Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
User avatar
ferox
OD
Posts: 1072
Joined: Sun 29 Mar 2009, 01:45
Location: ?f=7

Re: Ayahuasca & analogit

Post by ferox »

hemmohuima wrote:Myös jos juot pitemmän aikaa taikalientä niin arkena shamaanin ja kyläläisten mystiset jutut saavat mielesi pois länsimaisesta ajattelutavasta ja mitä pidempään viidakossa juot niin sitä mystisemmäksi ja taianomaiseksi omatkin ajatuksesi muuttuvat.

Jos uskot henkiin (ja pitemmän huascan juomisen jälkeen varmaan uskotkin) niin harvat, mutta sitäkin pelottavammat kokemukset erillaisten negatiivisten henkien, demonien tai ajatusten kanssa taisteleminen ja karkottaminen on shamaanin erikoisalaa jota edes vuosia juoneet "shamaani" länsimaalaiset eivät välttämättä osaa tehdä ja tämä on se pääsyy miksi ayahuascan juominen pitäisi aloitta shamaanin kanssa.
Miksi haluaisin lähteä tuhoamaan mielenterveyteni jollekin viidakkoleirille??
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
hemmohuima
Tuppisuu
Posts: 4
Joined: Thu 18 Feb 2010, 23:37

Re: Ayahuasca & analogit

Post by hemmohuima »

Miten se mielenterveys siellä viidakossa tuhoutuisi? Lähinnäkin pitäisi sanoa et se mielenterveys vasta paraaneekin siellä sademetsässä! Ne ihmiset jotka luulevat olevansa terveitä ovatkin jälkeenpäin huomanneet kuinka paljon tuhoa he aiheuttavat tavoillaan, ajatuksillaan, puheillaan ja ties millä muulla. En itse ole tutustunut varmaankaan lähes yhtä paljon kuin te erillaisiin aineisiin, lääkkeisiin, yrtteihin sun muihin, mutta niitä joita olen kokenut on ayahuasca varmasti ollut se kaikkein lempein, mystisin ja opettavin kanava mihin olen elämäni aikana törmännyt. Sitä sanotaankin master plant teacheriksi.

Ayahuasca onkin ollut se joka on toiminut sademetsien intiaanien pyhinpinä kasvina jota on käytetty lähes mihin vaivaan tahansa. Jos ihminen on kasvanut kaupungissa, lähiössä tai edes landella ilman henkistä kasvatusta jota koulussa ei saa voi olla että ekojen kertojen jälkeen länsimainen yhteiskunta pitääkin sinua vähän hulluna kun hehkuttaa vaan ihmisille ihmeparannuksista tai vielä pahempaa huonojen matkoje aiheuttamista pelkotiloista. Kuluu aikaa ennen kuin tajuaa että kaikkia ei voi parantaa ja että perjantai bisset oisi terveellisempää vaihtaa ayahuascaan mutta eihän se jokaiselle sovi. Kuitenkin varsinkin länsimaissa on aivan liian vähän shamaaneja, poppamiehiä tai korkeampaa henkistä tasoa saavuttavia henkilöitä ja vaikka yksi ihminen tuhannesta sekoaisikin ayahuascaa juodessaan olisi silti olemassa ne loput jotka ehkä oppisivat opettamaan, johtamaan ja parantamaan ihmisiä parempaa elämää kohti ja se vasta olisikin vastaus näihin nykypäivän ihmisiin jotka kulkevat aika sokeina tiettyjen normien tai arvojen takia syvän massan mukana.

Kuulostaa tietenkin aika hullullta jättää kaikki taakse ja matkustaa sademetsän keskelle missä luultavimmin joutuu elämään ilman teeveetä, nettiä, autoja, shoppailua sun muita meille muka tärkeitä asioita joista luopuminen on vain itsestä kiinni. En kuitenkaan tylsistynyt koskaan tuolla viidakossa vaikka ilman sitä näkemättä voisi niinkin luulla ja voin vakuuttaa että se oli elämäni parasta aikaa ja takaisin ollaan tietenkin menossa!

Mulla on kuitenkin aika vähän kokemusta muista psykedeeleistä, mutta muita kuunneltuani en niitä välttämättä haluakkaan kokeilla. Mitä saat irti jos seinät alkavat valuamaan, esineet muottaa muotoaan tai saat hyviä ajatuksia joita et kuitenkaan muista aamulla paljoakaan? Ayahuascan kanssa noin karkeasti sanottuna 9/10 näyistä olivat jotain sellaisia mitkä auttoivat minua itseni kanssa, paransivat, auttoivat ymmärtää maailmaa tai kertoivat jollain oudolla mutta selkeällä tavalla näkemään tulevaisuuteen. On totta että muitten täältä vaultista löytyvien juttujen kanssa viihdekäyttö onnistuu paljon paremmin kuin huascan avulla, mutta huascalla sulla jää eniten käteen ajatellen sun koko tulevaa elämää.
User avatar
King Ink
LD50
Posts: 3911
Joined: Fri 10 Jul 2009, 11:38

Re: Ayahuasca & analogit

Post by King Ink »

Paljonks yhteensä pulitit tästä sun elämääs parempaan suunntaan raiskanneesta reissusta? Ei noi taida ihan ilmasia reissuja kuitenkaan olla. Pakkohan niiden shamaanienkin on elantonsa saada, ja mikäs helpompaa kuin juottaa liemiä turisteille. Ja puhumattakaan matkakustannuksista.
hemmohuima wrote:Ayahuascan kanssa noin karkeasti sanottuna 9/10 näyistä olivat jotain sellaisia mitkä auttoivat minua itseni kanssa, paransivat, auttoivat ymmärtää maailmaa tai kertoivat jollain oudolla mutta selkeällä tavalla näkemään tulevaisuuteen.
Hei, täähän kuulostaa melkein miun jokaiselta psykedeelimatkalta?
Ja muutenkaan, vaatiiks tää sitä viidakkoon lähtemistä?
hemmohuima
Tuppisuu
Posts: 4
Joined: Thu 18 Feb 2010, 23:37

Re: Ayahuasca & analogit

Post by hemmohuima »

Jos olet terve sekä fyysisesti että henkisesti niin eihän sitä viidakkoon välttämättä tarvii mennä juomaan. Tuo neuvo että olisi ees pari viikkoa sademetsässä oli ehkä minun osaltani vähän huono ajatus sillä lentomatkat tekee siitä reissusta todella kalliin sekä tuhoaa ympäristöä aika paljon. Lisäksi jos ei osaa puhua espanjaa niin todellisen shamaanin löytäminen niin lyhyessä ajassa on vaikeaa ja luultavimmin joutuu tyytymään noihin älyttömän kalliisiin retkiin jotka ovat tarkoitettu turisteille. Yksi hyvä keino kunnon shamaanin löytämiseen on se että hän myös parantaa paikallisia todella halvalla vaikka sitten pyytäisikin sinulta vähän enemmän fyffeä.

Mutta mutta shamanismoon kuuluu tiukasti se yhteisö joka tukee sinua vaikeinakin aikoina. Ei pelkästään seremonioissa vaan ihan joka päiväisissä asioissa. Suomessa tämän yhteisön löytäminen on vaikeaa koska tämä on länsimaistunut maa eikä ihmisiä juurikaan kiinnosta mitkään henkimaailman jutut joten voi jäädä vähän erakoksi (mikä välttämättä ei ole paha asia). Tietenkin jos löytää itselleen kavereita jotka käyttävät esim psykedeelejä viisastuakseen eikä vain koska se on hauskaa tai haluaa mennä sekaisin niin tuokin ongelma on ratkaistu.

Kuitenkin sanoin jo aikaisemmin että siihen pataan lisätään muutakin kun liiania ja lehtiä, kasveja jotka parantavat terveyttäsi ja näiden vastaavien kasvien löytäminen Suomen luonnosta voi olla vaikeaa. Siihen pataan mitä itse join ei kuitenkaan lisätty mitään muuta kuin viidakkotupakkaa mapachoa ja esim nuoruudessani kärsin kahvin juonnin jälkeen mahavaivoista sekä välillä ihan muuten vaan. En kertonut mahavaivoistani shamaanille, mutta jotain kautta hän kuitenkin tiesi mahavaivani joten kerran lähdimme metsään ja viilleltiin yhtä puuta josta tuli valkosta siirappia joka sitten levitettiin mahani päälle. Sen jälkeen en ole mahavaivoista kärsinyt.

Yksi ennustaja Baba Vanga kuitenkin sanoi että ihmisen pitäisi käyttää vain niitä kasveja jotka löytyvät omasta maasta joten hänen mukaansa pitäisi vaan pysyä esim Suomessa ja käyttää niitä lääkekasveja jota täältä löytää eli suomalaseksi shamaaniksi halutessaan pitäisi vaan käyttää silokkeja sun muita.

Ensimmäinen matkani Peruun oli vähän liiankin kallis ja jälkeenpäin ajatellen olisin selvinnyt murto osalla siitä rahasta jota käytin. Nyt olen ostanut talon sieltä kylästä missä kävin joten pystyn eleleen kalastuksella ja viljelyllä. Jos kuitenkin laiskuus yllättää niin paikallisilta kun ostaa kalaa ja riisiä niin päivän hinnaksi tulee suurinpiirtein euro yleensä vähemmänkin. Tietenkin tupakkaan menee jonkun verran rahaa joten sekin olisi hyvä lopettaa ja varmasti lopetankin. Ainoa suuri kustannus on tuon ayahuascan juominen ja senkin voi väistää kunhan palkkaa jonkun viidakkoa tuntevan kyläläisen etsimään liaania metsästä. Chakruna lehdet vissiin kasvaa aika nopeasti joten niitäkin voi vaan viljellä omalla takapihallaan eli tuon liaanin hankkiminen on siellä se vaikein juttu.

Itselläni ei ole kokemusta yksin juomisesta mutta kuten meditaatiossakin ilman opettajaa oppiminen on hitaampaa ja esim jonkun asennon voi oppia väärin minkä pois oppinen on tuskaista kun siihen kerran on tottunut.
User avatar
wRRa
Moderator
Posts: 2228
Joined: Sat 29 May 2010, 21:30
Location: Pääsi sisällä

Re: Ayahuasca & analogit

Post by wRRa »

Eilen keiteltiin harmala-osuus huascasta :S Saa nähdä millon tulee Hetki kun tahdon juoda nämä. Jännittää jo nyt :)

hemmohuima, mä luulen pärjääväni ihan hyvin Suomessakin, vaikka kieltämättä ajatus viidakkoretkestä kuulostaa kiehtovalta. Oon kuitenkin tutustunut henkimaailmaan toisessakin kulttuurissa (Japanissa) ja myös jonkun verran täällä Suomessa. Muutenkin tuntuu että oon irtautunut kulttuurin luomasta kollektiivisesta todellisuudesta, tai pikemminkin ehkä että osaan vaihdella näiden "todellisuuksien" välillä koska en varsinaisesti usko niistä mihinkään. Luulen siis pärjääväni täällä Suomessakin tuon huascan kans, mut odotan mahdollisesti elämäni rankinta matkaa. Takana lukuisat muut psykedeelit joista voimakkaimpia tähän asti ovat olleet DMT ja Salvia.

Silti uskon ayahuascan olevan henkisesti hyvin puhdistava kokemus, vaikka itse matka ei välttämättä mitään hauskanpitoa tule olemaankaan. Sittenpähän sen näkee kun sitä juo. On tässä toki tullut jo paljon asioita etukäteen mietiskeltyä, en tosiaan tiedä tarkalleen mitä odottaa, mutta turha luodakaan ihmeempiä odotuksia kun ei ole aiempaa kokemusta aineesta. Ajattelin että ennen huascan juomista meditoin ja rauhoitun pari päivää, sen jälkeen hankin itselleni seurakseni jonkun "suomi-shamaanin" eli henkilön jolla on omakohtaista kokemusta huascasta. Yksin en ajatellut ottaa, uskon että kokemusta jotenkin ymmärtävä tuki on hyvä olla lähellä.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
User avatar
horna
Kameleontti
Posts: 847
Joined: Thu 28 May 2009, 18:42
Location: Halinallemaa

Re: Ayahuasca & analogit

Post by horna »

Onko kellään tietäa miten helposti Mimosa jauhe (purplepink) menee vanhaksi? Onko parasta ennen 09/2010 merkinnällä varustettu jo roskiskamaa?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
Mixtec
Tuppisuu
Posts: 5
Joined: Thu 18 Mar 2010, 13:47

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Mixtec »

http://www.youtube.com/watch?v=kV5QZ0xXwjQ

Omistettu tälle topicille. :)

Anteeksi.
CaptainZ

Re: Ayahuasca & analogit

Post by CaptainZ »

Olen kuullut, että huascasta laattaaminen on jotenkin puhdistava ja tyhjentävä kokemus ja oleellinen osa aineen nauttimisrituaalia.

Miten niin? Yleensähän oksentaminen merkitsee huonoa oloa ja on merkki siitä, että ainetta on otettu liikaa tai että se ei sovi mun elimistölle, tai sitten se on ei-toivottu sivuvaikutus joka pitää vaan kestää jos aikoo nauttia aineen hyvistä puolista.

Onko huasca-laattaaminen oikeesti jotenkin erilaista kuin mikään muu laattaaminen, vai onko jengi psyykannut itsensä ajattelemaan sen puhdistavana kokemuksena, jotta sitä pahaa oloa ja bodyloadia ei pelkäisi niin paljon eikä pahoinvointi veisi trippiä niin synkkään suuntaan kuin muuten voisi viedä?
User avatar
haureus
Lepakko
Posts: 212
Joined: Sun 26 Sep 2010, 22:58
Location: Piilossa

Re: Ayahuasca & analogit

Post by haureus »

Koska en ole vielä huascaa kokeillut, niin en kommentoi siitä sen enempää, mutta englannin kielisestä wikipediasta löytyy tälläinen toteamus (yllätyin kyllä hauskasti kun luin tän joskus ekaa kertaa):
"--Its purgative properties are highly important (many refer to it as la purga, "the purge"). The intense vomiting and occasional diarrhea it induces can clear the body of worms and other tropical parasites, and harmala alkaloids themselves have been shown to be anthelmintic. Thus, this action is twofold; a direct action on the parasites by these harmala alkaloids (particularly harmine in ayahuasca) works to kill the parasites, and parasites are expelled through the increased intestinal motility that is caused by these alkaloids.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Aukikco »

~~~
User avatar
sarq
Psykonautti
Posts: 74
Joined: Wed 30 Jul 2008, 05:03
Location: Somewhere over the Rainbow

Re: Ayahuasca & analogit

Post by sarq »

Viikonloppuna olisi näillä näkymin tarkoitus tutustua ensimmäistä kertaa tähän tarunhohtoiseen juomaan, mimosahuascan muodossa. Mimosaa meinasin laittaa keitokseen hieman yli 11g, mutta harmalan suhteen olen vielä vaiheillut, että keitänkö teen 4 vai 5 grammasta siemeniä. Mottonani usein enempi parempi (sekä kaikki tai ei mitään 8) ), mutta kunnioitusta tätä juomaa kohtaan löytyy sen verran, etten usko, että tuo on hyvä lähestymistapa tämän suhteen. Toki onhan tuo mimosan määrä ensikertalaiselle aika suuri, mutta uskon että annoksena se on oikea minulle :mrgreen:

Olen pitänyt nyt viikon tauon hatsin polttelusta, muita huumeita tulee sen verta harvoin otettua, ettei niiden suhteen tarvitse mitään erillistä "paastoa" pitää. Ja tarkoitus olisi jatkaa huumeitta h-hetkeen asti. Tosin huumeeksi en huascaa ala haukkumaan :D
Muutenkin olen pyrkinyt syömään terveellisesti ja liikkumaan enemmän ja sen myös huomaa olossa. Voipi olla että jäävät nää terveellisemmät elämäntavat päälle huasca-kokemuksenkin jälkeen, kun nyt päässyt niin hyvään vauhtiin :)

On myös tullut paljon mietittyä, että mitä kokemukselta toivoisin ja myös tullut tutustuttua jonkin verran ayahuascaan ja sen kulttuuriin lisää.
Muiden kokemuksia en ole viitsinyt hirveästi lueskella, jottei tulisi mitään ennakkoasenteita matkaa ajatellen. Avoimin ja vastaanottavaisin mielin reissuun :)

Vähän (tai aika paljonkin) jännittää ja ripaus pelkoakin on matkaeväänä, mutta itse koen sen vain hyvänä asiana. Kunnioituksen ainetta kohtaan koen myös hyvin oleelliseksi. Sieniä tuli joskus syötyä liian röyhkeällä asenteella ja turpiinhan sieltä tuli :P

Kokemusta psykedeeleistä löytyy melko paljon, tullut kokeiltua melkein kaikkia, mitä on käsiinsä saanut. Sienet, dmt sekä happo ovat lähellä sydäntäni. Tryptamiineissa vaan on sitä jotain <3

Mielenkiinnolla odotan myös la purgaa :D Eihän se oksentaminen mitään kivaa yleensä ole, mutta ainakin dexmissä se kuuluu mielestäni asiaan ja on mielestäni hyvinkin hauskaa (hulluilla on halvat huvit) :P

Ehkä laitan trippiraporttia, ehkä en, mutta luultavasti tulen ainakin tänne jotain kertomaan kokemuksesta.
"People who don't think probably don't have brains; rather, they have grey fluff that's blown into their heads by mistake."
User avatar
sarq
Psykonautti
Posts: 74
Joined: Wed 30 Jul 2008, 05:03
Location: Somewhere over the Rainbow

Re: Ayahuasca & analogit

Post by sarq »

Vähän unohtunut tulla kertomaan tuosta huascaskokemuksestani.. Tapahtui pari vkoa sitten..
Keittelin liemet pari päivää aikaisemmin ja kun päivä koitti, vatsassa oli perhosia ja muutenkin ilmassa kutkuttava tunnelma. Olin paastonnu koko päivän ja rauhoittunut kotona ja pienen kävelyn muodossa.
Join ensin harmalat (keitin 5g) ja noin 10 min päästä mimosat (11,30g). Maku oli jotai ihan uskomatonta, hyvin pahaa, ja mimosat kulautettua tulikin pienoinen takapotku, mutta sain kaiken kuitenkin pysymään sisällä. Sitten sänkyyn odottelemaan vaikutuksia ja muutenkin oksetti sen verran paljon, että paikallaan makaaminen oli paikallaan.

Nousuja odotellessa vajosin hyvin kummallisiin valveuniin, muistin ne heti havahtumisien jälkeen, mutta haihtuivat mielestä hyvin nopeasti..Olivat sen verta absurdeja, ettei niissä oikeen mitään muisteltavaa olisikaan (tai no, tää jäi mieleen: säästöpossu pyörätuolissa morphautuu vaaleanpunaiseksi pupuksi, joka onkin kylpytakki.. :right: ) :D
Tunnin päästä mimosan juomisesta, aloin ihmettelemään, että missä vaikutukset. Olo oli harmalan johdosta hyvä, parhaiten oloa kuvaisi täysin tyyni järvenpinta, kirkkaalla ja aurinkoisella kesäsäällä. Yleensä miellän oloni enemmän tai vähemmän myrskyäväksi ja usein myös suhteellisen sumuiseksi/usvaiseksi :D Vähän ajan päästä tästä, ajattelin nousta tupakalle. Heti ylös noustuttuani tunsin kuinka lievä nausea yltyi hyvin voimakkaaksi. Sitten tulikin hetken aikaa juteltua vessanpöntön kanssa :P Laattaaminen myös tuntui hyvin puhdistavalta, sen jälkeen tuli hyvin keveä olo.

Parin tunnin päästä nauttimisesta tulin siihen tulokseen, ettei mimosat ala toimimaan ja päätin polttaa paukut pitkästä aikaa. Budi oli hyvinkin voimakas kokemus yhdistettynä harmalaan ja edeltäneeseen hatsitaukoon. Olo oli kuin tutkijalla, piti kokeilla kaikkea mitä mieleen tuli (mm. mittailin lusikoiden tilavuuksia millimitalla xD) ja muutenkin todella energinen. Myös lievää visuaalisuutta kukka toi harmalaan (tai harmala kukkaan, whatever:)

Trippivahtini (mieheni mun <3) oli syönyt hieman sieniä ja minäkin sitten päätin niitä hieman syödä, 1 gramman tosin vain, mikä mielestäni hyvin pieni annos imo, yleensä syön sieniä muutaman gramman. Ja kellokin alkoi olemaan jo aika paljon, niin ei viitsinyt enään kunnon annosta ottaa, vaikka jälkikäteen mietittynä olisi ainakin sen 2g voinut hyvin syödä.
Sienet iskivät kehoon raukeuden ja muutenkin olo muuttui hieman uniseksi. Euforiaa oli havaittavissa paljon enemmän kuin yleensä tuolla annoksella, mutta en sanoisi että edes kahden gramman (ilman harmalaa) voimakkuudella olisi toiminut.
Oli mukavaa höpötellä miehen kanssa ja myöhemmin katsella luontodokkareita. Alkuun tuntui vähän, ettei niiden katsomisesta tule mitään, koska joka kerran kun hylkeenpoikanen ilmestyi ruutuun ja huuteli äidilleen sellaisella ihme mylvinnällä, aloin nauramaan vedet silmissä, eikä siitä meinannut tulla loppua. Oli se suloinen <3

Vähän harmittaa, ettei päässyt sukeltamaan ayahuscan ihmeelliseen maailmaan vieläkään, mutta joskus uusi yritys ja laittaisi mimosaan myös jotain hapanta keitellessä. Uskoisin, että johtui siitä, kun pelkässä lähdevedessä keitin, ilman mitään happoja. Litku tuoksui kuitenkin voimakkaasti dmt:ltä.

Kokemuksena ilta oli kuitenkin ikimuistoinen ja tuli mietittyä paljon asioita, mitä pitää itsestäänselvyytenä, eikä aina osaa arvostaa niitä(ainakaan tietoisesti)
Olen ollut viimeiset reilu puolitoista vuotta masentunut, välillä enemmän, välillä vähemmän ja tuo kokemus auttoi asian suhteen paremmin kuin mikään aikaisemmin. Voi olla, että johtui harmalan luomasta seesteydestä, ettei edes masentavien/ahdistavien asioiden käsittely tuntunut pahalta, ne vaan hyväksyi sellaisina kuin ne ovat ja tutki ja käänteli niitä, kunnes ymmärsi mistä tunne pohjimmiltaan kumpuaa.
Osittain kaipasin huascalta apua masennuksessani ja sain mitä halusin, vaikken ehkä siinä muodossa mitä odotin :>

PEES AN LÖÖV <3

E: Tää olisi ehkä paremmin sopinut trippiraporttien puolelle ku tulikin tekstiä enemmän kuin aluksi ajattelin, joten jos joku mode katsoo paremmaksi siirtää sinne, niin siitä vaan :)
"People who don't think probably don't have brains; rather, they have grey fluff that's blown into their heads by mistake."
porter

Re: Ayahuasca & analogit

Post by porter »

Halu kokeilla tätä lientä olis suuri, mutta kunnioitus ainetta kohtaan on niin suuri etten tähän rupea ilman shamaanin taikka muuten vain todella todella kokeneen henkilön alaisuudessa!
Toivon mukaan tämä kokemus joskus tulee mahdolliseksi.
User avatar
Cannabist
Psykonautti
Posts: 86
Joined: Mon 25 Oct 2010, 04:13

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Cannabist »

porter wrote:Halu kokeilla tätä lientä olis suuri, mutta kunnioitus ainetta kohtaan on niin suuri etten tähän rupea ilman shamaanin taikka muuten vain todella todella kokeneen henkilön alaisuudessa!
Toivon mukaan tämä kokemus joskus tulee mahdolliseksi.
Sanoisin kyl et ihan rohkeesti vaan. Ei se oo yksin välttämättä yhtään sen huonompi kokemus, ku mitä se vois olla jonkun kokeneemman "alaisuudessa". Sitä voi keitellä vähän pienemmästä määrästä, niin ettei siitä tuu mitään ihan älyttömän intensiivistä tykitystä, vaan sellanen et oivallat ja käsittelet asioita samalla ku katot hassunkurisia piirrettyjä silmät kiinni. Sit ku hiukan tutustuu ni annosta voi aina nostaa jos siltä tuntuu.

Pienellä annoksella se on pahimmillaankin vaan sitä, et tulee pelottava visio, avaat silmät ja ohi meni.. Tai et tulee ahdistavia ajatuksia, mut jos on yleisesti suht kunnossa ni niistäkin selvii psyykkaamalla yli, ohjaamalla sitä hiukan. Parempi ois tietty kohdata ne tunteet ja ajatukset, mut jos se ei tunnu sillä hetkellä mielekkäältä ni se psyykkaaminen on ihan ok, niit voi sit käsitellä myöhemmin paremmin. Ja niin niit yleensä käsitteleekin.

Oma ensikosketus tuli yksin pienellä dosella ja se oli kyl erittäin miellyttävä ja mieleenpainuva kokemus, oivalluksia, rakkautta ja kaikki kehon liikkeet aiheutti ihan mieletöntä euforiaa kun kieriskelin sängyssä.

Luin tän ketjun just läpi ja monet tuntuis olevan sitä mieltä et joku 7-10g mimosaa ois hyvä ekalle kerralle, mut kuten FOOL toi ilmi ni se hiukan pienempi annos on usein parempi siinä mielessä et niitä asioita on sit helpompi käsitellä ja siten se potentiaali on sit helpommin hyödynnettävissä. Vaik ei se silti siis välttämättä helppoa ole, mut ainakin se on helpompaa sillon keskittyä, ku ei lähde se trippi ihan täysin lapasesta.
porter

Re: Ayahuasca & analogit

Post by porter »

On tullut kyllä testattua happoa ja sieniä todella isoilla annoksiia (800ug happo ja 6,5g tatit) ja olihan noi jo melko hullua tykitystä, mutta selvittiin melko hyvin paperein niin sanotusti.
Jotenka miksei huascaakin alkaisi pikku hiljaa miettimään, kuten sanottu aluks hiukan pienemmällä :) -> mietiskelymyssyyn.
User avatar
Kepardi
Psykonautti
Posts: 64
Joined: Sun 05 Nov 2006, 07:00

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Kepardi »

porter wrote:On tullut kyllä testattua happoa ja sieniä todella isoilla annoksiia (800ug happo ja 6,5g tatit) ja olihan noi jo melko hullua tykitystä, mutta selvittiin melko hyvin paperein niin sanotusti.
Jotenka miksei huascaakin alkaisi pikku hiljaa miettimään, kuten sanottu aluks hiukan pienemmällä :) -> mietiskelymyssyyn.
Mun ensimmäinen psykedeelikokemus ~6 vuotta sitten oli ayahuascan parissa. Teen keittäminen onnistui vähän liiankin hyvin ja oli sen luokan överit että jäi pysyviä henkisiä traumoja joista en ole vieläkään päässyt yli. Jotenkin meni pohja koko olemassa ololta ja oon kokenut elämän ihan vitun turhana sen jälkeen. Itsetuhoisuutta ja masennusta... Ihan tajuton eksistentiaalinen kriisi johon en ole saanut apua vaikka olen kuin paljon filosofiaa sun muuta lukenut sen jälkeen. Mä oon oikeesti varmaan terapian tarpeessa, tuo kokemus on saanut mut toivomaan kuolemaa suurimman osan ajasta nämä viimeiset 6 vuotta. Tai oikeastaan pitäisi sanoa että kuolema ei riitä toivoisin että voisin kokonaisvaltaisesti lakata olemasta ja kokemasta, en koe että fyysisen ruumiin tuhoutuminen riittää. Enimmillään lähes samanlaisia doseja happoa ja tatteja tullut syötyä tässä meanwhile, mut ei niitä voi edes verrata siihen huasca kokemukseen.

Ei ollut sitteriä tai shamaania, kaverin kanssa kahdestaan keiteltiin ja onnistui vähän liian hyvin keitokset ja annostuskin oli aivan liikaa, kaveri oksensi hyvissä ajoin mutta minä taistelin purgaa vastaan viimeiseen asti ja sain kaiken teen imeytymään, ikävä kyllä...

Kaikesta huolimatta, onnea matkaan :)
User avatar
Feya
OD
Posts: 1239
Joined: Sun 26 Sep 2010, 14:52
Location: Turku

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Feya »

porter wrote:On tullut kyllä testattua happoa ja sieniä todella isoilla annoksiia (800ug happo ja 6,5g tatit) ja olihan noi jo melko hullua tykitystä, mutta selvittiin melko hyvin paperein niin sanotusti.
Jotenka miksei huascaakin alkaisi pikku hiljaa miettimään, kuten sanottu aluks hiukan pienemmällä :) -> mietiskelymyssyyn.
Psykedeelien vertailu niiden "rankkuuden" perusteella on omasta mielestäni turhaa, varsinkin jos ainoastaan annoksien suuruksia pidetään niiden mittapylväinä - eri psykoaktiivien vaikutukset ovat kuitenkin aina niin erilaisia (ayahuascassa on muun muassa se fyysinen puoli erittäin vahvasti läsnä) ja nuo happo ja sienet tuottavat hyvin erilaisia kokemuksia kuin ayahusca (DMT olisi varmaan kaikkein lähimpänä, mutta silläkin on ihan oma "luonteensa").

Mutta suosittelen toki tutustumaan ayahuascaan. Kannattaa vain ryhtyä hommaan avoimin mielin. Vaikka kokemuksella on merkitystä, se voi kuitenkin aivan hyvin olla rankka kokemus niin täydelle aloittelijalle kuin vuosikymmenien kokemuksen omaavalle psykonautille.
User avatar
Ihmekös
Karvakuono
Posts: 25
Joined: Sat 21 Apr 2012, 16:26

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Ihmekös »

Ensimmäinen mimohuasca-kokemus takanapäin. Olihan melkosta... Hyväksyntää ja Rakkautta. Aaah, se oli jotain... paljon enemmän. Enemmän, kuin olin kuvitellutkaan! Saatoin kuvitella sen olevan pelottavampi ja synkempi, monien muiden kokijoiden tarinoista olin kai päätellyt. Mutta pelkkää ihanuutta ja euforiaa. Toki tuli alitajuisia pelkoja kohdattua, mutta ne EIVÄT PELOTTANEET mua ollenkaan, tuntui vaan luonnolliselta katsoa niitä silmästä silmään ja antaa jonkinlainen lopullinen hyväksyntä sille, että ne ovat osa mua. Mutta ettei niitä tarvi pelätä. Pahoja katseita kohtasin, pelottavia silmiä ja kasvoja. Mutta kun rohkeasti kohtasi ne ja tuijotti takaisin syvälle sisimpään, niin pelot hävisivät. Kasvot haalistuivat ja lopulta katosivat.

Euforian ja rakkauden tunteet olivat niin suuria, että en voinut muuta kuin itkeä. Tunteet tulivat ja menivät suoraan sisään ja ulos sellaisina, kuin ovatkaan. Se tuntui äärimmäisen helpottavalta, kokea sitä vapautumista. Kävin myös läpi omaa elämääni ja ymmärsin, että miten onnellinen lopulta olenkaan. Just nyt. Ei sitä aina osaa nähdä sellaisena. Koin myös lapsenomaista riemua ja estottomuutta, mielikuvituksen rajattomuutta, iloa ja hämmästystä kaiken suuruudesta.

Ehkä yllättynein olin ayahuascan lamauttavasta vaikutuksesta, ei paljon pystynyt toimimaan tai liikkumaan siitä ihanalta pehmeältä sammalmättäältä (oikeasti se oli keinotekoinen lampaantalja :)) muualle kuin pakollisille vessakiepeille. La purga tuli koettua, huh mikä kokemus! Mutta siitä se vasta lähtikin, kaiken alku.

Pidin kovasti, sain paljon ja vielä enemmän. Monipuolinen trippi, joka sisälsi maanläheistä psykedeliaa pienellä neonväristen maahisten lisällä, mutta myös ongelmanratkaisullinen puoli oli vahvasti esillä. Omien pelkojen ja vaikeiden asioiden kohtaamista ja niiden ymmärtämistä. Elämän perustuksien kasaamista palasista kokonaiseksi. Mielen sisäistä vuoristorataa ja tykitystä, joka vei syvälle mennessään. Kyllä, se oli rakkautta.
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8708
Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
Location: Manse <3

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Dexma »

Feya wrote: nuo happo ja sienet tuottavat hyvin erilaisia kokemuksia kuin ayahusca (DMT olisi varmaan kaikkein lähimpänä, mutta silläkin on ihan oma "luonteensa").
hmm. En tiiä.

Melkein sanoisin, että isoissa annoksissa sienet ovat jo lähellä ayahuasaa.. Niissä on kumminkin kaikissa dmteemäinen vaikutus. Perus dmteen kiskonnassa on vain se ero, että jos sitä poltetaan niin kokemus on tosi vähän rankka ehkä "fyysisellä" tasolla (toisaalta kyllä sekin tuntuu siellä, mut...), tai ainakin hyvin erilainen se ei tee pahoinvointia sen takia, että mahassa on joku ihme hapan neste. Ite sanoisin, että noi sienet ovat enemmän lähellä, siinä on se oraalinen annostus jonka takia vaikutukset nousee vähän samallalailla ja tykitys on sen mukaista. Melkein jos ottaa tyyliin 30 mg aco-dmteetä niin se on aika samanlaista menoa, kuin 20 geesii mimosa hostilssia ilman isoa määrää oksentamista.

Dmt itse kemikaalina, on hyvin erilainen kuin happo, 2c kemut tai muut tryptamiinit, mutta juurikin jos sieniä on syönyt niin väittäisin, että on tietämässä mitä tapahtuu. Ja veikkaan, että kukavain jolla ei hirveesti ole mielenterveydessä mustia aukkoja pystyy ayahuascasta tuleen aika samanlaisena "takaisin". (tästä lauseesta joku ihan saleen haluu alkaa pilkkuu kohta nussiin :D )

Ite oon ottanut huascaa kait aika monta kertaa. Monia monia kymmeniä kertoja, en ite oo esim pelkästä dmteen polttelusta ikinä saanut sillai hommaa jotenkin kiinni. Se on aina aika "lujaa" menoa, mutta jos olen halunnut vain sitä kokea niin oon ottanut jotain dpteetä. Melkein, kun liian lujaa mennään niin ihan sama sitten millä maataan lattiassa tyyliin. Huascassa on se fyysinen puoli enemmän läsnä, oksentelu, huonovointisuus, yleensäkkin läsnä oman kehonsa kanssa. Siitä saa ehkä jo sen takia enemmän ehkä jotkut jotain konkreettisia juttuja sinne tripeillä ja niistä ulos.

Itellä esim just huasca "putken" (noin kerran viikossa huascaa monilla annoksilla monta kuukautta) tuli aika paljon lähennettyä oman kehonsa kanssa terveys aspektilla. Halusin syödä rankkojen paastopäivien ja psykedeelifyysisen rasituksen takia hyvin ja palauttaa itteni. Oikeastaan nautinnollisin vaihe mun mielestä aina on huascan jälkeen se paaston lopettaminen. Enkä kyllä silloin vittuukaan välitä siitä mitä syön, yleensä tästä maksan pahoinvoinnilla, mutta juustoiset pizzat tulisine chileineen on HITON hyvää vain päivän kahden paaston ja kunnon oksentelun jälkeen.

Yksi ehottomasti syy kans minkä takia väittäisin, että porukat saa niin paljon huascasta itelleen elämää mullistavan kokemuksen on jo se, trippiin itse asennoituminen. Jos niitä muitakin deelejä lähestyis päivän paastoomisella, melkein rituaalinomaisilla meditaatioilla ym hipillä jutulla niin kyllä se set and setting siinä muuttuu. Sinällään on kyllä joskus varmaan tullut vedettyä hausca huascaa asenteella eipä ole mitään muuta vedettävää ja hiton nautinnollisia ja mieltä rauhoittavia musiikinkuuntelu reissuja nuo ovat olleet sen jälkeen. Toisaalta, paljon hauskempaa ois ollut harrastaa irstasta seksiä hapoissa jonkun kivan tytön kanssa....

Ehottomasti hehkutan edelleen huascaa monille, se fyysinen kokemus ja samalla kieroutunut euforia on erittäin omalaatuinen juttu muiden psykedeelien joukossa ja musta ehottomasti yksi siistein kokemus. Ite en vain saa siitä enään niin paljoo irti, oksentelu, velloo ja lujaa, visuaali täytteisestä maailmasta vaan tykkään puuhastella trippailun aikana jotain (tai no ois kyllä joskus hauska taas tutkailla niin kauniita visuaaleja...). En usko, että ayahuasca ois mitenkään sen flipauttavampi kuin muutkaan psykedeelit tai ehkä enemmän jopa voisin väittää, että moni muu psykedeeli on negatiivisella tavalla flipauttavampi. Kumminkin kokemus kestää pari tuntia pitkälti, että jos pienet harha äänet ei haittaa tai pelkää esim oksentamista niin aika jees siitä menee. Kaikki toi shamaani touhu sun muu on, enemmän sitä, kun muutetaan kait sitä set and settingiä paljon spesiaalimmaksi ja sen jälkeen, kyllä kokemus itessään tulee jo mieleenpainuvaksi.

Jos nykyään ite suhtautuisin trippailuun samanlaisella tavalla kuin muutama vuosi sitten, puhuisin ihan erilaisia juttuja, mutta nykyään, kun suhtaudun subun vetoon ja huascan kiskontaan aika samanlaisella tavalla (jopa jossain määrin pidän subun kiskontaa paljon henkisesti kehittävämpänä välillä kuin psykdeelien kiskontaa) niin mielipiteeni muuttuu tälläiseksi.

Silti. Mimosa hostiliksen ja syyrianängelmän siemenistä tehdyn nesteen väitän tehneen paljon muhun muutoksia, ja teki mun elämästä joskus paljon tasapainoisempaa ja paremman tuntuista. Aika pahasti noihin aikoihin flippasin joogaan, erilaisten siementen syöntiin, ihmisten auttamiseen ja aloin tekemään paskaa kokeellista musiikkia ja luulin, että teen jotain kehittävää... Masentunut en kyllä ollut ja koin elämäni olevan tosi hyvänlaatuista silloin, että ei se ehkä niin paha puolivuotta ollut.
User avatar
Happohuppu
Apteekki
Posts: 456
Joined: Mon 27 Nov 2006, 18:49
Location: Kuun pimeä puoli

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Happohuppu »

Joku sitten kuoli kesken tripin. Värmään päräyttävä kokemus. Uutisessa ei kuitenkaan kerrota varsinaista kuolinsyytä.

http://www.abc.net.au/news/2012-09-13/u ... at/4258378

Edit: Vähän lisää infoa...

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... treat.html
Looking for planet Gong...
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Aukikco »

Happohuppu wrote:Joku sitten kuoli kesken tripin.
Kiinnostavampaa on, että kyseistä seremoniaa "ylläpitänyt" tyyppi ("shamaani", omien sanojensa mukaan avaruusolioiden jälkeläinen ja suoraan alenevaa polvea Atlantiksen ja Lemurian asukkaista) piilotti ruumiin ja luonnollisesti valehteli poliisille asiasta.

Tosi päräyttävää varmaan joo. Myötätunnot asianosaisille.
User avatar
Happohuppu
Apteekki
Posts: 456
Joined: Mon 27 Nov 2006, 18:49
Location: Kuun pimeä puoli

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Happohuppu »

Aukikco wrote:
Happohuppu wrote:Joku sitten kuoli kesken tripin.
Kiinnostavampaa on, että kyseistä seremoniaa "ylläpitänyt" tyyppi ("shamaani", omien sanojensa mukaan avaruusolioiden jälkeläinen ja suoraan alenevaa polvea Atlantiksen ja Lemurian asukkaista) piilotti ruumiin ja luonnollisesti valehteli poliisille asiasta.
No jaa, ihan normaalia käytöstä psykedeeleillä aivonsa käräyttäneeltä hipiltä.
Looking for planet Gong...
User avatar
Aukikco
OD
Posts: 1492
Joined: Wed 29 Aug 2007, 01:42

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Aukikco »

Happohuppu wrote:No jaa, ihan normaalia käytöstä psykedeeleillä aivonsa käräyttäneeltä hipiltä.
Jaa kuolemantuottamus vai ruumiinjemmaus?
User avatar
Happohuppu
Apteekki
Posts: 456
Joined: Mon 27 Nov 2006, 18:49
Location: Kuun pimeä puoli

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Happohuppu »

Aukikco wrote:
Happohuppu wrote:No jaa, ihan normaalia käytöstä psykedeeleillä aivonsa käräyttäneeltä hipiltä.
Jaa kuolemantuottamus vai ruumiinjemmaus?
Kuolemantuottamus oli todennäköisesti vahinko, ruumiin piilottaminen ei.

Tiedä sitten mitkä tekijät johtivat vahinkoon, oliko se trippailijan oma moka vai shamaanin törttöilyä.
Looking for planet Gong...
hörhö
Psykonautti
Posts: 96
Joined: Sat 25 Jun 2011, 19:21
Location: Kuopion seutu

Re: Ayahuasca & analogit

Post by hörhö »

Tuli sitten harmalat myöhässä kerkesin pistää dmt erottumaan jo joten olisko kellään neuvoa saako freebase dmt:stä tehtyä ayahuascaa lisäämällä siihen sitruunahappoa?
Pitää olla välillä sekaisin jotta saisi ajatukset selkeäksi tai sitten olen enemmän sekaisin selvinpäin.
hörhö
Psykonautti
Posts: 96
Joined: Sat 25 Jun 2011, 19:21
Location: Kuopion seutu

Re: Ayahuasca & analogit

Post by hörhö »

Ulkomaan foorumeita selatessa löytyi että pitäisi toimia ihan freebasenakin vois ottaa jonkun 80-100mg ja siihen yhdistetty harmala litkut ja kokeilla miten futaa.
Pitää olla välillä sekaisin jotta saisi ajatukset selkeäksi tai sitten olen enemmän sekaisin selvinpäin.
veke
Psykonautti
Posts: 149
Joined: Sun 15 Jan 2006, 19:55
Location: lahti

Re: Ayahuasca & analogit

Post by veke »

Hz0 wrote:jos Ayahuasca on tosiaankin niin järisyttävä kokemus kuin ihmiset ovat antaneet ymmärtää
Voi olla, mutta voi myös olla ettei ole. Joidenkin kokemus on ollut mitäänsanomaton. Psykedeelikokemus voi pitää sisällään vähintäänkin kaikkia niitä tunteita, joita selvänäkin koetaan.


joo buustaa tunteita aik amaanista depressioo voimistettuna.. aika rankka setti mut se "koTIin" pääseminen tagasi on se juttu..pitää usko hyvään trippi meinikiin tukea
ne tunteet on periaattees samoja mitä normi tajunnantilassa mut voimakas aistihavaintojen uusi tuleminan määrittää sit lähtee...hyva trippi ykkös saaliina sen ku saa nii reast in piis hilja puhakka lempeesti antaa vastauksii turn it on on sanottu..lievä masennus jos on nii tripit voi olla millin rankempii setting pitää olla 50-50 jos on down nii kyldeelit voi kuntouttaa..
niin olenko valmis kohtaamaan alitajuntani syvimmät pelot ja patoutumat niinkuin ne ovat, levitettynä eteen loputtomalla filminauhalla ilman että pystyn tekemään asialle mitään, antautuneena mieleni sisäiseen terraarioon.
Onko muuta mahdollisuutta selvin päinkään? Toki voi koettaa paeta, mutta onko tarjolla pakoa joka ei aiheuta kärsimystä?

pelko se joskus nakittaa ei´siit oikein ota selvää mut dead sen pitää olla kai toi huasc a voi tehä ulottuvuuden mikä on laajempi maailman tila
uden tai älylli sen ymmärryksen ja rauhallisuudemut hinta on se et joudut kyl olla siit tietonen se hallitsee nii go with the wlof eikä sit FLIppaaMISTÄ kannata pelätä mut j00 alitajunta on kyl hieman positiivisel taval himmee ja mystinenki pelastus löytyy ku sen aika on
break on trough
the other side ali matkaan jos ei tulla takaSIN
U
ni on pelastus ja kotiasiat kyl löytyy, KAIKKI NE-½!!
...
User avatar
zero
Kameleontti
Posts: 652
Joined: Thu 22 Sep 2005, 11:57
Location: Lahti

Re: Ayahuasca & analogit

Post by zero »

aikoinaan mulla oli tätä mutta en uskaltanut ottaa niin myin pois. mutta nykysin, tota tuli postissa ja terapiamielessä olisi tarkoitus testata. viridistä ja harmalaa, low dosea ajattelin alkuun. mutta pari kysymystä, liittyen vaarallisuuteen, pystyykö esim. muutaman bissen juomaan ennen? entä miten hitaitten kanssa? tai bentsojen jos tuleekin överivittumainen matka, onko mahdollisia yhteishaittavaikutuksia?

kiitoksia etukäteen.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
frapathea

Re: Ayahuasca & analogit

Post by frapathea »

zero wrote:mutta pari kysymystä, liittyen vaarallisuuteen, pystyykö esim. muutaman bissen juomaan ennen? entä miten hitaitten kanssa? tai bentsojen jos tuleekin överivittumainen matka, onko mahdollisia yhteishaittavaikutuksia?
12 tuntia ennen huascaa ja jälkeen huascan älä missään nimessä ota ainakaan

• SSRI-lääkkeitä
• nukahtamislääkkeitä
• migreenilääkkeitä
• allergialääkkeitä
• yskänlääkkeitä
• kokaiinia
• amfetamiinia
• madmaa
• meskaliinia
• alkoholia
• (pseudo)efedriiniä

(Pidempi lista täällä: http://www.ayahuasca-info.com/faq/)

Eli suosittelisin jättämään niin alkoholin kuin ryynitkin pois kuvioista ainakin tuoksi 12 tunniksi, ja mikäli oot riippuvainen, niin varmistamaan ettei ainakaan mitään älyttömiä refloja iske, jos oot vuorokauden ilman.
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8708
Joined: Sat 01 Mar 2008, 19:42
Location: Manse <3

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Dexma »

zero wrote: low dosea ajattelin alkuun. mutta pari kysymystä, liittyen vaarallisuuteen, pystyykö esim. muutaman bissen juomaan ennen? entä miten hitaitten kanssa? tai bentsojen jos tuleekin överivittumainen matka, onko mahdollisia yhteishaittavaikutuksia?
Kyl noita bentsoja saa ottaa ja opiaateistakin kaikkia paitsi tramalia ja metadonii välttäisin. Ainiin ja lyricaa.

Pari bissee alkuun niin varmasti mahas on tuplasti sekasempi vain eli kandee jättää väliin. Ite oon joskus ahmaissut pari bissee tripin jälkeen, koska yleensä mua ei enään kiinnosta ton tripin jälkeen jatkaa mitään paastoa, niin kyl noi bisset aika pahasti pistää mahan sekasin. Enemmän nauttisin sit vain siitä selvästä olotilasta sen jälkeen. Mun mielestä pääajatuksena olis se, että pitäis niitä ruokapaastoja just noiden vatsavaivojen takia on mennyt välillä tosi kipeeksi jos ei ole pitänyt niitä. Ite ainakin ennen trippiä olisin tosi varovainen.

Mun mielestä ayahauska on hyvin erityislaatuinen psykedeeli, mut itse lisään aina tämän kohalle sen pitkän valmistumisen ja set and settingin. Pointti on siinä, että valmistuu siihen, että saan tästä jotain suurta irti niin silloin olen kokenut huascan kanssa suurimmat kokemukseni. Vaikka sit oon käyttänyt sitä viikottain tai vain kerran vuodessa, niin antamalla sille lisäarvoa se tuo sitä... Muuten tää deeli uppoutuu aika nopeasti muiden sekaan.

Pyhää oksentamista vain ja värikästä reissua toivottovasti vapisette. :D