Huumausaineet ulkomailla, kokemuksia?
-
- Karvakuono
Re: Huumausaineet ulkomailla, kokemuksia?
2015 bump!
Olisi mahdollisesti tiedossa matka Turkkiin, onko vaulttilaisilla kokemuksia tai tietoa paikasta? Ei mitään hajua millainen huumekulttuuri siellä on, palaako hassikset vesipiipussa vai onko kaikki haram. Oon ymmärtäny että se on iso heroiinin ja oopiumin läpikulkumaa.
Pääsekö lääkärille helposti ja millaiset mahikset on saada esim subu resepti? Oon opparikoukussa ja en haluais lähtee matkalle subut perseessä.
Käyköhän suomalainen bentsoresepti apteekkiin?
Olisi mahdollisesti tiedossa matka Turkkiin, onko vaulttilaisilla kokemuksia tai tietoa paikasta? Ei mitään hajua millainen huumekulttuuri siellä on, palaako hassikset vesipiipussa vai onko kaikki haram. Oon ymmärtäny että se on iso heroiinin ja oopiumin läpikulkumaa.
Pääsekö lääkärille helposti ja millaiset mahikset on saada esim subu resepti? Oon opparikoukussa ja en haluais lähtee matkalle subut perseessä.
-
- OD
En usko että saat subuihin reseptiä tosta noin vaan. Varmaan jos tietäis oikeat klinikat niin ehkä voisi saadakkin mutta voi mennä aika vaikeaksi.Baah wrote:2015 bump!
Helposti kulkee subut hanurissa, itekkin monta kertaa vienyt eikä mitään ongelmia koskaan...
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- OD
Itsekin olen Turkissa käynyt ja sen verran osaan sanoa, että kodeiinia tai tramadolia ei saa apteekista, kadulta en edes yrittänyt mitään säätää.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
- Apteekki
http://www.city.fi/blogit/vapaamatkusta ... smi/123038
Luin tuon taannoin, lopussa pari hyvää pointtii.
Luin tuon taannoin, lopussa pari hyvää pointtii.
-
- Psykonautti
Mitenköhän ne oikein aikoo toteuttaa sen valvonnan? Pyytämällä jokaista Coffeeshopin asiakasta esittämään passin? Oikeesti?CaptainZ wrote:Tuosta Amsterdamista muuten: nyt kun pilven myyminen turisteille on loppunut muutamalla alueella ja loppuu vuodenvaihteessa lopuiltakin alueilta, niin entäs nuo smart shopit ja niiden sienet, kaktukset, LSA-siemenet ynnä muu valikoima?
Pysyvätkö smart shopit valikoimineen sallittuina, vai koskeeko kielto ihan kaikkien psykoaktiivisten tuotteiden myyntiä?

-
- Kameleontti
Näin se menee. Raja-alueen kaupungeissa tulee heti ekana kysymys: "Wietpass?"
Sit siinä coffarin kulmilla pyöriikin jo sit ne säätäjät: "Need some weed?"
Ja muutenkin kaupungeissa missä sitä ei voi coffeeshopeista ostaa niin kukkaa melkeinpä tyrkytetään sulle jos näytät yhtääkään Hamppuun päin menevältä.
Mut siis Amsterdam tulee olemaan aina Amsterdam. Siitä ei päästä. Veikkaan et koko Alankomaiden talous on aika riippuvainen sen kaupungin tuotoista nimittäin..
Sit siinä coffarin kulmilla pyöriikin jo sit ne säätäjät: "Need some weed?"

Ja muutenkin kaupungeissa missä sitä ei voi coffeeshopeista ostaa niin kukkaa melkeinpä tyrkytetään sulle jos näytät yhtääkään Hamppuun päin menevältä.
Mut siis Amsterdam tulee olemaan aina Amsterdam. Siitä ei päästä. Veikkaan et koko Alankomaiden talous on aika riippuvainen sen kaupungin tuotoista nimittäin..
Life = The Trip
-
- Psykonautti
Tietääkö joku Portugalin apteekkien nykyisiä toimintatapoja? Muutama vuosi sitten viimeksi kävin, mutten saanut mitään ko apteekista ulos ilman respaa (tosin oli joku pieni apteekki, enkä päässyt muualla käymään). Lähdössä keväällä sinne viikoksi ja muistelin, että sieltä olis saanut tramaleita tms. ilman respaa? Toki respankin voisin hankkia, kun eikö nykyään saa toisesta EU-maasta tuoda sen 3kk lääkeannoksen, jos on respa?
-
- OD
2012 Espanjassa onnistuin ostamaan tramadolia ilman respaa (vaikka on oikeasti reseptilääke), sen jälkeen matkustin Portugaliin jossa yhdestä apteekista en myöskään saanut tramadolia ilman respaa. Tramadolia saa tuoda myös ulkomaisella respalla, koska sitä ei ole luokiteltu huumausaineeksi. Huumausaineeksi luokiteltuja lääkkeitä ei voi enää laillisesti tuoda kuin asuinvaltiossa kirjoitetulla reseptillä.Freshii wrote:Tietääkö joku Portugalin apteekkien nykyisiä toimintatapoja? Muutama vuosi sitten viimeksi kävin, mutten saanut mitään ko apteekista ulos ilman respaa (tosin oli joku pieni apteekki, enkä päässyt muualla käymään). Lähdössä keväällä sinne viikoksi ja muistelin, että sieltä olis saanut tramaleita tms. ilman respaa? Toki respankin voisin hankkia, kun eikö nykyään saa toisesta EU-maasta tuoda sen 3kk lääkeannoksen, jos on respa?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
- Psykonautti
^Eli jos haen respan 3kk:n lääkkeisiin tramalille, saan tuoda sitä Suomeen? Muistelisin, että sen uusimman säädöksen mukaan sen 3kk:n annoksen saisi tuoda..
-
- OD
Itse asiassa tullin sivuilla oli, että ETA-alueen sisältä saa tuoda jopa vuoden käyttöä vastaavan määrän itse ja 3kk postitse. Ja muille huomioksi, että tramadoli ja esim. pregabaliini ovat tässä mielessä poikkeuksia, että kaikki bentsot ym. on luokiteltu huumausaineiksi ja vaativat reseptin pääasiallisesta asuinvaltiosta.Freshii wrote:^Eli jos haen respan 3kk:n lääkkeisiin tramalille, saan tuoda sitä Suomeen? Muistelisin, että sen uusimman säädöksen mukaan sen 3kk:n annoksen saisi tuoda..
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/mat ... /index.jsp
-
- OD
Ai tramadoli ja pregabaliini on poikkeuksia siinä mielessä että niitä saa vai ei saa tuoda 3kk määrää?
Itse olen lähdössä korvaushoidon lopetuksen jälkeen 1-3kk ajaksi jonnekkin lämpimään "jatko hoitoon", niin mietin että saisko sieltä tuoda lyricaa mukana.
Itse olen lähdössä korvaushoidon lopetuksen jälkeen 1-3kk ajaksi jonnekkin lämpimään "jatko hoitoon", niin mietin että saisko sieltä tuoda lyricaa mukana.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Psykonautti
^Saa tuoda ja vuoden annoksen.
-
- OD
Ja tramadolin kanssa sama asia? wow. lyricat maistuis kyllä vuoden annos...Freshii wrote:^Saa tuoda ja vuoden annoksen.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- OD
Jep, koskee siis kaikkia lääkkeitä, mitkä eivät sisällä huumausaineiksi luokiteltavia aineita.
Eli tämän listan aineita: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080543
Eli tämän listan aineita: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080543
-
- Karvakuono
Espanjassa tullut oltua jonkun verran. Siellä kannabis on ainakin ihan eri asia kun suomessa, kaikkialla on sitä, sekä hinta on 10x alempana.
Myöskään sakkoja ei tietääkseni tule, mikäli hallussa on alle 5g budia. Kytät kyllä nuo pois ottivat mikäli kiinni jäi, kenties halusivat vain itse pajautella
Joo, ja sitä kans poltettiin kaikkialla, duunissa tauoilla mentiin vähän syrjempään, kauppaan kävellessä, pankissa käydessä, kaikkialla jointti kädessä, yleisilläkin paikoilla ihmisten seassa.
Niin no, kyllähän ihmiset sitten välillä vähän pahalla katsoi, tai sitten vaan kuvittelin.
Tuntuu että suomessa joutuu piilottelemaan hirveästi tekemisiä.
Vähän kaikki muutkin huumeet kyllä reilusti halvempia kuin suomessa...
Myöskään sakkoja ei tietääkseni tule, mikäli hallussa on alle 5g budia. Kytät kyllä nuo pois ottivat mikäli kiinni jäi, kenties halusivat vain itse pajautella

Joo, ja sitä kans poltettiin kaikkialla, duunissa tauoilla mentiin vähän syrjempään, kauppaan kävellessä, pankissa käydessä, kaikkialla jointti kädessä, yleisilläkin paikoilla ihmisten seassa.

We can't stop here, this is bat country!
Ite Intiaan lähössä tässä joskus. Charasia charasia!! Niin ja kokkelia. Goalta nyt ainakin löytyy helpolla ja ilmasia testereitä kuulema saa helposti. Onko jollain kokeneemmilla Intian kävijöillä vinkkejä päihteiden suhteen?
-
- Lepakko
Paskaa hasaa ainaki gran canarialla sain maistiaiset jollain suomiklubilla. peeällää ja kymppiä pyys ketsist siel.

Foorumihahmoni on täysin fiktiivinen ja kirjoitukseni/kysymykseni perustuvat kirjaani
-
- Karvakuono
Itse en ole näilä espanjaan kuuluvilla saarilla käynyt, mutta viime elo-syyskuus manner-espanjassa peltsi oli itelle vähän yli 2e per geesi, parempi hasa makso sit 5-10e/g. Lähinnä hyvää hasaa tuli polteltua ja tota peltsiä ostin kun oli niin halpaa, peltsiä tuli syötyä kun ei sitä jaksanut polttaa... Heroiini ja kokaiini oli molemmat about 50e/g. Muita laittomia päihteitä ei tullut vastaan. Lyricaan irtosi respa tosi helposti vaikka lekuri ei osannut sanaakaan englantia ja omat espanjan skilssit ovat aika heikot, ei se lekuri ymmärtänyt mitään muuta kuin sen lyrica sananSivustakatsoja wrote:Paskaa hasaa ainaki gran canarialla sain maistiaiset jollain suomiklubilla. peeällää ja kymppiä pyys ketsist siel.![]()

-
- Karvakuono
Onko Lontoossa millainen saatavuus essoilla? Minne kannattaa lähtä bailaan ?
dance/trance mestoja kaipailen. Eikä haittaa ollenkaan vaikka klubit olisi selaisia jossa pojat tykkäis toisistaan, mutta ei ollenkaan välttämätöntä 
Muutaman vuoden takaisia viestejä luin, mutta uutta tämän päivän tietoa kaipailen.

Muutaman vuoden takaisia viestejä luin, mutta uutta tämän päivän tietoa kaipailen.
-
- Karvakuono
Köpiksen Christianiassa on tori, mistä saa kukkaa/hasaa ostettua. Kojut oli peitetty naamioverkoin, ja useimmilla myyjillä aurinkolasit päässä. Kylteissä lukee isolla että valokuvaus ja juokseminen ehdottomasti kielletty, joten lievät kuumotukset aina näköjään päällä.
100 kruunulla (~13€) sai n. puolisentoista grammaa todella hyvää hasista. Valmiiksi käärittynäkin löytyy tietty. Pehmeää ja muovailuvahamaista, hädintuskin sai kolmessa päivässä luukuteltua.
Muutamaa metriä kauemmaksi ei tarvitse kojuista kävellä kun pääsee jo istahtamaan ja polttelemaan. Kahdella eurolla saa viereisestä lähikaupasta ison luomubissen kyytipojaksi, Christianiassa pantu tietenkin. Vähemmän turisteja tuntui olevan kuin damissa.
100 kruunulla (~13€) sai n. puolisentoista grammaa todella hyvää hasista. Valmiiksi käärittynäkin löytyy tietty. Pehmeää ja muovailuvahamaista, hädintuskin sai kolmessa päivässä luukuteltua.
Muutamaa metriä kauemmaksi ei tarvitse kojuista kävellä kun pääsee jo istahtamaan ja polttelemaan. Kahdella eurolla saa viereisestä lähikaupasta ison luomubissen kyytipojaksi, Christianiassa pantu tietenkin. Vähemmän turisteja tuntui olevan kuin damissa.
-
- Lepakko
No siltä kannabikseltahan ei voi välttyä. Mielestäni sopiva hinta on 1-2e/g. Sitä pitää tingata ja on siitä joskus muutamakin ege tullut grammaa kohden maksettua. Kalkutassa tehtiin se virhe että kun hotellin omistaja tarjosi kukkaa, ruvettiin inttämään että ollaan muualta saatu halvemmalla, ni se vaa tokas että löytyyhän sitä halvempaakin laatua. Toi jotain hirveätä paskaa mikä tietenkin poltettiin.Intian kävijöillä vinkkejä päihteiden suhteen?
Polttelu on parempi tehdä vaikka omassa hotellihuoneessa tai ulkona rauhallisessa paikassa. Se ei ole mikään yllätys paikallisille että turistit hiisaa, mut parempi osata olla hienotunteinen ettei kytät tuu kuumottamaan lahjuksia tms. Nepalin puolella uskals jo baaritiskillä kääntää jointtia, mut Intian puolella en moiseen uskaltais ryhtyä. Intiassa ku poltettiin sadhun chilua keskellä täyden juna-aseman lattiiaa, tuli jotku armeija-asuiset tyypit kiväärit kädessä kurtistelemaan otsaansa, mutta se paikallinen kaveri puhui meidät jotenkin tilanteesta.
Kannabiksen lisäksi lähinnä opiumia tullut poltettua. Goassa varmaan huumeiden kirjo voi olla laajempi. Niinjoo, silokkeja on pari kertaa tullut Intiassa syötyä, kun paikalliset niitä lehmänpaskasta poimivat.
edit: hah, näköjään totesin jo samat asiat ketjun alkupäässä.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
- Psykonautti
Damissa paikallinen semituttu jäbyli toimitti pinkkejä dutch lioneita, varmaan stydeimpiä naksuja mitä tullut vastaan ja kusilukko oli mitä stydein mitä on ikinä tullut vastaan. 
Vaikka sienetkin laittomia siellä nykyään, kun mentiin tryffeleitä tsekkailemaan, huuteli smartshopin myyjä että "älkää noita, mul on täs legittejä sienii tiskin alla".
Mut kuten topicin alussa sanottiinkin, ei kannata kyllä kaduilta ostaa mitään. Juteltiinkin yhelle paikalliselle pariskunnalle jotka sanoivat, että varmaan 90 ellei 100 prosenttia noista huutelijoista kaupittelee paskaa ja voihan sen ihan maalaisjärjelläkin hiffata. Jos ite oisin Hollannissa asunut esim. koko elämäni ja olisin nipahtanut, turisteja pyöris vitusti kadulla, kaikki massit doupattu ja tarvis safkaa tai päihteitä, niin aivan saletisti koittasin ainakin jotain leivinjauhetta mennä iskeen jonkun 'tyhmän' näkösen turistin handuun, sit mennä kertoon Pertille että "Ei vittu kato, lähetää hakee koksuu ja budii
" mutta onneks en oo, niin tajuan että olishan sellanen oikeesti perseestä, kaverillekin myytiin MDA:na jotain mikä ei toiminut yhtään kuulemma, näyttikin kyl siltä ettei tuu toimimaan.
Monta kertaa tultiin kyselemään, että "coke, cocaine? Mdma? Ecstasy" ja huudeltiin vaan että "no no.."

Vaikka sienetkin laittomia siellä nykyään, kun mentiin tryffeleitä tsekkailemaan, huuteli smartshopin myyjä että "älkää noita, mul on täs legittejä sienii tiskin alla".
Mut kuten topicin alussa sanottiinkin, ei kannata kyllä kaduilta ostaa mitään. Juteltiinkin yhelle paikalliselle pariskunnalle jotka sanoivat, että varmaan 90 ellei 100 prosenttia noista huutelijoista kaupittelee paskaa ja voihan sen ihan maalaisjärjelläkin hiffata. Jos ite oisin Hollannissa asunut esim. koko elämäni ja olisin nipahtanut, turisteja pyöris vitusti kadulla, kaikki massit doupattu ja tarvis safkaa tai päihteitä, niin aivan saletisti koittasin ainakin jotain leivinjauhetta mennä iskeen jonkun 'tyhmän' näkösen turistin handuun, sit mennä kertoon Pertille että "Ei vittu kato, lähetää hakee koksuu ja budii

Monta kertaa tultiin kyselemään, että "coke, cocaine? Mdma? Ecstasy" ja huudeltiin vaan että "no no.."
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.
-
- Moderator
Damissa tullu kyllä parhaat doupit vastaan. Kaikki paikalliset naksut ollut aina tosi vahvoja (oikeesti niin vahvoja että puolikas ois ehdottomasti ihan tarpeeks). Happokin on ollut hyvää ja hintaluokka 3-5e/kpl riippuen pikkasen vahvuudesta yms. Puhtainta kristalli-MDMA:ta mitä oon ikinä kiskonu sain kans Damista, 20e/g. Alotin varmaan 40mg annoksella ja sekin skulas jo tosi hyvin. Kaveri otti 60mg (ekaa kertaa MDMA:ta) ja näytti kyllä toimivan aika kovaa. Ei mulla Suomessa oo noin pienet määrät toimineet, kristallikin on ollu semmost sameeta aina, tää oli ihan kauniin kirkasta. Niin joo, DMT:täkin tuli viimeks polteltua Hollannissa, siitä ei kyllä hintaluokasta ja muusta oo hajua kun tarjottiin.
Hatsi on aika erilaista riippuen, ostaako paikallisilta vai jostain coffee shopista. Ainakin noilla mun kavereilla on enempi jotain luomu-ulkokasvatusjuttuja, jotka ei oo yhtä voimakkaita, mutta niistä tulee paljon miellyttävämpi pilvi. Hinnaksi joku kaveri sano että 2e/g jos enempi haluaa, mutta aikalailla noi on vaan heitellyt ilmaseksi pieniä määriä.
Mä tosiaan ostan vaan paikallisilta kavereilta, että en tiedä sit noista random-diilereistä jossain kadulla.
Japanissa muuten on laillista polttaa pilveä. Tämä oli mulle uusi tieto. Hallussa ei saa pitää, mutta periaatteessa siis jos joudut vaikka kusitesteihin ja näkyy pilvi positiivisena, niin et ole tehnyt rikosta. Muut huumeet eri juttu sit.
Kokaiini Japanissa on paljon vahvempaa kuin Suomessa. Toki hintaakin on paljon enemmän, mutta ihmiset vetää sitä jollain avaimenkärjellä, ei mitään linjoja. Ilmeisesti tuolla missä aiemmin olin niin happo yms. oli tuntemattomampia, mutta Osakassa ja Tokiossa psykepiireissä kyllä hyvin samat aineet liikkuu kuin muuallakin psykepiireissä, eli just happo ja sienet jne. Happo kulkee nimellä "kami" eli paperi.
Hatsi on aika erilaista riippuen, ostaako paikallisilta vai jostain coffee shopista. Ainakin noilla mun kavereilla on enempi jotain luomu-ulkokasvatusjuttuja, jotka ei oo yhtä voimakkaita, mutta niistä tulee paljon miellyttävämpi pilvi. Hinnaksi joku kaveri sano että 2e/g jos enempi haluaa, mutta aikalailla noi on vaan heitellyt ilmaseksi pieniä määriä.
Mä tosiaan ostan vaan paikallisilta kavereilta, että en tiedä sit noista random-diilereistä jossain kadulla.
Japanissa muuten on laillista polttaa pilveä. Tämä oli mulle uusi tieto. Hallussa ei saa pitää, mutta periaatteessa siis jos joudut vaikka kusitesteihin ja näkyy pilvi positiivisena, niin et ole tehnyt rikosta. Muut huumeet eri juttu sit.
Kokaiini Japanissa on paljon vahvempaa kuin Suomessa. Toki hintaakin on paljon enemmän, mutta ihmiset vetää sitä jollain avaimenkärjellä, ei mitään linjoja. Ilmeisesti tuolla missä aiemmin olin niin happo yms. oli tuntemattomampia, mutta Osakassa ja Tokiossa psykepiireissä kyllä hyvin samat aineet liikkuu kuin muuallakin psykepiireissä, eli just happo ja sienet jne. Happo kulkee nimellä "kami" eli paperi.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
- Psykonautti
Hoomie wrote:Espanjassa tullut oltua jonkun verran. Siellä kannabis on ainakin ihan eri asia kun suomessa, kaikkialla on sitä, sekä hinta on 10x alempana.
Myöskään sakkoja ei tietääkseni tule, mikäli hallussa on alle 5g budia. Kytät kyllä nuo pois ottivat mikäli kiinni jäi, kenties halusivat vain itse pajautella![]()
Joo, ja sitä kans poltettiin kaikkialla, duunissa tauoilla mentiin vähän syrjempään, kauppaan kävellessä, pankissa käydessä, kaikkialla jointti kädessä, yleisilläkin paikoilla ihmisten seassa.Niin no, kyllähän ihmiset sitten välillä vähän pahalla katsoi, tai sitten vaan kuvittelin.
Kannabista ja hasista kaupitellaan täällä kyllä paljon, etenkin jos löytää tietyn, sopivan paikan, kuten minä satuin vahingossa löytämään

Halpaa on. Laatukin on ollut miellyttävää itselleni tähän asti
Poliiseilla yleensä ihan leppoisa ote, takavarikointia saattaa olal tai pientä sakkoa. Tuosta rajasta en tiedä itse, mutta aika hieno olisi jos alle 5g ei sakotettaisiin.
Mutta poliisiakin on kolmea erilaista täällä, Policia Local, Policia Nacional & Guardia Civil. Viimeksi mainittu saattaa olla vähän rajumpi näissäkin tapauksissa. Ja monesti muissakin. Näin olen kuullut, ei ole omaa tietoa/kokemusta
Apteekit kiinnostaisi, saisikohan esim. cialista tai tramalia? Olisihan tuo kova kun saisi cialista tai muuta hupia yölle ja sitten prostitoidun luokse käymään. Hinnat senkin suhteen ovat täällä miellyttävät, mutta tämä taitaa mennä jo OT
Broken body, broken mind, makes a merry cocktail.
-
- LD50
Lähinnä heroiinia vedellyt ulkomailla ja subutexia paikoissa joissa kyhääminen ei oo ollut mahdollista (bussit ja junat) ja tietenkin pahimpiin tärinöihin ja refloihi jollei jättänyt aamuksi tai löytäny konia 

I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Apteekkikäytännöt kehitysmaissa ja joissakin hiljattain teollistuneissa maissa on verrattain mielenkiintoisia. Suhteellisen moderneissakin paikoissa, kuten Thaimaa ja Bali, ovat käytännöt täysin tapaus -ja apteekkikohtaisia.
Joistakin apteekista saattaa saada koviakin kipulääkkeitä ilman reseptiä ja viereinen putiikki taas ei myy mitään paikallisen lainsäädännön vastaista ilman validia reseptiä.
Lääkelainsäädäntökin on mielenkiintoinen, vaikkapa Thaimaassa Ritalin on laillista ja sitä saa apteekista ilman reseptiä. Samoin anabolisten steroidien kanssa.
Sanomattakin selvää, että mentäessä vähemmän kehittyneisiin ja köyhempiin maihin saattaa apteekista ripauksella tuuria ja sopivalla voitelulla irrota lähes mitä vaan.
Kokonaan toinen asia taas on vahvojen antibioottien myyminen karkin lailla apteekkikioskeista ympäri kolmatta maailmaa. Tämänhän on monen tiedemiehen ja akateemikon puolesta todettu olevan päätekijöitä antibioottiresistentin bakteerin kehityksessä ja tätä kautta mahdollisesti suurikin uhka koko ihmiskuntaa kohtaan.
Kehotan silti kaikkia varovaisuuteen nauttiessa päihteitä ulkomailla, myös apteekkitavaraa. Drugstoret kehitysmaissa on pullollaan feikkiä tavaraa ja epämääräisistä lähteistä peräisin olevia lääkkeitä.
Joistakin apteekista saattaa saada koviakin kipulääkkeitä ilman reseptiä ja viereinen putiikki taas ei myy mitään paikallisen lainsäädännön vastaista ilman validia reseptiä.
Lääkelainsäädäntökin on mielenkiintoinen, vaikkapa Thaimaassa Ritalin on laillista ja sitä saa apteekista ilman reseptiä. Samoin anabolisten steroidien kanssa.
Sanomattakin selvää, että mentäessä vähemmän kehittyneisiin ja köyhempiin maihin saattaa apteekista ripauksella tuuria ja sopivalla voitelulla irrota lähes mitä vaan.
Kokonaan toinen asia taas on vahvojen antibioottien myyminen karkin lailla apteekkikioskeista ympäri kolmatta maailmaa. Tämänhän on monen tiedemiehen ja akateemikon puolesta todettu olevan päätekijöitä antibioottiresistentin bakteerin kehityksessä ja tätä kautta mahdollisesti suurikin uhka koko ihmiskuntaa kohtaan.
Kehotan silti kaikkia varovaisuuteen nauttiessa päihteitä ulkomailla, myös apteekkitavaraa. Drugstoret kehitysmaissa on pullollaan feikkiä tavaraa ja epämääräisistä lähteistä peräisin olevia lääkkeitä.
-
- OD
Hieman tätä jo sivusit, mutta varmuuden vuoksi haluaisin vielä erikseen varoittaa siitä, että vaikka apteekista jotain onnistuisitkin saamaan ulos ja sattuisi olemaan vielä aitoakin, niin täysin eri asia on, että voit silti joutua heti apteekin ulkopuolella aivan helvetin moisiin ongelmiin paikallisten viranomaisten kanssa.Sidney wrote:Apteekkikäytännöt kehitysmaissa ja joissakin hiljattain teollistuneissa maissa on verrattain mielenkiintoisia. Suhteellisen moderneissakin paikoissa, kuten Thaimaa ja Bali, ovat käytännöt täysin tapaus -ja apteekkikohtaisia.
Esimerkiksi Thaimaassa tramadolia uskaltaisin ostaa ilman kuumotuksia, bentsot ja bupre taas olisivat kiikun kaakun, että uskaltaisinko ostaa ja jos ostaisin, niin en ainakaan isoja määriä kerralla.
-
- Psykonautti
Onko kokemuksia kolan, pirin, essojen tms poistamisesta Thaimaassa? Saarilla ainakin polteltiin budia ihan baarissa avoimesti.Hieman tätä jo sivusit, mutta varmuuden vuoksi haluaisin vielä erikseen varoittaa siitä, että vaikka apteekista jotain onnistuisitkin saamaan ulos ja sattuisi olemaan vielä aitoakin, niin täysin eri asia on, että voit silti joutua heti apteekin ulkopuolella aivan helvetin moisiin ongelmiin paikallisten viranomaisten kanssa.Petri6 wrote:...
Esimerkiksi Thaimaassa tramadolia uskaltaisin ostaa ilman kuumotuksia, bentsot ja bupre taas olisivat kiikun kaakun, että uskaltaisinko ostaa ja jos ostaisin, niin en ainakaan isoja määriä kerralla.
Onko kellään tietoa onko kyybeleitä Englannin ja Pohjois-Irlannin välisellä lautalla, olen menossa sinne turistina ja kuumottaa että uskaltaako ottaa hatsit mukaan. Tai ehkä duunaan jonkun pallon ja syön sen jos tulee koirat terminaalissa vastaan

The music was new
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.
-
- Lepakko
Hollannista Damin ulkopuolelta oon saanu kaikkein parhaita douppeja. Ihan todella helposti on löytynyt vitun toimivaa #3 pollea, semmoista kokaiinia että kun crackia keittelee niin ei lähde painoa kuin 10-20% max, yli 200mg niittejä, 5-10€ maksavaa vauhtia joka on kuitenkin jotain 60-70% vahvuista... Huumeiden ihmemaa. Damissa kusetetaan, muualla saa ihan kadulta tai baarissa/coffee shopissa tavatuilta jannuilta ihan päteviä kovia huumeita.
-
- Psykonautti
Miten jengi noita lähtee säätämään, ihan heittää hölöö paikallisten alan miehen näkösten kanssa? Nimimerkillä uusavuton.
Kadulta nyt varmaan tuskin kannattaa alkaa säätämään, ite tuli kerran kokeiltua jossain Prahassa joltain veijarilta ja tuotteet oli jotain suolaa. Tulihan kokeiltua
Kadulta nyt varmaan tuskin kannattaa alkaa säätämään, ite tuli kerran kokeiltua jossain Prahassa joltain veijarilta ja tuotteet oli jotain suolaa. Tulihan kokeiltua

The music was new
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.