Buprenorfiini (mm. Subutex)
-
Iimei
- Psykonautti
Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)
Voimia kaikille tasapuolisesti. Täälki on joskus täristy mutta kannatti!
-
gaia
- Kameleontti
ganesha wrote:Eka kerta ku koitan lainata jonkun tekstiä, jänskättää onnistuuks!gaia wrote:
Hmm, se vähän riippuu et haluunko viettää viikon sellaisessa kondiksessa että ei tiedä onko kuollut vai elossa, vai muutaman viikon sellaisessa kondarissa että on kuitenkin täysin toimintakykyinen
Eli, toki toi lause on nyt vähän irrotettu asiayhteydestä, kaikki riippuu kaikesta, kui kauan on vetäny ja kuin paljon ym. Mutta omaan korvaan kuullostaa melkoselta vähättelyltä, että parin viikon suburefloissa on TÄYSIN TOIMINTAKYKYINEN. Ihan varmasti on toimintakykyisempi kuin herskaviekkareissa mut huhhu...
Kyl ite ku ajattelen tota viimesintä 2vko katkasuhoitoo ni kyl ne pahimmat päivät (7,8&9pv) oli just tota et ei tiiä onks elossa vai kuollu. Ei pysty syömää tai nukkumaa tai mitää muuta ku tärisee ja sätkii toppatakki päällä. Ja kyl siel oli tyyppei ketkä pitempää vetäny ku minä ja varmast ollu tosi paljon tuskasemmat ku itellä.
Itellä tietty varmast buustas noit refloi paljon se, ettei oikeen ollu puoleen vuoteen syöny paljon mitää (eläny lähinnä suklaalla ja jäätelöllä ja laihtunu törkeesti), jonka takii en sit siellä katkollakaa pystyny nii psyykeen ku fysiikan tasolla syömää, ni kyllähä sekin vaikuttaa ihmisen kuntoo paljon. Myöhemmi tajusin, että siellä ois ollu mahdollista saada nestemäinen/soseutettu runsasenerginen ruokavalio, mikä ois ollu hiton hyvä. Et jos ootte menossa katkolle ja kärsitte tollasist syömisongelmista ni ottakaa selvää onks tollane mahollista siellä!!
Nii. Siis se alkuperäinen pointti että se, että jos sinulla yksilönä ei tuu pahat reflat on miusta väärin yleistää että yleisellä tasolla suburefloissa on ihan normi toimintakykyinen.
Viel semone tarina pakko kertoo kun ekan kerran menin katkolle psykiatriselle osastolle 19 vuotiaana, sairaalan päihdepsykiatrian ylilääkäri sano miulle, että "eihän siitä mikään kovin paha olo ees tuu kert siul on annokset ollu jotain puol palloo päivässä". Kyl siin tilantees tuli itku ja kovaa
Jos ollenkaan luit tekstiini läpi niin painotinkin siinä kokoajan itseeni enkä yleistänyt. Kuten varmasti huomasit niin kirjoitin et "se vähän riippuu et haluunko" en että "se riippuu haluaako".
Vai toimiiko?
-
kuumottelija
- Lepakko
Btw kaksi kysymystä olisi:
a) Minulla oli Tramal kuuri 1.11.-17.11., ja huomasin sen jälkeen ettei Bupre toiminut (käytän erittäin harvoin ja saan hullun euforian yleensä); toimisiko se nyt?
b) Ei kai tabletit mene miksikään suljetussa purkissa kuukaudessa?
a) Minulla oli Tramal kuuri 1.11.-17.11., ja huomasin sen jälkeen ettei Bupre toiminut (käytän erittäin harvoin ja saan hullun euforian yleensä); toimisiko se nyt?
b) Ei kai tabletit mene miksikään suljetussa purkissa kuukaudessa?
-
Petri6
- OD
Tuo kuuri on varmasti nostanut toleranssia, mutta kyllä se kuukaudessa on varmasti hieman laskenut. Satunnainen (2 krt/kk), mutta jatkuva opioidien käyttö kokemukseni mukaan kyllä nostaa pysyvästi opioiditoleranssin hieman korkeammalle tasolle.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
SadPanda
- LD50
Mä olen kyl todella pettynyt itteeni. Mun korvaushoito (18mg) subutex lopetettiin ku seinään tos 16vrk sitten. Oli niinku olo ihan sairaan raastava ja luulinmet 10päivän kohalla alko helpottamaan mutta sillon tuli mukaan henkiset ja kiukkupaska ja masennus, noh nyt sit 12päivänä otin 1mg sit 13vrk 1mg ja nyt eilen 1mg eli 15vrk.,aika ahistavaan aikaan lopettivat ku seinäään ku vielä näin joulun alla. Noh perkele yritän käyttää mahollisimman vähän mutta HELPPOA EI TODELLAKAAN OLE.
Mä osaan vielä psyykata oloni huippuihin siis reflat, noh. Ehkä joskus, Ensivuoden mä pyhitän stimuille
Nyt 2mg xanoriiauttamas ja jouluksi jotku hikiset norspanin jämät. Me is rly sad. Voimia kaikille.peace out.
Mä osaan vielä psyykata oloni huippuihin siis reflat, noh. Ehkä joskus, Ensivuoden mä pyhitän stimuille
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
LeFairylette
- OD
Panda hei, ei se subu sitä ahdistusta poista...siirtää vaan. Miksi oi miksi teit noin. Eei!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
-
gaia
- Kameleontti
SadPanda wrote:Mä olen kyl todella pettynyt itteeni. Mun korvaushoito (18mg) subutex lopetettiin ku seinään tos 16vrk sitten. Oli niinku olo ihan sairaan raastava ja luulinmet 10päivän kohalla alko helpottamaan mutta sillon tuli mukaan henkiset ja kiukkupaska ja masennus, noh nyt sit 12päivänä otin 1mg sit 13vrk 1mg ja nyt eilen 1mg eli 15vrk.,aika ahistavaan aikaan lopettivat ku seinäään ku vielä näin joulun alla. Noh perkele yritän käyttää mahollisimman vähän mutta HELPPOA EI TODELLAKAAN OLE.
Mä osaan vielä psyykata oloni huippuihin siis reflat, noh. Ehkä joskus, Ensivuoden mä pyhitän stimuilleNyt 2mg xanoriiauttamas ja jouluksi jotku hikiset norspanin jämät. Me is rly sad. Voimia kaikille.peace out.
Miksi ne katkas sun korvaushoidon?
Vai toimiiko?
-
SadPanda
- LD50
Ku baari-iltana meni lyricoita, bentdoja, viinaa ja joudui sairaalaan, ennen sitä vedi. Lsd, mdma, amfe mdpv yms. Mutta silti ne pakkoboidon uhalla yritti jotai skeidaa, sit men7n pakkohoitoo ja lekuri sano et oon kunnos ettei tartte tulla. Soiti. Päihdeyksikköö. Ni ei kuulemma mitn asiaa sinne, että semmost settii täälä kuusamossa. Amatöörit kehtasivat jouluks mut kipeeks saada,tietty mus on vikaa muten oo ollu väkivaltanen j ne vLehteli nii nirkkain silmin!
-
LeFairylette
- OD
Mut panda hei... eikös korvaushoidossa oo tarkotus päästä raittiiseen elämään kiinni. Tuollasta värisuoraa kun vetää niin ei anna sellaista kuvaa kyllä että ois halua olla raitis. En siis ilkeyttäni tätä nyt kirjoita, älä ota palkokasvia nenään
-
SadPanda
- LD50
Joo mut ei silti sais lopettaa ku seinään.
-
Hippisaukko
- Apteekki
Nyt on sitten tästäkin paskasta päästy eroon. Olipa se kivinen tie. Kammottaa lukea tän ketjun aiempia, ihannoivia, postauksia. Paskaa kamaa, hyi vittu.
Pakko kyllä olla toisaalta sitä mieltä että sain buprelta sen mitä tarvitsin - rohkaisua olemaan "normaali", tekemään "Normaaleja" asioita. Olemaan ylipäätänsä vihaamatta itseään. Opin onneksi vihdoin sen, että jos voin olla kamapäissäni vihaamatta itseäni, niin miksen selvänäkin? Varsinainen (henkinen) tarve katosi, ja jäljellä oli enää fyysinen koukku.
Tekeehän sitä edellee mieli - mutta onneks pystyy järkeilemään heti hatusta tuhat hyvää syytä olla ottamatta tätä paskaa.
Pakko kyllä olla toisaalta sitä mieltä että sain buprelta sen mitä tarvitsin - rohkaisua olemaan "normaali", tekemään "Normaaleja" asioita. Olemaan ylipäätänsä vihaamatta itseään. Opin onneksi vihdoin sen, että jos voin olla kamapäissäni vihaamatta itseäni, niin miksen selvänäkin? Varsinainen (henkinen) tarve katosi, ja jäljellä oli enää fyysinen koukku.
Tekeehän sitä edellee mieli - mutta onneks pystyy järkeilemään heti hatusta tuhat hyvää syytä olla ottamatta tätä paskaa.
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
-
Whirl
- Psykonautti
Katos en ole ainoa jolla bupre antaa rohkaisua olemaan normaali. itselläki vähä ongelma että bupresta saa sen rohkaisun olla enemmä se mitä haluan. vitun sosiaalinen paskanjauhaja, aivan huikeesti lentää juttua bupreissa ja jaksaa höpistä. selvipäi taas ei kiinnosta paljoa puhua, en nää siinä mitään järkeä?Hippisaukko wrote:Nyt on sitten tästäkin paskasta päästy eroon. Olipa se kivinen tie. Kammottaa lukea tän ketjun aiempia, ihannoivia, postauksia. Paskaa kamaa, hyi vittu.
vaikea päätös, pts lopettaa tää liika käyttö ja toisaalta taas kuumottaa ku kadotan ton elämän intoni mikä on bupreis. toisaalta se ehkä tulis takasi justiinsa lopettamalla
-
gaia
- Kameleontti
Vittu kun itsellä lähtenyt taas ihan lapasesta. Nokittamalla menee se 4mg parissa tunnissa. Näyttäisi pahasti siltä että on siirryttävä takaisin vanhaan tapaan eli IV.. Vituttaa kyllä ihan huolella että tässä pisteessä ollaan taas mutta eipä voi kun itseä syyttää. Ei kukaan sitä buprea väkisin mun nokkaan tunge.
Nyt olis vieä mahdollisuus kääntää kelkkaa, mutta en tiedä pystynkö siihen nyt kun bupre ei käytännössä maksa mulle femmaa enempää per pallo.
Nyt olis vieä mahdollisuus kääntää kelkkaa, mutta en tiedä pystynkö siihen nyt kun bupre ei käytännössä maksa mulle femmaa enempää per pallo.
Vai toimiiko?
-
kuumottelija
- Lepakko
Ah ihana olo, bupree vedot (1,2 taijotain mg) ja kukkabluntti osuudella budi vs rööki (sekin vaa et palaa paremmin) 80-20, natsaa
Bupre on todella versatiili ja aivan äärimmilleen demonisoitu päihde jostakin syystä, mutta piristeiden käyttö on sosiaalisesti hyväksyttävää vaikka jokaikisenä viikonloppuna pe ja la. Buprehan on "oikein" käytettynä todella paljon turvallisempi päihde kuin piristeet, ei ole läheskään niin vittumaiset laskutkaan. Ja niin, kuten sanoin, hyvin versatiili, eli voi säätää mielen vaikka tanssimiskuosiin tai sitten painua sohvan pohjalle. Tässä on minulla ja vissiin monella muullakin sellainen "touhuamisfiilis" aina välillä.
Itse olen elämäni aikana ottanut buprea ehkä 8x max elämässä eikä tule nauseoita "oikein" käytettynä eli ilman hurjaa määrää holia. Kroppansa kai kullakin, itse taas olen yliherkkä piristeille.
Bupre on todella versatiili ja aivan äärimmilleen demonisoitu päihde jostakin syystä, mutta piristeiden käyttö on sosiaalisesti hyväksyttävää vaikka jokaikisenä viikonloppuna pe ja la. Buprehan on "oikein" käytettynä todella paljon turvallisempi päihde kuin piristeet, ei ole läheskään niin vittumaiset laskutkaan. Ja niin, kuten sanoin, hyvin versatiili, eli voi säätää mielen vaikka tanssimiskuosiin tai sitten painua sohvan pohjalle. Tässä on minulla ja vissiin monella muullakin sellainen "touhuamisfiilis" aina välillä.
Itse olen elämäni aikana ottanut buprea ehkä 8x max elämässä eikä tule nauseoita "oikein" käytettynä eli ilman hurjaa määrää holia. Kroppansa kai kullakin, itse taas olen yliherkkä piristeille.
-
doof
- Kameleontti
Ensimmäistä kertaa elämässäni pelottaa oma texin käyttö riippuvuuden takia, oikeestaan ensimmäine päihde mikä pelottaa riippuvuude suhtee. Puolentoista viikon aikana menny n.12mg texiä nenään, vaikka tarkotus oli vetää se tuttu turvallinen yks pallo! Ei mitään hajua tuleeko tosta määrästä vielä riippuvuus, mut vähän jännittää silti koska ensviikolla pitäs lähtee viikon lomalle kaverien kanssa joista osa on saattanut pilveä koittaa, mut suurin osa ei sitäkää 
Alunperi toine 8mg piti antaa kaverille, muttei se sitä halunnukkaan, enkä keksiny tälle toisel napille muutakaan paikkaa kun roski tai oma nenä.. Rahaa roskiin ei oikeen houkuttanu, joten laatikossani se eleskeli niin kaua että oma pallo loppi, enkä mä ny jumalauta osannu olla erossa siitä siellä laatikossa kun kummittelee
Vähän tekis mieli heittää loput roskiin, mut en tiiä.. rahaa roskiin, mää oon äärettömän tarkka rahan takia ni tuntuu pahalta heittää hukkaan, mut kai se kannattaa?
No, jos en heitä pois, niin huomenna löydän pari grammaa vauhtia jotta saa ton bupren pois mielestä
Henkisessä koukussa tähän en ole, tekee vaan mieli tähä tylsyytee rykiä sitä sun tätä.. Jalkaki paketissa ni ei hirveesti motivaatiota lähteä tekemäänkää mitn, tai sitte kaverit viettää joulupyhät vanhemilla.
Yksilöllistä toki, mut tuleekoha mulle jo viekkareita ym. skeidaa tästä päälle viikon kuurista?
Koitan saada drugsit pois mielestä lukemalla HHYVÄÄÄ kirjaa
Alunperi toine 8mg piti antaa kaverille, muttei se sitä halunnukkaan, enkä keksiny tälle toisel napille muutakaan paikkaa kun roski tai oma nenä.. Rahaa roskiin ei oikeen houkuttanu, joten laatikossani se eleskeli niin kaua että oma pallo loppi, enkä mä ny jumalauta osannu olla erossa siitä siellä laatikossa kun kummittelee
Vähän tekis mieli heittää loput roskiin, mut en tiiä.. rahaa roskiin, mää oon äärettömän tarkka rahan takia ni tuntuu pahalta heittää hukkaan, mut kai se kannattaa?
No, jos en heitä pois, niin huomenna löydän pari grammaa vauhtia jotta saa ton bupren pois mielestä
Henkisessä koukussa tähän en ole, tekee vaan mieli tähä tylsyytee rykiä sitä sun tätä.. Jalkaki paketissa ni ei hirveesti motivaatiota lähteä tekemäänkää mitn, tai sitte kaverit viettää joulupyhät vanhemilla.
Yksilöllistä toki, mut tuleekoha mulle jo viekkareita ym. skeidaa tästä päälle viikon kuurista?
Koitan saada drugsit pois mielestä lukemalla HHYVÄÄÄ kirjaa
-
LeFairylette
- OD
Eikös henkinen koukku ole just tota että vetää kamaa tylsyyteen tms.
Mä en usko et viikon kuurista mitään erityisiä refloja saa aikaan, riippuu tietty myls varmaan siitä miten oot ennen tätä käyttäny subua.
Just tän takia subu on niin salakavala.. noin minäkin jäin koukkuun. "Vähä vaa viel tänää...vähä viel..." oho, meniki sit pari vuotta ja ei enää nenään vaan suoraan hihaan.
Kannattaa pitää pidempää paussia välis, eikä vedellä putkia.
Mä en usko et viikon kuurista mitään erityisiä refloja saa aikaan, riippuu tietty myls varmaan siitä miten oot ennen tätä käyttäny subua.
Just tän takia subu on niin salakavala.. noin minäkin jäin koukkuun. "Vähä vaa viel tänää...vähä viel..." oho, meniki sit pari vuotta ja ei enää nenään vaan suoraan hihaan.
Kannattaa pitää pidempää paussia välis, eikä vedellä putkia.
-
doof
- Kameleontti
En tiä mikä koukku on, mut "pakko" vaan päästä vetämään nuppi turruksiin jollain mitä sillä hetkellä on. Nyt se sattu oleen subu. Itse subua ei mikää hirveä hinkua oo saada, vaa haluaa vaan jotai psykoaktiivista. Sen takia tovon saavani vauhtia tänää jottei tarvis vetää texiä vas mielummi poretta jonka käyttö pysyy hanskassakin paremmi. Taitaa kyl toi loppunappi lentää roskiin ihan sen taki kun en osaaa olla erossa jos sitä on! ;(
E: nonii sinne se pala lensi, tiskialtaan hurjiin pyörteisiin
E: nonii sinne se pala lensi, tiskialtaan hurjiin pyörteisiin
-
SadPanda
- LD50
Mulle tää on ollu aina oikotie "tavalliseen" jokseenkin "normaaliin" oloon tai miten sen sanoisettäpystyn oleen oma itseni juuriki. Uusien ihmisten seurassa ja pystyn hallitsemAn hermojani ja uskon kyllä että tämä hillitsee 2.suuntasen mania vaihetta tosin mania vaiheessa tulee subutööttejä vedeltyä huoletta huomisesta. Vittumaista kun korvaushoidossa tämä oli juurikin huolettomin asia elämässä sen puolesta ettei vaikutusta tuntenut ja oli tavallaan niinkuin tätä ei olisikaan elämässä. Tiettyhoitoon liitty ressiä.
Nyt mä olen irkissä lupaillut ja itsellenikin lopettavani. et todellakin jouluksi paransin itteni kuntoon kun tossaha oli yli 10vrk hoidon jälkeen refloissa ja olo vaan paheni ja paheni. Xanoritki hain lopettamista varten nyt oon boostinut subuvetoja turhan idioottimaisilla läjill. Niitä ja nyt ne on vähissä vois sanoo et lopuss eikä tule riittää mihinkään.
Noh vikat subuvedot otin 24.12 (illalla 20;00 tjsp...) buprea meni about 10mg yht sen jälkeen ku luovutin kh lopetuksen jälkeen subuttomuuden. Nyt uusi yritys. Stimuja aion käyttää.. siis todellakin aijon parantaa tän helvetin heti kunhan posti kuljettaa ruuhkan purkamisen aikana 3,4ctmp.tä . Vittu. Nivelet alkaa olla tulessa ja vatsa sekaisi . Kyllä on kokoajan ja oikeestaan henkisesti taas tosi vahva olo, mutta en edes sano. Mitn siit enempää koska olen varma että se henkinen heikkous tulee , ja tulee vahvana..
Jäin miettii että epäonnistuiko toi lopetus juurikin xanoreiden takia? Sillon 12,päivä ilmanbupree söin yli 10mg xanoria ja tulin helvetin kiukkuseksi ja vihaseksi ja aloin himoita subua. Nyt jos olen fiksu mul on joka aamulle 11 päivän ajan 0.5mg depot xanor. Hei vittu. Pääsis vaa eroo näist vitun säryist. Mua vituttaa ihmiset jokka hehkuttaa pollerefloi ja dissaa subureflois narisevii nistei. Vittu imeköööt paskaa subureflat on yhdet vittumaimist olotiloist mitä tiedän. Verrattavana mdpv maniaan.
Nyt mä olen irkissä lupaillut ja itsellenikin lopettavani. et todellakin jouluksi paransin itteni kuntoon kun tossaha oli yli 10vrk hoidon jälkeen refloissa ja olo vaan paheni ja paheni. Xanoritki hain lopettamista varten nyt oon boostinut subuvetoja turhan idioottimaisilla läjill. Niitä ja nyt ne on vähissä vois sanoo et lopuss eikä tule riittää mihinkään.
Noh vikat subuvedot otin 24.12 (illalla 20;00 tjsp...) buprea meni about 10mg yht sen jälkeen ku luovutin kh lopetuksen jälkeen subuttomuuden. Nyt uusi yritys. Stimuja aion käyttää.. siis todellakin aijon parantaa tän helvetin heti kunhan posti kuljettaa ruuhkan purkamisen aikana 3,4ctmp.tä . Vittu. Nivelet alkaa olla tulessa ja vatsa sekaisi . Kyllä on kokoajan ja oikeestaan henkisesti taas tosi vahva olo, mutta en edes sano. Mitn siit enempää koska olen varma että se henkinen heikkous tulee , ja tulee vahvana..
Jäin miettii että epäonnistuiko toi lopetus juurikin xanoreiden takia? Sillon 12,päivä ilmanbupree söin yli 10mg xanoria ja tulin helvetin kiukkuseksi ja vihaseksi ja aloin himoita subua. Nyt jos olen fiksu mul on joka aamulle 11 päivän ajan 0.5mg depot xanor. Hei vittu. Pääsis vaa eroo näist vitun säryist. Mua vituttaa ihmiset jokka hehkuttaa pollerefloi ja dissaa subureflois narisevii nistei. Vittu imeköööt paskaa subureflat on yhdet vittumaimist olotiloist mitä tiedän. Verrattavana mdpv maniaan.
-
Petri6
- OD
Itse varmaan koittaisin kärsiä ne fyysiset osat pois ja säästäisin Xanorit niiden jälkeiseen (eli tyyliin jostain päivästä 7-10 jälkeen) masennusapatiapaskaan, joka ainakin itsellä on ollut aina se syy palata opioidien käyttöön. Tosin sitä en mene vannomaan, auttavatko ne Xanorit tuohon masennukseen.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
LeFairylette
- OD
En mä tiiä oonko mä päässy jotenki helpommalla ku muut, mut en mä kelannu et pitäis vetää jotai muuta et pääsee subusta eroon.
Fyysiset kärsittiin sellasena kun ne oli, kuuman suihkun avulla. Henkisten kanssa painittiin ja niitä koitin helpottaa olemalla sosiaalinen ja käymällä ihmisten ilmoilla.
Fyysiset kärsittiin sellasena kun ne oli, kuuman suihkun avulla. Henkisten kanssa painittiin ja niitä koitin helpottaa olemalla sosiaalinen ja käymällä ihmisten ilmoilla.
-
doof
- Kameleontti
No onha se varmaa helponpaa unohtaa bupe kun veressä virta jotain muuta, kuosissa kun varmaa on totuttu olemaa.LeFairylette wrote:En mä tiiä oonko mä päässy jotenki helpommalla ku muut, mut en mä kelannu et pitäis vetää jotai muuta et pääsee subusta eroon.
No onneks mulle ei mitää viekkareita tullu ja jos ois, niin en kyllä olis pystyny sosialisoimaa, vaan ois jääny siihe himassa pötköttämisee, ja siihe tylsyyte ois sit jotai tullu vedettyä. Introverttina kun tulee noi sosiaaliset tarpeet täytettyä aika pikasee!
-
Opiaate
Menihän sitä taas ainakin pari kuukautta, kunnes tajus et vittu mä oon rykiny pitkän putken.. Taukootaukoo, panacodeja, pameja, tennareita, mirtazapiinia ja lepoa. Ite en pysty lopettaa/tauottaa ilman bentsoja. Tai voin, mut se epätodellinen olo mikä kosahtaa parin päivän jälkeen on ihan vitusta, ja pupillit näyttää siltä ku ois viikon pirikuuri takana. Heräsin vitun tokkurassa ja kylmissäni, join kupin kahvia, vedin buranan, 2 codia ja yhden tennarin huiviin niin pystyy töissä olla vittuilematta asiakkaille. Hohhoijaa, millohan sitä oppis.
-
Dexma
- Moderator
Ylipäätänsä tämän oppinut eritavoin huumeilta.Hippisaukko wrote:
Mut tämän takia bupre ollut mulla niin iso juttu, kun se vei mut pois siitä SEKAISIN olemisesta. On mulla ihan järettömän iso psyykkinen halu tähän ja fyysinen koukkukin kait aina tuolla jossain. Nyt kohta alkais kummiskin täs kämpässä bupren käyttö loppuun toivottovasti, kun tyttöystäväkin alkaa avovieroitukseen. Sit ei ois enään sitä, että subua on vain kämpässä kokoajan löydettävissä.
Opiaatteihin mulla on edelleen koukku. Niillä on vain helpompi olla ja tehä arkisia asioita. Ei sillä, että muuten arki ois hankalaa, mut opiaateissa se on vain niin älyttömän paljon helpompaa jotenka siitä on hankala olla erossa. Vaik kuinka sitä järjellä ajattelee niin aina annan helposti periksi... Mut mut... Toivottovasti, kun tämä bupren kanssa kikkailu loppuu niin ei tulis joku muu tilalle.
-
xeemelio
- Karvakuono
Tuleekos muuten opioidien käytöstä "yhteisrefloja", eli siis onko hyötyä yrittää lopettaa subua toisilla opioideilla hiljalleen (pienillä määrillä). Vai mieluummin varaisi lopettamiseen bentsoja, lyricaa yms.?
-
zerk
Se voisi periaatteessa toimia, että vaihdat buprenorfiinin esimerkiksi oksikodoniin vaikka muutamaksi viikoksi ennen lopettamista ja toivot reilusti lyhyempiä (mutta samalla helvetisti rajumpia) refloja. Jos meinaat annosta laskea vähitellen niin käyttäisin siihen buprea. Mutta vastatakseni kysymykseesi; kaikkien opioidien vieroitusoireet on aika lailla samanlaisia, kesto ja rajuus vain vaihtelee riippuen substanssista (ja käytön määrästä/kestosta obv). Buprenorfiinikin on kuitenkin myös myy-agonisti kuten muutkin opioidit.xeemelio wrote:Tuleekos muuten opioidien käytöstä "yhteisrefloja", eli siis onko hyötyä yrittää lopettaa subua toisilla opioideilla hiljalleen (pienillä määrillä). Vai mieluummin varaisi lopettamiseen bentsoja, lyricaa yms.?
Sen enempää tuntematta sun tilannetta sanoisin, että lopeta suoraan bentsojen ja lyrican avulla. Lyrica on ihan ykkönen mitä reflalääkkeisiin tulee. Se tappoi mulla joskus todella rajut morfiinireflat aika tehokkaasti. Siihen lisäksi bentsot lähinnä unilääkkeiksi. Olisin kuitenkin varovainen sen suhteen, ettet löydä itseäsi muutaman kuukauden päästä lyrica- tai bentsokoukusta. Yllättävän moni vaihtaa yhden riippuvuuden toiseen. En myöskään näe mitään järkeä lopettamisen yrittämisessä, jos siihen ei ole oikeasti valmis, ja valmiilla tarkoitan kaikkia elämän osa-alueita. Jos elämään ei keksi uutta, mielekästä sisältöä ja jos se sama tyhjyys on edelleen olemassa, niin siihen riippuvuuteen palaa taas takaisin muutaman viikon-kuukauden päästä.
-
Freshii
- Psykonautti
Itse taas uskon, ettei tosta olisi apua. Itse nimittäin käytin sekä subua että oksikodonia tyyliin parin päivän sykleissä ja kun lopetin bupren, tuli ihan kunnon reflat pariksi viikoksi. Ei ihan täysiä, kun oli toi oksikodoni jeesaamassa (ja koukussa olin siihen), mut kuitenkin lämpötilavaihtelut, ripulit jne.zerk wrote:Se voisi periaatteessa toimia, että vaihdat buprenorfiinin esimerkiksi oksikodoniin vaikka muutamaksi viikoksi ennen lopettamista ja toivot reilusti lyhyempiä (mutta samalla helvetisti rajumpia) refloja. Jos meinaat annosta laskea vähitellen niin käyttäisin siihen buprea. Mutta vastatakseni kysymykseesi; kaikkien opioidien vieroitusoireet on aika lailla samanlaisia, kesto ja rajuus vain vaihtelee riippuen substanssista (ja käytön määrästä/kestosta obv). Buprenorfiinikin on kuitenkin myös myy-agonisti kuten muutkin opioidit.xeemelio wrote:Tuleekos muuten opioidien käytöstä "yhteisrefloja", eli siis onko hyötyä yrittää lopettaa subua toisilla opioideilla hiljalleen (pienillä määrillä). Vai mieluummin varaisi lopettamiseen bentsoja, lyricaa yms.?
Toisaalta toisella lopetuskerralla ei tullut, mut silloin oksikodonimäärä oli kaksinkertainen edelliseen kertaan verrattuna..
Eli itse yrittäisin tiputtaa bupren minimiin ja sit avuksi bentsot ja esim. stellaa, jotta saa nukuttua.
-
zerk
Eli et vetänyt tarpeeksi oksikodonia. Mikä ei sun mielestä toimi?Freshii wrote:Itse taas uskon, ettei tosta olisi apua. Itse nimittäin käytin sekä subua että oksikodonia tyyliin parin päivän sykleissä ja kun lopetin bupren, tuli ihan kunnon reflat pariksi viikoksi. Ei ihan täysiä, kun oli toi oksikodoni jeesaamassa (ja koukussa olin siihen), mut kuitenkin lämpötilavaihtelut, ripulit jne.zerk wrote:Se voisi periaatteessa toimia, että vaihdat buprenorfiinin esimerkiksi oksikodoniin vaikka muutamaksi viikoksi ennen lopettamista ja toivot reilusti lyhyempiä (mutta samalla helvetisti rajumpia) refloja. Jos meinaat annosta laskea vähitellen niin käyttäisin siihen buprea. Mutta vastatakseni kysymykseesi; kaikkien opioidien vieroitusoireet on aika lailla samanlaisia, kesto ja rajuus vain vaihtelee riippuen substanssista (ja käytön määrästä/kestosta obv). Buprenorfiinikin on kuitenkin myös myy-agonisti kuten muutkin opioidit.xeemelio wrote:Tuleekos muuten opioidien käytöstä "yhteisrefloja", eli siis onko hyötyä yrittää lopettaa subua toisilla opioideilla hiljalleen (pienillä määrillä). Vai mieluummin varaisi lopettamiseen bentsoja, lyricaa yms.?
Toisaalta toisella lopetuskerralla ei tullut, mut silloin oksikodonimäärä oli kaksinkertainen edelliseen kertaan verrattuna..
Eli itse yrittäisin tiputtaa bupren minimiin ja sit avuksi bentsot ja esim. stellaa, jotta saa nukuttua.
En tiedä ymmärsitkö edes mitä yritin sanoa. Buprenorfiini aiheuttaa kestonsa takia vittumaisen pitkät fyysiset reflat, kun taas oksikodonin kanssa reflat on helvetisti rajummat, mutta lyhyet. Itse kärsisin mieluummin 3-4 päivää rajuja refloja pregabaliinin ja bentsojen avulla kuin melkein pari viikkoa vähän helpompia refloja.
-
xeemelio
- Karvakuono
Ok, kiitos vinkeistä. Täytyy varata Lyricaa tarpeeksi, ja hätätapauksiin jotain opioidia. Bentsoja en tarvinne ollenkaan, kun lyrreillä nukun kuin tukki, pieni lapsi jne. Käyttömäärät suht. pieniä kuitenkin, joten enköhän selvinne.
Olen lyhyellä työpestilllä ja työkaverit on sen parikymmentä vuotta vanhempia, sen tuomaa yksinäisyyttä(?) on "pitänyt" paikata nappien muodossa olevilla kavereilla.
Olen lyhyellä työpestilllä ja työkaverit on sen parikymmentä vuotta vanhempia, sen tuomaa yksinäisyyttä(?) on "pitänyt" paikata nappien muodossa olevilla kavereilla.
Last edited by xeemelio on Tue 30 Dec 2014, 01:59, edited 1 time in total.
-
zerk
Suosittelen varaamaan varmuuden vuoksi vähän bentsoja unilääkkeeksi. Reflat vie unet älyttömän tehokkaasti. Opioideja en suosittele ottamaan yhtään. Jos otat muutaman reflapäivän jälkeen opiodeja niin se homma nollautuu aika tehokkaasti, yllättävän pienilläkin annoksilla.xeemelio wrote:Ok, kiitos vinkeistä. Täytyy varata Lyricaa tarpeeksi, ja hätätapauksiin jotain opioidia. Bentsoja en tarvinne ollenkaan, kun lyrreillä nukun kuin tukki, pieni lapsi jne. Käyttömäärät suht. pieniä kuitenkin, joten enköhän selvinne.
Olen lyhyellä työpestilllä ja työkaverit on sen parikymmentä vuotta vanhempia, sen tuomaa yksinäisyyttä(?) on "pitänyt" paikata nappien muodossa olevilla kavereilla. Jaksaa niillekin sitten höpistä jotain
-
xeemelio
- Karvakuono
Jaahas, kiitos tästäkin. Uusia juttuja, refloista kokemusta on vain kylmät kalkkunat pameista.zerk wrote: Suosittelen varaamaan varmuuden vuoksi vähän bentsoja unilääkkeeksi. Reflat vie unet älyttömän tehokkaasti. Opioideja en suosittele ottamaan yhtään. Jos otat muutaman reflapäivän jälkeen opiodeja niin se homma nollautuu aika tehokkaasti, yllättävän pienilläkin annoksilla.