Fentanyyli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
jopasjota
Psykonautti

Re: Fentanyyli

Post by jopasjota »

Aivan varmasti olisi tappava sellaiselle, joka ei juuri ole päihteitä tai oikeastaan hitaita ylipäätään käyttänyt.
Monet lisäksi ei tiedä, mitä eroa on täysagonistilla ja esim pubrella.

Nykyään vedetään ihan hemmetisti subua, ja siihen on varmasti korkea toleranssi hyvin monilla. Mutta niin kuin olen aiemminkin maininnut, niin toleja
pitää olla täysagonisteihin. Ja todellakaan itse nyt kun muutaman viikon olen pelleillyt tuolla fentanyylillä, niin tolethan siinä nousee.
En minäkään olisi sanotaanko nyt vaikkapa kolme viikkoa sitten edes harkinnut moisia annoksia tai komboja.

Sitäpaitsi en minäkään ole täysagonisteja vetänyt pariin vuoteen ennen tätä. Mutta kuitenkin olen noin 15v käyttänyt opiaatteja, ja paljon. Ihan liikaa!
Sen takia aloittelinkin varovasti. Mutta tähänhän se johtaa. ELi tolejen älyttömään nousuun!

Yksi virhe on, mihin "kokeneemmat" hitaiden vetäjät ts. pollenistit sortuu ja delaa. Niin se kämmi siis sellainen, että muistelee edellisiä annoskokoja, kun on vaikkapa lusinut sakkoja kuukauden tms, eli tole on laskenut. Siihen kun sitten ottaa sen "tutun ja turvallisen dosen", mikä on käytännössä sitten sama, mikä edellisen putken päättyessä on ollut. -> OD.

Mutta toivoisin tämän ketjun lukijoilta. Ja nuorilta psykonauteilta hillittyä annostelua. Todella hillittyä.
Ja nämä tehokkaammat opiaatit ei välttämättä kaikilla "toimi" ensimmäisillä kerroilla kunnolla.
Ts. elimistö oppii muutaman käyttökerran jälkeen tuottamaan euforiaa.
Elikäs, jos aluksi tuntuu ettei toimi, niin järki käteen annostelun kanssa.

Mutta sitten, kun esim just tää fenta toimii semmosella optimiannoksella, niin euforia on erittäin suurta.
Toisin sanoen sitä on tosiaan ihan "pumpulissa". :love: :love:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zerk

Post by zerk »

Kyllä opiaateille uudet henkilöt voisivat aloittaa vaikka kodeiinilla ja siitä siirtyä vaikka tramadolin kautta oksikodoniin tai mopoon. Toisaalta sanoisin, että älkää aloittako ollenkaan :D . Nyt meni aika tavalla offtopic, mutta menkööt.

Mun omat kokemukset fentanyylistä on erittäin rajatut, mutta en ole koskaan pitänyt siitä, enkä ottaisi jos sitä tulisi vastaan. IMO oksikodoni ja morfiini ovat paljon miellyttävämpiä, sekä myös käyttäjäystävällisempiä.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Hitto, hukkasin eilen sekaisin ollessani milligramman fentanyyliä.
Nyt oon ottanu vähän lyricaa, pameja ja pubrea. Pakkohan tuo olis löytää.
Kun vasta torstaina saapi lisää fentaa.

Olen oikein kunnolla oppinut tykkäämään tuosta aineesta... :up:

Tuo aiheuttaa kyllä oikein kunnolla riippuvuutta. Olen huomannut... :down:
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Eikö täällä muilla ole sanottavaa tästä ah, niin ihanaisesta ja erittäin vaarallisesta fentanyylistä.

Noh, nyt on torstai. Ja täytyy sanoa, että -kuten muutkin vahvat opiaatit/opioidit- tämäkin paranee vanhetessaan.
Ts. nyt kun on mennyt pari-kolme vkoa semmoista tyyliin joka toinen päivä käyttöä, tai sinne päin. Niin vaikka tole nousee, niin olokin paranee.

Siis opiaatithan on semmosia, että niiden tuomaan oloon pitää tavallaan "opetella", tämä pätee varsinkin miedompiin, mutta myös vahvempiin.

Äsken otin vaivaisen milligramman, en siis ole nuokuilla. Tosin melkein. Mutta en kuitenkaan semmosessa kuten yleensä haen, eli nuokkujen ja valveillaolon välimaastossa. Niin, asiaan, olo on silti todella todella euforinen. Ja pehmyt, ja lämmin ja itsevarma... :love: :love: :love:

Säästän loput 3.2mg illaksi, täytyy vähän budiakin hakea tässä välillä täydentämään sit iltaa.

Mullahan on mennyt ihan älyttömäksi hehkutukseksi nämä viestit. Eli melkoista hehkutusmonologia olen pitänyt.

Sanokaa te muutkin jotakin!!!

Tai kysykää jotakin?

Kun eihän tätä oloa voi oikein sanoin kuvailla edes. Mutta tämän viestin "pääpointti" on siis se, että: esim oxyssä kun sitä vetää putkeen, niin niitä parhaita oloja tulee ihan siinä putken alussa. nyt mulla on tainnut repsahtaa tämän kanssa jotain kolmisen viikkoa ja nyt euforia on yhtä iso kun viikko sitten siinä omassa "ihanneopiaattiolossa" eli siinä notkujen välimaastossa. Vaikka nyt olen siis ihan valveilla tai siis en niin lähellä notkuja mihin yleensä pyrin.

Joten tein sitten johtopäätöksen, illalla, kun hakeudun siihen "ihanneoloon", tulee euforia olemaan ääretön!!! :mrgreen: 8)
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

mitäs meinasit sitten kun tuo fenta jossain vaiheessa loppuu? Voi olla reflat aika muikeat, ei mahda joku levy pameja paljon lämmittää siinävaiheessa :mrgreen:
zerk

Post by zerk »

Kottonmouth wrote:mitäs meinasit sitten kun tuo fenta jossain vaiheessa loppuu? Voi olla reflat aika muikeat, ei mahda joku levy pameja paljon lämmittää siinävaiheessa :mrgreen:
Ei helvetti, just olin kirjoittamassa samaa viestiä :D
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

itsellä ei ole mitään käryä mistään refloista, en ole kokenut. mutta joskus kaveri ähisi aikalailla 3vko kodeiiniputken jälkeen. Ja se nyt on vain kodeiini. Tästä päättelin että jos fentanyyli on ollut käytössä kilotavarana , niin mahtaa reflat olla sitten aika muikeat / hengenvaaralliset.
zerk

Post by zerk »

Tietääkseni fentan reflat on suhteellisen lyhyet (no, vertaan niitä mun 2vko kestäneisiin opatee-refloihin) mutta todella rankat. Varsinkin jos annokset on tuota luokkaa. 3-5 päivää voipi olla täydellistä helvettiä.
bUkkA

Post by bUkkA »

Ei fentanyylireflat kestä kun pari vrk. Sen ajan voi helposti nukkua yli neurolepteillä jos haluaa päästä helpolla. Itse vedin joskus reflojen ajan mdpv:tä, ja sekin vei tarpeeksi isoilla doseilla reflat aika hyvin pois mielestä.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Juu, mulla on rauhoittavia ja pubrea olemassa kyl ihan reilusti. (oon kyl kokenu ihan vuosienkin oxy/fenta/herskaputkista), mulla on vakikäytössä Norspanit. Reseptillä.

Kohta starttaan, oon nyt ottanu päivän mittaan "vain" 500 mikin doseja...
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Nyt olin tossa pari päivää pelkällä pubrella. Elikäs i.v:sti la ja su aamuna semmonen 20mg laastari kerrasta.

Vittu se vaikuttanu refloihin ku ihan vähän!!! :x

Ja nyt otin äskön 500mikin vedot ja het perään heitin milligramman palasen suuhuni.
500mikillä lähti nitkut hienosti. Nyt odottelen ton millin imeytymistä.

Pitää lähtä hakeen uusia neuloja, kunhan toi alkaa potkia.

Juuh, onneksi on edes tuota pubrea nitkuihin. Muuten on kyllä helvettiä.
Tiedän kokemuksesta näet... :oops:

Periaatteessa hyvä että on ASS, elikäs Absolute Sure Source. Ts, hemmetin hyvällä tuttavalla punainen planketti apteekissa, jostain syystä hällä vie pubre kivut paremmin... Noh, kyl se mulle passaa...

Kyllä tämän(kin) putken joutuu varmaan taas joskus lekurille selittelemään, ja mennä sairaalaan metkutiputukseen ja jatkaa tota unofficial -norspan k-hoitoa...

Semmoista.

Jaahas, nyt alkaa lämmittää, douh... :up:
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Vielä mennään.
Saas nähä tuleeko kovatkin nitkut... :twisted:

Niin, joo, havaitsin, että jos laittaa fentisvetoihin pari sinistä DC:tä ja 0.5-1mg sirdaludia, niin tällä kombinaatiolla tulee kyllä aika stydisti notkut.

^^Ei suositella, muille kuin äärimmäisen tyhmille ja opatolet omaaville ihmisille... :mrgreen:
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

Taas oli joku tähän aineeseen kuollut...
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

^ älä ota esimerkkiä...
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer »

PORBOT wrote:Taas oli joku tähän aineeseen kuollut...
joo luin kanssa. En voi ymmärtää, miksi joku menee ja pistää suonee tota, kun vähän väliä uutisoidaan
aineen vaarallisuudesta ja siitä, miten jengi kuolee kun piikittää. Johtuuko sit siitä, että luulee omaavansa
isotkin toleranssit...? ei voi tietää. Itselle ei tulisi ainakaan koskaan mieleenkään piikittää mitään, ennen kuin oon
ottanu selvää aineesta.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Uskon ymmärtäväni jonkin verran kemiaa, sitä jonkin verran opiskellutkin, mutta en kuitenkaan uskaltaisi mistään hinnasta alkaa erottelemaan Fentanyyliä laastareista tai tikkareista. Sen verran kapea terapeuttinen indeksi tuolla aineella. Hyvän kuosin ja tappavan hengityslaman ero ei ole suuri. Tämä vielä on lyhytvaikutteinen ja on niin voimakas agonisti, että nostaa opioditoleranssin hetkessä korkealle ja se kestää pitkään tulla alas.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

eNZYMe wrote:Uskon ymmärtäväni jonkin verran kemiaa, sitä jonkin verran opiskellutkin, mutta en kuitenkaan uskaltaisi mistään hinnasta alkaa erottelemaan Fentanyyliä laastareista tai tikkareista. Sen verran kapea terapeuttinen indeksi tuolla aineella. Hyvän kuosin ja tappavan hengityslaman ero ei ole suuri. Tämä vielä on lyhytvaikutteinen ja on niin voimakas agonisti, että nostaa opioditoleranssin hetkessä korkealle ja se kestää pitkään tulla alas.
"fentanyl has a higher therapeutic index than morphine (400 vs 70)"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1312206/
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

Miten edes siitä laastarista erotellaan ?
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Petri6 wrote:
eNZYMe wrote:Uskon ymmärtäväni jonkin verran kemiaa, sitä jonkin verran opiskellutkin, mutta en kuitenkaan uskaltaisi mistään hinnasta alkaa erottelemaan Fentanyyliä laastareista tai tikkareista. Sen verran kapea terapeuttinen indeksi tuolla aineella. Hyvän kuosin ja tappavan hengityslaman ero ei ole suuri. Tämä vielä on lyhytvaikutteinen ja on niin voimakas agonisti, että nostaa opioditoleranssin hetkessä korkealle ja se kestää pitkään tulla alas.
"fentanyl has a higher therapeutic index than morphine (400 vs 70)"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1312206/
Muistin väärin. Absoluuttinen terapeuttinen indeksi on laaja, mutta suhteellinen virhemarginaali on kotiannostelussa otettava huomioon. Erityisesti itse tehdyillä erotteluilla. Vahinkoja voi sattua yllättävän helposti kymmenissä-sadoissa (normaaliannos) tai korkeintaan tuhansissa (HC-nistit) mikrogrammoissa mitattavilla annoksilla.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Itse otan i.v:sti milligrammaluokan annoksia.
Erottelen apteekkipuhtaalla isopropanolilla, jota jää valmiiseen liuokseen noin 10%.

Oletan aina kaiken aineen liuenneen.

Mielestäni paljon fiksumpi tapa, kuin vaan leikata joku epämääräinen pala laastarista ja tunkea se kielen alle.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Ai niin, kohta tulee frendi apteekista muutaman duron kanssa...

Semmosta... :P
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

jopasjota wrote:Itse otan i.v:sti milligrammaluokan annoksia.
Erottelen apteekkipuhtaalla isopropanolilla, jota jää valmiiseen liuokseen noin 10%.

Oletan aina kaiken aineen liuenneen.

Mielestäni paljon fiksumpi tapa, kuin vaan leikata joku epämääräinen pala laastarista ja tunkea se kielen alle.
Varmasti on fiksumpaa tehdä liotus ja nestemittaus. Random palojen laittaminen suuhun imeytymään vasta vaarallista onkin. En silti lähtis tekemään kumpaakaan. Fentanyyli ei ole mun juttu. Kun en ole riippuvainen, niin valitsen mieluummin jonkin noista helpommin annosteltavista ja pitkäkestoisimmista tuotteista sitten kun alkaa jarruhammasta kolottaa...
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

Toimiiko Fentanyyli kielenalla yhtä hyvin kuin suonissa?
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Juu, aikalailla.

En suosittele, mutta verrattuna esim. bupreen nousu tapahtuu paljon nopeammin.
Itse tykkään tuosta "lekalla päähän" -tyylisestä jutusta, mikä tulee i.v -käytössä.
Sen takia niihin neuloihin kait koukkuun jääkin. Toki jää itse aineeseenkin.

Ihan kielen alta liotettuna vaikutusta alan itse huomata jossain puolen tunnin kohdalla.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Lyricatkin on tämän stufon kanssa aika hyvä, lisää euforiaa.
Tänä aamuna otin sit 900mg lyricaa ja vähän aikaa sit 40mg pamia.
Nyt otin itselleni maltillisen 1.5mg fentaa i.v, niin selkeesti enemmän euforiaa ku ilman lyricaa.

Tässä, kuten kaikissa "vahvemmissa" opiaattiryhmän tuotteissa on se ihanuus, mikä esmes buprelta puuttuu.
Elikäs i.v:nä se "lekalla päähän" -nousu. Heroiinilla se tulee vähän nopeammin IMO, oxyllä ja morkulla ehkä vähän hitaammin.
Kuitenkin puhutaan ihan muutamasta sekunnista, kun selvästä tilasta tai vaikkapa nitkuista olo muuttuu euforiseksi. Nam!

Tässähän vanhakin nuortuu. :mrgreen:

Pitää tää varmaan ennen joulua lopettaa kokonaan.
Kun ei oikein riitä k-hoitoannos niiksi päiviä, kun ei ole fentistä.

Mut eikös niin sanota, että retkahdukset on enemmän kuin yleisiä.
Ja nyt on elämäkin ihan kohtuu uomilla, ni en kyllä enää halua palata siihen rappionistimeininkiin, missä jokunen vuos sitten olin. :x
Semmoset 15vuotta hitaita takana.

^^Niihin muuten jää sitten ihan oikeasti riippuvaiseksi!!!
Itsellä ei onneksi bentsoihin ole riippuvuutta. ELi pärjään hyvin ilmankin, tarkoitus olis vähentää näitä silleen, et olis kuitenkin huonoillekki hetkille tai akuuttiin p-kohtaukseen niitä.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Jes vkl oulussa ja tätä nyt siellä sitten on. :mrgreen: Pitää varata pari xonea varmuudeksi jos meinaa öyskätä. Varovasti toki alotan mutta en liian. Annostus on suht hanskassa omaan toleen tiedostettuna.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Tulin miettineeksi tossa, kun otin töötit, että minkäköhän takia tää toimii vaan sen pari tuntia vaikka wikipedia ilmoittaa puoliintumisajaksi keskimäärin 7h.
Kaiketi muissa päihdyttävissä aineissa, poislukien esim lsd. Niin, ne toimii aikalailla niin kauan kun puoliintumisajasta voisi päätelläkkin.

Hapon kohdallahan se häipyy elimistöstä jo siinä vaiheessa kun on trippi vielä päällä ja voimissaan.

Niin, mutta osaako kukaan vastata tohon kyssäriin???

Sen verran olen huomannut, että vieroitusoireet alkavat suurinpirtein kahden puoliintumisajan jälkeen. Ainakin isoilla annoksilla.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

jopasjota wrote:Tulin miettineeksi tossa, kun otin töötit, että minkäköhän takia tää toimii vaan sen pari tuntia vaikka wikipedia ilmoittaa puoliintumisajaksi keskimäärin 7h.
Kaiketi muissa päihdyttävissä aineissa, poislukien esim lsd. Niin, ne toimii aikalailla niin kauan kun puoliintumisajasta voisi päätelläkkin.
Se 7h taitaa liittyä transdermaaliseen annosteluun (eli laastarien käyttämiseen niin kuin ne on suunniteltu). Muistaakseni injektoituna puoliintumisaika oli huomattavasti lyhyempi. Voit tarkistaa Fimean sivulta spc.nam.fi
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Kävin kattoon. Ei löytyny.

Noh, frendi lähti apoteekkiin ja kohta otan 2mg startit, taas... :cheers:

Miten xxx-menillä, meni fentan testi?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

jopasjota wrote:Kävin kattoon. Ei löytyny.
Oli se sittenkin näköjään melkein 8h: "terminaalinen eliminaation
puoliintumisaika on 475 minuuttia."

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/3/99263.pdf