Joo opioidit kaikki saattaa aiheuttaa suunkuivumista vaikkei aina sitä tekiskään. Itelläni just tramalista tuli vastaava efekti vaik sitä oon vuoden syöny melko säännöllisesti.Harold wrote:ei löytyny haulla, joten kyselenpähän:
mul on niin cottonmouth nautittuani 150mg eroteltua kodeiinia. ei paukkua alla muutakun muutama tunti sit lefat...
muilla vastaavanlaisia kokemuksia ??
ei ainaskaan unikkoteen kohdalla oo vastaavanlaista huomannu, bupren kohdalla en enää muista. mut tramalista ei myöskään kuivu...
jännä juttu....
Kodeiini
-
peltsi
- OD
Re: Kodeiini
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
Paranoid
- Karvakuono
mites alkoholin kaa tä kodeiini? iha muute vaa kelain ku mul on 12 bissee ja vedin 2 panacodii nii onks siit mitää iloo?
-
Huiko
- LD50
"huoh". No, siis alko ja kodeiini ei oo kauheen hyvä yhdistelmä, kun kumpikin kerran vaikuttaa keskushermostoon ja voi aiheuttaa hengityslaman. En mä jaksa uskoo että muutoinkaan toi kaks panacodia aiheuttais mitään euforisia oloja. Jos päätät yhdistellä näitä aineita niin varovasti jookos? Säästä ne kankkuseen. Siihen ne toimii hyvin. Jos mä söisin/joisin kodeiinia niin pari kaljaa ehkä joisin päälle, enkä toisin päin.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
peltsi
- OD
Ääh ei kannata yhdistellä. Siihen on kuollu vitusti porukkaa etenki jenkeissä. Mm. joitain räppäreitä Pimp C, Ol' Dirty Bastard...
Etenkin southi räppäreiden suosiossa oli aikoinaan toi juoma mihin tuli viinaa ja kodeiinia ja siihen sit moni niistä on myös kuollu..kuolinsyynä kyl lukee jokapaikassa kodeiinin yliannostus mut nimenomaan alkoholin kanssa ne kodet on todellisuudessa nautittu.
Etenkin southi räppäreiden suosiossa oli aikoinaan toi juoma mihin tuli viinaa ja kodeiinia ja siihen sit moni niistä on myös kuollu..kuolinsyynä kyl lukee jokapaikassa kodeiinin yliannostus mut nimenomaan alkoholin kanssa ne kodet on todellisuudessa nautittu.
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
Harold
- Kameleontti
kode ei kyl todellakaan oo niin mukava päihde et siihen haluis överit ottaa/elämänsä menettää
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
-
disease
- Psykonautti
tuli taas kuosailtua ihan kivasti: panacodeja 6 kpl ja siihen päälle 5 kpl 5mg medipameja ja viinaa ja savut. en kyllä taida enää ton jälkeen viinaa ottaa jos on kodeiinia ottanut ku välillä lopetin hengittämisen kokonaan. varmasti oli kyllä noilla muillakin aineilla osuutta asiaan mutta joka tapauksessa
-
peltsi
- OD
Itseasiassa ite tykkään kodeiinista sillon kun se toimii. Jotenki luonnollinen ooppari verrattuna muihin hähän samanlaista fibaa kun ihan suoranaisesta morfiinista mut ei tosin lähellekään yhtä voimakas. Mut en kyl itekkään siihen kuolla haluisHarold wrote:kode ei kyl todellakaan oo niin mukava päihde et siihen haluis överit ottaa/elämänsä menettää
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
Aesma
- OD
Jep, kodes on jotain luonnolista ja ehkä jotain tosi pikkusen henkistä jopa ;>peltsi wrote:Itseasiassa ite tykkään kodeiinista sillon kun se toimii. Jotenki luonnollinen ooppari verrattuna muihin hähän samanlaista fibaa kun ihan suoranaisesta morfiinista mut ei tosin lähellekään yhtä voimakas. Mut en kyl itekkään siihen kuolla haluisHarold wrote:kode ei kyl todellakaan oo niin mukava päihde et siihen haluis överit ottaa/elämänsä menettää
-
Toma
- Psykonautti
mites tuo neuroleptit ja kodeiini? otin eilen illalla 3/4 osaa 25mg ketipinorista. eli tosi snadin annoksen. tuskin tulee mitää suurempaa haittaa jos heitän 5 panacodia illemmalla naamariin? aiemmissa postauksissa oli jotain et 3pv tauko näiden kahden kanssa. onko tässä ainut riski hengityslama?
Masentaa ahdistaa vituttaa
-
ferox
- OD
Neuroleptit ovat CYP 2D6:n substraatteja joten niiden yhtäaikainen käyttö kodeiinin kanssa estää muuntumista morfiiniksi ja heikentää siten kodeiinin tehoa.Toma wrote:mites tuo neuroleptit ja kodeiini? otin eilen illalla 3/4 osaa 25mg ketipinorista. eli tosi snadin annoksen. tuskin tulee mitää suurempaa haittaa jos heitän 5 panacodia illemmalla naamariin? aiemmissa postauksissa oli jotain et 3pv tauko näiden kahden kanssa. onko tässä ainut riski hengityslama?
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
Petri6
- OD
Paitsi että tuo ketiapiini metaboloituu pääasiassa CYP3A4-entsyymin välityksellä eikä terapeuttisilla annoksilla inhibitoi CYP2D6:sta.ferox wrote:Neuroleptit ovat CYP 2D6:n substraatteja joten niiden yhtäaikainen käyttö kodeiinin kanssa estää muuntumista morfiiniksi ja heikentää siten kodeiinin tehoa.Toma wrote:mites tuo neuroleptit ja kodeiini? otin eilen illalla 3/4 osaa 25mg ketipinorista. eli tosi snadin annoksen. tuskin tulee mitää suurempaa haittaa jos heitän 5 panacodia illemmalla naamariin? aiemmissa postauksissa oli jotain et 3pv tauko näiden kahden kanssa. onko tässä ainut riski hengityslama?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
ddduck1
- Karvakuono
Skrollailin vähäsen tätä topikkia, mutta anti oli sanotaanko aika ristiriitaista, joten kysäisempä oman tähän väliin. Eli saimpa käsiini 10kpl 500mg Panacodia ja yhen poretabletin (wuhuu...) ja ajattelin, et jospa kun tuo kipeyskin on hävinny niit nauttisin koko rahan eestä. Elikkä miten suosittelette. Jonku 68kg painan. Et pari bissee ja sitte joku 3-4 naamaan, ni tulee mitä tapahtumaan, ellei oo "viallinen maksa" 
-
Huiko
- LD50
Katsoppas, Itsehän vetäisin (ja vedänkin.ddduck1 wrote:Skrollailin vähäsen tätä topikkia, mutta anti oli sanotaanko aika ristiriitaista, joten kysäisempä oman tähän väliin. Eli saimpa käsiini 10kpl 500mg Panacodia ja yhen poretabletin (wuhuu...) ja ajattelin, et jospa kun tuo kipeyskin on hävinny niit nauttisin koko rahan eestä. Elikkä miten suosittelette. Jonku 68kg painan. Et pari bissee ja sitte joku 3-4 naamaan, ni tulee mitä tapahtumaan, ellei oo "viallinen maksa"
3-4 kpl & bissee voi sanoa jotain, mutta en suosittele hyvällä omallatunnolla alkoholia kodeiinin kanssa.
-
lonecell
Jos sattuukin vahingossa kuulumaan siihen väestönosaan jolla CYP2D6 toimii hyvin, voi olla että 300mg nollatoleilla kerralla on ihan helvetisti liikaa. En nyt oikein käsittänyt että onko tässä ihan ekasta kokeilusta kyse, mutta jos on, niin ottaisin ehkä ensin yhden että näkee, tuleeko jonkinlainen allergiareaktio, jos ei tule niin seuraavaksi vaikkapa kolme, jos ei toimi niin sit vaikka loput kerralla. Jos yliherkkyyden puute on jo todettu ihan reseptinmukaisessa käytössä niin silti lähtisin juurikin jollain 3-4 kappaleella ensin koittamaan. Yhtä tablettia ei maksa vaivaa vesierotella mut siitä eteenpäin kyllä.Huiko wrote:Katsoppas, Itsehän vetäisin (ja vedänkin.) nuo vesieroteltuna kerralla, kun kerran koko rahastakin oli juttua.
-
Huiko
- LD50
^Aivan. Mun juttu pätee vaan muhun.
Mut jos jättäisitte sen alkon pois ja vaikka savui? Taas vaan ehdotus. :heh: (hippi minä pukkaa jostain taka-vasemmalta...)
Mut jos jättäisitte sen alkon pois ja vaikka savui? Taas vaan ehdotus. :heh: (hippi minä pukkaa jostain taka-vasemmalta...)
-
lonecell
Niin joo, tää jäi huomioimatta. Itsekin jättäisin alkoholin pois, pieni määrä tuskin tuo mitään lisäarvoa ja iso määrä voi sit olla vaarallinen tai ainakin epämukava. Kannabis on joskus kiva ja joskus ei. Kyl opioideista saa mun mielestäni eniten irti paljaaltaan tai varovasti bentsoilla ja/tai antikolinergeillä (ts. syklitsiinillä) buustaamalla.Huiko wrote:Mut jos jättäisitte sen alkon pois ja vaikka savui? Taas vaan ehdotus. :heh: (hippi minä pukkaa jostain taka-vasemmalta...)
-
muhennos
- Lepakko
loppujen lopuks ihmisen elimistö on melko kestävä. Kaveri söi 300mg kodee nollatoleil eikä saanu kutinaa pahempia oireita. Itsekin myönnän kyllä kombottelevani alkoo ja oppareit, mutta teen sen KOHTUUDELLA ja erittäin harvoin. Ei pari kaljaa 3-4 koden kans pahaa tee vaik nollatolei ois. Mutta itsekin SUOSITTELEN olla käyttämättä alkoo ja oppareit keskenään. Toinen esimerkki on ku kaveri joi sen 17 kaljaa ja ikin ei oo tramaleit syöny ni söi sitten siin 450mg, sen kertoman mukaan hengitys alkoi tuntua suht raskaalta, mutta ei kummemmin käyny. Ihmiskeho on yllättävän kestävä, mutta koskaan ei voi tietää milloin se sanoo STOP!!!
Itse sain 600mg tramal annoksesta rajun paniikkikohtauksen ku kuvittelin et hengitys pysähtyy ja aloin sen jälkeen hyperventiloida. Pameilla pääs siitä eroon. Ja vaikka tramaleit oon kummiskin sen 4kk syöny annoksil 450-900mg. Vähän menee ohi aiheen mutta kerron vaan asioita joita kannattaa ottaa huomioon. Monille tää on varmaa ihan itsestäänselvyys.
Huh xanorit ja pamit joo toimii siitä tää stoori :heh:
KUNNIOITTAKAA OPIAATTEJA JA PÄIHTEITÄ YLIPÄÄNSÄ!!!
(ois kyl voinu tän vuodatuksen kirjottaa johki ihan muuhun topicciin mut menkööt tähän sit
)
Itse sain 600mg tramal annoksesta rajun paniikkikohtauksen ku kuvittelin et hengitys pysähtyy ja aloin sen jälkeen hyperventiloida. Pameilla pääs siitä eroon. Ja vaikka tramaleit oon kummiskin sen 4kk syöny annoksil 450-900mg. Vähän menee ohi aiheen mutta kerron vaan asioita joita kannattaa ottaa huomioon. Monille tää on varmaa ihan itsestäänselvyys.
Huh xanorit ja pamit joo toimii siitä tää stoori :heh:
KUNNIOITTAKAA OPIAATTEJA JA PÄIHTEITÄ YLIPÄÄNSÄ!!!
(ois kyl voinu tän vuodatuksen kirjottaa johki ihan muuhun topicciin mut menkööt tähän sit
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
-
ddduck1
- Karvakuono
Ah, juu. Siis siks tulinkin kyselee, kun en Panacodin vaikutuksista tiijjä. Jostain vain jäänyt semmoinen mielikuva, että näitä napsitaa bissen kera ja sit ollaa tutkalla. Mutta tosiaan, mikä ihmeen vesierottelu ja siis jos heitän tosta nyt vain 5 huiviin vesilasillisen kera, niin siitä pitäisi sitten tulla morfiinimainen olotila?
-
Tanz
Ite erottelen aina isommat annokset kodea. Vesierottelu toimii niin että murskaat nappulat lasin pohjalle, heität lämmintä vettä siihen päälle ja lyöt ne vaikka jääkaappiin siksi aikaa että valakosta jauhetta/mössöä on pohjalla ja loppu on semmosta veden tapasta kamaa. Sitten kaadat koko paskan suodatinpussiin joka on jonku motin päällä ja se vesisysteemi tippasee sinne mottiin ja turhake jää siihen suodatinpussiin. Sitten juopaset ne nesteet naamariin.
Kyllä tuo 5 jo pelittää hyvinkin jos ei toleja ole.
-
muhennos
- Lepakko
Tanz wrote:Ite erottelen aina isommat annokset kodea. Vesierottelu toimii niin että murskaat nappulat lasin pohjalle, heität lämmintä vettä siihen päälle ja lyöt ne vaikka jääkaappiin siksi aikaa että valakosta jauhetta/mössöä on pohjalla ja loppu on semmosta veden tapasta kamaa. Sitten kaadat koko paskan suodatinpussiin joka on jonku motin päällä ja se vesisysteemi tippasee sinne mottiin ja turhake jää siihen suodatinpussiin. Sitten juopaset ne nesteet naamariin.
Itse ainakin sekoittaisin sen mössön kerran kaks ja antaisin taas valua pohjaan. Sais ainakin kaiken hyödyn irti :heh: . Ja itse erottelen AINA 4+ nappia. Alle 4 nappia menee ihan sellaisenaan. Harvoimpa kodeiinia enää käytän. Nam, alko tekee taas mieli <3
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
-
Inkkari
- Psykonautti
Tuli tänään ostettua yksänlääkettä kokeilumieles kun en koskaan ennen kodeiinia ole koettanu. Toiste ei tuu ostettua, oli meinaa niin helvetin pahan makusta (en uskonu että edes voi olla niin hirveetä) ja inhottavasti "poltti" nielussa
/ sen takia join vaan päälle desin ja heitin loput mäkeen. Mitään suurta muutosta olotilas en huomannu eikä mahakaa ole suuttunu, silti tuli kerran käytyä suttaamas pönttö. 3h sitten "nautin" putellinen eli kaippa mä viel kerran käyn vessas etten unissani ala ulostamaan 
"Be nice to people on your way up, because you'll meet them on your way down." -Jimmy Durante
-
Huiko
- LD50
Kova on ollu kuosi, kun oon vieläkin pöhnässä. Hyvin näkee muuten unia ja yksityiskohtaisia, kun kodeiineihin nukahtaa. Kropan aineenvaihdunta varmaan hidastuu ja sitten sitä herää pöhnässä vaikka vaikutusten ois jo pitäny aikoja sitten haihtua?
Vai onkos tässä varastoitunut muuttumatonta ja kun on tilaa tullut niin on muuttunu mopoksi? Kodeiinista tulee järkyttävät mässyt kyllä mulle. Eilenkin olin vähän väliä jääkaapilla.(<-ja eikun syömään aamupalaa...)
-
ddduck1
- Karvakuono
Tänää neppasin kuus Panacodii ja siihe kyytipojaks bissen. Aika hyvin oltiin joku nelisen tuntii aivan tutkalla.
Ei oikee tullu mistää mitää, ku ajatustenjuoksu oli iha uskomattoman tahmeaa, mut tosin se ei haitannu, ku oli nii utuinen olo. Ehdottomasti hyvä setti oli toi. Ei käyny mitää kuumottelee, mut tajus kuitenki olevasa aika pihalla.
Bussii ku nukahti, ni unien/ajatusten juoksu oli iha sika erikoinen. Ei osaa selittää, mut poikkes kyl ajattelu normaalista ihan "pikkasen".
Bussii ku nukahti, ni unien/ajatusten juoksu oli iha sika erikoinen. Ei osaa selittää, mut poikkes kyl ajattelu normaalista ihan "pikkasen".
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Hmmh, jännä et jotkut saa kodeiinista noinkin paljon irti. Ite kuulun siihen porukkaan joilla kodeiini ei ilmeisesti ihan niin älyttömän hyvin pelitä. Joskus otin muistaakseni 6 panacodia erottelemattomana ja pari shottia minttuviinaa päälle, eikä niistä nyt sen erikoisempaa saanut kuin pariksi tunniksi rennon ja lämpimän olon, + vitutus ja masennus pysyi toki 100% poissa. Vaikutuksen loppupuolella alkoi hieman oksettaa. Mitään ihmeempiä pärinöitä niistä en saanut, enkä ole muillakaan kerroilla saanut kun kodeiinia olen ottanut... Ainoo opioidi jota ikinä olen kokeillut, ja jäi lähinnä vaan olo että haluais kokeilla jotain vahvempia. Eipä oo hirveesti kiinnostusta kumminkaan.
-
ddduck1
- Karvakuono
Joo itse asias iteki yllätyin tosta. Koska tarkotus oli vaa saada semmoi kevyt tokkura, ku olin aika paskana eikä oikee meinannu tulla ees sängyst nousemisest mitään. Siis paskana depiksest, ei mtn darraa tms. 
-
jopasjota
- Psykonautti
Yähää, toimispa mullakin kodeiini.
Kun tuntuu, että joillakin se todellakin toimii. Siis ihan nuokuille asti.
Tuolloin kyseessä on kuitenkin ollut opiaateille toleton ihminen.
Jotkut meinaa, että toimisi paremmin kuin tramadoli, ilmeisesti heillä on tuota cyp-entsyymin tuotantoa runsaammin.
Nimittäin silloin, kun minä vielä tramalilla nuokuille pääsin, eli jotain 10v sitten ei kodeiini sanonut mitään muuta kuin kutitti.
Nykyään sama, ottipa sitä sitten 120mg tai 450mg, niin vaikutus on kutina. Tramadolin vaikutuksen, piristävän sellaisen, kuitenkin alkaa huomata jo jossain 800millin kohdalla. <--- Ei ole tosiaankaan tarkoitus vouhottaa millään toleransseilla, voin kertoa, että opiaattikoukku on äärimmäisen ikävää.
Mutta kun rupesin miettimään tuota cyp -entsyymiä/entsyymejä, niin konvertoiko sama entsyymi kodeiinia morfiiniksi, kuin tramadolia o-desmetyylitramadoliksi(tramadolia vahvempi metaboliitti). Jos näin on, niin sittenhän tuo kodeiinin paremmin toimiminen ei voi olla siitä seikasta kiinni???
Kun tuntuu, että joillakin se todellakin toimii. Siis ihan nuokuille asti.
Tuolloin kyseessä on kuitenkin ollut opiaateille toleton ihminen.
Jotkut meinaa, että toimisi paremmin kuin tramadoli, ilmeisesti heillä on tuota cyp-entsyymin tuotantoa runsaammin.
Nimittäin silloin, kun minä vielä tramalilla nuokuille pääsin, eli jotain 10v sitten ei kodeiini sanonut mitään muuta kuin kutitti.
Nykyään sama, ottipa sitä sitten 120mg tai 450mg, niin vaikutus on kutina. Tramadolin vaikutuksen, piristävän sellaisen, kuitenkin alkaa huomata jo jossain 800millin kohdalla. <--- Ei ole tosiaankaan tarkoitus vouhottaa millään toleransseilla, voin kertoa, että opiaattikoukku on äärimmäisen ikävää.
Mutta kun rupesin miettimään tuota cyp -entsyymiä/entsyymejä, niin konvertoiko sama entsyymi kodeiinia morfiiniksi, kuin tramadolia o-desmetyylitramadoliksi(tramadolia vahvempi metaboliitti). Jos näin on, niin sittenhän tuo kodeiinin paremmin toimiminen ei voi olla siitä seikasta kiinni???
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
-
Petri6
- OD
Kyllä, samasta entsyymistä (cyp-2d6) on kyse. Minulla on sillä tavalla, että kodeiini ei toimi juuri ollenkaan edes 300mg annoksella, kun taas tramadoli toimii todella kovaa samalla annoksella ja nimenomaan opioidimaisesti. Etyylimorfiini 180mg annoksella toimii myös, about saman verran kuin 200mg annos tramadolia (lyhyemmän aikaa tietysti, kun tramalit otan depotteina). Mitään tieteellistä selitystä en tälle ole kuullut.jopasjota wrote: Mutta kun rupesin miettimään tuota cyp -entsyymiä/entsyymejä, niin konvertoiko sama entsyymi kodeiinia morfiiniksi, kuin tramadolia o-desmetyylitramadoliksi(tramadolia vahvempi metaboliitti). Jos näin on, niin sittenhän tuo kodeiinin paremmin toimiminen ei voi olla siitä seikasta kiinni???
Yksi selitys olisi, että kodeiini tarvitsisi tuota entsyymiä paljon enemmän kuin nuo muut, mutta tämä ei taas selittäisi sitä, miksi tramadoli ei toimi jollain henkilöillä, joilla kodeiini kuitenkin toimii.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
jopasjota
- Psykonautti
Aivan, eli ikäänkuin kodeiini olisi "raskaammin" konvertoitavaa.
Mutta mitähän mahtaa "virallinen" tieto kertoa kodeiinin ja tramadolin vahvuuseroista.
Mielestäni se on luokkaa 1/4. Eli tramadoli olisi neljä kertaa vahvempi.
Tuossa en tarkoita annoskokoa, vaan sitä miten se toimii, joka on hankala ja subjektiivinen määritelmä.
Analgeettiselta teholtaan 50:tä mg:tä tramadolia, tarvitaan ehkäpä 120mg tramadolia, menisiköhän tuo lähellekkään.
Se, että joillakin toimii kodeiini paremmin kuin tramadoli, ei voi selittyä sillä entsyymillä.
Aivan kuten petri tuossa ylempänä kertoi.
Asiaan liittynee siis mitä luultavimmin, nuo tramadolin muut vaikutusmekanismit, jotka todellakin on osaltaan vielä tuntemattomia.
Sillä on selkeä ssri -vaikutus, tämähän ilmenee tramadolin tuomana sosiaalisuutena ja pirteytenä, sitten on joitakin muita toistaiseksi tuntemattomia vaikutusmekanismeja.
Ehkäpä tramadoli ei niin hanakasti pure toisiin ihmisiin, noilla muilla vaikutusmekanismeillaan, kuin esim. minuun tai petriin.
Mutta palatakseni kodeiiniin.
Tuo greippimehusysteemihän on ollut kaikkien entisten dexmipäiden tiedossa jo pitkään.
Miten se mahtaa vaikuttaa kodeiinin metaboliaan.
Onko metabolia nopeampaa, vai tuleeko aktiivista metaboliittia enemmän.
Tuon metabolian nopeudella on aikas iso merkitys.
Otetaan verrokiksi vaikka diamorfiini, eli heroiini ja morfiini.
Molempia kun ottaa i.v saman annoksen(en tarkoita milligrammamääriä, vaan analgeettiselta vaikutukseltaan samaa annosta), niin nousut on totaalisen erilaiset. Heroiini läpäisee aivo-veriesteen huomattavasti nopeammin, tästä aiheutuu se hyvin voimakas "rush". Itse heroiinin puoliintumisaika on kuitenkin vain joitain minuutteja, se metaboloituu parin esiasteen kautta morfiiniksi. tämä aiheuttaa sen, että heroiini toimii sen muutaman tunnin, jos sillä ei olisi aktiivisena metaboliittina morfiinia, se toimisi ehkä pari-kolme minuuttia. <- Siinä oikea diilerin unelmahuume, huh huh!
Voisiko olla, että greippimehu saisi kodeiinin konvertoitumaan nopeammin morfiiniksi, jolloin se toimisi paremmin. Itse entsyymin määräähän ei pysty säätämään. Tuossa on kyllä kysymys eri asiasta kuin heroiinin ja morfiinin tapauksessa, osaksi. Nimittäin kyllähän kodeiini toimii paremmin, jos sitä tietyssä aikayksikössä vapautuu enemmän vereen.
Vai tekeekö greippi tuosta cyp-entsyymistä tehokkaampaa, jolloin samalla entsyymimäärällä saadaan metaboloitua kodeiinia enemmän.
Ps. Onko tämä foorumi pystyyn kuollut, olen jo kaksi päivää, ainakin, kirjoitellut maniapäissäni tänne, eikä kukaan muu ole kirjoittanut mitään...
Ottakaa nyt hyvät miehet ja naiset ne paminne, niin rohkaistutte avata sanaisen arkkunne.
Ps2. Anteeksi töykeä maalaisuuteni! :coool:
Mutta mitähän mahtaa "virallinen" tieto kertoa kodeiinin ja tramadolin vahvuuseroista.
Mielestäni se on luokkaa 1/4. Eli tramadoli olisi neljä kertaa vahvempi.
Tuossa en tarkoita annoskokoa, vaan sitä miten se toimii, joka on hankala ja subjektiivinen määritelmä.
Analgeettiselta teholtaan 50:tä mg:tä tramadolia, tarvitaan ehkäpä 120mg tramadolia, menisiköhän tuo lähellekkään.
Se, että joillakin toimii kodeiini paremmin kuin tramadoli, ei voi selittyä sillä entsyymillä.
Aivan kuten petri tuossa ylempänä kertoi.
Asiaan liittynee siis mitä luultavimmin, nuo tramadolin muut vaikutusmekanismit, jotka todellakin on osaltaan vielä tuntemattomia.
Sillä on selkeä ssri -vaikutus, tämähän ilmenee tramadolin tuomana sosiaalisuutena ja pirteytenä, sitten on joitakin muita toistaiseksi tuntemattomia vaikutusmekanismeja.
Ehkäpä tramadoli ei niin hanakasti pure toisiin ihmisiin, noilla muilla vaikutusmekanismeillaan, kuin esim. minuun tai petriin.
Mutta palatakseni kodeiiniin.
Tuo greippimehusysteemihän on ollut kaikkien entisten dexmipäiden tiedossa jo pitkään.
Miten se mahtaa vaikuttaa kodeiinin metaboliaan.
Onko metabolia nopeampaa, vai tuleeko aktiivista metaboliittia enemmän.
Tuon metabolian nopeudella on aikas iso merkitys.
Otetaan verrokiksi vaikka diamorfiini, eli heroiini ja morfiini.
Molempia kun ottaa i.v saman annoksen(en tarkoita milligrammamääriä, vaan analgeettiselta vaikutukseltaan samaa annosta), niin nousut on totaalisen erilaiset. Heroiini läpäisee aivo-veriesteen huomattavasti nopeammin, tästä aiheutuu se hyvin voimakas "rush". Itse heroiinin puoliintumisaika on kuitenkin vain joitain minuutteja, se metaboloituu parin esiasteen kautta morfiiniksi. tämä aiheuttaa sen, että heroiini toimii sen muutaman tunnin, jos sillä ei olisi aktiivisena metaboliittina morfiinia, se toimisi ehkä pari-kolme minuuttia. <- Siinä oikea diilerin unelmahuume, huh huh!
Voisiko olla, että greippimehu saisi kodeiinin konvertoitumaan nopeammin morfiiniksi, jolloin se toimisi paremmin. Itse entsyymin määräähän ei pysty säätämään. Tuossa on kyllä kysymys eri asiasta kuin heroiinin ja morfiinin tapauksessa, osaksi. Nimittäin kyllähän kodeiini toimii paremmin, jos sitä tietyssä aikayksikössä vapautuu enemmän vereen.
Vai tekeekö greippi tuosta cyp-entsyymistä tehokkaampaa, jolloin samalla entsyymimäärällä saadaan metaboloitua kodeiinia enemmän.
Ps. Onko tämä foorumi pystyyn kuollut, olen jo kaksi päivää, ainakin, kirjoitellut maniapäissäni tänne, eikä kukaan muu ole kirjoittanut mitään...
Ottakaa nyt hyvät miehet ja naiset ne paminne, niin rohkaistutte avata sanaisen arkkunne.
Ps2. Anteeksi töykeä maalaisuuteni! :coool:
-
Huiko
- LD50
Elä huoli ei tämä ainakaan vielä ole pystyyn kuollut, mut puhut asiasta eri tasolla jonne nyt itse taivun. Voisin taas pistää jotakin niinkin hehkeetä kuin: "On tää kyllä kivaa staffia!" ja "kun hyvin erottelee und vetelee useempana päivänä peräkkäin niin siistii on!" Vaan ei taitas nyt tuua mitään uutta aiheeseen. Keep on good work ja jaa vaan ajatuksias varsinkin jos/kun perustuu faktoihin?
-
jopasjota
- Psykonautti
Huiko wrote:Elä huoli ei tämä ainakaan vielä ole pystyyn kuollut, mut puhut asiasta eri tasolla jonne nyt itse taivun. Voisin taas pistää jotakin niinkin hehkeetä kuin: "On tää kyllä kivaa staffia!" ja "kun hyvin erottelee und vetelee useempana päivänä peräkkäin niin siistii on!" Vaan ei taitas nyt tuua mitään uutta aiheeseen. Keep on good work ja jaa vaan ajatuksias varsinkin jos/kun perustuu faktoihin?
Juu, kyl perustuu faktoihin ja kokemukseen. Jarruja vedelty vuodesta 1997. Nyt olen lopettelemassa, joka on kuten arvata saattaa, hivenen hankalaa. Jonotan k-hoitoon...