Kodeiini
-
Tiberius
- Lepakko
Re: Kodeiini
tämä 6h maksaentsyymijudanssi,eli onko se 6 vai 8h kun sanotaan että pitäs pitää väliä?omakohtasesti 4++h siitä kun on alkanut toimimaan niin jo antaa lisää potkua mukavasti lista arttureita.
sitten tämä parasetamoolin maksatoksisuus,eli itse olen ottanut 50g parasetamoolia 24h(100xpanacod ilman mitään erotteluita) aikana ja alat/asat korkeimmillaan 599...eli en kuollu vaikka lekurit näin sanoivatkin."sulla on noin 48h elinaikaa" mutta kuulemma sapen oksentaminen sitten pelasti...buuuuullllshit.eihän ton parasetamoolin maksatoksisuudesta tiedetä varmuudella juuri mitään...."saattaa" ja "voi" ei tismalleen mielestäni tarkota "kyllä"
kattoannoksesta piti kysyä mutta turhaan,kyllä se 500mg toimii paremmin kuin 300mg vaikka jotkut muuta sanovatkin.
sitten tämä parasetamoolin maksatoksisuus,eli itse olen ottanut 50g parasetamoolia 24h(100xpanacod ilman mitään erotteluita) aikana ja alat/asat korkeimmillaan 599...eli en kuollu vaikka lekurit näin sanoivatkin."sulla on noin 48h elinaikaa" mutta kuulemma sapen oksentaminen sitten pelasti...buuuuullllshit.eihän ton parasetamoolin maksatoksisuudesta tiedetä varmuudella juuri mitään...."saattaa" ja "voi" ei tismalleen mielestäni tarkota "kyllä"
kattoannoksesta piti kysyä mutta turhaan,kyllä se 500mg toimii paremmin kuin 300mg vaikka jotkut muuta sanovatkin.
-=€ukataforia eis pathoS=-
-
Infitialis
- Apteekki
Oot jotenkin niin pihalla etten tiedä mistä edes aloittaisin. Sanotaan nyt vain että tiesin ihmisiä jotka kuolivat pelkkiin panacodeihin sinun tyylisellä tempauksella syödä kilpaa 2/3 tippui ja yksi selvisi tehoreissulla. Tässä tapauksessa se kyllä oli maksatoksista. Ei tiedetä juuri mitään?Tiberius wrote:tämä 6h maksaentsyymijudanssi,eli onko se 6 vai 8h kun sanotaan että pitäs pitää väliä?omakohtasesti 4++h siitä kun on alkanut toimimaan niin jo antaa lisää potkua mukavasti lista arttureita.
Pharmaca Fennica wrote: runsaan yliannostuksen yhteydessä saattaa maksan konjugaatiokyky kyllästyä, jonka jälkeen suurempi osa annoksesta metaboloituu oksidatiivisesti. Jos glutationivarastot ehtyvät, alkavat reaktiiviset välituotemetaboliitit sitoutua palautumattomasti maksan makromolekyylien kanssa. Maksavaurion kliiniset oireet tulevat normaalisti esiin vasta muutaman päivän kuluttua. Siksi on tärkeää, että vastalääkehoito aloitettaisiin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa (viimeistään 10-12 tunnin kuluttua) yliannostuksen jälkeen, jotta maksavaurio voitaisiin estää tai rajoittaa.
"Larson AM, Polson J, Fontana RJ, et al. (2005). "Acetaminophen-induced acute liver failure: results of a United States multicenter, prospective study". Hepatology 42 (6): 1364–72. doi:10.1002/hep.20948. PMID 16317692.wikipedia wrote: Paracetamol hepatotoxicity is, by far, the most common cause of acute liver failure in both the United States and the United Kingdom
"Ryder SD, Beckingham IJ (2001). "ABC of diseases of liver, pancreas, and biliary system. Other causes of parenchymal liver disease". BMJ 322 (7281): 290–92. doi:10.1136/bmj.322.7281.290. PMC 1119531. PMID 11157536.
"FDA May Restrict Acetaminophen". Webmd.com. 2009-07-01. Retrieved 2011-03-19.wikipedia wrote: In June 2009, a U.S. Food and Drug Administration (FDA) advisory committee recommended that new restrictions should be placed on paracetamol usage in the United States to help protect people from the potential toxic effects. The maximum dosage at any given time would be decreased from 1000 mg to 650 mg, while combinations of paracetamol and narcotic analgesics would be prohibited.
Pidähän mielessäsi että voi ja saattaa on täyttä todellisuutta useimmilla...http://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/summary/summary.cgi?cid=1983&loc=ec_rcs wrote: /HUMAN EXPOSURE STUDIES/ Acetaminophen toxicity may result from a single toxic dose, from repeated ingestion of large doses of acetaminophen (e.g., 7.5-10 g daily for 1-2 days), or from chronic ingestion of the drug. Dose-dependent, hepatic necrosis is the most serious acute toxic effect associated with overdosage and is potentially fatal.
/HUMAN EXPOSURE STUDIES/ Three hundred and seven cases of liver injury associated with acetaminophen use were reported to the US Food and Drug Administration (FDA) from January 1998 to July 2001. Sixty percent of these adverse events were categorized as severe life-threatening injury with liver failure (category 4); 40% of patients died. Review of these case reports indicates that use of higher than recommended daily dosages of acetaminophen results in adverse hepatotoxic effects more often than use of recommended dosages.
Parhaat karstat on pohjalla.
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Mitä vittua jätkä? Etkö tajua että parasetamolin yliannostukseen kuolee ihan helvetisti ihmisiä joka vuosi syötyään sitä liikaa? Tiedossa on kyl ihan hyvinkin miten parasetamoli vaikuttaa ja miksi se on maksalle vaarallinen. Itse parasetamoli ei ole se joka tappaa vaan sen metaboliatuote NAPQI joka paskoo maksan jos parasetamolia otetaan noin järkyttävä annos. Se että oot ite sattunut selviämään nipinnapin tuollaisesta annoksesta ei todellakaan tarkota et parasetamoli ois nyt jotenkin todettu vaarattomaks ja yliannostukseen ei vois kuolla. Joku järki käteen nyt. Onhan sitä ihmisiä pudonnut lentokoneesta ja pilvenpiirtäjien katoilta ja jäänyt henkiin...Tiberius wrote:sitten tämä parasetamoolin maksatoksisuus,eli itse olen ottanut 50g parasetamoolia 24h(100xpanacod ilman mitään erotteluita) aikana ja alat/asat korkeimmillaan 599...eli en kuollu vaikka lekurit näin sanoivatkin."sulla on noin 48h elinaikaa" mutta kuulemma sapen oksentaminen sitten pelasti...buuuuullllshit.eihän ton parasetamoolin maksatoksisuudesta tiedetä varmuudella juuri mitään...."saattaa" ja "voi" ei tismalleen mielestäni tarkota "kyllä"
Ja mitä tohon maksaentsyymiin ja kattoannokseen tulee niin täs topicissa oli just spekuloitu miten kodeiinin morfiiniks metaboloituminen on vaan pieni osa kodeiinin vaikutusta ja suurin osa kodeiinin vaikutuksesta tulee ihan muuta kautta, joten kyllä buustiminen toimii mihin aikaan tahansa ja vaikutus tosiaan kovenee yli 300mg otettunakin.
-
Tiberius
- Lepakko
no eipä ole kuollut ketään ketä tunnen ja kyllä porukat isolla kouralla noita rouskii menemään.jopa tenoxeilla sai 1 apina ittensä hengiltä mutta pannareilla?0.oon kanssa lukenu "slow suicide" juttuja mut en silti kovin vakavasti tota ota.ehkä huomenna herään keltaisena.
en todellakaan kiistä sitä etteikö joidenkin ihmisten maksa palaisi tuosta mutta nää turvarajojen yms muuttelut eivät vakuuta.
ja se bullshit oli siihen lekureiden kommenttiin,ei siihen etteikö tuo olisi isoilla annoksilla hazardia settiä.
en todellakaan kiistä sitä etteikö joidenkin ihmisten maksa palaisi tuosta mutta nää turvarajojen yms muuttelut eivät vakuuta.
ja se bullshit oli siihen lekureiden kommenttiin,ei siihen etteikö tuo olisi isoilla annoksilla hazardia settiä.
-
eNZYMe
- OD
Huh huh. Parasetamoliin on kuollut ihmisiä ottamalla alle 20 kpl. 500mg tablettia pitkin päivää (ei kerralla). Tuosta on tuhansia dokumentoituja tapauksia ympäri maailmaa. Yksilöllisiä eroja on paljon keho pystyy plikkomaan, mutta jo 10 napilla kerralla voit saada maksaan vahinkoa aikaan. Vaikka selviäisit mega-annoksesta, niin ihan mahdollista, että saat aikaan maksavaurion. Maksakirroosi ei ole kiva tauti. Vaikea todeta ilman koepalaa ja voi mennä vuosia tai muutama vuosikymmen ennen kuin maksa poksahtaa.
Parasetamolin yliannostukseen on toimiva lääke, Asetyylikysteiini, jota saa ostettua reseptivapaasti.
Parasetamolin yliannostukseen on toimiva lääke, Asetyylikysteiini, jota saa ostettua reseptivapaasti.
-
Tiberius
- Lepakko
Joo siis mun tarkotus nyt ei ollut vähätellä tota parasetamoolin vaarallisuutta mutta tältä foorumilta löytyy pari fiksuakin jannua.
parasetamoolin puoliintumisajaksi annettiin tarkka 2h tuolloin kun ton 100 rouhin,laskekaa itse siitä kuinka paljon tuota teoriassa voi niellä ja pysyä ns turvarajojen sisällä,koska se ei ole myrkyllistä ellet ylitä tuota 5g/pv(laitoin nyt 5g kun siitä helppo laskea vaikka tiedän tämän olevan nykyään 3g ja muutama vuos sitte oli 4g)otat 5g kerralla,2h päästä sulla on 2,5g tuota,joten voit taas ottaa 2,5g jne,,,,eikö?
itse söin kun en paremmin tiennyt.vastaavaa en koskaan enää tee(ainakaan erottelematta)mutta kyllä 10g päiväseteillä menen aika useinkin kun kituutan ilman subua.
sori jos nyt loukkasin jotakuta tuolla puoltrollijutulla,jotenkin toi "venlafaxiinin viihdekäyttö" topic sai mut uudelleen arvioimaan sivustoa ja trolli-antti pompahti hetkeksi pintaan.olisin voinut artikuloida jutun asiallisesti alun alkaen.
parasetamoolin puoliintumisajaksi annettiin tarkka 2h tuolloin kun ton 100 rouhin,laskekaa itse siitä kuinka paljon tuota teoriassa voi niellä ja pysyä ns turvarajojen sisällä,koska se ei ole myrkyllistä ellet ylitä tuota 5g/pv(laitoin nyt 5g kun siitä helppo laskea vaikka tiedän tämän olevan nykyään 3g ja muutama vuos sitte oli 4g)otat 5g kerralla,2h päästä sulla on 2,5g tuota,joten voit taas ottaa 2,5g jne,,,,eikö?
itse söin kun en paremmin tiennyt.vastaavaa en koskaan enää tee(ainakaan erottelematta)mutta kyllä 10g päiväseteillä menen aika useinkin kun kituutan ilman subua.
sori jos nyt loukkasin jotakuta tuolla puoltrollijutulla,jotenkin toi "venlafaxiinin viihdekäyttö" topic sai mut uudelleen arvioimaan sivustoa ja trolli-antti pompahti hetkeksi pintaan.olisin voinut artikuloida jutun asiallisesti alun alkaen.
-
Infitialis
- Apteekki
Kun glutationin vastaanottokyky kyllästetään maksassa jatkuvalla parasetamolin metaboliatuote NAPQIn vyöryllä sen konjugaatio (myrkkyjen muuttaminen myrkyttömäksi) kyky häviää ja tällöin parasetamolin puoliintumisajalla ei ole hirveästi merkitystä tämän asian kanssa, tällöin voi enää asetyylikysteiini auttaa vähentämään vaurion syntyä, se on glutationin esiaste. Kerro toki jos olen väärässä?Tiberius wrote:Joo siis mun tarkotus nyt ei ollut vähätellä tota parasetamoolin vaarallisuutta mutta tältä foorumilta löytyy pari fiksuakin jannua.
EDIT: ELI MIKÄÄN TURVARAJA EI ENÄÄ PELASTA MAKSAA VAURIOLTA JOS SEN SIETOKYKY ON KERETTY YLITTÄMÄÄN, TÄMÄ ONNISTUU YHTÄ HYVIN JATKUVALLA PIENELLÄ SYÖTÖLLÄ KUN VÄHÄN HARVEMMALLA RAJULLA KÄDELLÄ.
Parhaat karstat on pohjalla.
-
zerk
En ymmärrä miten se vesierottelu on niin helvetin iso homma, että mielummin riskeeraa maksansa terveyden... Eikö sulla riitä päivästä puolta tuntia siihen?
-
Kottonmouth
Ei kyse varmaan ole ajasta, vaan siitä ettei tajua.zerk wrote:En ymmärrä miten se vesierottelu on niin helvetin iso homma, että mielummin riskeeraa maksansa terveyden... Eikö sulla riitä päivästä puolta tuntia siihen?
-
zerk
Se on hyvä tajuta sit siinä vaiheessa ku maksa pettää ja ollaan elinsiirtojonossaKottonmouth wrote:Ei kyse varmaan ole ajasta, vaan siitä ettei tajua.zerk wrote:En ymmärrä miten se vesierottelu on niin helvetin iso homma, että mielummin riskeeraa maksansa terveyden... Eikö sulla riitä päivästä puolta tuntia siihen?
-
Kottonmouth
Sen siitä saa kun menee tekemään asioita pää perseessä, ottamatta mistään etukäteen selvää 
Varsinkin kun ottaa huomioon ,että parasetamoolin vaarallisuus isoissa määrissä on yhtä yleisesti tiedossa, kuin se ettei rekkojen alle kannata hyppiä.
Saattaa käydä huonosti.
Darwinhan nämä yleensä poimii. Jos ei heti, niin sitten vähän myöhemmin.
Varsinkin kun ottaa huomioon ,että parasetamoolin vaarallisuus isoissa määrissä on yhtä yleisesti tiedossa, kuin se ettei rekkojen alle kannata hyppiä.
Darwinhan nämä yleensä poimii. Jos ei heti, niin sitten vähän myöhemmin.
-
Tiberius
- Lepakko
joo siis tottakai erottelen nykyään jos reilummin otan.8v ajan kuitenkin aika aktiivisesti rouskinut menemään.
ja tuo luonnonvalinta on kyllä totta.harmi kun ei toimi kaikkien kohdalla.
ja tuo luonnonvalinta on kyllä totta.harmi kun ei toimi kaikkien kohdalla.
-
mattipatti
- Psykonautti
Uskaltaako ottaa koksuu kun on 10mg cipralex respa alla? Meneekö ihan kuutamolle?
Last edited by King Ink on Sun 20 May 2012, 15:34, edited 2 times in total.
-
Touchet
- Moderator
Eh. Kokaiinia vai kodeiinia?mattipatti wrote:Uskaltaako ottaa koksuu kun on 10mg cipralex respa alla? Meneekö ihan kuutamolle?
Sitalopraamin ei pitäisi ainakaan tuollaisella annostuksella blokata mitään.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
— Professori Louis Lewin, 1924
-
mattipatti
- Psykonautti
Tuli pieni näppäily virhe. Kodeiinia tarkoitin.
-
Tiberius
- Lepakko
saattanee toi jotakin vaikuttaa mutta kyllä pääsääntösesti sanoisin että uskaltaa ottaa kodea vaikka citalopraami lääkitys olisikin.ja pitäis koden kyllä toimiakkin 
-
zerk
No et sä tuosta ainakaan kuutamolle mene sen enempää kuin pelkästä kodeiinistakaan. Cipralex on käsittääkseni heikko CYP2D6- entsyymin inhibiittori, eli korkeintaan se saattaa laimentaa vaikutuksia todella lievästi (CYP2D6 on vastuussa kodeiinin muuntamisesta morfiiniksi - toisaalta jotkut ovat nykyisin sitä mieltä, että kodeiinin analgeettinen teho ei perustuisikaan morfiiniin vaan johonkin aivan muuhun. Tähän aiheeseen en ole juurikaan perehtynyt joten en siihen sen syvemmin puutu). Noin pienellä dosella en usko, että huomaat edes yhtään mitään.mattipatti wrote:Uskaltaako ottaa kodeiinia* kun on 10mg cipralex respa alla? Meneekö ihan kuutamolle?
Lyhyesti: ota vaan kodeiinia.
Olipas muuten tarpeellinen ja informatiivinen postaus!Tiberius wrote:saattanee toi jotakin vaikuttaa mutta kyllä pääsääntösesti sanoisin että uskaltaa ottaa kodea vaikka citalopraami lääkitys olisikin.ja pitäis koden kyllä toimiakkin
-
Happohuppu
- Apteekki
Sori että menee OT:ksi mutta pakko kysyä pari asiaa:
Ja sitten takaisin topicin aiheeseen:
Ihan pelkillä Tenoxeilla? Olen ollut siinä käsityksessä, että jos bentsoilla saa itseltään nirrin pois niin ansaitsisi mitalin tai vähintään kunniamaininnan.Tiberius wrote:jopa tenoxeilla sai 1 apina ittensä hengiltä mutta pannareilla?
Ja sitten takaisin topicin aiheeseen:
Itselläni oli kyse vain siitä, että en jaksanut ja viitsinyt. Kerta-annokseni oli yleensä 10 tai 12 kpl, ja jatkoin sitä niin pitkään ettei Panacodit enää vaikuttaneet (käytin päivittäin noin 9 kuukautta). Maksa-arvot on kunnossa, johtuuko sitten tuurista vai mistä...Kottonmouth wrote:Ei kyse varmaan ole ajasta, vaan siitä ettei tajua.zerk wrote:En ymmärrä miten se vesierottelu on niin helvetin iso homma, että mielummin riskeeraa maksansa terveyden... Eikö sulla riitä päivästä puolta tuntia siihen?
Last edited by King Ink on Sun 20 May 2012, 15:29, edited 1 time in total.
Reason: Editoin stimuja ja SSRI:tä koskevan keskustelun amfetamiini-ketjuun.
Reason: Editoin stimuja ja SSRI:tä koskevan keskustelun amfetamiini-ketjuun.
Looking for planet Gong...
-
Kottonmouth
No sulla on ollu annokset jotain ihan muuta kuin Tiberiuksen mainitsemat 100 kpl 
-
Petri6
- OD
Näinhän se on, mutta tematsepaami näyttää olevan siitä harvinainen poikkeus, että sillä tuo ilmeisesti onnistuu. Tosin siinäkään ei varmasti ihan pienistä määristä puhuta.Happohuppu wrote:Sori että menee OT:ksi mutta pakko kysyä pari asiaa:
Ihan pelkillä Tenoxeilla? Olen ollut siinä käsityksessä, että jos bentsoilla saa itseltään nirrin pois niin ansaitsisi mitalin tai vähintään kunniamaininnan.Tiberius wrote:jopa tenoxeilla sai 1 apina ittensä hengiltä mutta pannareilla?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
mentalhell
- Kameleontti
Mä oon syönyt 100 kpl purkin 20 mg Tenoxeja, isohkon buprenorfiini määrän päälle. En delannu.
Olen tosin aika tolehomo ja blackout kyllä tuli muutamaksi vuorokaudeksi. Myös 100 x 2 mg Rivatril olen syönyt kerralla.
Ei kyllä mitään järkeä noissa teoissa, mutta ei bentsoihin kovin helpolla kuole. Aika sankari saa olla että pelkkiin benjoihin kuolee.
Samaten olen myös 60 Stilnoct 10 mg tablettia syönyt kerralla, kera 90 x 15 mg Oxaminien. Päivän muistikatkos. 2 mg Xanoreitakin olen syönyt joskus päivässä jonkun 50 - 70 kappaletta.
Mun pitäs olla kuollu kyllä jos bentsot helposti tappais, noissa on ollu mukana aina buprea myös. Tosi usein olen syönyt järjettömiä määriä bentsoja, syytä en tiedä. Yleensä tullut rouskittua eikä ole tajunnut vaan, mutta tuon yhden kerran söin jostain syystä koko 100 x Tenox purkin kerralla, en tiedä miksi. En ollut selvinpäin.
Näistä kokemuksista sanoisin että hyvin outoa että joku on kuollut pelkkiin tennareihin, tai no.. Kumminkin.
Olen tosin aika tolehomo ja blackout kyllä tuli muutamaksi vuorokaudeksi. Myös 100 x 2 mg Rivatril olen syönyt kerralla.
Ei kyllä mitään järkeä noissa teoissa, mutta ei bentsoihin kovin helpolla kuole. Aika sankari saa olla että pelkkiin benjoihin kuolee.
Samaten olen myös 60 Stilnoct 10 mg tablettia syönyt kerralla, kera 90 x 15 mg Oxaminien. Päivän muistikatkos. 2 mg Xanoreitakin olen syönyt joskus päivässä jonkun 50 - 70 kappaletta.
Mun pitäs olla kuollu kyllä jos bentsot helposti tappais, noissa on ollu mukana aina buprea myös. Tosi usein olen syönyt järjettömiä määriä bentsoja, syytä en tiedä. Yleensä tullut rouskittua eikä ole tajunnut vaan, mutta tuon yhden kerran söin jostain syystä koko 100 x Tenox purkin kerralla, en tiedä miksi. En ollut selvinpäin.
Näistä kokemuksista sanoisin että hyvin outoa että joku on kuollut pelkkiin tennareihin, tai no.. Kumminkin.
-
zerk
No ainakin se on saatanan vaarallista syödä tollasia määriä bentsoja - jo pelkästään siksi, että kaatuessaan satuttaa itsensä pahastikin.
Mulle ainakin avoimen osaston ylilääkäri totesi, että bentsot voi todella suurina määrinä olla jopa tappavia (muistaakseni siin oli hengityslaman lisäksi jokin muu komplikaatio myös lisänä) ja ilmeisesti toleranssilla on tässä suuri merkitys. Jos en väärin muista, niin toleranssia omaava henkilö ei suurillakaan annoksilla pysty henkeään pelkillä bentsoilla ottamaan (paitsi triatsolaamilla, kuulemma poikkeuksellisen vaarallinen bentso myös psykkisten sivuvaikutusten lisäksi) mutta toleranssia omaamaton voi kyllä tähän pystyä. Harvinaistahan se on, että joku täysin ilman bentsotolea ottaa hemmetin ison annoksen ja onnistuu tappamaan itsensä. Mutta mahdollista se ilmeisesti on.
mentalhell, en välttämättä ihan noin huolettomasti puhuis noinkin vaarallisista komboista. Ihan vain varmuuden vuoksi. Ei vaadi suurta vaivaa mutta siitä voi olla jollekin toiselle valtava hyöty, eikö?
Meneepä reilusti offtopic. Niin, kodeiinista piti keskustella. Jostain syystä kodeiini yksin on mulle nykyisin hyvinkin turha douppi. Nuokkuja nyt olis ihan naurettavaa edes toivoa mut euforiaakaan ei ollut juuri havaittavissa, kun viimeksi kokeilin. Tällöin olin myös laskenut mun opiaattitolet huomattavan alhaisiksi. Kai aika suuri kestotoleranssi on mulle jäänyt. Mutta toisaalta tramadolin kanssa yhdessä vaikutus on todella miellyttävä, itseasiassa yks mun lempikomboista - vaikka kokeillessa on ollut aina suuri opioiditoleranssi. Tuntuu boostaavan toinen toisiaan tosi euforisesta ja sai jopa vähän nuokkuja aikaiseksi. Taustalla oli tosin klonatsepaamia ehkäisemässä kouristuksia mutta mulla klonatsepaami ei juuri tunnu ainakaan boostaavan opioideja niin pienillä annoksilla.
Mulle ainakin avoimen osaston ylilääkäri totesi, että bentsot voi todella suurina määrinä olla jopa tappavia (muistaakseni siin oli hengityslaman lisäksi jokin muu komplikaatio myös lisänä) ja ilmeisesti toleranssilla on tässä suuri merkitys. Jos en väärin muista, niin toleranssia omaava henkilö ei suurillakaan annoksilla pysty henkeään pelkillä bentsoilla ottamaan (paitsi triatsolaamilla, kuulemma poikkeuksellisen vaarallinen bentso myös psykkisten sivuvaikutusten lisäksi) mutta toleranssia omaamaton voi kyllä tähän pystyä. Harvinaistahan se on, että joku täysin ilman bentsotolea ottaa hemmetin ison annoksen ja onnistuu tappamaan itsensä. Mutta mahdollista se ilmeisesti on.
mentalhell, en välttämättä ihan noin huolettomasti puhuis noinkin vaarallisista komboista. Ihan vain varmuuden vuoksi. Ei vaadi suurta vaivaa mutta siitä voi olla jollekin toiselle valtava hyöty, eikö?
Meneepä reilusti offtopic. Niin, kodeiinista piti keskustella. Jostain syystä kodeiini yksin on mulle nykyisin hyvinkin turha douppi. Nuokkuja nyt olis ihan naurettavaa edes toivoa mut euforiaakaan ei ollut juuri havaittavissa, kun viimeksi kokeilin. Tällöin olin myös laskenut mun opiaattitolet huomattavan alhaisiksi. Kai aika suuri kestotoleranssi on mulle jäänyt. Mutta toisaalta tramadolin kanssa yhdessä vaikutus on todella miellyttävä, itseasiassa yks mun lempikomboista - vaikka kokeillessa on ollut aina suuri opioiditoleranssi. Tuntuu boostaavan toinen toisiaan tosi euforisesta ja sai jopa vähän nuokkuja aikaiseksi. Taustalla oli tosin klonatsepaamia ehkäisemässä kouristuksia mutta mulla klonatsepaami ei juuri tunnu ainakaan boostaavan opioideja niin pienillä annoksilla.
-
mentalhell
- Kameleontti
Joo, tossa olikin mainittuna että tommoset bentsomäärät on typerää tuhlausta yms. En suosittele.
Mutta kumminkaan _pelkät_ bentsot ei ole erikoisen vaarallisia, ellei sitten kuosissa kaatuile tai tee jotain tyhmää, yleensä se kyllä on mennyt niin että olen vaan nukkunut tai tapittanut telkkaria aivan koomassa, eikä mitään erikoista ole tapahtunut. Viinan kanssa asia on sitten ihan eri.
Bentsojen vaarallisuus tulee esiin kun ne yhdistetään alkoholiin/opioideihin tai muihin lamaaviin aineisiin.
Nykyisin syön ainoastaan Rivatriliä ja sitäkin hyvin kohtuullisina määrinä (4 mg / vrk). Joskus otan vähän enemmän, 10 mg vuorokaudessa ei vielä aiheuta muistikatkosta mulle, siitä yli kun menee niin alkaa pätkimään yleensä. Joskus on mukavaa ottaa pari ylimääräistä kakkosta, ihan vaan rentoutumiseen. Eihän ne bentsot mitään euforisia yksinään ole mutta onhanse rauhallinen lunki olo ihan jepa. Ilman toleranssia joku 4 - 5 mg annos Rivatriliä saattaa pistää nupin aika sekaisin, tai jos ei ole ennen kokeillut.
Meni vähän ohi aiheen mutta ottakaa iisisti lamaavien aineitten kanssa, niitten yhdistely on kumminkin arpapeliä aina. (Liian isoilla annoksilla suhteessa sietokykyyn.) Kerroin vain omista äärimmäisistäni kokemuksista ryynien kanssa, mitään turvallista niissä ei ole, pääpointti oli vaan että bentsot ei itsessään tapa helposti mutta ei kannata testailla rajojaan kumminkaan. Eikä siitä mitään varsinaista iloa ole, blackoutit vaan.
Mutta kumminkaan _pelkät_ bentsot ei ole erikoisen vaarallisia, ellei sitten kuosissa kaatuile tai tee jotain tyhmää, yleensä se kyllä on mennyt niin että olen vaan nukkunut tai tapittanut telkkaria aivan koomassa, eikä mitään erikoista ole tapahtunut. Viinan kanssa asia on sitten ihan eri.
Bentsojen vaarallisuus tulee esiin kun ne yhdistetään alkoholiin/opioideihin tai muihin lamaaviin aineisiin.
Nykyisin syön ainoastaan Rivatriliä ja sitäkin hyvin kohtuullisina määrinä (4 mg / vrk). Joskus otan vähän enemmän, 10 mg vuorokaudessa ei vielä aiheuta muistikatkosta mulle, siitä yli kun menee niin alkaa pätkimään yleensä. Joskus on mukavaa ottaa pari ylimääräistä kakkosta, ihan vaan rentoutumiseen. Eihän ne bentsot mitään euforisia yksinään ole mutta onhanse rauhallinen lunki olo ihan jepa. Ilman toleranssia joku 4 - 5 mg annos Rivatriliä saattaa pistää nupin aika sekaisin, tai jos ei ole ennen kokeillut.
Meni vähän ohi aiheen mutta ottakaa iisisti lamaavien aineitten kanssa, niitten yhdistely on kumminkin arpapeliä aina. (Liian isoilla annoksilla suhteessa sietokykyyn.) Kerroin vain omista äärimmäisistäni kokemuksista ryynien kanssa, mitään turvallista niissä ei ole, pääpointti oli vaan että bentsot ei itsessään tapa helposti mutta ei kannata testailla rajojaan kumminkaan. Eikä siitä mitään varsinaista iloa ole, blackoutit vaan.
-
Tiberius
- Lepakko
joo,100x20mg teki työnsä.omastakin mielestä tuo tuntuu mahottomalta mutta kyseessä oli 55kg muija niin saattanee vaikuttaa asiaan.tosin ei nollatoleilla.Petri6 wrote:Näinhän se on, mutta tematsepaami näyttää olevan siitä harvinainen poikkeus, että sillä tuo ilmeisesti onnistuu. Tosin siinäkään ei varmasti ihan pienistä määristä puhuta.Happohuppu wrote:Sori että menee OT:ksi mutta pakko kysyä pari asiaa:
-
taciturn
- Karvakuono
Meni vähän vituiksi tän aineen kanssa. Sain aikoinaan codeja hampaanpoiston jälkeiseen kipuun. Silloin vesierottelin 'bout 15kpl ja hörppäsin. Hyvin kolisi, ja istuskelin muutaman kesäisen päivän taju taskusta pilkottaen, suu verta valuen lähipuistossa. Olutta tietenkin mukana ja positiivinen kuva jäi.
Mutta eilen....
Hankin kaverilta paketin Ardinexeja (kodeiini 30mg/ibuprofeeni 200mg) subuviekkareihin, koska nyt sain tosissani motivaation lopettaa, sovittiin avovaimon kanssa että doupin veto loppuu kokonaan, tai ainakin jää vain erikoistapauksiiin, ja hommataan itsemme irti kaikista riippuvuuksista. Itelle pahin on tuo subu, emännälle lähinnä piikki. Aattelin että kun näitä nyt kerta on 100kpl, niin vedetään nyt yhdet kuosit vielä, ja loput jääköön viekkareihin subun rinnalle. (ja todellakin jääkin eilisen kokemuksen jälkeen!) Ei ihan kylmiltään uskalla ruveta lopettamaan kun tässä nyt loppuun mennyt ~4-8mg päivässä, ja vähän hälyyttävästi enenemässä määrin IV:nä loppua kohden.
Eilen aloitin iltapäivästä eroittelemalla 300mg kodea. Tuli vähän lämmin, ja kävi kutittamaan. Ei sen ihmeempiä. Kutinan sain pois Heinixillä. Aattelin, että ei varmaan oikein futaa, kun edellisenä päivänä oli mennyt juhlan kunniaksi koko kasinappi. Muutaman tunnin päästä erottelin sitten toiset 300mg. Ei juuri muutosta olossa, joten nostin annoksen vielä 900 milliin. Hetkeksi tuli varsin hyväkin olo, mutta sitä ei kauaa kestänyt... Menin AIVAN VITUN SEKAISIN, jalat eivät kantaneet, tuli älyttömän paha olo, kutitti jokapuolelta aivan törkeän paljon. Kävin sohvalle lepäämään ja odottelemaan, josko olo paranisi. Vaan eipä parantunut. Makasin siinä sohvalla taju taskussa muutaman tunnin, ja jossain vaiheeessa kun huomasin että emäntä on käynyt nukkumaan, kömmin viereen. Aamulla piti lähtä eläinlääkärissä käymään, mutta toisin kävi. Avokki potki minut hereille, mutta nähdessään naamani totesi että parempi että jään kotiin...
Olin aivan turvoksissa koko jätkä, aamulla en saanut edes silmiä auki tai kättä lähellekkään nyrkkiin. Kutina, ja olo muutenkin oli aivan saatanan kamala. Avokille erottelin ~600mg, hänelle ei tullut mitään vastaavaa, ei edes oikeestaan oloja kuulemma. Joskus viiden aikaan illasta sain itseni vihdoin kammettua sängystä ylös, ja totesin että ei tätä olo kestä millään. Aattelin että xone varmaan auttaa, kun siinä sitä naloksoniaki, niin luulis lähtevän kodeiinin ainakin elimistöstä pois. Käytiin hakemassa napit, ja heitin IV;nä noin vartin napista (oli vähän kiire saada se olo pois) ja ehkä 30min sen jälkeen vielä 'bout millin kielen alle, ja 20mg Loratadinia (allergialääke.) Nyt piikistä 'bout tunti aikaa, olo kohentunut aika reippaasti, mutta edelleen kutittaa aivan perkeleesti joka paikasta, ja jotenkin palelee. Silmät näyttää kuulemma siltä, että olisin itkenyt ne päästäni.
Hypoteesi: Jääköön kodeiinin viihdekäyttö muille.
Mutta eilen....
Eilen aloitin iltapäivästä eroittelemalla 300mg kodea. Tuli vähän lämmin, ja kävi kutittamaan. Ei sen ihmeempiä. Kutinan sain pois Heinixillä. Aattelin, että ei varmaan oikein futaa, kun edellisenä päivänä oli mennyt juhlan kunniaksi koko kasinappi. Muutaman tunnin päästä erottelin sitten toiset 300mg. Ei juuri muutosta olossa, joten nostin annoksen vielä 900 milliin. Hetkeksi tuli varsin hyväkin olo, mutta sitä ei kauaa kestänyt... Menin AIVAN VITUN SEKAISIN, jalat eivät kantaneet, tuli älyttömän paha olo, kutitti jokapuolelta aivan törkeän paljon. Kävin sohvalle lepäämään ja odottelemaan, josko olo paranisi. Vaan eipä parantunut. Makasin siinä sohvalla taju taskussa muutaman tunnin, ja jossain vaiheeessa kun huomasin että emäntä on käynyt nukkumaan, kömmin viereen. Aamulla piti lähtä eläinlääkärissä käymään, mutta toisin kävi. Avokki potki minut hereille, mutta nähdessään naamani totesi että parempi että jään kotiin...
Olin aivan turvoksissa koko jätkä, aamulla en saanut edes silmiä auki tai kättä lähellekkään nyrkkiin. Kutina, ja olo muutenkin oli aivan saatanan kamala. Avokille erottelin ~600mg, hänelle ei tullut mitään vastaavaa, ei edes oikeestaan oloja kuulemma. Joskus viiden aikaan illasta sain itseni vihdoin kammettua sängystä ylös, ja totesin että ei tätä olo kestä millään. Aattelin että xone varmaan auttaa, kun siinä sitä naloksoniaki, niin luulis lähtevän kodeiinin ainakin elimistöstä pois. Käytiin hakemassa napit, ja heitin IV;nä noin vartin napista (oli vähän kiire saada se olo pois) ja ehkä 30min sen jälkeen vielä 'bout millin kielen alle, ja 20mg Loratadinia (allergialääke.) Nyt piikistä 'bout tunti aikaa, olo kohentunut aika reippaasti, mutta edelleen kutittaa aivan perkeleesti joka paikasta, ja jotenkin palelee. Silmät näyttää kuulemma siltä, että olisin itkenyt ne päästäni.
Hypoteesi: Jääköön kodeiinin viihdekäyttö muille.
"ku hommat lähti hanskasta nii näpit jääty"
-
Soppaluu
- Lepakko
^ ihan saatanallisia määriä kodeiinia oot vetäny 
-
zerk
Se on aika moneen kertaan sanottu ettei sitä 400mg kannata kodeiinin kanssa ainakaan ylittää. Silloin nimenomaan vaan noi sivuoireet voimistuu usein aika rajusti, ihan selkee histamiinireaktiohan toi on. Ja jos edeltäneenä päivänä ollaan vielä vedetty burpee niin tuplasti typerä temppu.
-
taciturn
- Karvakuono
Jep. Noh, jos tahtoo jotain hyvää hakea tosta, niin pysyypähän nuo artut jatkossa täysin siinä tarkoituksessa, mihin ne on hommattukin, eli bupresta vieroittautumiseen. Edelleen kutittaaa ja iho on kananlihalla.zerk wrote:Se on aika moneen kertaan sanottu ettei sitä 400mg kannata kodeiinin kanssa ainakaan ylittää. Silloin nimenomaan vaan noi sivuoireet voimistuu usein aika rajusti, ihan selkee histamiinireaktiohan toi on. Ja jos edeltäneenä päivänä ollaan vielä vedetty burpee niin tuplasti typerä temppu.
"ku hommat lähti hanskasta nii näpit jääty"
-
Kottonmouth
Ensiapu 3 koulutuksessa kouluttaja sanoi että esimerkiksi jos varpaiden välissä on haava, niin siihen laitetaan jotakin jauhetta (en muista kirveelläkään nimeä) ja jos elimistössä on kodeiinia niin tämä jauhe ja kodeiini saavat aikaan vaikutuksen joka 3-4 kertaistaa kodukan vaikutuksen. Onko tästä joku muu kuullut mitään?
Panacodeja löytyy kaapista helvetisti, voisi testata huvikseen jos keksisi mikä se jauhe oikein oli nimeltään (ja saako sitä jostain).
Panacodeja löytyy kaapista helvetisti, voisi testata huvikseen jos keksisi mikä se jauhe oikein oli nimeltään (ja saako sitä jostain).
-
eNZYMe
- OD
Veikkaisin, että tehostaa pelkästään kivun vähenemistä siitä haavasta. Ei päihdyttäviä vaikutuksia.Kottonmouth wrote:Ensiapu 3 koulutuksessa kouluttaja sanoi että esimerkiksi jos varpaiden välissä on haava, niin siihen laitetaan jotakin jauhetta (en muista kirveelläkään nimeä) ja jos elimistössä on kodeiinia niin tämä jauhe ja kodeiini saavat aikaan vaikutuksen joka 3-4 kertaistaa kodukan vaikutuksen. Onko tästä joku muu kuullut mitään?