Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
peltsi
OD

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by peltsi »

Eilen meni varmaan joku 4mg ja vähän muutakin ja ei kyllä ollut missään vaiheessa minkäänlaista euforiaa tai mitään muutakaan ihmeellistä. Oxyreflat lähhti mut muuten ei mitään.
Kyllä tää bupre on mun mielestä viihdekäytöstä täysin hyödytön aine.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Velho
LD50

Post by Velho »

Onkoha tää enää järkevää? ku koitan kovasti eroon päästä mut koko aja joku 4-10 kasipalloo ku halvalla ja veloiks saa mut kysymys olis mite vittu täst pääsee eroo? ku koko aja pääl ja tulee ain sillo tällö otettuu no nyt ei enää iha joka päivä mut kuitenki joka toine päivä siihe oon vähentäny ja iha minimaalisia(0,5-1,5mg) määriä mut nitkuttaaa silti mut joo vittu et oon kujal peace :roll:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
peltsi
OD

Post by peltsi »

Velho wrote:Onkoha tää enää järkevää? ku koitan kovasti eroon päästä mut koko aja joku 4-10 kasipalloo ku halvalla ja veloiks saa mut kysymys olis mite vittu täst pääsee eroo? ku koko aja pääl ja tulee ain sillo tällö otettuu no nyt ei enää iha joka päivä mut kuitenki joka toine päivä siihe oon vähentäny ja iha minimaalisia(0,5-1,5mg) määriä mut nitkuttaaa silti mut joo vittu et oon kujal peace :roll:
Niinku sanoin et toi yhden päivän taukoilu ei hyödytä hevon vittuu ku bupren puoliintumisaika on niin pitkä..mut oon kyl sanonu vaikka mitä mut menee toisest korvast sisään ja toisesta ulos.
Eikai siin muuta ku jättää vaan ottamatta päälle sitä supuu :roll:
Nyt vaan kerrasta poikki ja kestää sen muutaman päivän paskan ku vielä pystyy ees jotenki!
*Johnny Cash - hurt*
rogues
Lepakko

Post by rogues »

Velho wrote:Onkoha tää enää järkevää? ku koitan kovasti eroon päästä mut koko aja joku 4-10 kasipalloo ku halvalla ja veloiks saa mut kysymys olis mite vittu täst pääsee eroo? ku koko aja pääl ja tulee ain sillo tällö otettuu no nyt ei enää iha joka päivä mut kuitenki joka toine päivä siihe oon vähentäny ja iha minimaalisia(0,5-1,5mg) määriä mut nitkuttaaa silti mut joo vittu et oon kujal peace :roll:
koita jotain tämmöistä settiä viikon verran tramalia. ja sitten nukut bentzoilla pari päivää xanttuja tai muita hyviä rauhoittavia mistä tykkäät ja nukkumiseen dormicumeja. ainakin pari kaveria on suunnilleen pystynyt lopettaan bupren käytön. ei muutakun tsemppiä vaan lopettamisen. :jou: :)
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Samaa mieltä Peltsin kanssa. Kylmää kalkkunaa kannattaa Velhon kokeilla vielä tossa vaiheessa. Eri asia jos olisi menny yli puoli vuotta säännöllisesti. Nyt pääsis todennäkösesti vielä muutaman viikon flunssaisella, miedosti nihkeällä ololla. Pidemmällä käytöllä reflat on sit potenssiin 10 ja silloin kannattaa tiputella annosta viikoittain vähentämällä hitaasti nolliin.
siqqe
Apteekki

Post by siqqe »

Velho eilen lainillisen verran tarjosi. Olihan siinä ihan jänniäkin hetkiä mutta ei oikein minun juttu ole, ihan hyvä niin. Ja omituinen oli että koko ilta meni ihan kivasti, mutta heti kun pääsi himaan, meni vessaan ja laittoi valon päälle, alkoi oksettaa :evil:
ʘʘ
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Olen nyt ollut yli pari viikkoa ilman subua. Mulla meni päivittäin IVnä 4-6mg noin 4kk ajan.

Niistä refloista:

Joillain unettomuus alkaa vaivaamaan heti jos ei subua. Mä taas nukuin ekat 2pvää. Kun ei ollut aamuvetoja ei ollut myöskään puhtia, siis niinkun ei yhtään mihinkään.

Päivät 3-4 meni aika leppoisasti. Oli melkein normaali olo jos pientä masennusta ei lasketa.

5. päivä oli ihan hirveä. Alkoi kylmäämään niin saatanasti. Päivän mittaan se vaan vahvistui ja vahvistui siihen pisteeseen saakka kunnes kylmyys tuntui tulevan luista asti. Jalkoja alkoi särkemään. Tuntui kun joku olisi vääntänyt reisi ja sääriluita korkkiruuville. Tätä jatkui 10. päivään saakka.

11. päivänä enää lievää kylmyyttä.

12. päivänä kylmyys loppuu (hikoilu myös + yöllinen hikoilu).

Nyt on ihan siedettävä olo mutta pitää muistaa että se vaikea osuus alkaa vasta nyt. Selvinpäin oleminen on välillä vähän ahdistavaa kun on buprepäissään luullut olevansa normaali vaikka koko ajan on ollut pienissä notkeissa vaikkei sitä siinä tilassa tajuakaan.
Kukaan ei TODELLAKAAN ansaitse mitään vitun kultamitalia siitä että on 2vkoa kipeä.

Päivä 5 saakka on unettomuus vaivannut ja jatkuu vieläkin . Tähän on auttanut lääkärin määrämä Surmontil/trimipramiini 2x25mg/yö kohtuullisen hyvin. Tähän trisykliseen masennuslääkkeeseen ja sen väsyttävään vaikutukseen ei tule samanlaista toleranssia kuin bentsoihin. Olen käyttänyt tätä tuotetta unilääkkeenä aikaisemminkin ja se tuntuu soveltuvan minulle hyvin.

Oon viimeset 10 vuotta ollut välillä buprekoukussa, välillä en. Näitä refloja on kärsitty monet kerrat.

Varoituksen sana: Mitä vanhemmaksi tulet sitä ikävämmäksi vieroitusoireet käyvät. Olen 33v.

EDIT: Unohtui mainita erittäin tärkeä reseptivapaa tuote joka on erittäin oloa helpottava buprea lopettaessa (itsestäänselvyyksien [bentsot, panacod, tramal] lisäksi). Kannattaa ehdottomasti hakea apteekista 2-4 pakettia loperamidia (imodium, imocur, etc...). Se auttaa erinomaisesti ns. "löysään mahaan" josta monet kärsivät opioidien vieroitusoireissa. Käytännössä Imodiumia ottamalla varmistat ettei paskat valu lahketta pitkin alas kun "nautiskelet" reflexeistäsi.

Loperamidi on synteettinen opioidi joka ei (valitettavasti) läpäise aivoveriestettä josta johtuen se ei pysty miehittämään kuupan sisäisiä opioidireseptoreja (ei euforiaa) mutta sitoutuu ko. reseptoreihin muualla ruumiissa, esim. paksusuoli ja auttaa esimerkillisesti joihinkin fyysisiin oireisiin mm. löysä maha ja ripuli.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Joo yhel frendillä kans jo tosi pitkäaikainen käyttö takana ja reflat on kyl sellasii et välil sätkii maassa ja muuta kivaa et jos on niin alkuvaiheis et tulee vaan vähä "kipeeks" ni kannattaa kyl lopettaa jos vaan vähääkään tuntuu siltä et haluis.

CYKO tää ei siis ollu sulle vaan yleisesti. Jaksamisia sulle..toi on jo kova suoritus mut alkaa olee jo aika pitkälti voiton puolella varmasti ni kannattaa vaan kitkutella iha perille asti!
10v on kyl tosi pitkä käyttöhistoria jos on ollu ihan säännöllistä ja sitähän se opiaattien kanssa on jos niihin itsensä koukuttaa. Ite kanssa täs yritän kärsii näitä refloja pois mut tulihan sitä taas otettuu vähän bupree ku nii kylmähikifiilis ja pitäis pystyy nukkuukin vähä. Kerran jo tramalista vierottautunu mut nyt vähä lipsahtanu ton oxyn ja vähän buprenki kanssa..
*Johnny Cash - hurt*
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Kiitos peltsi!

Siis tällä kerralla pääsin suht helpolla.

Tossa 2000-luvun puolessa välissä tuli käytyä n. 1,5 vuoden ajan Latviassa Subutexiä hakemassa joka toinen viikko (28kpl + bentsot/2vk). Ne olikin huvittavia reissuja. Reilu bussillinen suomalaisia nistejä menee lautalla Tallinnaan ja sieltä järjestetyllä bussikuljetuksella Latviaan Riikaan (joskus jonnekin muuallekin) vastaanotolle. Siellä mentiin jonossa yksitellen lääkärin luokse joka kirjottelee suburessuja liukuhihnalta ja kun kaikki saanut lääkkeet niin heti takaisin Tallinnaan satamaan ja yölaivalla seuraavaksi aamuksi Helsinkiin (joskus oli pakko jäädä Tallinnalaiseen hostelliin yöksi). Voitte kuvitella minkälaista menoa ne paluumatkat Helsinkiin yleensä olivat kun bussilaumallinen kniippejä bentsohuuruissaa dokailee. :roll:

Sen 1,5v päivittäiskäytön aikana meni vähintään 8mg/päivä IVnä.

Vieroitusoireetkin oli hieman eri luokkaa kun tällä kertaa. Silloin toipumiseen meni n 4vk. Tietty kannattaa lopettaa annosta pikkuhiljaa jos vain pystyy. Itselläni kylmä kalkkuna on ainoa lopetustapa joka on tuottanut tuloksia. Se on niin v:mäistä vedellä vetoja vaan sen takia että olisi vähemmän kipeä.

Tarkoituis ei ollut mitenkään vähätellä bupreviekkareita. Halusin vaan korostaa sitä että niistä parantuminen ja selviäminen on mahdollista. Siitä huolimatta IMHO paljon vaikeampaa on elää ilman opioideja tälläisen käyttöhistorian kanssa, jonka itse omaan.

On tullut vähän liikaa kutiteltua noita opioidireseptoreja tässä elämän varrella ja siitä tainnut jäädä aivoihin todella voimakkaat muistijäljet siitä euforiasta ja huolettomasta tilasta jonka opareilla voi saavuttaa.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Yleensä kukaan ei pysty tohon pikkuhiljaa vähentämiseen vaan se menee enemmänkin itsensäkusetuksen puolelle näin omien kokemusten perusteella..siis lähinnä katellu tota "mä nyt rupeen vähentää pikkuhiljaa"-meininkiä sivusta. Eli cold turkey on kyl se ainoo ja oikee vaihtoehto jos ei haluu katkon kautta lopetella.
*Johnny Cash - hurt*
Gartargor
Psykonautti

Post by Gartargor »

Otin tossa vaan 0,2 mg nenään ja se oli aluks ihan jees, mutta sitten tuli tavallaan huono olo, jota jatku jonkun aikaa ja sitten oksensin juomani vedet pois. Oksentaminen oli oikeastaan naurettavan helppoa, oispa se aina tollasta.

Mutta itse kysymykseen eli miten tästä sais jotain parempia oloja irti? Tientenkin annos oli pieni, mutta jos annosta nostaisi vaikka sitten 0,4 mghen niin nousisiko hyvä olo enemmän kuin huono olo?
I used to worry, thought I was goin' mad in a hurry
Gettin' stress, makin' excess mess in darkness
hurja
Lepakko

Post by hurja »

No mulla tulee ainaki naloksonista pää kipeeks hyvin nopeesti jos xonea vedän. Kyllä pienellä dosella ainaki itellä toiminu. Välillä tosin tulee pää aivan vitun kipeeks.
Tämä hetki... viimeinen NISTIRETRKI!
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

hurja wrote:No mulla tulee ainaki naloksonista pää kipeeks hyvin nopeesti jos xonea vedän. Kyllä pienellä dosella ainaki itellä toiminu. Välillä tosin tulee pää aivan vitun kipeeks.
Hah, löysin kohtalotoverin. Itsellänikin xone aiheuttaa jälkeenpäin etenkin semmosta ärsyttävää pientä päänsärkyä, joka ei ole kovin voimakasta mutta pientä jyskytystä takaraivossa. Oon aika varma että xone tekee tän koska ite texi ei tee ikinä. Mitähän aineita tuossa xonessa sit olikaan mitkä sitä voi aiheuttaa, itse en usko johtuvan naloksonista vaan niistä muista aineista mitä siinä on, xonehan haiseekin ihan sitruunalta. Muistelisin että kun nokkaan vedin niin tätä ei tullut mutta sitkun xonet meni hihaan, niin tämä ilmiö alkoi, ei onneksi ihan joka kerta tule. Mieluiten ite vedän texiä, mutta muuten ihan sama vaikutus on. Se on varmaan jotenkin pinttynyt jonnekin alitajuntaan että texi on parempaa.

Ja bupre on kyllä helvetin salakavala aine aiheuttamaan riippuvuuden, jossain vaiheessa tässä keväällä vaan tajusin että; mähän oon koukus. Jonkun 5 päivää olin nyt ilman ja reflat oli kyllä aika pienet mikä oli outoa, koska oli 4 - 5 kuukauden mittainen joka päiväinen käyttö takana. Omal kohal sanoisin että pahinta refloissa on se psyykkinen puoli joka kaipaa sitä buprea verenkiertoon. Fyysiset reflat oli lähinnä pientä kolotusta, vatsa meni löysälle vähän yms.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

hurja wrote:No mulla tulee ainaki naloksonista pää kipeeks hyvin nopeesti jos xonea vedän. Kyllä pienellä dosella ainaki itellä toiminu. Välillä tosin tulee pää aivan vitun kipeeks.

Mulla tulee kans xonesta jyskyttävän vittumainen päänsärky. Muutenkin tuntuu aina et jotenkin vajariks jää vedot ja "ei nouse koskaan ihan tappiin asti". Xonea en kyllä kisko ees kitkuihin. Mieluummin tramalia sitten reilummin.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Joo huomannu kans ksonen yhteydes päänsärkyä..sellane omantyyline.
*Johnny Cash - hurt*
Gartargor
Psykonautti

Post by Gartargor »

Oli teemua käytössä joten ei johtunut xone paskoista, edelleen ihmettelen miksi olo oli niin suurelta osin neutraali tai negatiivinen alun jälkeen.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Gartargor wrote:Oli teemua käytössä joten ei johtunut xone paskoista, edelleen ihmettelen miksi olo oli niin suurelta osin neutraali tai negatiivinen alun jälkeen.
Osa ei pidä buprenofiinin tuottaneesta olosta. Useasti etenkin alkuvaiheessa olo rajoittuulähinnä pahaan oloon. Eikä bupre missään vaiheessa juurikaan mitään euforioita anna
*Johnny Cash - hurt*
Gartargor
Psykonautti

Post by Gartargor »

peltsi wrote:
Gartargor wrote:Oli teemua käytössä joten ei johtunut xone paskoista, edelleen ihmettelen miksi olo oli niin suurelta osin neutraali tai negatiivinen alun jälkeen.
Osa ei pidä buprenofiinin tuottaneesta olosta. Useasti etenkin alkuvaiheessa olo rajoittuulähinnä pahaan oloon. Eikä bupre missään vaiheessa juurikaan mitään euforioita anna
Joo o, taitaa jäädä bupre mun osalta sitten, tramadolia vois kokeilla seuraavaks.
JOHNRAMBO
Karvakuono

Post by JOHNRAMBO »

tähänki tuppaa jäämään kovaa koukkuun pari vuotta nyt päivittäin vetäny ja nyt pitäi lopettaa se ei tuu olee helppoa sen voin sanoa ihan siisti aine. ongelma se että ku on kuukauden vetäny putkeen ni ei saa enää mitään oloja voi valita normaaalin olon vetämällä ja erittäin paskan olon ja on vetämättä älkää siis vetäkö pitkiä putkia ne jotka ei tähän aineeseen oo vielä koukussa.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

HellHammer wrote:tähänki tuppaa jäämään kovaa koukkuun pari vuotta nyt päivittäin vetäny ja nyt pitäi lopettaa se ei tuu olee helppoa sen voin sanoa ihan siisti aine. ongelma se että ku on kuukauden vetäny putkeen ni ei saa enää mitään oloja voi valita normaaalin olon vetämällä ja erittäin paskan olon ja on vetämättä älkää siis vetäkö pitkiä putkia ne jotka ei tähän aineeseen oo vielä koukussa.
Ootko minkälaisella dosella vetäny ja vedätkö hihaan?
hurja
Lepakko

Post by hurja »

mentalhell wrote: Ja bupre on kyllä helvetin salakavala aine aiheuttamaan riippuvuuden, jossain vaiheessa tässä keväällä vaan tajusin että; mähän oon koukus. Jonkun 5 päivää olin nyt ilman ja reflat oli kyllä aika pienet mikä oli outoa, koska oli 4 - 5 kuukauden mittainen joka päiväinen käyttö takana. Omal kohal sanoisin että pahinta refloissa on se psyykkinen puoli joka kaipaa sitä buprea verenkiertoon. Fyysiset reflat oli lähinnä pientä kolotusta, vatsa meni löysälle vähän yms.
Mä vedin on/off:ina pari viikkoa n.1-2 milliä päivässä ku vedin tai sitten en vetänyt ollenkaan. Oli jo parin viikon jälkeen niin helvetilliset reflat että tajusin lopettaa. Ja tosiaan, noi fyysiset puolet tossa ei ollu mitää verrattuna psyykkisiin.
Tämä hetki... viimeinen NISTIRETRKI!
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

hurja wrote: Ja tosiaan, noi fyysiset puolet tossa ei ollu mitää verrattuna psyykkisiin.
Täysin samaa mieltä.
JOHNRAMBO
Karvakuono

Post by JOHNRAMBO »

xxx-men wrote:
HellHammer wrote:tähänki tuppaa jäämään kovaa koukkuun pari vuotta nyt päivittäin vetäny ja nyt pitäi lopettaa se ei tuu olee helppoa sen voin sanoa ihan siisti aine. ongelma se että ku on kuukauden vetäny putkeen ni ei saa enää mitään oloja voi valita normaaalin olon vetämällä ja erittäin paskan olon ja on vetämättä älkää siis vetäkö pitkiä putkia ne jotka ei tähän aineeseen oo vielä koukussa.
Ootko minkälaisella dosella vetäny ja vedätkö hihaan?

Nyt lähes 3 vuotta vetäny yleensä menee päälle 4 milliä päivässä viikonloppusin 8 milliä. hihaan vedän joo..
tolet nousee hyvin nopeesti vuodessa 0.5-yli 3 milliin
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

HellHammer wrote: Nyt lähes 3 vuotta vetäny yleensä menee päälle 4 milliä päivässä viikonloppusin 8 milliä. hihaan vedän joo..
tolet nousee hyvin nopeesti vuodessa 0.5-yli 3 milliin
Tuttu meininki. Päivittäinen minimi o kyl toi 4milliä et pysyy terveenä.
JOHNRAMBO
Karvakuono

Post by JOHNRAMBO »

tosi nopeesti kyllä nousee tolet siihen että voi vetää niin paljo ku vaan tavaraa on eikä saa mitään kunnon oloja ilman muita lääkkeitä.. se on kyllä ihme juttu ku heittää joku 3-4 teemua hihaan ni mulla toimii ihan vitun hyvin vaikka siinä on vaan se 1.2-1.6 bupree ja muutenki useimmilla ne toimii paremmin ku subutex tai xone.. ihme juttu
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

ite hankkiutumassa korvaushoitoon.. huomenna terveyskeskukseen keskusteleen asiasta.. :/
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
peltsi
OD

Post by peltsi »

onnea matkaan..
*Johnny Cash - hurt*
tepa
Tuppisuu

Post by tepa »

Petollista ainetta. Itse heittäny texii hihaan n.6v ja en suosittele kellekkään , mutta jokaisen oma asia kokeileeko vai ei. Tänääkin menny jo melkein 10milliä.
C0H0

Post by C0H0 »

Buore vaikuttas olevan yksi huonoikmmista opioideista. Tole noisee, kattovaikutus, ja kuten monet opuhuneet ei enää viikoin köytän jälkeen tule oloja.

Kontit tai jopa se pahanmainen heroiini tai morgfiini spisi tähän paremmin, tai sit fentanyyli, kun niillä ei käsittääksen iolekattovaikutusta, eli voi nostaa loputtomiin ja toimii, kun vaan massit ei lopu kesken,.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

C0H0 wrote:Buore vaikuttas olevan yksi huonoikmmista opioideista. Tole noisee, kattovaikutus, ja kuten monet opuhuneet ei enää viikoin köytän jälkeen tule oloja.

Kontit tai jopa se pahanmainen heroiini tai morgfiini spisi tähän paremmin, tai sit fentanyyli, kun niillä ei käsittääksen iolekattovaikutusta, eli voi nostaa loputtomiin ja toimii, kun vaan massit ei lopu kesken,.
Eihän noil kattovaikutusta ole mutta, ainakin konttien kanssa kuulemma ei olot parane yhtään vaikka kiskoo kuinka paljon jos on putkea ja tolea taustalla. Kuulemma vaan sivuvaikutukset voimistuu enemmän.