Noi näyttää kyllä tosi pahasti ei-semeiltä, mitä nyt vertasi Taikasienifoorumin mallikuviin.peltomyyra wrote:Kävimpä tossa aamu(päivä)lenkillä ja ajattelin ihan läpällä kiertää lähispotin kautta. Noh olihan niitä siellä jo pari kappaletta.
http://img370.imageshack.us/img370/4546/psemitft0.jpg
Alueen ja päivämäärän näkee kuvasta.
Viikonloppuna lähdössä 200 km pohjoseen. Vaikka mestat ei ole tutut, voisi sieltä jo jotain löytääkin.
Silokit ( P. semilanceata )
-
Swampthing
- Apteekki
Re: Silokit ( P. semilanceata )
Mieli on mukava paikka asua.
-
Tofupekoni
- Kameleontti
Joo, jännät raidat noissa lakeissa..? Joko vääriä sieniä tai sit heltat näkyy läpi valon ja kostean sienin yhteis efektinä. Oliko noi märkiä? Koska jos noi oli kuivia, niin sit ei kyl ollu semejä. En siis tarkota kuivattuja kuivia, vaan ei ihan likomärkiä kuivia. (Ehkä tota ei voi tajuta...) Ja oliko lakit tasaisia/tasavärisiä ulkopuolelta, ku tossa kuvassa näyttää vähän uurteisilta?
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
-
mauseri
- LD50
moro sienipäät:)viittittekö ilmotella kun löydätte vakkari spoteiltanne kunnolla semejä n.oulu-kajaani korkeudelta?mulla ei oo tällä suunnalla yhtään varmaa mestaa,niin en viittis lähtee liian aikaisin pelloille ryömimään..nuo lämpötilat on kuiteski vielä vähän liian korkeella..kiitokset etukäteen!
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
_FOOL_
- Apteekki
Peltomyyrä: Ei ole semilanceataa.
Dexma: Tarkoitat ilmeisesti pikkusavua. Ei tietoa sekoituksesta. Nauttimistapa on kuitenkin perin omituinen, kun sienijauhetta imetään piipun läpi nieluun samalla kun poltetaan niitä yrttejä. Sienethän ovat pääosin kitiiniä, joka palaa hyvin huonosti. /offtopic
Dexma: Tarkoitat ilmeisesti pikkusavua. Ei tietoa sekoituksesta. Nauttimistapa on kuitenkin perin omituinen, kun sienijauhetta imetään piipun läpi nieluun samalla kun poltetaan niitä yrttejä. Sienethän ovat pääosin kitiiniä, joka palaa hyvin huonosti. /offtopic
-
peltomyyra
- Tuppisuu
FOOL: Mielenkiintoista, vaikka tämä ei ollutkaan tunnistus pyyntö. Sienet oli märkiä ja siksi läpisäteisiä. Lakki tahmea ja sen pinnasta irtosi kalvo. Voitko kertoa miten postaamani tatit eroaa esim näistä. http://ydeneyer.ifrance.com/psilocybe_s ... (yd)_2.jpg tai näistä http://www.shroomery.org/forums/files/0 ... a_-_01.jpg?
Noh, tämä vaan todistaa että kuvan perusteella on helppo tehdä vääriä tunnistuksia, koska tiedän mitä keräsin.
Noh, tämä vaan todistaa että kuvan perusteella on helppo tehdä vääriä tunnistuksia, koska tiedän mitä keräsin.
-
bdxm
selkee ei semi, selkee ero esim. varsi. ja lakki, mulla vaan ei riitä verbaliikka, väri ei ihan osu ainakaan.. semeissä varsi on silleen kestävä että voi vetää helposti sormen ympäri ilman että hajoaa. mm.
-
Shavu
- Psykonautti
Nyt se on siis käsillä. Elämäni ekat sienet (semit) löyty tänään. Eli maaginen "eka kerta" pitäis olla tässä joku päivä.. öö.. huomenna 
Ei oo sienistä aikasempaa kokemusta, muutakuin kärppäreistä.. sekin pääty vessanpytylle
Ei oo sienistä aikasempaa kokemusta, muutakuin kärppäreistä.. sekin pääty vessanpytylle
-
mauseri
- LD50
toivotan hyvää matkaa!montako meinasit nauttia?ei kannata vetää ekakerralla vajareita eikä övereitä,itse oon kyl enimmillään 3g kuivattua semiä ja trippi oli loistava(tosin tuo määrä vaatii vahvan psyykkeen),sit kerran otin 1,3g ja trippi oli loistava..mul on kyl efexor lääkitys..sekin vaikuttaa..itse en viitsi/jaksa vielä lähtee "metsästämään",eiköhän kuun loppuun mennessä jo ala löytymään.Shavu wrote:Nyt se on siis käsillä. Elämäni ekat sienet (semit) löyty tänään. Eli maaginen "eka kerta" pitäis olla tässä joku päivä.. öö.. huomenna
-
Shavu
- Psykonautti
mauser1911 wrote:toivotan hyvää matkaa!montako meinasit nauttia?ei kannata vetää ekakerralla vajareita eikä övereitä,itse oon kyl enimmillään 3g kuivattua semiä ja trippi oli loistava(tosin tuo määrä vaatii vahvan psyykkeen),sit kerran otin 1,3g ja trippi oli loistava..mul on kyl efexor lääkitys..sekin vaikuttaa..itse en viitsi/jaksa vielä lähtee "metsästämään",eiköhän kuun loppuun mennessä jo ala löytymään.Shavu wrote:Nyt se on siis käsillä. Elämäni ekat sienet (semit) löyty tänään. Eli maaginen "eka kerta" pitäis olla tässä joku päivä.. öö.. huomenna
Kiitos. En tiedä grammoista, mutta ajattelin että 30 kpl voisi olla ihan sopiva. Senhän näkee vasta sitten.
Ot: Mistä saa tollasia "millivaakoja" ja paljonko maksais? Ois ainakin kärppäreitten ja ehkä budin kanssa kätevä. ( ja tiedä sitten minkä muun..)
-
PSYCONAUT
- Psykonautti
kyllä noi peltomyyra:n sienet on semilanceataa, itsekki löytäny tollasia saman näköisiä, sanoi muut mitä sanoi, P. Semilanceataa ne ovat! 
-
Jussi
- Apteekki
Olisko? Ite löytäny noita monta kertaa ja jättäny poimimatta koska lakin alta ei ole musta.PSYCONAUT wrote:kyllä noi peltomyyra:n sienet on semilanceataa, itsekki löytäny tollasia saman näköisiä, sanoi muut mitä sanoi, P. Semilanceataa ne ovat!
Katsokaa lakkien alle.
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
-
Shavu
- Psykonautti
Tuo voi johtua siitä, että itiöt ei ole vielä kehittynyt..? Ite söin eilen semejä, jotka oli vaalean oljen - ja karamellin ruskeita heltoista. Mut sitten isommat oli jo tummia sieltä alta.Jussi wrote:Olisko? Ite löytäny noita monta kertaa ja jättäny poimimatta koska lakin alta ei ole musta.PSYCONAUT wrote:kyllä noi peltomyyra:n sienet on semilanceataa, itsekki löytäny tollasia saman näköisiä, sanoi muut mitä sanoi, P. Semilanceataa ne ovat!
Katsokaa lakkien alle.
Oli muuten ihka ensimmäinen sienitrippini ja elämäni ensimmäinen trippi muutenkin. Tykkäsin kyllä kovasti. Nousuissa oli ihanaa tuntea ne surahtelut ja kun näkö meni niitten aikana ihan kirkkaaksi. *Tu-Tum* ja näkö oli kirkas sekunnin verran. Oikeen jytis aivoissa ne nousut. Sitten kun oli kunnolla lähteny käyntiin niin kaikki vaan lainehti ja muljusi. Välillä tunsin itteni pieneks ja välillä ihan vitun isoks. Ja sit loppupuolella liikuin "pakonomaisesti" sen muljuamisen tahdissa. Oli kyllä jännä, kun kädetkin tuntu ihan, että ne olis vettä. ja muutenkin tuntui, että pää valui jotenkin kummasti koko ajan. Mut joo, voisin kirjottaa pitempää stooria tuonne Kokemuksiin sitten, kun tästä jaksaa. Huomenna ois tarkotus ottaa vielä uusiks.
-
Swoosh
- Karvakuono
Älä nyt kahjo huomenna ota lisää, sienistä pitää olla taukoa useampi päivä ainakin että ne toimisivat hyvin uudestaan.Shavu wrote:Tuo voi johtua siitä, että itiöt ei ole vielä kehittynyt..? Ite söin eilen semejä, jotka oli vaalean oljen - ja karamellin ruskeita heltoista. Mut sitten isommat oli jo tummia sieltä alta.Jussi wrote:Olisko? Ite löytäny noita monta kertaa ja jättäny poimimatta koska lakin alta ei ole musta.PSYCONAUT wrote:kyllä noi peltomyyra:n sienet on semilanceataa, itsekki löytäny tollasia saman näköisiä, sanoi muut mitä sanoi, P. Semilanceataa ne ovat!
Katsokaa lakkien alle.
Oli muuten ihka ensimmäinen sienitrippini ja elämäni ensimmäinen trippi muutenkin. Tykkäsin kyllä kovasti. Nousuissa oli ihanaa tuntea ne surahtelut ja kun näkö meni niitten aikana ihan kirkkaaksi. *Tu-Tum* ja näkö oli kirkas sekunnin verran. Oikeen jytis aivoissa ne nousut. Sitten kun oli kunnolla lähteny käyntiin niin kaikki vaan lainehti ja muljusi. Välillä tunsin itteni pieneks ja välillä ihan vitun isoks. Ja sit loppupuolella liikuin "pakonomaisesti" sen muljuamisen tahdissa. Oli kyllä jännä, kun kädetkin tuntu ihan, että ne olis vettä. ja muutenkin tuntui, että pää valui jotenkin kummasti koko ajan. Mut joo, voisin kirjottaa pitempää stooria tuonne Kokemuksiin sitten, kun tästä jaksaa. Huomenna ois tarkotus ottaa vielä uusiks.
-
kissankorva
- Apteekki
Sattuipa mukava yllätys, olin nauttimassa muutamaa olutta äskettäin ja päätin lähteä käpsimään himaan. no kuljin huvikseen vakio semimestani ohi ja löytyihän sieltä syksyn ensimmäiset pienet semit, 34 kappaletta, maasta suoraan suuhun. Kyllä, iloinen yllätys oli tämäkin =)
-
mauseri
- LD50
googleta digivaaka,maksaa muutaman kympin.Shavu wrote:mauser1911 wrote:toivotan hyvää matkaa!montako meinasit nauttia?ei kannata vetää ekakerralla vajareita eikä övereitä,itse oon kyl enimmillään 3g kuivattua semiä ja trippi oli loistava(tosin tuo määrä vaatii vahvan psyykkeen),sit kerran otin 1,3g ja trippi oli loistava..mul on kyl efexor lääkitys..sekin vaikuttaa..itse en viitsi/jaksa vielä lähtee "metsästämään",eiköhän kuun loppuun mennessä jo ala löytymään.Shavu wrote:Nyt se on siis käsillä. Elämäni ekat sienet (semit) löyty tänään. Eli maaginen "eka kerta" pitäis olla tässä joku päivä.. öö.. huomenna
Kiitos. En tiedä grammoista, mutta ajattelin että 30 kpl voisi olla ihan sopiva. Senhän näkee vasta sitten.
Ot: Mistä saa tollasia "millivaakoja" ja paljonko maksais? Ois ainakin kärppäreitten ja ehkä budin kanssa kätevä. ( ja tiedä sitten minkä muun..)
-
bom
- Lepakko
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
dimitri
- Lepakko
Sehän on Nuuskamuikkunen!
Mut asiaan, perkele nyt vituttaa. Tuli spotattua elämäni ensimmäinen semi, sekin niin vittumaisessa paikassa, kuin isovanhempieni pellonlaidalla. Sinne en sienestämään aio lähteä, voi olla muuten pian perintö tiukassa, jos kiinni jää. Yöllä pieni mahdollisuus hakea, mutta ovat yövirkkuja ja perkuleen herkkäunisia. Olen 99% varma, että se oli semi. Lakki oli hieman peukalon päätä pienempi, reunat kaareutuivat sisäänpäin ja huippua koristi pienoinen nänni, jalka tasapaksu ja hieman mutkikas. Väriltään tuo sieni oli vaaleanruskea, ehkä kermakahvin värinen.
Vertailukohde. Sieni oli aivan täysin tuon vasemmanpuoleinen mukainen lakiltaan, mutta oikeanpuoleisella jalalla. Väri vastaa kummassakin täysin spotattua sientä. Itku ja hampaidenkiristys. Pellolla luultavasti kasvaisi enemmän. Tämä Länsi-Suomen läänistä. Kertokaa mulle, et kyseessä ei ollut semi, vaan joku paskasieni.
Mut asiaan, perkele nyt vituttaa. Tuli spotattua elämäni ensimmäinen semi, sekin niin vittumaisessa paikassa, kuin isovanhempieni pellonlaidalla. Sinne en sienestämään aio lähteä, voi olla muuten pian perintö tiukassa, jos kiinni jää. Yöllä pieni mahdollisuus hakea, mutta ovat yövirkkuja ja perkuleen herkkäunisia. Olen 99% varma, että se oli semi. Lakki oli hieman peukalon päätä pienempi, reunat kaareutuivat sisäänpäin ja huippua koristi pienoinen nänni, jalka tasapaksu ja hieman mutkikas. Väriltään tuo sieni oli vaaleanruskea, ehkä kermakahvin värinen.
Vertailukohde. Sieni oli aivan täysin tuon vasemmanpuoleinen mukainen lakiltaan, mutta oikeanpuoleisella jalalla. Väri vastaa kummassakin täysin spotattua sientä. Itku ja hampaidenkiristys. Pellolla luultavasti kasvaisi enemmän. Tämä Länsi-Suomen läänistä. Kertokaa mulle, et kyseessä ei ollut semi, vaan joku paskasieni.
-
chibbo
^ Haha
Kaverillani oli tänään täysin vastaavanlainen tilanne. Ei auta muu kun ninjata yön pimeinä hetkinä tai tosiaan uskotella itselleen sen olleen vaikkapa kärpässieni..
-
dimitri
- Lepakko
Olkoon mikä sieni tahansa, pistää niskavillat pörröön ajatella sitä henkistä runtua mitä saa, kun suku kieltää olemassaolon ja muut saa 1/10 suuremman saaliin ajan jättäessä... Jos kerran tuollakin, niin miksei sitten muillakin lähemmillä pelloilla. Viimevuonna ei tullut saaliiksi muilta pelloilta kuin kymmenkunta hirvikärpästä, voisin jopa syyttää ylikuumaa ja kuivaa kesää ja syksyä, nyt on asiat toisin.
-
growy
- Kameleontti
Eräs nettikaveri pohjoisesta päin kertoi löytäneensä yli 260 silokkia.
Tähän aikaan.. En usko.
Tähän aikaan.. En usko.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
NapalmSatan
- Lepakko
Kaveriporukka lähti viime perjantaina aamusieneen saldolla satoja... itse pääsin maistelemaan myös. Tämä siis etelässä.growy wrote:Eräs nettikaveri pohjoisesta päin kertoi löytäneensä yli 260 silokkia.
Tähän aikaan.. En usko.
Murderous motivation
-
_FOOL_
- Apteekki
Pohjoisessa on kevyesti jo semikausi meneillään ja miksei jo hieman etelämmässäkin. Itse en vaivaudu lähtemään vielä, kun menee turhaa aikaa etsiessä poimimisen sijaan.growy wrote:Eräs nettikaveri pohjoisesta päin kertoi löytäneensä yli 260 silokkia.
Tähän aikaan.. En usko.
-
mauseri
- LD50
kokkolasta päin ainakin löytynyt hyvin.jee:huomenna ekalle silokkimatkalle varmaan yli puoleen vuoteen.90kpl pitäs toimia:)_FOOL_ wrote:Pohjoisessa on kevyesti jo semikausi meneillään ja miksei jo hieman etelämmässäkin. Itse en vaivaudu lähtemään vielä, kun menee turhaa aikaa etsiessä poimimisen sijaan.growy wrote:Eräs nettikaveri pohjoisesta päin kertoi löytäneensä yli 260 silokkia.
Tähän aikaan.. En usko.
-
Knigu
- Psykonautti
Heipähei
Etelä-Suomi, Kouvolan lähistö. Itse viikko sitten löysin vakiopaikastani, en satoja, mutta kymmenittäin semejä. Mitä nyt käynyt katselemassa vain muinakin päivinä, niin ihan kohtalaisesti ne siellä jo puskevat itseään maan alta. Lupaavaa tosiaan, kun sen syksyn pitäisi koht vasta olla aluillaan.
Etelä-Suomi, Kouvolan lähistö. Itse viikko sitten löysin vakiopaikastani, en satoja, mutta kymmenittäin semejä. Mitä nyt käynyt katselemassa vain muinakin päivinä, niin ihan kohtalaisesti ne siellä jo puskevat itseään maan alta. Lupaavaa tosiaan, kun sen syksyn pitäisi koht vasta olla aluillaan.
-
rndommii
- Tuppisuu
No huhhuh aikamoisia määriä syksyn ekalle tripille. Ite nyt kolmatta syksyä popsin sieniä ja syksyn eka trippi oli viime viikolla edessä. Ajattelin, että kun viime kerrasta on miltei vuosi aikaa nii alotan varovaisesti noin 60 semillä. Ja oli kyllä helvetin vahva trippi, huippu tosin oli ohi nopeasti, noin 3-4h kesti matka(?) Trippi oli hyvin samanlainen kuin osasinkin odottaa, mutta ajatus lähti todella voimakkaasti hallusta. Kadotin kyvyn ajatella jatkuvasti, piti ponnistella että sain järkeviä ajatuksia kasaan. Visuaalit olivat todella voimakkaita, kauhulla katselin mm. pesuhuoneen kaappien ovissa olevia kuvioita jotka muodostivat tulisen meren jossa demonien kasvot tuijottelivat minua ja pyörivät ympäriinsä. Tämä visuaali oli jo sen verran pelottava että karkuun piti lähteä "ennen kun se nielee mut."mauser1911 wrote:kokkolasta päin ainakin löytynyt hyvin.jee:huomenna ekalle silokkimatkalle varmaan yli puoleen vuoteen.90kpl pitäs toimia:)_FOOL_ wrote:Pohjoisessa on kevyesti jo semikausi meneillään ja miksei jo hieman etelämmässäkin. Itse en vaivaudu lähtemään vielä, kun menee turhaa aikaa etsiessä poimimisen sijaan.growy wrote:Eräs nettikaveri pohjoisesta päin kertoi löytäneensä yli 260 silokkia.
Tähän aikaan.. En usko.
Oulun alueella on semikausi lähtenyt ihan hyvin käyntiin, noin 150 oon löytänyt ja jatkuvasti pukkaa lisää.
Edittiä: Sen verran vielä, että osaisko joku sanoa miten pahoinvoinnoin sais pois nousuista tai ainakin pienemmäksi? Itellä aina varjostaa nousuissa fiilistä se että tulee paha olo. Sienissä ainaki itellä on muutenki normaalia kuumotella asioita, etenkin jos fyysisellä puolella ilmenee jotain eroavaisuuksia normaalista.
-
dimitri
- Lepakko
Jossei ganjaa ole tarjolla, niin kokeile inkivääriä. Inkivääri toimii itselläni matkapahoinvoinnissa ja sitä on vieläpä helppo saada. Vaikuttaa kai jotenkin aivojen pahoinvointikeskukseen lamauttavasti, moista veljen vaimo aikoinaan puhui. On vieläpä jännän makuista.
-
dimitri
- Lepakko
Sori tuplapostaus, mutta tuossa kärppäreitä kerätessä poikettiin viereiselle pellolle katsastamaan semitilannetta, jotan tatteja siellä kasvoi vaikka muille jakaa, mutta eräässä ruohotuppaassa kasvoi (silloin ainakin) semin näköisiä sieniä, olen kyllä nyt 70% varmoja, että eivät moisia ole. Lakin muoto on semimäinen, nänni hieman epäselvä, mutta muutamissa kappaleissa suht. selvästi havaittavissa. Reunat kaareutuvat sisäänpäin. Heltat ovat "hohtavan" vaaleita, mutta samalla myös jollain tapaa tummia, en osaa selittää, mutta kauhean tiheässä niitä ei ole. Kerätessä sienen väri oli kutakuinkin beigen ja pronssin sekoitus. Sporeprint on tässä valaistuksessa (helvetin lämpimät halogeenit) tumman purppura. Kasvoivat lehmäpellolla ruohotuppaassa. Kuvaa saatte joskus myöhemmin. Kuusi kappaletta tarttui mukaan, paljon vaaleampia kasvoi vieressä, nämä osuivat vain silmään paremmin. Osaisitteko tuon kuvauksen perusteella kertoa, onko tämä nyt semi vai ei?
EDIT:
Kuva on tässä. Kädessä kun katsoo, niin nänni on hieman selvemmin näkyvissä kuin tuossa kuvassa, mutta ei sittenkään. Jotain nurmihelttoja?
EDIT2:
Joo, eivät ole semejä. Sporeprintistä tuli lopulta pikimustaa. Roskiin moiset ja parempaa onnea ensikerralla.
EDIT:
Kuva on tässä. Kädessä kun katsoo, niin nänni on hieman selvemmin näkyvissä kuin tuossa kuvassa, mutta ei sittenkään. Jotain nurmihelttoja?
EDIT2:
Joo, eivät ole semejä. Sporeprintistä tuli lopulta pikimustaa. Roskiin moiset ja parempaa onnea ensikerralla.
-
mauseri
- LD50
no huh huh että oli aika intensiivinen trippi,ois vähempikin kun 90kpl riittänyt.aluksi oli vaan hieman normaalia kovempi trippi,kunnes aloin "korjaamaan" itseäni.siis huomasin itsessäni niin paljon rikkinäistä,että alkoi ahdistamaan ja oli pakko hakea sixpäkki kaljaa,et pääs takas maan pinnalle.jotenkin iski hirveä ahdistus kun huomasin itsessäni kokoajan lisää "vikoja" ja tajusin että tällä tripillä en mitenkään ehdi paneutua kaikkeen..kummallista..ei oo ennen ollut pakko ottaa tripillä mitään rauhoittavaa..no,viikon aikana ekat/viimeset 6 bissee.jännä trippi kuitenkin,tajusin sen aikana että itseni korjaamisen aloitus on siinä että vietän aikaa selvinpäin.kyllä sienet opettaa..
-
h.s.t.
Joskus myös itse hieman vaikealla sieniololla tuli tajuttua, kuinka paljon sitä on käyttänyt päihteitä turhaan, omalla kohalla lähinnä siis pilveä ja kaljaa. Sitä ihmettelenkin vähän, et tälläki foorumilla tuntuu et porukka vetää koko ajan jotain päihdettä, ei voi hetkeekään olla selvin päin...(tai siis lähinnä ihmettelen sitä, miten useammat ei oo tätä tajunnu) Jotenkin sillon sienissä sen vaan tajus et turha ottaa lääkettä, jos ei oo mitään vikaa.mauser1911 wrote:jännä trippi kuitenkin,tajusin sen aikana että itseni korjaamisen aloitus on siinä että vietän aikaa selvinpäin.kyllä sienet opettaa..
Nykyään on alkoholin käyttö vähentynyt radikaalisti, melkein olemattomaan. Pilveä tulee vieläkin välillä nautittuu vähän liikaa, vähemmälläkin pärjäisi. Mutta onneksi kuitenkin tiedostan ja tajuan sen.
Psykedeelien (joihin lasken mukaan myös kannabiksen) tarkoitus mielestäni on kuitenkin "helpottaa" elämää siten että ne auttaa ymmärtämään sitä paremmin. Liiallisella käytöllä ne varmasti vain vaikeuttaa sitä. Puhumattakaan muitten päihteiden liiallisesta käytöstä.
-
tRip
- Moderator
Just hyvin sanottu.h.s.t. wrote:Jotenkin sillon sienissä sen vaan tajus et turha ottaa lääkettä, jos ei oo mitään vikaa.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..