Iboga / Ibogaiini

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.

Re: Iboga / Ibogaiini

Postby peltsi on Sat 13 Jun 2009, 13:40

Onko kellään käytännön tietoa annostuksesta ja vaikutuksista eri annostuksella? Pistäkäähän omia kokemuksia...
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
peltsi
Moderator

Postby Dexma on Sat 13 Jun 2009, 14:06

Itse siis otin 6 gramman annostuksella siis itse kasvista, tästä tein teetä. Kyseessähän on aika pieni annos ja teen juominen ei ehkä ole kaikkein tehokkain tapa tätä nauttia on afrikassa syömällä.

Maku on erittäin BAUAHAHAHAHAAAAA... Mun sperma on herkkua tän rinnalla...

Brutaali maku...

Kokemus on hyvin pitkä ja hidastempoinen. Lähes rentouttava, ja vetää kyllä voimat pois aika tehokkaasti. Suuremmin ei psykedelia edes mun kokemuksella päässyt näkymään sinällään vaan enemmän sellaista unista rentoumista. Jossain määrin muistutti ayahuasca kokemusta, mutta paljon miedompaa.
triphip wrote: freenisen primitiivisin liskoaivoin
pääsee syvälle todellisuuden ytimeen, joka paljastuukin vain kuutioksi, tai pikseliksi..
Dexma
Moderator

Postby peltsi on Sun 14 Jun 2009, 01:40

Dexma wrote:Itse siis otin 6 gramman annostuksella siis itse kasvista, tästä tein teetä. Kyseessähän on aika pieni annos ja teen juominen ei ehkä ole kaikkein tehokkain tapa tätä nauttia on afrikassa syömällä.

Maku on erittäin BAUAHAHAHAHAAAAA... Mun sperma on herkkua tän rinnalla...

Brutaali maku...

Kokemus on hyvin pitkä ja hidastempoinen. Lähes rentouttava, ja vetää kyllä voimat pois aika tehokkaasti. Suuremmin ei psykedelia edes mun kokemuksella päässyt näkymään sinällään vaan enemmän sellaista unista rentoumista. Jossain määrin muistutti ayahuasca kokemusta, mutta paljon miedompaa.

Kuullostaa mielenkiintoselta. Saispa jostain vaan käsiini tota...
*Johnny Cash - hurt*
peltsi
Moderator

Postby Ahab on Mon 15 Jun 2009, 21:20

dredi wrote:Ibogaiini toimii kaikkien addiktioiden hoidossa, sillä se vaikuttaa siihen osaan aivoista jossa addiktiota ylläpitävät mekanismiit muodostuvat.
Kai nyt moni muukin juttu vaikuttaa siihen osaan aivoista jossa addiktiota ylläpitävät mekanismiit muodostuvat. Kenties addiktiota aiheuttavien aineidenkin pitää vaikuttaa samaan osaan aivoissa, jos ei vaikuttaisi niin ei kai sitä addiktiota syntyisi?

Anyway ibogan vaikutus on niin monimutkainen että tuosta on kai turha edes jatkaa. Pelkästään ibogaiini on serotoniinireseptoriagonisti, sigma agonisti, NMDA reseptorin antagonisti, "nikotiininen" antagonisti jolla on antikolinerginen vaikutus sekä VMAT inhibiittori (VMAT = http://en.wikipedia.org/wiki/Vesicular_ ... ransporter). Eräässä vanhassa tutkimuksessa spekuloitiin että ibogaiini olisi mao-estäjä mutta kyse onkin varmaan tuosta VMAT-estäjyydestä. Tämä saattaa tarkoittaa kuitenkin sitä että ibogaiinin kanssa tulisi noudattaa samoja ohjeita kuin mao-estäjien kanssa. Tämä on omaa spekulaatiotani.
Niin ja kun iboga saattaa sisältää vielä muitakin vaikuttavia aineita niin tämä arvoitus tuskin ratkeaa tänä vuonna. Pääasia kai että se toimii.

ibogaiinin annostuksesta:
http://www.erowid.org/library/books_onl ... al25.shtml
DOSAGE : (from hundreds of milligrams up to a gram or more)
...
Yet another source of reports is to be found in some studies that are exploring ibogaine as a treatment for heroin dependency (see De Rienzo and Beal). This end-goal of searching for evidence of addiction confrontation and addiction control certainly can color any published reports in its own way. Here, its the chemical ibogaine only that is used, and typical dosages are at or above 1000 milligrams.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ibogaine
At doses of around 3–5 mg/kg of body weight, ibogaine has a mild stimulant effect. The high-dose ibogaine experience of 10 mg/kg or greater most commonly occurs as two distinct phases: the visual phase and the introspective phase.
...
Because of its fairly low potency at any of its target sites, ibogaine is used in doses anywhere from 5 mg/kg of body weight for a minor effect to 30 mg/kg in the cases of strong polysubstance addiction.

http://leda.lycaeum.org/?ID=16151
In this case it was for the root/root bark of tabernanthe iboga used as the plant material, which may contain up to 2.5 % or 6 % alkaloids respectively.

Periaatteessa, jos haluaa oikeasti toimivan ibogatripin niin toistaiseksi se maksaa paljon. Puhdasta ibogaiiniakin saa netistä tilattua mutta hinta on pauttiarallaa kaksinkertainen ibogan juuren kuoreen verrattuna.
Ahab

Postby anomaali on Fri 02 Apr 2010, 02:31

Googlettamalla Iboga Full Alkaloid löysin kauppiaan, joka myy uutetta, jossa myyjän mukaan on about 50% ibogaiinia ja loppu on muita 11:ta alkaloidia. Katsoin että tämä on siinä mielessä paras mahdollinen tuote että siinä on hinta erittäin kohdallaan kun puhdas ibogaiinihydrokloridi on toistaiseksi vielä törkeän kallista. Ibogan juuren kaarna taas on niin kauhean makuista ja tökkivää että miksi tehdä siitä itselleen yhtään enempää rankempaa. Toisia tollaset maut ja koostumukset ei tosin näyttää haittaavan. Voisin uskoa myös että mitä karskimpaa kamaa niin sen kovempi purga tulee ja että taas toisena ääripäänä puhtaassa ibogaiinissa olisi vähemmän laatattavaa taipumusta.

Tilasin uutetta 1500milligrammaa. Ensin laskin annoksia sen mukaan että tuoteessa on 50% ibogaiinia ja suhteutin sen puhtaan ibogaiinin annostaulukoihin (http://www.ibogaine.desk.nl/manual.html#disproduct). Kokeili ensin vain 150mg siltä varalta että jos on jotain yliherkkyyksiä. Toimi jo sillä annoksella yllättävän hyvin. Pienemmällä annoksella ibogauute oli kuitenkin voimakas stimulantti, uskomaton voiman ja vetreyden tunne pisti tanssimaan hurmoksellisesti. Siinä ymmärsin täysin minkä takia ibogaa käytetään Gabonin modernimmissa osissa myös pieninä annoksina Bwiti uskonnon kristillisvaikutteisen synkrenistisen version transsitanssipalveluksissa [näytettiin ainakin Brucen Perryn Tribe sarjan Babongo jaksossa]. Aikamoista eliksiiriä ja tuolla annoksella hintakin on täysin kilpailukelpoinen yleisemmin käytettyihin stimulantteihin. Hyvin voimakkaalta tuntui kyllä sydämmessä jo tuo annos enkä voi suositella esim. henkilöille joille kofeiinin tai kannabiksen tuoma voimakas pulssin nousu ei ole siedettävää. Itse tavallaan nautin siitä. Ymmärsin että loput 11 alkaloidia varmasti antavat myös oman osansa vaikutukseen ja näin uutteen annosta ei voi laskea pelkän ibogaiinin mukaan.

Seuraavalla kerralla otin loput 1350mg. Tiedossa oli tripauttava annos ja tarkoituksena ihan vain tutkia ibogan potentiaalia. Toivoin myös jonkinlaisia näkökulmia päivittäiseen kannabiksen käyttööni vaikka mielessäni ei kyllä missään mielessä ole lopettaminen, korkeintaan kohtuullistaminen. Mutta että saisi myös vähän valoa sinne pelon varjoon myös niille joille iboga voisi olla paljon tarpeellisempi kuin itselleni.
Kaikissa ibogadokumenteissa mainitaan jonkinlaisesta visuaalista life reviewsta, jota en sitten itse kuitenkaan kokenut. Tosin mulla ei ole tullut pitkään aikaan enää mitään varsinaisia näkyjä psykedeeleissä ja tripit ovat enemmänkin kognitiivisia muutoksia ja voimistunutta tuntemista. Kannabiksen suhteen ei myöskään auennut uusia näkökulmia.

Oma ibogakokemukseni olikin ennen kaikkea fyysinen. Paljon oli samoja tuntemuksia kuin on tullut kun on ottanut 5g harmalaa. Samanlaista huippausta, samanlaisia tracereita kokemuksen jälkivaiheilla ja samanlaista sirinää ja surinaa päässää. Tavallaan myös kuoleman pelon myöntämistä kun elimistö käy äärirajoilla ja miettii miten pelottavaa olisi kuolla ambulanssiin kun sydän pettää ja kaikki maailma hälvenee pois sekunneissa. Olin kuitenkin juuri vähän aikaa sitten ottanu äitini mittarilla syke- ja painelukemat ja tiesin että pumppu on hyvässä kunnossa eikä huolta ole. Oksennettua tuli todella paljon ja tunsi rangaistuksen viime aikaisista kehon kaltoin kohtelemisistani. Intensiivisin vaihe kesti ehkä 5-6 tuntia, jolloin edes vesi ei pysynyt sisällä. Oksentamisesta jäi joka kerta kuitenkin aina hieman auenneempi ja raikkaampi fiilis. Ymmärsin myös että yksi vaaratilanne, joka voi tulla ibogan kanssa on se että se on niin voimakkaasti stimuloiva ettei pysty edes vettä juomaan ja voi kuivahtaa aika pahasti ennen kuin saa veden pysymään sisällä. Olin myös valinnut mukaan levyjä joita yleensä kuuntelen rauhallisempina hetkinä mutta yllätyksekseni huomasin että moni levy kuulostin ibogan vaikutuksen alaisena paljon nopeammalta eikä kovinkaan rauhoittavalta. Välillä oli hyvä olla vain hiljaisuudessa ja kuunnella pään sisäistä sirinää jonka taajuis muuttui muiden tuntemusten mukana.

Intensiivisimmän vaiheen jälkeen pystyi keskittymään paljon enemmän asioiden miettimiseen. Tätä vähemmän intensiivistä jaksoa kestikin sitten varmaan kymmenisen tuntia kunnes sain unen päästä kiinni. Sain nukuttua ehkä viitisen tuntia ja vaikutusta oli selkeästi vielä herätessä päällä ja hiipui pikku hiljaa päivän taittuessa illaksi. Jälkifiilis oli todella raukea. Ihana kevätpäivä hyväili ryvettynyttä. Todella virkoistunut olo. Sellaisen puolitoista päivää voisi sanoa kokonaisvaikutusajaksi. Jos vertaisi vaikka ayahuascaan niin oma kokemukseni oli paljon iisimpi psyykkisesti mutta monin verroin rankempi fyysisesti kuin ayahuasca. Toisaalta ayahuascan jälkeen on moensti jäänyt fiilis että olisin voinut vielä ottaa santsikupin niin ibogasta ei todellakaan jäänyt sellaista fiilistä. Todella kaikkensa antanut olo.

Mm. Manifesting the mind dokumentissa (http://www.manifestingthemind.com/) tuotiin esiin teoria jonka mukaan ibogaiinin hajoamistuote noribogaiini ei pääsisi pois aivoista ja jäisi siis varmaan sinne tavalla tai toisella vaikuttamaan kunnes ajan myötä degeneroituu ja voi pysyä siellä jopa neljä kuukautta. Noribogaiini toimii ainakin serotoniinin takaisinoton estäjänä, κ-opioidi agonistina sekä µ-opioidi agonistina. Siinä mielessä on ehkä vielä liian aikaista puhua omasta kokemuksestani että siitä varmasti aukeaa uusia puolia vielä paljon kokemuksen jälkeenkin. Noribogaiinin pidempi vaikutus voisi selittä miksi monet narkomaanit eivät koe ibogan jälkeen merkittäviä vieroitusoireita tai halua käyttää aineita. Olen saanut kuvan että tyypillisesti vähintään puolivuotta pysyvät selvänä hoidon jälkeen, jolloin toisille voi tulla tarpeelliseeksi saada toinen iboga-annos mikäeli ei ole vielä täysin saanut kuvioitaan muutettua että uskoisi pärjäävänsä lankeamatta. Tosin monet päihdeongelmaiset käyttävät myös psykedeelejä eikä se tunnu auttavan heitä ollenkaan, joten tarvitaan siihen varmasti muutakin.

Olen ymmärtänyt että vieroitushoidoissa alkoholin, kokaiinin ja metamfetamiinin on pitänyt olla poissa elimistöstä 24-72 tuntia ennen ibogan ottamista.
Edellisestä opiaatin ottamisesta täytyy olla mennyt 12 tuntia.
Kolmessa vartissa pitäisi kadota kaikki vieroitusoireet. Suurin piirtein tuossa ajassa se alkoi minullakin toimimaan kuin yhtäkkiä.

Todella mahtavia dokkareita tuossa iboga torrentissa
http://thepiratebay.org/torrent/5277688/Iboga_and_Ibogaine_Collection
-Facing the Habit
-Iboga Therapy House
-Ibogaine - Rite of Passage
-Ibogaine Therapy
-One Life - Detox or Die
-The Prince of Pot and Ibogaine Therapy [Todella mielenkiintoinen pätkä Marc Emeryn ilmaisesta ibogaklinikasta johon rahoitus tulee Emeryn kannabissiemenbisneksestä]
-Ibogaine - The ENDABUSE Report
anomaali
Psykonautti

Postby Dexma on Fri 02 Apr 2010, 09:57

Kiitos anomaali tietoiskusta.

Teit upeaa pioneeri työtä.
pääsee syvälle todellisuuden ytimeen, joka paljastuukin vain kuutioksi, tai pikseliksi..
Dexma
Moderator

Postby peltsi on Fri 09 Apr 2010, 13:20

Joo oli kyl aika hyvä paketti ibogasta ja nimenomaan noista parantavista vaikutuksista. TEN points! Mut tota mä vähän kattelin että opiaattejen ottamisesta 12h..eikös opiaateilla/-oideilla ole kuiten niin radikaaleja eroja puoliintumisajoissa että kai se riippuu ihan siitä mitä oopparia on nautiskellut. Vai?
*Johnny Cash - hurt*
peltsi
Moderator

Postby anomaali on Fri 09 Apr 2010, 18:01

peltsi wrote:Joo oli kyl aika hyvä paketti ibogasta ja nimenomaan noista parantavista vaikutuksista. TEN points! Mut tota mä vähän kattelin että opiaattejen ottamisesta 12h..eikös opiaateilla/-oideilla ole kuiten niin radikaaleja eroja puoliintumisajoissa että kai se riippuu ihan siitä mitä oopparia on nautiskellut. Vai?

Täytyy mainita etten ole käyttänyt opiaatteja enkä tiedä niistä tuon vertaa joten lisätutkimus lienee paikallaan jos meinaa opiaattiongelmaan ibogaa ottaa.
anomaali
Psykonautti

Postby tRip on Fri 09 Apr 2010, 19:53

anomaali wrote:
peltsi wrote:Joo oli kyl aika hyvä paketti ibogasta ja nimenomaan noista parantavista vaikutuksista. TEN points! Mut tota mä vähän kattelin että opiaattejen ottamisesta 12h..eikös opiaateilla/-oideilla ole kuiten niin radikaaleja eroja puoliintumisajoissa että kai se riippuu ihan siitä mitä oopparia on nautiskellut. Vai?

Täytyy mainita etten ole käyttänyt opiaatteja enkä tiedä niistä tuon vertaa joten lisätutkimus lienee paikallaan jos meinaa opiaattiongelmaan ibogaa ottaa.

Eipä kait niillä niin merkittäviä eroja ole, buprenorfiinia ja metadonia lukuunottamatta.
Keep it unreal.
tRip

Postby peltsi on Sat 10 Apr 2010, 04:16

triphip wrote:Eipä kait niillä niin merkittäviä eroja ole, buprenorfiinia ja metadonia lukuunottamatta.

Sepä se. Buprenorfiini on aika yleinen opioidi suomessa ;)
Auttaakohan ibogaiini bentsokoukkuun?
*Johnny Cash - hurt*
peltsi
Moderator

Postby Dexma on Sat 10 Apr 2010, 14:59

peltsi wrote:Auttaakohan ibogaiini bentsokoukkuun?

Varmasti, tavalla tai toisella.

ps, mulla ei ainakaan minkään huumeen kiskominen loppunut ibogainiin. Tarttee tekoja ja tiedostamista..
Dexma
Moderator

Postby anomaali on Sat 10 Apr 2010, 21:22

Dexma wrote:ps, mulla ei ainakaan minkään huumeen kiskominen loppunut ibogainiin. Tarttee tekoja ja tiedostamista..

Paljonko muuten otit? 20 mg/kg puhdasta ibogaiinia on yleensä annos mikä noissa hoidoissa annetaan. Ibogan juuren kaarnassa pitäisi olla noin 2-3% iboga alkaloideja, joista 50% ibogaiinia.
anomaali
Psykonautti

Postby Dexma on Sat 10 Apr 2010, 21:36

anomaali wrote:
Dexma wrote:ps, mulla ei ainakaan minkään huumeen kiskominen loppunut ibogainiin. Tarttee tekoja ja tiedostamista..

Paljonko muuten otit? 20 mg/kg puhdasta ibogaiinia on yleensä annos mikä noissa hoidoissa annetaan. Ibogan juuren kaarnassa pitäisi olla noin 2-3% iboga alkaloideja, joista 50% ibogaiinia.

no siis otin jotain 6 gemmiä ibogan juurta. Eli öööääh annos on aika hiton pieni, mutta vaikutti kuin pieni annos huascaa...

öööm

6000 mgeestä, pitäis olla 180 mg vasta ibogainiia.

hmm.

mitenkähän toi annostelu nyt ois? Kuulostaa meinaan mun korvassa hassulta?

Mulla ois tossa 25 gemmiä senkin nieleminen jo ajatuksena tuottaa suurta tuskaa...
Dexma
Moderator

Postby anomaali on Sat 10 Apr 2010, 21:41

Juu iboga kyllä toimii jollain tavalla jo hyvin pienilläkin annoksilla. Täytyy vielä tarkistaa uudestaan nuo ibogaiinipitoisuudet.
Annos siis lasketaan henkilön painon mukaan. Paljonko painat?
Olen itsekkin yrittänyt jauhettua ibogan juurta syödä ja olihan se helvetin kuvottavaa puuhaa.

EDIT: Aiemmin tässä ketjussa mainittiinkin että iboga voisi sisältää 5% ibogaiinia. Tuo tieto on SOMAsta eli en pistäisi henkeäni pantiksi sen paikkaansa pitävyydestä.

http://www.lycaeum.org/leda/docs/16151.shtml?ID=16151
Tuolla sanotaan että iboga voi sisältää 2.5 % - 6 % alkaloideja (huom. monikko).

Jos laskee tuon suurimman prosentin mukaan niin 6grammaa ibogaa sisältäisi 320mg alkaloideja, joista siis 180mg olisi ibogaiinia.
Jos painat vaikka 80 kiloa niin silloin annos olisi ollut 2,25 mg/kg.

Koska tarkkaa pitoisuuttaa ei voi kuitenkaan tietää ja se on niin kauhean makuista niin suosittelen kyllä käyttämään uutteita (tosin eipä niistäkään voi 100% varmasti pitoisuutta tietää).
Last edited by anomaali on Sat 10 Apr 2010, 22:17, edited 1 time in total.
anomaali
Psykonautti

Postby Dexma on Sat 10 Apr 2010, 22:14

anomaali wrote:
Koska tarkkaa pitoisuuttaa ei voi kuitenkaan tietää ja se on niin kauhean makuista niin suosittelen kyllä käyttämään uutteita.

mut oksentaminen on kivaa ja shamaanin leikkiminen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sopii mun tyyliin paremmin.

Tuntuu että noi pitoisuus laskut ois ihan viturallaan. Tai en tiiä. Joo ei toi 6 gemmiä oo sillai psykedeelinen, enemmän opiaattimainen... hmm.

Mutta mutta... kokeilemalla vois parhaiten selvitä.
Dexma
Moderator

Postby tRip on Sun 11 Apr 2010, 03:16

Dexma wrote:
peltsi wrote:Auttaakohan ibogaiini bentsokoukkuun?

Varmasti, tavalla tai toisella.

ps, mulla ei ainakaan minkään huumeen kiskominen loppunut ibogainiin. Tarttee tekoja ja tiedostamista..

Sikälli en usko et auttaa, koska vaikutus perustuu paljolti opioidireseptoreiden tsörgimiseen.
mutta jos muistelen oikein, että vaikuttaisi myös muskariinireseptööreihin & muihin mitä näitä nyt onkaan, niin saattaa se jeesaa bentsoreflojaki.

Ketamiini ainakin auttaa.

Ja.. eihän se huumeiden kiskominen lopu mitään ihmeainetta ottamalla.. sun pitää vaa tosissas haluu lopettaa.
ei se tiedostaminenkaa mitään auta.. teot on ne jotka puhuu. ja ajatukset. ja TAHTO.
Keep it unreal.
tRip

Postby peltsi on Mon 19 Apr 2010, 17:25

Joo selvähän se mut kelailin vaan et bentsot vaikuttaa GABA-reseptoreiden kautta ja iboga ei käsittääkseni ole kummoinen gaba-agonisti niin vaikka ei bentsoja tekis mieli niin vieroitus oireet kuitenkin on jopa hengenvaarallisiakin..eikö?
*Johnny Cash - hurt*
peltsi
Moderator

Postby anomaali on Mon 19 Apr 2010, 22:47

Drugs forumilta löytyi juttua ibogan käytöstä bentsoriippuvuuden yhteydessä
http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... p?t=113403
Ihan oma lukunsahan se on ja ilmeisesti ibogaa ei voi käyttää bentsojen seinään lopettamiseen niin kuin esim. opiaattien kohdalla voi tehdä.
anomaali
Psykonautti

Postby Aukikco on Thu 29 Sep 2011, 10:45

Psykedeeliuutiset: Aineella aineita vastaan
http://psykedeeliuutiset.blogspot.com/2 ... staan.html
Aukikco
Moderator

Postby tRip on Sun 15 Jan 2012, 15:21

Olen saanut käsityksen, mitä nyt lueskellut, kokeillut, ja ottanut selvää, päätynyt siihen että metadonilla olisi paljonkin yhteneväisyyksiä Ibogan kanssa. Vähänkuin farma-iboga.. muttei kumminkaan.
Yhtäläisyyksiä vaan löytyy monin kohdin.

-Metadoni saturoi kaikki opa-reseptorit, mutta sitoutuu vain u-reseptoriin, kuin myös IBOGA toimii pitkälti kait samoin tavoin.

-Kummallakin aineella NMDA-antagonistinen vaikutus.

Jo näiden osien summasta olen päätellyt, että juurikin tuo reseptorien saturoiminen ja NMDA-antagonistinen -vaikutus olisi yksi tekijä, mikä auttaa opioidi-riippuvaisilla mm. aineen himoon, kuin myös, että poistaa reflat, ja jättää ikäänkuin jälkeensä saturoituneet reseptorit, jolloin vierotusoireita ei enää Iboga (eikä metadoni) -hoidon jälkeen koe.

En henkilökohtaisesti ole vielä Ibogaa kokeillut, mutta aikeissa on ottaa juurikin se nistin-tappo dose, kohdata opiaattiriippuvuus, ja jättää sen jälkeen menneeseen elämään.

Tuo NMDA vaikutus on sikäli mielenkiintoinen, sillä ketamiinikin vaikuttaa myöskin jollaintapaa samointavoin. Siksi sitä ollaan käytetty, ja yhä (uskoisin) käytetään masennukseen, mutta miksei myöskin opioidiriippuvuuden hoidossa olisi toimiva.

Tämä nyt vain pohdintaa pidemmältä ajalta.. Ajalta jolloin experimentoin metadonilla vierottautua opioidiriippuvuudesta, hyvin tuloksin.

Siksi näihin päätelmiin olen päätynyt.. Varmaa tietoa ei ole mikään mitä tässä sepustin, korjailkaa ja kommentoikaa ihmeessä, onko päätelmissäni, tai esittämissäni faktoissa mitään perää.

Luotan pitkälti kokemukseen.

Ehkä olisi aika ottaa se iboga.. sitä ennen ayahuasca.
Keep it unreal.
tRip

Postby anomaali on Mon 30 Jan 2012, 15:58

Suuressa roolissa on myös ibogaiinin pääasiallinen hajoamistuote noribogaiini, joka toimii ainakin seuraavilla tavoilla:
Serotoniinin takaisinoton estäjä http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_ ... _inhibitor
κ-opioidi agonisti http://en.wikipedia.org/wiki/Kappa_Opioid_receptor
µ-opioidi agonisti http://en.wikipedia.org/wiki/Mu_Opioid_receptor

Tässä olisi nor-ibogaiini (12-hydroxyibogamine) tietoutta seuraavasta teoksesta:

The Ibogaine Story: Report on the Staten Island Project (1995)
http://ibogaine.mindvox.com/Articles/IbogaineStory/
Tää vaikuttaakin tosi hyvältä ja laajalta teokselta mutta lainaan tässä nyt vain yhdestä kappaleesta

CHAPTER 18: Deborah Mash's Brain
http://ibogaine.mindvox.com/Articles/Ib ... hapter.htm

Mash revealed that Ibogaine blood concentrations reach a low peak from 2 to 4 hrs (during the visualizations), then rapidly fall off--de-methylated by the liver into the longer-acting, water-soluable nor-ibogaine (termed m-1, or metabolite-one)--which peaks more sharply at 4 hrs. and slowly descends during the cognitive evaluation and insomnia phases. Somehow, she indicated, nor-ibogaine may be hanging around the metabolism for some time--perhaps during the several weeks post-treatment when Ibogaine subjects are working off their REM-surplus and don't sleep much. In fact, Mash's team suspects nor-ibogaine is Stanley Glick's elusive, long-acting metabolite--that it was nor-ibogaine which up until 4 months after her first treatment, made Geerte F. "experience colors and light very intensely"--that nor-ibogaine was in fact responsible for the "Ibogaine-aftereffect" which Geerte experienced as "blockading craving until it wore off."

Deborah Mash provided a trove of new details on blood levels and pharmaco-kinetics of Ibogaine and its active metabolite. She identified nor-ibogaine as 12-hydroxy-ibogamine. Miami found the metabolite is active at the mu and delta opiate receptor sites [!], as well as affecting the dopamine and serotonin transporters. Although presumably the same kind "weak" activity seen at the kappa and NMDA receptors, this filled a great deal that was missing when the only thing stopping opiate withdrawal seemed to be some weak kappa receptor activity.

Her slides showed the visualization phase clearly corresponding to a sharp peak in brain levels of the metabolite itself, which may not exit the brain easily and hangs out in there in peak concentrations between 1 and 4 hours.

Dr. Robert Upton presented mathematical analysis of his rat data showing that whereas Ibogaine was converted to metabolite virtually on the first pass through the liver and other organs, systemic clearance of 12-hydroxy-ibogamine tended be saturable--i.e., elimination would be slow at first and then gain momemtum. Ibogaine may even actually be de-methalated by enzymes within the brain, where nor-ibogaine may behave "as if trapped in the brain" due to the different electrical charge on the ibogamine.

Mark Molliver said glial cell activation in his primates was minor, and the kind of Purkinje cell damage seen in rats so rare that he concluded neurotoxicity is not important in primates. But he saw a syndrome of withdrawal/respiratory slowdown leading to collapse and death--an outcome that could be obviated by massaging the animal to bring it around. And the doses he was using (150 mg./kg. 5 times every 2 1/2 hrs.) caused seizures. Molliver also gave neurotox results in monkeys on 12-hydroxy-ibogamine, which turned out to have "only a fraction" of the toxicity of Ibogaine itself--though in all the same sites, in the Purkinjes of the cerebellar vermis and so-on. It was also strongly hypotonic,* [*ataxic, sleep-inducing] not tremorigenic like Ibogaine. But brain levels reached this extraordinary inverted "V"-shaped peak because nor-ibogaine passed easily into the brain and then couldn't get out, at least not very fast. What this presented was a new, pharmaco-dynamic picture of the "splitting of skull": of the 12-hydroxy-ibogamine punching through--and abruptly reversing--the oscillating Ibogaine effect, and then reaching a sharp peak for a few hours in the brain before falling off in line with the ending of the visions. So a distinct interval of cerebellar reset, if any, might lie in this moment of discontinuity between the effects of drug and metabolite, not the transition from normal wakefulness to drug.

The trend was clear: even though some of the animal toxicities were horrendous, at therapeutic levels Ibogaine is non-neurotoxic in humans, and nor-ibogaine even less so. In animals high doses are toxic--increasingly so as researchers moved from primates to the rat and dog, but only at prolonged exposures, which might be generating distinct toxic metabolites.

The persistence of 12 hydroxy-ibogamine in the brain may also be the key to Ibogaine's "re-set" of endorphin levels from the chronic deficity of heroin addiction. According to finings of Dzoljic, the weak by long-lived nor-ibogaine effect on all three opiate recptors potentiates production of endogenous nor-harman, the neurotransmitter of eidetic memory and dreams-- in effect 'fooling the system' because another of the active metabolite's effects, like nor-harman, is itself to reverse to reverse built-up tolerance, so receptors can tehn signal normal production of endorphins to resume. In fact, Lotsof believes nor-harman is also the body's first line of defense against opiate addiction, but that without help from the metabolite, it is simply overwhelmed by heroin.

On the other hand, these kinds of "mixed," agonist/antagonist effects with Ibogaine (tremorgenic, kappa-ergic, with NMDA binding attnuated by sigma-2 activity) raise the interesting possibility that Ibogaine both potentiates and paritailly antagonized the effects of its active offspring nor-Ibogaine (hypotonic, serotonergic, weakly active at the mu and delta, as well as kappa and NMDA sites--but not at sigma-2). This is because glutamate and glycine are necessary to "unlock" the NMDA receptor. Therefore NMDA activity and any modulatory sigma-2 effect must entrain with Ibogaine's rhythmic (10-times-a-second) glutamate firing, driven by the olivo-cerebellum. And during the peack, visualization phase, Ibogaine tremore is shunted into "flickering" back and forth between Ibogaine and nor-ibogaine modes, which subjects experiences as "two world super-imposition"--as the sigma-2 pulse of the more potent Ibogaine momentarily brings them down from their Iboga/serotonin dream ["I had only to open my eyes and I was back in the room"] attentuating the NMDA channel bloccker effect and letting in a nano-pulse of calcium.

Adam N., recently re-interviewed, provided the add itional insigt that the process of working the aches out of one's body for several days after a treatment may be fairly integral to the successful interruption of opiate dependence. Just as some kind of prolonged up-regulation of nor-harman by lingering iboga metabolite my be necessary for the successful "re-set" of endorphin receptors, this upsurge of endorphins cuased by tremor-induced body aches that settle in at the beginning of of the introspective period--following after peaks of Ibogaine and 12 hydroxy-ibogamine--my put opiate addicts on the pharmaco-kinetic equivalewnt of a glide-path to receptor re-set. Indirect evidence of such an effect is seen in the longer recovery times Lotsof notes that heroin and methadone addicts seem to need after Ibogaine, compared to the relative ease with which cocaine abuser recover.

Stanley Glick, pursuing the antithetical notion that the interrupter effect is independent of tremor, reports that coronaradine and racimic ibogamine (both non-tremorigenic) interrupt morphine self-administration in rats. Mash, likening nor-ibogaine to a long-acting opiate, tole OMNI magazine, "If craving returns to some extent in some people, it may be because Ibogaine's metabolite are washing out over time. Maybe we'll need something after Ibogaine for maintainance."

But if nor-ibogaine and other iboga compounmds are non-competitive NMDA antagonists, like Ibogaine and harmaline, then lthe proper area of inquiry leads into aspects of learing and reorganization of long-term memory that can only be studied in humans. A long-lasting NMDA noncompetitive antagonist metabolite that lingered in the brain might explain the "delayed recall" effect where events from an Ibogaine experience may still snap into focus weeks or even months after a treatment.

Aika hyvältä paketilta vaikutti myös tämä
http://www.drugrehabwiki.com/wiki/Ibogaine
1 How Ibogaine Got Its Start in the U.S.
2 How Ibogaine Gains Wider Interest from Respected Medical Community
3 Dr. Mash Discovers Noribogaine, an Active Metabolite of Ibogaine
4 Clinical Testing of Noribogaine
5 Dr. Mash Holds Patents for Metabolite - Noribogaine
6 How Noribogaine Works
7 Future of Noribogaine
8 Warning About Underground Clinics for Ibogaine
9 Further Reading

Deborah Mashilla on tosiaan tällänen patentti
Noribogaine In The Treatment Of Pain And Drug Addiction - Patent 7754710
http://www.docstoc.com/docs/58173016/No ... nt-7754710

Sitten löytyi vielä toistaiseksi melko hiljaiselta vaikuttava ibogaforumi
http://www.ibogafoundation.com/forum/in ... d04176f05&
anomaali
Psykonautti

Postby Valaistunut on Thu 02 Aug 2012, 07:21

Tämä shamanistinen juuri on kiinnostanut pitemmän aikaa. Tarkoitus olisi hankkia trippivahti ja vetää sessio.

Paljonko olisi annostus kun painan 52kg? Eli montakio grammaa Tabernanthe ibogaa pitää hankkia.

Tarkoituksena olisi päästä tripille ja hoitaa psyykettä.
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.
Valaistunut
Psykonautti

PreviousNext

Return to Psykedeelit