Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
kilpikonna
Psykonautti

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by kilpikonna »

jopasjota wrote:Meikä on tämmönen wanha, mut sanonpahan vaan, että ittekkin olin aikoinani henkisesti vahva buprenorfiinin+muiden opiaattien kohtuukäyttäjä, i.v.

En tietenkään voinut jäädä koukkuun moisiin aineisiin, toisin kävi. :evil:

En väitä, etteikö voisi olla käyttäjä tyyliin kerran kuussa, mut uskon että ehkä 0.5% ihmisistä siihen pystyy, ellei nyt sitten satu asumaan jossain inarissa ja ei tunne ketään. Uran vanhetessa niitä kontakteja tulee lisää ja sitten vaikkapa kissan kuolema (stetsonista heitetty juttu, got the point kuiteski?) voi aiheuttaa ketjureaktion ja huomaat viiden vuoden päästä olevasi hemmetin pitkässä korvaushoitojonossa. Huonommassa tapauksessa suht lyhyen köyden jatkona...

Kun kerran nuokut loppuu, takaisin niitä ei saa, muuta kuin komboilemalla ja/tai vahvemmilla opiaattiryhmän edustajilla... Tuohon pisteeseen kun päästää, varsinki i.v, aletaan laskea jo aika jyrkkää alamäkeä.

Mut kyllähän vaikka ekat morkku/oxy/polle -töötit aika mahtavan fiiliksen tuo toki. Jos siis positiivisia asioita haetaan...

Ps. sori, mä oon vaan näiden opiaattien/opioidien suhteen ihan hitonmoinen saarnaaja, mut hei, nyt oon pääsemässä hoitoon, töitä teen ja oon noussu jo monta askelta tuolta montun pohjalta... :D
Tuota juuri tuolla tarkoitin mitäs nyt saarnoista kun ne on vaa tosi asiaoita.
Vortex
Psykonautti

Post by Vortex »

Voi vittu, mistähän mahtaa johtua että toisinaan, tosin todella harvoin, bubren kanssa tahtoo ärtymys nousta pinnalle liiankin helposti?
Vituttaa oikein ku en tavallisesti ole juuri ikinä pahalla päällä, mutta nyt toisinaan nyt ei thdo hermo kestää mtn..

Bubre-vuosia on kuitenkin takana vajaa kymmene ja tämä on ilmennyt vasta hiljattain. Noin puolen vuoden sisään. Oon koittanu komboilla melkein kaikilla markkinoiden bentsoilla, mutta silti joskus pinna on sikalyhyt. Eli huomattavan huonosti kestää vastoinkäymisiä ärsyyntymäti.

Nooh, meen tästä vedoille ja sellanen satsi et ei paljoa hermostuta. Ja poreilen päälle,stana.
When weird turns into pro, pro turns into weird.
kilpikonna
Psykonautti

Post by kilpikonna »

Vortex wrote:Voi vittu, mistähän mahtaa johtua että toisinaan, tosin todella harvoin, bubren kanssa tahtoo ärtymys nousta pinnalle liiankin helposti?
Vituttaa oikein ku en tavallisesti ole juuri ikinä pahalla päällä, mutta nyt toisinaan nyt ei thdo hermo kestää mtn..

Bubre-vuosia on kuitenkin takana vajaa kymmene ja tämä on ilmennyt vasta hiljattain. Noin puolen vuoden sisään. Oon koittanu komboilla melkein kaikilla markkinoiden bentsoilla, mutta silti joskus pinna on sikalyhyt. Eli huomattavan huonosti kestää vastoinkäymisiä ärsyyntymäti.

Nooh, meen tästä vedoille ja sellanen satsi et ei paljoa hermostuta. Ja poreilen päälle,stana.

Olen huomannut saman et toi bupe tekee välillä niin saatanan ärtyseksi ja tahtoo kinastella ihan yksi toikoisista asioista.Olen miettinyt kanssa,että johtuuko se liian pienestä anoksesta vai mistä.?Tähän olisi kiva saada vastaus joltain järkemämmältä kun itse en ainakaa tajuu.????
Vortex
Psykonautti

Post by Vortex »

litletown wrote:
Vortex wrote:Voi vittu, mistähän mahtaa johtua että toisinaan, tosin todella harvoin, bubren kanssa tahtoo ärtymys nousta pinnalle liiankin helposti?

Olen huomannut saman et toi bupe tekee välillä niin saatanan ärtyseksi ja tahtoo kinastella ihan yksi toikoisista asioista.Olen miettinyt kanssa,että johtuuko se liian pienestä anoksesta vai mistä.?Tähän olisi kiva saada vastaus joltain järkemämmältä kun itse en ainakaa tajuu.????

Oon kans ajatellu että oliskohan liian pieni annos tai sitten hetki jolloin se alkaa poistumaan elimistöstä tai jtn. Ns.laskut, mitä ei kyllä näistä pitäs tulla.
Mulla on tolet kyl melkoiset ja annokset sen mukaiset, mutta mistäs sitä tietää kuinka paljon pitää ottaa. Juuri nytkin on hermo kohtuu tiukalla, enkä mielelläni ole ulkopuolisen kanssa tekemisissä. Kuitenkin hermo palaa ja varsinkaa mitään tyhjää ja tarkotuksetonta lätinää en jaksa.

On kummallista että tällainen on ilmennyt vasta puolen vuoden aikana, kuten mainitsinkin.
Jos joku osais vastata tähän ja kertoa ratkaisun, niin kiitoksia todella.
Death
Apteekki

Post by Death »

Vortex wrote:
litletown wrote:

Oon kans ajatellu että oliskohan liian pieni annos tai sitten hetki jolloin se alkaa poistumaan elimistöstä tai jtn. Ns.laskut, mitä ei kyllä näistä pitäs tulla.
Mulla on tolet kyl melkoiset ja annokset sen mukaiset, mutta mistäs sitä tietää kuinka paljon pitää ottaa. Juuri nytkin on hermo kohtuu tiukalla, enkä mielelläni ole ulkopuolisen kanssa tekemisissä. Kuitenkin hermo palaa ja varsinkaa mitään tyhjää ja tarkotuksetonta lätinää en jaksa.

On kummallista että tällainen on ilmennyt vasta puolen vuoden aikana, kuten mainitsinkin.
Se on kai se ku bupre alkaa laskee ni menee pinna kireelle. Tota on kaikilla joskus..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Death wrote:
Vortex wrote:
litletown wrote:

Se on kai se ku bupre alkaa laskee ni menee pinna kireelle. Tota on kaikilla joskus..

Ite oon kyl huomannu et oli annos mikä tahansa niin sitä on saatanan äreä kokoajan. Monilla huomannu saman homman. Heti kun on taukoa pitäny taukoo bupresta niin ei kiukuta yhtään. Tai ainakaan samanlailla kuin bupreissa :D
Koke
Psykonautti

Post by Koke »

Itellä ei tuu mitenkään äreä olo, paitsi jos rakas pikkuveljeni tulee kysymään jotain sillä hetkellä typerältä tuntuvaa. Seurauksena normaali suuttumus x100 jonka jälkeen taas simmut kiinni ja suu auki :D
Itsenäisyytemme on ylpeytemme ja sen kemialliset kaavat ovat; C10H15N ja C21H23NO5 joita nykyään häpeämme ja pelkäämme.
peltsi
OD

Post by peltsi »

xxx-men wrote:
Ite oon kyl huomannu et oli annos mikä tahansa niin sitä on saatanan äreä kokoajan. Monilla huomannu saman homman. Heti kun on taukoa pitäny taukoo bupresta niin ei kiukuta yhtään. Tai ainakaan samanlailla kuin bupreissa :D
Totta..totta...
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg »

Olis huomenna tarkoitus kokeilla sitä niin haukuttua mutta myöskin kehuttua subua.

Niin btw kauanko näkyy kusessa?
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Zoidberg wrote:Olis huomenna tarkoitus kokeilla sitä niin haukuttua mutta myöskin kehuttua subua.

Voi näkyä jopa yli viikon. Puoliintumisaikahan oli subulla se 37 tuntia.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

xxx-men wrote:
Zoidberg wrote:Olis huomenna tarkoitus kokeilla sitä niin haukuttua mutta myöskin kehuttua subua.

Voi näkyä jopa yli viikon. Puoliintumisaikahan oli subulla se 37 tuntia.
Niin, mutta jos annos on pieni ja käyttötapa i.v tai nokkaan, niin vesiliukoisena ei näy ku sen 2-4vrk.

Itte viimeksi ku olin katkolla ja pääsin sit lomille, ni "pakkohan" se oli ottaa yhet nelosen töötit texia, kahden ja puolen vuorokauden päästä ei enää näkynyt.

Edit: Jos on pitempikin putki takana, vaikka pari kk 24/7 subuissa, niin näkynee sen pari viikkoa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kokasmurffi
Psykonautti

Post by kokasmurffi »

oon kyllä itsekkin huomannut noi subu äksyt..
mut itsellä ei tule jos on putki päällä,mut jos siitte on ollut pari vk taukoa ja otta texiä niin
ei siedä kyllä yhtään vastoin käymisiä..
joskus vetänyt tiistaina ja perjantaiksi on seuloihin bupre kadonnut kusesta..
Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg »

No nyt on bupret kokeiltu. Ei onneksi ole ollenkaan mun juttu. 1-1,5mg illan aikana tuli otettua eikä laatattanu, mutta ei kuitenkaan ollu mun mieleen :razz:
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
Vortex
Psykonautti

Post by Vortex »

kokasmurffi wrote:oon kyllä itsekkin huomannut noi subu äksyt..
mut itsellä ei tule jos on putki päällä,mut jos siitte on ollut pari vk taukoa ja otta texiä niin
ei siedä kyllä yhtään vastoin käymisiä..
joskus vetänyt tiistaina ja perjantaiksi on seuloihin bupre kadonnut kusesta..

Itelläni on alkanu olemaan juuri päinvastoin. Nooh, jos nyt sattumalta pystyy vikon tauon pitämään.
Mutta, silloin harvoin kun tauon saan aikaiseksi niin olo on huomattavasti mukavampi ja leppoisampi kuin vaikkapa parin kuukauden rännin aikana.
Jostain perkeleen syystä tuo ilmiö on tullut vasta viimeisen puolen vuoden aikana, kuten aiemmin totesinkin. Ja käyttöä on kuitenkin niin, liian monta vuotta takana, läähehs päivittäistä.

Tuon oon huomannu että kun komboilee Insominin(nitrazepamin) kanssa niin kiukutus-ehektiä ei tule. Muut benzot ei toimi ärtymyksen poistajina.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Hohoho huomaamatta ollu irti tästä monta kuukautta! eikä tee mielikään :) taino kyllä sitä aina yhet vois ottaa.. :P
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
kilpikonna
Psykonautti

Post by kilpikonna »

jes huolet pois kiitti tän aineen <3 tuntu jo et pää räjähtää...
Koke
Psykonautti

Post by Koke »

kilpikonna wrote:jes huolet pois kiitti tän aineen <3 tuntu jo et pää räjähtää...
Ei subulla huolia saa pois. Niitä tuppaa tulemaan lisää. :((
Itsenäisyytemme on ylpeytemme ja sen kemialliset kaavat ovat; C10H15N ja C21H23NO5 joita nykyään häpeämme ja pelkäämme.
kilpikonna
Psykonautti

Post by kilpikonna »

Koke wrote:
kilpikonna wrote:jes huolet pois kiitti tän aineen <3 tuntu jo et pää räjähtää...
no onhan se noinki mut rentouttaa ainakin :)
Death
Apteekki

Post by Death »

kilpikonna wrote:
Koke wrote:
no onhan se noinki mut rentouttaa ainakin :)
Kyllä ne huolet subulla pois saa ennen ku jää koukkuun ja alkaa tolet nousta, eikä ne huolet enää lähe vaikka kuinkapaljo kiskois..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
kilpikonna
Psykonautti

Post by kilpikonna »

Juu mustaki hyvää kamaa satunnais käytössä pati kertaa kuukaudessa ku otta nii hyvää o mut ku joku paivä niin kadottaa tääki sen huolettoman huolen. :roll:
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

Voiko ssri-lääkityksen alaisena nauttia buprea vai seuraako siitä jotain ikäviä interaktioita?
You know the mind has a thousand eyes..
tRip
Moderator

Post by tRip »

SadPanda wrote:Hohoho huomaamatta ollu irti tästä monta kuukautta! eikä tee mielikään :)
tosi hienoo.. :) pysy ny hyvä miäs kuivil tost.
kyl sä sen iteki salee tiedät.
SadPanda wrote:taino kyllä sitä aina yhet vois ottaa.. :P
siit se lähtee.. 8) :confused: :hmh:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

5-meo-EMT wrote:Voiko ssri-lääkityksen alaisena nauttia buprea vai seuraako siitä jotain ikäviä interaktioita?
Ei mitään ongelmaa. Eli voi vetää.
disease
Psykonautti

Post by disease »

joo no tuli nyt sit kokeiltua tätäkin ja I.V:nä meni ja voin sanoa etten tykännyt kyllä yhtään. ottamisen jälkeen oli pari tuntia ihan hyvä olo mutta se ei ollut mun mielestä sen arvosta että lähes vuorokauden oli aivan järkyttävä olo ja laatta lens. ja se mikä oli jännä ni euforiasta huolimatta mulla tuli tästä oikeastaan masentunut fiilis, jopa ahdistavakin. ei sitten kait vaan sovi mulle tämä aine, mutta ihan hyvä vaan :D
kilpikonna
Psykonautti

Post by kilpikonna »

disease wrote:joo no tuli nyt sit kokeiltua tätäkin ja I.V:nä meni ja voin sanoa etten tykännyt kyllä yhtään. ottamisen jälkeen oli pari tuntia ihan hyvä olo mutta se ei ollut mun mielestä sen arvosta että lähes vuorokauden oli aivan järkyttävä olo ja laatta lens. ja se mikä oli jännä ni euforiasta huolimatta mulla tuli tästä oikeastaan masentunut fiilis, jopa ahdistavakin. ei sitten kait vaan sovi mulle tämä aine, mutta ihan hyvä vaan :D
Oot sitten ottanut vai zonee.?eli olet naloksiinille alerginen.! vai tuliko texistä noin huono olo ????
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

No jos eka kerta ja vielä IV:nä niin ei ihme jos tuli pahoinvointia. Niin yleinen sivuvaikutus ja varsinkin ensimmäisillä kerroilla. Onhan se euforia synteettisis paljon erilaisempi kuin puolisynteettisis tai "oikeis" opiaateis.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
disease
Psykonautti

Post by disease »

kilpikonna wrote:
disease wrote:joo no tuli nyt sit kokeiltua tätäkin ja I.V:nä meni ja voin sanoa etten tykännyt kyllä yhtään. ottamisen jälkeen oli pari tuntia ihan hyvä olo mutta se ei ollut mun mielestä sen arvosta että lähes vuorokauden oli aivan järkyttävä olo ja laatta lens. ja se mikä oli jännä ni euforiasta huolimatta mulla tuli tästä oikeastaan masentunut fiilis, jopa ahdistavakin. ei sitten kait vaan sovi mulle tämä aine, mutta ihan hyvä vaan :D
Oot sitten ottanut vai zonee.?eli olet naloksiinille alerginen.! vai tuliko texistä noin huono olo ????
juu siis ihan texiä oli.
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

LD50 wrote:No jos eka kerta ja vielä IV:nä niin ei ihme jos tuli pahoinvointia. Niin yleinen sivuvaikutus ja varsinkin ensimmäisillä kerroilla. Onhan se euforia synteettisis paljon erilaisempi kuin puolisynteettisis tai "oikeis" opiaateis.
Tosta saa käsityksen et pidät buprenorfiinia synteettisenä opioidina, vaan eipä ole vaan puolisynteettinen opioidi niinkun oksikodoni, hydromorfiini, oxymorfiini jne.. Thebaiinista johdettu buprenorfiinikin on joka on oopium unikon yks alkaloideista. *Pilknus* :wink:
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

desoxy wrote:norspan-buprelaastarit on helvetin salakavalia.. helpoin tapa hankkia subukoukku...
Itse oon sitämieltä, että näillä on helppo päästä irti.. tai vähintääkin puottaa annoksen niin pieneksi, että on jotain mahiksia :) nyt menossa kuudes viikko laastarivieroitusta, eikä tee yhtään mieli buprea, vaikka menossa 10mg joka vapauttaa semmoset 0.25mg vuorokaudessa:) vielä yks viikko 10mg ja sitte menee 5mg 4 viikkkoo :)
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

kirkas wrote:
LD50 wrote:No jos eka kerta ja vielä IV:nä niin ei ihme jos tuli pahoinvointia. Niin yleinen sivuvaikutus ja varsinkin ensimmäisillä kerroilla. Onhan se euforia synteettisis paljon erilaisempi kuin puolisynteettisis tai "oikeis" opiaateis.
Tosta saa käsityksen et pidät buprenorfiinia synteettisenä opioidina, vaan eipä ole vaan puolisynteettinen opioidi niinkun oksikodoni, hydromorfiini, oxymorfiini jne.. Thebaiinista johdettu buprenorfiinikin on joka on oopium unikon yks alkaloideista. *Pilknus* :wink:
*Pilknus* ;)

Alkaloideja, joita esiintyy oopiumiunikossa (Papaver somniferum) ja samoin siitä valmistetussa oopiumissa:
morfiini (Dolcontin®, Depolan®, Duralgin®, Oramorph®, Morphin®)
kodeiini (Panacod®, Paramax-Cod®, Gepacod®, Ardinex®)
tebaiini

Puolisynteettisiä
heroiini
oksikodoni (OxaNest®, OxyContin®, OxyNorm®)
hydrokodoni (Ei käytössä eikä myynnissä Yhdysvaltojen ulkopuolella)
dihydrokodeiini
hydromorfoni (Palladon®, Jurnista®)
oksimorfoni (Ei vielä saatavilla Suomesta.)

Synteettisiä
metadoni (Dolmed®)
petidiini (Petidin Ipex®)
fentanyyli (Actiq®, Durogesic®, Fentanyl®, Fentanyl Hexal®, Fentanyl-Hameln®, Fentanyl B. Braun®)
alfentaniili (Rapifen®)
sufentaniili (Sulfenta®, Sulfentanil-Hameln®
remifentaniili (Ultiva®)
ketobemidoni
propoksifeeni
dekstropropoksifeeni (Abalgin®)
buprenorfiini (Temgesic®, Subutex®, Suboxone®) <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<--------------------------------
etyylimorfiini (osana Indalgin® ja Cocillana® -lääkevalmisteita)
etorfiini
tramadoli (Tramal®)

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Opioidi
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car