Lainsäädäntö huumaus- ja lääkeaineista

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
ferox
OD

Re: Lainsäädäntö huumaus- ja lääkeaineista

Post by ferox »

snusmumrik wrote:Ja 5-Meo-DMT topicissa Ferox sanoi että se on luokiteltu huumeeksi, mutta itse löydän ainoastaan nn-DMT:n tästä huumausaineluettelosta, eli onko 5-Meo-DMT huume vai ei?
Ei ole. Höpisin omiani. :oops:
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
lonecell

Post by lonecell »

snusmumrik wrote:Tosin nyt kun sanoit niin voihan se olla että se on vain tehty laittomaksi, mutta ei huumeeksi Euroopassa. Mutta ainakin sen käsityksen (toisilta foorumeilta) olen saanut että sillä olisi ihan huume-luokitus nyt...
Wikipedia sanoo mefedronista näin:

"In countries, which have not already banned it, such as the Netherlands, Greece, Spain and Portugal, they will need to change legislation to comply with the EU ruling."

Eli paikallista lainsäädäntöä pitää täälläkin käsittääkseni rukata. Huomioi vaikkapa toiseksi viimeinen muutos huumausainelistaan ennen MDPV-kohtaa jossa mm. BZP ja 2C-T-7 on lisätty EU-päätöksen nojalla.
Neste
OD

Post by Neste »

snusmumrik wrote:Olenko vain sokea vai eikö ketamiini ole luokiteltu huumeeksi?
En nyt jaksanut kaivaa tämän hetkisiä listoja esiin mutta ainakin trippipedia sanoo "Ketamiini on Suomessa reseptilääke"

Tuskimpa sitä huumeeksi luokiteltaisiinkaan kun taitaa kuitenkin eläinlääkäreillä olla suht yleisessä käytössä?
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
ferox
OD

Post by ferox »

Neste wrote:Tuskimpa sitä huumeeksi luokiteltaisiinkaan kun taitaa kuitenkin eläinlääkäreillä olla suht yleisessä käytössä?
Lääkekäyttö ei mitenkään estä huumausaineeksi luokittelua. Kyllähän Suomessa lähes kaikkia yleisimpiä huumausaineita (amfetamiini, buprenorfiini & muut opioidit, bentsodiatsepiinit) käytetään myös lääkinnällisesti ja löytyy (sairaala-)apteekista. Kodeiinikin on huumausaine, toisaalta ketamiini tosiaankaan ei ole. Eipä nyt niin yllättävää, kun otetaan huomioon kuinka marginaalista sen esiintyvyys on.
Neste
OD

Post by Neste »

No näinhän se on. Eipä tullut mietittyä yhtään tarkemmin :|
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

xxx-men wrote:
MadVesto wrote:Meilläpäin tikkari lyödään suuhun ihan pärstäkertoimella vaikkei mitään ajoneuvoa oo lähelläkään. Vähän erikoista toimintaa kytiltä, hakemalla haetaan jotain hikistä käyttörikosta jos on tuttu ja ärsyttävä naama. Onneks noi nyt toimii miten sattuu.
Saako udella että missäpäin näin toimitaan? Jotenkin kuulostaa uskomattomalta toi homma siinäki mielessä et mitä ne siitä koittaisi muka hyötyä.

Meinaan vaan et ei mua ainakaan haittaa onko mulla 1 vai 100 käyttörikosta ku ei se mua liikauta suuntaan eikä toiseen. Sitä voi muuten ruveta itekkin hankalaks ja kieltäytyä tikutuksesta ja aiheuttaa hieman lisä hommaa poliisille ku ne kuskaa sua kokeisiin ja takasi.
Tuppukylä Pirkanmaalla. Myönnettäköön että kun itelle tehtiin noin niin jouduin sillon asemalle (lentelin seiniä ja asfaltia päin toki myös) ärsyttävän käytöksen takia. Itepähän perseilin mitä perseilin. Mut siis ei se liittyny mitenkään minkään kulkuneuvon kuljettamiseen ja sen takia vähän outo juttu. Ne sattu vaan tietään että missä porukassa pyörin, eikä toi oo ainoo vastaava tapaus täällä.
pirun hyvä nuolla kuorena
getto
Apteekki

Post by getto »

Tuosta yllämainitusta tuppukylästä vielä et juur muutama päivä sitten kyttä pysäytti ihan kun vaan kävelin kadulla. Huus nimee ja käski pysähtyyn.
Siinä sitten tutki taskut ja kyseli paikallisesta kokkelista mistä ei rehellisesti sanottuna ollu aavistustakaan :D Stilkkareita ei onneks löytäny kun ei huomannu pientä taskuu housuis :) Pienten pupillien johdosta tikkari suuhun ja hetken kuumottelu et näkyykö vai eikö. Ei sitten näkyny ja pääsin jatkaan matkaa.
Vituttaa tuo tuollane...
Boilder
Lepakko

Post by Boilder »

jakke wrote:Tuosta yllämainitusta tuppukylästä vielä et juur muutama päivä sitten kyttä pysäytti ihan kun vaan kävelin kadulla. Huus nimee ja käski pysähtyyn.
Siinä sitten tutki taskut ja kyseli paikallisesta kokkelista mistä ei rehellisesti sanottuna ollu aavistustakaan :D Stilkkareita ei onneks löytäny kun ei huomannu pientä taskuu housuis :) Pienten pupillien johdosta tikkari suuhun ja hetken kuumottelu et näkyykö vai eikö. Ei sitten näkyny ja pääsin jatkaan matkaa.
Vituttaa tuo tuollane...
Melko ihmeellistä touhua kyllä :D Mä oon aina luullu että huumetestin (tikkarin/verikokeet) voi suorittaa silloin vasta kun olisit saattanut syyllistyä esim rattijuopumukseen tai vastaavaan..Aika jännää tommonen et kadulta vaan nappaa ja tikkaria suuhun :D
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Ihan perussettiä. Vituttaa kun ei olekaan päällä mitään = pitää yrittää saada edes joku hikinen käyttörikos.

Sama homma rekkakuskien kanssa. Pysäytellään rekkoja, ja kun jutut on kunnossa (puhallukset, kuorma, ajokiekot yms) niin aletaan etsiä IHAN mitä vain että voidaan sakko kirjoittaa. Jos on ajettu minuuttikin yli sallitun, niin sakko rapsahtaa. Jostakin pitää sanomista saada. Jos ei muuten niin väkisin.

Onneksi osa poliiseista on rennompia. Joskus baarista lennettiin kaverin perseilyn takia pihalle, ja poliisit olivat siellä ovella. Ottivat meidät kaikki erikseen jututteluun. Minulla oli mdma:sta lautaset päässä ja poliisi selvästi tuijotti silmiin koko keskustelun ajan. Näki selvästi että olin käyttänyt, mutta koska käyttäydyin moitteettomasti ja olin kohtelias, ei tullut mitään sanomista. Sanoi vielä lopuksi että "hyvää illanjatkoa, vaikket taida tänä yönä nukutuksi saada" :mrgreen:
Tanz

Post by Tanz »

En oikein tiiä soppelia topikkia, niin kysyn täällä. Mites huumeiden lähetys postissa suomen sisällä? Onko minkälaiset mahdollisuudet jäädä kiinni? Kannabis haisee kyllä, joten siinä riski voi olla suurempi. Mites muut, vaikka essot tms?
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Tanz wrote:En oikein tiiä soppelia topikkia, niin kysyn täällä. Mites huumeiden lähetys postissa suomen sisällä? Onko minkälaiset mahdollisuudet jäädä kiinni? Kannabis haisee kyllä, joten siinä riski voi olla suurempi. Mites muut, vaikka essot tms?
Lätkät, kukat, kukinnot, essot yms yms.. kaikki kulkenut postin kautta ja ei ole mitään ongelmaa ollut.
Kaveri joka postissa töissä on , nauroi että koska näitä paketteja tästä nyt menee tuhansia päivittäin, niin ei TODELLAKAAN ruveta haistelemaan/ravistelemaan/läpivalaisemaan mitään satunnaisia paketteja.
ferox
OD

Post by ferox »

Kottonmouth wrote:Kaveri joka postissa töissä on , nauroi että koska näitä paketteja tästä nyt menee tuhansia päivittäin, niin ei TODELLAKAAN ruveta haistelemaan/ravistelemaan/läpivalaisemaan mitään satunnaisia paketteja.
Aijaa. Itse olen kyllä nähnyt koirapartion Helsingin postikeskuksessa. Mutta ei siitä enempää.
HiisaajaHiisi
Lepakko

Post by HiisaajaHiisi »

Europol: Uusia huumeita tulvii markkinoille ennätystahdilla
Yle wrote:Euroopassa putkahti viime vuonna viranomaisten tietoon ennätysmäärä uusia huumeita. Poliisijärjestö Europol kertoi keskiviikkona, että uusia huumeita tilastoitiin kaikkiaan 41.
Europol ja EU:n huumeita valvova EMCDDA-keskus kertoivat, että yhtä lukuunottamatta kaikki uudet huumeet ovat synteettisiä. Niitä kaupataan usein internetin kautta, ja Euroopan maat työskentelevät parhaillaan uusien huumeiden kieltämiseksi.
Europolin johtaja Rob Wainwright totesi, että uusien synteettisten huumeiden ilmestyminen on tärkeä osa Euroopan nykyistä huumeongelmaa. Vuonna 2009 uusia huumeita havaittiin 24, ja vuonna 2008 vain 13.
Suuri osa uusista huumeista on synteettisiä kannabinoideja, joilla on kannabiksen kaltainen vaikutus. Viranomaisten haaviin jäi myös uusia piristeitä, sekä uudet versiot ketamiinista ja PCP-huumeesta.
AFP, AP, Yle Uutiset
http://www.emcdda.europa.eu/news/2011/2

Kohta pääsee uudet herkut listoille :(
Hiljempaa hyvät ihmiset... hiljempaa! :)
Sleeveless
Psykonautti

Post by Sleeveless »

En tiedä oikein että mihin tämä kuuluu, joten jos laitoin tämän väärään osioon, olen pahoillani.

Onko taikasienten kasvatuspakettien, ns. growboxien, tilaaminen online smartshopeista suomeen laitonta?
haureus
Lepakko

Post by haureus »

Sleeveless wrote:Onko taikasienten kasvatuspakettien, ns. growboxien, tilaaminen online smartshopeista suomeen laitonta?
Kyllä, Taikasieni foorumin puolelta löytyy tarkempaa erittelyä.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

Tuntuu vähän tyhmältä kun nyt vasta olen tajunnut, mutta eihän tuo lääkeluettelo olekaan mikään tappolista. Onko muut tajunneet että:
Postitse voit vastaanottaa lääkkeitä Euroopan talousalueeseen kuuluvasta valtiosta enintään kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän.
Eli kratom, salvia, kava etc pitäisi olla ihan luvallista tilata ETA alueelta? Tutkarit varmaan kaikki on kylläkin rinnastettu reseptilääkkeisiin, mutta että noita voikin tilata EU:sta huoletta?
Neste
OD

Post by Neste »

Respan ne vaatii.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

ferox wrote:
Kottonmouth wrote:Kaveri joka postissa töissä on , nauroi että koska näitä paketteja tästä nyt menee tuhansia päivittäin, niin ei TODELLAKAAN ruveta haistelemaan/ravistelemaan/läpivalaisemaan mitään satunnaisia paketteja.
Aijaa. Itse olen kyllä nähnyt koirapartion Helsingin postikeskuksessa. Mutta ei siitä enempää.
Oliko viikonloppu? Mulla on kerran jäänyt pilvet kiinni ku oli viikonloppu, tosiaan tulee läpi viikolla kaikki.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

Joissakin lääkeainelistan päätöksissä, enimmäkseen synteettisissä tutkareissa, lukee että rinnastetaan reseptilääkkeisin, mutta entäs ne joissa ei lue? Entäs esim. ibuprofeeni? Kysyin asiaa fimealta reilu viikko sitten, mitä dokumentaatiota mahdollisesti tarvitaan, ei ole vielä tullut vastausta.

Edit: Joo vastaus tuli kuten odottaa saattoi, rinnastetaan respalääkkeisiin.
ferox
OD

Post by ferox »

kurz wrote:Joissakin lääkeainelistan päätöksissä, enimmäkseen synteettisissä tutkareissa, lukee että rinnastetaan reseptilääkkeisin, mutta entäs ne joissa ei lue? Entäs esim. ibuprofeeni? Kysyin asiaa fimealta reilu viikko sitten, mitä dokumentaatiota mahdollisesti tarvitaan, ei ole vielä tullut vastausta.

Edit: Joo vastaus tuli kuten odottaa saattoi, rinnastetaan respalääkkeisiin.
Siis häh?
testeri420
OD

Post by testeri420 »

TurhA noitakaan mitään on periaatteessa kieltää koska aina kun joku kielletään niin se "designer" yhtä molekyyliä muuttamalla saa aikaan melkein täysin saman aineen joka taas on laillinen kunnes se kielletään.
Ja kun näitä "desing" huumeita kokoajan tulee lisää ja on ilmeisen helposti saatavilla(?) niin sitten porukkaa alkaa kuolee niihin enemmän kuin nyt ja nämä ns.miedot
huumeet kuten tai esim. kannabis saa enemmän huomiota ja huonompaa mainetta. Kannabishan on myrkkyä,näin sanoo Suomen laki. Mutta silti Suomen lain mukaan sitä saa jokunen ihminen laillisesti apteekista vaivoihinsa.
Mitäs vit**a? Onko tässä jotain hämärää kenties?
Minulta veivät puskat kotoa. Se oli laitonta pitää multaruukkuja,katsoa simpsoneita ja nauraa silmät punaisina. Niin laitonta että käräjäoikeuden määrämät sakot 230€ muutettiin 11 päiväksi vankeutta sitten 2 vuoden päästä. Koska en maksanut sakkoja kun en kokenut tehneeni mitään väärää tai muita vaarantavaa toimintaa. Sitten maksoin kiltisti sakot pois kun 2 viikkoa oli jo etsintäkuulutus päällä siitä muunnosta. Siinä vaiheessa tunsin itseni oikeaksi rikolliseksi. Hyi minua.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
horna
Kameleontti

Post by horna »

Onko missään vielä mitään infoa siitä, mitkä ne mystiset 9 h.luokituksen saavaa tutkaria ovat?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
testeri420
OD

Post by testeri420 »

horna wrote:Onko missään vielä mitään infoa siitä, mitkä ne mystiset 9 h.luokituksen saavaa tutkaria ovat?
En muista mutta tullilaitoksella kyllä pitäis olla lista siitä mitä saa ja mitä ei saa maahan tuoda tai tilata.
Jos ei oo nii aika dodgy meininki...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
horna
Kameleontti

Post by horna »

testeri420 wrote:
horna wrote:Onko missään vielä mitään infoa siitä, mitkä ne mystiset 9 h.luokituksen saavaa tutkaria ovat?
En muista mutta tullilaitoksella kyllä pitäis olla lista siitä mitä saa ja mitä ei saa maahan tuoda tai tilata.
Onhan niillä nykyiset listat, mutta käsittääkseni vielä tämän vuoden puolella piti menmä hlistalle 9 uutta tutkaria.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
testeri420
OD

Post by testeri420 »

horna wrote:
testeri420 wrote:
Onhan niillä nykyiset listat, mutta käsittääkseni vielä tämän vuoden puolella piti menmä hlistalle 9 uutta tutkaria.
Noouu problemouuu, niitä tulee viikossa 40 lisää :up: :doh:
Music is a saint.
Kosmonautti
Psykonautti

Post by Kosmonautti »

Listoja tutkinu pari päivää. AM-2201 laillisuutta mietiskelen?
Taikasienestä poimittua
"Edelleen em. tutkimusselosteen mukaan postihetyksestä löytyi 0,25 grammaaAM-2201 nimistä ainetta (synteettinen kannbinoidi), joka on ns. designhuume, jolla on huumaavia vaikutuksia, mutta sitä ei ole mainittu huumausainelain 372/2008 nojalla annetussa Valtionneuvoston asetuksessa 543/2008. AM-2201-nimistä aineitta ei ole mainittu lääkeluettelon liitteessä 1A (Fimean päätös 1095/2009, 1.1.2010), mutta aine on vaikutuksiltaan verrattavissa ko. liitteessä mainittuihin aineisiin. Fimean päätöksen 1095/2008 1 § mukaan liitteessä 1A mainitut aineet ovat rinnastettavissa lääkemääräyksellä toimitettaviin aineisiin."
Oli jääny tulliin muitten ihme design aineitten kanssa.

Mutta miltään listalta tätä en löytänyt. Eli onko se arpapeliä et saako jos joutuu tullin syyniin?
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Edelleenkin nimenomaan näin, onhan toi sanottu jo ihan älyttömän moneen kertaan täs threadissa. Nykysten käytäntöjen ja lainsäädäntöjen mukaan on oikeesti aika sama, et onko joku aine jossain listoilla vai ei, ainoo mihin se vaikuttaa on ehkä narahtaessa rangaistuksen suuruus.
horna
Kameleontti

Post by horna »

No niin. Nyt mystiset hlistalle menijät selvisivät, eli voittajina selvisivät: 3 jhw-sarjalaista, Methy, Bromo, mCPP ja 2-DPMP. Onnea voittajille.
zerk

Post by zerk »

yay! Mexe ei ole listalla! :D
testeri420
OD

Post by testeri420 »

zerk wrote:yay! Mexe ei ole listalla! :D
Nonni, Nyt se on kirjaimellisesti MXE: Mitä vittua??
Music is a saint.