Microdosing

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
wRRa
Moderator

Microdosing

Post by wRRa » Mon 06 Oct 2014, 22:03

Onko kukaan kokeillut vetää säännöllisesti hyvin pieniä annoksia psykedeelejä? Ideana siis, että annokset ovat niin pieniä, ettei niitä oikeastaan edes huomaa.

Mulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja mua kiinnostaa kokeilla psykedeelejä masennuslääkkeenä. Perjantaina kokeilin 0,2 grammaa silokkeja, mutta se oli ihan liikaa, vaikutus oli aivan selkeä. Tänään ei ollut fiktiä, mutta otin ehkä n. 0,06-0,08 grammaa (arvioin lähinnä siihen edelliseen annokseen nähden määrän).

En huomannut muita vaikutuksia kuin kömpelön olon ja heikentyneen keskittymiskyvyn luennoilla. Sen sijaan, että olisin keskittynyt oleelliseen, mietin jotain matematiikkaa ja luovia juttuja.

Toisaalta ei kyllä masenna yhtään nyt. Mun perusolotila on yleensä sellainen "kaikki on paskaa". Haittapuolena tässä on se, että samalla katoaa myös fiilis siitä että tarvitsisin mitään hoitoa tai käsittelyä mun ongelmiin, kun tuntuukin, että "kaikkihan on ihan hyvin". En vaan tiedä kuinka pitkäaikainen ratkasu tää vois olla...

Ehkä pitäisi ottaa tuo annos joskus muulloin kuin aamulla. En tiedä, jos ottaisi esimerkiksi nukkumaan mennessä? Tai sitten kokeilla microdosingia hapolla. Siitä ei mene niin pahasti omiin keloihin kuin sienistä.

Mietin myös sellaista tapaa, toleranssin takia, että ottaisi yhtenä päivänä sieniä esim. 0,06g, seuraavana happoa vaikka 10ug ja kolmantena pitäisi tauon.

Kokemuksia, vinkkejä?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

Dexma
Moderator

Re: Microdosing

Post by Dexma » Mon 06 Oct 2014, 22:35

Ite enemmän olen käyttänyt deelejä kuin "lääkkeinä", mutta ei niin microdoseina.

Musta ois kyllä mielenkiintoista saada enemmän kuulla siitä, että mitä kokemuksii sulle tuosta tulee. Jatkuva deelin käytön toiminnasta vois luulla, että se sulkee reseptorit, eikä sitten enään toimisi, mutta miten ne reseptorit toimii noin pienillä annoksilla on jännempi kysymys?

Omalla kokemuksella kummiskin viikottainen tryptamiini trippi on jeesannut masennuksessa, mutta sekin aina tietyllä tapaa. Itse oon miettinyt välillä dmteetä ottaa sillain, että hetken käytän asenteella hitit työpäivän jälkeen ja se siitä. Lyhyitä aikoja näin on mennytkin ja ne on aina tehnyt hyvää (alle viikon kuureista kummiskin puhun). Ottanut vähän kuin meditaatio hetkenä ne. Poistaa stressiä ja eräänlaista psyykkistä painetta ihan hitosti. Raskaan päivän jälkeen, kun tulee kotiin ja himassa on näkyvissä vain liuta uusia töitä niin dmt hitit poistaa sen edellisen stressin niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Sitten voi jatkaa taas toimintaa.

Mut joo. Vois itekkin testata tätä mikrodosetusta. Vaik jollain fenyllä jossain kohtaa...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 06 Oct 2014, 22:42

joo no mä voin sanoo et tää toimii.

1-2 silokkii antaa semmosen kivan luonnollisen tuntuisen hyvän olon. Sitä on vaan onnellinen, pirteä ja avoin uusia kokemuksia kohtaan ja muille ihmisille. Ikään kuin täydellinen elämänparantajalääke. Mulla toi annos on pari kertaa päräyttänykki jo snadisti, sillee et pärisee. Ei visuja, mut tosi selkeesti toimii. Ainahan sen huomaa, mut olo on ollut "päihtynyt". Seuraavana päivänäki on hyvä olla. Hyvällä tuurilla vielä sitä seuraavanakin.

100 mikkii 2c-i-nbomee antaa kivan luovan pärinän minimaalisilla psykedeelissä efekteillä.

Pienet annokset on kyl tehny mut usein aika jumiseksi sillon ku mul oli viel aktiivisesti ADHD-oireilua, mikä on nyt suitsittu dieetillä. Ts. dopaminerginen stimulaatio saatto tehä epäsosiaaliseksi.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT » Tue 07 Oct 2014, 02:38

4-aco-dmt:tä tuli joskus syötyä viikko-pari ~1-5mg päivässä ja jotenkin yhdistäisin lievittyneen (lue; lähes kadonneen) sosiaalifobiani ja kohtuuttoman itsekriittisyyden tuohon. Tarkemmin en kyllä muista kun oli aika kieli poskessa tehty "projekti". Dosetki vähän epäselviä kun lähinnä eyeballasin nuo mutta vaikutukset oli lähinnä hieman terävöitynyt näkö ja kelaillessa "langanpätkät" tuntuivat yhdistyvän nopeammin. Voi olla että terapeuttiset pelkoa ja paniikkia poistavat pitkäaikaiset vaikutukset johtuivat myös tästä silmämääräisestä annostelusta seuranneen raskaan tripin yllättävästä vastaanottamisesta :mrgreen: . Uusiks joskus ja paremmalla kontrollilla

Mielenkiintoinen aihe.
You know the mind has a thousand eyes..

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 07 Oct 2014, 14:58

Ketamiiniahan on jo kokeiltu ja siitä on saatu myös tuloksia. Näin siitä uutisoitiin hesarissa. :) Miksei siis happokin voisi toimia ainakin osalle masentuneista ?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

frapathea

Post by frapathea » Tue 07 Oct 2014, 15:25

^ Mut miksei vaan suoraan ketamiinia, jos se kerran todistetusti auttaa? Ja vieläpä kertadose.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 07 Oct 2014, 15:37

Miksipä ei? Ketamiini myös miellyttää vaikutuksiltaan mua enemmän. :)

Samanlaista tietoahan on kerrottu myös "Taikasienistä" masennuksen hoidossa. Tässä linkki. Nämä otsikoinnit vaan pistää hymyilyttämään näissä uutisissa. :D

Pointtina taitaakin olla näissä se kerta-annos, eikä kuurittaminen?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 07 Oct 2014, 15:53

Kallio wrote: Pointtina taitaakin olla näissä se kerta-annos, eikä kuurittaminen?
Deelien kuurittamisen tutkimuksia ei tietääkseni ole tehty. Mä mietin itse sitä, että ylipäätään mikä näiden vaste on aivoissa. Eli tosiaan voiko ne toimia kuinka kauan niin, että esimerkiksi tryptamiini vaikuttaa serotoniini puolella.

Melkein jopa suosisin lyhyt kestoisempia kemikaaleja saadakseen ton vasteen aina tekemään jotain efektiä. Toisaalta fenetyliamiinit tuntuneet jengillä aina suotuisimmilta redoseihin ja niiden vaikutukset dopamiini puolella niinkuin äsidillä voisi olla parempia.

Dissojen vaikutus taas perustuu niin erilaisiin reseptoreihin, että se on ihan oma juttunsa. Ketamiinin puolesta on kyllä näyttöä monissa eriasioissa. Mä veikkaisin, että kaikilla dissoilla voisi olla positiivisia vaikutuksia masennukseen, ahdistukseen, vieroitusoireisiin yms yms.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

nausea
Karvakuono

Post by nausea » Tue 07 Oct 2014, 18:04

Erittäin mielenkiintoinen topicki. Ite aatellu kans alottaa microdosettaa. Katotaan nyt mitä saan ensinnäki lähiaikoina käsiini. Mut jonkun sortin cubeja olis tulossa.
Kokemusta sen verran että snri kuurin aikana kerran oon golden teachereita syönyt vajaa 1g. Ei toiminut. Ainoastaan seinät ''veny'' itteäni kohti vähän. Niinku kuutioon laittaisin alipaineen, ja olisin ite sisällä.

Vähän jänskättää miten tulee vörkkimään. Ahdistukseen hoitoon näitä miettinyt. Ja nyt ei oo mitään kuuria päällä.

Neste
OD

Post by Neste » Mon 20 Oct 2014, 16:57

Kuvittelisin että happo tai 2C-sarjalaiset sopisivat paremmin kuin tryptamiinit koska ovat stimuloivampia. Tietty riippuu ihan mitä hakee mutta itse ajattelen microdoussausta ikään kuin "ajattelua tehostavana dexamfena"
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen » Sat 29 Nov 2014, 08:58

wRRa wrote:Onko kukaan kokeillut vetää säännöllisesti hyvin pieniä annoksia psykedeelejä? Ideana siis, että annokset ovat niin pieniä, ettei niitä oikeastaan edes huomaa.

Mulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja mua kiinnostaa kokeilla psykedeelejä masennuslääkkeenä. Perjantaina kokeilin 0,2 grammaa silokkeja, mutta se oli ihan liikaa, vaikutus oli aivan selkeä. Tänään ei ollut fiktiä, mutta otin ehkä n. 0,06-0,08 grammaa (arvioin lähinnä siihen edelliseen annokseen nähden määrän).

En huomannut muita vaikutuksia kuin kömpelön olon ja heikentyneen keskittymiskyvyn luennoilla. Sen sijaan, että olisin keskittynyt oleelliseen, mietin jotain matematiikkaa ja luovia juttuja.

Toisaalta ei kyllä masenna yhtään nyt. Mun perusolotila on yleensä sellainen "kaikki on paskaa". Haittapuolena tässä on se, että samalla katoaa myös fiilis siitä että tarvitsisin mitään hoitoa tai käsittelyä mun ongelmiin, kun tuntuukin, että "kaikkihan on ihan hyvin". En vaan tiedä kuinka pitkäaikainen ratkasu tää vois olla...

Ehkä pitäisi ottaa tuo annos joskus muulloin kuin aamulla. En tiedä, jos ottaisi esimerkiksi nukkumaan mennessä? Tai sitten kokeilla microdosingia hapolla. Siitä ei mene niin pahasti omiin keloihin kuin sienistä.

Mietin myös sellaista tapaa, toleranssin takia, että ottaisi yhtenä päivänä sieniä esim. 0,06g, seuraavana happoa vaikka 10ug ja kolmantena pitäisi tauon.

Kokemuksia, vinkkejä?
Älkää suuttuko kun en jaksanu lukea threadia tätä pidemmälle. :oops:
Mutta itselläni on suhteellisen vaikeat mielenterveysongelmat(en nyt jaksa/halua/viitsi valottaa enempää.)ja sienet ovat auttaneet yleisesti mielialaa hulluna, muista psykedeeleistä puhumattakaan. Deelit ovat ratkaisu perkele! En sano että jengin pitäisi käyttää deelejä säännöllisesti mielenterveysongelmiin vaan kokeilla hieman omia toleransseja varovasti ja katsella sitten itselle sopivia doseja ja aikavälejä "lääkitykselleen." Kaikki on ihmiskohtaista tottakai mutta itsellä deelit ovat parantaneet elämänlaatua, varsinkin kun tietää oman ihanne dosen ja aikavälin trippien välissä. Eikös uteliaisuus muutenkin kuulu ihmisluontoon? Deelit ovat vastaus imo.
Ja jos deelit eivät tuota tulosta, niin sitten ehkä jonnekkin psykiatrille?
HUOM! En tahdo toki kehoittaa ketään hoitamaan ongelmiaan deeleillä, varsinkaan diagnosoimatonta mielenterveysongelmaa. Jos deelit kiinnostaa, niin niistä voi löytyä vastaus, ah niin pitkään vaivanneisiin kysymyksiin joillain, joillain taas ei.
"Taktisesti narkaten ja huoraten kohti maailmanloppua."
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen

Hoomie
Karvakuono

Post by Hoomie » Tue 21 Apr 2015, 21:13

Aika jännää, ite kokeillu hapolla lähiaikoina aika pieniä annoksia. Paha mennä sanomaan annoskoosta, mut varmaan 10-30 mic suunnilleen veikkaisin.

Nappaan aamulla, niin kummasti tekee päivästä ilosemman ja ajatusrikkaan. Vie myös sen aamuväsymyksen pois aika hyvin niinkin pienet annokset. Kyl sen vaikutuksen huomaa jotenkin ajatustoiminnassa mun mielestä noillakin annoksilla, mut visuaaleja ei kyl pahemmin näy. Siinä vaiheessa kun tuon pitäisi nousussa olla, olo on yleensä todella hyvä ja ilonen.

Niin, ja koulussa, opiskelu tuntuu hauskalta ! Yleensä vaan masentelen koulussa enkä jaksa tehdä mitään, mut happo jotenkin sit kirkastaa, ja tekee niistä kaikenmaailman tehtävistä mielenkiintoisia! Kavereiden kans juttua riittää, tuntuu kans et oppii paremmin oikeestaan ton avulla, tai sit se johtuu vaan siitä et jaksaa opiskella :D

Noh, kokeilut todennäkösesti vielä jatkuu, isommilla, pienemmillä, ja kaikilla annoksilla siltä väliltä. Tosin koitan olla peräkkäisinä päivinä ottamatta, en tiiä yhtään, millanen toleranssi siihenkään kehittyy noin pienillä annoksilla. Pupilleja pitää kyl kattoo ens kerralla, miten suhtautuu...
We can't stop here, this is bat country!

Jim
Psykonautti

Post by Jim » Mon 11 Jan 2016, 21:00

Hoomie wrote:Aika jännää, ite kokeillu hapolla lähiaikoina aika pieniä annoksia. Paha mennä sanomaan annoskoosta, mut varmaan 10-30 mic suunnilleen veikkaisin.

Nappaan aamulla, niin kummasti tekee päivästä ilosemman ja ajatusrikkaan. Vie myös sen aamuväsymyksen pois aika hyvin niinkin pienet annokset. Kyl sen vaikutuksen huomaa jotenkin ajatustoiminnassa mun mielestä noillakin annoksilla, mut visuaaleja ei kyl pahemmin näy. Siinä vaiheessa kun tuon pitäisi nousussa olla, olo on yleensä todella hyvä ja ilonen.

Niin, ja koulussa, opiskelu tuntuu hauskalta ! Yleensä vaan masentelen koulussa enkä jaksa tehdä mitään, mut happo jotenkin sit kirkastaa, ja tekee niistä kaikenmaailman tehtävistä mielenkiintoisia! Kavereiden kans juttua riittää, tuntuu kans et oppii paremmin oikeestaan ton avulla, tai sit se johtuu vaan siitä et jaksaa opiskella :D

Noh, kokeilut todennäkösesti vielä jatkuu, isommilla, pienemmillä, ja kaikilla annoksilla siltä väliltä. Tosin koitan olla peräkkäisinä päivinä ottamatta, en tiiä yhtään, millanen toleranssi siihenkään kehittyy noin pienillä annoksilla. Pupilleja pitää kyl kattoo ens kerralla, miten suhtautuu...
Hoomie! Ois jees kuulla lisäraportontia, mimmosilla doseilla oot kokeillu ja mitä tuloksii? Forbesin artikkelin myötä heräs mielenkiinto tähän microdosetukseen. Nuo pupillit voi kyllä aiheuttaa ihmetystä jos kovin pitää ihmisten ilmoilla olla. :D Joka päivä jos ei kuitenkaan pysty dosettaan, niin miten valitset milloin ottaa ja milloin ei? Ja onks ollu mitään sivuvaikutuksia?
En ole koskaan maistanut karambolaa, vaikka useasti sellaiseen törmännyt, sanoin ja huomasin silmäni periferiassa niskasi ojentuvan kohti. Olin juuri kääntymässä ottamaan vastaan suudelmasi, kun horisontti kalpeni valkoiseksi ja paineaalto vei sinut pois.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 11 Jan 2016, 21:55

Tos joulun aikaan nappailin pari isompaa happo annosta jonka takia mulla nousi toleranssit korkealle. Tämän jälkeen tuli pari kertaa napsittua happoo vähän sillai... "no tarttis jotain kahvia vahvempaa"... Eli kun oli ottanut tyyliin yhtenä päivänä 12 lappua niin sen jälkeen otti 1 tai 2 lappua. Sen verta kumminkin ne toimi, että huomas "jonkun nousevan"... Mutta esim nukkumaan pääsi monesti aika ajoissa ja päivät sujui rauhallisesti. Parhaimmillaan jopa huomas myöhemmin jonkun 6 tunnin päästä, että "hmm minkähän takia nois valkoisis seinis väreilee jokin tollain kivasti... ai niiin otin happoo "...

Kehollisuus nousi kovaa. Se kuinka tuntee kehonsa ja terveytensä. Oli tavallaan läsnä paljon enemmän näil "mikrodoseilla". Kehonhuollon merkitys sai ihan uusia käsitteitä ja jotenkin mieli sai kokoajan virrata vapaammin. Tuntui hyvältä, kun tietyllä tapaa tunsi mitä oma arkinen pääkoppa ja sen ajattelu tarvitsee voidakseen paremmin. Oli paljon helpompi meditoida ja istua paikallaan. Tavallaan tälläiset annokset sopi hyvin sellaiseen slowlife elämään. Jotenkin nää pienet annokset ohjas mua niinä päivinä toimimaan paljon "zenimmin" arjessa ja se kehossa virtaava hyvä olo kokoajan ja "energia" tuntui tosi hyvältä ja virkistävältä.

Mielenkiintoista tämä mikrodosetus on sillai mun mielestä. Tavallaanhan happo täyttää ne serotoniinireseptorit niin ettei se toimi, mut olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon se happo toimii aivoissa ja kuinka paljon se kiinnittyy reseptoreihin siinä kohtaa, kun ollaan otettu vaik päivänä 1. 500mikroa lsd ja seuraavana 100 mikropäivää jne... Tai juurikin ne oikeat mikrodose annokset esim 30 mikrogrammaa päivittäin.
tRip wrote:

STRN
Psykonautti

Post by STRN » Mon 07 Mar 2016, 10:22

Kokeilin laittaa 0,5g sieniä smoothieen, mihin laitoin myös raakakaakaota josta tulee kans hyviä fiiliksiä. Aattelin myös juoda smoothien hitaasti nautiskellen, sillä en halua liian selviä vaikutuksia.
4:20pm

barturi
Karvakuono

Post by barturi » Wed 25 May 2016, 19:58

Olen eksperimentoinut hapolla ja kyllä mikroannokset toimii. Päivän aikana saa uskomattoman paljon aikaan. Vaikutus tosin vähenee, jos tätä tekee liian usein. En sanoisi, että kyse on niinkään toleranssista näillä 10-20 ug:n annoksilla, vaan siitä, että vaikutukseen tottuu. Sanoisin, että on paras yrittää pärjätä ilman ja ottaa mikroannos vain silloin, kun tarvitsee jotain lisäboostia tai hieman jotain spesiaalia.

Isha
Psykonautti

Post by Isha » Sat 15 Oct 2016, 08:23

Viime joulun aikoihin microdosettelin hapolla, noin 20-40mikin annostuksilla viikon. Huomasin että musta tuli sosiaalisempi ja luovempi. Ahdistus katosi ja uskalsin vihdoin tehdä yhden suuren muutoksen elämääni eli lähteä huonosta parisuhteesta.

frapathea

Post by frapathea » Sat 15 Oct 2016, 15:06

Miten ootte annostellut näitä microdoseja? Yhellä tutulla oli ollu jotain valmiiksi laimennettua happoa pipettipullossa, ja oli myöhemmin yrittänyt ite laimentaa mutta sanoi ettei ollut toiminut yhtä hyvin kuin valmiiksi laimennettuna ostamansa. Entä sienten kanssa? Voiks pitoisuuksiin luottaa sen verran et about sama määrä sieniä toimii aina tasaisesti?

Lisäks, onks joku kokeillut eroja eri psykedeelien kohdalla? Yks tuttu sanoi, että haposta tuli todella energinen, luova ja aikaansaava olo, mut sit taas sienistä oon kuullut ihan toisenlaisia anekdootteja, tyyliin että päivän suunnitelmat on menny välillä vaan uusiks kun on tuntunut niin voimakkaasti siltä, että "pitää" tehdä jotain muuta kuin oli ajatellut, esim. mennä istumaan yksin puistoon vaikka oli suunnitellut menevänsä näkemään kavereita. Sikäli ihan linjassa omien kokemuksieni kanssa, että haposta isoillakin doseilla tulee enemmän sellainen olo, että on kontrollissa ja voi tehdä mitä vaan paremmin ja energisemmin kuin normaalisti, kun taas sienissä tuntuu, että sienet vie minne tahtoo eikä auta kuin liidellä perässä ja koettaa nauttia kierroksesta.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 21 Oct 2016, 21:30

Käsittääkseni sienissä voi pitoisuudet vaihdella ihan miten sattuu, joten niihin ei oo luottamista.

Happoa kokeilin kerran microdosettaa lapusta, mutta tuloksena oli että makasin koko päivän sängyssä enkä viitsinyt lähteä minnekkään. Tosi nihkee fiilis vaan. Tod.näk. lsd oli hyvin epätasaisesti imeytynyt lappuun, kuten nyt saattaa olettaa. Joku itte tehty titraus kuullostais kaikista näppärimmältä tavalta annostella tasasia microdoseja.
Life = The Trip

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sat 22 Oct 2016, 09:30

psychiCNoob wrote: Tod.näk. lsd oli hyvin epätasaisesti imeytynyt lappuun, kuten nyt saattaa olettaa. .
Tähän ratkaisu on se, että vetelee äsidii normiannoksella ns mikrodosettamalla. Tai siis tarkoitan, kun ottaa äsidiä päivänä yksi niin yhden lapun ja sit taas seuraavana seuraavan lapun näin toleranssi tekee sen, että annos on mikrodose. Näin olen ite tehnyt.

Tietenkin syödä yksi lappupäivässä on aikasmoista rahanmenoo, tämän voi korvata vaikka ottamalla joka toinen päivä tai jotain. Täähän ei sillain mikrodosetusta ole, mut vaihtoehto kyl.
tRip wrote:

frapathea

Post by frapathea » Sat 22 Oct 2016, 11:01

Dexma wrote:Tähän ratkaisu on se, että vetelee äsidii normiannoksella ns mikrodosettamalla. Tai siis tarkoitan, kun ottaa äsidiä päivänä yksi niin yhden lapun ja sit taas seuraavana seuraavan lapun näin toleranssi tekee sen, että annos on mikrodose. Näin olen ite tehnyt.
Ei tää kyllä tarjoa mitään tilanteeseen, jossa haluaa nimen omaan microdosettaa niin, että pysyy kuitenkin koko ajan toimintakykyisenä. Jos mä vetäisin lapun äsidii niin ei varmaan tarvis microdosetella sitten kauheesti kun olis seuraavat puol vuotta vitun kiertoradalla.

Plus että kyllä mulla on ainakin toiminut vaan lujempaa vuorokauden välein otettuna :D

Yks tuttu sano et sen ekasta microdosesta tuli sellainen ikävä ja vähän ahdistunut olo, mut sit se tutkaili sitä oloa ja "päästi irti siitä pelosta" (kuulostaa tutulta hapon kanssa) niin sitten kuulemma microdosetus pari kertaa viikossa lisäs energiaa ja inspiraatiota asioihin selvästi pitäen kuitenkin kyvykäänä esim. työhön.

gerhes
Psykonautti

Post by gerhes » Wed 26 Oct 2016, 13:00

Kokeilin 10ug LSD microdose lappusia. En koe tästä olevan apua/hyötyä.
Matalilla annoksilla, 30ug lsd, tai x-määrä nbomea (viidesosa lapusta) on kiva lisä vaikka leffaa katsoessa.

alphachanneling
Tuppisuu

Post by alphachanneling » Sat 19 Nov 2016, 20:35

Keskustelun uudelleen herättelyä!

Microdosing on jo jonkun aikaa kiinnostanut. Muutamia artikkeleja on tullut luettua kuinka microdosing sienten kanssa on auttanut juuri masennuksen ja ahdistuksen hoidossa. On tullut paljon myös plärättyä täällä PsyVaultissa, jossa on keskusteltu juuri psykedeelien ja masennuksen tai muiden mielenterveysongelmien summasta. Toiset sanoo ettei todellakaan kannata, toisten mielestä antaa mennä, jos tuntuu siltä että homma pysyy hanskassa. Mistä sitä oikeen sitten loppujen lopuksi tietää kannattaako psykedeelejä ottaa? Onko järkevämpää ottaa deelejä masennuslääkkeiden kanssa vai ilman lääkkeitä? Itse en lääkkeitä syö vaikka terapiassa käynkin :D

Mutta mutta... Täällä kirjoittelee nyt täysin ensikertalainen. Minkälaisia vinkkejä antaisitte ensikertalaiselle? Etenkin sienien kanssa, myös LSD kiinnostaisi. Tällä hetkellä kokemusta on vain kannabiksesta ja MDMA:sta. Mistä tietää mitä lajia ostaa? Kuinka paljon ottaa? Suhteutetaanko esim. painoon? Milloin, missä olotilassa jne. Kannattaako syödä ja juoda ennen? Olla yksin vai jonkun kanssa johon luottaa? En siis tiedä yhtään mistä lähteä liikkeelle kun niin untuvikko vielä olen, joten olen kaikesta infosta kiitollinen :oops: Ymmärtääkseni microdosettamisen ajatuksena on se, että ei tarvitse/pidä tulla mitään mullistavia hallusinaatioita tai fiiliksiä, vai olenko ihan väärässä? Mistä tietää onko annostus oikea vai liian pieni, jos näitä aistiharhoja yms. ei tule? Tulisiko microdosettamisen aikana jotenkin työstää itse näitä ajatuksia ja ongelmia vai tuleeko se "parempi olo" itsessään vain sienten ottamisesta?

Thanks kaikille, jotka osaavat valottaa asiaa! :up:

barturi
Karvakuono

Post by barturi » Thu 01 Dec 2016, 02:43

Kunnon psykedeeliset annokset on niitä joiden aikana näitä ongelmia voi koettaa työstää. Mikrodoset toimii ainakin mulla sitten vähän kuin muistuttajana siitä matkasta. Aika vähän mä tällä hetkellä niitä olen ottanut. LSD voimistaa kaikkia tunteita ja tällä hetkellä mulla on ollut hieman vaikeampaa elämässä, joten näistä on saattanut tulla aika negatiivisia ajatuksia pintaan. Mä olen ottanut lähinnä sellaisina päivinä jolloin tietää, että saa ottaa rennosti. Silloin ne toimii loistavasti. Olen tullut siihen tulokseen, että happo ei oikein auta mua keskittymään mihinkään kovin älylliseen, varsinkin jos annos on 20 micron luokkaa tai enemmän. Ajatus kimpoilee liikaa. Mä varmaan hyötyisin eniten pienistä bentsoannoksista, mutta niitä mun on vaikea saada narkkarimaineeni takia. Testasin myös ALD-52:sta tähän tarkoitukseen ja saattaa olla, että sillä saa hieman keskittyneemmän olon.

Yleensäottaen mä olen kallistunut siihen suuntaan, että psykedeelit on tarkoitettu psykedeeleiksi, eikä miksikään pelkiksi lääkeaineiksi, joita napataan pilleripurkista, että voitaisiin olla tehokkaita kulutusyhteiskunnan jäseniä. On niissä sellainen voima - jopa mikroannoksina.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Thu 01 Dec 2016, 20:04

Eräs kaveri on onnistunut hapolla microdoussaamaan hyvin onnistuneesti, hän on käyttänyt max. 10ug annoksia ja joka kolmas päivä aamulla. Kuulemma lisää luovuutta ja ajatus juoksee paremmin ja jaksaa jopa keskittyä paremmin moniin asioihin.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

frapathea

Post by frapathea » Thu 01 Dec 2016, 23:38

Mä oon microdoussannut nyt reilun kuukauden hapolla, vähän epäsäännöllisesti mutta n. 1-3/krt viikossa vähän viikon menojen mukaan. Aiemmin doset ovat olleet summittaisia, nyt sain onneksi kokeiltavaksi hieman liuosta josta pystyy tarkemmin mittaamaan doset. Suurin vaikutus, minkä olen huomannut on sosiaalisuuden (ja sosiaalisuuden tarpeen) huomattava kasvu. Joskus hetki doussaamisen jälkeen koen myös ihmeellistä keveyden tunnetta. Keskittyminen ei mulla oo parantunut juurikaan, eikä luovuus, vaikka nää oli asioita, joita microdoussailulta lähdin hakemaan. Oikeastaan joskus tuntuu jopa vähän enemmän disorientoituneelta kuin normaalisti. Doussailupäivinä myös kielikeskus tuntuu välillä takkuilevan, helvetisti kielen päällä -kokemuksia ihan tuttujenkin sanojen kanssa.

heihoi
Lepakko

Post by heihoi » Mon 05 Dec 2016, 12:33

Ootko frapatyea kokenu et ois mieliala ollu korkeemmalla tms? Ku ite oon miettiny jos kokeilis microdosettamisa masennukseen mut mietityttää et jos tulis haa flipauttavampi olo

frapathea

Post by frapathea » Mon 05 Dec 2016, 20:12

Hmm, tuntuu et ehkä mielialan vaihtelut on ollu nopeempia. Oon masennellu välissä (tosin johtunu myös ihan elämäni eri tekijöistä) mut se on yleensä kestäny vaa päivän-pari kun normaalisti mun masennusjaksot tulee sillai et 1-2 kk alakulo ja 1-2 vko totaalinen crashdown. Mut tää on vaan mun bipo-näkökulma. Kyl toi ainakin mulla sosiaalisuutta ja sellasta lujatahtoisuutta asioiden suhteen on tuntunu nostaneen. En tosin oo vielä päässy hypomaniakauteen tän kanssa, et voi olla et on oikeesti vähentäny keskimääräistä masentuneisuutta eikä mielialanvaihtelut tuu näkymään hypomaniakautena mut en vaan vielä tiedä sitä.

heihoi
Lepakko

Post by heihoi » Wed 07 Dec 2016, 18:41

Okei mielenkiintosta. Mullaki on kans taipumust iha hulluihi mielialanvaihteluihi... Mut pitäs ehkä tota ketamiinia ensisjasesti testaa ku siitä kai on enemmän tehty tutkimuksii masennuksen hoidos. Voishan sitä lääkitystäki kokeilla mut jotenki on vaa paljon vahvempi luotto just psykedeeleihin ku ne tuntuu turvallisemmalta ja vähemmän elämää hattaavii sivuvaikutuksii. Ketamiinista en tiiä mut siihenki suhtaudun paljo luottavaisemmin ku lääkkeisiin

frapathea

Post by frapathea » Wed 07 Dec 2016, 22:02

Joo. Kunhan muistat että ne tutkimukset ketamiinilla on perustuneet a) lääkinnällisiin kerta-annoksiin ja b) pitkäaikaista masennusta (ei epävakautta tai bipoa) potevien tutkittavien tuloksiin.