Seuraako tripistä aina jotain hyvää?

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
CaptainZ
Lepakko

Seuraako tripistä aina jotain hyvää?

Post by CaptainZ » Mon 05 Mar 2018, 21:21

Vaultissa ja monissa muissa yhteyksissä on toistunut sellainen näkemys, että jotkut psykedeeliset huumeet tarjoavat aina jonkin hyödyllisen opetuksen. Jotkut ajattelevat, että vaikka kokemus olisi kuinka kauhea ja traumatisoisi ihmisen pitkäksi aikaa, niin se on lopulta vain hyväksi. Jotkut puhuvat sienistä ja ayahuascasta kuin jostain meitä korkeaälyisemmästä entiteetistä, joka haluaa meille hyvää, kunhan muistamme kunnioittaa sitä.

Jotkut vähän maallisemminkin ajattelevat sanovat, että tripille ei voi jäädä, kyllä siitä tokenee ja lopulta tajuaa oppineensa jotain. Uskotteko tähän? Onko deeleistä mielestänne aina jotain apua, kunhan muistaa sen kunnioituksen ja oikean asennoitumisen eikä pyristele vastaan vaan uskaltaa "päästää irti"?

Toisaalta muistan jonkun tällä foorumilla kertoneen, kuinka hän kuusi vuotta aiemmin käytti ayahuascaa ja on siitä asti kokenut kaiken jotenkin ahdistavan merkityksettömänä. Olen viime aikoina myös nähnyt ja lukenut raportteja ja haastatteluja huasca-retriiteillä käyneistä ihmisistä, jotka ovat pelkästään järkyttyneitä kokemastaan. Suht luotettavat julkaisut ovat raportoineet myös psykedeelikokeiluja seuranneista itsemurhista ja vakavista mielenterveysongelmista ja siitä, kuinka käyttäjä on täysin vieraantunut itsestään ja läheisistään. Vai onko se kaikki sittenkin propagandaa?

Kyselen, koska olen toisaalta ollut pitkään älyttömän kiinnostunut kokeilemaan erinäisiä psykedeelejä, jos vaikka tietyt ongelmani helpottaisivat. Toisaalta mietin, voisiko huono kokemus vain pahentaa tilannetta, jopa pysyvästi.

Luultavasti joka tapauksessa otan riskin, jos/kun tulee tilaisuus sopivissa olosuhteissa.

Minulla on psykedeeleistä muutamia kokemuksia vuosien takaa, ei kuitenkaan kovin isoilla annoksilla.

Ajatuksia, suosituksia?
Hei hei mutsi... (Y) ...Mä söin sunkin lääkkeet.

Masis
Psykonautti

Re: Seuraako tripistä aina jotain hyvää?

Post by Masis » Sun 11 Mar 2018, 01:46

En usko, että aina seuraa jotain hyvää. Sen uskomuksen takia olenkin niitä vältellyt. Nyt olisi tosin 130 mikkinen blotteri hallussa, ja olen miettinyt mikrodosettamista. Oma mielenterveys on nyt paremmassa kunnossa kuin pitkiin aikoihin, mitä nyt välillä ahdistaa ja masentaa. Ei kuitenkaan niin paljon, että haittaisi arkea. Voin postata tänne uudestaan jos muistan kun olen tuota mikrodosettelua kokeillut.

Muutama kaverini ottivat yhdessä 250 mikrogrammaa happoa ja se oli todella rankka kokemus molemmille ja ainakin toiselle on tullut flashbackeja, joita ei ole kokenut ainakaan kovin positiiviseksi asiaksi. Heidän yhteisestä tripistään on noin viikko ja he vieläkin käsittelevät niitä asioita eivätkä suhtaudu kaikkiin niihin kovinkaan positiivisesti. Voihan nuo laukaista toki myös psykoosin, jos on sellaiseen taipumus. Itselläni kun on taipumus niin täytynee varautua huolella. Joten mikrodosettelua ensin vain suosittelisin sinullekin. Mitään erityisen vahvoja deelejä ja suurilla annoksilla ei varmastikaan kannata ottaa, mikäli on huolia asiasta.

Tripistä varmaan seuraa todennäköisesti jotain hyvää, jos sitä ainetta ei nauti "viihdekäyttöön" eli biletykseen, ottaa sopivan annoksen ja on hoitanut hommat ennen trippiä vastuullisesti. Mutta tämä vain minun osaltani mutua.

Velho
LD50

Post by Velho » Tue 13 Mar 2018, 10:16

Omakohtaisella kokemuksella tullut käsiteltyä asioita joita ei muuten välttämättä ois voinu käsitellä kuten kerran vuoden sisään multa kuoli 12 kaveria osa oli hyvinkin läheisiä ja sillo odotin vain ja ainoastaan omaa kuolemaa ja sit vappuna kiskoin kovat kännit ja buprea ja bentsoja ja olin sen hetkisen emännän kanssa kaupungilla pyörimässä ja syystä tai toisesta harhauduttiin takkutukkahippien sekaan ja muistan sen ku yks niistä sano et silmät kii ja suu auki jonka jälkeen havahduin ku tuuppas 7g sieniä suuhun :D trippi oli hauska tai näin ainakin se likka sano et ku oltiin menossa mun kämpille olin vaan pysähtynyt puiston kohdalle nauramaan sen tyhjyydelle ja sit kun oltiin kämpillä ja mukaan oli harhautunut täysin tuntemattomia tyyppejä jotka olivat häipyneet just ku nauroin asioille mille ei ehkä ois pitänyt ja samaa aikaa käsittelin läheisten ihmisten menetystä ja elämän merkitystä josta havaihduin että mehän jumalauta nussitaan ja panostin 110% siihen suoritukseen ja oli oikein veikeät parituntia ja aamulla kun heräsin tunsin vain että olen saanut asiat käsiteltyä ja mulla on oikeesti hyvä olla vaikka ei ollut aamu vetoja ja hirvee darra ja seuraavaks tulee puhelu vuokra isännältä et naapurit oli häiriintyneet kova ääniseen sexiin ja viellä tokas et onko likka viellä siellä ja sanoin että on johon tuli vastaus että hyvä!

Ja olen myös auttanut nykyistä emäntää LSD:llä hänen traumojen(joita en rupea tähän laittamaan) ja ongelmien suhteen esim että nykyisin pystyy polttaa pilveä runsaasti ilman pelkoa paniikkikohtauksista sun muusta ahistuksesta ja avannut hänelle omaa mailmannäkemystä :love:

Ja myös muita neitoja auttanut ohjaamaan trippiä hyvään suuntaan ja myös jätkiä auttanut tässä ja omat kokemukset trippailusta on auttanut tässäkin asiassa että se jotenkin tulee vaan luonnostaankin että osaa auttaa siinä ohjaamisessa jos ei itse kääntää suuntaaa hyvään trippiin ja luoda sitä luottamusta ja turvallisuuden tunnetta että on hyvissä käsissä jos alkaa pelottaa tai ahdistaa :up:

Ja lähes kaikki omat tripit jättäneet täten hyviä asioita jälkeensä 8)
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Darw
Psykonautti

Post by Darw » Tue 13 Mar 2018, 19:10

Voihan sitä flipata, alkoholista, rakkaudesta, uskonnosta tai mistä tahansa kokemuksesta, joka vaikuttaa psyykeen vahvasti positiivisella tai negatiivisella tavalla. Ajalla, paikalla ja sattumalla on tietenkin aina näppinsä pelissä. Välillä järkkyneen mielen hoitokeinotkin saattavat vain pahentaa tilannetta.

Mieletäni ei siis voida sanoa että tripistä seuraisi aina jotain hyvää, tai että siitä pitäisi aina seurata jotain hyvää. Välillä paskat tripit ovat kokonaisvaltaisesti paskoja ja ainoa mitä niistä saattaa jäädä käteen, on ajatus ettei enää ikinä. Jollekulle trippi saattaa olla se viimeinen naula arkkuun, mutta mistä voidaan tietää ettei henkilö olisi jossain muussa hetkessä voinut kokea vastaavia tai vielä pahempia tilanteita jonkin muun ärsykkeen takia?

On vaarallista astua ovesta, mutta kotiinkin on moni kuollut.
Askel viimeinen pudottaa

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 13 Mar 2018, 20:37

Omalla kohtaa trippailu on mun mielenterveyden perusta. Se on jatkuva prosessi ja syön deelejä säännöllisesti vielä 10 vuoden jälkeen. Se on mun onnellisuuden yksi tärkeimpiä osia ja mun minäkuvani isoin osani.

Joo satoja trippejä takana ja mulla toimii hyvin. Erilailla kyllä.

Lsd on mulle se juttu nykyään. Se tasapainottaa ja motivoi eniten jatkossa.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Thu 15 Mar 2018, 21:06

Hyvät on kokemukset. Vaikka itse trippi olisi ahdistava ja itkisin tunteja niin seuraavana päivänä on autuas ja hyvä olo.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!