Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
zerk

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by zerk »

xeemelio wrote:
zerk wrote: Suosittelen varaamaan varmuuden vuoksi vähän bentsoja unilääkkeeksi. Reflat vie unet älyttömän tehokkaasti. Opioideja en suosittele ottamaan yhtään. Jos otat muutaman reflapäivän jälkeen opiodeja niin se homma nollautuu aika tehokkaasti, yllättävän pienilläkin annoksilla.
Jaahas, kiitos tästäkin. Uusia juttuja, refloista kokemusta on vain kylmät kalkkunat pameista.
Hyvä jos pystytään auttamaan. Kysy vain rohkeasti jos olet epävarma jostakin. Onnea matkaan, toivottavasti onnistut yrityksessäsi. (:
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Mä en oo oikeen ikinä tajunnu bupree. Itse en oikeastaan ikinä ole subuista ollut hyvissä, kokenut anksiolyyttisiä vaikutuksia tai edes kunnollista kivunlievitystä. Kun ottaa vähän, niin vaikutuksia hädin tuskin huomaa ja kun ottaa lisää menee lähes poikkeuksetta oksenteluksi, pahoinvoinniksi ja varsinaiseksi dysforiaksi. Enemmän euforisoi IMO mm. kodeiini (oikeastaan mikä tahansa muu opioidi), ja kipulääkkeenä toimii paremmin vaikkapa sirdalud. Kuitenkin kun on sivustakin tullut katsottua miten jengi tähän menee ni eipä ole ilmeisesti varsinainen menetys, etten sen kummempia kiksejä tästä koskaan saanut :/
Come up with your own damn quotes.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Eli et ole ottanut sopivaa annosta.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Petri6 wrote:Eli et ole ottanut sopivaa annosta.
On sitä annoskokoa yritetty parhaan mukaan hienosäätää mutta ilman fiiliksiä pilaavaa pahoinvointia ei tunnu saavan siitä olosta niin mitään irti. Joillekkin yksilöille nyt ei vaan jotkut päihteet sovi eikä se ole aina vain annoskoosta kiinni. Voihan sitä fiilikset muuttuakkin muttakun ei oo tähän mennessä natsannu niin turhalta tuntuisi ruveta käyttämään energiaa optimaaliseen subun kiskomiseenkaan.
Kisu
Psykonautti

Post by Kisu »

En kyllä tiedä, onko se toimivuus pelkästään annoskoosta kiinni. Itse olen nenään nuuhkinut parhaimmillaan 4 milligrammaakin muutaman tunnin sisään ja olo oli verrattavissa puoleen kiloon unikonsiemeniä, hinta lähes kymmenkertainen. Toleranssin en usko olleen niin iso, että sillä olisi voinut selittää heikot tulokset. Voi toki olla, että isommalla annoksella olisi jotain irti saanutkin bupresta, mutta kun 250 mg:sta kodeiiniäkin saa kovemmat euforiat, niin en näe järkeväksi touhuksi.
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

Kisu wrote:
En kyllä tiedä, onko se toimivuus pelkästään annoskoosta kiinni. Itse olen nenään nuuhkinut parhaimmillaan 4 milligrammaakin muutaman tunnin sisään ja olo oli verrattavissa puoleen kiloon unikonsiemeniä, hinta lähes kymmenkertainen. Toleranssin en usko olleen niin iso, että sillä olisi voinut selittää heikot tulokset. Voi toki olla, että isommalla annoksella olisi jotain irti saanutkin bupresta, mutta kun 250 mg:sta kodeiiniäkin saa kovemmat euforiat, niin en näe järkeväksi touhuksi.
Olen ihan 100% messissä. Nollatoleilla bupresta sai varsin letkeät notkut aikaiseksi, mutta just nimenomaan näiden vitun mausteiden takia ei edes puolikas kasipallo tee oloa terveeksi. Enempää ei olisi varaa vedelläkään sossurottana.. 10e/teksi vois olla aika jees katukaupassa, mut tässä vaiheessa lähinnä vihastuttaa miten niin moni väärinkäyttää korvaavia lääkkeitä, joista ei itse saa edes mitään oloja enää vaikka kuinka kiskoisi. Kyllä vituttaa.

edit. turha itkeekään vaikka kipeetä tekee, jollain on AINA hirviömmät annokset jossain.
You know the mind has a thousand eyes..
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Joo, ei mullakaan subu mitään sano toleranssin vuoksi, mutta jos siitä vielä nauseaa irtoaa niin sitten on yksiselitteisisti vika annoskoosta tai sitten siinä, ettei osaa pysähtyä nauttimaan fiiliksistä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Eka kertalainen ottaa, juu, helposti liikaa. Ensimmäillä kerralla oikeastaan puhtaalla tuurilla saatiin porukalla sweet spot doussi subbanaan, olikohan se noin 0.5 mg subutexiä. Euforiaa, valveunia ja vahva kehon sedaatio seurasi n. 60 minuuttia ensimmäisestä annoksesta. Buustit tarvitsi vasta ottaa noin 9 tunnin päästä toiset 0.5 mg. Oksentelua kyllä riitti jos lähti äkkiseltään liikkumaan tai jos poltti tupakkaa, laatta lensi aina parien henkosten jälkeen.

Hauskaa miten pieni annos se toimiikaan varsinkin eka kertalaisella.

Nyt vaikuttaa taas ja ilta meneekin rennosti räiskintöjen ja ruuanlaiton parissa. :up:
In the land of the blind, one-eyed man is the king
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Mulle bupre ei oo koskaan aiheuttanut nauseaa. Jos ois ni tuskin oisin sitä eka kerran jälkeen ees vetäny. Sen verran emetofobiaa on että vältän kaikkea oksennusta aiheuttavaa viimeiseen asti.
Ekalla kerralla sai kyl siitä puolesta millistä hyvät notkut. Mutaman kerran jälkeen ei oikeastaan muuta kuin energiaa tehdä kaikkea.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Petri6 wrote:..mutta jos siitä vielä nauseaa irtoaa niin sitten on yksiselitteisisti vika annoskoosta tai sitten siinä, ettei osaa pysähtyä nauttimaan fiiliksistä.
Eli subu tuottaa _jokaiselle_ yksilölle hyvän olon, kunhan annos on kohdillaan?

Toleista ei oo kysymys vaikka oon oman osani opioideja nappaillutkin ja kuten sanoin on annoksia hinattu siitä 0,3-2,0 millin väliltä ja en vain kertaakaan ole saanut minkäänlaista hyvää oloa tai positiivisia viboja siitä olosta irti vaikka onkin 'toiminut' varmaan ihan miten pitääkin. Ja mulle subusta tuleva huono olo ei oo samanlainen opaöysky-nausea mikä nyt tulee kun liikaa on ottanut vaikkapa oxya tai mopoa, vaan enemmänkin sellanen 'out of it', verensokeri tuntuu laskevan, huono tasapaino, ahdistaa ja vatsaa vääntämättä ilman varotusta rupee maha tyhjentämään sisältöään kun annoskoko rupeaa menemään reilusti yhen millin yli.

Tosta vaan tulee vähän sellanen kuva, että sun mukaan kaikkien on PAKKO tykätä subusta. Jotkut ei tykkää olla pilvessä, jotkut ei tykkää olla bupreissa.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

Itellä nauseaan jeesannut nestetasapainosta huolehtiminen, eli sippailee välillä vähän vettä. Jengi usein unohtaa sen kokonaan...!

Mullekin bupre erityisesti aiheuttaa nauseaa vrt. muihin oppareihin, mutta sen saan kuriin tosiaan nauttimalla vettä ja tarvittaessa Marzinea.
Annoksista riippumatta siis aiheuttaa, pienetkin annokset jo saattaa aiheuttaa nauseaa. :o Sama juttu tramadolin kanssa.

Mutta enpä muutenkaan bupresta tykkää, keksin heti paljon parempiakin douppeja jota kiskoa jos jotain tarvitsee kiskoo.
Jos ei oo muuta nii skippaan ilman pohdintoja. Mut toiset tykkää, minä en. :)

Mut jos tullee huono olo eikä toimi miellyttävästi nii ei se välttämättä ole sinun juttusi. ^___^
Ei bupresta läheskään kaikki saa hyviä oloja, tai sitten odottaa liikoja. ''Turhaa'' niitä fiiliksiä on hakea jos niitä ei välttämättä tule.
Last edited by Mushru on Tue 13 Jan 2015, 17:44, edited 1 time in total.
Reason: editoin jotain lisä-lässytystä tähän
. . . (--) °
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Eihän kaikki todellakaan tykkääkkään bupresta, tiedän muutamia käyttäjiä jotka ei tykkää yhtään, vaikka aika harvassa ne on..

Itelläkään ei oo kyllä koskaan tullut mitään huonoo oloo muistuttavaa edes bupresta, eikä kyl oikeestaan mistään opioidista (tramadoli, morfiini, oksikodoni, petidiini, heroiini), tainnoh, ehkä kodeiinista, mutta sekin lähinnä et "tunkkanen olo" ja tuntuu et ois kauheet betonisäkit olkapäillä, jotenkin epämiellyttävää. Itse bupre toimi alkujaan 0.4mg temgesicit nokkaan jo oikein mukavasti ja pitkään, mutta päivittäistä kun käyttö oli (ja edelleen kun korvaushoidossa), eipä sitä kauaa kestänyt, mutta edelleen tuo vaikuttaa piristävästi ja mielialaa nostavana, vaikka mitään muuta paitsi refloja se ei tuotakkaan (ilman annosta) ;).
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

Mulle tulee subusta usein sellainen masentunut olo. Pitää toimintakuntoisena niinä päivinä, kun en oksikodonia ota, mutta oon tohon yhtäkkiseen epätöivoon/alakuloisuuteen kiinnittänyt huomiota subupäivinä. Toisaalta subua otettuani panettaa täysin eri tavalla kuin oksikodonin kohdalla, vaikka oksikodonista tykkään enemmän ja yleisfiilis on parempi ja iloisempi :/
Petri6
OD

Post by Petri6 »

taudis wrote:
Petri6 wrote:..mutta jos siitä vielä nauseaa irtoaa niin sitten on yksiselitteisisti vika annoskoosta tai sitten siinä, ettei osaa pysähtyä nauttimaan fiiliksistä.
Eli subu tuottaa _jokaiselle_ yksilölle hyvän olon, kunhan annos on kohdillaan?
Tosta vaan tulee vähän sellanen kuva, että sun mukaan kaikkien on PAKKO tykätä subusta. Jotkut ei tykkää olla pilvessä, jotkut ei tykkää olla bupreissa.
Kaikki eivät tosiaan pidä opioideista, mutta jos niistä pitää eikä toleranssia ole liiaksi niin pidän tosiaan erittäin omituisena, jollei subusta saa mitään positiivisia fiiliksiä.
Acid
Karvakuono

Post by Acid »

Varmaan tosi henkilökohtasta mutta kuinka suurella määrällä ja kuinka pitkällä putkella voi tulla fyysisiäviekkareita
Opiaate

Post by Opiaate »

Acid wrote:Varmaan tosi henkilökohtasta mutta kuinka suurella määrällä ja kuinka pitkällä putkella voi tulla fyysisiäviekkareita

Ite käyttäny ny vuoden päivät enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Vähintään kolmena päivänä viikossa ja itelle tulee lähinnä noita kylmä/kuuma aaltoja, nenä saattaa vuotaa vähäsen ja niveliä voi kolottaa. Mut oon yllättyny ettei mitään tota pahempaa oo tullu. 2.5v oon nyt yhteensä teksin kanssa pelleilly ja vieläkin tosta olot saan. Ennen duunia nappasin 1mg buprea ja 150mg lyrican ja hyvin toimii. Joo, tosiaan aika henkilökohtaistahan toi on et miten pahasti ne reflat tulee. Se henkinen tylsyys ynnä muu on pahempaa ku noi fyysiset (näin itsellä.) Ei oo kertaakaan ollu fyysisesti niin pahoja et ois tullu näitä sikiöasennossa makaamis itkupotkuahdistusoloja. Jos oot kuukauden rykiny nii veikkaan että pääset suht helpolla, kannattaa varnuuden vuoksi varata bentsoja ja- / tai lyricoita.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Perkele ku on tehny kipeetä, varmaa vuodenvaihteesta joka helvetin viikko viimeset kolme pv menny niin hiton vähillä/ täysin nollilla subuilla ja ollu muutenki kipeenä. Noh, tänää onki eka lauantai koko vuonna, ettei tarvi vaan patjalla kieriä. Polttooki pitäs saaha ja molemmat on tulossa just kotiin kuljetuksella :up:

Onneks on korvaushoito edessä, tavote ois alkukesästä päästä alottaa. Neulominen on joka kerta vaikeempaa vaan, jalkoihin menny jo ainaki 3-4kk. Ei tätä onneks enää kauan tarvi jaksaa (lue: iha vitun rasittavaa tää odottelu..)

Pitäkää homma hanskassa nii ei tuu niitä refloja. Niitä kun on sit niiiiiii kätsy paikata. Ja niin edelleen, jne...
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Millaisia annoksia yleensä käytät ja käytätkö päivittäin? Millaista oloa haet subulta?

Itselläni, ennen kuin aloin metadonin kanssa pelleillä, riitti noin 8-10mg subua koko viikoksi, sen jälkeen kun huomasin, että olen aineeseen koukussa enkä saa siitä enää oloja (toimi kuitenkin erinomaisesti masennuslääkkeenä ja jaksoi touhuta sekä nähdä ihmisiä). Otin 2mg nokkaan noin joka toinen päivä, kun tajusin, että annosta on turha suurentaa kun mitään oloja ei kuitenkaan aineesta enää saa. Noilla käyttömäärillä fyysiset vieroitusoireet olivat hyvin vähäisiä, lähes olemattomia (englannin termi negligble kuvaa niitä ehkä parhaiten).

Itsekin harkitsen korvaushoitoon hakeutumista nyt ensimmäistä kertaa erittäin vakavasti, sillä viikottainen metadonin lähteeni loppuu ensi viikon jälkeen.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

NatiHero wrote:Neulominen on joka kerta vaikeempaa vaan, jalkoihin menny jo ainaki 3-4kk..
Kauan oot käyttänyt? Ite oon about 8v suoneen tumpannut ja joskus vielä hyvinkin usein. Silti pystyn lyömään samaan taipeeseen mihin silloin ekallakin kerralla. Kiinnostaa miten ihmiset saa putkensa paskottua niin pahasti, johtuuko se filtteröinnin puutteesta, huonosta pistotekniikasta vai mistä? Kuuluis ehk iv-topsuun mut oon tabletil enkä jaksa kikkailla.

http://i.imgur.com/lMWysnxh.jpg Tos on mun track record.

e: Sähäkkä fiksaus mode!
Last edited by sxoxyvg on Sun 08 Feb 2015, 21:27, edited 2 times in total.
Reason: Korjasin lainauksen kun oli yksi hakasulje jäänyt pois.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Jotkin tietyt aineet ovat ainakin suoneen tuupattuna ilmeisen korrossiivisia, ääriesimerkkinä bupropioni.
Whirl
Psykonautti

Post by Whirl »

töttöröö

ny on vähemmä tai enemmä 4kk menny päivittäis käytöllä suurinpiirtei ja haluaisin kovasti taas pelkkään vkl käyttöön bupren. ei ees tee sinänsä mieli enään ottaa vähintää joka toine päivä bupree.

mitäs lääkkeitä kantsis hommailla vähentämisee/lopettamisee, lähinnä nuo unettomat yöt tekee sen että en halua ees koittaa olla yli yhtä päivää ilman
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Whirl wrote:mitäs lääkkeitä kantsis hommailla vähentämisee/lopettamisee, lähinnä nuo unettomat yöt tekee sen että en halua ees koittaa olla yli yhtä päivää ilman
Bentsot pitää pään kasassa aika hyvin hereillä ja unessa. Ketipinoria uneen ja tarpeen tullen bentsoja ja muista syödä hyvin vaikka ruoka ei välttämättä refloissa maistu, mutta olo kohenee khyl. Ite suosisin rivatrillia päivällä pitkän puoliintumisajan ja lihaksia relaksoivan vaikutuksen vuoksi. Etsi henkilökohtaisesti mieluisintä bentsoa mikä käy sinulle.

Sauna tekee poikaa refloissa 8)
In the land of the blind, one-eyed man is the king
DaPohe
Psykonautti

Post by DaPohe »

^/^^ Hulluruohot (datura) ovat yhä aliarvostettuja, potentiaalisia lääkkeitä. Ketipinoria itse kokematta voi vain sanoa, että kummankaan kohdalla huonoilta käyttökokemuksilta ei voida välttyä.
zerk

Post by zerk »

Whirl wrote:töttöröö

ny on vähemmä tai enemmä 4kk menny päivittäis käytöllä suurinpiirtei ja haluaisin kovasti taas pelkkään vkl käyttöön bupren. ei ees tee sinänsä mieli enään ottaa vähintää joka toine päivä bupree.

mitäs lääkkeitä kantsis hommailla vähentämisee/lopettamisee, lähinnä nuo unettomat yöt tekee sen että en halua ees koittaa olla yli yhtä päivää ilman
Bentsoja (klonatsepaami on erinomainen esimerkiksi kramppeihin ollen samalla erittäin pitkävaikutteinen, sen kylkeen vaikka diatsepaamia tai jotain lyhytvaikutteista (alpratsolaami, tematsepaami), catapresan (kylmä-kuuma- vaihteluun), imodium (ripuliin), hyvä ravinto ja parasetamoli. Tai sitten se kaikkein tehokkain eli Lyrica. Tuolla arsenaalilla reflat on ezpz. Lyrica yksin tappaa opioidireflat älyttömän tehokkaasti, ja kun kylkeen iskee vaikka klonatsepaamia niin yhdistelmä on erinomainen.

HUOM. Lyrica ja bentsot ovat lyhytaikainen apu akuuttiin reflavaiheeseen, ja varsinkin lyrica voi olla varsin vaarallinen lääke väärin käytettynä. Älä vaihde yhtä riippuvuutta kahteen toiseen... Konsultoi myös ainakin seuraavia topikkeja: http://psyvault.net/viewtopic.php?f=2&t=200 - http://psyvault.net/viewtopic.php?f=2&t=703
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Sitten on vielä se Sirdalud. Auttaa unen saantiin ja kehon jännityksiin. Väliaikaisesti tämäkin.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
zerk

Post by zerk »

Kallio wrote:Sitten on vielä se Sirdalud. Auttaa unen saantiin ja kehon jännityksiin. Väliaikaisesti tämäkin.
Totta, hyvä lisäys. Pääsi unohtumaan. Nokitettuna oiva myös nopeaan tipahtamiseen jos olo käy täysin sietämättömäksi.
Whirl
Psykonautti

Post by Whirl »

zerk wrote:
Whirl wrote:töttöröö

Bentsoja (klonatsepaami on erinomainen esimerkiksi kramppeihin ollen samalla erittäin pitkävaikutteinen, sen kylkeen vaikka diatsepaamia tai jotain lyhytvaikutteista (alpratsolaami, tematsepaami), catapresan (kylmä-kuuma- vaihteluun), imodium (ripuliin), hyvä ravinto ja parasetamoli. Tai sitten se kaikkein tehokkain eli Lyrica. Tuolla arsenaalilla reflat on ezpz. Lyrica yksin tappaa opioidireflat älyttömän tehokkaasti, ja kun kylkeen iskee vaikka klonatsepaamia niin yhdistelmä on erinomainen.

HUOM. Lyrica ja bentsot ovat lyhytaikainen apu akuuttiin reflavaiheeseen, ja varsinkin lyrica voi olla varsin vaarallinen lääke väärin käytettynä. Älä vaihde yhtä riippuvuutta kahteen toiseen... Konsultoi myös ainakin seuraavia topikkeja: http://psyvault.net/viewtopic.php?f=2&t=200 - http://psyvault.net/viewtopic.php?f=2&t=703
Jees, vois lähtä noilla rivoilla ja lyrikoilla testailee, varsinaista opioidi käyttöä on tässä muutama vuosi takana mutta ny eritoten tää viimeset 4kk lähteny iha lapasesta käyttö mitä se aikasemmin ei ollut.
emt noita ketipinoreita koitan vältellä, ku niitä otan niin olo on sama ku en ois nukkunu yhtää. eli mielummi tuskasta unta se pari tuntia mikä on oikeaa eikä tuota ketipinorin tuomaa unta.

Kauas tässä pitäs taukoilla että uskaltaa taas vkl käyttöön bupren ottaa ilman että heti iskee refloi? tosiaan se usemman vuode pysyny vkl käytössä ja ny tuli marraskuussa tehtyä tyhmä päätös mitä saa ny korjailla sitte tovi luultavasti :3
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Puhutaan että lyrica on paras lääke subu vierotuksessa mut itelläni olis mahollisuus saada aika kasa tramalia ens viikolla ja meinasin säästellä akuutteihi oloihin nii mietiskelin tässä että saako niistä mitään euforioita jos kovat reflat päällä vai jeesaako ylipäätänsä yhtään? Useasti kun tramalia ottanut pitkän ajan jälkeen (nytkin viime kerrasta varmasti vuosi) annoksella 300-500mg pistää moneksi tunniksi sohvan pohjalle leuat lukossa hyvästä olosta :cheers:

Tenoxia ja opateetä meinasin myös hommata kun on työharjottelu päällä niin pitäis yrittää vähentää mahollisimman "helposti/kevyesti" :up:

Meniköhä oikeeseen topiccii? :shock: Alkaa vaan tässä parin vuoden päivittäis käytöllä olla aika kyllästynyt tähä teukuu...
D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S »

xPetu wrote:Puhutaan että lyrica on paras lääke subu vierotuksessa mut itelläni olis mahollisuus saada aika kasa tramalia ens viikolla ja meinasin säästellä akuutteihi oloihin nii mietiskelin tässä että saako niistä mitään euforioita jos kovat reflat päällä vai jeesaako ylipäätänsä yhtään? Useasti kun tramalia ottanut pitkän ajan jälkeen (nytkin viime kerrasta varmasti vuosi) annoksella 300-500mg pistää moneksi tunniksi sohvan pohjalle leuat lukossa hyvästä olosta :cheers:

Tenoxia ja opateetä meinasin myös hommata kun on työharjottelu päällä niin pitäis yrittää vähentää mahollisimman "helposti/kevyesti" :up:

Meniköhä oikeeseen topiccii? :shock: Alkaa vaan tässä parin vuoden päivittäis käytöllä olla aika kyllästynyt tähä teukuu...
Sanoisin ite et kokeile ehkä mielummin mennä lyricalla? Tai et jos sen subun korvaa tramaleilla ja nuppiksella ni ei se touhu siitä paljoo muutu. Toi Lyrica kuitenkin auttaa refloihin ihan älyttömän paljon, ja pääsee aivotki olee ilman opioidei.
"Taste
Petri6
OD

Post by Petri6 »

D.E.S wrote:
xPetu wrote:Puhutaan että lyrica on paras lääke subu vierotuksessa mut itelläni olis mahollisuus saada aika kasa tramalia ens viikolla ja meinasin säästellä akuutteihi oloihin nii mietiskelin tässä että saako niistä mitään euforioita jos kovat reflat päällä vai jeesaako ylipäätänsä yhtään? Useasti kun tramalia ottanut pitkän ajan jälkeen (nytkin viime kerrasta varmasti vuosi) annoksella 300-500mg pistää moneksi tunniksi sohvan pohjalle leuat lukossa hyvästä olosta :cheers:

Sanoisin ite et kokeile ehkä mielummin mennä lyricalla? Tai et jos sen subun korvaa tramaleilla ja nuppiksella ni ei se touhu siitä paljoo muutu. Toi Lyrica kuitenkin auttaa refloihin ihan älyttömän paljon, ja pääsee aivotki olee ilman opioidei.
Joo, eipä sen bupreriippuvuuden korvaaminen tramadoliriippuvuudella (kouristusriski) tai opateellä (vitusti vahvempi opioidi) ole todellakaan järkevää. Tietysti jos sitä subua ei kykene alentuvin annoksin ottamaan (ja haluaa nimenomaan tällaisen tiputuksen tehdä) niin voi tuo tramadoli auttaa. Tai sitten sillä voi pitää sitä riippuvuutta yllä jos subu on loppu tms. Mutta opioidien käytön lopettaminen ja euforian hakeminen opioideista kuulostavat aika ristiriitaisilta samassa lauseessa.