Videopelit

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
Näätiäinen
Lepakko

Re: Videopelit

Post by Näätiäinen » Mon 06 Apr 2015, 21:40

Personaes wrote:Näin unta tossa loman aikana wowin pelaamisesta. Taidampa, kunhan muutto on suoritettu kesän alusta, niin alkaa taas wowittamaan. Se raidaus on kyllä aika hiton hauskaa puuhaa.

Muutenkin kunhan saan mun uber-pelikeskuksen kasattua, niin alan enempi pelaan moninpelejä netissä, sen sijaan että jyystäisin yksinpelejä.

Pitää vielä hehkutaa tota Dead Spacesia. Mahtavaa tunnelmallista kauhua. Ihqua laittaa laaserit laulamaan kun lauma nekroja puskee päälle.
Minäkin astuin tossa jokunen päivä sitten ensimmäistä kertaa pimeälle puolle ja tein wowiin hahmon. On kyl pakko perua kaikki pahat puheeni wowista.
"Taktisesti narkaten ja huoraten kohti maailmanloppua."
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 08 Apr 2015, 12:34

Kohta on dead space 2 menty läpi.

Suositelkaapas mulle seuraavaa peliä minkä pelaan läpi?`

Viimeksi pelannut Bio Shock infinityn, nyt dead space 2:en, mikä seuraavaksi?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Personaes
OD

Post by Personaes » Thu 09 Apr 2015, 09:27

No voi vittu, oon viimeisessä chapterissä tuossa dead spacessa ja nyt tuli vastaan sellainen vitun ärsyttävä necromorfi jota ei voi tappaa. Vaikka silpoo siltä kaikki raajat helvettiin niin se parantaa itse itsensä.
Nyt pitää vaan juosta sit karkuun tota ja silpoa se aina palasiksi kun se on liian lähellä...

Inhoon tällästä. Saa nähdä jaksanko edes pelata tätä läpi, kun vitun rasittavaa juosta karkuun koko ajan jotain kuolematonta necromorfia joka vielä juoksee kovaa...
-Edgar Allan Poe

Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen » Thu 09 Apr 2015, 12:11

Personaes wrote:
Suositelkaapas mulle seuraavaa peliä minkä pelaan läpi?`
GTA San Andreas

Personaes
OD

Post by Personaes » Thu 09 Apr 2015, 16:30

Oon pelannut sen jo.

Nyt laitoin tilaukseen xboxille Gears of wars:judgementin ja tietsikalle south park stick of truthin...
-Edgar Allan Poe

Huiko
LD50

Post by Huiko » Thu 09 Apr 2015, 16:51

MetalGearSolid - Ground Zero (Joku esipeli vitoselle)
Far Cry 3 & 4
Wolfenstein - New World Order

Kaikki nuo pelit mahdollistaa monipuolisen neutralisoinnin. (Kuka nyt ei haluaisi rentoutua teurastamalla virtuaalivastustajia?)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen » Thu 09 Apr 2015, 21:11

Onhan Nazi scumien tappaminen aina kivaa.

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 10 Apr 2015, 10:22

Näätiäinen wrote:Onhan Nazi scumien tappaminen aina kivaa.
Pitäisi vaihtelun vuoksi tulla semmoinen hipin tappo peli. Siinä päähahmo on sellainen kaksi metrinen steroidi-nazi jolla tapetaan hippejä. Päävastus on John Lennonin ja Yoko Onon siiamilainen super-hippi.

En malta odottaa ensi kuuhun, sillon tulee Witcher 3.

Oon muuten ajatellut hankkia super-nintendon jostain ja sillä pelata kaikkia niitä vanhoja hyviä pelejä. Siinä savuttelis jointtia samalla kun kulkis nostalgia-kadulla.
-Edgar Allan Poe

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Fri 10 Apr 2015, 11:12

Ei nyt pelkkää hippien tappamista, mutta kohta ois ilmeisesti tulossa tää Hatred.

https://www.youtube.com/watch?v=NcIsEcZQrLc

Jos Postalien meininki on aikanaan miellyttänyt niin varmasti toimii, itse vielä mietin saako tolkuttomasta murhaamisesta enää mitään irti. :D
Saatana elää ja voi hyvin.

Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen » Fri 10 Apr 2015, 11:32

Hippejä ois kyl kiva smäshätä välillä. Hippenstain - New world stoner
https://www.youtube.com/watch?v=qepFDjrITcE

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Fri 10 Apr 2015, 14:02

Personaes wrote:Suositelkaapas mulle seuraavaa peliä minkä pelaan läpi?`

Viimeksi pelannut Bio Shock infinityn, nyt dead space 2:en, mikä seuraavaksi?
Suosittelen sinulle Metal Gear Solid-sarjaa, tästä saatat tykätä. Ite fanitan ainakin. Kallio oli näköjään jo kerennyt suosittelemaan Ground Zeroesia, + pisteitä sinne päin :)

Pelin tarinaan ja teemaan kuuluu salaliittomaiset maailmanhallitukset, nanoteknologia, massojen aivopesu, digitaalisen informaation manipulointi, sotatalous ja Bond-tyyliset yhden miehen soluttautumis-tehtävät, joissa varusteiden hankinta tapahtuu paikan päällä (yhtä - kahta pistoolia lukuunottamatta).

Sarja on käytännössä täynnä myös elokuvamaisia pahiksia, joista jokaiset ovat erillaisiaan omilla ideologioillaan, motiiveillaan ja moraaleillaan varustettuja. Sarja kertoo myös, että absoluuttista hyvää tai pahaa ei välttämättä ole olemassa. Tästä kertoisin enemmänkin jos olisi muistissa paremmin sarjan tapahtumat.

Sarjan aijempiin peleihin voi olla vaikea mennä sisään jos ei omista nostalgiakiikareita (tai rautaisia hermoja) tai ehkä niitä ei edes tarvitsekkaan.

Juuri MGS: Ground Zeroesin muutaman kerran tarinatehtävän pelanneena en voi muuta kuin suositella, vaikka GZ tarinatehtävä oli lyhyt niin se on alkusoitto tulevalle Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
The Phantom Pain perustuu (sarjan aikajanassa) vuoteen 1984.

TL;DR: Jos sarja kiinnostaa niin tää ois aika kova [Wikipedia]Metal Gear Solid - Legacy Collection sisältää kaikki mikä on tarpeellista IMO. Ite ajattelin ostaa kun saan ens kuussa taas päivärahat. Vittu oon paska kirjoittamaan
In the land of the blind, one-eyed man is the king

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Fri 10 Apr 2015, 14:16

<3 <3 <3

Minä pelaan just MGS: Ground zeroa. :love:
Haha! Siitä on aikaa kun viimeksi on pelannut x-boxilla MGS:ää, meni hetki ennen kuin tajus miten homma toimii. :D
Oon kans semmoinen kun jännittää liikaa pelis nii alan panikoimaa ja huutamaan. Nostalgista panikointia. <3

MGS 1 & 2 on tullut pelattua läpi, kolmosta pelasin jonkin verran. Pitäisi saada sekin pelattua, jos saan jostain lainattua sen. ;__;
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 11 Apr 2015, 10:56

Okei, point taken, täytyy pelailla metal gearia. Oon kerran testannut yhtä niistä, joskus varmaan 10v sitten, en vaan enää muista mikä se oli.

Mistä MGS;sta suosittelisitte mun aloittaa?
-Edgar Allan Poe

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Sat 11 Apr 2015, 11:20

Personaes wrote:Okei, point taken, täytyy pelailla metal gearia. Oon kerran testannut yhtä niistä, joskus varmaan 10v sitten, en vaan enää muista mikä se oli.

Ykkönen on vitun jees, aikajärjestyksessä Snake Eater taitaa olla ennen muita.

Eilen alkoi Diablossa uus seasoni ja pistin Crusaderin tulille, hardcorena eli siis jos hahmo kuolee niin joutuu alottamaan alusta - sopivan kuumottavaa :twisted:

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 11 Apr 2015, 11:26

Patterson wrote:
Personaes wrote:Okei, point taken, täytyy pelailla metal gearia. Oon kerran testannut yhtä niistä, joskus varmaan 10v sitten, en vaan enää muista mikä se oli.

Ykkönen on vitun jees, aikajärjestyksessä Snake Eater taitaa olla ennen muita.
No en mää ihan noin kaukaa jaksa aloittaa.

Joku sellainen joka toimii joko Xbox360 tai PC:llä, suht moderni pitää olla siis että grafiikat on riittävän hyvät.
Eilen alkoi Diablossa uus seasoni ja pistin Crusaderin tulille, hardcorena eli siis jos hahmo kuolee niin joutuu alottamaan alusta - sopivan kuumottavaa :twiste
Itekkin pelaillut diabloa aika paljon. En kyllä hardcorella uskaltaisi, aika uskomaton vitutus iskee sitkun oot muutaman kymmenen tuntia siihen hahmoon kuluttanut peliaikaa ja sit kuolet...
-Edgar Allan Poe

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Sat 11 Apr 2015, 11:28

Pitää vaan ottaa vähän iisimmin :mrgreen:

Season ykkösessä olin Euroopan listoilla 100 parhaan joukossa ja se oli softcorena vähän liian helppoa, kakkosessa en pelannut ollenkaan ja nyt koklaan tota HC:ta. Saa nähdä millon tulee kuolema. :)

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 11 Apr 2015, 11:29

Kerros enemmän noista seasoneista?

Ite oon vaan grindannut niitä loppupään kenttiä kamojen toivossa.
-Edgar Allan Poe

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Sat 11 Apr 2015, 11:34

Eli aina kun season alkaa, niin aloitetaan uudet hahmot ja sit kisaillaan listoilla että kuka saa parhaat suoritukset eli tasot / ajat greater rifteissä. Seasoneissa on kans kamoja mitkä tippuu vaan sen aikana, tietysti sit kun päättyy niin ne tulee ihan koko pooliin saataville. Periaatteessa siis kisa vaan siitä kuka jaksaa pelata eniten sen kauden aikana, huomasin kyllä että ihan hyvin tuolla pärjää vaikka ei pelaiskaan koko ajan, jos osaa pelata ja optimoida hahmoaan.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 11 Apr 2015, 11:40

Tuo metal gear solid 5, phantom pain vaikuttaa siistiltä. Saako sitä xbox360 tai PC:lle? Mulla kun ei ole vielä Xbox onea tai pleikkari 4:sta...
-Edgar Allan Poe

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Sat 11 Apr 2015, 20:11

Personaes wrote:Tuo metal gear solid 5, phantom pain vaikuttaa siistiltä. Saako sitä xbox360 tai PC:lle? Mulla kun ei ole vielä Xbox onea tai pleikkari 4:sta...
PC:lle julkaisupäivämääräksi annettu 15. syyskuuta ja konsoleille (myös 360) 1. syyskuuta.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sun 12 Apr 2015, 11:39

Kuinkas monella täällä on jo xbox one tai pleikkari 4? Ite oon kahden vaiheilla että kumman sitä ostaisi...

Varmaan pitää xboxiin taipua, kun tässä leirissä oon ollut jo siitä ekasta boxista lähtien.

Mitäs hyviä pelisarjoja sitä on jotka saa vaan pleikkariin?
-Edgar Allan Poe

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Sun 12 Apr 2015, 16:33

Osta PC ja rupee ylimieliseks konsoleita kohtaan.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

Personaes
OD

Post by Personaes » Mon 13 Apr 2015, 08:39

sxoxyvg wrote:Osta PC ja rupee ylimieliseks konsoleita kohtaan.
Mulla on PC, oikein peli-pc, pyörii kaikki uusimmat pelit parhailla graffoilla niin smoothisti että siinä jää konsolit kakkoseksi. Mutta on välillä kiva makoilla sohvalla ja pelailla sieltä.
-Edgar Allan Poe

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 15 Apr 2015, 11:35

Hitto näin unta kaikkein aikojen parhaasta pelistä. Oon nähnyt aijemminkin unta tosi hyvistä peleistä, joita ei olla vaan tehty. Oli hirveetä herätä ja tajuta että en voikkaan mennä pelaamaan, kun tollasta peliä ei ole.

Hitto tekis mieli kyllä installoida tuo world of warcraft ja grindata mun vanhat hahmot 100 levelille. Mutta en viiti, vie niin paljon aikaa....
-Edgar Allan Poe

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Wed 15 Apr 2015, 15:09

Personaes wrote:Hitto näin unta kaikkein aikojen parhaasta pelistä. Oon nähnyt aijemminkin unta tosi hyvistä peleistä, joita ei olla vaan tehty. Oli hirveetä herätä ja tajuta että en voikkaan mennä pelaamaan, kun tollasta peliä ei ole.
Mä oon joskus nähnyt samantapaista myös.
Mushru wrote:Nostalgista panikointia. <3
Jeah, MGS1 kun pelasin pentuna aikoinaan niin flippasin ihan vitusti siinä hississä missä oli 4 jäbää näkymättömyyspuvut päällä. Hyvä kohta edelleen.
Mushru wrote:MGS 1 & 2 on tullut pelattua läpi, kolmosta pelasin jonkin verran. Pitäisi saada sekin pelattua, jos saan jostain lainattua sen. ;__;
MGS1 oli the shit. Kun MGS2 julkaistiin, tunsin itteni vedätetyksi kun Solid Snaken tilaan pelasin jollain moppitukkarunkkarilla, joka myöhemmin osoittautui ihan siistiksi jäbäksi loppujen lopuksi, osaan arvostaa nykyään enemmän 2:sta. MGS3 on myös ihan hyvä.
MGS4 oli kokonaisuudessaan tyydyttävä lopetus Solid-saagalle vaikka pelattavuutta olisin toivonut hieman enemmänkin, koska se oli kuitenkin paras ennen Ground Zeroesii.

Vaikka Ground Zeroessia sanotaan 30€ demoksi niin oli se hintansa arvoinen, pääsi kokeilemaan FoxEngine-pelimoottoria ja pelattavaa tossa on ollut enemmän kuin jostain stereotyyppisestä ns. massatuotanto videopelistä, joka pölyttyy jo toista vuotta alelaarissa ilman sielua tai hajonaisena kokonaisuutena ehjän levyn sisällä.
MGS:GZ yleinen tunnelma teki 180-asteen käännöksen tuosta viimeisimmästä(PW), missä vähän väliä lauottiin vitsiä, heitettiin läppää, aurinko paistoi ja quetzalit lauloi. Sitten isketään GZ koneeseen niin olin yleisesti asiakastyytyväinen ostettuun tuotteeseen.
Oli se ihan hyvä kuitenkin ja aika niiku pommin varma ostos.

Personaes
OD

Post by Personaes » Thu 16 Apr 2015, 11:10

Tuo metal gear solid phantom pain näyttää kyllä pirun hyvältä peliltä. Harmi vaan että mulla ei ole xbox onea tai pleikkari 4:sta että voisin sen jo hankkia. Vasta vuoden lopussa on tarjolla tietsikalle ja xbox 360:lle...
:(

Edit. Eikun eihän sitä ole vielä julkaistu millekkään...? Kaikille alustoille ensi syksynä samaan aikaan? Pakko hankinta, näyttää niin maukkaalta.

Mites tuo Metal gear solid ground zeroes, onko hyvä?
-Edgar Allan Poe

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Fri 17 Apr 2015, 02:20

Personaes wrote:Mites tuo Metal gear solid ground zeroes, onko hyvä?
On, niin kauan kun sisältöä riittää. Päätehtävän pystyy pelaamaan hetkessä läpi, mutta on siinä muutama sivutehtävä vielä lisäksi. Ite tykkään jäädä toistaa noita ja koittaa hankkia kaikki achievementit (ts. trophyt).
66% cleared tällä hetkellä GZ, liian raastava se missä pitää helikopterista räiskii tainnutuspistoolilla ei pysty.

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 22 Apr 2015, 10:47

Voi perskuleen perskule. Oon southparkissa siinä avaruus alus kentässä, mutta viimeisiä vihuja kohdatessa loppui health potionit kesken. Nyt pitäisi sitten ottaa tallennus ennen tätä kohtaa ja ostaa lisää pottuja säästöön ja pelata kaikki uudestaan. Ei helvetti.

Taidan mennä pelaan vaihtelun vuoksi gears of warsia... --->
-Edgar Allan Poe

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Wed 22 Apr 2015, 14:16

Tuli poistettua GTA viitonen Steamista ja pakko kyllä sanoa, että erittäin onnistunut peli vaikken ole tarinassa vielä kovinkaan pitkällä. Läppäristä lähtee sen verta irti että on viihdyttävän näköinen ja vielä koko online-ominaisuudetkin testaamatta. Peliä peliä... :D

xeemelio
Karvakuono

Post by xeemelio » Sat 25 Apr 2015, 14:38

Personaes wrote:Kuinkas monella täällä on jo xbox one tai pleikkari 4? Ite oon kahden vaiheilla että kumman sitä ostaisi...

Varmaan pitää xboxiin taipua, kun tässä leirissä oon ollut jo siitä ekasta boxista lähtien.

Mitäs hyviä pelisarjoja sitä on jotka saa vaan pleikkariin?
Itse vaihdoin nelosesta XOneen ja olen tyytyväinen vaihdokseen. Xbllä on nuo sosiaaliset ominaisuudet ja käyttöjärjestelmä paljon mukavempi käyttää, tosin taas sitten joissain peleissä suorituskyky on huonompi. Yksinoikeuspelit eivät nykyään ole enää niin merkittävä asia alustan valinnassa, esim. Final Fantasy ja Metal Gear Solid -sarjat ovat nykyään multiplattareita.

Pleikalla on hypetettyjä yksinoikeuspelejä mm. Uncharted, No Man's Sky(myös PC) ja jo julkaistuista mainittakoon Last of Us ja Bloodborne.

Boxilla taas sitten Halot, Forzat, suomalainen Quantum Break ja öö mitä vielä. "ajastettu" yksinoikeus Rise of the Tomb Raider ja ja ja... Ori and the Blind Forest on loistava tasohyppelypeli.