Videopelit
-
- Karvakuono
Re: Videopelit
Tuli ostettua Datura niminen peli. Kyllä, peli juontaa juurikin tuolle Datura kasville..
Kuitenkin, hyvin psykedeelinen sekä myös vähän karmiva aivosolmupeli. Toteutus oli huikea Move-ohjainta käyttäen, mutta toimii myös normaalilla Dualshock ohjaimella. Juoni pitää kokea itse, sillä jokainen muodostaa siitä kokonaisuuden miettien, mikä oli pelin tarkoitus. Itse tuli pelailtua sauhuissa ja tsolpideemeissä, hyvin intelligentin oloisena.
Hyvin avartava kokemus, varsinkin jos omaa pelin mukaiset laitteet (move ohjain, äänentoisto, iso telkku jne.).
Yksi hienoimpia teoksia vähään aikaan, suosittelen lämpimästi tuota pelielämystä, mitä ei yksinkertaisesti voi unohtaa!
P.s Pelaamiseen tarvitaan sen verran selkopäisyyttä, että voi suorittaa peliin kuuluvia ongelmapulmatehtäviä.
Kuitenkin, hyvin psykedeelinen sekä myös vähän karmiva aivosolmupeli. Toteutus oli huikea Move-ohjainta käyttäen, mutta toimii myös normaalilla Dualshock ohjaimella. Juoni pitää kokea itse, sillä jokainen muodostaa siitä kokonaisuuden miettien, mikä oli pelin tarkoitus. Itse tuli pelailtua sauhuissa ja tsolpideemeissä, hyvin intelligentin oloisena.
Hyvin avartava kokemus, varsinkin jos omaa pelin mukaiset laitteet (move ohjain, äänentoisto, iso telkku jne.).
Yksi hienoimpia teoksia vähään aikaan, suosittelen lämpimästi tuota pelielämystä, mitä ei yksinkertaisesti voi unohtaa!
P.s Pelaamiseen tarvitaan sen verran selkopäisyyttä, että voi suorittaa peliin kuuluvia ongelmapulmatehtäviä.
Good vibes only/oli mukava seurata yhteisöä.
-
- OD
jee jee, tänään pitäisi tulla postissa bioshock 2 xboxille. Ilmottelen tänne sit että mitä pidin!!!1
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Karvakuono
Toi Datura kuulostaa iha siistille, jossai deeleis ois varmaa aika päräyttävä. Itel justii GTA IV latautumas, saa nähä mitä tost pelaamisest tulee näppiksen ja hiiren kans.
-
- OD
Peli huumassa ostin nyt sitten myös battlefield 4:en. Bioshockissa tapoin just ekan Big Daddyni, eli aika alussa olen...
Mutta jos jotain pitäisi oikein suositella, niin Divinity:Original sin on vitun loistava. Hyvä "old-school" tyylinen roolipeli vaikealla vaikeustasolla ja loistavalla juonella!
Mutta jos jotain pitäisi oikein suositella, niin Divinity:Original sin on vitun loistava. Hyvä "old-school" tyylinen roolipeli vaikealla vaikeustasolla ja loistavalla juonella!
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Karvakuono
Fellow nörtti narkkarit jotka tuhlaatte "vapaa-aikanne" pelaten lolia, ottaakaa kontakia.
-
- OD
Perkeleen Battlefield 4 ja sen eka veneilykohta...
Menee hermot tuohon glitchiin jossa ei vaan pääse sen vitun laivan kyytiin kun peli bugaa...
Menee hermot tuohon glitchiin jossa ei vaan pääse sen vitun laivan kyytiin kun peli bugaa...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Kameleontti
Pääsin tos viikonloppun kokeilee Battlefield Hardlinee ja tosi positiiviset vibat jäi siitä moninpelistä, hotwire moodiin ku sais vitusti enemmän mappeja vielä. Ei se oikein battlefieldiltä sinäänsä tuntunut mutta helvetin hauskoja hetkiä oli ja dice vois tuoda takaisin battlefieldiin sen että pystyt ajoneuvon ohjaajan paikalla "kääntää päätä" eli katsoa ympärillesi ajoneuvosta nyt on vain mahdollisuutena katsoa tuulilasista läpi tai 3rd person view. edit: se toimikin BF4:ssa vaan ei toiminut Hardlinessa vai muistanko nyt ihan väärin
pakko avautuu täälllä kun en päässy battlefieldin foorumeille kirjautuu
pakko avautuu täälllä kun en päässy battlefieldin foorumeille kirjautuu
Last edited by Metku on Mon 16 Feb 2015, 23:37, edited 1 time in total.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
-
- OD
Oi että oon raivo-keräillyt uusia pelejä viime aikoina.
Ostettuina on Battlefield 4, Bioshoch 1&2, Bioshock infinite, Dead Space 2...
Sit vielä odottelen että Witcher wild hunt julkaistaan niin sen ostan vielä.
Parhaillaan xboxi pyörittää battlefieldiä, olin vittumaisessa kohdassa jumissa ja viimein pääsin sen kohdan. Se on ihan parhautta kun jumittaa jotain kohtaa jokusen kymmentä kuolemaa ja sit vihdoin pääsee läpi.
Ostettuina on Battlefield 4, Bioshoch 1&2, Bioshock infinite, Dead Space 2...
Sit vielä odottelen että Witcher wild hunt julkaistaan niin sen ostan vielä.
Parhaillaan xboxi pyörittää battlefieldiä, olin vittumaisessa kohdassa jumissa ja viimein pääsin sen kohdan. Se on ihan parhautta kun jumittaa jotain kohtaa jokusen kymmentä kuolemaa ja sit vihdoin pääsee läpi.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
BF4 konsolilla = doing it wrong. Mikä se max playercount oli, 24?Personaes wrote: Parhaillaan xboxi pyörittää battlefieldiä,
-
- Kameleontti
Joo, 24. "Hieman" erillaista mitä tietokoneella pelaisi. Nyt itellä 60h BF4 netissä takana, se Golmudrailway-kartta esimerkiksi on aivan liian iso 24 pelaajalle, conquest kyseessä. Operation Lockerissa taas on tosi jeba 24 pelaajalle, en tiiä PC:stä sitten kun en sillä pelaa.zerk wrote:BF4 konsolilla = doing it wrong. Mikä se max playercount oli, 24?Personaes wrote: Parhaillaan xboxi pyörittää battlefieldiä,
-
- OD
Tuo Bioshock infinite on muuten varsin hyvä peli. Savetus systeemi vähän sapettaa mutta kaikenkaikkiaan 9/10 pistettä.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Psykonautti
Eikös siinä ole pelkästään automaattitallennus käytössä? Mikä tarkalleen ottaen nyppii sen suhteen?Personaes wrote:Tuo Bioshock infinite on muuten varsin hyvä peli. Savetus systeemi vähän sapettaa mutta kaikenkaikkiaan 9/10 pistettä.
Ihan jees peli omastakin mielestä, mutta ei sentään aiemmille osille pärjää. Infiniten juoni on ehdottomasti sen heikoin osa-alue, en millään voi käsittää miten tuota puhdasta ö-luokan roska-scifiä jaksetaan hehkuttaa vähän kaikkialla. Tunnelma noin muuten pelissä on kuitenkin erittäinkin kohdallaan, sitä kaupunkia on yksinkertaisesti nautinnollista kierrellä ja tutkittavaa on juuri passeli määrä, ettei seikkaileminen missään vaiheessa ehdi alkaa maistumaan puulta.
Oi kyllä, täälläkin suunnalla tuo lienee lähiaikojen julkaisuista se odotetuin. Eka Witcheri on yksi parhaimpia roolipelejä joita olen pelannut. Kakkonen on vielä pahasti kesken, joten jää nähtäväksi ehdinkö julkaisuun mennessä sitä saada läpäistyä.Personaes wrote:Sit vielä odottelen että Witcher wild hunt julkaistaan niin sen ostan vielä.
Viimeisin läpipelattuni oli Assassin's Creed: Revelations, jonka sain eilen pakettiin. AC-sarja (ja Ubisoft ylipäätään) taitaa nykyään olla monelle jo suoranainen kirosana, mutta itselleni maistuu. Kolmonen on miljöönsä suhteen hyvinkin mielenkiintoisen oloinen, mutta nyt lienee syytä pitää pieni breikki salamurhailusta ja lyödä tähän väliin Dragon Age 2 tulille.
-
- OD
No nyt oon tottunut siihen niin kyllä se sittenkin menettelee.Kisu wrote:Eikös siinä ole pelkästään automaattitallennus käytössä? Mikä tarkalleen ottaen nyppii sen suhteen?Personaes wrote:Tuo Bioshock infinite on muuten varsin hyvä peli. Savetus systeemi vähän sapettaa mutta kaikenkaikkiaan 9/10 pistettä.
Parempi itseasiassa kuin bioshock 2 savetus systeemi, missä en koskaan tiennyt mikä on se uusin save.
Witcher1:stä en ole pelannut, täytyy hankkia, mutta kakkosen oon mennyt läpi.
Jos halut hyvän roolipelin, niin suosittelen Divinity-Original sin:niä. Aivan saatanan hyvä peli, ehkä paras roolipeli mitä oon pelannut viime vuosina. Tulee mieleen ihan baldurs gate pelailut. Siinä se juonikin
on niin mahtava ja pelattavuus on niin koukuttava. Pituutta kyllä riittää kanssa, mutta olisin jaksanut vaikka puolet pidemmän pelin pelata. Niin paljon siihen jäin koukkuun.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- OD
Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikki pelinne?
Omalla kohdalla baldurs gate menee ainakin sinne top vitoseen. Sitten samaan kastiin menee Se eka "star wars old republic". World of warcraftin alkuperäinen peli, sit eka ja toinen lisäri oli kanssa hyviä.
Se raidaaminen oli vaan niin hauskaa, kunnes lopulta sain tarpeekseni. Nyt viime vuosien suosikki peli on ehdottomasti "Divinity-Original sin".
Omalla kohdalla baldurs gate menee ainakin sinne top vitoseen. Sitten samaan kastiin menee Se eka "star wars old republic". World of warcraftin alkuperäinen peli, sit eka ja toinen lisäri oli kanssa hyviä.
Se raidaaminen oli vaan niin hauskaa, kunnes lopulta sain tarpeekseni. Nyt viime vuosien suosikki peli on ehdottomasti "Divinity-Original sin".
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Lepakko
Kaikenlaiset elämäpelit ollu aina tosi lähellä sydäntä, World of Warcraftia pelatessa meni aikanaan koulut todella lahjakkaasti vituiksi, mutta kivaa oli pelatakkin, itse tykännyt aina tosi paljon tiimipeleistä, joissa jollain tavalla yhteisö on isossa asemassa ja yhteistyö palkitaan. Lempipeliä jos miettii niin ajankäytön suhteen se on kevyesti World of Warcraft. Nykyäänkin tulee pelailtua aika paljon ja iso osa sosiaalista elämää koostuukin ympäri Suomea asuvien frendien kanssa Mumblessa höpöttelystä ja pelailusta, tällä hetkellä tulee pelailtua pääasiassa Dotaa.
Muutamia suosikkeja mainitakseni:
Star Wars: Knights of the Old Republic - Ihan överitarina ja Star Wars-universumi tosi mielenkiintoinen
Final Fantasy VII - Tarina myöskin ihan huippuluokkaa ja pelattavuudeltaan todella hyvä
Resident Evil sarja - Nuoruuden kuumottavat zombimätöt
Starcraft 2 - Sopivan hektistä nikunakustrategiaa + kampanjan tarina taas aivan valloittava
Dota 2 - Todella viihdyttävää tiimirähinää
Muutamia suosikkeja mainitakseni:
Star Wars: Knights of the Old Republic - Ihan överitarina ja Star Wars-universumi tosi mielenkiintoinen
Final Fantasy VII - Tarina myöskin ihan huippuluokkaa ja pelattavuudeltaan todella hyvä
Resident Evil sarja - Nuoruuden kuumottavat zombimätöt
Starcraft 2 - Sopivan hektistä nikunakustrategiaa + kampanjan tarina taas aivan valloittava
Dota 2 - Todella viihdyttävää tiimirähinää
Saatana elää ja voi hyvin.
-
- Kameleontti
Hmm, henkilökohtainen suosikki on varmaan Metal Gear Solid 1 tai 3, jompi kumpi. Ykkösessä tykkään siitä eeppisestä tarinan kerronnasta ja övereistä pahiksista (Vulcan Raven, jättiläis shamaani, joka kantaa vittu 20mm vulcan-vitun-tykkiä, kui sikkii). Loistava soundtrack aloitusruudusta lopputeksteihin ja MGS-sarjan ensinmäinen peli, joka rakenti juonta aika laajalti tulevia osia varten.
MGS3 on taas testosterooni täytteinen wild ride, jossa pelattavuus parani huomattavasti aikaisemmista osista. Ihan hyvä peli sekin.
Tällä hetkellä oon erektiossa tulevaa MGS5 varten, joka sai tässä pari päivää sitten julkaisupäiväksi 1.9.2015.
MGS3 on taas testosterooni täytteinen wild ride, jossa pelattavuus parani huomattavasti aikaisemmista osista. Ihan hyvä peli sekin.
Tällä hetkellä oon erektiossa tulevaa MGS5 varten, joka sai tässä pari päivää sitten julkaisupäiväksi 1.9.2015.
-
- Psykonautti
Pistit pahan. Eniten aikaa on vuosien varrella tainnut upota juurikin tuohon WoWiin, aloitinpa just pari päivää sitten pelaamaan uudella privaservullakin (https://en.nostalrius.org/ tsekatkaa ihmeessä, jos vähänkin kiinnostaa, hauskempaahan se on aina porukalla pelata.) Toiseksi eniten varmaan sitten nelos-TESiin, siis Oblivioniin. Sitä on tullut hakattua kevyesti yli 600 tuntia yhteensä. Läpipeluukertojen puolesta voiton taitaa viedä Resident Evil 4, joitakin vuosia sitten olisin varmaan pystynyt sen vetämään läpi vaikka silmät sidottuina.Personaes wrote:Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikki pelinne?
-
- Moderator
Civilizationia on tullut kolmoseen asti pelattua ja lapsesta asti rakastettua. Tainnut ensimäiseltä luokalta asti pelata Civiä, mut nykyään kyl tullut noi Hearts of iron sarjan pelit enemmän lemppareiksi. Pitäis aloittaa Vickyä pelaan tässä jossain kohtaa, kuulemma pitäis olla aika kompleksi strategia peli.Personaes wrote:Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikki pelinne?
.
Autopeleistä digannut grand prix legendsiä. Siihen on tullut upotettua joskus oikein tosissaan omaa intoa, keskittymistä ja vaatinut monen vuoden opettelun. Mut ihanaa, kun saa säätää jokaisen detailin omassa autossa, omaa ajolinjaa, ajoatekniikkaa ylipäätänsä niin älyttömän paljon JA SEKÄÄN EI IKINÄ RIITÄ TARPEEKSI HYVÄÄN.
-
- OD
Hävetää, unohdin omassa listassa mainita final fantazy seiskan ja sit ton civilization sarjan. Vitun kovaa kamaa.
Nyt kunhan uuden kämpän saan ja hoidon vaihdettua buprelle niin varmaan wowia tulee taas pelattua.
Mua vaan vituttaa että mulla on ihan hujan hajan kaikki ne wowin lisärit. Eikös mun pidä installoida jokaisen lisärin jokainen cd ennenkuin pääsen pelaan sitä uusinta matskua?
Nyt kunhan uuden kämpän saan ja hoidon vaihdettua buprelle niin varmaan wowia tulee taas pelattua.
Mua vaan vituttaa että mulla on ihan hujan hajan kaikki ne wowin lisärit. Eikös mun pidä installoida jokaisen lisärin jokainen cd ennenkuin pääsen pelaan sitä uusinta matskua?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Moderator
Omat ikuiset suosikit on Final Fantasy 8, Crash Team Racing, Spyro 3, Metal Gear Solid 1, Sonic 2, Final Fantasy 10 vois vielä mainita.... Ja GTA Vice City!
Ihan vaan siks kun tuli lapsuus hakattua just noita pelejä! Jou vitun Jou! Nyt venaan innolla että pääsen pelaan Metal Gear Solid 5.
Oblivion ois vielä kesken.. Hihi. Viimesin läpi pelattu peli on GTA V, oli ihan hiton jees. En saanu iiihan 100% läpi, Höh.
Ihan vaan siks kun tuli lapsuus hakattua just noita pelejä! Jou vitun Jou! Nyt venaan innolla että pääsen pelaan Metal Gear Solid 5.
Oblivion ois vielä kesken.. Hihi. Viimesin läpi pelattu peli on GTA V, oli ihan hiton jees. En saanu iiihan 100% läpi, Höh.
. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
- OD
Ootko pelannut Final Fantasy 7:aa? Ite pelasin kasiakin johonkin puoleen väliin mut sit jäin jumiin sellaiseen bossimaiseen bättleen ja peli jäi siihen. Hyvältä peliltä vaikutti kuitenkin.Mushru wrote:Omat ikuiset suosikit on Final Fantasy 8
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- OD
Kohta on bioshock infinite menty läpi. On hyvä peli, pelit lehden pisteskaalalla antaisin tälle 92 pistettä sadasta.
Ja jee, enää pari kuukautta niin tulee Witcher 3 wild hunt. jiipadiipa daa.
Bioshocking jälkeen pelaan dead space kakkosen läpi. Sen jälkeen jos uskallan niin ostan Dark Souls 2:en. Se on kuulema pirullisen vaikea ja meh likes difficult games...
Ja jee, enää pari kuukautta niin tulee Witcher 3 wild hunt. jiipadiipa daa.
Bioshocking jälkeen pelaan dead space kakkosen läpi. Sen jälkeen jos uskallan niin ostan Dark Souls 2:en. Se on kuulema pirullisen vaikea ja meh likes difficult games...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Kameleontti
Joo joo! Oon ollu viime kesän E3 trailerista asti täysin hypetyksis, lukenu villejä teorioita ja spekulaatiota miten tämä saadaan päätökseen, Hnnnngg. Siistii nähdä miten ympyrä sulkeutuu Metal Gear-saagalle. Sitä on pakko päästä jo julkaisupäivänä pelaamaan muuten ei oo internettiin mitään asiaa mahdollisien spoilerien takiaMushru wrote: Jou vitun Jou! Nyt venaan innolla että pääsen pelaan Metal Gear Solid 5.
Metal Gear Online kiinnostaa myös mekaniikansa puolesta, mutta saa nähdä mitä on todellisuus kun kuitenkin internetissä pitäisi pelata taktisesti joukossa mut hypehypehype joka tapauksessa.
Onko kuka onnekas päässyt vielä kokeilemaan Silent Hills Playable Teaseria PS neloselle? Pelaamis videoita kun katselin youtubesta niin näytti kuin seuraisi jonkun psykoosia siinä talossa kun hyörii, pyörii ja flippii shittii tapahtuu.
-
- OD
Onko täällä muita, jotka on joskus pelannut world of warcraftia "tosissaan" ja kuulunut raidaus kiltaan? Ite pelasin jonkun puolitoista vuotta killasssa, jossa clearattiin mm. Molten Core, Black wing lair, Se paikka missä cthun asui, naxxmaras jne. Pelasin Warlockilla, paladinilla ja myöhemmin death knightilla.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Lepakko
Joo olin aikanaan realmin kovimmassa raidauskillassa ja myöhemmin suomalaisessa jengissä raidleaderina. Hauskaa tiimipelaamista ja unettomia öitä tuo raidaus.Personaes wrote:Onko täällä muita, jotka on joskus pelannut world of warcraftia "tosissaan" ja kuulunut raidaus kiltaan? Ite pelasin jonkun puolitoista vuotta killasssa, jossa clearattiin mm. Molten Core, Black wing lair, Se paikka missä cthun asui, naxxmaras jne. Pelasin Warlockilla, paladinilla ja myöhemmin death knightilla.
Saatana elää ja voi hyvin.
-
- OD
Joo se on parhautta, kun kymmenien wipetyksien jälkeen bossi kaatuu. Muistan niin ihanasti vieläkin meidän Naxxmaraksen four horsemen battlen jossa vihdoin kaatui viimeiset horsemanit ja loottina oli mun paladinille 2h ase. Olin niin euforioissani...Patterson wrote:Joo olin aikanaan realmin kovimmassa raidauskillassa ja myöhemmin suomalaisessa jengissä raidleaderina. Hauskaa tiimipelaamista ja unettomia öitä tuo raidaus.Personaes wrote:Onko täällä muita, jotka on joskus pelannut world of warcraftia "tosissaan" ja kuulunut raidaus kiltaan? Ite pelasin jonkun puolitoista vuotta killasssa, jossa clearattiin mm. Molten Core, Black wing lair, Se paikka missä cthun asui, naxxmaras jne. Pelasin Warlockilla, paladinilla ja myöhemmin death knightilla.
Parhaat muistot taitaa kuitenkin olla siitä ekasta raidi instancesta, molten coresta. Oli niin mahtava tunne kun 40 jäbää vaan pistelee menemään kerrostalon korkuisia monstereita vastaan ja aah, se lootti oli aina jännä kakka tunne.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Psykonautti
Mun mielestä ne voi ladata ihan sieltä nettisivustonkin kautta, jos olet vain ne joskus rekisteröinyt pelitilillesi. Fyysiset levyt alkaa muutenkin käymään pelimaailmassa yhä harvinaisemmiksi.Personaes wrote:Mua vaan vituttaa että mulla on ihan hujan hajan kaikki ne wowin lisärit. Eikös mun pidä installoida jokaisen lisärin jokainen cd ennenkuin pääsen pelaan sitä uusinta matskua?
-
- OD
Nyt oon keskittynyt pelaileen Dead Space 2:sta. Tää peli on pilvessä ihan parhautta, etenkin kun pelaa joskus myöhään illalla/yöllä pimeessä. Nekromorfi tulee kaapista päälle, eeek jännä kakat housuun ja laser-leikkuri laulamaan.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- OD
Näin unta tossa loman aikana wowin pelaamisesta. Taidampa, kunhan muutto on suoritettu kesän alusta, niin alkaa taas wowittamaan. Se raidaus on kyllä aika hiton hauskaa puuhaa.
Muutenkin kunhan saan mun uber-pelikeskuksen kasattua, niin alan enempi pelaan moninpelejä netissä, sen sijaan että jyystäisin yksinpelejä.
Pitää vielä hehkutaa tota Dead Spacesia. Mahtavaa tunnelmallista kauhua. Ihqua laittaa laaserit laulamaan kun lauma nekroja puskee päälle.
Muutenkin kunhan saan mun uber-pelikeskuksen kasattua, niin alan enempi pelaan moninpelejä netissä, sen sijaan että jyystäisin yksinpelejä.
Pitää vielä hehkutaa tota Dead Spacesia. Mahtavaa tunnelmallista kauhua. Ihqua laittaa laaserit laulamaan kun lauma nekroja puskee päälle.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
- Lepakko