Vittu on vaikee saada reseptejä
Re: Vittu on vaikee saada reseptejä
Se kyllä riippuu ihan vitusti, yllätys yllätys, lääkäristä. Itellä se meni niin, että ensimmäinen lääkäri jostain syystä sanoi ettei rauhottavat tule kysymykseenkään, ja määrää niitä vain vahnuksille. Toinen lääkäri sitten määräsi tennareita ja xanttuja heti kun kerroin tilanteen, en edes sanonut että haluaisin niitä. "Suosittelen" liioittelemaan vähän, tai ehkä paljonkin tilanteestaan, niin on isompi sauma saada sitten bentsoja. Good luck 

-
- Lepakko
Suomesta, on. Mutta esim. tääl Tsekis saa kun vaan kysyy, kerran on tullut kieltävä vastaus.
Tääl ei ilmeisesti ole mitään yleistä rekisteriä, kaikki yksityiset toimii omalla tietokoneella.
Ja sairaalastakin saa kun ei pyydä liikoja. Siis nyt puhutaan vaan rivoist, xanoreist ja codeiinistä.
Codeiini on siitä hyvä, että se on puhdasta, ja sitä saa kun sanoo, että yskä vaivaa..
Ja hinnat ei huimaa, yksityiset lääkärit alle 10€ käynti. Halvin oli 1.3€, pelkkä respan uusinta.
Tääl ei ilmeisesti ole mitään yleistä rekisteriä, kaikki yksityiset toimii omalla tietokoneella.
Ja sairaalastakin saa kun ei pyydä liikoja. Siis nyt puhutaan vaan rivoist, xanoreist ja codeiinistä.
Codeiini on siitä hyvä, että se on puhdasta, ja sitä saa kun sanoo, että yskä vaivaa..
Ja hinnat ei huimaa, yksityiset lääkärit alle 10€ käynti. Halvin oli 1.3€, pelkkä respan uusinta.
-
- Apteekki
Tätä vähän pelkäänkin. Mut jos nyt lähden tämmöseen totuuden muunteluun niin eikö lääkäri voi kuitenkin tarkistaa hoitohistoriaa yms? Sit ei varmaan ainakaan saa niitä bentsoja/lyricaa mitkä siis auttaa itellä.Neste wrote:Olettaisin että joutuisit kokeilemaan hirveän läjän eri SSRI/SNRI lääkkeitä.
Itse varmaan selvittäisin muutaman yleisemmän kauppanimen/vaikuttavan aineen ja kertoisin että näitä on kokeiltu.
Ehkä vaan liiottelen vähä tätä tilannetta siellä sit.

Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
- OD
Nyt tulee täyttä mutua, mutta käsittääkseni yksityisten merkinnät ei näy julkisille ja toisinpäin - ainakaan oletuksena. Kiinnostaisi kyllä tietää varmasti onko asia oikeasti noin.
Toki yksi vaihtoehto on sanoa että asuit ulkomailla ja siellä kokeiltiin.
Toki yksi vaihtoehto on sanoa että asuit ulkomailla ja siellä kokeiltiin.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
-
- Psykonautti
yksityinen ei luovuta tietoja muitten sairaaloitten tietokantoihin ellet kirjota sitä lupalappua mitä ne saattaa tyrkyttää. ei tietenkään kannata ettei nää onko muualta käyty kyselemessä tai tullu lääkkeittä.
-
- Tuppisuu
frapathea wrote:Huoh. Koskahan se 2-Bromo-LSD saadaan lääkekäyttöön?mellow wrote:Poistuu käytöstä.Neste wrote:Tästä tuli mieleen että eräs ergotamiini johdannainen, kauppanimeltä Hydergin on tosi hyvä migreeniin.![]()
Dihydroergotoksiinia sisältävä valmiste Hydergin® poistuu käytöstä
Tuskin tulee koskaan helposti saataville... liian helppo lysergihapon lähde et tyyliin pelkistät sen parilla kemikaalilla ja siitä sit teet parilla muulla kemikaalilla lsd25:ta
Helpompi prosessi kuin LSA to LSD25
-
- Kameleontti
Joo ei ainakaan täällä ylempänä suomessa ole toivoakaan saada julkiselta puolelta ainakaan bentsoja. Panacod irtoo meikäläiselle helposti julkiselta koska olen saanut sitä kohta 4 vuotta joka kuukausi leikkaustenjälkeisiin "kipuihin". Tässä vähän koittanut koittaa kepillä jäätä josko saisi vaihdettua nuo 100x panacod kuussa johonkin muuhun obeliksiin. Bentsot ovat aina tulleet A-klinikalta. A-klinikan kanssa vaan on vähän se huono homma että siellä joutuu käymään kontrollikäynneissä, seuloissa yms. muissa turhuuksissa pahimmassa tapauksessa, joten liika huumeilu ennen klinikkakäyntejä kannattaa pitää poissa.
Täällä muuten lukee julkisen terveyskeskuksen ovessa isolla lapussa että "Päivystyksestä ei määrätä rauhoittavia lääkkeitä"
Täällä muuten lukee julkisen terveyskeskuksen ovessa isolla lapussa että "Päivystyksestä ei määrätä rauhoittavia lääkkeitä"

Vai toimiiko?
-
- LD50
Urpoja, asennevammaisia ja kenties jopa tyhmiä lekureita löytyy myös täältä etelästäkin. Lume-lääkkeitä saa julkiseltakin, mutta fiksuinta taitaa olla panostaa aikansa ja rahansa yksityisiin.
Tässä eräinä päivinä oon tehnyt hartiavoimin töitä sen eteen että saisin lääkäriajan ja reseptit uusittua julkisella. Ensin aikaa joutuu soittelemaan päivä tolkulla, sitten kun ajan saa, on lääkärinä urpo joka tutustumatta asiaasi ilmoittaa heti: EI! Eikä tietenkään muuta kantaansa vaikka kuinka koitat selittää mihin käyttöön lääkkeet tulisivat... Eikä osaa laskea, vaan väittää että pitäisi vielä riittää edellisiäkin lääkkeitä.
Sitten kun käyt respassa kertomassa asiasta, saa vihdoin puhelinajan edes jollekin sellaiselle lääkärille joka viitsii lukea tietosi koneelta ja laittaa lopultakin e-reseptin apteekkiin. Vähän tuntuu kuin olisi jotain oikeita huumeita ollut hakemassa.
Milloin tämä on tälläiseksi mennyt ja miksi?
Ilmeisesti ne reseptit kirjoitetaan vain siellä yksityisvastaanotolla, jossa niiden kirjoittamisesta saa parhaan palkkion?

Tässä eräinä päivinä oon tehnyt hartiavoimin töitä sen eteen että saisin lääkäriajan ja reseptit uusittua julkisella. Ensin aikaa joutuu soittelemaan päivä tolkulla, sitten kun ajan saa, on lääkärinä urpo joka tutustumatta asiaasi ilmoittaa heti: EI! Eikä tietenkään muuta kantaansa vaikka kuinka koitat selittää mihin käyttöön lääkkeet tulisivat... Eikä osaa laskea, vaan väittää että pitäisi vielä riittää edellisiäkin lääkkeitä.

Sitten kun käyt respassa kertomassa asiasta, saa vihdoin puhelinajan edes jollekin sellaiselle lääkärille joka viitsii lukea tietosi koneelta ja laittaa lopultakin e-reseptin apteekkiin. Vähän tuntuu kuin olisi jotain oikeita huumeita ollut hakemassa.

Milloin tämä on tälläiseksi mennyt ja miksi?

Ilmeisesti ne reseptit kirjoitetaan vain siellä yksityisvastaanotolla, jossa niiden kirjoittamisesta saa parhaan palkkion?

Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
- Apteekki
Jos sielläkään.Kallio wrote:Ilmeisesti ne reseptit kirjoitetaan vain siellä yksityisvastaanotolla - - -

Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
- Psykonautti
Aika heikosti niitä yksityiselläkään määrätään. Muutamalla eri lääkärillä kävin, en ehkä osannu olla tarpeeks uskottava voi olla osa syy.
. Uniongelmiin itse kävin kyselemssä ja aihetta oli, siihen aikaan nukuin huonosti ja olin kokoaika äreänä ym. mutta kai ne luulee että heti ollaan pillereitä metsästämässä jos edes vähääkään koittaa johdatella puheenaihetta/hoitomenetelmää itse.

-
- Kameleontti
Oon kyllä huomannu että A-klnikkaa on suhteellisen helppo huijata ainakin noissa seulahommissa. Itse uusin riva-reseptin maanantaina ja hoitaja kuumotteli siellä jotain että pitäis käydä seuloissa yms. ja tänään kun hain reseptin niin kun seulat tuli puheeksi niin mainitsin vaan jotain työkiireistä ja alimiehityksestä töissä etten mitenkään kerkeä tällä viikolla käymään, niin lääkäri huikkasi huoneesta vain että "no mutta katotaan sitä seulahommaa sitten ens kerralla kun tuut uusimaan reseptiä jos se on sillon edes aiheellinen". En tajuu tota toimintaa. Mut parempi näin, ois nimittäin ollu semmonen värisuora seulassa että heikompaa hirvittää
Vai toimiiko?
-
- Psykonautti
Enpä nyt tiedä liittyykö suoraan aiheeseen, vierestä kuitenkin.
Mulle on tehty leikkausta ja muuta operaatioo sairaalassa ja sen tuloksena lääkekaapissa on edelleen paljon nappeja, joita en tarvi. Panacodia, Tramalia, Triptyliä... Pitänee palauttaa apteekkiin lääkejätteenä ainakin nuo Tramalit kun ne vanhenee ekana noista. Vahvat särkylääkkeet on menneet kuukautiskipuihin tässä parin vuoden varrella. Burana 800, Paratab 1000.
Mulle on tehty leikkausta ja muuta operaatioo sairaalassa ja sen tuloksena lääkekaapissa on edelleen paljon nappeja, joita en tarvi. Panacodia, Tramalia, Triptyliä... Pitänee palauttaa apteekkiin lääkejätteenä ainakin nuo Tramalit kun ne vanhenee ekana noista. Vahvat särkylääkkeet on menneet kuukautiskipuihin tässä parin vuoden varrella. Burana 800, Paratab 1000.
-
- OD
Ei niitä minnekään kannata palauttaa, eivät muutu vanhetessa miksikään, korkeintaan menettävät vain aavistuksen tehostaan vuosikymmenten kuluessa.DarkPath wrote:Enpä nyt tiedä liittyykö suoraan aiheeseen, vierestä kuitenkin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
- OD
Ja jos niitä ei itse syö niin hätätapauksessahan niillä voi muutaman euron tienata. Älä roskiin heitä hyvä ihminen.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
-
- Kameleontti
Mites nuo e-reseptit eroaa asiakkaan puolesta vrt. paperirespaan? Ilmoittautuessa lekurille pistin rastin ruutuun, että mun tietoja EI jaeta... kenelle? Eri yrityksen lääkäreille ne ei näy, se on melko varmaa, mutta näkeekö saman talon lääkärit tai sama lääkäri ne kuitenkin? varmaan..?
Tuli haettua kullinpystyttäjiä
sekä panacodeja oikeeseen tarpeesen ja hyvällä syyllä, ja irtos aika helpolla. Voiko ton saman oikeen syyn muuttaa tarinaksi joskus tulevaisuudessa ja hakea joltain muulta yksityiseltä, esim. NEO tai Pulssi? Melko varmaan tulis suht samat tropit.
Ja kannattaako noi vanhat respalaput säästää ja ottaa sitten mukaan, vai vaan kertoa omista kokemuksista että mikä on todettu hyväksi lääkkeeksi ja mikä tehottomaksi?
Tuli haettua kullinpystyttäjiä

Ja kannattaako noi vanhat respalaput säästää ja ottaa sitten mukaan, vai vaan kertoa omista kokemuksista että mikä on todettu hyväksi lääkkeeksi ja mikä tehottomaksi?
-
- Psykonautti
Ehdottomasti kannattaa säilyttää. Ja kerrot sitten uusille lekureille itse, minkä olet kokenut tehokkaaksi. Näin se mennee.doof wrote:Ja kannattaako noi vanhat respalaput säästää ja ottaa sitten mukaan, vai vaan kertoa omista kokemuksista että mikä on todettu hyväksi lääkkeeksi ja mikä tehottomaksi?
-
- Kameleontti
Sain 100kpl nappeja jotka pitäs riittää kahdeks vuodeks tähän mun vaivaa ni sillon tuskin kannattaa näyttää respaa. Siis ketkä näkee mitä olen saanu et pystynkö samalla syyllä hakee esim. kuukauden päästä samat tropit ilman et lääkäri näkee tuon määrän mitä oon syöny? Vineekö apteekki mulle/lääkärille et ei toi jumall.. voi saada näi paljoo tähän?DarkPath wrote:Ehdottomasti kannattaa säilyttää. Ja kerrot sitten uusille lekureille itse, minkä olet kokenut tehokkaaksi. Näin se mennee.doof wrote:Ja kannattaako noi vanhat respalaput säästää ja ottaa sitten mukaan, vai vaan kertoa omista kokemuksista että mikä on todettu hyväksi lääkkeeksi ja mikä tehottomaksi?
Oon iha vitu ullakol näide respoje kans kun koskaan en oo hakenu ilma oikeeta syytä, ja neki kerrat on laskettavis yhen käden sormil mist puuttuu pari sormee

-
- Psykonautti
No ehkei ihan kuukauden päästä kannata hakea.doof wrote:Sain 100kpl nappeja jotka pitäs riittää kahdeks vuodeks tähän mun vaivaa ni sillon tuskin kannattaa näyttää respaa. Siis ketkä näkee mitä olen saanu et pystynkö samalla syyllä hakee esim. kuukauden päästä samat tropit ilman et lääkäri näkee tuon määrän mitä oon syöny? Vineekö apteekki mulle/lääkärille et ei toi jumall.. voi saada näi paljoo tähän?DarkPath wrote:Ehdottomasti kannattaa säilyttää. Ja kerrot sitten uusille lekureille itse, minkä olet kokenut tehokkaaksi. Näin se mennee.doof wrote:Ja kannattaako noi vanhat respalaput säästää ja ottaa sitten mukaan, vai vaan kertoa omista kokemuksista että mikä on todettu hyväksi lääkkeeksi ja mikä tehottomaksi?
Oon iha vitu ullakol näide respoje kans kun koskaan en oo hakenu ilma oikeeta syytä, ja neki kerrat on laskettavis yhen käden sormil mist puuttuu pari sormee

-
- Kameleontti
Selkenee jo pikkuhiljaaDarkPath wrote:No ehkei ihan kuukauden päästä kannata hakea.Ei ne lekurit näe, mitä niiden kollegat on sulle määränneet ELLET sitten ole suostunut siihen sähköiseen potilasrekisteriin. Jos ei laittanut rastia ruutuun, niin voit varmaan hakea uutta reseptiä n. 3kk päästä. Ja silloinkin ihan eri paikasta.

-
- Psykonautti
Toi e-resepti vähän hämää mua. Itellä ei koskaa ole ollut niitä. Kaikki aina paperilla ja ne paperireseptit on mulla edelleen tallessa (oli mukana Kanadan reissullakin koska oli vahvat särkylääkkeet mukana. tarvittaessa ois pitäny tullimiehille todistaa et ne todellaki on mun)doof wrote:Selkenee jo pikkuhiljaaDarkPath wrote:No ehkei ihan kuukauden päästä kannata hakea.Ei ne lekurit näe, mitä niiden kollegat on sulle määränneet ELLET sitten ole suostunut siihen sähköiseen potilasrekisteriin. Jos ei laittanut rastia ruutuun, niin voit varmaan hakea uutta reseptiä n. 3kk päästä. Ja silloinkin ihan eri paikasta.
kivun lähdettä ja syytä voin varmaan vaihtaa ihan uuden lääkärin tietämättä? Ennen saanu noita paperirespoja ja niissä on tainnu lukea mihin vaivaan lääke tulee ottaa, mutta näissä e-respoissa ei näytä lukeva. Eli se vanha resepti on AINUT todiste toiselle lääkärille että olen saanu kyseisiä lääkkeitä? Jos se on tälleen nii sehän on ihan hyvä juttu :p
Muttajuu, jos siinä ei lue syytä että MIKSI sulle on määrätty jotain, niin eiköhän tuo toimi sitten.
-
- Psykonautti
Panacodeja en ite oikeen pysty käyttää. Nukahdan niistä ja sit herään siihe ku maha on sekaisin. D: Enkä oikeastaan edes tiedä kenelle myisin, en tunne porukkaa tässä asuinkaupungissani. En ole täältä kotoisin :'DLeFairylette wrote:Ja jos niitä ei itse syö niin hätätapauksessahan niillä voi muutaman euron tienata. Älä roskiin heitä hyvä ihminen.
Mulle on tullut hyvin panacod ja xanor respoja mutta eilen kun kävin yhdellä yksityisellä se vaati maksun etukäteen koska "ei luota mieheen joka käyttää kodeiinia"
. Vanha patu
. Ja sitten reseptiksi jotain buranan tyylistä.

-
- Karvakuono
Itellään ollu aina aika helppo saada respoja, kun alunperin oli ihan vaiva johon tartteinkin nuita rivoja
Mut vittu, kävin sitte ruinaamas et vaihtais 0,5mg -> 2mg nii rupes ehottelee jotaa SSRI-lääkkeit.
Olin et ei vittu, niihin paskoihin en koske
Sama juttu ku joka kerta lääkäri sanoo et nyt vois vähä vähentää ja joka kerta vaa ois ollu pitäny vähentää jonkuverran mut ei.
Lopettaa varmaa kohta respojen uusimisen, ei vittu pitääks täs käyä joku teatterikorkeakoulu et saa kunnon lääkkeit?
Mut vittu, kävin sitte ruinaamas et vaihtais 0,5mg -> 2mg nii rupes ehottelee jotaa SSRI-lääkkeit.
Olin et ei vittu, niihin paskoihin en koske

Sama juttu ku joka kerta lääkäri sanoo et nyt vois vähä vähentää ja joka kerta vaa ois ollu pitäny vähentää jonkuverran mut ei.

Lopettaa varmaa kohta respojen uusimisen, ei vittu pitääks täs käyä joku teatterikorkeakoulu et saa kunnon lääkkeit?
huonoa seuraa, mut älä säikähdä, vikkelä ja viina on täällä jokapäiväistä
-
- LD50
Reseptejä pitäisi nimenomaan saada helpommin kipuihin. Kroonistunut kipu on todella vaikea hoitaa. Tälläsen linkin löysin jos haluaa tutustua. Kipu ei ole enää kivaa kun se on jatkuvasti läsnä.
Vaikka onkin kokemuspohjaa, niin kannataa aina joskus katsoa muittenkin perspektiivistä. Ei se tapa.

Vaikka onkin kokemuspohjaa, niin kannataa aina joskus katsoa muittenkin perspektiivistä. Ei se tapa.

Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
-
- Karvakuono
Itsellä meni pitkään ennenkuin alkoi saada respalla diapamit ja tenoxit. Vieläkin saattaa välillä vaatia seulan( jälleen ennen seuraavaa uusimista) No onneksi ei tullut paljon poltettua kukkaa ja 2 viikon päästä pitää viimeistään mennä antaa seula ja sitä ennen kotona tehdä testi sillä 20ng tarkkuus testillä vaikka on jo kuukausi kun polttanut ja silloin oli viikon putki pieniä paukkuja