Jokailtaisella kannabiksen poltolla haittoja?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.

Re: Jokailtaisella kannabiksen poltolla haittoja?

Postby spirit on Sun 30 Jan 2011, 00:46

Kun esim joka ilta polttaa vaan ne yhet tai kahet sauhut, niin mun mielestä siinä ei oo mitään muuta haittaa paitsi jos poltettava loppuu.
Koska jos tottuu joka päivä/ilta polttamaan, ni se onki sitte vähän nihkee tilanne ku sitä blossea ei ookkaan. Koita siinä sitte saada unta.

Tietysti osa lajikkeista, ja ehkä jopa suurin osa, aiheuttaa lievää, jotkut vahvempaa aamu-unisuutta ja tokkuraisuutta.
Eli ei oo niin helppo päästä sängystä ylös ja lähteä esim duuniin. Mutta tääki on vaan oikeestaan asennoitumis kysymys ja riippuu ihmisestä.
Ja on myös lajikkeita joissa tälläisestä ei ole tietoakaan. Moneen lähtöön.

Tietysti muitakin "haittoja", tai minkä kukin laskee haitaksi, voi myös ilmetä jos paljon ja koko päivän polttaa.
Mutta ne yhet kahet sauhut siinä illan myötä ja ennen nukkumaan menoa, niin sanoisin ettei pitäisi olla mitään muuta haittaa paitsi polton loppuminen.

Itellä meni tossa jokunen vuos sitten 3 vuoden ajan silleen että tuli blaadattua joka päivä/ilta, joka ilta tuli poltettua vähintään ne yhdet.
Ton 3 vuoden aikana oli ehkä 4 päivää/iltaa etten pajauttanu, ja niinä iltoina/öinä oli kyl erittäin vaikea saada unta.

Sitten oli pakko lopettaa kun himaan tuli 2 sinistä miestä ja vei mun kukat, ja kasvit kaapista.

Kelasin etten jaksa alkaa mitään ostamaan koska olin tohon aikaan aika PA, enkä jaksa alkaa kavereittenkaan budeja joka päivä polttelemaan.
Ajattelin että nyt on kai sitte pakko vaan olla polttamatta. Eka viikko oli ihan perseestä. Pajari pyöri kokoajan mielessä mut kelasin että nyt ollaan polttamatta ku poliisit näin päätti viemällä mun puskat ja budit. Parinviikon päästä ei oikeestaan edes ajatellu enään koko asiaa.
Pidin sillon kuukauden breikin ja ton jälkeen oon pystyny olee aina polttamatta jos haluun, vaikka poltettavaa ois. Ja tosta breikistä on nyt 4v aikaa.

Ton jälkeen oon muutenki blaadaillu suht epäsäännöllisesti. Välillä saattaa olla kuukauden päivittäinen putki, mut välillä saattaa olla kuukauden polttamatta.
Ei oo mikään pakko blaadaa. Mut nykyään ku blaadailen ni sativoita sosiaalisissa tilanteissa ja indicaa sit just himassa jumitellessa ja esim unilääkkeenä.
spirit
Apteekki

Postby SynaKine on Wed 02 Feb 2011, 04:04

Löysin hyvin paljon samanlaisia oireita tästä threadista, kuin mitä itselläni on esiintynyt (ei unia, muisti heikentynyt, keskittyminen vaikeampaa). En kuitenkaan huomannut, että täällä olisi puhuttu vaikutuksista libidoon. :) Itsellä päivittäinen polttelu aiheutti erektiohäiriöitä ja yleistä mielenkiinnottomuutta seksiin, tosin tässäkin varmasti on muillakin asioilla vaikutusta, kuten esim. yleinen hermostuneisuus pitkän tauon jälkeen suhteilussa. Mutta se on varmaa, että ei vain seiso enää yhtä vahvasti kuin ennen :D Tämän uskon johtuvan vain verenkierron heikkenemisestä polttamisen sivuvaikutuksena.

Hassu threadi sinänsä, kun nyt näyttää siltä että voisi tauottaa pitkästä aikaa. Hyväähän se tekee, joten yritetään...viimeinen pesä on jo täytetty ja se häviää herätessäni. Katsotaan minkälainen fiilis ens viikkoon mennessä!
SynaKine
Psykonautti

Postby sarq on Tue 22 Feb 2011, 03:12

Onko muuten muut huomanneet jokapäiväisen polttelun lopettamisen jälkeen déjà vu-ilmiöiden lisääntyneen? Itsellä kun tuntuu että noita tulisi nykyään entistä useammin ja nimenomaan lopettamisen jälkeen alkanut..
"People who don't think probably don't have brains; rather, they have grey fluff that's blown into their heads by mistake."

<@bukka> vittu olis kyllä perseestä elää joksiki 30v asti ku suunnitellu koko elämän niin et kuolee huomenna
sarq
Psykonautti

Postby Tanz on Tue 22 Feb 2011, 12:12

En tiiä, kai mulla alkaa pää pehmeneen pikkuhiljaa. Polteltua on tullut lähes päivittäin nyt pitkäksi venyneen jakson aikana ja oon huomannu että mulle on syntynyt/syntymässä semmonen pajaripersoona, että ku oon paukuissa niin oon vähä niinko eri ihminen. Olen huomannut että ku polttaa niin kelailee paskoja juttuja ja alakaa monesti ahistaan aika lailla. Ei nämäkään asiat yleispäteviä ole, mutta huomattuja.

TOISAALTA on tullut pitkään hiisattua samaa lajiketta, joten voisiko johtua siitä että se on tullu vähä liian tutuksi?

Ja lähimuisti mulla ainakin heikkenee jos koko päivän lussuttaa. Päivät sekoittuu toisiinsa, ei mitään totaalista blackouttia kuitenkaan. Ja kurkku alakaa karheneen vaikka tupakkia poltanki.
Pitää ainakin itsellä kokeilla vähentää käyttöä vähäsen, viikolla iltasavuihin vaan. Viikonloppuna voi sitte polttaa enemmänki. Jotaki semmosta...
Tanz

Postby Vltr on Tue 22 Feb 2011, 16:06

Itse en muuta haittaa ole päivittäisillä polttelu kausilla (niitä tulee tasaisin väliajoin, joskus pitempiä ja joskus lyhyempiä putkia), kuin että jossain välissä ilmenee ahdistus siitä että asiat jää hoitamatta ja tuntuu että elämä polkee paikallaan. Tosin saattaa johtua set settingistä (lähes aina poltellessa tulee kämpillä jumitettua kun ei muutakaan tekemistä ole näin talvisin), ja siitä että omaan selvinkin päin tavan lykätä asiat huomiseksi.

Näin summana voisin sanoa että joka päivänen polttelu pistää ihmisen tiedostamaan vikoja itsessään, jonka myötä saattaa tulla tunne että pitäisi ottaa taukoa jotta saisi asian korjattua tai jotain sinne päin 8)
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.
Vltr
Lepakko

Postby SynaKine on Wed 23 Feb 2011, 02:16

sarq wrote:Onko muuten muut huomanneet jokapäiväisen polttelun lopettamisen jälkeen déjà vu-ilmiöiden lisääntyneen? Itsellä kun tuntuu että noita tulisi nykyään entistä useammin ja nimenomaan lopettamisen jälkeen alkanut..

En. Oon vaan huomannu, että mieli pelaa paljon virkeämmin. ;)
SynaKine
Psykonautti

Postby brainrecovery on Fri 25 Feb 2011, 22:54

no kyllähän niitä haittoja on itselläni lähinnä se et sitä ei ole koko ajan :D
"se o kiva ku aivot on nii reijitetty et otsalohkon vauriot on niin pahoja jo,et hei kato ei täsa mitää ku MIKÄÄ EI TUNNU
VITTU YHTÄÄN MILTÄÄ
brainrecovery
Karvakuono

Postby sarq on Tue 01 Mar 2011, 11:29

SynaKine wrote:
sarq wrote:Onko muuten muut huomanneet jokapäiväisen polttelun lopettamisen jälkeen déjà vu-ilmiöiden lisääntyneen? Itsellä kun tuntuu että noita tulisi nykyään entistä useammin ja nimenomaan lopettamisen jälkeen alkanut..

En. Oon vaan huomannu, että mieli pelaa paljon virkeämmin. ;)

Kyllä sitä huomaa mielen toimivan huomattavasti sutjakammin kuin jokapäivä poltellessa. Ennen tuli tosiaan hiisattua joka päivä, aamusta iltaan, niin ei mikään ihme jos pää oli jäässä :D Nyt sallinut ton polttelun viikonloppusin, eikä silloinkaan ole aina tullut polteltua :)

Noiden déjà vu-ilmiöiden lisäksi oon huomannut, että hiisaamattomuus on myös tuonu depersonalisaatiohäiriöitä mukanaan. Ihan alkuun kun vähensin niitä tuli useammin, jopa päivittäin, eriasteisia tosin. Nyt vähentynyt siitä paljon, mutta välillä huomaa ihmettelevänsä mm. sitä, että ajaako oikeasti itse sitä autoa, kun ei tunnu siltä, vaan enemmänkin siltä, että seuraa jonkun muun toimintaa.

Mitenkään kovin pelottavana en ole pitänyt noiden ilmentymistä, päinvastoin, jännää kun tulee hyvinkin epätodellinen olo ja sitä sitten ihmettelee :D Välillä tosin tullut psykoosi ym. kuumotuksia, mutta kun noi tuntuu menevän ohi ilman sen suurempia ongelmia, niin tuskin mitään kovin vakavaa on..:)

Kenelläkään muulla polttelun lopettamisen myötä tullut vastaavaa? Olis ihan mielenkiintoista tietää mistä moiset tuntemukset johtuu, jos jollain jotain teoriaa olis? :D
"People who don't think probably don't have brains; rather, they have grey fluff that's blown into their heads by mistake."

<@bukka> vittu olis kyllä perseestä elää joksiki 30v asti ku suunnitellu koko elämän niin et kuolee huomenna
sarq
Psykonautti

Postby Aksu6 on Wed 02 Mar 2011, 18:09

No omakohtasia kokemuksia ois nämä muutama,

-Tekee passiiviseksi sohvaperunaksi
-Muistikatkot
-Pää on pilvessä koko ajan päivällä siihen asti kun polttaa ekat savut töiden jälkeen, eron huomasi vasta parin päivän jälkeen kun lopetti hiisauksen päivittäin.

Offtopiccinia viel, mielestäni päivittäin hiisailu on kannabiksen väärinkäyttöä (sacred herb!! :D)

Kohtuus kaikessa!
Et pysty selittämään totuutta, vaan totuuden esteitä.

Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
Aksu6
Psykonautti

Postby Aksu6 on Wed 02 Mar 2011, 18:15

sarq wrote: Välillä tosin tullut psykoosi ym. kuumotuksia, mutta kun noi tuntuu menevän ohi ilman sen suurempia ongelmia, niin tuskin mitään kovin vakavaa on...

Aika jännä, että psykoosi tulee ja menee? Ettei mahtais mikää skitsofrenian oire olla.

Ainakin näin omakohtasesti psykoosin sairastaneena toki juoppohulluuden, mutta psykoosi sekin niin ei se kyllä mikää on/off juttu ollu, vaan pitkä vuoden avohoito prosessi.

-Allu
Aksu6
Psykonautti

Postby hahaviv on Thu 03 Mar 2011, 00:01

Aksu6 wrote:
sarq wrote: Välillä tosin tullut psykoosi ym. kuumotuksia, mutta kun noi tuntuu menevän ohi ilman sen suurempia ongelmia, niin tuskin mitään kovin vakavaa on...

Aika jännä, että psykoosi tulee ja menee? Ettei mahtais mikää skitsofrenian oire olla.

Kyllä psykoosi voi tulla ja mennä. Mutta joo, perus poliisikuumotukset steissillä tai jotkut ihan tästä maailmasta pois olevat aistiharhat ovat kyllä eri juttuja.
Okei ääripäitä, mutta kuitenkin. Ja jos huomioon otetaan vielä ihmisen omat uskomukset jne. on tollaselle asialle mutkikasta tehdä mitään tiettyjä rajoja. Siis että onko
tuo nyt päästään sekasin vai ei.

"Rajankäynti psykoottisina pidettyjen ja normaaleina pidettyjen jäykkien ja perusteettomien uskomusten välillä ei aina ole helppoa. Jos henkilön uskomus on luonteeltaan hänen kulttuurissaan tai alakulttuurissaan yleisesti jaettu maailmanselitys tai uskonnollinen vakaumus, ei tällaista uskomusta määritellä harhaluuloksi."

Pahin flippaamisen jälkeen on ehkä mulla passivoituminen. Halu tehdä asioita laskee nollan alapuolelle. Voisi vaan istua paikallaan päiväkausia.
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love
hahaviv
Lepakko

Postby sarq on Fri 04 Mar 2011, 04:19

Aksu6 wrote:

Ainakin näin omakohtasesti psykoosin sairastaneena toki juoppohulluuden, mutta psykoosi sekin niin ei se kyllä mikää on/off juttu ollu, vaan pitkä vuoden avohoito prosessi.

Meinasin siis, että noista depersonalisaatio ym. jutuista tullut välillä sellaisia keloja, että onkohan mulle nyt joku psykoosi tulossa tai jotain vastaavaa.. Mutta kun ei jää päälle nuo tuntemukset, vaan kestää muutamia minuutteja, niin uskoisin, että ei olisi mistää psykoosista tms kyse.
Noita siis ilmaantui enemmän silloin kun aloin vähentämään, toisin sanoen lopetin päivittäis polttelun aikalailla "seinään".. Nykyään noita ei niin usein ole tullut, et kaipa aivot alkaa tervehtymään polttelun haitoista tai jotain.
Mut kyl täs vielä itsensä suhteellisen terveeks tuntee, ihan psyykkisesti siis :)
Sopivasti hullu mä oon ollut aina, enkä koe hullummaksi muuttuneeni hatsin tai minkään muunkaan tajusteen myötä 8)

Ja uskosin et noilla psykoosi keloillakin on juurensa siinä, kun hyvä ystäväni sairastui joku aika sitten hyvin pahaan psykoosiin juuri lopettamalla polttelun ykskaks..Tämäkin tapaus vietti lähes pari vuotta aamusta iltaan savuissa.. :|

sarq
Psykonautti

Postby Aksu6 on Fri 04 Mar 2011, 08:09

sarq wrote:
Ja uskosin et noilla psykoosi keloillakin on juurensa siinä,|

Aivan oikein! Sä voit tehdä itsesi hulluksi vain pelkästään uskottelemallasi itsellesi tarpeeksi kauan, että olet hullu.

Miksi ajatella negatiivisesti ja miettiä vittumaisia juttuja, kun voi ajatella positiivisesti?
Kyllähän se vituttaa jos haluaa, että vituttaa ja masentaa jos haluaa, että masentaa.

-Allu
Aksu6
Psykonautti

Postby Baikonur on Fri 04 Mar 2011, 08:36

Aksu6 wrote:
sarq wrote:
Ja uskosin et noilla psykoosi keloillakin on juurensa siinä,|

Aivan oikein! Sä voit tehdä itsesi hulluksi vain pelkästään uskottelemallasi itsellesi tarpeeksi kauan, että olet hullu.

Miksi ajatella negatiivisesti ja miettiä vittumaisia juttuja, kun voi ajatella positiivisesti?
Kyllähän se vituttaa jos haluaa, että vituttaa ja masentaa jos haluaa, että masentaa.

Ohhoh. En nyt ihan noinkaan sanoisi. Uskottelin joskus itselleni ihan liian kauan, että en ollut hullu, ja siitä seurauksena en vain mennyt hoitoon tarpeeksi nopeasti. Sairastin siis psykoosia. Lisäksi myös masennuksen yksi oire on se, että haluaa sairastaa. Ei sillekään välttämättä voi mitään jollain positiivisella ajattelulla.
"Never thought that a street drug would be what we need."
Baikonur
Kameleontti

Postby Aksu6 on Fri 04 Mar 2011, 18:13

No itselle tehty aivopesu on uskotella itselleen niin kauan, että sen uskoo vai olenko väärässä?

Noh, se riippuu varmaan ihmisestä koska itsehän toki masennuksesta parannuin kun en halunnut olla masentunut, yksinkertaista.

Asenne ratkaisee.

-Allu
Aksu6
Psykonautti

Postby Baikonur on Fri 04 Mar 2011, 18:41

Aksu6 wrote:No itselle tehty aivopesu on uskotella itselleen niin kauan, että sen uskoo vai olenko väärässä?

Noh, se riippuu varmaan ihmisestä koska itsehän toki masennuksesta parannuin kun en halunnut olla masentunut, yksinkertaista.

Asenne ratkaisee.

Juu, mutta tarkoitin että hulluksi voi tulla muutenkin kuin uskottelemalla itselleen, että on hullu.

Minä ensin parannuin masennuksesta ja sitten huomasin, että en haluakaan enää olla masentunut.
"Never thought that a street drug would be what we need."
Baikonur
Kameleontti

Postby sarq on Sat 05 Mar 2011, 19:23

Tajusin jossain vaiheessa huvittavan ajattelun muutoksen itsessäni. Joskus vuosia sitten mietin, että miten kukaan voi olla masentunut, jossain vaiheessa ajatus muuttuikin siihen, että kelailin "olenkohan masentunut?"..Sitten ykskaks olinkin masentunut :D

Joskus sitten sienitripillä se iski vasten kasvoja, ei mulla oo oikeest mitään syytä olla masentunut, ajatus tekee vaan itseään todeksi. Muutin ajatusmalliani ja en ollutkaan enään niin masentunut :D Kyllä sitä joskus tuppaa masentamaan, mut helpottaa kummasti, kun muistaa ettei oo oikeesti syytä siihen :)

sarq
Psykonautti

Postby trollol on Wed 20 Jun 2012, 12:27

On haittansa.
Itse hiisaillu nyt sen 2kk putkeen vähintään iltapaukut joka päivä ja kyllä on sivuvaikutukset alkaneet jo hieman näkyä.

Elikkäs ainakin ns. aikamuisti on huonontunut, ei niinkään lähimuisti, kuten jotkut sanoo, vaan se, ettei muista "mikäs päivä se olikaan kun tein tota.... eiku millos toi juttu tapahtu" etc.

Sitten aamujumi on pahin, koska töihin herääminen, lähteminen, ensimmäiset tunnit sielä oleminen on täyttä tuskaa. Savujen takia oon myös myöhästynyt jo useempaan otteeseen..

Sit yks taattu haitta on tää tietynlainen laiskuus ja apaattisuus. Sitä ei vaan kertakaikkiaan kykene eikä kiinnosta tehdä mitään aktiivista. Itselläkin paino noussut, kun ei vaan saa aikaiseksi mitään..

Pahin haittapuoli on toki se, ettei budi toimi enää samalla tavalla kuin esim. kerran kuukaudessa polttaessa. En itse ainakaan löydä enää kyseiselle substanssille niinkään viihteellistä arvoa, vaan lääkkeenä ja tietynlaisena "viihdykkeenä" tylsään iltaan toimii varsin hyvin.

Eli uskaltakaapas hippihörhökannabiksenpuolestapuhujat alkaa väittämään, ettei tällä vihreällä kullalla ole haittoja. Kaikella hyvällä on myös huonot puolensa, muistakaa se. Itse ainakin yritän parantaa tapani.. :)
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta
trollol
Kameleontti

Postby Touchet on Wed 20 Jun 2012, 14:17

Kannabinoidit myös disruptoivat ihmisen hormonaalisia toimintoja rajoittamalla tiettyjen umpieritysjärjestelmän osasten toimintaa - hyvä juttu kuitenkin on se, että keho palautuu luonnolliseen homeostaasiin, kun käyttö on jatkuvaa. Periaatteessa siis kannattaa pitää tolet kohdillaan, jos haluaa kuitenkin poltella useamman kerran kuukaudessa.

Marijuana and its active component THC affect multiple endocrine systems. A suppressive effect is seen on the reproductive hormones, prolactin, growth hormone, and the thyroid axis, while the HPA axis is activated. These effects are mediated through CB1 receptor. activation in the hypothalamus, which directly or indirectly modulates anterior pituitary function.

Many of the responses observed, however, are lost with chronic administration, which is likely due to the development of tolerance. Studies in humans have had inconsistent results that may reflect differences in study design, the hormonal milieu (e.g., stage in menstrual cycle), or the development of tolerance. Long-term effects on the various endocrine systems have not been clearly demonstrated, and clinical consequences, if present, are likely to be subtle.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Touchet
Moderator

Postby spede on Mon 08 Oct 2012, 06:29

Itse polttelen päivittäin, mut en ikinä polta aamusavuja. Olen jotenkin kelaillut et mun on mentävä duuniin ihan "selvinpäin", sitten duunin jälkeen saan polttaa ihan rauhassa.

Mut mitä mä tätä viestiketjua lueskelin niin huomasin et suurin osa on huomannut ettei muista uniaan pajauttelun takia. Mun kohdalla se on päinvastoin! Aina kun polttelen ennen nukkumaanmenoa, näen erikoisia ja hämmentäviä unia, sit jos herään yöllä ja nukahdan sit saman tien, niin unikin jatkuu. :left:

Niistä haittavaikutuksista sitten.. Ajantaju on ihan nolla. Vaikka käyn duunissa päivittäin, niin mulla menee päivät sekaisin, joskus jopa kuukaudetkin. Sitten se perus, että unohdan kokonaan mitä oon tekemässä. Itse oon tarjoilijana eräässä kahvilassa, niin tulee monta kertaa päivässä tilanne et en muista yhtään mitä oon tekemässä. Jos asiakas pyytää multa vaikka kokiksen ja jäitä, sit meen keittiöön hakemaan niitä jäitä, niin mä pysähdyn ja sit kelailen et mitä hittoa oon tekemässä. Menee pari sekuntia, joskus on mennyt minuuttejakin, kunnes sit muistan et aa niitä jäitä piti hakea, ja sit duuni jatkuu.

Keskittymiskyky on yhtä hyvä kuin ennenkin. Toi lähimuisti ja ajantaju on vaan huonontunut niin paljon. Tosin vaikka polttelenkin päivittäin, musta tuntuu että noi haittavaikutukset ei oo mitään verrattuna siihen mitä kannabiksesta saan irti. Stressi ei oo enää tuttu asia, en jaksa kelailla niitä ongelmia tms, näkee myös asioiden positiiviset puolet. Mut mikäs siinä, en mä ainakaan tuu vähentämään käyttöä ellen näe enemmän haittavaikutuksia.
spede
Tuppisuu

Postby PeppeHalti on Mon 08 Oct 2012, 20:01

Mä toimin samalla lailla, kuin spede. Illalla polttelen, mutta en koskaan aamuisin.

Itse en huomaa jaittavaikutuksia samalla lailla. Olen myös ravintolassa tarjoilemassa, mutta mulla ei unohdu asiat duunissa, jos vaan olen nukkunut riittävästi yöllä. Kannabis aiheuttaa minulla unettomuutta, kun ajattelen liikaa asioita, joten yleensä en polta juuri ennen nukkumaanmenoa, vaan viimeiset menevät muutamaa tuntia ennen nukkumista.

Pahimpana haittavaikutuksena työnteon suhteen on se, että siitä ei pysty stressaamaan koskaan. Esimiehiä vituttaa suunnattomasti, kun ne eivät pysty kyykyttämään minua samalla lailla, kuin muita työntekijöitä, lähinnä siksi, että minua ei kiinnosta paskaakaan pidänkö tuon työpaikan vai en. Koko työntekoon ja uran luomiseen tulee väkisinkin sellainen "miksi vitussa?" -tyyppinen ajattelu.

Muuten polttelu ei tunnu haittaavan yhtään, se ei estä harrastuksia lainkaan, liikun paljon sen sijaan että jäisin sohvalle jumittamaan. Tämä johtunee siitä, että polttelen vain iltaisin.

Joskus unohdan polttaa paukut koko päivänä, eikä se tunnu aiheuttavan nukkumisen suhteen ongelmia, mutta seuraavana päivänä hermot ovat hyvin kireällä.

Kuitenkin kokonaisuutena väitän, että jokailtaisesta polttelusta on minulle enemmän hyötyä, kuin haittaa.
PeppeHalti
Lepakko

Postby Soppaluu on Thu 11 Oct 2012, 13:36

Passivoi. Pari jätkää tunnen ja ovat he muuttuneet hiljaisemmiksi ja passiivisemmiksi päivittäisen polttelun seurauksena. Terveydellisistä haitoista nyt en niin tiedä, vaikka tuskin savu hyvääkään keuhkoille tekee.
Soppaluu
Lepakko

Postby Metku on Wed 17 Oct 2012, 23:11

tuntuu että nyt mitä enemmän on hiisaillu lähi aikoina niin sitä vähemmän se on ruvennut ahdistamaan tai on oppinut käsittelemään, hallitsemaan ahdistusta.. Voisi ehkä sanoa, että "tottunut" hatsiin, mutta ei aivan, jo pitkän aikaan hatsi on ahdistanut seurassa, mutta joku siinä on...
Metku
Apteekki

Postby lixcc on Fri 07 Dec 2012, 01:57

Jaa no jotkut lajikkeet aiheuttaa migreeniä... En tiedä syytä mutta psilosybiinisienet auttaneet et kohtaukset siedettäviä ja harvinaisia.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
lixcc
Psykonautti

Postby lixcc on Fri 07 Dec 2012, 02:18

En nyt voi sanoo et jokaisella. Joillakin kerroilla voi laukaista mulla migreenikohtauksen - ainut haitta.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
lixcc
Psykonautti

Postby 13360 on Mon 25 Feb 2013, 03:07

Omia haittavaikutuksia, jotka koen oikeasti haitallisiksi pitkän käyttöputken jälkeen:

- Omasta kehosta irtautumisen tunne. Se olo kun tuntuu että ei olekaan aivan tässä läsnä, vaan on jotenkin levinnyt ympäri tilaa. On aika epämiellyttävä olo, siinä tuntuu olevan tosi haavottuvainen.

- Oman suojakentän hajoaminen ja leviäminen. Liittynee aikaisempaan myös. Tätä voi helposti havainnoida jos lähtee ihmisten ilmoille pitkän putken jälkeen, tuntuu siltä kuin kaikki ihmiset ympärillä jotenkin tunkisivat minun kenttään, minun energiaan, ja että sitä olisi mahdotonta sulkea pois. Esim metrossa saattaa ärsyttää jonkun puhelimessa puhuminen suunnattomasti, vaikka normaalisti sen pystyisi sulkemaan pois helposti.

- Fyysisestä maailmasta irtautuminen. Kannabis tuntuu repivän juureni irti maasta ja heittävän tietoisuuteeni suoraan kosmisten tuulien vietäväksi. On vaikea käsittää ja tehdä maallisia asioita, kuten hoitaa typeriä paperiasioita tai jotain muita käytännön järjestelyjä, kun ei enää näe niissä mitään järkeä. Tuottaa ongelmia sitten kun ei saa niitä hoidettua, vaikka ovatkin typeriä silti :P

- Mässyjen aiheuttamat ylensyömiset. On typerää ylensyödä jotain herkkuja, ja tätä kun jatkaa impulsiivisesti pitkään se tuntuu kyllä kehossakin.

- Henkimaailman avautuminen. Pitkiä jaksoja kun käytän kannabista, aurakenttäni ja se suoja joka ympärilläni on, hajoaa, ja avaudun haavoittuvaiseksi alempien henkimaailmojen tyypeille, niille jotka toimivat pelon tasolla. Nämä tyypit usein kuiskailevat kaikenlaista kivaa, kuten "viillä ranteesi" tai "hyppää alas parvekkeelta". Onneksi niitä ei tarvitse kuunnella, mutta kun suojakenttä on rikki, on niiltä vaikeaa suojautua. Näistä tulee myös vainoja, kun alkaa kuvitella näkevänsä ikkunoissa ja peileissä liikettä ja ties mitä tyyppejä.

Kannabiksen kohdalla vaikutukset tuntuvat olevan todella yksilökohtaisia. Itsellä ilta tai pari tuntuu olevan paras käyttömäärä. Niin ja siis, olen herkkä aistimaan kaikenlaisia asioita, jos ei se kirjoituksesta selvinnyt.

Oma teoriani on myös, kavereitani ja omaa käyttäytymistäni seuranneena on, että ne jotka käyttävät jatkuvasti kannabista, ovat herkemmin negatiivisessa energiassa kiinni, koska heillä ei ole kapasiteettia pitää omaa suojakenttäänsä vahvana koska kannabis jatkuvasti avaa sen auki. Tämä siis vain omaa teorisointia käytännön kokemusten perusteella, olisi kiva kuulla onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia.
13360
Psykonautti

Postby VXA on Mon 25 Feb 2013, 03:42

Jos jatkuvasti ylensyö paaseis, ni kantsii vaihtaa karkki ja suklaa hedelmiin, kasviksiin ja kans kunnon ruokaan. Ne on usein parempia muutenkin. Joku porkkana voi olla aika taivaallista oloissa.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
VXA
Kameleontti

Postby SahkoinenVelho on Mon 25 Feb 2013, 16:26

13360 wrote:Omia haittavaikutuksia, jotka koen oikeasti haitallisiksi pitkän käyttöputken jälkeen:

- Omasta kehosta irtautumisen tunne. Se olo kun tuntuu että ei olekaan aivan tässä läsnä, vaan on jotenkin levinnyt ympäri tilaa. On aika epämiellyttävä olo, siinä tuntuu olevan tosi haavottuvainen.

- Oman suojakentän hajoaminen ja leviäminen. Liittynee aikaisempaan myös. Tätä voi helposti havainnoida jos lähtee ihmisten ilmoille pitkän putken jälkeen, tuntuu siltä kuin kaikki ihmiset ympärillä jotenkin tunkisivat minun kenttään, minun energiaan, ja että sitä olisi mahdotonta sulkea pois. Esim metrossa saattaa ärsyttää jonkun puhelimessa puhuminen suunnattomasti, vaikka normaalisti sen pystyisi sulkemaan pois helposti.

- Fyysisestä maailmasta irtautuminen. Kannabis tuntuu repivän juureni irti maasta ja heittävän tietoisuuteeni suoraan kosmisten tuulien vietäväksi. On vaikea käsittää ja tehdä maallisia asioita, kuten hoitaa typeriä paperiasioita tai jotain muita käytännön järjestelyjä, kun ei enää näe niissä mitään järkeä. Tuottaa ongelmia sitten kun ei saa niitä hoidettua, vaikka ovatkin typeriä silti :P

- Mässyjen aiheuttamat ylensyömiset. On typerää ylensyödä jotain herkkuja, ja tätä kun jatkaa impulsiivisesti pitkään se tuntuu kyllä kehossakin.

- Henkimaailman avautuminen. Pitkiä jaksoja kun käytän kannabista, aurakenttäni ja se suoja joka ympärilläni on, hajoaa, ja avaudun haavoittuvaiseksi alempien henkimaailmojen tyypeille, niille jotka toimivat pelon tasolla. Nämä tyypit usein kuiskailevat kaikenlaista kivaa, kuten "viillä ranteesi" tai "hyppää alas parvekkeelta". Onneksi niitä ei tarvitse kuunnella, mutta kun suojakenttä on rikki, on niiltä vaikeaa suojautua. Näistä tulee myös vainoja, kun alkaa kuvitella näkevänsä ikkunoissa ja peileissä liikettä ja ties mitä tyyppejä.

Kannabiksen kohdalla vaikutukset tuntuvat olevan todella yksilökohtaisia. Itsellä ilta tai pari tuntuu olevan paras käyttömäärä. Niin ja siis, olen herkkä aistimaan kaikenlaisia asioita, jos ei se kirjoituksesta selvinnyt.

Oma teoriani on myös, kavereitani ja omaa käyttäytymistäni seuranneena on, että ne jotka käyttävät jatkuvasti kannabista, ovat herkemmin negatiivisessa energiassa kiinni, koska heillä ei ole kapasiteettia pitää omaa suojakenttäänsä vahvana koska kannabis jatkuvasti avaa sen auki. Tämä siis vain omaa teorisointia käytännön kokemusten perusteella, olisi kiva kuulla onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia.

Kuulostaa kyl siltä, et saatat olla aika altis ties mille psykooseille tai muille, sinuna en polttelis kovin paljoa tai ollenkaan. Saattaa pamahtaa ihan kunnon kypäräkorjaamo-reissu pahimmillaan päälle.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Postby 13360 on Wed 27 Feb 2013, 13:13

SahkoinenVelho wrote:
13360 wrote:Kuulostaa kyl siltä, et saatat olla aika altis ties mille psykooseille tai muille, sinuna en polttelis kovin paljoa tai ollenkaan. Saattaa pamahtaa ihan kunnon kypäräkorjaamo-reissu pahimmillaan päälle.

Juu, kiitos huolenpidosta ja muistutuksesta, en minä kannabiksen kanssa tekemisissä enää olekaan, viimeiset 8kkk mennyt selvänä mutta pari viikkoa sitten halusin muistutuksen siitä itselleni miksi lopetin käytön ja yo. vaikutuksethan siitä tulivat päälle.

Olen jo valmiiksi herkkä aistimaan kaikenlaisia asioita, ja kannabis helposti rikkoo tuon jo valmiiksi herkän tasapainon niin että on siinä psykoosinomaiset tilat ollut lähellä silloin kun tuli enemmän käytettyä. Eli ei se kannabis kyllä ihan kaikille sovi, harmi sinänsä koska kehoni siitä niin pitää. Mutta pärjään minä ilmankin.
13360
Psykonautti

Postby tRip on Wed 27 Feb 2013, 20:10

Kroonista hiisaamista vois verrata passiiviseen alkoholismiin .

13360: Jep. hyvin kuvailtu. ei se tosiaan kaikille sovi.
Keep it unreal.
tRip

PreviousNext

Return to Kannabis & synteettiset kannabinoidit