukemisesta. En ole mitenkään perehtynyt aiheeseen.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Leikkieissäin Pyhää Yrjänää.
Tulin raiskatuksi olifantin toimesta.
pirun hyvä nuolla kuorena
Petri6
OD

Post by Petri6 »

narcocorrido wrote:
damazca wrote:Siivotkaa joku helvetti tuo ylläoleva poisa, pikkusen riskiä jos porukka alkuu mitä sattuu lihakseen rätkimään...
Siis tarkoititko mun postausta?

Puhuin siis ihan apteekki kaman I.M käytöstä, kuten oxyconttiinien, temgesicien tai subutexin. En tietenkään minkään katu-pulvereiden tms.

Ja näiden apteekki-kamojen I.M käyttö on vähintään yhtä turvallista, jopa turvallisempaa, kuin mitä niiden I.V käyttö.

Se että käytetään steriiliä vettä, filtteröidään kamat, käytetään omia ruiskuja ja sillä yhdellä ruiskulla/neulalla pistetään tasan yhden kerran on itsestään selvyys.

Edit.

Ja sen verran vielä, että tuo opioidien I.M kehotus oli suunnattu lähinnä nisteille. Moni nisti kun pilaa suonensa subulla, niin että kun on kyynärtaipeet ja kädet niin rustottuneet että täytyy pistää kaulaan tai jalkoihin. Ei hyvä. Siksi I.M käyttöä suosittelen nisteille, säästyy suonet rustottumiselta, kädet arvilta ja imeytymis % on sama 100% kuin I.V touhuissa, ainot ero on että kun I.V;sti aineet kolahtaa siinä 1-5 sekunnissa, niin I.M menee 1-5min. Mutta kun buprella ei mitään nousuja kuitenkaan saa, niin se on ihan sama pistää lihakseen(vaikutuksien puolesta), oksikodonista vähän nousut miedontuu jos vertaa i.v:tä /i.m;ään, mutta ei niin paljoa, etteikö kannattaisi kuitenkin säästää niitä suonia.

Viihdekäyttöön taviksille en suosittele mitään neula-hommia, vaikka merkittäviä riskejä ei olekkaan, jos tietää mitä on tekemässä(mitä käyttää, miten käyttää, milloin käyttää). Niin on kuitenkin mielestäni hyvä pitää tiettyjä rajoja, joissa pysyy.
Nuo "puhtaat apteekkikamat" nyt ovat vähintäänkin yhtä riskialttiita kuin katupulverit, esimerkiksi Oxycontin sisältää talkkia, joka ei liuoksesta lähde edes 0,22 mikronin filtterillä ja kerääntyy keuhkoihin aiheuttaen talkoosia. Myös muut pillerien sidosaineet ovat erittäin haitallisia, kun harva viitsii edes sitä 5 mikronin Sterifilttiä käyttää, puhumattakaan vielä paremmista filttereistä. IM-käyttö on myös IV-käyttöä vaarallisempaa, koska se saattaa aiheuttaa abskesseja ja tulehduksia syvälle lihaskudokseen. IM-käytön hyötysuhde ei myös ole 100% vaan useimmiten 90-95%.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tarkoitin apteekkikamalla, opioideja tai vaikkapa dormicumeja, ampulleista puhumattakaan. Jotta kukaan ei olisi saanut sitä kuvaa, että tarkoitin katupulvereita esim. katupiriä tms. aineita joiden steriiliydestä/jatkeista ei ole mitään takeita.

Riskinsä kaikessa, en ite henkilökohtaisesti usko, että I.M käyttö olisi ainakaan merkittävästi I.V käyttöä haitallisempaa. Ja samalla tavallahan nuo sidosaineet sinne kehoon menee suoneenkiin pistettäessä, eri paikkoihin vain. Useemmallakin(nisti)kaverilla amputoitu sormia I.V juttujen takia. Puhumattakaan perus paiseista, horkista jne.

Itse en kenellekkään viihdekäyttäjälle suosittelisi mitään neulajuttuja, mutta jos on valmiiksi jo umpi-nisti ja suonien kanssa kusessa, niin ei kait niissä niin merkittävää eroa ole, että toista voisi suositella ja toisesta sanoa että ei missään nimessä.

Mutta ehkä nyt sanoisin(hieman viisastuneena), että jos on suonien kanssa kusessa, niin sitten vaikka pluggaamaan pebaan!
-Edgar Allan Poe
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Kyllä sillä nyt vaan on merkittävä ero, onko kyseessä IV- vai IM-käyttö, ja jos jompaa kumpaa nyt on pakko harrastaa, niin IV-käytössä (muut kuin yliannostus)riskit ovat lähtökohtaisesti pienempiä. Ja ne pillerien sidos- ja täyteaineet ovat yleisellä tasolla aivan yhtä haitallisia, kuin katupulvereiden jatkeaineet, mikäli oikeasti kunnollisesta filtteröinnistä ei huolehdita (jonka tekee arviolta 1% injektiokäyttäjistä). Injektiokäyttöön tarkoitetuissa valmisteissa riskit ovat luonnollisesti hyvin pienet, enkä näe siinä varsinaisesti ongelmaa, etteikö viihdekäyttäjäkin voisi niitä tarkoitetulla tavalla käyttää, jos niitä vastaan sattuu tulemaan (itselleni on tasan kerran neljän vuoden aikana tällainen tuuri käynyt).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
zerk

Post by zerk »

Oon itse aina ymmärtänyt, että IM-käytössä pitäisi käyttää ainoastaan ampullikamaa nimenomaan suuren tulehdusriskin takia.
frapathea

Post by frapathea »

narcocorrido wrote: Riskinsä kaikessa, en ite henkilökohtaisesti usko, että I.M käyttö olisi ainakaan merkittävästi I.V käyttöä haitallisempaa.
Eipä ole kysymys mistään henkilökohtaisesta uskosta tässä.

Oon kanssa käsittänyt, että nimenomaan tuo suurempi tulehdusriski on ykkössyy sille, miksi lihaspistokset ovat riskialttiimpia.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tähän liittyen ja mun metyylifenidaatti kysymyksessä(mm.) esiin tulleeseen informaatioon;

" IV-käytössä sitten taas riski ei ole enää edes teoreettinen vaan hyvinkin todellinen eikä sitä talkkia saa liuoksesta pois edes 0,22 mikronin filtterillä. Talkoosi kestää todella pitkän ajan kehittyä ja veikkaankin että parin kymmenen vuoden päästä tuo räjähtää käsiin."

Siis onko mulla nyt mun OC I.V/I.M touhuista nuo talkit tuolla kehossa porisemassa talkoosiksi ja kohta pamahtelee keuhkot yms. kivaa?

Sillä kontteja on pelkästään lihakseen tullut pisteltyä satoja kappaleita...

:o :oops:
-Edgar Allan Poe
Petri6
OD

Post by Petri6 »

narcocorrido wrote:Tähän liittyen ja mun metyylifenidaatti kysymyksessä(mm.) esiin tulleeseen informaatioon;

" IV-käytössä sitten taas riski ei ole enää edes teoreettinen vaan hyvinkin todellinen eikä sitä talkkia saa liuoksesta pois edes 0,22 mikronin filtterillä. Talkoosi kestää todella pitkän ajan kehittyä ja veikkaankin että parin kymmenen vuoden päästä tuo räjähtää käsiin."

Siis onko mulla nyt mun OC I.V/I.M touhuista nuo talkit tuolla kehossa porisemassa talkoosiksi ja kohta pamahtelee keuhkot yms. kivaa?

Sillä kontteja on pelkästään lihakseen tullut pisteltyä satoja kappaleita...

:o :oops:
Mahdotonta sitä on sanoa, kuinka monta injektoitua OC:tä=varma talkoosi. Hyvinkin paljon mahdollista. Kannattaa siis välittömästi siirtyä plugaamiseen tai kaikkein mieluiten syömiseen. Myös nimittäin nokittamalla voi tuon talkoosin saada.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kannattaa siis välittömästi siirtyä plugaamiseen tai kaikkein mieluiten syömiseen. Myös nimittäin nokittamalla voi tuon talkoosin saada.
En ole enää useampaan vuosiin mitään neula juttuja harrastanut juuri ollenkaan. I.M en ole ottanut kertaakaan sen jälkeen kun lopetin ja I.V;kin olen ottanut vain muutaman kerran vuodessa(amfea, kolaa).

Lähinnä siis pelkään että jos nuo nistiaikojen talkit tuolla kehossa rupee kehittämään sitä talkoosia, kun tuli paljon esim. just OC;tä pistettyä lihakseen jne.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Saako suomesta jostain näitä "wheel filtereitä"?

Esim. Joita tällä ebay sivulla myydään?

http://www.ebay.com/bhp/micron-filter-syringe

Kun ei kovin mielellään tilais mitään paria kymmentä filtteriä ulkomailta asti, kun postikulut on about saman verran kuin mitä itse filtterit.
Saksasta taitais kyllä saada halvemmalla?

Tiedättekö jotain hyvää nettikauppaa, josta sais suoraan noita EU alueelta hyvään hintaan, luotettavasti?
-Edgar Allan Poe
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

mellow wrote:^Lienevät samoja kuin Sterifilt? http://toimipaikka.a-klinikka.fi/vinkki ... den-kaytto
Eivät tosiaan ole, Sterifiltit ovat 5 mikronin filttereiltä, joilla saa kaiketi kiinteät aineet pois liuoksesta. 0,22 mikronin wheel filtereillä sen sijaan saa jopa bakteerit pois liuoksesta, viruksia sitten ei saa millään.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Niin tiedätkö petri mistä noita wheel filttereitä saa helpoiten suomeen/suomessa hankittua?

Nuo mun linkkaamat filtterit, niin niillä ilmeisesti saa sen talkinkin pois liuoksesta?
-Edgar Allan Poe
Petri6
OD

Post by Petri6 »

narcocorrido wrote:Niin tiedätkö petri mistä noita wheel filttereitä saa helpoiten suomeen/suomessa hankittua?

Nuo mun linkkaamat filtterit, niin niillä ilmeisesti saa sen talkinkin pois liuoksesta?
En tiedä. Ja kuten toiseen topikkiin kirjoitin, talkkia ei saa millään filtterillä pois, sillä se on vesiliukoista.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Petri6 wrote:Sterifiltit ovat 5 mikronin filttereiltä, joilla saa kaiketi kiinteät aineet pois liuoksesta. 0,22 mikronin wheel filtereillä sen sijaan saa jopa bakteerit pois liuoksesta, viruksia sitten ei saa millään.
Eli lyhyellä matikalla: noilla on 4,78 mikronin ero?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

mellow wrote:
Petri6 wrote:Sterifiltit ovat 5 mikronin filttereiltä, joilla saa kaiketi kiinteät aineet pois liuoksesta. 0,22 mikronin wheel filtereillä sen sijaan saa jopa bakteerit pois liuoksesta, viruksia sitten ei saa millään.
Eli lyhyellä matikalla: noilla on 4,78 mikronin ero?
Niin?
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Ei mitn, ymmärsin oikein. :P
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Petri6 wrote:talkkia ei saa millään filtterillä pois, sillä se on vesiliukoista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Talc

Mites, kun tuolla lukee näin: "Talc is not soluble in water, but it is slightly soluble in dilute mineral acids."
Petri6
OD

Post by Petri6 »

SahkoinenVelho wrote:
Petri6 wrote:talkkia ei saa millään filtterillä pois, sillä se on vesiliukoista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Talc

Mites, kun tuolla lukee näin: "Talc is not soluble in water, but it is slightly soluble in dilute mineral acids."
Sitten siinä on mitä ilmeisimmin virhe. Tässä case study IV-käytön aiheuttamasta talkoosista: http://www.drugs-forum.com/forum/local_ ... 53&id=9082
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tuli mieleen kun luin noita fimean sivuja. Niin esim. dormicumissakin oli tätä talkkia, mutta siinä oli maininta että "kalvopäällysteessä".
Ja ainahan on juuri tullut raaputettua tai pyyhittyä kostealla paperilla se päällyste pois.

Onkohan sama oxyconttiinien kanssa, että se talkki on siinä pinnassa olevassa, vahamaisessa aineessa, joka sekin aina on tullut raaputettua/pyyhittyä pois?

Ps. Muistanko väärin, vai saiko sen talkin juuri eroteltua käyttäen tätä "isopropanoli erottelua"?
-Edgar Allan Poe
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

narcocorrido wrote:Onkohan sama oxyconttiinien kanssa, että se talkki on siinä pinnassa olevassa, vahamaisessa aineessa, joka sekin aina on tullut raaputettua/pyyhittyä pois?
Pharmaca Fennicasta: "Tabletin kalvopäällyste ja väriaineet: Titaanidioksidi E171, hypromelloosi, makrogoli, briljanttisininen E133 (5 mg), punainen rautaoksidi E172 (20 mg), keltainen rautaoksidi E172 (40 mg ja 80 mg), indigokarmiini E132 (80 mg), hydroksipropyyliselluloosa (10 mg ja 80 mg) ja polysorbaatti 80 (20 mg ja 40 mg)."

Eli talkki on itse tabletissa (Laktoosimonohydraatti, magnesiumstearaatti, ammoniummetakrylaattikopolymeeri, povidoni, stearyylialkoholi, talkki, triasetiini.).
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Tuli tilailtua 100kpl sterifilttejä suoraan valmistajalta. Toisesta paikkaa 100kpl 29g insuliinineuloja ja 100ml pullo bentsyylialkoholia, jonka avulla pystyn muuttamaan kymmen litraa steriiliä vettä, tai suolaliuosta bakteriostaattiseksi injektionesteeksi :).
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Minkä hintaseks tuli sterifiltterit tilata?
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
zrrl
Apteekki

Post by zrrl »

Poliklinikka wrote:Tuli tilailtua 100kpl sterifilttejä suoraan valmistajalta.
Meinaatko tuota exchange supplies lafkaa vai jotain muuta? Sieltä itekin tilasin taannoin 50kpl, tosin nekin pääsivät jo loppumaan yllättävän nopeasti... Muuten oikein mukava paikka tilata kaikki vehkeet ja tuli nopeasti perille, mutta ottaa pattiin 20 punnan postikulut jotka tekevät tilauksesta aika suolaisen hintaisen vaikka tuotteet sinänsä ovatkin varsin edullisia.

Jos joku osaa vinkata paikkoja mistä sais varsinkin filttereitä tilattua vähän halvemmalla niin linkkiä kehiin pls. Nää sterifilttiä paremmat wheel filterit yms. varsinkin kiinnostaisivat.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

BlisSeeker wrote:Minkä hintaseks tuli sterifiltterit tilata?
18 euroa 100kpl.
zrrl wrote:Meinaatko tuota exchange supplies lafkaa vai jotain muuta?
Hirveet toimituskulut on, mutta on noiden tarvikkeet kyllä edullisia. Täältä tilasin itse ja tuolta saa niitä wheel filttereitä myös, osa tuotteista on kyllä melko suolaisen hintaisia.
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Noin 140e postikuluineen oli aikoinaan, kun Ranskasta tilasin tuhat kpl sterifilttejä. Eipä ole tarvinut sen jälkeen tilailla. Noilla pienillä, alle mikrometrin wheelfilsuilla saa kyllä ison määrän pastilleja kerralla suodatettua, kunhan on tuota bakteerien lisääntymistä estävää vettä mihin säilöä. Ettei tosiaan yhteen annokseen tuhlaa yhtä wheelfiltteriä.

Isolle ryynimäärälle olen tehnyt niin, että imaissut sterifilttien läpi ensin isoon ruiskuun, että näkyvä osa sonnasta jää pois. Sitten neula wheelfiltterin nokkaan ja toiselle puolelle kiinni esisuodatetun litkun sisältävä ruisku. Sitten hitaasti painanut litkun wheelfilsun(ja neulan) läpi kumitulppaputeliin. Hyvin on jääkaapissa säilynyt kuukauden.

Huvikseni levittänyt pisaran kys. litkua kasvualustalle ja katsonut kasvaako mitään. Sterifilsun jälkeisestä esisuodatetusta vielä ilmestyi pesäkkeitä maljalle, mutta ei tuosta wheelfilsulla suodatetusta kuten nyt odotettavissa olikin.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

ITE OON VAARALLINEN ESIMERKKI ETTÄ IV-KÄYTTÖ EI KANNATA AINAKAAN TUOLLA KUOSEISSA KUN EI MIKÄÄN KIINNOSTA VITTUJAKAAN

2 kertaa sairaalassa. Toisella kerralla leikattiin sydämmen vasenta mitraaliläppää (tuliko nimi oikein?) kun sekoillu likasien värkkien kanssa/kuppien. Ekalla kerralla tuli endokardiitti ja joku toinen mikä tuotti hiivaa ympäri kehoa. Kuolema oli parin tunnin päässä ennenkuin vanhemmat tajusivat soittaa ambulanssin. (Olin nukkunut yli 40 asteen kuumeessa 48 tuntia) 6 viikkoa sairaalassa tiputuksessa. 4 viikkoa niistä Meilahden Yliopistollisessa (ISO KIITOS MINUT LEIKANNEELLE KIRURGILLE/HOITAJILLE JOTKA HOITIVAT TOIVOTTOMAN TAPAUKSEN KUNTOON)

Toinen kerta tuli tasan vuos sitten. TOINEN ENDOKARDIITTI. Elinvuodet tippunu aika kivasti.

Ite oon elämäni kussut ja joudun olemaan sinut asian kanssa. Subua käytän vieläkin joka päivä suoneen. Ei opi niin ei opi. Onneks on niitä kavereita jotka sanoo kun meininki on mennyt lapasesta. Isot propsit niille oikeille ystäville. Ilman niitä en olis hengissä!'

LUKEKAA JA MIETTIKÄÄ KANNATTAAKO KÄYTTÄÄ

(en tosin sano että näin käy jokaiselle, OLKAA HUOLELLISIA ÄLKÄÄKÄ VITUN TYHMIÄ KUN MINÄ)
Hi..!
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Ite käytän aina uusia puhtaita vermeitä, puhdistan pistokohdan putsilapulla ja pistämisen jälkeen painan puhtaalla kuivalapulla.
Tietty joskus tulee vedettyä vedot jossain puskissa, mutta sillonkin puhtaat välineet ja tietysti filtteröinti AINA!! Subut aina sterifiltterillä, pirikin yleensä mut joskus ihan pumpulilla.
Yhdet horkat pirin kanssa kokenut, koska yks vitun vatipää laitto pirit pussiin jossa oli ollut kukkaa... :down:
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!