Silokit ( P. semilanceata )

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
_Melba
Kameleontti

Re: Silokit ( P. semilanceata )

Post by _Melba »

Kaveri toi pihaltaan poimimiansa silokkeja minulle perjantaina ~100kpl. Pahat nousut oli, mutta sitten muistin että kyllä se siitä tasottuu se olo, niin kuin tekikin niin fiilis oli tosi jees koko loppu illan. Vähän siinä alkoholiakin otettiin ja savuja polttiin päälle. Oli mahtavaa. Äkkiä lisää sieniä. Oulusta nämä löytyi=). Nyt kun vielä todistettu että psilosybiini estää masennusta! Mulla yleensä syksysin saattaa olla vähän alakuloisuutta. Nyt on sekin taltutettu joksikin aikaa. Tänään pitkästä aikaa esim. kokkasin ihan itelle vain sekä siivosin ja kävin asioilla, heheh:D..
Death
Apteekki

Post by Death »

Tuntuu paljon löytyvän tuolta pohjois/keski suomesta. Ite kävin täältäpäin (stadi) kattelee niin 10kpl löysin. Suht pieniä olivat..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
Mustikka
Karvakuono

Post by Mustikka »

_Melba wrote:Kaveri toi pihaltaan poimimiansa silokkeja minulle perjantaina ~100kpl. Pahat nousut oli, mutta sitten muistin että kyllä se siitä tasottuu se olo, niin kuin tekikin niin fiilis oli tosi jees koko loppu illan. Vähän siinä alkoholiakin otettiin ja savuja polttiin päälle. Oli mahtavaa. Äkkiä lisää sieniä. Oulusta nämä löytyi=). Nyt kun vielä todistettu että psilosybiini estää masennusta! Mulla yleensä syksysin saattaa olla vähän alakuloisuutta. Nyt on sekin taltutettu joksikin aikaa. Tänään pitkästä aikaa esim. kokkasin ihan itelle vain sekä siivosin ja kävin asioilla, heheh:D..
Totta turiset, jos jää syksyllä sienet väliin niin menee koko pimeä talvi piloille.
You are never too young to have vietnam flashbacks.
Mustikka
Karvakuono

Post by Mustikka »

http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... sieni.html

Oottekos noita muita madonlakkeja nauttineet?
Kertokaas vähän.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mustikka wrote:http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... sieni.html

Oottekos noita muita madonlakkeja nauttineet?
Kertokaas vähän.
silok wrote:
Velho wrote:Hei! Muistaako kukaan niitä muita psilocybe sukuun kuuluvia sieniä jotka suomen luonnossa kasvaa. Jos joku kehtaa muistella tai ettii ni olisin hyvin kiinnostunut :)
http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=71.0
En ole, mutta luulisin taikasieni.netistä löytyvän sakkia ketkä ovat.
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Löytyy löytyy..

Image

Kaverin kanssa pari tuntia sitten, ehdimme 45min kyykkiä ennen pimeän tuloa, ja nämä 257 tarttui matkaan vuoden toisella reissulla. 8)

Niin ja paikkahan oli PK-Seutu. Mukavaa syksyä! ;)
Mustikka
Karvakuono

Post by Mustikka »

Kukaan harrastanu pimeellä metsästystä? Tuleeko siitä mitään?
Olis niin hyvä laidun, mutta ei sinne kyllä päivällä voi mennä, tulee hauleja pyllyyn.
Silok löytäny hyvän pizzerian.
Death
Apteekki

Post by Death »

Mustikka wrote:Kukaan harrastanu pimeellä metsästystä? Tuleeko siitä mitään?
Olis niin hyvä laidun, mutta ei sinne kyllä päivällä voi mennä, tulee hauleja pyllyyn.
En usko, että pimeellä tulee mitään ellet 100% varmasti tiedä paikkaa jossa sienet on. Taskulamppu vois olla ihan hyvä, mut sillon sut huomataan. Jos et tiedä missä ne on siel pellolla ni pistät maastopuvun päälle, kommandopipon päähän ja meen päivällä ryömii sinne. Kannattaa ottaa ase mukaan jos joudut käyttämään tulivoimaa :heh: Sellaset yökiikarit vai mitkä ne on olis hyvät..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
Freakout
Psykonautti

Post by Freakout »

Mustikka wrote:Kukaan harrastanu pimeellä metsästystä? Tuleeko siitä mitään?
tietääkseni saat joka miehen oikeuden nojalla mennä kyykkiin sinne iha jos vaa huvittaa.

Ps. en ole lakimies
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.
Death
Apteekki

Post by Death »

Kuinkas suurella mahkulla löytyy laitumilta, joissa on lehmiä tai heppoja? Oon kuullu, että semit kasvais paremmin just laitumilla joissa on eläimiä ku ne lannottaa paskallaan maata. Ite oon aina ihan ok hyvin löytäny tollasilta hoidettujen nurmikoiden reunoilta, mut vois laajentaa vähän reviiriä ja lähtee landelle ettii..
Mustikka
Karvakuono

Post by Mustikka »

Death wrote:Kuinkas suurella mahkulla löytyy laitumilta, joissa on lehmiä tai heppoja? Oon kuullu, että semit kasvais paremmin just laitumilla joissa on eläimiä ku ne lannottaa paskallaan maata. Ite oon aina ihan ok hyvin löytäny tollasilta hoidettujen nurmikoiden reunoilta, mut vois laajentaa vähän reviiriä ja lähtee landelle ettii..
Täällä mustanmakkaran maassa ei kauheen hyviä paikkoja ole. Tiedän vain yhden laitumen jonne lehmät on silokkeja istuttaneet. Täytyy ehkä piipahtaa naapuri kylissä.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Ei oo miulla koskaan ainakaan natsannu hevoslaitumilta, kyl siellä sieniä on silokkija muistuttavia mut ei oikeita osumia.
pellot, pellot, pellot ja hoidetut nurmikot on tuottaneet parhaiten satoa.
snusmumrik
Psykonautti

Post by snusmumrik »

King Ink wrote:Ei oo miulla koskaan ainakaan natsannu hevoslaitumilta, kyl siellä sieniä on silokkija muistuttavia mut ei oikeita osumia.
pellot, pellot, pellot ja hoidetut nurmikot on tuottaneet parhaiten satoa.
Mun omat spotit on kaikki niittyjä/laidunmaata. Mutta ajattelin että vois vähän laajentaa reviiriä, kun mun spoteilta löytää about max. 150 sientä kerralla. Sellanen iso hieno pelto olis jees niin ei tarvitsis mennä kuin 1-2 kertaa vuodes :)
Mutta millaiset pellot on hyviä? Eli löytyykö ihan tavallisilta pelloilta missä kasvatetaan kauraa/heinää ym. vai onko vanha hylätty pelto parempi? Ja voiko maa olla savimaata missä on niitä saviklönttejä vai pitääkö sen pellon olla semmonen että siellä kasvaa perusruohoo maan päällä?
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Hylätyt pellot ainakin oman kokemuksen pohjalta. Paljon ruohotupsuja, (mikä on oikea sana?) on hyvä piirre. Maan laadusta en osaa sanoa.

Söin eilen tän syksyn ekat silokit mitkä kävin eilen kävelylenkillä hakemassa pellosta,
tykkään kyllä sienien mausta tuoreena, kuivattuna aika äklöä.

20kpl, ihan hauskaa menoa oli, visuaaleja ei juurikaan, mut tosi kiva fiilis.
Olisi tosin voinut (paljon) kovempikin olla, mut no, näin ekaksi tän syksyn tripiksi ihan sopiva kokeilu, pientä tuntumaa taas että mitenkäs ne sienet toimikaan.
seiken
Karvakuono

Post by seiken »

Kyl sinne pelloille on taas mentävä kahtelee.. 60kpl tuoreena riittänee melkosen intensiiviseen 'menoon' ?
Mustikka
Karvakuono

Post by Mustikka »

Oon ettiny yhteensä joku 10h, mutta käteen ei ole jäänyt kuin n.30kpl. Kävin viime yönä ninjailemas laitumella. Oon ihan varma, että lehmät syö sieniä! Täysin jyrsitty koko pelto. Voihan kyllä asialla olla kilpailija. Noh, onhan tässä vielä aikaa. Ehkä silokit ei halua, että kerään enempää niitä :confused:
idfgho

Post by idfgho »

En jaksanut selata topiccia loppuun asti, kun vielä puolen välin jälkeenkin se oli samaa "nyt löytyi niin ja niin monta", ei se haittaa mutta kysymykseen:
Onko teillä tapana tulla semeistä minkalaista lihasjäykkyyttä?
En muista viime syksysistä sieneilyistä yhtään oliko sillon lihasten kanssa ongelmia ( ei siis varmaan ainakaan mitään hyvin mieleenpainuvaa kerta en muista ), mut tän iltasten 17 semin tahdittamana olin reilun puolen tunnin ajan millon kolminkerroin millon tikkusuorana ja sormet ja varpaat koukussa. Ei meinannu saada edes puhelimella viestiä kirjoitettua. Nyt helpottaa ( 4tuntia ottamisesta ) ettei sentään kolminkerroin tarvia kiemurrella , mutta vieläkin on jännitys kaulasta alaspäin kaikkialla. Kissaparkakin ihmetteli ja mietin onkohan se vahingossa päässyt popsimaan sientä ja seonnut, kun kävi sekin siinä samalla vähän raatelemassa. :roll: No ei, vaikka ajatus kävi mielessä niin eiköhän tuo ole sen normaalia kehitysvaihetta. :>
BrokenFinger
Lepakko

Post by BrokenFinger »

Yleensä kyllä tulee enemmänkin voimaton olo kuin lihasjäykkyyttä.. Toisaalta kun kehon tuntemukset muuttuu niin saatat jännittää jokaista lihastasi huomaamatta ja tietämättä koko asiasta.. Yleensä jos sienissä tulee asiaankuulumattomia tai ahdistavia tuntemuksia kannattaa tarkistaa mm. onko muistanut käydä vessassa, hengittää tai ettei jännitä lihaksiaan kummallisessa asennossa.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

aivan loistava silokkisykksy ollu! ;) <3 yht 400 jo
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Enigma
Karvakuono

Post by Enigma »

Kävin tänään ettimässä ja aika paljon löytyi, ajattelin vain varmistaa, että on varmasti oikeat sienet kyseessä :D
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

Äkkiseltään näyttäisi vääriltä, liian vaaleat heltat ja lakit.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

pari näyttää potentiaalisilta,minust muuten näyttävät nurmikirjoheltoilta
vai mitä ne olivatkaan.

Kokeile katkeeko jalka kun vääntää sormen ympäri.
. . . (--) °
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mun mielestä noi näyttää noin vaaleilta lähinnä vaan että kuva (tai näyttö) kusee silmään kirkkauden suhteen.
En itse tuosta kuvasta pysty tunnistamaan, muistuttavat kovasti silokkeja mutta on varsinkin paljon yhtäläisyyksiä esim. juuri nurmikirjohelttoja kohtaan.

Joo, hyvä silokkisyksy tosiaan, yhteensä 1500-1600 muistaakseni Idfghon kanssa puoliksi.
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Itse en ole löytänyt vaikka nyt varmaan 3 vuonna peräkkäin käynyt etsimässä. Vaan onneksi on kai tulossa pohjoisesta kaverin mukana muutama kymmenen. :)
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
RcKokki
Apteekki

Post by RcKokki »

Todella hyvä silokkisyksy kyllä tosiaan on. Samalta n. 100m x 50m alueelta kuusi tuntia etsittyäni olen löytänyt jo lähemmäs tuhat silokkia, ja vielä on paljon pieniä kasvamassa, kunhan sataisi vaan nyt niin olisi taas uusi satsi haettavana :heh:
Mustikka
Karvakuono

Post by Mustikka »

_delirium_ wrote:Todella hyvä silokkisyksy kyllä tosiaan on. Samalta n. 100m x 50m alueelta kuusi tuntia etsittyäni olen löytänyt jo lähemmäs tuhat silokkia, ja vielä on paljon pieniä kasvamassa, kunhan sataisi vaan nyt niin olisi taas uusi satsi haettavana :heh:
Huh, hyvä saalis. Hyvä spotti!
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

80 meni nassuuu,,,, pitää pitää pitkä tauko ku ei oikee meinaa futailla. tyhmää syyä kokoaja .D nyt viikon tauko
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

tuossa pieni satsi mikä riittää varmaan justiinsa yhteen doseen.

todella nätisti tulee joissain yksilöissä tuo lakin kultaisuus esille!! kuivattuja sis ovat.
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Death
Apteekki

Post by Death »

Huomenna pitää lähtee kyl ettimään semei. En oo oikeen vielä kunnolla saanu aikaseks, muutaman hassun oon käyny hakemas..
XTCVelho
Lepakko

Post by XTCVelho »

Namiskuukkelis kaverin pihalta noin 40.
Pannul ei muutaku kanaa, hyllys ei muutaku kamaa BITCH!