Videopelit

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
Personaes
OD

Re: Videopelit

Post by Personaes » Fri 24 Jul 2015, 10:10

Onko kukaan pelannut "Dead Space 3:sta"? Kakkosen pelasin tossa läpi ja tykkäsin kovasti. Onko se kolmonen samanlainen mutta parempi?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Shitface
Lepakko

Post by Shitface » Wed 19 Aug 2015, 03:55

Opiaate wrote:Mä pelailin sen tossa alkukeväästä läpi. Oli mahtava peli! Tosiaan ihan perkeleen kuumottava. Pelin ekoina tunteina mun ahdistustasot oli ihan taivaissa, huhhuh. :D Mut loistava tekele kyllä, grafiikat, äänimaailma ja leffoille uskolliset ympäristöt (mm.tietokoneet ja näytöt yms.)
Jeh! Itsehän meinasin olla kuset housussa jo ihan pelin alussa kun kuumottelin vaan kokoajan, et koska se Xenomorph hyökkää jostain nurkan takaa ja aiheuttaa paskahalvauksen :D Musta on hienoa, miten tossa se örkki on ihan ylivoimanen ja sellanen, ettei sille oikein minkään mahda kun mokoma vastaan tulee toisin ku esimerkiks siinä vuonna 2010 julkastussa Aliens vs. Predatorissa, missä Alieneita räiskitään hengiltä vaivatta. Onpahan uskollisempi leffoille!

BioShock Infinite täytynee myös hommata näppeihin as soon as possible. Oon sitä kaverin luona hiljattain testannu ja voih, miten oonkaan ihastunut sen miljööseen <3
"Ei tää rikollisenkaan elämä saatana mitään ruusuilla tanssimista ole!"

getto
Apteekki

Post by getto » Wed 02 Sep 2015, 12:15

Teen musaa tähän

https://www.youtube.com/watch?v=KNtzMXp7gs8

Tsekatkaa luulen että tykkäätte.
<frapa> mulle on jääny joku sellanen käsitys takaraivoon et tää tyyppi haluu manata musta saatanan ulos tai jotain

zero
Kameleontti

Post by zero » Fri 30 Oct 2015, 23:25

onks jengillä heittää hyviä ammuskelupeliehdotuksia, sanotaan viimesen 7 vuoden ajalta? muita pelejä kone täynnä mutta ammuskeluja fiilannu aina eniten niin ne pelaakin ensimmäisenä.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Tue 10 Nov 2015, 15:48

World of Warships on toiminut lähiaikoina, samalta firmalta kun World of Tanks, mutta ajellaan IHAN VITUN ISOILLA sotalaivoilla. Taktiikka ja tiimityöskentely suuressa osassa ja erilaisia laivoja on riittämiin + tulee koko ajan lisää. :up:
Saatana elää ja voi hyvin.

RisThor
Psykonautti

Post by RisThor » Thu 24 Dec 2015, 13:57

Arma 2: modi nimeltä Dayz. Vauhti + tämä on kyllä semmonen combo että huhhuh.
Hauskaa jännitellä pusikoissa, tappaa porukkaa kaverin kanssa, kun on vähän maistanut ja focus on kympissä. :D

Vois. Heti huomenna. Tai tänään.
Jos joku tuota pelailee niin YVtä tulemaan.
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.

Personaes
OD

Post by Personaes » Thu 31 Dec 2015, 18:34

Just insalloimassa fallout nelosta. Ekaa kertaa menee uusivuosi ihan rauhallisesti pelaillen ja elokuvia katsellen...
-Edgar Allan Poe

ExtraTerrestrial
Psykonautti

Post by ExtraTerrestrial » Sat 02 Jan 2016, 05:05

Steamin kellossa 11 tuntia Cities Skylinesiä, josta valtaosa on kerääntynyt tämän valveillaolon aikana. Fallout 4 kuumottaisi, mutta pitäisi koneen rautaa hieman päivittää sitä ennen. Prosessori on onneksi riittävä, ainakin ylikellotettuna. Näytönohjain vaan on vanhentunutta mallia.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 16 Jan 2016, 22:21

Kyllä tää fallout 4 on kova peli. Nyt vaan oon pulassa seuraavien talenttien kanssa, että mitä valitsen. Tarvis enempi löytää noita high powered ammuksia että voi käyttää parhaita aseita joista loppuu patit nopeesti.
:cry:
-Edgar Allan Poe

zero
Kameleontti

Post by zero » Sun 17 Jan 2016, 11:17

Personaes wrote:Kyllä tää fallout 4 on kova peli. Nyt vaan oon pulassa seuraavien talenttien kanssa, että mitä valitsen. Tarvis enempi löytää noita high powered ammuksia että voi käyttää parhaita aseita joista loppuu patit nopeesti.
:cry:
odotin skidist pidempää tosta. eilen vetäsin läpi ja oli vaan reilut 50h pelattuna. muutenkin snadi pettymys oli tuo. mutta, dlc:itä venatessa.

yabssor

Post by yabssor » Sun 06 Mar 2016, 19:08

Hearts of Iron- ja Europa Universalis -sarjat. Tuollainen pieni mikromanagerointinäpräys on juuri sitä mistä minä nautin. HoI-hommissa se pause-nappula on ihana, kun alkaa tilanne mennä liian kuumaksi niin jonkun vartin pähkäilee päässään seuraavia siirtoja, maastonmuotoja, säätä ja ties mitä, sitten taas mennään.

HoI2:n kanssa olen kerrankin käyttänyt viikon kuluessa sen sata tuntia, todella koukuttava peli. Ei varmasti kaikille toimi, mutta meikäläisen ylivilkkaille ja silti systemaattisesti toimiville aivoille se on parasta mahdollista viihdettä. Yksinhän sitä on lähinnä tullut pelailtua, mutta verkkohommatkin ovat varsin mielenkiintoisia. Välillä saa hyviä porukoita kasaan ja viihtyisästi kuluu taas iso siivu elämästä näyttöä tuijotellen.

Ihanaa nuhjaamista.

Image

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 06 Mar 2016, 21:24

Ylläoleva peli maailman parhaita Civilization kanssa.

Hoi3 ei oikein iskenyt. Liikaa sälää oli mun mielestä.

Victoria on kans yksi lemppareistani mitä tulee hakattua....
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

yabssor

Post by yabssor » Sun 06 Mar 2016, 22:16

Dexma wrote:Ylläoleva peli maailman parhaita Civilization kanssa.

HoI3 oli kyllä hyvä, mun mieleen todellakin kaikesta tilkkeestä huolimatta, mutta jotenkin toi kakkonen vie aina voiton ja sitä päätyy paukuttamaan. Civit toimivat myös meikälle todella hyvin, loistavaa ajantappoviihdettä. Victoriaa olen vain pintapuolisesti testaillut, mutta pitää ottaa tässä työn alla jos sitä taas innostuisi pelailemaan. Oikean elämän kanssa ollut vähän kiireitä tässä niin unohtuvat nämä jalot harrasteet tyystin.

zero
Kameleontti

Post by zero » Sat 19 Mar 2016, 16:06

mitäs fps-pelejä jengi täällä hakkaa? onko suositella mitään? itsehän aloitin tommosen ku the saboteur, gta-tyylinen avoin maailma ja sijoittuu natsisaksan aikaan. ihan kova. suosittelen!

edit: mikä ettei muitaki pelejä voi suositella. :)

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Sat 19 Mar 2016, 17:36

Borderlandsit on tosi jees jos diggaa tollasesta sarjakuvamaailmasta ja FPS/RPG genren sekoituksesta. Kakkonen itsellä työn alla, kun sai Steamista GOTY-editionin jollain parilla eurolla, yllättävän viihdyttävä! :cheers:

Microgram
Tuppisuu

Post by Microgram » Tue 22 Mar 2016, 03:42

Tällä hetkellä tulee hakattua lähinnä Skyrimia ja Fallout 4 on harkintalistalla.
Entiteetti eräänlainen.

viherpiiper
Karvakuono

Post by viherpiiper » Wed 30 Mar 2016, 14:13

Aika vähän tulee nykyään pelailtua videopelejä. Super Nintendo-, PlayStation-, PlayStation 2, Wii- ja Wii U -pelikonsolit, sekä niille joitain pelejä olen omistanut elämäni aikana. Myös 8-bittisen Nintendon pelejä on tullut pelailtua semipaljon, varsinkin emulaattorilla. Joitain PC-pelejä ja kiekko.tk:ta tuli kans pelattua joskus.

Donkey Kong -pelisarja on edelleen mun kaikkien aikojen suosikki.

Kuluneen vuoden aikana oon välillä pelannut PC:llä ja iPhonella Hearthstonea. On kyllä hyvä peli. :)

EDIT: Lisäyksiä ja korjauksia.
“I was more addicted to self destruction than to the drugs themselves ... something very romantic about it.”

– Gerard Way

RisThor
Psykonautti

Post by RisThor » Sat 02 Apr 2016, 03:01

zero wrote:mitäs fps-pelejä jengi täällä hakkaa? onko suositella mitään? itsehän aloitin tommosen ku the saboteur, gta-tyylinen avoin maailma ja sijoittuu natsisaksan aikaan. ihan kova. suosittelen!

edit: mikä ettei muitaki pelejä voi suositella. :)
CS:GO ollut kovassa jyynäyksessä täällä päin, mutta sen pelin nyt tietääkin kaikki. :D

H1z1, SUPERHOT, Splinter cell: blacklist, conviction, dayz. Kaikki ei ole FPS, mutta toimii pirun hyvin!

Tuli tuossa yks päivä vedettyä vauhtia ja hakattua molemmat uusimmat hitmanit läpi. Toimii. :D
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Fri 06 May 2016, 03:40

zero wrote:edit: mikä ettei muitaki pelejä voi suositella. :)
Tällä hetkellä Battlefield 4 on ainut fps mitä jaksaa pelata, sain juuri UMP-9 engineerille.
Battlefield 2 on myös erittäin kova peli, eka bäfä mistä jäin koukkuun näihin ja siitä asti pelannut kaikkia bäfiä, jopa Hardlinen beta-versiota pääsin koittamaan, mutta se nyt on toinen juttu :D viihdyttävä sekin joka tapauksessa, koska omaperäisyys.

Jos tieteisfiktio-elementit peleissä ei ole este niin suosittelen Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, hintakin kerennyt tippumaan 39.00 € näköjään. Yksinpeliä pelattu noin 270 tunnin edestä, mutta tarinan suoritettua pelaaminen keskeytyi muutamia side-opseja lukuunottamatta, joita on vieläkin suorittamatta parisen kymmentä ja pelaan silloin tällöin niitä kun avaan konsolin, ennen kentälle siirtymistä suurin osa ajasta kuluu aseiden muokkaamiseen jos on kunnon kuoseissa.

MGSV: The Phantom Pain sisältää myös moninpelin, Metal Gear Online, josta pidän eniten koko pelissä tällä hetkellä. Nettipelinä äärimmäisen viihdyttävä TPS, (Third-Person Shooter) jossa luodaan hahmotyyppi kolmesta eri hahmoluokasta.

Ainut persekipua aiheuttava asia tuossa MGSV:ssä on tuo Konamin rahanlypsy "MBcoin"-konsepti, joilla pystyy ostamaan Onlineen kosmeettisia ominaisuuksia ja yksinpelissä voi nopeuttaa erillaisia toimintoja, mutta MBcoinit eivät estä tai vaikeuta pelaamista millään tavalla, vaan MBcoineilla pystyy nopeuttamaan yksinpelin edistymistä. Voi niillä ostaa uusia Etätukikohtia ja ominaisuuksia niihin, mutta en kaivaudu siihen aiheeseen nyt. Eli MBcoins = turhaa paskaa IMHO, mutta jos satut tarvitsemaan niitä jostain syystä niin niitä saa ilmaisesi sillon tällöin.

Meinasin avautua yleisestä videopeleihin liittyvästä rahanlypsystä, mutta kun kävin tarkistamassa hintoja (PS3 storessa) BF4-lisäosille niin yllätyksekseni huomasin, että Battlefield 4™Dragon's Teeth on tarjolla ilmaiseksi 10. toukokuuta asti, mutta avaudun asiasta kuitenkin hieman nyt.

Varoitus. Jos luette; lukekaa varauksella alhaalla oleva teksti. Suosittelen kuitenkin ohittamaan.

/Aloitus, Battlefield 4™Dragon's Teeth oli 1/5 maksullisesta lisäosasta BF neloseen, jotka maksavat (nyt Dragon's Teeth lukuunottamatta) 14€ kappale.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa Battlefield 4™ Pemiumin, joka sisältää kaikki lisäosat ja pääset 2 viikkoa aikaisemmin käsiksi kaikkiin ja kaikkeen uuteen julkaistavaan materiaaliin, eksklusiivisia vaihtoehtoja muokata kosmeettista paskaa, jos server on täynnä ja siihen on jono niin pääset ohittamaan sen ja jotain muuta turhaa.
Eli jos ei lasketa jonojen ohittamista ja muita etuoikeuksia mitä kuuluu Premiumiin niin käytännössä Battlefield 4™ Pemium on vain puolet koko Battlefield 4™ kokemuksesta. Minun pitäisi maksaa vielä 49,95€, jotta omistaisin kirjaimellisesti koko pelin sisältöineen, josta olen jo uutena maksanut noin 60€ (todellisuudessa tämän sain vähän halvemmalla, mutta se ei ole pointti tässä).

Lyhyesti siis, jos menin 2013 AD kauppaan ja poimin Battlefield 4™ hintaan 59,95€. Palaan asuntooni, laitan pelin koneeseen ja huomaan, että maksullisissa lisäosissa on melkein saman verran sisältöä kuin tuoreessa Battlefield 4™-kopiossani, jonka olen juuri ostanut kaupasta ja kuitin tiputtanut ryynipäissäni tiskin viereen.
Tiedän, että jauhan käytännössä turhasta, mutta näin ajattelemalla minun olisi tuolloin pitänyt maksaa 109,9€, jotta olisin voinut kokea Battlefield 4™-pelin täydessä kokonaisuudessaan. /Loppu

Edit: Battlefield 4 ja Battlefield: Hardline omistajat ja pelaajat huomio!
Tuo BF4-ja BF:HL lisäosien tuleva maksuttomuus on joku kamppanja Battlefield 5:sta odotellessa.
Pelaajalehti: Nappaa Battlefield-lisäsisältöä maksutta Battlefield 5:n häämöttävän julkistuksen kunniaksi
battlefield.com: Road To Battlefield

Edit #2: Uusi Battlefield peli on tulossa lokakuussa, ei sinäänsä yllätys eikä mikään kun petyin jo BFneloseen, mutta tässä on lyhyt traileri uudesta pelistä sarjassa, Battlefield 1. Perustuu ensimmäiseen maailmansotaan. Olen ehdottomasti kiinnostunut.
In the land of the blind, one-eyed man is the king

Downfallen
Psykonautti

Post by Downfallen » Fri 20 May 2016, 02:14

kukaan vielä päässyt sisään Dark Souls 3:n? mielipiteitä?

dark souls 2 itsellä vielä kesken mutta lystiä on sen parissa ollut.
Ever seen fire in zero gravity?

Opiaate
Apteekki

Post by Opiaate » Fri 27 May 2016, 19:19

Downfallen wrote:kukaan vielä päässyt sisään Dark Souls 3:n? mielipiteitä?

dark souls 2 itsellä vielä kesken mutta lystiä on sen parissa ollut.
Itellä DS3 seuraavaksi hankinnassa. Ensin pitää kohdata loput Yharnamin pimeyksistä ja takoa kaikenmaailman mörköä turpaan Bloodbornessa.

Oon kyllä kyseisestä pelistä digannut ihan helvetisti. Joskus niin hermoja raastavaa toimintaa, mut hauskinta (pahinta) on se että kuolemista ja virheistä ei voi syyttää kuin itseään. :mrgreen:

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Wed 01 Jun 2016, 10:13

Overwatchia tässä tykitellyt julkaisun jälkeen kaiken vapaa-ajan. Jos pitää Team Fortressista, melko varmasti pitää Overwatchistakin. :up:

Shitface
Lepakko

Post by Shitface » Sat 18 Jun 2016, 16:45

Halo: Reach ja Halo 4 on uusimmat pelituttavuuteni, joita on tullu lähipäivinä ystävän luona hänen kanssaan yhdessä räiskittyä. Itse oon tottunu pleikka kolmoseen mut eipä boksillakaan oo yhtään hullumpi pelata näemmä! Hyvä pelattavuus noissa imo ja miljöö on mielenkiintoinen juonta unohtamatta. Reachin suhteen täytyy tosin anta iso miinus pelin lyhyydestä, tuntu et oli vasta päässy kunnolla pelaamisen makuun kun olikin jo läpi koko paska.

Kitty
Karvakuono

Post by Kitty » Wed 10 Aug 2016, 20:51

Ennen pelailin Path of Exilee fanaattisen uskollisesti 10 h päivä, pikkuhiljaa loppu innostus ja kokeilin vähän kaikkea, esim Fallout 3 ja New Vegas oli tosi hyviä, yks lemppareit on myös Terraria mutta oon saavuttanut siinä lähes kaiken. Sitten innostuin kokeile muuan muuassa Darksidersia, Portaalii, Half livee, Kingdoms of Amalur oli kans se juttu hetken. Mulla on joku 100 peliä Steamis ja ainut mikä vois kiinnostaa on Dungeon Defenders johon tarvii useemman ihmisen.

Olisiko heittää mitään suosituksia ?

arska
Tuppisuu

Post by arska » Sat 13 Aug 2016, 21:40

Kitty wrote:Ennen pelailin Path of Exilee fanaattisen uskollisesti 10 h päivä, pikkuhiljaa loppu innostus ja kokeilin vähän kaikkea, esim Fallout 3 ja New Vegas oli tosi hyviä, yks lemppareit on myös Terraria mutta oon saavuttanut siinä lähes kaiken. Sitten innostuin kokeile muuan muuassa Darksidersia, Portaalii, Half livee, Kingdoms of Amalur oli kans se juttu hetken. Mulla on joku 100 peliä Steamis ja ainut mikä vois kiinnostaa on Dungeon Defenders johon tarvii useemman ihmisen.

Olisiko heittää mitään suosituksia ?
Path Of Exilen tyylisistä voisin suositella Grim Dawnia, ei keskity niin paljon online-pelaamiseen kuin POE ja on skill-systeemeiltään vähän simppelimpi. Starbound sit taas on vähän ku Terraria mutta siinä on yhden maailman sijaan useita planeettoja tutkittavana.

Kimurantti
Psykonautti

Post by Kimurantti » Sun 14 Aug 2016, 02:40

yabssor wrote:
Dexma wrote:Ylläoleva peli maailman parhaita Civilization kanssa.

HoI3 oli kyllä hyvä, mun mieleen todellakin kaikesta tilkkeestä huolimatta, mutta jotenkin toi kakkonen vie aina voiton ja sitä päätyy paukuttamaan. Civit toimivat myös meikälle todella hyvin, loistavaa ajantappoviihdettä. Victoriaa olen vain pintapuolisesti testaillut, mutta pitää ottaa tässä työn alla jos sitä taas innostuisi pelailemaan. Oikean elämän kanssa ollut vähän kiireitä tässä niin unohtuvat nämä jalot harrasteet tyystin.
Nämä on kyllä kaikki ihan parhautta. EU3 viimeisin mitä tullut pelattua, pitkään aikaan tosin en ole oikein jaksanut innostua mistään peleistä, kun jotenkin jännetuppitulehduskin vaivaa, pirullista. Wanhoista hyvistä pitää mainita Settlers 2 ja Ufo - Enemy Unknown ja muut vastaavat mitä tuli joskus pelailtua. Myös vanhan koulukunnan seikkailupelit on ihan parhautta. Uudemmista Firewatch oli aika hyvä, jotain vastaavia jos joku osais suositella mitä vois kavereidenkin kanssa pelailla iltapuhteena niin pistäkääpä suositellen.
The music was new
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.

Hessutico
Psykonautti

Post by Hessutico » Fri 19 Aug 2016, 03:36

Deus Ex Mankind Divided, Dishonored 2 ja Civilization VI lähestyvät, kaikki mulla ennakkotilattuina vaikka yleensä harvoin pelejä ennakkotilaankin. Toivottavasti tulee olemaan kovia!

Laitoin juuri asentumaan Batman Arkham Knightin, sain pelin (+ kaikki DLC't) halvalla niin miksipäs ei. Arkham Asylum ja Arkham City olivat molemmat aivan loistavia pelejä, todella positiivisia yllätyksiä
Broken body, broken mind, makes a merry cocktail.

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Thu 08 Sep 2016, 10:21

Deus Exit vissiin ihan hyviä pelejä, ainakin Human Revolution asti mitä olen kuullut, jos tuosta tulee joku collection-boxi niin pitää pelata joskus läpi.

Täl hetkel menossa MGS maratooni kronologisessa järjestyksessä, viime viikolla meni Snake Eater(MGS3) loppuun, eilen Peace Walker, noin tunti sitten Ground Zeroes ja nyt kodeiinin alaisena lähtee MGSV:TPP alusta asti, helvetti kun ei ole mitään "new game" vaihtoehtoa tässä vaan pitää poistaa vanha pelitiedosto (konsoli), jotta voi aloittaa pelaamaan ns. puhtaalta pöydältä, vuosi 2016 ja ei voi uutta tallennusta tehdä vanhan lisäksi :cry:

Kokeilin jo MG1 (se eka MG peli MSX-konsolille, tuli HD-collectionin mukana) ja MG2: Solid Snake, mutta hermoni ja kärsivällisyys ei kestänyt MG1, koska unohdin yhden panttivangin pelastaa jostain ja olisi pitänyt backtrackata turhan pitkään, jotta olisin voinut edetä pelissä. MG2 taas Running Manin jälkeen jotenkin loppui innostus, mutta katotaan The Phantom Pain jälkeen jos jaksan uudestaan sitä koittaa. Mut niiden jälkeen MGS (1998) :love:

Pelaaks tääl jäbät Final Fantasy-pelejä tai löytyykö ihan faneja? Pelailin tuossa kasia vähän aikaa sitten, kun pidin seiskasta niin paljon kun vähän aikaa sitten pelasin läpi. Kysyn siis: Onko Final Fantasy IX ns. "hyvä" tai pelaamisen arvoinen jos ton tyylisistä peleistä tykkää? Kiitos ja kummarrus jo etukäteen
In the land of the blind, one-eyed man is the king

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 08 Sep 2016, 17:01

Vanhoja final fantasy-pelejä fanitan. Kasi ja kutonen on lemppareita ja seiskakin oli ladattuna pleikalle mut se meni sit samalla ku toosan myin vecka. Vuoden sisään ois tarkotus ehkä pelata toi kutonen läpi kun viimeks kusi talletus puolessa välissä tarinaa. Mut silti ❤

IX todellakin pelattavan arvonen. Huikee tarina. (Muista pölliä jokaiselta bossilta.)
Life = The Trip

Shitface
Lepakko

Post by Shitface » Thu 08 Sep 2016, 21:10

Pitäs varmaan itekin ottaa noi Metal Gear Solidit testiin joskus kun niin paljon kuullu hyvää niistä. Muutenkin vaikuttaa mielenkiintoselta peliltä. Ite ku pelaa yleensä semmosia "haka ja tapa kaikki mitä vastaan tulee"-pelejä nii vois tehdä ihan hyvvää tommone hiiviskelyvaihtelu.

Final Fantasyja ei oo tullu ku kokeiltua niitäkin, niissä tuntuu olevan niin paljon sisältöä ettei meinaa oikein kärsivällisyys riittää kaikkien juttujen opetteluun. Pitäs varmaan paneutuu niihinki joskus vähä enemmän ajan kanssa ja mutsiki pelaa Final Fantasy XIV:tä ihan vitusti ni vois sit yhessä hakkailla menemään :mrgreen: