Juurikin tässä on se idea, jos osaa pitää homman hallussa niin se on päihdeosaamista.eNZYMe wrote:
Toki nuo pienet määrät muita opiumalkaloideja voi alkaa haittaamaan, jos on tottunut vetämään monta sataa mg oksyä tai mopoa IV päivässä. Kyllä ainakin itse saan tuhdista unikkouutoksestani paremmat kiksit, kun murskattuna syödystä 100-200mg edestä dolcontinia. Morfiinin hyötyarvo suun kautta on kuitenkin vain ~ 30%.
Kaikki on niin suhteellista.
Se on jännä juttu miten opium kestää pidempään kuin puhdas morfiini. Nyt kun olen onnistunut pitämään toleranssin kurissa ja välttämään riippuvuutta, niin tästä on tullut mun suosikki opiaatti. Unikkoteen alkaloidisekoitus ja ehkä möys unikossa esiintyvä happo "meconic acid" (Osa morfiinista kodissa "Morphine meconate" suolana luonnollisesti), saattaa vaikuttaa joko monimutkaisen metobolian kautta tai pidentämällä puoliintumisaikaa. Ainakin kesto on selkeästi pidempi.
Monissa tutkimuksissa on erimaiden vertailuissa raportoitu, että suomessa on sekakäyttäjiä eniten. Yleinen päihdekäyttö on opitologi, vauhtinoilogi, psykologi, alkologi.
Mistä tämä Suomen sekakäyttö johtuu? Mielestäni siitä, että mahdollisuuksia rajoitetaan ankaralla lainsäädännöllä. Siis jos opasta nauttiva haluaa annoksen, sen hankinta ei suomessa onnistu niin helposti kuin muissa maissa ja sitten ottaa mitä vaan.
Olen kokenut alkoholistiperheen helvetin ja tiedän, miten vähäisen ilon/nautinno siitä saa. Mutta kostona siitä tulee krapula, mistä lainsäätäjät pitävät suomessa.
Huumeet on hyvä asia, kun niitä osaa käyttää. Codeiini on paljon parempi päihde kuin alkoholi ja sitä pitäisi myydä joka marketissa.