Kodeiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
ddduck1
Karvakuono

Re: Kodeiini

Post by ddduck1 »

Tosta kodeiinin ja tramadolin erosta voisin heittää analyysiä, että eikös se ollu, että ne vaikuttavat aivoissa eri osa-alueihin, luoden juurikin tuo tunne-erot kun on vaikutuksen alaisena? Tästähän voimme päätellä, että vaikka tuo on osin maksasta, niin myös aivoista kiinni.

Aivoista voisin sen todeta, että esim. essoja kun on vedetty, niin kaverilla napsuu sen vaikutusajan ihan normaalisti eli on pirteä ja iloinen etc. Mulla sitten taas tapahtuu niin, että olen puolet ajasta iloinen ja hyperaktiivinen. Mutta sen jälkeen en vaan enää jaksa olla iloinen ja meen suhteellisen synkäksi ja ajattelevaiseksi, mutta jatkaen kuitenkin tuota essoista tuttua tunteellisuutta. Tunnen kuitenkin että esmat lyö piippua, kun ei sinänsä haittaa että on depiksissä, mutta kuitenkin muuttuu se olotila.
Seliteltiin tätä sillä, että mulla kun on tota maanis-depressiivisyyttä ja jotai lääkkeitäkin varmaa antaisivat jos haluisin (minen mitää semmottii haluu), niin arveltiin, että kun essot vapauttaa endorfiinin niin multa ne ns. loppuu kesken vaikutusaikana. Tiijä sitten oliko vaan spekulointia/huono kerta tms. Mutta kävis sinänsä järkeen.
Koska mulla on ainaki kama loksunu joka kerta erilailla, kun on ollut eri fiilikset. Johtuen mitä luultavimmin aivojen erilaisista kemikaalimääristä aka tunnetiloista.
Josta pääsemme tuohon kodeiiniin, joka mulla luo aina semmossen suloisen usvan ja kevyen olon. En oo viel perehtynyt siihen mitä se aivoissa vapauttaa. Endorfiinia mitä luultavimmin, mutta miten ja millä ketjulla.

Psykologi en ole, mutta on noita pariin otteeseen mietiskelty. :D

Ja tuosta koden ja traman erosta vielä se, että ne molemmat muuntautuu morfiiniksi siellä maksassa, mutta eikös kemian lukijat voisi hieman valaista meitä näistä alku- ja loppureaktioista. Eli siis nehän ovat aluksi eri aineita ja sitten toisen aineen kanssa sekoittuessaa muuttuvat morfiiniksi. Mutta onko sitten relevanttia, että mikä muu on lopputuotteena myös ja mihin se vaikuttaa?
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

vähä vastauksia edelliseen.

Essoja en kyllä itse söisi jos omistaisin maanis-depressiivisyyttä, koska ne vaan pahentaa sitä... Kerran söin 300mg tramaa ja siitä 12h ni yhen pinkin timantin ni essolla ei ollu mtn vaikutusta, koska tramali blokkaa esson vaikutukset...
Itse en ole kunnolla essoja kokeillut enkä voi niiden vaikutuksista sanoa mtn. Mutta tramalilla ja essolla on osittain samanlainen vaikutustapa: ne lisäävät serotoniinia aivoissa ja estävät noradrenaliinin takaisinoton.

JA KYLLÄ. Se on ihan ihmisestä itsestään kiinni miten eri aineet toimii. Jokainen kun on oma yksilö ni vaikutuksia ei voi sanoa kaikilla samanlaisiksi. esim. joillakin kannabis aiheuttaa hirveetä hyperaktiivisuutta ja toisilla taas se vetää ihan koomaan jne jne....

Ja vielä tosta koden ja traman metaboliasta:

Kodeiini:

"Kodeiinia pidetään aihiolääkkeenä (engl. prodrug) eli lääkeaineen esimuotona, koska suuri osa kodeiinin vaikutuksesta perustuu siitä elimistössä muodostuvaan morfiiniin. Kodeiinin muuttuminen morfiiniksi tapahtuu maksassa sytokromi P450 -entsyymi CYP2D6:n vaikutuksesta. Noin 7–10 prosentilla eurooppalaisperäisestä väestöstä CYP2D6-entsyymin toiminta on heikentynyttä tai olematonta, jolloin kodeiinin kipua lievittävä vaikutus on heillä vähäisempää. Pienellä osalla väestöstä on puolestaan erittäin nopea CYP2D6-metabolia, mikä johtuu heillä kyseisen geenin duplikaatiosta.[2] Kodeiinilla on elimistössä myös lukuisia muita aineenvaihduntatuotteita, kuten norkodeiini, normorfiini ja hydrokodoni. Kodeiini erittyy munuaisten kautta glukuronidihappoon konjugoituneena." (@wikipedia)

Tramal:

"Tramadoli on μ-opioidireseptorien agonisti. Tramadolin kipua lievittävään vaikutukseen vaikuttaa myös aineen kyky vapauttaa keskushermostossa serotoniinia ja toiminta noradrenaliinin takaisinoton estäjänä. Opioidireseptori antagonisti naloksoni ei kumoa kaikkia tramadolin kipua lievittäviä vaikutuksia, tämä puhuu sen puolesta että tramadolilla on useita eri vaikutusmekanismeja.

Tramadoli on myös NMDA, 5-HT2C. (α7)5, M1 ja M3 reseptorejen antagonisti. Näiden ominaisuuksien osuus kivunlievitykseen on epäselvää. NMDA-antagonismi saattaa vaikuttaa tramadolin kykyyn helpottaa hermosärkyä.

Tramadolia markkinoidaan (1R,2R)- ja (1S,2S)-enantiomeerien raseemisena sekoituksena. (1R,2R)-(+)-enantiomeeri on noin neljä kertaa voimakkaampi μ-opioidireseptorin agonisti ja serotoniinin vapauttaja verrattuna (1S,2S)-(–)-enantiomeeriin, kun taas (1S,2S)-(–)-enantiomer on vastuussa noradrenaliinin takaisinoton estämisestä. (1R,2R)-(+)-tramadoli on kymmenen kertaa voimakkaampi analgeetti verrattuna toiseen enantiomeeriin. Näillä kahdella enantiomeerillä on synergistisiä vaikutuksia. Tramadoli sitoutuu opioidireseptoreihin 1/6000 morfiiniin verrattuna." (@wikipedia)

Joku viisaampi saa sanoo jos virheitä löytyy.
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

ddduck1 wrote:Tosta kodeiinin ja tramadolin erosta voisin heittää analyysiä, että eikös se ollu, että ne vaikuttavat aivoissa eri osa-alueihin, luoden juurikin tuo tunne-erot kun on vaikutuksen alaisena? Tästähän voimme päätellä, että vaikka tuo on osin maksasta, niin myös aivoista kiinni.

Aivoista voisin sen todeta, että esim. essoja kun on vedetty, niin kaverilla napsuu sen vaikutusajan ihan normaalisti eli on pirteä ja iloinen etc. Mulla sitten taas tapahtuu niin, että olen puolet ajasta iloinen ja hyperaktiivinen. Mutta sen jälkeen en vaan enää jaksa olla iloinen ja meen suhteellisen synkäksi ja ajattelevaiseksi, mutta jatkaen kuitenkin tuota essoista tuttua tunteellisuutta. Tunnen kuitenkin että esmat lyö piippua, kun ei sinänsä haittaa että on depiksissä, mutta kuitenkin muuttuu se olotila.
Seliteltiin tätä sillä, että mulla kun on tota maanis-depressiivisyyttä ja jotai lääkkeitäkin varmaa antaisivat jos haluisin (minen mitää semmottii haluu), niin arveltiin, että kun essot vapauttaa endorfiinin niin multa ne ns. loppuu kesken vaikutusaikana. Tiijä sitten oliko vaan spekulointia/huono kerta tms. Mutta kävis sinänsä järkeen.
Koska mulla on ainaki kama loksunu joka kerta erilailla, kun on ollut eri fiilikset. Johtuen mitä luultavimmin aivojen erilaisista kemikaalimääristä aka tunnetiloista.
Josta pääsemme tuohon kodeiiniin, joka mulla luo aina semmossen suloisen usvan ja kevyen olon. En oo viel perehtynyt siihen mitä se aivoissa vapauttaa. Endorfiinia mitä luultavimmin, mutta miten ja millä ketjulla.

Psykologi en ole, mutta on noita pariin otteeseen mietiskelty. :D

Ja tuosta koden ja traman erosta vielä se, että ne molemmat muuntautuu morfiiniksi siellä maksassa, mutta eikös kemian lukijat voisi hieman valaista meitä näistä alku- ja loppureaktioista. Eli siis nehän ovat aluksi eri aineita ja sitten toisen aineen kanssa sekoittuessaa muuttuvat morfiiniksi. Mutta onko sitten relevanttia, että mikä muu on lopputuotteena myös ja mihin se vaikuttaa?
Molemmat vaikuttavat aivoissa osin samoihin perinteisiin opioidireseptoreihin, kodeiinin metaboliitti morfiini ja tramadoli sekä sen metaboliitti o-desmetyylitramadoli. Tuossa reaktiossa tuntemus on sama, kuin endorfiineja vapautuessa. tramadoli ei metaboloidu morfiiniksi.

Tuon lisäksi tramadoli on serotoniinin takaisinoton estäjä ja samalla se vapauttaa serotoniiniä, mistä johtuu monien tuntema energisyys.
Tramadoli myös vapauttaa noradrenaliinia ja estää niiden kierron, korostaen tätä energisyyden tunnetta.

Essot vapauttavat serotoniinia huimat määrät, ja voi hyvinkin olla mahdollista, että se ns. loppuu kesken.

Joskus omina "hulluina vuosinani", otin joskus pieniä essoputkia. Ihan paripäiväisiä vain, niin toisena päivänä essot vaan valvotti, vähän kuin olisi pirtsakkaa vedellyt. Essoja on turha ottaa putkia, koska tuo serotoniini loppuu useimmmilla jo ensimmäisen napin jälkeen kesken, lisäksi moinen vaurioittaa koko reseptorijärjestelmää ja saattaa vaikuttaa kierrossa olevan serotoniinin määrään koko loppuelämän.
Lisäksi essoputkesta tulee aivan hillittömät laskut, sillon on kyllä rauhottavat tarpeen, mielellään opiaateilla höystettynä.

Minä nyt tykkään ylipäätään opiaateista, mutta ne todellakin ovat hyviä jonkun nopeemman putken hellään katkaisuun. Mut opariippuvaisena, esmes jos otin viikon pirikuurin, ni joka päivä meni kyl oppareitakin. <- addiktio on kova.

Ps. noista pirikuureista on aikaa, viimeisimmästä varmaan pari vuotta.

Ddduck1? Miten sinulla vaikuttaa tramadoli, onko voimakkaampi kuin kodeiini ja miten kuvailisit eroja. Tehdään sit yhdessä hieno tieteellinen analyysi aiheesta?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
disease
Psykonautti

Post by disease »

mietin tässä että onko muilla ollut samaa, tai tietääkö kukaan mistä johtuu, kun tässä noin vk sitten tuli popsittua 6 panacodia, ja sitten noin tunti ottamisesta hiisasin oikein hyvät paukut, niin siitä seurasi ensin oksentelua jonka jälkeen tippuminen pariksi tunniksi. ja heti kun tuo oksenteluvaihe oli alkanut niin tuntu vaan koko ajan että henki salpautuu ja hengttämiseen oli keskityttävä koko ajan koska se tuntui niin älyttömän raskaalta ja koko ajan meinas vaan tippua. ja siis henki salpautui aina ihan kokonaan kun meinasin tippua. Siitä seurasi tietysti paniikkia koska hereillä pysyminen oli vaan niin vaikeaa ja ei vaan jaksanu keskittyä hengittämiseen. pariin otteeseen menitin kyllä tajuntani kun lopetin hengittämisen.Muutenkin olin niin tutkalla että huhhuh. eli siis voiko nuo pajarit+kodeiini yhdistelmän vain olla syynä noin pahoihin övereihin, koska tuo 6 panacodia normaalisti tuo vain sellaiset hyvät euforia-nuokut ja hiisaan lähes joka päivä, eli normaalisti olisin ollut vain ihan ok hyvissä pajareissa samasta määrästä. Muutenkin olen kyllä överöinyt aina tosi pahasti jos on tullut otettua opiaatteja mm. oksikodonia ja hiisattua samaan aikaan. eli siis valaiskaa tyhmää ja tietämätöntä ja kertokaa että mitä ihmettä oikein kävi ja anteeksi että on noin epäselvästi selitetty.
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

disease wrote:mietin tässä että onko muilla ollut samaa, tai tietääkö kukaan mistä johtuu, kun tässä noin vk sitten tuli popsittua 6 panacodia, ja sitten noin tunti ottamisesta hiisasin oikein hyvät paukut, niin siitä seurasi ensin oksentelua jonka jälkeen tippuminen pariksi tunniksi. ja heti kun tuo oksenteluvaihe oli alkanut niin tuntu vaan koko ajan että henki salpautuu ja hengttämiseen oli keskityttävä koko ajan koska se tuntui niin älyttömän raskaalta ja koko ajan meinas vaan tippua. ja siis henki salpautui aina ihan kokonaan kun meinasin tippua. Siitä seurasi tietysti paniikkia koska hereillä pysyminen oli vaan niin vaikeaa ja ei vaan jaksanu keskittyä hengittämiseen. pariin otteeseen menitin kyllä tajuntani kun lopetin hengittämisen.Muutenkin olin niin tutkalla että huhhuh. eli siis voiko nuo pajarit+kodeiini yhdistelmän vain olla syynä noin pahoihin övereihin, koska tuo 6 panacodia normaalisti tuo vain sellaiset hyvät euforia-nuokut ja hiisaan lähes joka päivä, eli normaalisti olisin ollut vain ihan ok hyvissä pajareissa samasta määrästä. Muutenkin olen kyllä överöinyt aina tosi pahasti jos on tullut otettua opiaatteja mm. oksikodonia ja hiisattua samaan aikaan. eli siis valaiskaa tyhmää ja tietämätöntä ja kertokaa että mitä ihmettä oikein kävi ja anteeksi että on noin epäselvästi selitetty.

Joo itellä kävi samanlailla tramalin kanssa mutta sillo en sauhuja poltellu. 600mg joka itselläni ihan normiannos ni aiheutti rajun paniikkikohtauksen koska luulin että hengitys salpautuu. Sen jälkee hyperventiloin ja pyysin kaveria heittää päivystykseen. Antoivat diapamia siihen ja se helpotti. Meinas oikeesti taju lähtee ja raajoja alkoi pistelee. Vasen käsi oli ihan puutunut ja tiesin siitä että kohta varmaa sydänkin pettää. Mutta onneksi näin ei käynyt. Tänkin oon täällä kertonut ennenki. Eli lyhyesti vastattuna. Sait vain paniikkikohtauksen josta olisit päässyt eroon bentsolla. Pajari viel lisää sitä paniikkikohtauksen voimakkuutta. Tai toinen vaihtoehto on että olit hyperventiloinut ja silloin auttaa jos hengittää paperipussiin. Itelläni tämä ei silloin auttanut, mutta pussiin hengittäminen ehkäisee hiilidioksidin puutetta ja siitä johtuvia oireita.
ddduck1
Karvakuono

Post by ddduck1 »

muhennos wrote:Essoja en kyllä itse söisi jos omistaisin maanis-depressiivisyyttä, koska ne vaan pahentaa sitä...
Joo mä tiijän, siit on ollu puhettaki. Ei mul oo tullu siitä muuta ku se, et ne laskut on vähä pahemmat ja oon yleensä pari pvää aika jumissa ja depiksissä. Tosin sen hinnan voin iha hyvin maksaa siitä, et saa pari tuntii elämässään olla aidosti vaa täydellisen onnellinen. :D
Ja toisaalt se on hyvä, että mulla on ne laskut vähä pahemmat, jäisin varmaa aika helposti koukkuun noihi eemeleihi just sen kevyen ja onnellisen tunteen takia. Parempi näin, että nautiskelee sitte vähä harvemmin vaan.
jopasjota wrote:Ddduck1? Miten sinulla vaikuttaa tramadoli, onko voimakkaampi kuin kodeiini ja miten kuvailisit eroja. Tehdään sit yhdessä hieno tieteellinen analyysi aiheesta?
En oo viel tramadolii saanu käsiini. Täytyy etsiä jostain ja napata naamaan ja tulla sitten avautumaan asiasta. :D
disease
Psykonautti

Post by disease »

muhennos wrote:
disease wrote:mietin tässä että onko muilla ollut samaa, tai tietääkö kukaan mistä johtuu, kun tässä noin vk sitten tuli popsittua 6 panacodia, ja sitten noin tunti ottamisesta hiisasin oikein hyvät paukut, niin siitä seurasi ensin oksentelua jonka jälkeen tippuminen pariksi tunniksi. ja heti kun tuo oksenteluvaihe oli alkanut niin tuntu vaan koko ajan että henki salpautuu ja hengttämiseen oli keskityttävä koko ajan koska se tuntui niin älyttömän raskaalta ja koko ajan meinas vaan tippua. ja siis henki salpautui aina ihan kokonaan kun meinasin tippua. Siitä seurasi tietysti paniikkia koska hereillä pysyminen oli vaan niin vaikeaa ja ei vaan jaksanu keskittyä hengittämiseen. pariin otteeseen menitin kyllä tajuntani kun lopetin hengittämisen.Muutenkin olin niin tutkalla että huhhuh. eli siis voiko nuo pajarit+kodeiini yhdistelmän vain olla syynä noin pahoihin övereihin, koska tuo 6 panacodia normaalisti tuo vain sellaiset hyvät euforia-nuokut ja hiisaan lähes joka päivä, eli normaalisti olisin ollut vain ihan ok hyvissä pajareissa samasta määrästä. Muutenkin olen kyllä överöinyt aina tosi pahasti jos on tullut otettua opiaatteja mm. oksikodonia ja hiisattua samaan aikaan. eli siis valaiskaa tyhmää ja tietämätöntä ja kertokaa että mitä ihmettä oikein kävi ja anteeksi että on noin epäselvästi selitetty.

Joo itellä kävi samanlailla tramalin kanssa mutta sillo en sauhuja poltellu. 600mg joka itselläni ihan normiannos ni aiheutti rajun paniikkikohtauksen koska luulin että hengitys salpautuu. Sen jälkee hyperventiloin ja pyysin kaveria heittää päivystykseen. Antoivat diapamia siihen ja se helpotti. Meinas oikeesti taju lähtee ja raajoja alkoi pistelee. Vasen käsi oli ihan puutunut ja tiesin siitä että kohta varmaa sydänkin pettää. Mutta onneksi näin ei käynyt. Tänkin oon täällä kertonut ennenki. Eli lyhyesti vastattuna. Sait vain paniikkikohtauksen josta olisit päässyt eroon bentsolla. Pajari viel lisää sitä paniikkikohtauksen voimakkuutta. Tai toinen vaihtoehto on että olit hyperventiloinut ja silloin auttaa jos hengittää paperipussiin. Itelläni tämä ei silloin auttanut, mutta pussiin hengittäminen ehkäisee hiilidioksidin puutetta ja siitä johtuvia oireita.
ok, no hyvä sitten muistaa jatkossa jos niin käy.. Jäi kyllä vaan vähän hämää se, ku meni niin törkeen överiks vaikka annokset ei ees ollu mitenkään isot,oikeeestaan aika pienet siihen nähden missä kuosissa olin. just ku ei meinannu pysyy hereillä ja laatta lens ku viimestä päivää. ja myös kaverit ketkä oli paikalla tuolloin, ni kerto että olin kuulemma pariin otteesen mennyt naamasta aivan valkoiseksi ja huulet olivat olleet ihan siniset kun olin lopettanut hengittämisen. jännä juttu, onneks ei pahemmin käyny sentää
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

disease wrote:
muhennos wrote:

ok, no hyvä sitten muistaa jatkossa jos niin käy.. Jäi kyllä vaan vähän hämää se, ku meni niin törkeen överiks vaikka annokset ei ees ollu mitenkään isot,oikeeestaan aika pienet siihen nähden missä kuosissa olin. just ku ei meinannu pysyy hereillä ja laatta lens ku viimestä päivää. ja myös kaverit ketkä oli paikalla tuolloin, ni kerto että olin kuulemma pariin otteesen mennyt naamasta aivan valkoiseksi ja huulet olivat olleet ihan siniset kun olin lopettanut hengittämisen. jännä juttu, onneks ei pahemmin käyny sentää

vielä vähän selvennän omaa tekstiäni. Eli siis tuo paniikkikohtaus ja sen aiheuttama hyperventilaatio ei ole hengenvaarallinen ja siitä pääsee eroon rauhoittumalla. esim. Ystävien tuki ja mukava musiikki helpottaa tuota oloa. Bentsot ovat siihen myöskin hyvä apu, mutta en halua ja tuskin kukaan muukaan haluaa jokaisella opiaatti kerralla ottaa bentsoja, vain estääkseen jonkin kohtauksen. Kaikki tapahtuu vain siellä päässä ja sitä pystyy hallitsemaan. Ja vielä jos se taju meinaa lähteä niin hyvänä keinona on antaa voimakas kipuimpulssi. esim. nipistää ihoa voimakkaasti.
ddduck1
Karvakuono

Post by ddduck1 »

Asiasta kukkakeppiin, kun noista tramoista oli puhetta, niin saako niitä ilman reseptiä mistään ja mihin hintaan? Vai pitääkö teloa ittesä jotenki tietyllä lailla ja keksiä joku aukoton hieno selitys, että saa tuskiinsa juuri tramaa? :D
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Tramaliako meinaat vai? Ei saa ilman reseptiä mistään (paitsi katukaupasta). Sille on myös oma ketjunsa johon keskustelu aiheesta jatkossa.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

King Ink wrote:Tramaliako meinaat vai? Ei saa ilman reseptiä mistään (paitsi katukaupasta). Sille on myös oma ketjunsa johon keskustelu aiheesta jatkossa.
Saa sitä. Thaimaasta. Ja vissiin muutamasta muustakin Aasian maasta.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
ddduck1
Karvakuono

Post by ddduck1 »

Oon nyt vietelly aikaani sairaalassa muutamia päiviä. Aika anteliaasti antavat noit Panacodeja täälläpäin ainakin. Naureskelevat sitte hoitsut-perkele, ku täällä haahuilen ja tuijottelen kummissani ympäriinsä.
Mutta ankka kuittaa, kodeiini on kyllä kivaa.
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Itse pidän kodeiinista erittäin paljon :)

Meinasi tuossa alkusyksystä jo koukkukin tulla ja pienet reflat kärsin. Siitä eteenpäin tullut käytettyä ehkä kerran viikossa tai kerran 2 viikossa. Koukuttavaa on.
Tanz

Post by Tanz »

Zubs wrote:Itse pidän kodeiinista erittäin paljon :)

Meinasi tuossa alkusyksystä jo koukkukin tulla ja pienet reflat kärsin. Siitä eteenpäin tullut käytettyä ehkä kerran viikossa tai kerran 2 viikossa. Koukuttavaa on.

Sama just homma itellä, kuokuttavaa.. Mutta onneksi viihdekäytttöön voi ehkä oppia. :twisted:
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Tanz wrote:

Sama just homma itellä, kuokuttavaa.. Mutta onneksi viihdekäytttöön voi ehkä oppia. :twisted:
Itsellä meinaa mennä siten, että jos sitä kaapissa sattuu olemaan niin tulee yllättävän helposti otettua jos ei tee itselleen TODELLA selviä sääntöjä siitä, miten usein aikoo käyttää :coool:
Inkkari
Psykonautti

Post by Inkkari »

Nyt kun on ottanut kodeiini muutaman kerran, nii tuntuu et toimis paremmin kuin ekoilla kerroilla. Varmaan johtuu siitä et enää ei tunnustele eikä mieti oloa nii paljoa, vaan pystyy rentoutumaa paremmin. Harmi vaan ku niin harvoin tätäki saan käsiini, mut loppujenlopuks ehkä parempi niin :D silti ois kiva saada useemmin ku kerran kuussa :roll:
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Inkkari wrote:Nyt kun on ottanut kodeiini muutaman kerran, nii tuntuu et toimis paremmin kuin ekoilla kerroilla. Varmaan johtuu siitä et enää ei tunnustele eikä mieti oloa nii paljoa, vaan pystyy rentoutumaa paremmin. Harmi vaan ku niin harvoin tätäki saan käsiini, mut loppujenlopuks ehkä parempi niin :D silti ois kiva saada useemmin ku kerran kuussa :roll:
Pieni varoituksen sana; kannattaa pitää käyttö siinä kerran tai 2 kuussa. Koukahtaa yllättävän helposti ja salakavalasti. Näin ainakin itellä :roll:
Inkkari
Psykonautti

Post by Inkkari »

Zubs wrote:Pieni varoituksen sana; kannattaa pitää käyttö siinä kerran tai 2 kuussa. Koukahtaa yllättävän helposti ja salakavalasti. Näin ainakin itellä :roll:
Jooh, taas tuli otettu :) Vois nyt tosiaa pitää pienen tai vähä pitemmänki tauon. Kerran ollu jo koukussa (en kodeiiniin), niin vittumaisinta siinä on se kun ei ite huomaa riippuvuuden kehittymistä
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
koxdexiixnix
Tuppisuu

Post by koxdexiixnix »

Samma på här eli tykätään kaltta inhotaan mutta kun ei ilmankaan voi elää :(( :razz:
koxdexiixnix
Tuppisuu

Post by koxdexiixnix »

jopasjota wrote:Aivan, eli ikäänkuin kodeiini olisi "raskaammin" konvertoitavaa.
Mutta mitähän mahtaa "virallinen" tieto kertoa kodeiinin ja tramadolin vahvuuseroista.

Mielestäni se on luokkaa 1/4. Eli tramadoli olisi neljä kertaa vahvempi.
Tuossa en tarkoita annoskokoa, vaan sitä miten se toimii, joka on hankala ja subjektiivinen määritelmä.

Analgeettiselta teholtaan 50:tä mg:tä tramadolia, tarvitaan ehkäpä 120mg tramadolia, menisiköhän tuo lähellekkään.

Se, että joillakin toimii kodeiini paremmin kuin tramadoli, ei voi selittyä sillä entsyymillä.
Aivan kuten petri tuossa ylempänä kertoi.

Asiaan liittynee siis mitä luultavimmin, nuo tramadolin muut vaikutusmekanismit, jotka todellakin on osaltaan vielä tuntemattomia.
Sillä on selkeä ssri -vaikutus, tämähän ilmenee tramadolin tuomana sosiaalisuutena ja pirteytenä, sitten on joitakin muita toistaiseksi tuntemattomia vaikutusmekanismeja.

Ehkäpä tramadoli ei niin hanakasti pure toisiin ihmisiin, noilla muilla vaikutusmekanismeillaan, kuin esim. minuun tai petriin.

Mutta palatakseni kodeiiniin.

Tuo greippimehusysteemihän on ollut kaikkien entisten dexmipäiden tiedossa jo pitkään.
Miten se mahtaa vaikuttaa kodeiinin metaboliaan.
Onko metabolia nopeampaa, vai tuleeko aktiivista metaboliittia enemmän.

Tuon metabolian nopeudella on aikas iso merkitys.

Otetaan verrokiksi vaikka diamorfiini, eli heroiini ja morfiini.
Molempia kun ottaa i.v saman annoksen(en tarkoita milligrammamääriä, vaan analgeettiselta vaikutukseltaan samaa annosta), niin nousut on totaalisen erilaiset. Heroiini läpäisee aivo-veriesteen huomattavasti nopeammin, tästä aiheutuu se hyvin voimakas "rush". Itse heroiinin puoliintumisaika on kuitenkin vain joitain minuutteja, se metaboloituu parin esiasteen kautta morfiiniksi. tämä aiheuttaa sen, että heroiini toimii sen muutaman tunnin, jos sillä ei olisi aktiivisena metaboliittina morfiinia, se toimisi ehkä pari-kolme minuuttia. <- Siinä oikea diilerin unelmahuume, huh huh! :twisted:

Voisiko olla, että greippimehu saisi kodeiinin konvertoitumaan nopeammin morfiiniksi, jolloin se toimisi paremmin. Itse entsyymin määräähän ei pysty säätämään. Tuossa on kyllä kysymys eri asiasta kuin heroiinin ja morfiinin tapauksessa, osaksi. Nimittäin kyllähän kodeiini toimii paremmin, jos sitä tietyssä aikayksikössä vapautuu enemmän vereen.

Vai tekeekö greippi tuosta cyp-entsyymistä tehokkaampaa, jolloin samalla entsyymimäärällä saadaan metaboloitua kodeiinia enemmän.

Ps. Onko tämä foorumi pystyyn kuollut, olen jo kaksi päivää, ainakin, kirjoitellut maniapäissäni tänne, eikä kukaan muu ole kirjoittanut mitään...
Ottakaa nyt hyvät miehet ja naiset ne paminne, niin rohkaistutte avata sanaisen arkkunne.

Ps2. Anteeksi töykeä maalaisuuteni! :coool:
Molempii vetäny kesällä niin vitun paljon etten edes muista, parasta oli päästä subuista eroon kodein kautta.

Just nakkasin 90 ja sitä ennen 60 milliä ardinexin muodossa, joutuu jouluksi ajelemaan vaam 450km et saan kivat...subua inhoan, se vie kaiken, jopa elämän...
koxdexiixnix
Tuppisuu

Post by koxdexiixnix »

Zubs wrote:
Inkkari wrote:Nyt kun on ottanut kodeiini muutaman kerran, nii tuntuu et toimis paremmin kuin ekoilla kerroilla. Varmaan johtuu siitä et enää ei tunnustele eikä mieti oloa nii paljoa, vaan pystyy rentoutumaa paremmin. Harmi vaan ku niin harvoin tätäki saan käsiini, mut loppujenlopuks ehkä parempi niin :D silti ois kiva saada useemmin ku kerran kuussa :roll:
Pieni varoituksen sana; kannattaa pitää käyttö siinä kerran tai 2 kuussa. Koukahtaa yllättävän helposti ja salakavalasti. Näin ainakin itellä :roll:
Turha puhuu ku remmit o ranteis :oops:
koxdexiixnix
Tuppisuu

Post by koxdexiixnix »

12 pv välein70 kpl...mitenkä irtaantua siitä enneku joku sanoo tilt...
kokasmurffi
Psykonautti

Post by kokasmurffi »

lueskelin tätä ketjua ja pisti vaan silmään, et miks vitussa porukka erottelee jotain 4-7 panacodia..
itse erottelen jos aion yli 10 syödä joskus syönyt 12 erottelematta enkä ole kuollut..
mut tietysti jos aikoo joka päivä popsia niin sitten on ihan hyvä jo joku reilu kahdeksan erotella, mut ei sitä aina tarvi..
ei kait nyt lääkärit pistäis respalle niinku mulla meni monta kuukautta 3x2kpl päivässä..
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

kokasmurffi wrote:lueskelin tätä ketjua ja pisti vaan silmään, et miks vitussa porukka erottelee jotain 4-7 panacodia..
itse erottelen jos aion yli 10 syödä joskus syönyt 12 erottelematta enkä ole kuollut..
mut tietysti jos aikoo joka päivä popsia niin sitten on ihan hyvä jo joku reilu kahdeksan erotella, mut ei sitä aina tarvi..
ei kait nyt lääkärit pistäis respalle niinku mulla meni monta kuukautta 3x2kpl päivässä..
Aina kannattais säännöllisessä käytössä yli 3-4 kerralla otettuna erotella. Kerta annos kuormittaa maksaa ihan eri tavalla, kuin päivän mittaan otettuna.
SugarRay
Karvakuono

Post by SugarRay »

Paljon on puhetta ollut kaikista kodeiinin ja muiden opiaattien boostaamisesta. Itse olen havainnut, että nikotiinin sekä kofeiinin lisäksi melkein mikä tahansa lämmin juoma, kuten kaakao, glögi tai tee lisää kertoimia hyvin.
rogues
Lepakko

Post by rogues »

SugarRay wrote:Paljon on puhetta ollut kaikista kodeiinin ja muiden opiaattien boostaamisesta. Itse olen havainnut, että nikotiinin sekä kofeiinin lisäksi melkein mikä tahansa lämmin juoma, kuten kaakao, glögi tai tee lisää kertoimia hyvin.
mä en oikein usko noihin boostamis juttuihin oikeastaa minkään lääkkeiden kanssa. ennen lyrica ehkä jeesas ramboja tai sitten luulin vaan. :hmh:
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Hehee huomenna taas kodeiinia! :razz:

Tulee 10. päivä taukoa, jos varovaisesti joku 90-120 mg.

:heh:
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Kyllä toimii 100 mg kunhan ei vaan oo tolee!!!

Poltin savut 5 min ottamisesta ja pärähti 10 min päästä hyvin ja nyt 30 min päästä todella hyvin!!! :>
sienisalaatti
Karvakuono

Post by sienisalaatti »

En ala uutta aihetta perustamaan tähän, mutta monestikkin ihmiset jotka väittävät että kodeiini ei toimi on sinäänsä hassua kun vertaa ihmisiin joilla on pitkä opiaattien käyttö takana himoitsevat sinäänsä tätä kodeiinia enemmän kuin esimerkiksi tramalia. Onhan sillä nyt helvetti samanlaiset efektit kuin mofassa, pollessa, fentanyylissä, oksikodonissa ja hydrokodonissa.

Tosin. Paaaljon lievemmät.

Minulla pitkä opiaattien käyttöhistoria sai tajuamaan kodeiinin oikeastikkin toimivuuden. Oparefloissa se 30-60mg on pelastus, verrattuna siihen ettei oo mitään. Lähtee se luusärky, vilu, kiukkuisuus jne.

Mutta tuo kodeiini on mulla tosiaa alkanu vasta "toimimaan" paremmin sen jälkeen kun olen pitkällä aikavälillä käyttänyt vain ja ainoastaan opiaattilääkkeitä. En laske tramalia samaan kategoriaan vaikuksien takia.

Kodeiinin (metyylimorfiini) pääsäntöiset metaboliitit maksassa ovat morfiini ja mahd. hydrokodoni ja jotain muita. Itsessään metyylimorfiini ei ole toimivaa vaan sen metaboliitit ovat toimivaa stuffia mitä maksa 2d6-etsyymeillään hajoittaa ja se toimivuus riippuu entsyymeistä maksassa, ei kodeiinin määrästä elimistössä. Polle/hepo/smäkki(miksi haluet kutsua) taas on diasetyylimorfiinia joka futaa jo sellaisenaan.

Oopiumissa sitten on Morfiinia SEKÄ kas kas.. kodeiinia ja kodeiini sitten hajoaa osittain riippuen entsyymimäärästä mofaksi ja muiksi esim hydrokodoniksi elimistössä jotka ovat toimivia.

Tosiaan ton kodeiinin "tehon" hiffas vasta ku oli ollu pitkään koukussa ja vetänyt kunnon opiaatteja. Ei mitää pubrea tai tramalia. Sen vaikutukset nyt vain on täysin samanlaiset kuin morfiinissa(riippuen ihmisestä ja entsyymien määrästä)

3kpl panacodeja tuntuu mulla, että ottaisin ööbaut 10mg morfiinia tai oksikodonia syömällä ei IV. Tramaleihin en koske, pubrekin on paskaa vaikka ovat "pitkäkestoisia" mutta niistä ei tule _sitä_ "lämmintä" aaltoa mikä tulee metyylimorfiinin hajoamistuotteista kun hiffaa et perkele täähän skulaa. ;)

Ymmärtääks joku mun pointtii täs asiassa? :D
Tanz

Post by Tanz »

Minä ainakin ymmärsin. Onhan se ihan kelpo tavarata tuo kodeiini. Koukuttaa vaan nopeasti ja salakavalasti, mutta niinhän ne kaikki.. 8)