Silokit ( P. semilanceata )
-
_Melba
- Kameleontti
Re: Silokit ( P. semilanceata )
Kaveri toi pihaltaan poimimiansa silokkeja minulle perjantaina ~100kpl. Pahat nousut oli, mutta sitten muistin että kyllä se siitä tasottuu se olo, niin kuin tekikin niin fiilis oli tosi jees koko loppu illan. Vähän siinä alkoholiakin otettiin ja savuja polttiin päälle. Oli mahtavaa. Äkkiä lisää sieniä. Oulusta nämä löytyi=). Nyt kun vielä todistettu että psilosybiini estää masennusta! Mulla yleensä syksysin saattaa olla vähän alakuloisuutta. Nyt on sekin taltutettu joksikin aikaa. Tänään pitkästä aikaa esim. kokkasin ihan itelle vain sekä siivosin ja kävin asioilla, heheh:D..
-
Death
- Apteekki
Tuntuu paljon löytyvän tuolta pohjois/keski suomesta. Ite kävin täältäpäin (stadi) kattelee niin 10kpl löysin. Suht pieniä olivat..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
Mustikka
- Karvakuono
Totta turiset, jos jää syksyllä sienet väliin niin menee koko pimeä talvi piloille._Melba wrote:Kaveri toi pihaltaan poimimiansa silokkeja minulle perjantaina ~100kpl. Pahat nousut oli, mutta sitten muistin että kyllä se siitä tasottuu se olo, niin kuin tekikin niin fiilis oli tosi jees koko loppu illan. Vähän siinä alkoholiakin otettiin ja savuja polttiin päälle. Oli mahtavaa. Äkkiä lisää sieniä. Oulusta nämä löytyi=). Nyt kun vielä todistettu että psilosybiini estää masennusta! Mulla yleensä syksysin saattaa olla vähän alakuloisuutta. Nyt on sekin taltutettu joksikin aikaa. Tänään pitkästä aikaa esim. kokkasin ihan itelle vain sekä siivosin ja kävin asioilla, heheh:D..
You are never too young to have vietnam flashbacks.
-
Mustikka
- Karvakuono
http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... sieni.html
Oottekos noita muita madonlakkeja nauttineet?
Kertokaas vähän.
Kertokaas vähän.
-
King Ink
- LD50
Mustikka wrote:http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... sieni.html
Kertokaas vähän.
En ole, mutta luulisin taikasieni.netistä löytyvän sakkia ketkä ovat.silok wrote:http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=71.0Velho wrote:Hei! Muistaako kukaan niitä muita psilocybe sukuun kuuluvia sieniä jotka suomen luonnossa kasvaa. Jos joku kehtaa muistella tai ettii ni olisin hyvin kiinnostunut
-
Olento
- Apteekki
Löytyy löytyy..

Kaverin kanssa pari tuntia sitten, ehdimme 45min kyykkiä ennen pimeän tuloa, ja nämä 257 tarttui matkaan vuoden toisella reissulla.
Niin ja paikkahan oli PK-Seutu. Mukavaa syksyä!

Kaverin kanssa pari tuntia sitten, ehdimme 45min kyykkiä ennen pimeän tuloa, ja nämä 257 tarttui matkaan vuoden toisella reissulla.
Niin ja paikkahan oli PK-Seutu. Mukavaa syksyä!
-
Mustikka
- Karvakuono
Kukaan harrastanu pimeellä metsästystä? Tuleeko siitä mitään?
Olis niin hyvä laidun, mutta ei sinne kyllä päivällä voi mennä, tulee hauleja pyllyyn.
Silok löytäny hyvän pizzerian.
Olis niin hyvä laidun, mutta ei sinne kyllä päivällä voi mennä, tulee hauleja pyllyyn.
-
Death
- Apteekki
En usko, että pimeellä tulee mitään ellet 100% varmasti tiedä paikkaa jossa sienet on. Taskulamppu vois olla ihan hyvä, mut sillon sut huomataan. Jos et tiedä missä ne on siel pellolla ni pistät maastopuvun päälle, kommandopipon päähän ja meen päivällä ryömii sinne. Kannattaa ottaa ase mukaan jos joudut käyttämään tulivoimaa :heh: Sellaset yökiikarit vai mitkä ne on olis hyvät..Mustikka wrote:Kukaan harrastanu pimeellä metsästystä? Tuleeko siitä mitään?
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
Freakout
- Psykonautti
tietääkseni saat joka miehen oikeuden nojalla mennä kyykkiin sinne iha jos vaa huvittaa.Mustikka wrote:Kukaan harrastanu pimeellä metsästystä? Tuleeko siitä mitään?
Ps. en ole lakimies
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.
-
Death
- Apteekki
Kuinkas suurella mahkulla löytyy laitumilta, joissa on lehmiä tai heppoja? Oon kuullu, että semit kasvais paremmin just laitumilla joissa on eläimiä ku ne lannottaa paskallaan maata. Ite oon aina ihan ok hyvin löytäny tollasilta hoidettujen nurmikoiden reunoilta, mut vois laajentaa vähän reviiriä ja lähtee landelle ettii..
-
Mustikka
- Karvakuono
Täällä mustanmakkaran maassa ei kauheen hyviä paikkoja ole. Tiedän vain yhden laitumen jonne lehmät on silokkeja istuttaneet. Täytyy ehkä piipahtaa naapuri kylissä.Death wrote:Kuinkas suurella mahkulla löytyy laitumilta, joissa on lehmiä tai heppoja? Oon kuullu, että semit kasvais paremmin just laitumilla joissa on eläimiä ku ne lannottaa paskallaan maata. Ite oon aina ihan ok hyvin löytäny tollasilta hoidettujen nurmikoiden reunoilta, mut vois laajentaa vähän reviiriä ja lähtee landelle ettii..
-
King Ink
- LD50
Ei oo miulla koskaan ainakaan natsannu hevoslaitumilta, kyl siellä sieniä on silokkija muistuttavia mut ei oikeita osumia.
pellot, pellot, pellot ja hoidetut nurmikot on tuottaneet parhaiten satoa.
-
snusmumrik
- Psykonautti
Mun omat spotit on kaikki niittyjä/laidunmaata. Mutta ajattelin että vois vähän laajentaa reviiriä, kun mun spoteilta löytää about max. 150 sientä kerralla. Sellanen iso hieno pelto olis jees niin ei tarvitsis mennä kuin 1-2 kertaa vuodesKing Ink wrote:Ei oo miulla koskaan ainakaan natsannu hevoslaitumilta, kyl siellä sieniä on silokkija muistuttavia mut ei oikeita osumia.
Mutta millaiset pellot on hyviä? Eli löytyykö ihan tavallisilta pelloilta missä kasvatetaan kauraa/heinää ym. vai onko vanha hylätty pelto parempi? Ja voiko maa olla savimaata missä on niitä saviklönttejä vai pitääkö sen pellon olla semmonen että siellä kasvaa perusruohoo maan päällä?
-
King Ink
- LD50
Hylätyt pellot ainakin oman kokemuksen pohjalta. Paljon ruohotupsuja, (mikä on oikea sana?) on hyvä piirre. Maan laadusta en osaa sanoa.
Söin eilen tän syksyn ekat silokit mitkä kävin eilen kävelylenkillä hakemassa pellosta,
tykkään kyllä sienien mausta tuoreena, kuivattuna aika äklöä.
20kpl, ihan hauskaa menoa oli, visuaaleja ei juurikaan, mut tosi kiva fiilis.
Olisi tosin voinut (paljon) kovempikin olla, mut no, näin ekaksi tän syksyn tripiksi ihan sopiva kokeilu, pientä tuntumaa taas että mitenkäs ne sienet toimikaan.
Söin eilen tän syksyn ekat silokit mitkä kävin eilen kävelylenkillä hakemassa pellosta,
tykkään kyllä sienien mausta tuoreena, kuivattuna aika äklöä.
20kpl, ihan hauskaa menoa oli, visuaaleja ei juurikaan, mut tosi kiva fiilis.
Olisi tosin voinut (paljon) kovempikin olla, mut no, näin ekaksi tän syksyn tripiksi ihan sopiva kokeilu, pientä tuntumaa taas että mitenkäs ne sienet toimikaan.
-
seiken
- Karvakuono
Kyl sinne pelloille on taas mentävä kahtelee.. 60kpl tuoreena riittänee melkosen intensiiviseen 'menoon' ?
-
Mustikka
- Karvakuono
Oon ettiny yhteensä joku 10h, mutta käteen ei ole jäänyt kuin n.30kpl. Kävin viime yönä ninjailemas laitumella. Oon ihan varma, että lehmät syö sieniä! Täysin jyrsitty koko pelto. Voihan kyllä asialla olla kilpailija. Noh, onhan tässä vielä aikaa. Ehkä silokit ei halua, että kerään enempää niitä 
-
idfgho
En jaksanut selata topiccia loppuun asti, kun vielä puolen välin jälkeenkin se oli samaa "nyt löytyi niin ja niin monta", ei se haittaa mutta kysymykseen:
Onko teillä tapana tulla semeistä minkalaista lihasjäykkyyttä?
En muista viime syksysistä sieneilyistä yhtään oliko sillon lihasten kanssa ongelmia ( ei siis varmaan ainakaan mitään hyvin mieleenpainuvaa kerta en muista ), mut tän iltasten 17 semin tahdittamana olin reilun puolen tunnin ajan millon kolminkerroin millon tikkusuorana ja sormet ja varpaat koukussa. Ei meinannu saada edes puhelimella viestiä kirjoitettua. Nyt helpottaa ( 4tuntia ottamisesta ) ettei sentään kolminkerroin tarvia kiemurrella , mutta vieläkin on jännitys kaulasta alaspäin kaikkialla. Kissaparkakin ihmetteli ja mietin onkohan se vahingossa päässyt popsimaan sientä ja seonnut, kun kävi sekin siinä samalla vähän raatelemassa.
No ei, vaikka ajatus kävi mielessä niin eiköhän tuo ole sen normaalia kehitysvaihetta. :>
Onko teillä tapana tulla semeistä minkalaista lihasjäykkyyttä?
En muista viime syksysistä sieneilyistä yhtään oliko sillon lihasten kanssa ongelmia ( ei siis varmaan ainakaan mitään hyvin mieleenpainuvaa kerta en muista ), mut tän iltasten 17 semin tahdittamana olin reilun puolen tunnin ajan millon kolminkerroin millon tikkusuorana ja sormet ja varpaat koukussa. Ei meinannu saada edes puhelimella viestiä kirjoitettua. Nyt helpottaa ( 4tuntia ottamisesta ) ettei sentään kolminkerroin tarvia kiemurrella , mutta vieläkin on jännitys kaulasta alaspäin kaikkialla. Kissaparkakin ihmetteli ja mietin onkohan se vahingossa päässyt popsimaan sientä ja seonnut, kun kävi sekin siinä samalla vähän raatelemassa.
-
BrokenFinger
- Lepakko
Yleensä kyllä tulee enemmänkin voimaton olo kuin lihasjäykkyyttä.. Toisaalta kun kehon tuntemukset muuttuu niin saatat jännittää jokaista lihastasi huomaamatta ja tietämättä koko asiasta.. Yleensä jos sienissä tulee asiaankuulumattomia tai ahdistavia tuntemuksia kannattaa tarkistaa mm. onko muistanut käydä vessassa, hengittää tai ettei jännitä lihaksiaan kummallisessa asennossa.
-
SadPanda
- LD50
aivan loistava silokkisykksy ollu!
<3 yht 400 jo
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Enigma
- Karvakuono
Kävin tänään ettimässä ja aika paljon löytyi, ajattelin vain varmistaa, että on varmasti oikeat sienet kyseessä 
-
Madi
- Psykonautti
Äkkiseltään näyttäisi vääriltä, liian vaaleat heltat ja lakit.
-
Mushru
- Moderator
pari näyttää potentiaalisilta,minust muuten näyttävät nurmikirjoheltoilta
vai mitä ne olivatkaan.
Kokeile katkeeko jalka kun vääntää sormen ympäri.
vai mitä ne olivatkaan.
Kokeile katkeeko jalka kun vääntää sormen ympäri.
. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
King Ink
- LD50
Mun mielestä noi näyttää noin vaaleilta lähinnä vaan että kuva (tai näyttö) kusee silmään kirkkauden suhteen.
En itse tuosta kuvasta pysty tunnistamaan, muistuttavat kovasti silokkeja mutta on varsinkin paljon yhtäläisyyksiä esim. juuri nurmikirjohelttoja kohtaan.
Joo, hyvä silokkisyksy tosiaan, yhteensä 1500-1600 muistaakseni Idfghon kanssa puoliksi.
En itse tuosta kuvasta pysty tunnistamaan, muistuttavat kovasti silokkeja mutta on varsinkin paljon yhtäläisyyksiä esim. juuri nurmikirjohelttoja kohtaan.
Joo, hyvä silokkisyksy tosiaan, yhteensä 1500-1600 muistaakseni Idfghon kanssa puoliksi.
-
Happotatti
- Apteekki
Itse en ole löytänyt vaikka nyt varmaan 3 vuonna peräkkäin käynyt etsimässä. Vaan onneksi on kai tulossa pohjoisesta kaverin mukana muutama kymmenen. 
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
-
RcKokki
- Apteekki
Todella hyvä silokkisyksy kyllä tosiaan on. Samalta n. 100m x 50m alueelta kuusi tuntia etsittyäni olen löytänyt jo lähemmäs tuhat silokkia, ja vielä on paljon pieniä kasvamassa, kunhan sataisi vaan nyt niin olisi taas uusi satsi haettavana :heh:
-
Mustikka
- Karvakuono
Huh, hyvä saalis. Hyvä spotti!_delirium_ wrote:Todella hyvä silokkisyksy kyllä tosiaan on. Samalta n. 100m x 50m alueelta kuusi tuntia etsittyäni olen löytänyt jo lähemmäs tuhat silokkia, ja vielä on paljon pieniä kasvamassa, kunhan sataisi vaan nyt niin olisi taas uusi satsi haettavana :heh:
-
SadPanda
- LD50
80 meni nassuuu,,,, pitää pitää pitkä tauko ku ei oikee meinaa futailla. tyhmää syyä kokoaja .D nyt viikon tauko
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Harold
- Kameleontti
tuossa pieni satsi mikä riittää varmaan justiinsa yhteen doseen.
todella nätisti tulee joissain yksilöissä tuo lakin kultaisuus esille!! kuivattuja sis ovat.
todella nätisti tulee joissain yksilöissä tuo lakin kultaisuus esille!! kuivattuja sis ovat.
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
-
Death
- Apteekki
Huomenna pitää lähtee kyl ettimään semei. En oo oikeen vielä kunnolla saanu aikaseks, muutaman hassun oon käyny hakemas..
-
XTCVelho
- Lepakko
Namiskuukkelis kaverin pihalta noin 40.
Pannul ei muutaku kanaa, hyllys ei muutaku kamaa BITCH!