Kannabislajikkeet

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
User avatar
haltia
Psykonautti
Posts: 104
Joined: 2012-05-10 15:03

Re: Kannabislajikkeet

Post by haltia »

c99 oli viime lajike, jota kasvatettiin ja sitä ekoja kertoja poltettuaan ehkä enemmänki trippaili, kun oli pilvessä. Itselle sativainen kukka ollu usein tosi flipauttavaa, mutta tää ei oo ollu kyllä yhtään ahdistavaa. Erittäin mukavat vaikutukset :)
User avatar
Rawr
Karvakuono
Posts: 23
Joined: 2012-08-24 17:19

Re: Kannabislajikkeet

Post by Rawr »

Pineapple Express tulee ensimmäisenä mieleen, huhhuh mitkä munchiesit. Northern Lights ja White Widow ovat sellaisia tuttuja laatulajikkeita, joita nautiskelee miellään.
User avatar
ag00
Psykonautti
Posts: 63
Joined: 2012-10-01 08:45

Re: Kannabislajikkeet

Post by ag00 »

Mandala lajikkeet esim. zatori on jääny positiivisesti mieleen.. ja g13 on kans aika vahvaa polttoo.
savo
Psykonautti
Posts: 78
Joined: 2012-09-09 18:48
Location: Savo

Re: Kannabislajikkeet

Post by savo »

Kaksi parasta lajiketta on ollu AK-47 ja White Dwarf :cheers:
No one lives forever
User avatar
lixcc
Psykonautti
Posts: 93
Joined: 2012-10-14 15:38

Re: Kannabislajikkeet

Post by lixcc »

Nyt on super silver skunk testissä ja ihan pätevältä vaikuttaa. Vähän jos polttaa niin pistää puuhastelemaan ja isommilla annoksilla sitten sohvalle ajatusmaailmaan.

Vahvin budi mitä oon tavannu on ollu oma kasvattama himalayan gold, jonka sain pistona, joten alkuperää en tiedä. Itsellekin toimi varsin psykedeelimäisesti, mutta pari pienillä toleilla ollutta kaveria lähti ihan kunnon matkoille tuosta. En oo semmosta budista muulloin nähnyt käyvän.

Tykkään paljon nortista, white widowista ja muista vahvoista hybrideistä. Tosin melkein parhaat olot fyysisesti sain vahvasta indicasta, joka oli muistaakseni shiwa shanti 2 + päälle 80mg tenoxia. Myös aurora indica on osoittautunut varsin päteväksi olojen hakuun. Mutta siis lähinnä pidän siitä, että on sitä sativa puoltakin ja vahvasti!
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
User avatar
MethAciD
Lepakko
Posts: 273
Joined: 2012-08-21 13:00

Re: Kannabislajikkeet

Post by MethAciD »

Yleensä ei mitään hajua mitä lajiketta poltan, ja mä en niinkää vaikutuksissa eri lajikkeiden välillä eroa osaa sanoa, aina oon pilveen päässyt.. toiset vaan toimii pienemmällä määrällä ku toiset. Huomaisin kunnolla eroa vasta jos vertailussa olisi 100% sativa ja 100% indica.
Kaikkeen vaikuttaa niin paljon kasvuolosuhteet, kaadon ajankohta jne..
Lajikkeet mitä oon varmuudella polttanu:

- White widow
- white rhino
- ak-47
- california orange bud
- belladonna
- blueberry
- northern lights
- jack herer
- lowraider
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
Tiempo

Re: Kannabislajikkeet

Post by Tiempo »

Lowryder#2
Oli semmosta polttoa että oksat pois 8)
Infitialis
Apteekki
Posts: 360
Joined: 2010-01-10 05:57

Re: Kannabislajikkeet

Post by Infitialis »

Tiempo wrote:Lowryder#2
Oli semmosta polttoa että oksat pois 8)
höpö höpö mutta tykkään mausta.
Parhaat karstat on pohjalla.
Tiempo

Re: Kannabislajikkeet

Post by Tiempo »

Infitialis wrote:
Tiempo wrote:Lowryder#2
Oli semmosta polttoa että oksat pois 8)
höpö höpö mutta tykkään mausta.
Kyllä vain oli uskomattoman stydiä tavaraa, väreilyä yms, hillitön jumitus :P
User avatar
LeFairylette
OD
Posts: 1737
Joined: 2012-01-13 09:39
Location: Turku

Re: Kannabislajikkeet

Post by LeFairylette »

Itse kovin tykkään white widowista, sitä tulikin monta kuukautta hiisailtua putkeen.
Myös lemon haze on jeba :)
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Tiempo

Re: Kannabislajikkeet

Post by Tiempo »

Ak-48
Vittu että kolisee ja on meinaa trippaavaa kukkaa... :foil:
Ja sammutti nuoren miehen nopeasti nukahin kesken leffan 8)
Mut joo chilliä chiliä nousi toisiks parhaaks poltoks heti
User avatar
p420
Psykonautti
Posts: 51
Joined: 2012-10-31 06:38

Re: Kannabislajikkeet

Post by p420 »

Riippunut aina vähän tuo lajikkeen vahvuus kasvattajasta. Pärtsein mitä on tullut poltettua niin jack herer. Eipä oo aikasemmin tullut lähdettyä tripille kukasta :D Tuntui siltä, kun ei olis enää jalat ollu lattiassa kiinni ja kaverilla ihan sama meininki.

EDIT: Kali mist on myös aika jäätävän hyvää.
kuumottelija
Lepakko
Posts: 270
Joined: 2010-06-26 16:49

Re: Kannabislajikkeet

Post by kuumottelija »

"Päräyttävin" budi on ollut Herer sekä jokin tuntematon, josta luulin skidinä olevani avaruusaluksessa :D Päräyttävin ei kuitenkaan tarkoita parasta; parasta kokonaisvaikutuksiltaan (sopivan päräyttävää, ihana euforia, rentoutuminen jota nimenomaan kannabiksessa haen) oli myös valitettavasti tuntemattomaksi jäänyt, luultavasti Indica-lajike. Northern Lights on aikamoista tavaraa myös, melko tripauttavaa kylläkin.
User avatar
Chronic123
Lepakko
Posts: 165
Joined: 2010-11-14 22:08

Re: Kannabislajikkeet

Post by Chronic123 »

Flash babylon, ihan sairaan hyvää budia sopii mulle :up:
rlsmooth
Apteekki
Posts: 309
Joined: 2012-08-01 17:07

Re: Kannabislajikkeet

Post by rlsmooth »

Täälpäin jengiä ei tunnu hirveesti kiinnostavan mitä polttaa. Nyt tuli vastaan vuoden halvimmat budisäädöt vuoden 00- hintatasolla ja todella tiukkaa polttoa on, eilinen meni jossain todella kovassa sumussa. :twisted:
savo
Psykonautti
Posts: 78
Joined: 2012-09-09 18:48
Location: Savo

Re: Kannabislajikkeet

Post by savo »

Tuli tuossa joku aika sit poltettuu ns. "ryssämixiä" eli siis venäläisiltä jannuilta saatuu mixiä. Näytti aivan siltä ku ois pelkkää budia ja ja ihan vähän lehtee seassa ja haisikii ihan budilta. Ja vittu että oli kolisi :cheers:
No one lives forever
User avatar
Rollo Tommasi
Psykonautti
Posts: 137
Joined: 2010-01-18 12:22

Re: Kannabislajikkeet

Post by Rollo Tommasi »

zeesus, white skunk(ww+super skunk) todettu melko tujuksi poltoksi. Ainakin hyvin näin alko,
,tennari,bupre-yhdistelmän päälle. ainaki pidemmällä kukitusajalla tulee melko indica-body high tila ja mässyt.

tän kirjottamiseeen meni n. 15min
It's just a ride.
Infitialis
Apteekki
Posts: 360
Joined: 2010-01-10 05:57

Re: Kannabislajikkeet

Post by Infitialis »

Rollo Tommasi wrote:zeesus, white skunk(ww+super skunk) todettu melko tujuksi poltoksi. Ainakin hyvin näin alko,
,tennari,bupre-yhdistelmän päälle. ainaki pidemmällä kukitusajalla tulee melko indica-body high tila ja mässyt.

tän kirjottamiseeen meni n. 15min
On muute ainoo lajike minkä muistan kymmenistä et ollu paska itävyys, sensin white label white skunk.
Parhaat karstat on pohjalla.
PeppeHalti
Lepakko
Posts: 202
Joined: 2011-03-14 03:54
Location: Englanti

Re: Kannabislajikkeet

Post by PeppeHalti »

Nyt on menossa barneys farmin crimea blue, joka minun kasvattamanani tekee erittäin vahvan, vähän tripauttavankin, iloisen pilven. Kiva lajike kasvattaa, mutta ei niin satoisa, kun afganit, jotka olivat samassa tilassa. Afgani olisi muuten kiva lajike, mutta se aiheuttaa armotonta jumitusta, joka tuntuu jatkuvan seuraavanakin aamuna.

Seuraavaksi voisi kokeilla risteyttää afganin cheeseen, ja sitten tuon tuloksen crimea bluehin. Menee vaan tollasissa projekteissa aina ikä ja terveys, kun ensin pitää etsiä kunnon vanhemmat, mitä rupeaa risteyttämään.
User avatar
mentalhell
Kameleontti
Posts: 880
Joined: 2007-12-15 23:01

Re: Kannabislajikkeet

Post by mentalhell »

Northern Lights oli yllättävän rentoa polttoa. Uskalsin poltella jopa kaupungilla jointin.

Olo oli vaan mahtava eikä ahdistanut. Tuo kukka toimi täydellisesti. Tosin melko raskaan olon se teki.
Outoa miten paljon pilvi on alkanut maistumaan mulle.
User avatar
smokywestern
Lepakko
Posts: 201
Joined: 2010-09-23 21:08
Location: 40800

Re: Kannabislajikkeet

Post by smokywestern »

Ed rosenthal super bud x G13 x Haze.
miks otit kun piti antaa ei ollut selkärankaa/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
kuumottelija
Lepakko
Posts: 270
Joined: 2010-06-26 16:49

Re: Kannabislajikkeet

Post by kuumottelija »

Rollo Tommasi wrote:
tän kirjottamiseeen meni n. 15min
:D Tuttu tunne

Tällä hetkellä juuri poltin jotakin erittäin jumittavaa Indicaa, sanoisin että jopa hieman medical-"tuntusta". Toissapäivänä jopa osittain roikuin kaverissa kun ei jaksanut kävellä :D Olisi mukava saada jotakin "räppäysbudia" eli sativaisempaa, mutta eipä täällä liene varaa valita. Budia menee nyt suht paljon, kun lopettanut alkon, loistava korvike benzoille kun pahimmista päässyt.
User avatar
Personaes
OD
Posts: 1916
Joined: 2013-05-25 19:26

Re: Kannabislajikkeet

Post by Personaes »

Voitteko te ammattilaiset suositella mulle jotain hyvää sativa lajiketta. Etsin lajiketta joka on 100% sativa, joka jumittaa mahdollisimman vähän/tuo mahdollisimman energisen pilven. Lajiketta joka aiheuttaa mahdollisimman vähän ahdistusta ja paranoiaa. Saatavan sadon määrällä ei ole merkitystä, etsin nimenomaan laatua. Kaikenkaikkiaan energista, hihitys-bile-kukkaa, jota voi hyvin polttaa juhlissa tai illanvieton ohessa niin että tulee mahdollisimman vähän väsymystä/jumitusta.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
User avatar
magiclymagical
Apteekki
Posts: 397
Joined: 2006-10-25 15:17

Re: Kannabislajikkeet

Post by magiclymagical »

narcocorrido wrote:Voitteko te ammattilaiset suositella mulle jotain hyvää sativa lajiketta. Etsin lajiketta joka on 100% sativa, joka jumittaa mahdollisimman vähän/tuo mahdollisimman energisen pilven. Lajiketta joka aiheuttaa mahdollisimman vähän ahdistusta ja paranoiaa. Saatavan sadon määrällä ei ole merkitystä, etsin nimenomaan laatua. Kaikenkaikkiaan energista, hihitys-bile-kukkaa, jota voi hyvin polttaa juhlissa tai illanvieton ohessa niin että tulee mahdollisimman vähän väsymystä/jumitusta.
Tässä on pieni dilemma kun yleensä nuo sativat pistää ahdistaan ja paranoidiks. :foil:
Mut näin äkkiseltään kyllä suosittelisin moby dick, aiva älyttömän hyvää sativasähinää. :up:
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
kuumottelija
Lepakko
Posts: 270
Joined: 2010-06-26 16:49

Re: Kannabislajikkeet

Post by kuumottelija »

narcocorrido wrote:Voitteko te ammattilaiset suositella mulle jotain hyvää sativa lajiketta. Etsin lajiketta joka on 100% sativa, joka jumittaa mahdollisimman vähän/tuo mahdollisimman energisen pilven. Lajiketta joka aiheuttaa mahdollisimman vähän ahdistusta ja paranoiaa. Saatavan sadon määrällä ei ole merkitystä, etsin nimenomaan laatua. Kaikenkaikkiaan energista, hihitys-bile-kukkaa, jota voi hyvin polttaa juhlissa tai illanvieton ohessa niin että tulee mahdollisimman vähän väsymystä/jumitusta.

Swazi. 100% sativaa. En itse niin tykkää koska vaikutukset keholle 0%jumitttavat samalla kun mieli käy aivan sfääreissä. En lupaa mitään paranoiasta jne ;) Itsekin haluaisin nimenomaan "päänsheikkaus-kukkaa", ja kenttätutkimukset mun puolelt osoittais ainakin mulle sopivan suhteen olevan ehkä 55 Indica-45 Sativa.
kuumottelija
Lepakko
Posts: 270
Joined: 2010-06-26 16:49

Re: Kannabislajikkeet

Post by kuumottelija »

Pure Power Plant on kyllä aikamoista tavaraa huhhuh...
User avatar
eNZYMe
OD
Posts: 1024
Joined: 2008-03-26 06:42

Re: Kannabislajikkeet

Post by eNZYMe »

Durban Poison on aika mukava sativa. Helppo kasvattaa, omaa miedon anismaisen tuoksun ja vaikutus piristävän korkealentoista ilman turhempia ahdistuksia. Suht mietoa, mutta hyvin miellyttävä ja helppo lajike IMHO. Kadulta saa kyllä aina jotain vahvaa ja jumittavaa peruskukkaa, niin ei pääse kyllästymään.
User avatar
Personaes
OD
Posts: 1916
Joined: 2013-05-25 19:26

Re: Kannabislajikkeet

Post by Personaes »

Durban Poison on aika mukava sativa. Helppo kasvattaa, omaa miedon anismaisen tuoksun ja vaikutus piristävän korkealentoista ilman turhempia ahdistuksia. Suht mietoa, mutta hyvin miellyttävä ja helppo lajike IMHO. Kadulta saa kyllä aina jotain vahvaa ja jumittavaa peruskukkaa, niin ei pääse kyllästymään
Tätä mä(siis kaveri) itseasiassa harkitsin joskus vuosia sitten. Ajattelin vaan kysyä mielipidettä sativoista, kun olen useamman vuoden ollut ihan pihalla kasvatusjutuista, että jos olis jotain uusia super-sativoita.
Vahvuus ei haittaa yhtään, nimenomaan etsin sellaista piristävää bile kukkaa, josta ei mene liian savuihin vaan tulee rentoutunut ja iloinen olo.

Eli Durban Poison se taitaa olla tällä hetkellä ykkös sijalla, mutta otan vastaan vielä uusia suosituksia! Aijon 100% female siemeniä hankkia(kaveri aikoo, mä opastan tätä), että en tiedä miten se rajoittaa lajiketta, vai onko niistä kaikista nykyään 100% female versiot.

Mitenkäs, sanotaan että kasvattaa 3-4 sativaa, niin mikä olis optimaalinen valoteho noille kasveille?
Riittääkö 250w ensimmäiselle kuukaudelle hyvin? Mitenkäs kukitukseen, 400w liian vähän?

Entäs jos kasvattaa vaikka 2 kasvia(sativa, vaikka tuo durban poison) paljon valoa vege-vaiheeseen, entä kukitukseen?
Lähinnä stressaan sitä että liian isot sähkölaskut tuo skoudet ovelle, kun kuulema yksi 400w natikka joka on 24/7 päällä tuo 80e sähkölaskuun. :shock:
ehkä pitäisi hankkia joku agrikaatti halvalla tuottamaan lampuille sähkö.

Meni Nyt kyllä OT;ksi mutta ajattelin yhdistää kysymyksen mun lajike kysymykseen. Aijon rekisteröityä uudestaan hamppu-foorumilla ja sieltä etsiä sitten tarkemmin infoa.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
User avatar
King Ink
LD50
Posts: 3911
Joined: 2009-07-10 10:38

Re: Kannabislajikkeet

Post by King Ink »

narcocorrido wrote:Mitenkäs, sanotaan että kasvattaa 3-4 sativaa, niin mikä olis optimaalinen valoteho noille kasveille?
Riittääkö 250w ensimmäiselle kuukaudelle hyvin? Mitenkäs kukitukseen, 400w liian vähän?

Entäs jos kasvattaa vaikka 2 kasvia(sativa, vaikka tuo durban poison) paljon valoa vege-vaiheeseen, entä kukitukseen?
Lähinnä stressaan sitä että liian isot sähkölaskut tuo skoudet ovelle, kun kuulema yksi 400w natikka joka on 24/7 päällä tuo 80e sähkölaskuun. :shock:
En ymmärrä ihan älyttömästi kasvatuksesta, joten vähän mutuilua: Sativat tuppaa venymään huomattavasti. Suurempi valoteho vähentäisi oletukseni mukaan venymistä, myös monimetallin käyttö vegessä voisi rajoittaa pituuskasvua, eikö? Esim. 400w monimetalli vegeen ja 400-600w natikka kukitukseen? Ootko harkinnut rajoittavas pituuskasvua jotenkin, esim. scrogilla? Muista myös, et puhtaat sativat todennäköisesti kukkii jotain 10-14 viikkoa, joten sähkölasku tulee nousemaan pitkäksi ajaksi. Toi n. 80€:n lisä nelisatasella vastaa aika hyvin kaverin kokemuksia kasvattelusta.

Henkilökohtaisesti koen hybridit kaikkein parhaaksi hengauskukaksi. Puhtaammat sativat pistää oman pään niin mutkalle, ettei pysty keskittymään olennaiseen kaiken vainoilun ohella. Rockaberry on ollut ehdoton ykkönen, harmi kun sen siiduja ei taida olla missään tarjolla.
User avatar
Personaes
OD
Posts: 1916
Joined: 2013-05-25 19:26

Re: Kannabislajikkeet

Post by Personaes »

Joo oon scrogitusta ajatellut näin alustavasti ja mahdollisesti vois laittaa kahta lajiketta, toinen puhdas sativa ja toinen sativa voittoinen hybridi.

Mites tossa sähkönkulutuksessa, onko millanen riski että energialaitokselta otetaan yhteyttä poliisiin jos on merkittävästi normaalia enempää sähkönkulutusta. Kun itse vielä pelailen paljon, musiikki soi, ruokaa uunissa, toisinaan saunomista jne. Niin siihen päälle vielä natikat, tuulettimet, hydrot/bubblerit jne. niin pomppaakohan silmille siellä?

Muistan joskus lukeneeni pelit lehden foorumilla topicin jossa kytät oli tullut jonkun nörtin kämpille tekeen etsintää, kun oli ollut sähkönkulutus kova ja tää jannu oli vaan siis pelaillut ja oli kaikkea elektroniikkaa päällä paljon.
:shock:
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Post Reply