Kirjoja

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
frapathea

Re: Kirjoja

Post by frapathea » Fri 12 Jul 2013, 00:52

^ Robert Anton Wilson on muutenkin ihan vitun ace ;) Kannattaa kokeilla myös Cosmic Trigger -trilogiaa. Ja The Historical Illuminatus Chronicles -trilogiaa, joskaan en oo ite vielä lukenut sitä loppuun, joten tuntuu vähän oudolta suositella, mutta... :) Luottamus tyypin tuotantoon on suuri!

Retiisi
Karvakuono

Post by Retiisi » Fri 12 Jul 2013, 01:07

frapathea wrote:^ Robert Anton Wilson on muutenkin ihan vitun ace ;) Kannattaa kokeilla myös Cosmic Trigger -trilogiaa. Ja The Historical Illuminatus Chronicles -trilogiaa, joskaan en oo ite vielä lukenut sitä loppuun, joten tuntuu vähän oudolta suositella, mutta... :) Luottamus tyypin tuotantoon on suuri!
Kyllä vain. Lähtisin suosittelemaan hänen kirjojaan lukemattakin, kun muutamia kirjojaan olen lukenut ja jäbästä oikeastaan yksinomaan kehuja kuullut. Välillä tuntuu, kun Wilsonia lukee, että älykkyys kasvaa ja paranoia vähenee niin että aivot sirisee. Luin Cosmic Triggerin ekan osan uudestaan parissa päivässä kun niin pirun koukuttava sekin :D mutta löytyiskö mistään toista ja kolmatta osaa kätevästi (ilmaseks) .pdf:nä tai .epubina? Oon etsiskellyt mutta ei ole näkynyt.

Praise Bob!

joo o.
...and all turned into nonsense...

frapathea

Post by frapathea » Fri 12 Jul 2013, 01:25

En osaa sanoa valitettavasti ilmaisista virtuaaliversioista, kun mulla on nuo hyllyssä fyysisinä kappaleina. Rawilsonfans.com ainakin jakoi joskus muistaakseni Prometheus Rising -pdf:ää ilmaiseksi, että sieltä varmaan lähtisin etsimään ensimmäisenä.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Mon 15 Jul 2013, 11:13

Nikki SIXX - Heroiinipäiväkirjat ( ensimmäinen kirja itseasiassa mitä luin)

Nisi - ( kesken , sekava eikä oikeen iske taidan jättää lukematta)

Ja nyt lainasin: Jukka Poika (kiinostaa sen jäbän mietteet ja muutenki ajatusmaailma) , slipknot / bändin elämänkerta tms... ja sit kurt cobainin elämänkerta. Noi Like:n kirjat on helppoa luettavaa näin aloittelijalle
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Rotsfas
Psykonautti

Post by Rotsfas » Sun 04 Aug 2013, 07:52

SadPanda wrote:Nikki SIXX - Heroiinipäiväkirjat ( ensimmäinen kirja itseasiassa mitä luin)
Tuo on kyl kannattava lukuelämys.
Seppo Lampela - Hullu klovni
Eli Stenkan kirjottama kirja, oikeen mielenkiintonen.

frapathea

Post by frapathea » Sun 04 Aug 2013, 08:36

Voi hyvä luoja että voikin ihminen taas kerran olla rakastunut runouteen. T.S. Eliotin Four Quartets pistää kyllä pään pyörälle. Ihan käsittämätöntä tekstiä.

Hitler
Apteekki

Post by Hitler » Tue 01 Oct 2013, 14:32

^Olin just TULOSSA kirjottaan jotta vittu mä rakastan kirjoja, oon alkanu lukeen taas ihanasti ihan nistinä. Runokirjat on edelleen tosin ihampaskaa ja homoo, joskin yhen vaan (Saul Williams: ,sanoi haulikko päälle) omistan sekä fyysisenä kopiona, että systeemissäin lilluvana kokemuksena. Ja se oli kyä inspiroivaa paskaa se.

Peter Watts: Sokeanäkö
Hyvin fiksu, hyvin viihdyttävä. Pelkät lainaukset lukujen alussa tekee tästä omaksumisen arvoisen läpän. Aika paljon kaikkee söpöö tieteellistä jargonia. Ihan uskottavasti kuvattu teknologista kehitystä, mut isommat ansiot on kirjalijan biologisessa pelisilmässä ja psykologiassa. Autismi on saavutettavissa kybertekniikalla, sosiopaatti on kehittyneempää rotua.

Teemu Keskisarja: Kyynelten kallio - Kertomuksia seksistä ja väkivallasta
Korpiuskottavaa ja rouheeta faktajuttua lähinnä 1600-1700-luvun suomalaisten asuttamasta periferiasta. Pitäis kai kirjottaa itekkin lehmiä nussivista paloviinajuopoista, tai vaikka ruveta semmoseks. Olenhan pyhä taantumuksen lähettiläs.

"Ristijärvellä kerrotaan vanha, hyvin vanha tarina, että Ristijärven Päsämässä on ennenvanhaan lehmä tehy niin ihmisen näköisen vasikan, että sitä ei ole iletty mitenkään [...] niinpä myös talon renki oli menny sitä katsomaan. Kun hän oli tullut vasikan luo oli se sanonut että inmiöö, isi tuli. Siitä oli renki ottanut niin itseensä, että oli menny metsään ja hirttäny itsensä".

Manu Larcenet: Blast - Pyhän diilerin ilmestys 2
Rumankaunis, samaistuttavan vieraannuttava vitun hyvä sarjakuvakirja. En oo lukenu tota ykköstä. Jos jollain on se, voin vaihtaa päittäin kerran käytettyyn omatuntoon.
pirun hyvä nuolla kuorena

Torg
Karvakuono

Post by Torg » Wed 20 Nov 2013, 20:01

frapathea wrote:^ Robert Anton Wilson on muutenkin ihan vitun ace ;) Kannattaa kokeilla myös Cosmic Trigger -trilogiaa. Ja The Historical Illuminatus Chronicles -trilogiaa, joskaan en oo ite vielä lukenut sitä loppuun, joten tuntuu vähän oudolta suositella, mutta... :) Luottamus tyypin tuotantoon on suuri!
Illuminatus-trilogiaa voi kyllä suositella, vaikka ei oiskaan lukenut! On melkoisen päräyttävä teos, eikä sen lukemise jälkeen ole mikään ennallaan pään sisällä. Pariin otteeseen oon nuo järkäleet lukenut, ja melkoisen hämmennyksiin on ainaki minut saanut.
Kannattaapi vaan jatkaa sen lukemista!

Torg
Karvakuono

Post by Torg » Wed 20 Nov 2013, 20:07

Arto Melleri: Kummitusjutun ilmakehä "lastuja"). Teoksessa hän käy läpi elämäänsä lyhyin tuokiokuvin lastuja vuolemalla.

Torg
Karvakuono

Post by Torg » Wed 20 Nov 2013, 20:16

[quote="narcocorrido"]Itse en kauheasti lue fantasiaa, osittain siksi, että pelaan tietokoneella ja konsoleilla niin paljon, etenkin roolipelejä, että saan sieltä aika pitkälti sen fantasia/scifi fixin.
Toki jokusen verran tullut luettua, pakolliset tolkienit jne. Nyt oon tilaamassa Andrzej Sapkowski;n "the last wish" kirjan, kun tykkään witcher peli-sarjasta paljon ja pelit lehdessä ovat suositelleet lukemaan.

On kyllä kiinnostusta lukea enempi jotain tosi häröä scifiä/fantasiaa, tyyliin "the outer limits" / "twilight zone" tyylimäistä kauhu-scifiä jne.

Aleister Crowleyn kirjoja on ollut tarkoitus myös hankkia, vaikka en niistä tiedä kuin pinta puolisesti sisällöstä, mutta sen verran kiinnostava tyyppi että pakkohan se on jo pelkästään sen takia.

Ns. klassikoista suosittelen Nikos Kazantzakiksen "Kerro minulle Zorbas" lukemista. Vahvasti elämänmakuinen, "arkinen" teos, joka todella laittaa miettimää, että mikäs siinä olemassaolossa täällä on lopulta tärkeää.

Rotsfas
Psykonautti

Post by Rotsfas » Fri 07 Feb 2014, 02:04

Juha Vuorinen - Kakkonen
Täs kirjas saa nauraa kunnolla !
scifin ystäville J-P Mäkelä - Karsta
Hyvää suomalaista scifiä
Sit kans muu Vuorisen tuotanto, Nokimusta seikkailu, Vaselinin veljekset, Kaksipäisen vekaran varjossa yms.
Nää tullu viime aikoina lueskeltuu (tai siis kuunneltuu celian-äänikirjoilt 8) )

Personaes
OD

Post by Personaes » Thu 13 Mar 2014, 10:06

Nyt on menossa Stephen Hawkingsin "Ajan lyhyt historia".

Siinä on muuten uskomaton kaveri, miettikää minkälaista olis elää suurinosa elämästään lähes täysin halvaantuneena, sitten miettikää että siinä tilassa tekisitte samanlaiset saavutukset mitä Hawkings on tehnyt.

Kyllä se on niin että on kahdenlaisia ihmisiä, tavallisia ihmisiä(työläismuurahaisia) ja epätavallisia(neroja).
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

frapathea

Post by frapathea » Thu 13 Mar 2014, 13:41

Personaes wrote: Siinä on muuten uskomaton kaveri, miettikää minkälaista olis elää suurinosa elämästään lähes täysin halvaantuneena, sitten miettikää että siinä tilassa tekisitte samanlaiset saavutukset mitä Hawkings on tehnyt.
Tää on kyllä niin vitun alentuva paska-asenne. Selvästi Hawkings ei oo tehnyt mitään mitä halvaantuneena ei kykenis tekemään. Ihmisiä halvaantuneetkin on, ainoastaan halvaantuneita sellaisia. Tää oli aika mielenkiintoinen artikkeli aihetta sivuten.

Aiheesta: luen tällä hetkellä läksyjä sekä ohjelmointi- ja meditaatioaiheisia opuksia. Ei oo sillai kauheesti taas jaksanu kiinnostaa lukeminen, paitsi elämän suhteen käytännönläheinen faktakirjallisuus.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 21 Jun 2014, 11:01

"UFO;s-Generals, pilots and goverment officials go on the record"

Siinä toinen kirja jota suosittelen lukemaan.

En usko että voi olla olemassa rationaalista ihmistä joka tuon kirjan luettuaan ei vähintään, jos ei nyt ala ihan täysin aiheeseen uskomaan, niin ainakin toteaa että aiheesta pitäisi tehdä iso ja vakava tutkimus kerrankin.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

psycoma
Lepakko

Post by psycoma » Thu 17 Jul 2014, 13:00

Haruki Murakami, Hard boiled wonderland and the end of the world.

A narrative particle accelerator that zooms between Wild Turkey Whiskey and Bob Dylan, unicorn skulls and voracious librarians, John Coltrane and Lord Jim. Science fiction, detective story and post-modern manifesto all rolled into one rip-roaring novel, Hard-boiled Wonderland and the End of the World is the tour de force that expanded Haruki Murakami's international following. Tracking one man's descent into the Kafkaesque underworld of contemporary Tokyo, Murakami unites East and West, tragedy and farce, compassion and detachment, slang and philosophy. 'His fantasies, with their easy reference to western pulp fiction and music, retain a beauty of the mind' Guardian 'A remarkable writer...he captures the common ache of the contemporary heart and head' Jay McInerney 'Combines a witty sci-fi pastiche and a dream-like Utopian fantasy in two separate narratives which alternate in an interweave of precognition and deja-vu' Richard Lloyd Parry, Independent 'Here is abundant imagination at play' Sunday Times

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Thu 07 Aug 2014, 18:52

negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

Musta8
Lepakko

Post by Musta8 » Sun 17 Aug 2014, 13:14

Ite oon joskus pentuna lukenu viimeeksi kirjoja ja sillonkin vain pakon eestä oon lukenu kirjoja. (pakolliset kokeisiin lukemiset)

Korvaushoitoni kun alko. Olen alkanut kirjastossa käymään ja olen alkanut "harjoitella" taas tätä lukemisen jaloa taitoa ja perkele nyt on sanottava että tää on aika nastaa hommaa!
Pitääpi paremmalla ajalla lukea tää topicki läpi jos vaikka löytäs jotain kirjoja mistä itekin kiinnostuu! (Mitä aivan takuuvarmasti löytyy!)
Hi..!

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sun 17 Aug 2014, 16:12

kameleontin varjo oli aika hyvä dekkari.

löysin sen vaa joskus maasta ja poimin mukaan. päivänä eräänä ku olin liian ryytyny keskittyäkseni mihinkää, kelasin et "no luetaan vähän tämmöst kirjaa. vähän, täst alust, en lue todellakaan koko kirjaa pitkään aikaan, intresseissä kaikkee muuta"--->yks istunto, luin kolmasosan ja loput vielä 30 tunnin sisään siitä. Jonku 300-400 sivua. Hypnoottinen.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Hitler
Apteekki

Post by Hitler » Thu 28 Aug 2014, 22:19

Nauranut päiviä tätä, ensin sitä että nauroin tätä vuosia sitten päiviä ehkä viikkoja
sit sitä että nauroin

Löysin kultaisen nuoruuteni klassikon uudestaan, sitä tässä hykertelen vain. Veljeni kävi tulostamassa tämän kirjastossa, hänellä oli tapana pitää teosta mukanaan.

Paska taikurissa minua jaksaa yhä tänäkin päivänä viehättää ja korkkiruuvina kiehtoa sekä vainohulluuden rajojen tuolle syvälle puolen eksyvän Akun paranoia, kuoleman pelko, jota hän käsittelee muun muassa surmaamalla veljenpoikien lemmikit. ’toisaalta taas poikien vilpitön usko heroiinireflojen tappavaan voimaan. Utopia heidän heitä henkisesti litistävän setänsä nitistämisestä. Verisukulaisten harhat ovat sukua toisilleen, toiveine pelkoineen.

Sarjakuvassa käsitellään myös yleistä perheen keskeistä vihaa suoran huumorin keinoin. Ansiokasta. Etenkin sivut neljä ja viisi. Oudon saumattomasti raiskataan kuvat.

http://www.angelfire.com/ab7/dreampoint83/aapt01.htm

Paska taikuri 2/8 Piirtänyt ja käsikirjoittanut Carl Barks

(sivu 4 ja sivun 5 kuva jossa Aku puhuu Iineksen kanssa puhelimessa, silinterihattu päässän, näyttäen kuvassa hieman Roopelta 8/8)

Hei sinä. Oletko dubannut tuon Paska taikurin. Voin tarjota ensi maanantaina huumeita sinulle.

”HUUMORIN KUKKA EI LAKAISTU KOSKAAN”
- Carl Barks

xeemelio
Karvakuono

Post by xeemelio » Fri 29 Aug 2014, 18:47

Philip K. Dick - VALIS

suosittelen kovasti. Osittain tai ehkä jopa kokonaan todenmukainen kertomus Dickille sattuneista "yliluonnollisista" tapahtumista. Herran tuotannossa muitakin hyviä esim. "Flow my tears, the policeman said", "The divine invasion" ja "Martian time-slip".

Psyyke
Tuppisuu

Post by Psyyke » Wed 24 Sep 2014, 17:09

xeemelio wrote:Philip K. Dick - VALIS

suosittelen kovasti. Osittain tai ehkä jopa kokonaan todenmukainen kertomus Dickille sattuneista "yliluonnollisista" tapahtumista. Herran tuotannossa muitakin hyviä esim. "Flow my tears, the policeman said", "The divine invasion" ja "Martian time-slip".
Kuinka sattukaan, että viimeisin postaus tähän ketjuun on just se kirja mitä ite oon lukemassa tällä hetkellä.

Vaikka olen Blade Runnerit ja Scanner Darklyt leffoina kattonut niin jostain syystä herran kirjoihin en ollut päässyt vielä syventymään kertaakaan tätä ennen. En tiedä, kuinka poikkeuksellinen tää Valis on noin verrattuna Dickin muuhun tuotantoon, mutta se on mielenkiintoinen. En ole vielä älyttömän pitkällä, mutta sen verran voin sanoa, että kirjassa esitetty ajatus "maailmankaikkeudesta informaationa" oli mulle sinänsä aika kova kolaus, koska olin itse pyöritellyt päässäni ihan samanlaista konseptia. Nyt sit tietysti kiinnostaa mitä Dickillä on lopulta sanottavanaan tästä aiheesta.

Joku täällä mainitsi olevansa runouden kova ystävä?

T.S. Eliot - Collected Poems löytyy hyllystä, vieläpä tollanen divarista ostettu keltainen ja kaikinpuolin elämää nähnyt editio, joka lisää runoille hienon aistillisen elementin, kun voi haistella niitä vanhoja sivuja. Oma lempparini ei kuitenkaan ole se legendaarinen Waste Land vaan Hollow Men, jossa on mm. ikuisesti päähäni jäänyt säkeistö:

This is the way the world ends
Not with a bang, but a whimper

T.S. Eliot menee mulla jotenkin tähän 'ihanan vaikeeta'-runoilijoiden jaksoon, joidenka runot tuntuu äärimmäisen voimallisilta jopa silloin, kun ei oikein ymmärrä heti mistä siinä puhuttiin. Se kuitenkin antaa niille musta sellaista uudelleenlukuarvoa, koska musta runojen ei ole tarkoituskaan välttämättä aina aueta heti ensilukemalta. Eikä välttämättä edes toisella tai kolmannella. Pitää jäädä kutkutusta. Ja siinä Eliot onnistuu usein hyvin. On myös olemassa sellainen 'ärsyttävän vaikeeta' jotka ei tunnu miltään, eikä niitä siksi jaksa lähteä aukomaankaan.

Yksi uusi lempparini runouden saralla on kuitenkin Dylan Thomas, (jonka etunimen mukaan kuulemma itse pyhä Bob Dylan on ottanut taiteilijanimensä dyndyndyndyy!) jolta on suomennettu ainakin sellainen kokoelma kuin Rakkaus on viimeinen valo jota puhutaan. Tää on sit toinen jonka tekstit on täynnä voimaa. Nää tittelit on englanniks melkein kuin jotain post-rock albumien nimiä "Rage, rage against the dying of the light" tai "And Death Shall Have No Dominion" tai "Do not go gentle into that good night". Itse luin tuon suomennoksen ja olin kyllä siitäkin kovin vakuuttunut. Ehkä suomen kieli vähän tasapainotti tätä ylimalkaista eeppisyyttä, joka tuntuu huokuvan englannin kielestä.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish on its ability to climb a tree, it will live its whole life believing it is stupid."
- Albert Einstein

frapathea

Post by frapathea » Wed 24 Sep 2014, 18:37

Psyyke wrote: T.S. Eliot menee mulla jotenkin tähän 'ihanan vaikeeta'-runoilijoiden jaksoon, joidenka runot tuntuu äärimmäisen voimallisilta jopa silloin, kun ei oikein ymmärrä heti mistä siinä puhuttiin. Se kuitenkin antaa niille musta sellaista uudelleenlukuarvoa, koska musta runojen ei ole tarkoituskaan välttämättä aina aueta heti ensilukemalta. Eikä välttämättä edes toisella tai kolmannella. Pitää jäädä kutkutusta. Ja siinä Eliot onnistuu usein hyvin. On myös olemassa sellainen 'ärsyttävän vaikeeta' jotka ei tunnu miltään, eikä niitä siksi jaksa lähteä aukomaankaan.
Eliot kyllä vie runouden ihan toiselle tasolle, siinä missä moni hyvä runoilija herättää sellaisen "oih, olisinpa itse tajunnut sanailla noin" -fiiliksen niin Eliot herättää ennemmin sellasta hurmioitunutta häkeltyneisyyttä, että miten kukaan edes pystyy kirjoittamaan sellaista. Huh. Sattuu sydämeen kun edes ajattelee.

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Mon 06 Oct 2014, 23:39

En tiiä oonks jo Crimethincin Work kirjaa tääl viel hehkuttanut.

http://cloudfront.crimethinc.com/pdfs/W ... hi-res.pdf

Kapitalismi ei oo kivaa.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 07 Oct 2014, 12:21

Haluatko Diktaattoriksi - Andre De Guillaume ( http://www.goodreads.com/book/show/5092 ... _the_World )

Mä tykkään lyhyistä kirjoista. Niissä on asiaa yhdessä sivussa yhtä paljon kuin monessa tuhatsivuisessa on koko kirjassa.

Musta on kiva ajatella, että kirjoittaja on mies joka oikeasti yritti vallankaappausta ja melkein onnistui siinä jopa pienellä saarella Intian Valtamerellä. Sitten kaverilla kävi vähän paska säkä tämän kanssa. Se kuinka lapsekkkaasti mies kirjoittaa kansalaisten lahtaamisesta ja siitä, että on vallankahvassa saa munkin viimeisen inhimillisyyden rippeen muuttumaan teitä kohtaan epäinhimilliseksi ja itseäni kohtaan täydelliseksi.

Tämä kirja antaa todella huonon, mutta samalla riittävän hyvän syyn ampua kaikki jotka on minun mielestäni perseestä. Koska. No mun mielestä vois vain AMPUA KAIKKI VITTU SAATANA.

Oikeastihan tää on ihan kieliposkella tehty kirja niinkuin tuo kyseinen vallankaappaus yritys. Silti tää on tosi siisti kirja. Tätä kirjaa lukiessa tulee jotenkin annettua anteeksi poliittinen selkäänpuukotus, diktaattorien epäinhimillinen leikki ja "mietittyä sitä, kuinka minä pääsen valtaan ja mitä sitten teen?"

"Ajoimme pääministerin virka-asunnolle jossa minun oli määrä antaa viimeinen armonisku. Tunsin asutoa lähestyessämme, kuinka sydämeni paloi ylpeydestä. Olin vain muutaman minuutin päässä vallasta - vain muutaman minuutti ja olisin pelastanut maan sen demokraattisesta hulluudesta. Mietin jo tulevia ukaasejani ja toimenpiteitäni. Kyse ei ollut pelkästä halvasta vallasta. Kyse oli verotuksen alentamisesta kautta linjan ja valtion kaikkien tulojen käyttämisestä presidentin autoihin, veneisiin, lentokoneisiin ja virka-asuntoihin"
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Hitler
Apteekki

Post by Hitler » Wed 29 Oct 2014, 01:12

Johanna Sinisalon Auringon oli aikas hyvä. Chili on laiton douppi ja tää muija testaa laadun dippaamalla chilii pimppiin. Kävin hakeen jo lisää Sinisaloo, mulla on hyvät värinät tästä. 5/8

Muutenki lukenu muijia nyt. Maria Jotunin Huojuva Talo melkeen putkeen, hehheh miten hauska kirja joo täytyy myöntää, en lue kyä ikinä enään. Näin ton pää-ämmän yhtenä enkelimäisenä ystävänä, katson sitten siinä miten sen elämä mätänee pystyyn. 3/8

Sitten paskalla oon lukenut Markku Eskelinen: Nonstop Trilogian muiden osien synoptinen marginaali en tiedä Eskelisen muista jutuista mitään, mut epäilen ettei mitään trilogiaa oo.
Tässä on sopivasti erillään pikkutekstinpätkiä
esim tänään aamujöötillä luin ja mietin tätä koko sivun täyttävää juttua:

"Yleisön saavuttua suljettiin ovet ja ikkunat. Näyttämölle laskettiin häkki, johon oli sijoitettu kolme vesikauhuista minkkiä. Häkkien ovien ilmoitettiin aukeavan automaattisesti 15 minuutin kuluttua. Videokamerat tallensivat katsojien reaktiot. Hiukan sekavien vaiheiden jälkeen minkit survottiin kuoliaaksi häkkien pohjalle."

6/8

pippuri
Tuppisuu

Post by pippuri » Fri 28 Nov 2014, 14:32

Itselleni teinivuosina iski todella kovaan Holden Caulfieldin tarinat J.D. Salingerin Sieppari Ruispellossa kirjassa. Jollakin tavalla ne ajatukset vain tuntui olevan samalla taajuudella omien ajatusten kanssa ja tuntui jollakin tavalla todella opettavalta opukselta. Vaikuttipa se niin vahvasti, että oma kirjoitustyylikin oli seuraavan vuoden enemmän tai vähemmän puhekielistä hesanmurretta, niinkuin Pentti Saarikosken käännöksessä. Falskia. :D

Albert Camusin Sivullinen oli myös mielenkiintoinen opus. Sekin tuli kahlattua lukiovuosina silloisen filosofian opettajan suosituksesta. Sanotaanko, että 2/3 kirjasta oli aika vaikeasti samaistuttavaa, mutta lopussa koko merkitys jotenkin avautui. Todella hyvä kirja. Lukisinko kuitenkaan uudestaan? Tuskin.

Vähemmän filosofisista opuksista olen tykännyt erityisesti Dan Brownin, Ilkka Remeksen ja Conn Igguldenin kirjoista. Helppolukuisia ja mukaansatempaavia.

Fantasian puolelta sitten tällä hetkellä viimeisin Tulen ja Jään laulu -kirja syynissä ja tietysti se legendaarisin Taru Sormusten Herrasta on tullut luettua useampaan otteeseen.

Harry Potter kirjasarjan parissa tuli puolestaan kasvettua lähes samaan tahtiin, joten sillekkin erikoispaikka löytyy ajatuksista. :love:
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving.

Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius » Sat 13 Dec 2014, 12:58

Rotsfas wrote:
SadPanda wrote:Nikki SIXX - Heroiinipäiväkirjat ( ensimmäinen kirja itseasiassa mitä luin)
Tuo on kyl kannattava lukuelämys.
Seppo Lampela - Hullu klovni
Eli Stenkan kirjottama kirja, oikeen mielenkiintonen.
ite eilen alotin ton nikki sixx - heroiinipäiväkirjat opuksen ja aika vitun kova opus!!!monet valitti et se on vitun ahistava ja synkkä mt mun mielestä toi on just kova opus!(meen takas mun komeroon lukee>) :P :P (kirjan lukeneet hiffaa??)
-=€ukataforia eis pathoS=-

doof
Kameleontti

Post by doof » Wed 14 Jan 2015, 15:32

Mitäs hyviä historiallisia romaaneja porukka tietää, vai tietääkö ollenkaa?
Lukenu vasta Tulen ja jään laulut (no, onko se historiaa? ja on siinä fantasiaaki) ja Bernard Cornwell nimiseltä kirjailijalta Azincourt (1400-luku englanti-ranska sota) ja nyt alottanu samalta kirjailijalta The saxon stories kirjasarjan, joka ainakin näin aluksi kertoo viikingeistä.
Täytyy olla på finska vaikka englantikin taittuu jotenki..

Vähän vituttaa kun on katsonu Taru sormusten herrasta leffat ja jälkeenpäi tajunnu että ois ollu kiva lukea ne :doh:

Pristine
Psykonautti

Post by Pristine » Mon 16 Feb 2015, 06:33

doof wrote:Vähän vituttaa kun on katsonu Taru sormusten herrasta leffat ja jälkeenpäi tajunnu että ois ollu kiva lukea ne :doh:
Suosittelen ne siltikin lukemaan jos yhtään kiinnostaa. Pari kertaa kirjan lukeneena ja leffat tuhat kertaa nähneenä ei voi muuta sanooku hattuu nostaa.
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea

lordshiva
Karvakuono

Post by lordshiva » Fri 06 Mar 2015, 20:55

doof wrote:Mitäs hyviä historiallisia romaaneja porukka tietää, vai tietääkö ollenkaa?
Dumas'n Monte-Criston Kreivi on tiukka!