LSD (Lysergihapon dietyyliamidi)

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
mimi
Karvakuono

Re: LSD (Lysergihapon dietyyliamidi)

Post by mimi » Mon 25 Nov 2013, 20:51

Dexma wrote:Itellä trippailu menee enemmän sit jo heti sellaiseen kuosauksen puolelle, kun alkaa polttaan. Ei oo niin hauskaa se pilven tuoma "psykedeelinen vivahde".
Totesin saman viime reissulla. Jo happoannos oli siihen tilanteeseen liian suuri ja piti vielä mennä polttamaan alusta asti paljon kukkaa... Olin täysin irti itsestäni ja todellisuudesta viisi tuntia ja sinä aikana meno oli melko sairasta. Koko trippi kesti yli 12 tuntia ja koko loppuaika meni kelailessa että mitä helvettiä just tapahtui.
Higher than the soul can hope or mind can hide.

gerotimo
Kameleontti

Post by gerotimo » Fri 29 Nov 2013, 01:16

Sinne loppupuolelle matkaa tosiaan sopii ku nenä silmään, mutta parisen trippiä menny aika sumusessa kuutamossa, kun on hatsia koko ajan lussutellu. Vähän jotain avaruusreikiä kaikkialla ja meno aika ööh. Oikein ajotettuna taas mitä kauneimmat olot, kaikki palaset ikäänkuin järjestyy paikoilleen.

Tuli tossa otettua kolme lappua kevyessä flunssassa (ei pitänyt tietty säästää niitä ei). Olipas aika euforiat ja hyvät kelat ja visuaalit, mutta vähän söi, kun ei oikein jaksanu mitään puuhata. Sitä on niin retardi. Vois pari kappaletta tässä lähiviikkoina ottaa paremmalla ajalla, on se vaan nimittäin niin kaunista.
as far back as i can remember all my heroes had trouble in their eyes
well it might have been drugs or it might have been love but thei all knew it was time to die

Thhh
Tuppisuu

Post by Thhh » Sun 26 Jan 2014, 03:46

Kumpaa suosittelette, että kokeilee ensin, LSD vai silokit? Olisi nyt aivan kumpaa vain mahdollista...Ennestään kokemusta vain 25C-NBOMesta aika isollakin annoksella.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Sun 26 Jan 2014, 17:27

Silokeissa ainakin lyhempi vaikutusaika, ei tol varmaa hirveenä väliä kumpaa. Happoki yleensä aika hyvin siedetty substanssi jos vaan polla pelaa ok.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Sun 26 Jan 2014, 20:56

Itse suosittelen silosilosieniä, "lyhyt" vaikutusaika joo, mut nää on aika vahvoja nää kotimaiset tuotteet, mutta myös "puhtaimpia" ! ;) Niitä pitää tosin osata kunnioittaa enemmän kuin LSD:tä, ovathan ne eläviä asioita ja omaavat hengen niin kuin kaikki muutkin elävät.

Se mitä haet löytyy molemmista, mutta sienet näyttää sen mun mielestä kaikkista kirkkaimmin.
Life = The Trip

Thhh
Tuppisuu

Post by Thhh » Sun 26 Jan 2014, 22:31

Okei, kiitoksia! Ainakin se melkein 1mg 25C-NBOMe kokemus meni hyvin, ilman että edes kammotti vaikka otinkin vähän liian suuren annoksen kenties (uskalsin jopa tuijotella peiliä tosi kauan joka oli jännää ja samalla hieman pelottavaakin tosin). Mutta yhä tuon jälkeen teki mieli päästä näihin syvemmälle, niin ajattelin juuri LSD tai silokeita jotka ovat varmasti siihen hyviä.

Ehkä mä sitten silokeilla aloittelen ja siitä sitten LSD. :)

liuotinvapaa
Tuppisuu

Post by liuotinvapaa » Sun 26 Jan 2014, 23:33

Hei. Kirjoittelen ekaa viestiäni tänne foorumille!

Tuossa jokunen viikko sitten kokeilin ensimmäistä kertaa LSD:tä, 5 lappua olin netistä ostanut, myyjältä jolla oli paljon positiivista palautetta.
120ug/lappu oli tehoa luvattu. (edit: en millään muista printtiä, koitin tarkistaa mutta sr on ylikuormassa)

Ekana päivänä otin vain 1/2 lappua -ajattelin täten tunnustella fiiliksiä ja vähentää seuraavan oikean tripin alkujännityksiä. Tämän puolikkaan kanssa otin pienen määrän myös pilveä. Vaikutukset olivat värien kirkastumista ja jotain pieniä muutoksia asioissa. Oli aika selvä olo.

Kaksi päivää myöhemmin tuli sopiva tilaisuus ottaa iltapäivällä "oikea" annos. Otin yhden lapun. Odotottelin vaikutuksia n.2 tuntia. Oli lähinnä pientä värien kirkastumista. petyin. Otin lisäksi 1/2 lapun. Olot ei muuttunut. Yöllä ei oikein nukuttanut ja kävinkin 4-5 aikaan lenkillä. Olo oli energinen, mutta pettynyt -olin odottanut tältä ihmekemikaalilta "suurta matkaa".

Pidin välipäivän, ja otin loput 3 ! lappua noin tunnin välein. Vaikutukset olivat samanlaiset kuin edellä. Värien kirkastumista. Pupillit olivat suuret. pienenpientä väreilyä. Tuli sitten touhuttua ulkona ja sisällä monenlaista hommaa ja kaikki suju niinkuin "selvänä"...

Olen lukenut että muillakin on ollut sama ongelma ettei LSD toimi. Voiko tää olla vaan ekankerran juttu? vai onko kenties todennäökisempää että kama oli huonoa?
Vai voiko tuo eka pieni annos "blokata" myöhempien annosten toimivuuden. Vaatiiko tämä pidemmän palautumisajan?

Ajattelin nyt hommata uuden satsin muualta, josko sitten toimisi.

Kokeilin muuten aiemmin DMT:tä. En päässyt silläkään kovin kummoisiin oloihin (johtui huonosta nautintovälineestä), mutta se jätti pitkäksi aikaa (päiviksi) "kirkkaan" fiiliksen.
Olen fiktiivinen virtuaaliolento.

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Mon 27 Jan 2014, 12:08

Ite oisin kyl useemman välipäivän pitänyt. Ristitoleakin saattaa DMT:n kanssa olla? Lemmy-setä sano et jos haluu äsidil trippailla pitempään niin toisena päivänä tarttee tupladosen.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Mon 27 Jan 2014, 16:43

Yks mikä mahollisesti kusi tossa oli toi buustailu. Kerralla vaan koko dose naamariin joka on tarkoitus ottaa, luulis että tollaisillakin aikaväleillä lisää otettuna vaikutukset ei vaan hirveästi voimistu vaan enemmänkin vain kesto pitenee.

liuotinvapaa
Tuppisuu

Post by liuotinvapaa » Tue 28 Jan 2014, 01:21

sxoxyvg wrote:Ite oisin kyl useemman välipäivän pitänyt. Ristitoleakin saattaa DMT:n kanssa olla? Lemmy-setä sano et jos haluu äsidil trippailla pitempään niin toisena päivänä tarttee tupladosen.
Yksi välipäivä oli mollemmil kerroil. DMT:stä on jo pari kuukautta... nyt kun miettii niin tosta vajaasta puolikkaasta tuli jopa enempi vaikutuksia kuin kolmesta lapusta. melko hyvin tolet estää väärinkäytön :up:
SahkoinenVelho wrote:Yks mikä mahollisesti kusi tossa oli toi buustailu. Kerralla vaan koko dose naamariin joka on tarkoitus ottaa,
juu... ajattelin etten haluu ekal tripil mennä vahingossa liian pitkälle. :roll:

pistänpä uutta satsia tilaukseen niin raportoin tänne miten kolisi...

peili
Psykonautti

Post by peili » Tue 18 Feb 2014, 15:05

Kuinka iso ero on ottaa 125 kuin 250 microa? 125 vastasi tehoiltaan ehkä 2-3g sieniä ja haluaisin jonkun verran vahvemman kokemuksen ensi kerralla. Happo on sokeripaloissa joten en voi ottaa kuin 125 kerrannaisia.

Neste
OD

Post by Neste » Tue 18 Feb 2014, 17:24

Liuota veteen!

Dose vertailua en oikeen osaa tähän hätään antaa, mutta tuskin se pari tippaa on mitenkään liikaa.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

liuotinvapaa
Tuppisuu

Post by liuotinvapaa » Mon 24 Mar 2014, 21:30

Viime postauksesta onkin jo kuukausi. Tämä kuukausi mennyt muuten ilman mitään päihteitä (pl. kahvi)

Tänään oli posti tuonut LSD:tä. Olikin sopivasti vapaapäivä ja hieno ilma niin otin 220ug lapun. (8h sitten)
Hieno päivä ollut :up:. Kevät :love: kokopäivän ulkona, tutkinut maailmaa lapsen silmin...mutta täytyy silti sanoa ettei kolissut, jäi saamatta kaikki visuaalit ja kirkastumiset ym.. On ollut vaan tosi selkee olo ... yhtaikaa oon tyytyväinen ja pettynyt tästä "tripistä" ....

-nämä laput on Lord Shiva 220ug. Eri lähteestä kuin viimeksi.... Saaneet posiitiivista.

MiTäHkÖhÄH? oonko immuuni LSD;n trippaaville vaikutuksille? ? Seuraava askel taitaa olla 440ug ja se kuullostaa paljolta. taidan kuitenkin pitää viikon väliä ettei varmasti oo mitää tolei tästä päivällisestä...

Älä mainitse hankintapaikkaa. Mode

Pen
OD

Post by Pen » Wed 26 Mar 2014, 02:53

Muistelisin että ei ne tolet ihan viikossa katoa.
Ja aina voit koittaa 1,5 lappua.

Itsellä oli yleensä tapana ottaa kerran kuussa psykeedeliä, nykyään se on jäänyt kun ei vaan jaksa. Sitä ennen meni jo useammin mutta toi 1 kk tuntui siltä että tolet ehti katoamaan, vaikkakin jonkinlainen yleinen toleranssi on ja pysyy aina kun tarpeeksi paljon on käyttänyt.

liuotinvapaa
Tuppisuu

Post by liuotinvapaa » Thu 27 Mar 2014, 10:30

mul oli 5-6viikon paussi edellisetä kerrasta. Nyt voisin ootta hyvin pari viikkoo
luulisin et 2kpl lappua ois ok ku yhdestä ei tullu minkäänlaisia vaikutuksia selvyyden lisäksi. Palaan asiaan.

Tietääkö joku blokkaako kannabiksen antipsykoottinen aines CBD psykedeelien toimintaa? Viimeksi ku polttelin oli lääkelajiketta. rentouttavaa kukkaa..

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 27 Mar 2014, 19:28

liuotinvapaa wrote:Tietääkö joku blokkaako kannabiksen antipsykoottinen aines CBD psykedeelien toimintaa?
En tiiä. Jos se blokkaa THC:in psykoaktiivista vaikutusta niin miksei LSD:in? Toisaalta CBD on myös jonkun seretoniini-reseptroin agonisti. Ja eihän Kannabidoli ihan täysin non-psychoactive ole, se ei vaan tuota päihdyttäviä vaikutuksia.

Tämä tietysti selviää, kun poltat siellä tripin loppupuolella sitä lääkebudii. ;)
Life = The Trip

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Fri 28 Mar 2014, 14:06

Mutuilua tulee mutta ei vaikuta hapon toimimattomuuten, koska kyseiset substanssit toimii erilailla,eri paikoissa aivoissa. Kannabis toimii kiinnittymällä reseptoreihin ja laukasee dopamiinin eritystä ja happo taas syrjäyttää serotoniinin paikan. Ni ei vaikuta muutenku boostaavasti korkeintaan. MUTUMINÄ.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

liuotinvapaa
Tuppisuu

Post by liuotinvapaa » Wed 02 Apr 2014, 10:07

Testailin loput hapot. (220ug?) 3kpl yhtenä päivänä ja 5kpl toisena ja ei mitään visuaaleja. Taivaan pilvissä näky jotain "matemaattisia" pyörteitä. Kaikki näytti muuten luonnolliselta mutta erityisen kauniilta. Puhuminen ja ajattelu suju hyvin. Vaikutukset oli oikeestaan melko samat ku yhdellä lapulla joskus aiemmin. Eli selkeys ja rakastava luonnollinen olo.
Tuli opeteltua uusia taitoja sekä ajattelumalleja... Kiva huomata että aikuisenakin oppii.

Jokainen annostus 0,5- 1- 2- 3- 5-lappua vaikutukset olleet samalla tasolla... Eli luulen että mulla menee hukkaan vaan kaikki microDosea isommat annokset...
Pupillit kyllä laajenee ja nukkuminen mahdotonta 12tunnin sisällä ottamisesta.

Nauttikaa keväästä!

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Wed 02 Apr 2014, 13:57

Eihän sul oo mitään lääkitystä?

Frendille syötin joskus mikrodottei ennenku viitti mainita et syö olantsapiinia. :mad:
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

liuotinvapaa
Tuppisuu

Post by liuotinvapaa » Wed 02 Apr 2014, 20:17

Ei oo mitään lääkityksiä...
Alkoholia en juo lainkaan. :up:
Pilveä poltin viimeksi yli kuukaus sitten...

kahvia juon.. liikaa... koitan vähentää... mut ei varmaan vaikuta tähän.

Olen terve kaikinpuolin. Laiha mutta lihaksikas. Liikun paljon. Koitan syödä terveellisesti ja joitain vitamiineja popsin.

-Ihan mielenkiintoisa tää toimimattomuus... Täytyynee asiaa enemmänkin tutukia. Oon lukenut muilta foorumeilta että joillain muilla on sama "ongelma". Ei oo selvinny kyllä missä syy....

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 03 Apr 2014, 16:59

liuotinvapaa wrote:Taivaan pilvissä näky jotain "matemaattisia" pyörteitä. Kaikki näytti muuten luonnolliselta mutta erityisen kauniilta. Puhuminen ja ajattelu suju hyvin. Vaikutukset oli oikeestaan melko samat ku yhdellä lapulla joskus aiemmin. Eli selkeys ja rakastava luonnollinen olo.
Tuli opeteltua uusia taitoja sekä ajattelumalleja... Kiva huomata että aikuisenakin oppii.
Hyvinhän ne näyttää toimivan.

Ei mullakaan nyt jossain 3 lapun kohdalla paljoo ole sen isompi efekti. Vähän kieriskelen enempi bodyloadeissa, mutta siis ei se kokonaisuus mitenkään ole yhteen lappuun verrattuna triplaantunut. Sit jos ottaa joskus jonkun millin happoo niin tajuaa vasta tosissaan, että nyt tuli otettua aika vitusti.

Mut siis huomaa, että deeleihin nousee aika helposti toleranssia. Eli jos syöt maanantaina lappuja niin kandee kokeilla vasta viikon päästä uudestaan.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Fri 04 Apr 2014, 09:28

Dexma, itse huomasin ton toleranssin merkityksen vasta kun olin oikeesti vuoden deelitauolla. Ei se toleranssi viikossa katoa, eikä oikein kuukaudessakaan vielä. :D tietty ihmiset on yksilöitä.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 04 Apr 2014, 20:26

wRRa wrote:Dexma, itse huomasin ton toleranssin merkityksen vasta kun olin oikeesti vuoden deelitauolla. Ei se toleranssi viikossa katoa, eikä oikein kuukaudessakaan vielä. :D tietty ihmiset on yksilöitä.
Juu ei.

Ja mun mielestä vois sanoo, että on "kokemus toleranssi" (oisko toi yhdyssana?).

Siis. Jos pitää vuoden tauon äsidistä niin eipä se sano vieläkään välttämättä mitään tosi upeeta jos joskus on vähän saanut sen kokemuksen vedettyä loppuun.

Sama vähän kuin jos antaa liian vähän äsidiä ensikertalaiselle niin ei sille tule sitä VAU efektiä. Se tulee vasta sitten, kun itse uskaltaa ottaa.

Mut joo. Todellakin toleranssi oikeesti on pitkä serotoniinin yhteydessä.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Fri 04 Apr 2014, 22:14

Dexma wrote:Ja mun mielestä vois sanoo, että on "kokemus toleranssi" (oisko toi yhdyssana?).

Siis. Jos pitää vuoden tauon äsidistä niin eipä se sano vieläkään välttämättä mitään tosi upeeta jos joskus on vähän saanut sen kokemuksen vedettyä loppuun.
Se on yhdyssana ;).

Mut toisaalt voi käydä myös niin et jos pitää vuoden taukoo äsidistä ja on ennen trippailu useit kertoi viikossa, niin sen vuoden jälkeen saattaakin olla silleen WOUUU kun se toimiikin samalla tavalla kuin sillon joskus ekoilla kerroilla, siitäkin huolimatta, että se meininki on jo aika tuttua eikä siinä välttämättä oo silleen mitään uutta. Mut tavallaan ne ekat kerrat saattaa muistaa taas tosi vahvasti, et mitä se oli parhaimmillaan, ja mitä se ei ollu enää sen jälkee ku alko trippaa liian usein.

Itse olen huomannut myös pienempien annosten toimivan. Siis sellasten annosten, jotka ei välttämättä ylittäneet ekoilla kerroilla ees tresholdia.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

liuotinvapaa
Tuppisuu

Post by liuotinvapaa » Fri 04 Apr 2014, 22:16

Blacebo-efekti on myös mahdollinen. Eli kun harvoin ottaa niin vaikutuksia havainnoi intensiivisemmin samalla niitä voimistaen. Eli kun useammin ottanu niin vaikutukset ei enään "yllätä" joten kokemuksena matka on miedompi.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Fri 04 Apr 2014, 22:23

liuotinvapaa wrote:Blacebo-efekti on myös mahdollinen. Eli kun harvoin ottaa niin vaikutuksia havainnoi intensiivisemmin samalla niitä voimistaen. Eli kun useammin ottanu niin vaikutukset ei enään "yllätä" joten kokemuksena matka on miedompi.
Tarkoittanet placeboa :).

Mä vähän epäilen että kyse ei ole placebosta, tosin vaikeahan sitä on sanoa. Pikemminkin sanoisin, että nykyään mä tunnistan helpommin ne vaikutukset, ja sen takia huomaan ne pienetkin vaikutukset paremmin kuin ennen.

Oon esimerkiks joskus tripannu 0,3 grammal sienii silleen et aattelin tosi pitkän aikaa et ne ei toimi ja unohdin jo jossai vaihees syöneeni niit, sit aloin ihmetellä et miks mä puhun koko aika vaan ykseydestä yms. ja tajusin et ei prkl täähän johtuu niist sienist. Mitään muuta selkeet vaikutust en huomannu ku sen et mun puhe pyöri ton ykseysläpän ympäril.

Mut äh alkaa mennä hiukan ohi aiheest. Mut oon joskus myös 1/4 lapulla tripannut ja en toki oo ollu mitenkää ympärisekasin mutta on ne vaikutukset huomannut ihan selkeästi.

//edit:

Mut siis tohon mitä sanoit et kun useemmin ottaa niin vaikutukset ei "yllätä", niin ei ne yllätä vuoden tauonkaan jälkeen. Se mikä pikemminkin yllättää on, että ne vaikutukset tulee paljon selkeämmin esille kuin ennen tai tosi paljon pienemmillä määrillä. Kyl mä sanoisin et tässä on kyse ihan fyysisestä toleranssista eikä niinkään placebosta. Ja käsittääkseni se on deeleissä ihan yleisesti tiedos oleva juttu että niistä tosiaan tulee aika nopeasti aika voimakas toleranssi ja vieläpä ristikkäistoleranssia. Tää on kai joku ihan kemiallinen juttu aivois mistä tää johtuu.

//edit:

Tästä aiheesta vois itse asiassa jatkaa tässä topicissa http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=2967&start=120
Menee muuten liikaa aiheen ohi, kun tää ketju käsittelee vaan LSD:tä. Tää homma pätee kaikkiin deeleihin eikä vaan LSD:hen.

Pen
OD

Post by Pen » Sat 05 Apr 2014, 08:23

Olipas mielenkiintoinen kampanja yhellä tyypillä tossa. Jakoi 150µg lapun ilmaiseksi jokaiselle joka suostuu kirjoittamaan trippitarinan kun lappu on nautittu.

Kaipa sitä täytyy itsekin pitkästä aikaa tehdä matkaraportti vaikka äsidi onkin aika koettu tuote. Ehkäpä jopa nostalgista, muistan kun teinivuosina tuli näitä tehtyä sillon kun eri deelien testailu oli kovimmassa huumassaan.

Toivottavasti ei oo mitään aikarajaa millon toi tarina pitää olla kirjoitettu, ei jotenkin enään nykyään sellanen "satunnaistrippailu" tunnu maistuvan.. Jotenkin pitää odoittaa oikeaa hetkeä. Ei edes kuukausittain jaksa deelejä nykyään käytellä jos ei DMT:tä lasketa, se kun on niin lyhytkestoinen että sitä varmaan voisi joka viikko höyrystää pesällisen kyllästymättä. Mutta noi 6h tai pidemmät on vähän nihkeitä ja tylsiä yksinään, joskin kyllä kai tässä jo vähän oottaa että tulis lämmin ja pääsis karkki/hippi/jedi -flippailemaan hyvällä porukalla mökille luontoon aurinkoisena päivänä.

happokakku
Karvakuono

Post by happokakku » Sun 13 Apr 2014, 21:07

Kuinka iso ero on ottaa 150ug kuin 230ug ? Onko liikaa ensikertalaiselle, jolla ei juurikaan kokemusta deeleistä?

Kaveria mietin. Ite oon tähän mennessä vasta noita about 150ug annoksia ottanut happoa itteään, niin en osaa arvioida..

zerk
Moderator

Post by zerk » Sun 13 Apr 2014, 22:08

happokakku wrote:Kuinka iso ero on ottaa 150ug kuin 230ug ? Onko liikaa ensikertalaiselle, jolla ei juurikaan kokemusta deeleistä?

Kaveria mietin. Ite oon tähän mennessä vasta noita about 150ug annoksia ottanut happoa itteään, niin en osaa arvioida..
Tosi vaikea sanoa. Itse pidän sitä tärkeänä, että ensikokemus on tarpeeksi voimakas, se ensimmäinen ihmeellinen kosketus psykedeelien maailmaan. Ei toi 230ug mun mielestä välttämättä liikaa ole, mutta se riippuu niin monesta asiasta; miten herkkä kaverisi on, minkä kokoinen, jne.
^^@_

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Sun 13 Apr 2014, 22:46

happokakku wrote:Kuinka iso ero on ottaa 150ug kuin 230ug ? Onko liikaa ensikertalaiselle, jolla ei juurikaan kokemusta deeleistä?

No paha sanoa kun ette te oikeasti niitä mikkimääriä tiedä ellei ne tule suoraan jostain labrasta teille. Todellisuudessa usein "100ug" tarkottaa katukaupassa 60ug. Sit joskus voikin olla että siinä on oikeesti 100ug. Ymmärrät varmaan, että tässä on aika iso ero.

Lisäks yleensähän ne mikkimäärät tarkottaa sitä, kuinka paljon kristallia annoksessa on. Kristallit voi olla puhtaudeltaan erilaisia: Joku voi olla 80% vahvaa ja toinen 70%. Luonnollisesti tällöin LSD:täkin on vähemmän. Eli on eri asia puhua 100ug:sta LSD-kristallia kuin 100ug:sta LSD:tä. Yleensä puhutaan kristallista, koska kristallien puhtautta eli LSD:n todellista määrää ei edes tiedetä.

Tätähän ei helpota myöskään se, että lappuihin voi neste joskus imeytyä tai kuivua epätasaisesti, jolloin jotkin laput samassa arkissa voi olla vahvempia kuin toiset. Tai se, että LSD hajoaa ollessaan valon kanssa kosketuksissa.

Tämän vuoksi on mun mielestä aika turha kysyä että mikä olis hyvä sopiva mikkimäärä ekalle kerralle. Mulla oli joskus 150ug lappuja ja annoin kokeneelle kaverille sellasen. Se väitti, että niissä oli ainakin 250ug, koska ne oli yhtä vahvoja ku sellaset 250ug laput joita se oli aiemmin syöny. Mut tää sattu olemaan yks niistä harvoista kerroista kun aika varmasti tiesin, että niissä oikeasti oli 150ug (kristallia). Se tarkottaa, et todennäkösesti ne "250ug"-laput mitä se on aiemmin syöny, ei oo todellisuudessa olleet niin vahvoja kuin sille on väitetty.

Nojoo, itse ottaisin joka tapauksessa alkuun miedon annoksen. Tutkimuksissa psykedeelien kanssa on huomattu, että ahdistusta yms. negatiivisia sivuvaikutuksia on esiintynyt vähemmän, jos trippailut on aloitettu pienemmillä annoksilla. Mikä kiire? Seuraavalla kerralla voi sit ottaa isomman annoksen. Kun ennen ekaa kertaa on vaikeeta sanoa, miten henkilö kestää sen tripin ja miten se reagoi siihen, niin on parempi pelata varman päälle ja aloittaa vähän varovaisemmin. Psykedeelinen kokemus ja annokset on tosi henkilökohtasia, ihmiset reagoi niihin eri tavoilla ja toiset saa paljon pienemmillä määrillä paljon voimakkaampia kokemuksia kuin toiset isommilla. Tärkeintä on kuitenkin set&setting, eli älkää nyt ainakaan missään bileissä vetäkö. Rauhallises ympäristös luotettavien ihmisten kans :).