Hasis
Hasis
Hasis: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hasis
Täällä keskustellaan hassishuumehesta. Eli vapaata keskustelua sen tekemisestä, käytöstä, kokemuksista and so on..
Itellä vain semmonen kysymys, että mites porukka jotka on oikeeta hasista (nyt ei puhuta peltsistä) poltellu, niin koetteko hasispäihtymisen erillä tavalla kuin jos poltatte esim. kukkaa? Itse koen tuon 'pilven' paljon pehmeämpänä ja sanoisiko sivistyneempänä kuin kukasta saatavan. Ajatukset eivät hirveästi kieroudu ja pystyy puhumaan kohtuu asiaakin. Eli itse preferoin hasaa enemmän kuin QQa. Mites muut ihmiset?
Täällä keskustellaan hassishuumehesta. Eli vapaata keskustelua sen tekemisestä, käytöstä, kokemuksista and so on..
Itellä vain semmonen kysymys, että mites porukka jotka on oikeeta hasista (nyt ei puhuta peltsistä) poltellu, niin koetteko hasispäihtymisen erillä tavalla kuin jos poltatte esim. kukkaa? Itse koen tuon 'pilven' paljon pehmeämpänä ja sanoisiko sivistyneempänä kuin kukasta saatavan. Ajatukset eivät hirveästi kieroudu ja pystyy puhumaan kohtuu asiaakin. Eli itse preferoin hasaa enemmän kuin QQa. Mites muut ihmiset?
Re: Hasis
Mulla taas hasan (varsinkin näpsyn, luodin) kanssa ajatukset nimenomaan kieroutuu, eikä osaa välttämättä ottaa niin rennosti kuin kukkaa polttaessa, koska ajatusten kontrollointi vaikeutuu, ja sit meen aika jumiin. Ja se kans painaa keuhkoissa enemmän ku kukka.
Kyl mä mielummin kukkaa poltan, mut on hasaki välil hyvinki jees, peltsikin himottaa joskus =)
Kyl mä mielummin kukkaa poltan, mut on hasaki välil hyvinki jees, peltsikin himottaa joskus =)
Mulla menee täsmälleen toisinpäin.
Keho rentoutuu helvetisti, ja kaikki kireys katoaa mitä joskun kukan kohdalla on vastassa. Ajatuksen juoksu on melkoisen selvää verrattuna kunnon kukkasavuihin. Ja mulla ei tunnu keuhkoissakaan lähellekkään niin pahasti kuin kukka, vaikka ois miksattu röökiinki. Erilainen pilvi tulee, jonka olen löytänyt itselleni mielyttävämmäksi. Henkilökohtaisia juttuja näyttää olevan, mutta jatkakaa ihmeessä.

-
- LD50
Joo, tää kyl aika hyvin tiivisti miunkin kantani. Ne muutamat harvat kerrat kun ihan hassssista on polttanut, niin kyl se on ollu semmosta hulluu jumituseuforiaa, betonii koko keho, ja suu nimenomaan, jäi virneeseen. Tykkään kyllä hyvistä hasiksistakin, mut kyl se guugeli menee yli.Philosophize wrote:Hazasta tulee enempi semmosia fyysisiä juttuja kun taas kukasta mieli lähtee matkoille. jalat on kuin betonia, suu hullussa virneessä jne![]()
-
- Lepakko
Kyl se hassani o se lempilaps kuitenkii.. sillä peltsillähä sitä junnuna aloteltii. Muutama kaveri löytyy, jotka mieluummi sitä vetelee vieläkii ja ei kait siinä. Nooo kyl se nuppu on voiton vieny viime vuosina täytyy myöntää, mut osittain sen takia kun laatu on taatumpi niin.. kun sitä joskus kunnon läbyy saa.. muista taas, kuinka kiva sitä on olla vaan vihannes
Alankomaillekin on kerran elämässään jopa päässyt ja onhan siellä ihan eri meininki tuonkin suhteen.. erittäin hyviä hashiksii tuli maisteltua, kaiken muun ohella..

Alankomaillekin on kerran elämässään jopa päässyt ja onhan siellä ihan eri meininki tuonkin suhteen.. erittäin hyviä hashiksii tuli maisteltua, kaiken muun ohella..
"All in all not a bad guy - if looks, brains and personality don't count"
-
- Karvakuono
Hasan ystävä myöskin......peltsillä nyt on rakas asema vaikka nykyäänhän sitä polttaa vaan polttamisen vuoksi eipä se juuri toimi:D
itse jotain kertoja butaanilla väsännyt ja täällä päin myös paljon semmosta nypittävää hasaa on ollut, hinta/laatusuhteelta mahtavaa polttoa, vetää kyllä kehon toimintakyvyttömäks
itse jotain kertoja butaanilla väsännyt ja täällä päin myös paljon semmosta nypittävää hasaa on ollut, hinta/laatusuhteelta mahtavaa polttoa, vetää kyllä kehon toimintakyvyttömäks

Tykkään poltella hyvää hasista, maistuu mukavalle ja vaikuttaa tosiaan mielestäni lievästi eri lailla kuin kukka. Vaikutus on jotenkin... pelkistetympi. Kukka on psykedeelisempää (oli se sativaista tai indicaista), tekee vähän enemmän uneliaan/utuisen olon, ja vaikutusten kirjo on ehkä vähän laajempi. Hasis tuntuu jotenkin yksinkertaisemmalta. Niin hyvässä kuin pahassakin, siitä jää selväpäisempi olo kuin kukasta. Todella voimakas hasis taas on usein lamaannuttavampaa kuin vahvinkin indicabudi.
Suosin kukkaa, ja coffeeshopeista poistan noin 85% ajasta budia, vaikka loistavaa hasista on aina tarjolla.
Suosin kukkaa, ja coffeeshopeista poistan noin 85% ajasta budia, vaikka loistavaa hasista on aina tarjolla.
-
- Moderator
Kuinka pitkälle ulottuva käsityöläistraditio kannabispihkan valmistaminen hasikseksi on? Kannabiksen kulttuurihistoria ei ole kovin vahva tietämysalue mulla.
Historia Pohjois-Amerikassa nyt muistuu mieleen; meksikolaiset siirtotyöläiset toivat sen mukanaan Yhdysvaltojen jo muodostuttua. Mut Euroopassa oli jo ennen sitä ainakin pariisilainen Club des Hashischins, jonka jäseniin kuului mm. ensimmäisenä päihteitä systemaattisesti tutkinut tohtori Jacques-Joseph Moreau, seikkailukerronnallisuuden kiistaton mestari Alexandre Dumas, runoilija Charles Baudelaire ja viimeinen renesanssimaalari Delacroix. Vittu miten siisti meininki niillä oli; kokoontuivat huippumaineikkaiseen hôtel particulieriin kerran kuussa ahmimaan hasamakeisia.
Luulisi viimeistään maurien tuoneen hasiksenvalmistuksen Marokkoon? Mutta todennäköistä on, että Euroopan syrjäseudut kävi kauppaa arabiheimojen kanssa ja siten altistuivat hasiksen vaikutteille jo hyvin pitkän aikaa sitten.
Milloin alkoi hasiksen lääkekäyttö? Onko se tehokkaampaa lääkkeenä? Hasishan sisältää useita THC:n metaboliatuotteita, joilla on mm. CB1-antagonistisia ja CB2-agonistisia ominaisuuksia.
Raphael Mechoulam esittää väitteen, että kaikilla kulttuurialueilla on hasista käytetty lääkinnällisesti. Jo Pedanius Dioscorides kirjoittaa De Materia Medicassa 50-70 -luvuilla kannabiksen lääkinnällisestä käytöstä.
EDIT: Hohhoh. Kiinnosti niin paljon, että esitin Soma - Johdatus Psykoaktiivisten Kasvien Historiaan ja Ominaisuuksiin -kirjan kirjoittajalle liudan kysymyksiä.
Historia Pohjois-Amerikassa nyt muistuu mieleen; meksikolaiset siirtotyöläiset toivat sen mukanaan Yhdysvaltojen jo muodostuttua. Mut Euroopassa oli jo ennen sitä ainakin pariisilainen Club des Hashischins, jonka jäseniin kuului mm. ensimmäisenä päihteitä systemaattisesti tutkinut tohtori Jacques-Joseph Moreau, seikkailukerronnallisuuden kiistaton mestari Alexandre Dumas, runoilija Charles Baudelaire ja viimeinen renesanssimaalari Delacroix. Vittu miten siisti meininki niillä oli; kokoontuivat huippumaineikkaiseen hôtel particulieriin kerran kuussa ahmimaan hasamakeisia.
Luulisi viimeistään maurien tuoneen hasiksenvalmistuksen Marokkoon? Mutta todennäköistä on, että Euroopan syrjäseudut kävi kauppaa arabiheimojen kanssa ja siten altistuivat hasiksen vaikutteille jo hyvin pitkän aikaa sitten.
Milloin alkoi hasiksen lääkekäyttö? Onko se tehokkaampaa lääkkeenä? Hasishan sisältää useita THC:n metaboliatuotteita, joilla on mm. CB1-antagonistisia ja CB2-agonistisia ominaisuuksia.
Raphael Mechoulam esittää väitteen, että kaikilla kulttuurialueilla on hasista käytetty lääkinnällisesti. Jo Pedanius Dioscorides kirjoittaa De Materia Medicassa 50-70 -luvuilla kannabiksen lääkinnällisestä käytöstä.
EDIT: Hohhoh. Kiinnosti niin paljon, että esitin Soma - Johdatus Psykoaktiivisten Kasvien Historiaan ja Ominaisuuksiin -kirjan kirjoittajalle liudan kysymyksiä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
-
- Moderator
Sieltä tuli vastaus:Touchet wrote:Hohhoh. Kiinnosti niin paljon, että esitin Soma - Johdatus Psykoaktiivisten Kasvien Historiaan ja Ominaisuuksiin -kirjan kirjoittajalle liudan kysymyksiä.
- Kirjahyllyssäni on vain kaksi tuhtia teosta:
Herer - Bröckers - Katalyse: Die Wiederentdeckung der Nutzpflanze Cannabis Marihuana: Hanf. Frankifurt 1993. On hyvä. Sisältää Hererin kirjan lisäksi tieteellisen osion.
Hakim Bey & Abel Zug: Orgies of the Hemp Eaters.NY 2004.
http://www.hempeaters.org.
Edellinen sisältää esim osion Cannabis drinking & eating.
700 sivua. Tilattavissa http://www.autonomedia.org
Ei tule muuta nyt mieleen. Somassa mainittu The Great Books of Hashish on kattava.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
-
- Moderator
Strain Hunters (Arjan Roskam ja Green House Seed Company) vierailee Marokossa ja tutustuu perinteiseen hasiksenjalostukseen: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... pYPLTArkcU#
Tarjoaa arvokasta aineistoa koskien maataloutta sekä käsityöläisyyttä. Sisältää myös marokkolaisen connoisseurin vinkkejä hasiksen testaamiseen; tyyppi suhtautuu hommaansa kuten viininmaistaja omaan työhönsä.
Ja toi on itseasiassa yks autenttisimpia matkailudokumentteja mitä oon koskaan nähnyt.
Tarjoaa arvokasta aineistoa koskien maataloutta sekä käsityöläisyyttä. Sisältää myös marokkolaisen connoisseurin vinkkejä hasiksen testaamiseen; tyyppi suhtautuu hommaansa kuten viininmaistaja omaan työhönsä.
Ja toi on itseasiassa yks autenttisimpia matkailudokumentteja mitä oon koskaan nähnyt.
-
- OD
Kiitoksia linkistä! Loistavaa katseltavaa.Touchet wrote:Strain Hunters (Arjan Roskam ja Green House Seed Company) vierailee Marokossa ja tutustuu perinteiseen hasiksenjalostukseen: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... pYPLTArkcU#
-
- OD
Touchet wrote:Kuinka pitkälle ulottuva käsityöläistraditio kannabispihkan valmistaminen hasikseksi on? Kannabiksen kulttuurihistoria ei ole kovin vahva tietämysalue mulla.
edit.
Lainattu historianet.fi
"2735 eaa.: Hasis ”herätti pedon”
Kiinan tarunomainen hallitsija ja lääketieteen isäksikin kutsuttu Shen Nung testasi satoja yrttejä selvittääkseen niiden lääkinnälliset ominaisuudet. Vuonna 2735 eaa. hän kirjasi muistiin havaintonsa muun muassa hampusta.
Shen Nung varoitti maanmiehiään sanoen, että hampun liiallinen käyttö sai ihmisen näkemään hirviöitä. Hän ei kuitenkaan torjunut hampun käyttöä täysin vaan totesi myönteisempään sävyyn, että pitkään käytettynä hamppu auttoi saamaan yhteyden henkiin ja teki ruumiista kevyen. "
Shen Nung ei torjunut hasista täysin mutta varoitti kansaa liikakäytön vaaroista.
Ja muistan lukeneeni eräästä argeologisesta löydöksestä jossa löytyi jotain tuhansia(hirmusen vanha kuitenki...) vuosia vanha kiinalainen mies. Miehellä oli vaatteisiinsa kätkettynä useiden satojen grammojen painoinen (hasis/kannabis/) satsi kääritty muistaakseni erikseen johki vaatteeseen vielä.
Mut mun pää huijaa mua usein. Tämä myös saattoi olla Kiinasta löytynyt Skandinaavista alkuperää oleva/arabialainen mies eikä Kiinalainen. Mutta kuitenkin Kiinasta/mongoliasta löytyi ja sillä oli useita satoja grammoja ganjaa+ muita kauppatarvikkeita mukanansa.
Elikkä tää mies oli siis siihe aikaan paikallinen kaupparatsu, "säätäjä" ellei paremmin sanois... Vai mitenkä ton nyt sanoisin...
Edit.edit.
Islamin shiialaisuudessa tapahtui merkittävä hajaannus v.1094, jolloin
kalifi al-Mustansir kuoli ja kruununperillinen Nizar murhattiin. Lahko
otti nimensä Nizarista eli-siitä tuli nizarit.
Iranilainen Hasan-i Sabbah (k.1124) toimi nizarien aatteen levittäjänä
vuodesta 1072 alkaen. Hän oli saanut koulutuksensa Kairossa ja palattuaan
Iraniin valloittanut Alamutin linnakkeen tukikohdakseen v. 1090. Hän
kehitti uusplatonisia uudistuksia uskonnolliseen ajatteluunsa. Iraniin ja
Syyriaan muodostui puoli-itsenäisiä nizari-valtioita, josta Hasani
Sabbahin johtama liittouma oli tärkein. Nizarit eivät muodostaneet
maantieteellisesti yhtenäisiä valtioita vaan joukon lähinnä vuoristossa
sijaitsevia tukikohtia. Mongolit tuhosivat Alamutin linnoituksen 1256
jolloin tuhoutui suurin osa nizari-kirjallisuutta. Nizarit olivat aiemmin
puolustaneet asemaansa suorittamalla salamurhia, ajan hengen mukaisesti,
joilla he pyrkivät tuhoamaan jyrkimmät vihollisensa.
Vuonna 1164 Hasan II kielsi shari’an (islamin uskonnollinen laki)
noudattamisen. Näkyvin merkki oli rukousrituaalin kieltäminen nizarien
hallitsemilla alueilla. Teko herätti erittäin vihamielisiä tunteita
ympäristössä. Hasan II murhattiin v. 1166.
Syyriassa nizareista käytettiin nimitystä hashishi. Euroopassa oli legenda
Vuoren vanhuksesta, jonka kannattajat hasiksen ja paratiisiksi sisustetun
nautintojen puutarhan houkuttimena uhrasivat henkensä salamurhien
yhteydessä.
Syyrian nizarijohtajaa Rashidaddin Sinan (hall. 1169-1192 tai 1194)
ristiretkiläiset tunsivat nimellä Vuoren vanhus.
Nykyään Syyriassa elää joitain kymmeniä tuhansia nizareita.
(Tiedot nizareista Jaakko Hämeen-Anttilan kirjasta: Islamin
monimuotoisuus.)
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
-
- Moderator
Kyse oli Gobin erämaassa kauan sitten eläneiden yuezhien edustajan haudasta, josta löydettiin viljellyn kannabiksen kukintoa useita satoja grammoja: http://www.uusisuomi.fi/viihde/42520-os ... tko-loytyitesteri420 wrote:Ja muistan lukeneeni eräästä argeologisesta löydöksestä jossa löytyi jotain tuhansia(hirmusen vanha kuitenki...) vuosia vanha kiinalainen mies. Miehellä oli vaatteisiinsa kätkettynä useiden satojen grammojen painoinen (hasis/kannabis/) satsi kääritty muistaakseni erikseen johki vaatteeseen vielä.
Mut mun pää huijaa mua usein. Tämä myös saattoi olla Kiinasta löytynyt Skandinaavista alkuperää oleva/arabialainen mies eikä Kiinalainen. Mutta kuitenkin Kiinasta/mongoliasta löytyi ja sillä oli useita satoja grammoja ganjaa+ muita kauppatarvikkeita mukanansa.
Elikkä tää mies oli siis siihe aikaan paikallinen kaupparatsu, "säätäjä" ellei paremmin sanois... Vai mitenkä ton nyt sanoisin...
-
- OD
Marokkolaine o parasta mitä itte tähä mennessä oon polttanu.
Siis tuoretta tuoretta Marokkolaista (Napoli,Italia) eikä mitää puoliks kuivanutta Suomalaista rokkoo. Edellispäivänä maaha tullutta sieltä.
Ei sitä tarvinnu lämpätä ku savut väsäs ja 0.1g ni fiuuup ku riitti hyvin että kuuppa aivan seis jotta jumijamit jatkukoot...
Paki on toine hyvä kyllä mitä on tullu poltettua. Niin "tuoreena" vaa ku Suomesta saa.
Sitte mitä yks frendi toi peräsuolessaan Intiasta. Oli aika törkeen hyvää sekin. Mitähä tuo olis ollu. Sellasta lähes mustaa niinku Afga kans.
Mut nimee en tiiä ku en muista miksikä se sitä kutsui.
Afga on kyllä kanssa melkei aika jees mitä on tullu täälä Suomesa polteltua.
Siis tuoretta tuoretta Marokkolaista (Napoli,Italia) eikä mitää puoliks kuivanutta Suomalaista rokkoo. Edellispäivänä maaha tullutta sieltä.
Ei sitä tarvinnu lämpätä ku savut väsäs ja 0.1g ni fiuuup ku riitti hyvin että kuuppa aivan seis jotta jumijamit jatkukoot...
Paki on toine hyvä kyllä mitä on tullu poltettua. Niin "tuoreena" vaa ku Suomesta saa.
Sitte mitä yks frendi toi peräsuolessaan Intiasta. Oli aika törkeen hyvää sekin. Mitähä tuo olis ollu. Sellasta lähes mustaa niinku Afga kans.
Mut nimee en tiiä ku en muista miksikä se sitä kutsui.
Afga on kyllä kanssa melkei aika jees mitä on tullu täälä Suomesa polteltua.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
- Kameleontti
Charasiksihan noita Intiassa kasveja käsinpyörittelemällä tehtyjä hasiksia kutsutaan. Tosin sielläpäin tehdään vaikka minkä laatuisia vastaavia hasiksia, esim. erittäin korkealla Himalajalla, Nepalissa parhaista kasveista hitaiten ja parhailla tekniikoilla tehdyt "temple ballsit" taitaa olla noin yleisesti käsitetty maailman parhaaksi perinteisesti tehdyksi hasikseksi.

Tuoreena varmasti aika nannaa

-
- OD
Jesh, Just tota se oli. Ja kaks viikkoo oli ollu suomessa se mitä poltin. Iha ookoo, ei liika vahvaa mut aika stydiä kuitenki jokatapaukses.SahkoinenVelho wrote:Charasiksihan noita Intiassa kasveja käsinpyörittelemällä tehtyjä hasiksia kutsutaan. Tosin sielläpäin tehdään vaikka minkä laatuisia vastaavia hasiksia, esim. erittäin korkealla Himalajalla, Nepalissa parhaista kasveista hitaiten ja parhailla tekniikoilla tehdyt "temple ballsit" taitaa olla noin yleisesti käsitetty maailman parhaaksi perinteisesti tehdyksi hasikseksi.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
- Lepakko
nyt ollu hyvää palaa turun seudulla.parempaa kun budit mitä saanu nyt.miellyttävä pitkä pehmeä jumitus.todella jumittavaa ja hyvää.....ei tarvi ees lämppää kun hetki kädessä niin pehmee ku teinin takamus.
joku sano et r1...emt sit.
-=€ukataforia eis pathoS=-
-
- Lepakko
Pohojosemmassa myös tullut vastaan tosia hyviä laattoja lähiaikoina.Tiberius wrote:nyt ollu hyvää palaa turun seudulla.parempaa kun budit mitä saanu nyt.miellyttävä pitkä pehmeä jumitus.todella jumittavaa ja hyvää.....ei tarvi ees lämppää kun hetki kädessä niin pehmee ku teinin takamus.

Saatana elää ja voi hyvin.
-
- Lepakko
Kuopiossa ja Joensuussa on liikkunu viime aikoina tosi tiukkaa hasaa, sellast nepalilais- tai charas-tyylist tosi pehmeetä niin koostumukseltaan kuin maultaan. Todella styrkkaa kans, vitun harvoin tulee vastaan mut tost maksan mieluusti saman mitä budista. Muistuu mieleen Amsterdamin coffeeshopit 

-
- LD50
Naapuri heitti eile 0.3g tollasesta suhteellisen hyvää hassista. Vähä ku peltsii ois mut paaaljon parempaa.
Enemmänki tollasta pehmeet nypittävää jos haluu nyppii mut lämppäämäl menee nopeemmi mujux ja toimii aika hito hyviki
Tulee nostalgine fiilis ku kyhää, maistaa ja haistaa hassiksen
4 bissee sopi oikei hyvin sekaan 
Enemmänki tollasta pehmeet nypittävää jos haluu nyppii mut lämppäämäl menee nopeemmi mujux ja toimii aika hito hyviki

Tulee nostalgine fiilis ku kyhää, maistaa ja haistaa hassiksen

I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
- Psykonautti
Viime vuodesta saakka ollut paljon liikkeellä paria eri rokkoa, pehmeää, tummaa ja tahmeaa sekä vaaleaa hiekkamaisempaa, kaikki laadultaan vähintään välttäviä. Halvemmat laadut ovat olleet hyviä arkipoltoksi, varsinkin hintalaatusuhteeltaan. Tolet nousee ja maku alkaa tosin kyllästyttää pidemmän päälle. Mutta laatu paljon tasaisempi kuin kukinnolla, jonka laatu heittelee laidasta laitaan katukaupassa. Kaveriporukalla tullut pari kertaa vastaan myös laadukkaampia tuonti-dry sift-laatuja, joita ei ole tullut vastaan näillä leveyspiireillä aiemmin. Nämä tosin kalliimpia ja viedään käsistä, mutta laatu on parhaimmillaan ollut tehojen suhteen verrattavissa ihan kotimaiseen homemade bubble hasaan. Maultaan ja savun "karskiudelta" olleet parhaimmillaan ylivoimaisia bubble hasikseen verrattuna. Peruslaadut ovat tulleet perus heikin tai kahden laatoissa ja paremmat useimmiten noin 10g "munissa" tai alle heikin laatoissa.
Hasakonnosööreille joka tapauksessa nyt hyvät ajat, kun eri laatuja perusmoussesta aina dry siftiin ollut saatavilla jatkuvasti edullisesti. Eikä ole tullut pitkään aikaan vastaan semmosta, josta joutunut kieltäytymään. Joskus aikoinaan peruslätkän kanssa sai olla paljon tarkempi laadun suhteen. Ei ollut kerta tai kaksi vain, kun "tsernot", "daavidin tähdet" ja "nypsyt" jäi ostamatta testien jälkeen. Onneksi ne on kaukaisia muistoja enää.
Parhaimmillaan vastaan on tullut marokkolaisena myytyä about 70 mikronin hasaa, jota on jopa pystynyt "däbäämään", eli höyrystämään kuuman lasipesän avulla. Kymmenen vuotta sitten piti lähteä vähintään keski-Eurooppaan maistelemaan vastaavia laatuja. Jollain astetta paremmalla
laadulla huomasin spliffissä, miten ennen tulipäätä sätkän sisällä kiehui nestemäinen hasa.
Ikäviä pilviä horisontissa siinä mielessä, että Tanskassa kuulemma ollut liikkeellä synteettisillä kannabinoideilla terästettyä hasaa ihan isoissa kaupallisissa määrissä. Toivotaan, että ei tänne asti päädy.
Onko muut huomanneet muutosta hasismarkkinoilla? Oletteko tykänneet vai palaako mielummin kukka?
Hasakonnosööreille joka tapauksessa nyt hyvät ajat, kun eri laatuja perusmoussesta aina dry siftiin ollut saatavilla jatkuvasti edullisesti. Eikä ole tullut pitkään aikaan vastaan semmosta, josta joutunut kieltäytymään. Joskus aikoinaan peruslätkän kanssa sai olla paljon tarkempi laadun suhteen. Ei ollut kerta tai kaksi vain, kun "tsernot", "daavidin tähdet" ja "nypsyt" jäi ostamatta testien jälkeen. Onneksi ne on kaukaisia muistoja enää.
Parhaimmillaan vastaan on tullut marokkolaisena myytyä about 70 mikronin hasaa, jota on jopa pystynyt "däbäämään", eli höyrystämään kuuman lasipesän avulla. Kymmenen vuotta sitten piti lähteä vähintään keski-Eurooppaan maistelemaan vastaavia laatuja. Jollain astetta paremmalla
laadulla huomasin spliffissä, miten ennen tulipäätä sätkän sisällä kiehui nestemäinen hasa.
Ikäviä pilviä horisontissa siinä mielessä, että Tanskassa kuulemma ollut liikkeellä synteettisillä kannabinoideilla terästettyä hasaa ihan isoissa kaupallisissa määrissä. Toivotaan, että ei tänne asti päädy.
Onko muut huomanneet muutosta hasismarkkinoilla? Oletteko tykänneet vai palaako mielummin kukka?