Mitä teette päivät?
-
- Lepakko
Re: Mitä teette päivät?
Riippuu vuodenajasta, miten päivät menee. Kesäaikaan tekemistä riittää, ulkoilu ja metsissä samoilu, puutarhanhoito, viherkasvien hoito, lapsen kanssa ulkona puuhailu jne. Peruspäivä menee suunnilleen, et herään 5-8 aikaan, sit kahvia ja lääkkeet ja vitamiinit ym, netissä selailua, aamupalaa, aamupesut ym. Lapsi hoitoon ja samalla aamukävely, sit kotona kissojen ruokinta ja leikkiminen niiden kanssa, lisää aamupalaa. Lisää kahvia ja teetä. Kotitöitä, siivoilua, kukkien sumutus ja tutkiminen, ettei oo ötököitä. Nettiä. Läppäriltä leffoja tai luen kirjaa. Välipalaa. Puutarhanlaittoa ja -hoitoa. Ruokaa. Lukemista. Lapsen hakeminen hoidosta. Kaupassa käynti, ruuanlaittoa, pikkukakkosta, leikkiä, ulkoilua, saunaa/suihkua, iltapalaa, lapsen nukkumaanlaitto. Sit omaa aikaa, lukemista/leffoja tai sarjoja läppäriltä, seksiä kumppanin/säädön kans jos on tai omaa kivaa, sit nukkumaan noin 21.30-22.30. Joinain päivinä käyn psykoterapiassa, kuntouttavasaa työtoiminnassa ja teekoossa sulatuksella.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
-
- Psykonautti
Kovasti riippuu missä olen ja onko työpäivä vai ei. Työtäkin välillä on joka päivä viikonloput mukaan lukien, nyt taas ei ole kuukauteen ollut.
Espanjassa asuessa olin myös ulkona enemmän, tykkäsin kävellä rantakaduilla, puistoissa ym. Lisäksi öisin kävin treenailemassa noissa "kuntopuistoissa"
Nyt taas täällä pohjoismaissa ei tule paljoa tehtyä. Nyt kun ei ole töitä istun huoneessani päivät, ei tee mieli täältä ulos lähteä. Vessassa käyn, tänään piti käydä kaupassa ja joskus keittiössä ruokaa tekemässä mutta muuten ei vaan vittu jaksa muuta
Työpäivinä taas vittuunnun äärettömästi töistä ja illalla istun tai makaan. Nyt sentään on yörytmi minulle passeli eli alan nukkumaan siinä aamu 4-5 aikaan mistä tykkään, yöihminen kun olen ja aamuja sekä päiviä vihaan
Istuminen yleensä tarkoittaa koneella olemista, pelaamista, netin selaamista, videoiden tekoa, musiikin kuuntelua, sarjojen/leffojen katsomista ym.
Espanjassa asuessa olin myös ulkona enemmän, tykkäsin kävellä rantakaduilla, puistoissa ym. Lisäksi öisin kävin treenailemassa noissa "kuntopuistoissa"
Nyt taas täällä pohjoismaissa ei tule paljoa tehtyä. Nyt kun ei ole töitä istun huoneessani päivät, ei tee mieli täältä ulos lähteä. Vessassa käyn, tänään piti käydä kaupassa ja joskus keittiössä ruokaa tekemässä mutta muuten ei vaan vittu jaksa muuta
Työpäivinä taas vittuunnun äärettömästi töistä ja illalla istun tai makaan. Nyt sentään on yörytmi minulle passeli eli alan nukkumaan siinä aamu 4-5 aikaan mistä tykkään, yöihminen kun olen ja aamuja sekä päiviä vihaan
Istuminen yleensä tarkoittaa koneella olemista, pelaamista, netin selaamista, videoiden tekoa, musiikin kuuntelua, sarjojen/leffojen katsomista ym.
Broken body, broken mind, makes a merry cocktail.
-
- Lepakko
Tälleen talvella tulee siivottua kotia enempi ko kesällä. Ja ulkoilu jää aivan liian vähälle, kun on "liian pimeetä, liian kylmää, märkää, tuulista jne..", ja sit masentaa ko ei liiku ja saa raitista ilmaa ja morkkis sisällä kykkimisestä. Hitto. Mitenkähän sitä sais aikaseks taas lisätä mieluista liikuntaa arkeen, kun ei huvita.. Oisko vinkkejä mistä ja miten saada lisättyä omaa motivaatiota liikuntaa kohtaan? Kun se lisäisi kaikkea jaksamista arjessa ja energiaa päiviin tehdä muutakin kuin räplätä älypuhelinta hmm.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
Etsi joku sulle mieleinen liikuntamuoto. Liikuntaharrastuksia on loputtomiin, joista varmasti joku on jokaisen mieleen.Isavela wrote: ↑Fri 24 Nov 2017, 13:25 Tälleen talvella tulee siivottua kotia enempi ko kesällä. Ja ulkoilu jää aivan liian vähälle, kun on "liian pimeetä, liian kylmää, märkää, tuulista jne..", ja sit masentaa ko ei liiku ja saa raitista ilmaa ja morkkis sisällä kykkimisestä. Hitto. Mitenkähän sitä sais aikaseks taas lisätä mieluista liikuntaa arkeen, kun ei huvita.. Oisko vinkkejä mistä ja miten saada lisättyä omaa motivaatiota liikuntaa kohtaan? Kun se lisäisi kaikkea jaksamista arjessa ja energiaa päiviin tehdä muutakin kuin räplätä älypuhelinta hmm.
Ekat kuukaudet liikuntaa harrastellessa on aika rankkaa pakkopullaa, mutta tuloksien ilmaantuminen tuo mukanaan motivaatiota ja intoa tekemistä kohtaan.
Lihaskunto ja aerobinen kunto kasvaa varsinkin alussa jäätävän nopeesti.
-
- Moderator
Isavela.
Piri toimii...
Ei mut oikeasti. Kelaat jotain yyber siistii harrastusta ja alat toteuttaan. Ja tuo kun huomaa saavansa jotain tuloksia. Jotain peruskuntoiluu jos innostuu niin siihen tavoite johon pyrkii.
Mä ite odotan ihan sikana mun juoksukauttani. Tavotteina puolimaraton vähän parempaan vauhtiin ja siihen joku 5kilsanen polkujuoksu. Sit ihan sikana mäkitreeniä, koska veikkaan että syksyllä saattaa olla tilanne jossa vaaditaan kuntoa enemmän kuin koskaan.
Sit seinäkiipeily on awesome. Ihan vaan kun alkaa seinäkiipeileen, polttaan pilveä niin ai saaamari kun om klisheistä, mut super fukin aaaawesome. Plus kiipeilijä mimmit ja jäbät. Noin niinkuin perseen tasolta.
Laskettelu on awesome. Dopamiinia ja adrealiinii silla natural high shiiiiiit. Coolii hommaa. Mun mielestä laskettelua pitäis tarjota vieroituksissa. Siinä on hyvä fiilis aina ja parhaillaan maisemii.
Piri toimii...
Ei mut oikeasti. Kelaat jotain yyber siistii harrastusta ja alat toteuttaan. Ja tuo kun huomaa saavansa jotain tuloksia. Jotain peruskuntoiluu jos innostuu niin siihen tavoite johon pyrkii.
Mä ite odotan ihan sikana mun juoksukauttani. Tavotteina puolimaraton vähän parempaan vauhtiin ja siihen joku 5kilsanen polkujuoksu. Sit ihan sikana mäkitreeniä, koska veikkaan että syksyllä saattaa olla tilanne jossa vaaditaan kuntoa enemmän kuin koskaan.
Sit seinäkiipeily on awesome. Ihan vaan kun alkaa seinäkiipeileen, polttaan pilveä niin ai saaamari kun om klisheistä, mut super fukin aaaawesome. Plus kiipeilijä mimmit ja jäbät. Noin niinkuin perseen tasolta.
Laskettelu on awesome. Dopamiinia ja adrealiinii silla natural high shiiiiiit. Coolii hommaa. Mun mielestä laskettelua pitäis tarjota vieroituksissa. Siinä on hyvä fiilis aina ja parhaillaan maisemii.
-
- Lepakko
Jees totta, alkuun kunto nousee tosi nopeasti ja palkitsee
Tykkään tosi paljon pitkistä kävelyistä järven jäällä, kunhan ne jäätyy kunnolla, joulu-tammikuussa jo varmaan uskaltaa jäälle mennä. Se avaruus ja hiljaisuus on upeaa ja jäällä tulee huikea vapaudentunne! Mut pitäs aloittaa kävelyt jo nyt, muttei oo motivaatiota.. Pitäs pari viikkoa vaan patistaa itsensä sinne ulos ja muistaa aloittaa rauhallisesti, miulla usein tyssää liikkuminen siihen, kun liian rankasti aloitan ja vaadin iteltäni liian paljon liian pian. Mukamas ei ole tarpeeks tehokasta, vaikka olisi just hyvä. Sitä vaan haluaa täysiä painella menemään, vaikka ei tartteis. Lenkillä teen usein myös askelkyykkyjä, hyppyjä, venytyksiä ym, ne lisää tehoja kävelyn ohella. Myöskin kävelen erittäin reippaasti, pyrin käyttämään reiden takaosaa sekä pakaraa askeltaessani, enkä pelkästään pohkeita. Joku joskus neuvoi miten aktivoida reiden isot lihakset sekä pakara kävellessä, jotta se lisää voimaa askeleisiin.
Kun tuosta liikunnasta kirjoittaa niin mielikuvat sen liikunnan/lenkin jälkeisestä rennosta olosta kyllä alkaa houkutella ja taidankin alkaa suunnitella jonkinlaista rytmiä miten aloittaisin.

Kun tuosta liikunnasta kirjoittaa niin mielikuvat sen liikunnan/lenkin jälkeisestä rennosta olosta kyllä alkaa houkutella ja taidankin alkaa suunnitella jonkinlaista rytmiä miten aloittaisin.
-
- Moderator
Ite digannut kuntoilua motivoida jollain tavoitteella. Sitä vois kuvitella, että se vie maun siitä itse touhusta mut ei mulla juoksun kohdalla. Saan vaikka hieman väsyneenä ja uupuneena nauttia auringosta, sateesta, luonnossa liikkumisesta.
Mun täytyy myöntää, että viime vuoden puolimaraton reeni oli mun elämäni yksi siisteimpiä juttuja. Tavallaan tollainen kuntoilutavoite on tosi helppoa saavuttaa, kun sen päättää itselleen. Jotain juoksua voi helposti tehdä, kun ei se sillai vaadi mitään. Tosi ihanaa oli, kun treenilistassa oli kovat päivät joita varten joutu koko päivän rakentaan sen ympärille. Niin ruuan, heräämisen ym.
Ja loppupeleissä. Urheilessa kehossa on hyvä olo, terve ja vähemmän stressaava. Siitä menee myös hiema kuosiin. Tohon päälle ne hetket jolloin joutuu kamppaileen omasta tavoitteesta ja sit saavuttaa jotain puolenvuoden aikana on ihan hiton upee kokemus.
En hirveästi kerro sitä minkälaisia tuloksia mulle tuli, koska koen että ne tärkeimmät tulokset olivat noi yllämainitut, mutta kaikki juoksu ajat ja määrät laskin ja pistin taulukkoon niin, että ne on vain mulla tiedossa. Silloin se mun treeni on mun treeni joka oli mun onnistama ja mun ihan oma juttu. Juoksutunteita ei saa musta pois ja ne olen saavuttanut mun omilla jaloilla ja mun jaloissa olevilla rakoilla ja se tuntuu mulle olevan yksi tärkeä vapauden tunne. Juoksua multa ei pystytä viemään ja se tuo mulle niin paljon elämään. Onnea, aitoa hyvää oloa jota ei voi multa viedä pois.
Ja se onnistumisen tunne...
Mä koen vähän koko elämän alisuorittaneeni ja sitoutua johonkin pieneen itseni ylittämiseen joka vaatii multa paljon erilaisia kykyjä henkisesti tuntuu äärimmäisen kehittävältä ja kannattavalta tällä hetkellä. Jotenka sitä siis
Mun täytyy myöntää, että viime vuoden puolimaraton reeni oli mun elämäni yksi siisteimpiä juttuja. Tavallaan tollainen kuntoilutavoite on tosi helppoa saavuttaa, kun sen päättää itselleen. Jotain juoksua voi helposti tehdä, kun ei se sillai vaadi mitään. Tosi ihanaa oli, kun treenilistassa oli kovat päivät joita varten joutu koko päivän rakentaan sen ympärille. Niin ruuan, heräämisen ym.
Ja loppupeleissä. Urheilessa kehossa on hyvä olo, terve ja vähemmän stressaava. Siitä menee myös hiema kuosiin. Tohon päälle ne hetket jolloin joutuu kamppaileen omasta tavoitteesta ja sit saavuttaa jotain puolenvuoden aikana on ihan hiton upee kokemus.
En hirveästi kerro sitä minkälaisia tuloksia mulle tuli, koska koen että ne tärkeimmät tulokset olivat noi yllämainitut, mutta kaikki juoksu ajat ja määrät laskin ja pistin taulukkoon niin, että ne on vain mulla tiedossa. Silloin se mun treeni on mun treeni joka oli mun onnistama ja mun ihan oma juttu. Juoksutunteita ei saa musta pois ja ne olen saavuttanut mun omilla jaloilla ja mun jaloissa olevilla rakoilla ja se tuntuu mulle olevan yksi tärkeä vapauden tunne. Juoksua multa ei pystytä viemään ja se tuo mulle niin paljon elämään. Onnea, aitoa hyvää oloa jota ei voi multa viedä pois.
Mä koen vähän koko elämän alisuorittaneeni ja sitoutua johonkin pieneen itseni ylittämiseen joka vaatii multa paljon erilaisia kykyjä henkisesti tuntuu äärimmäisen kehittävältä ja kannattavalta tällä hetkellä. Jotenka sitä siis

-
- Apteekki
Ite dikaan kuosaa yksin tai hyväs seuras. Siinä sivus sitten jotain muuta aktiviteettia, lumilautailua yms, skedeystä.
Yksin tietty käteenvetoo ja mielensyövereis seikkailuu.
Näil ne päivät o menny ja menee..
Yksin tietty käteenvetoo ja mielensyövereis seikkailuu.
Näil ne päivät o menny ja menee..
-
- Apteekki
Kandee kokeilla talvisaikaan avantoa!Dexma wrote: ↑Sun 26 Nov 2017, 02:34 Ite digannut kuntoilua motivoida jollain tavoitteella. Sitä vois kuvitella, että se vie maun siitä itse touhusta mut ei mulla juoksun kohdalla. Saan vaikka hieman väsyneenä ja uupuneena nauttia auringosta, sateesta, luonnossa liikkumisesta.
Mä koen vähän koko elämän alisuorittaneeni ja sitoutua johonkin pieneen itseni ylittämiseen joka vaatii multa paljon erilaisia kykyjä henkisesti tuntuu äärimmäisen kehittävältä ja kannattavalta tällä hetkellä. Jotenka sitä siis![]()
-
- OD
Täl hetkel kuntouttavassa duunissa ja sit puuhailen a-klinikan kanssa juttuja. Muuten mä oikeestaan vaan nöffään himassa ja katon telkkua tai jotai leffoja
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
-
- Lepakko
Siivoilen kämppää ja kuntoilen. Pyörin kaupungilla. Frendejä ei jaksa pahemmin nähdä kun ovat pultsareita. Ennemmin vedän douppia muijan kanssa kahdestaan kun katselen puliukkojen sekoilua.
-
- Psykonautti
Kaiken mahdollisen sen eteen että pääsen tässä niin pian kuin mahdollista muuttamaan amsterdamiin. Asun nyt PK-seudulla. Mutta sydän vetää damiin. Mun sydän värähtelee samalla taajuudella sen paikan kanssa. Se on niin vitun kaunis ja upea paikka. Ekaa kertaa melkein 15v sitten olin vondelparkissa syömässä space-cakeja ja polttamassa puhdasta sativaa.
Ilman doussiakin asuisin siellä mieluiten. Se että sienet(tryffelit) ja pilvi on laillista on vaan bonusta.
Ilman doussiakin asuisin siellä mieluiten. Se että sienet(tryffelit) ja pilvi on laillista on vaan bonusta.
Woe is me, oh woe
-
- LD50
Kiskon buprea ja pillereitä ja teen pientä duuni hommia ja bylsin emäntää tai masturboin välillä ja käytän muitakin hUUmeitusaineitA. Siinä ne yleisimmät kait

I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
- Psykonautti
Päivät menee niin että arkena töissä. Sit iltasin katson netistä eri juttuja. Youtube videoita yleensä uskontoon ja tieteeseen liittyvistä aiheista. Myös stand up komediaa tulee katsottua ja sit kuunneltua musiikkia. Wikipedia on myös yksi harraste. Jatkuvassa käytössä. Sit lopun aikaa yleensä pelailen tai katon tv:tä ja käyn kaupoissa.
Woe is me, oh woe
-
- LD50
Lorvin ATM ehkä eniten ja edelleen tollasii talkoo hommii ja ikävä eukkooki mut kyllä se sieltä tulee kunhan saan itsekkin kuntoutumis prosessin alkuu ja omalla kohdalla kunhan se KH alkaa ni pääsen moikkaa häntä

I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
- Karvakuono
Popsin pameja tasasin väliajoin
-
- Moderator
Lopetin just duunit. Nyt keskityn yo-kokeisiin pänttäämiseen, juoksemiseen, hiihtelyyn ja kitaran rämppäämiseen.
Menee aikaa myös vain yleiseen rauhoittumiseen ja kävelyyn. Vähän päässyt kroppa liikkumaan ylikierroksilla viimevuosina, niin nyt aika rentoutua.
Menee aikaa myös vain yleiseen rauhoittumiseen ja kävelyyn. Vähän päässyt kroppa liikkumaan ylikierroksilla viimevuosina, niin nyt aika rentoutua.
-
- Moderator
Hmm... Mun päivät kuluu pitkälti videopelien parissa tai animen/sarjojen kanssa. Joskus luen sarjakuvia. Selailen myös paljon netissä ja sosiaalisessa mediassa (sos.mediassa enimmäkseen seurailen taidetta ja eri ryhmiä).
Parhaani mukaan koitan hoitaa kotihommia mutta niitä kasautuu aina lisää niin se on semmoinen ikuinen pino. Mut sohva on mun paikka. Pitäisi yrittää ulkoilla enemmän kyllä...
Mutta taidetta arvelin taas yrittää tehdä. Taideblokki pistää jumittamaan ja tuskastumaan. Ehkä edesautan jumitusta snadisti mutta mitäänhän en myönnä.
Parhaani mukaan koitan hoitaa kotihommia mutta niitä kasautuu aina lisää niin se on semmoinen ikuinen pino. Mut sohva on mun paikka. Pitäisi yrittää ulkoilla enemmän kyllä...

. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
- Lepakko
Hankin itse koiran, ja sen myötä huomannut paitsi sen, että kykenen ottamaan vastuuta toisen elollisen huolehtimisesta ja älykkyyden ruokkimisesta, mutta sit taas toisaalta kun en osaa levähtää, ja toisaalta vaan väsyttää..Mushru wrote: ↑Wed 02 Feb 2022, 02:23 Hmm... Mun päivät kuluu pitkälti videopelien parissa tai animen/sarjojen kanssa. Joskus luen sarjakuvia. Selailen myös paljon netissä ja sosiaalisessa mediassa (sos.mediassa enimmäkseen seurailen taidetta ja eri ryhmiä).
Parhaani mukaan koitan hoitaa kotihommia mutta niitä kasautuu aina lisää niin se on semmoinen ikuinen pino. Mut sohva on mun paikka. Pitäisi yrittää ulkoilla enemmän kyllä...Mutta taidetta arvelin taas yrittää tehdä. Taideblokki pistää jumittamaan ja tuskastumaan. Ehkä edesautan jumitusta snadisti mutta mitäänhän en myönnä.
Ts. Yritän parhaani. Pitää hermoni kurissa, ulkoilla koiran kanssa (huom!) - ei tosiaan kerkeä tylsää olemaan, ja musta toisinaan tuntuu että minä ja koirani kärsitään samasta vaivasta. Fiksuutta ja älykkyyttä löytyy kyllä, mutta turhautuminen korjaa potin ”älyttömän” helposti.
Ennen istuin päivät - viikot ja kuukaudet vaan kattelees sarjoja ja ulkoilees niin että fyysisesti en olisi jaksanut enää milliäkään liikahtaa.
Kyllä tää elämä perkeleellinen puzzle oikeesti on.
Ikinä koskaan mikään täysin hyvin, paitsi asiat on aina niin hyvin kun vaan voi olla.
Kurotan rakettitieteitä, mut kertaan jakokulmia.
Moninkerrointaulukoista tunnenkin liikoja. Ja toisaalta monesti sit vähän liian vähän, ja vähän alkoholia sulattaan mun aivoja.
Elän. Hengitän. Elän. Hengitän. Elän.. Sosiaalisista suhteista..
Keep It Unreal.
-
- Moderator
Luen ja puhun huumeista - kuten olen tehnyt viimeiset 20 vuotta. Nykyään tätä tietämystä pystyy jo hyödyntämään, joten saan siitä jonkin verran liksaakin.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
— Professori Louis Lewin, 1924
-
- Lepakko
Mikäs sen parempaa, jos pääsee tietämystään käyttämään korkeampiin päämääriin, kuin vain kuosista puhumiseen

Miettinyt monesti itsekin miten sitä kaikkea tietämystään voisi hyödyntää. Varsinkaan kun perinteisessä mielessä en jaksa enää juurikaan jauhaa kuoseista ja huumeista. Toki joskus sitäkin turhautuneena harrastan, koska päihteet on yhä monella tapaa intohimo. Ei siis kuosin vetäminen.

Keep It Unreal.
-
- Moderator
Mä sain noi yo-kokeet hoidettua ja nykyään istun yliopistossa.
Eli oikeastaan sama opiskelu vaan jatkuu eri paikassa. Hieman juoksemista, talvella hiihtoa ja sit tota kitaraa edelleen rämppää. Ja erilaisia rauhoittumistreenejä joutuu tekeen, koska kroppa kyl aika kovilla varmaan vanhojen douppivuosien rökityksestä.
-
- Karvakuono
Duunia, muksujen kanssa puuhastelua ja sit omalla ajalla istun omassa pikku studiossa vääntämässä musiikkia
Booze is the answer. I don´t remember the question..