Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
zero
Kameleontti

Re: Ayahuasca & analogit

Post by zero » Fri 10 May 2013, 13:24

frapathea wrote:
zero wrote:mutta pari kysymystä, liittyen vaarallisuuteen, pystyykö esim. muutaman bissen juomaan ennen? entä miten hitaitten kanssa? tai bentsojen jos tuleekin överivittumainen matka, onko mahdollisia yhteishaittavaikutuksia?
12 tuntia ennen huascaa ja jälkeen huascan älä missään nimessä ota ainakaan

• nukahtamislääkkeitä
• alkoholia

Eli suosittelisin jättämään niin alkoholin kuin ryynitkin pois kuvioista ainakin tuoksi 12 tunniksi, ja mikäli oot riippuvainen, niin varmistamaan ettei ainakaan mitään älyttömiä refloja iske, jos oot vuorokauden ilman.
nojoo, täytyy tsekkaa miten ton holin kanssa, muutama bisse korkeintaa. ja ryynit ois tarkotus siihen rauhottamaan jos tulee vitun paha matka. :/ vähän aikaki jeesais, tuskinpa siinä mitään erikoisii haittavaikutuksii ois tulos? mutta niinku sanottu, huascan kanssa olen erittäin noviisi.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud

frapathea

Post by frapathea » Fri 10 May 2013, 13:33

No siis suurimman riskin tuossa aiheuttaa se MAO-estäjä, että kannattaa varmaan sen mukaan mennä mitä MAO-I:n kanssa ei muutenkaan ottaisi. Ja väittäisin kyllä, että mikäli jää epäselvyyttä, niin se huono matka on helpompi kestää, kun se ei kuitenkaan ole vaarallinen vaan ainoastaan ikävä, kuin mahdollisesti jopa hengenvaaralliset tai ainakin fyysisesti hyvn epämiellyttävät kombot.

zerk
Moderator

Post by zerk » Fri 10 May 2013, 17:18

Huasca on ollut mulla pitkään kokeiltavien deelien listalla mutta jostain syystä se on jäänyt tekemättä. Kyllä mä vielä joskus. Mulla on sellainen hassu mielikuva, että huasca on kaikkien deelien isoäiti.
^^@_

STRN
Psykonautti

Post by STRN » Tue 14 May 2013, 23:49

zerk wrote:Huasca on ollut mulla pitkään kokeiltavien deelien listalla mutta jostain syystä se on jäänyt tekemättä. Kyllä mä vielä joskus. Mulla on sellainen hassu mielikuva, että huasca on kaikkien deelien isoäiti.
Sama juttu mulla. Ikään kun odotan Ayahuascaa sitten kun on sen aika. Sitten kun tarviin sitä ja muuta lääkettä ei ole. Waska tulee luokseni kun on tullakseen.
4:20pm

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Wed 15 May 2013, 10:32

zerk wrote: Mulla on sellainen hassu mielikuva, että huasca on kaikkien deelien isoäiti.
Tästä mielikuvasta ite tykkään pitää kiinni. Silloin se on erikoinen ja sillä on annettavaa enemmän kuin millään muulla.

Itseni mielestä ayahuasca juurikin sellaisena nesteenä on mulle jotain isompaa. En varmaan tuu ihan heti sitä ottaan, vaik kiinnostais. Toinen mitä aina hehkutan on se dpt. Se vain on jostain muulta tasolta kuin muut psykedeelit.

Mut silti hausca huasca on vain dmt juoma, perusdeeli hyvin lähellä sieniä. Pointti on miten sen tekee...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

zerk
Moderator

Post by zerk » Thu 16 May 2013, 00:40

Dexma wrote:
zerk wrote: Mulla on sellainen hassu mielikuva, että huasca on kaikkien deelien isoäiti.
Tästä mielikuvasta ite tykkään pitää kiinni. Silloin se on erikoinen ja sillä on annettavaa enemmän kuin millään muulla.

Itseni mielestä ayahuasca juurikin sellaisena nesteenä on mulle jotain isompaa. En varmaan tuu ihan heti sitä ottaan, vaik kiinnostais. Toinen mitä aina hehkutan on se dpt. Se vain on jostain muulta tasolta kuin muut psykedeelit.

Mut silti hausca huasca on vain dmt juoma, perusdeeli hyvin lähellä sieniä. Pointti on miten sen tekee...
Mulla on ollut mielessä se, että kun kokeilen huascaa niin haluan tehdä sen oikein. Haluan pitää huolen siitä, että itsekin teen siitä spesiaalia alusta lähtien. Mulla on jo mielessä myös missä seurassa haluan huascan kokea.
^^@_

frapathea

Post by frapathea » Thu 16 May 2013, 00:51

zerk wrote: Mulla on ollut mielessä se, että kun kokeilen huascaa niin haluan tehdä sen oikein. Haluan pitää huolen siitä, että itsekin teen siitä spesiaalia alusta lähtien.
Tää. Etenkin kun oon kerran sekopäisenä teininä yrittänyt juoda huascaa ja homma päätyi siihen, etten saanut lopulta muita vaikutuksia kuin parinkymmenen minuutin kestoisen lievän euforisen pöhnän. Tuli sellanen fiilis, että ehkä tän vuoro olis vast sit, ku oon valmis.

Ajatus tästä on ollut myös yks kimmoke pyrkimykselleni elää päihteetöntä ja muutenkin kurinalaista elämää. Tietenkin siitä voi olla montaa mieltä, kuinka hyvää parru persees istuminen tekee, mutta toistaseks näen järkeväks päätökseks oppia ensin istumaan tarpeeks monta tuntia hiljaa selkä suorassa ja nauttimaan siitä ennenku otan huascaa. Cuz dat's how I roll.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 16 May 2013, 10:21

Nyt tulee kyllä peruskysymys.

Mites porukka saa nykyään näitä ulkomailta tilattua. Silloin, kun viimeksi tilailin huascan annoksia niin tullista tuli kaikki helpommin läpi, mut varsinkin ihan peruskauppojen isot laatikot huascaa tuli aina, miten nykyään? Onks porukka tilaillut tätä paljoo enään?

Vai vetääks kaikki wannabee hippien varastoista tätä? :D
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Sat 27 Jul 2013, 19:12

Itse suosin Ayahuascan kanssa intensiivisiä 3-7 päivän "kuureja", koska niillä tuntuu pääsevän todella paljon syvemmälle kuin kerta-annoksella.

"Kuureihin" sisältyy jokaöinen Ayahuasca-seremonia, paljon tupakkamehua, täyskielto alkoholin ja muiden päihteiden osalta, täysi seksuaalinen pidättäytyminen (joka jatkuu kuurin loputtua myös vähintään kaksi kertaa kuurin pituuden verran, toisinaan jopa pari kuukautta), minimaalisesti sosiaalista kontaktia, paljon yksinäistä meditaatiota.

Lisäksi mukana on ruokaan liittyvä puoli; Ei sokeria, ei suolaa, ei öljyä/rasvaa, ei mausteita, ei eläinperäisiä tuotteita (niitä en syö muutenkaan). Oikeastaan ainut mitä kuurien aikana syödään, on yksi pieni annos päivässä - riisiä ilman mitään makua antavaa, sekä lisukkeeksi hieman keitettyä platanoa.

Tällainen lähestymistapa on samankaltainen kuin mitä Amazonilla on perinteisesti käytetty. Se kuitenkin vaatii todella paljon enemmän itsehillintää, omistautumista ja kärsivällisyyttä kuin yhden kerran juominen. Mutta vastaavasti se antaa todella paljon enemmän.

Omasta näkökulmastani Ayahuasca on itse Ayahuasca-liaani (Banisteriopsis caapi). Joten minulle jo pelkkä Caapista tehty juoma on Ayahuascaa. DMT-pitoiset kasvit ovat liaanin apureita jotka auttavat näkemään, mitä liaani tekee kehossani. Harmala ei vain jotenkin ole sama asia...

Huascan keittäminen on myös oma rituaalinsa. Kattilan ääreltä ei välissä poistuta, jos on pakko niin kattila otetaan pois levyltä siksi aikaa. Sekoitellessa lauletaan juomalle. Lisäksi puhallan mapachon savua juoman sekaan, siirtäen intentioni sen kautta juomaan.

Nämä ovat kuitenkin minun itselleni hyväksi havaitsemia toimintatapoja, jotka eivät välttämättä sovi kaikille - jokainen toimikoot kuten itse itselleen parhaaksi kokee.

Intention (positiivisen ja hyväntahtoisen sellaisen) merkitys Ayahuascan kanssa työskennellessä on todella suuri. Sillä Ayahuascaa voi käyttää myös muiden vahingoittamiseen (jopa sairastuttamiseen tai tappamiseen), manipulaatioon, sekä oman hyödyn tavoitteluun - brujeriaan, eli ns. "noituuteen" tai "mustaan magiaan". Etelä-amerikassa ihmiset saattavatkin mennä brujon luokse ja maksaa hänelle siitä että hän vahingoittaa heidän vihamiehiään.

Pieni vinkki muuten: Jos vaikutukset tuntuvat liian voimakkailta, tulinen chili selventää päätä...
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 29 Jul 2013, 12:31

Smokeweed wrote:Itse suosin Ayahuascan kanssa intensiivisiä 3-7 päivän "kuureja", koska niillä tuntuu pääsevän todella paljon syvemmälle kuin kerta-annoksella.
Mä muistaisin, että joskus kun ottanut pari päivää putkeen huascaa niin on mennyt sillain, että nukahdin vain tripillä vähän kuin silloin jos ottaa liikaa dmt kasvia keitossa niin nukahtaa ja unohtaa kaiken. Purga tulee, mut muuten vain kaikki meni ohi.

Mut joo.
Musta on hieno kuunnella smokeweedin tarinoita, vaik se on tollainen ihme ayahuascaflippihippi joita mun pitää haukkua sen takia, että mäkin oon aina halunnut olla sellainen. :D

Mut siis 7 päivän kuuri on kyllä aika jännää ite yleensä kuuritin kummiskin vain viikon välein ahkerimmallani ajalla joskus.
tRip wrote:

psyke
Lepakko

Post by psyke » Sun 01 Sep 2013, 20:04

Mahtavuutta, ayahuascaan tarvittavat ainekset tulevat näymmä vielä tänäkin päivänä turvallisesti perille. Nyt vaan takaisin sille tielle millä vuosia sitten olin, tällä kertaa vaan vanhempana ja ainakin toivon mukaan kypsempänä :) .

zero
Kameleontti

Post by zero » Thu 07 Nov 2013, 23:16

hei, nyt on kiire ku masa kolkuttelee ovelle sen verran pahasti mutta huomenna voipi olla että keiteltäisi psychotria viridistä + peganum harmalaa, ei kukaan jaksaisi linkittää (vaikka tältä foorumilta) keitto-ohjeita näille, mieluiten mahd. nopeat (ja toimivat toki) sellaiset. olisin erittäin kiitollinen, pian tipahdus -> :)

toivon vastaajalle erittäin hyvää tätä yötä ja huomista, sen parempaabn en pysty. :)

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Fri 08 Nov 2013, 04:26

zero wrote:...mieluiten mahd. nopeat (ja toimivat toki) sellaiset...
Nopeasti ei saa hyvää. Eli kiireellä keitetty Ayahuasca ei välttämättä vaikuta mitenkään huomattavasti. Suosittelen menemään tänne ja perehtymään valmistusohjeisiin sekä muuhun aiheeseen liittyvään ajan kanssa, ennen kuin kiirehdit juomaan.

Mitä pidempään ja kärsivällisemmin keittää, sen parempi. Valmistusrituaali on vähintään yhtä tärkeää kuin itse juominen. Hyvä huasca voi vaatia yli 20 tuntiakin kattilan tasaista sekoitusta (yleensä kahteen päivään jaettuna). Kärsivällisyys kyllä palkitaan. :up:
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.

zero
Kameleontti

Post by zero » Fri 08 Nov 2013, 22:05

Smokeweed wrote:
zero wrote:...mieluiten mahd. nopeat (ja toimivat toki) sellaiset...
Nopeasti ei saa hyvää. Eli kiireellä keitetty Ayahuasca ei välttämättä vaikuta mitenkään huomattavasti. Suosittelen menemään tänne ja perehtymään valmistusohjeisiin sekä muuhun aiheeseen liittyvään ajan kanssa, ennen kuin kiirehdit juomaan.

Mitä pidempään ja kärsivällisemmin keittää, sen parempi. Valmistusrituaali on vähintään yhtä tärkeää kuin itse juominen. Hyvä huasca voi vaatia yli 20 tuntiakin kattilan tasaista sekoitusta (yleensä kahteen päivään jaettuna). Kärsivällisyys kyllä palkitaan. :up:
ei tehtykään, kaveri sairastui. tästä viestistä ideana tuli että voisiko ekaan viestiin koota lyhyt ns. keittokirja, eli ohjeita eri aineksista lopputuloksen tekoon, hullumpi idea? esim. hostilis + harmala, viridis + harmala jne. tai mitä näitä eri mahdollisuuksia vaan on, ei tarvisi jokaisen kiinnostuneen selailla koko intternettiä läpi halutakseen valmistaa huascaa. mitä mieltä? ja joo, ei tosiaan mikään kiire ole, jostain vaan muistan lukeneeni että toi parikymmentåä tuntiakin saattaisi kestää, veikkaisin kumminkin että jokainen haluaa tuotoksen mahdollisen nopeasti valmiiksi.

ajatuksia vain..

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Sat 09 Nov 2013, 10:14

zero wrote:veikkaisin kumminkin että jokainen haluaa tuotoksen mahdollisen nopeasti valmiiksi.
Todennäköisesti, tuohan on lähinnä henkilökohtainen mieltymykseni jatkuvasti haastaa itseäni ja katsoa kuinka monta tuntia kestän tauotonta kattilansekoitusta paikallaan seisten, samalla myös laulaen tauotta, meditatiivisesti keskittyen pelkkään intentioon... Lähinnä sen takia, että kun annan Ayalle kaikkeni, hän antaa uskomattoman paljon vastineeksi.

Voisin tähän laittaa jonkinlaisen ohjeen valmistukseen.

Tarvittavat välineet:
2-3l kattila
pulloja, kattiloita tai muita astioita joihin mahtuu yhteensä noin 12l vettä
0,5l lasipullo valmiille juomalle
suppilo
kangas, jolla suodattaa kiinteä materiaali pois

Banisteriopsis caapi eli Ayahuasca-liaani: Kuivaa liaania 50-300g henkilöä kohti, tuoretta 200-600g. Ilman liaania juoma ei ole Ayahuascaa, liaani on Ayahuasca. DMT-pitoiset kasvit ovat Ayan apurit ja valo valaisemaan hämärät visiot. Itse suosin voimakkaan liaanipainotteista amazonilaistyylistä juomaa, sillä hakemani vaikutus tuntuu tulevan nimenomaan liaanista, ei DMT:stä (jota kyllä sitäkin suosin isoja määriä). Myös pelkästä liaanista tehty juoma on toimivaa, ja suosittelenkin aloittamaan pelkällä liaanilla ennen kuin kokeilee DMT-pitoisten apureiden lisäämistä.

Peganum harmala: Harmalaa käyttessä helpoin tapa on pitää harmalat erillään itse juomasta, sillä tarvittavan 3-5g voi syödä helposti sellaisenaan noin 15 minuuttia ennen juomaa. Omaan makuuni harmalasta tehdyssä "huascassa" ei ole Ayan läsnäoloa, joten jos haluaa tutustua Ayaan, kannattaa käyttää caapia harmalan sijaan.

Psychotria viridis, eli Chacruna: Yksi yleisimmistä lisukkeista alkuperäisessä Ayahuascassa. Todella valoisa apuri, joka tuo kirkkaan valon hämäriin visioihin. Yleensä ainakin 50g henkilöä kohti, usein enemmän.

Diplopterys cabrerena, Chaliponga, Chagropanga: Oma vakiolisukkeeni. Synkempi kuin Chacruna, ehkä hieman pelottavampi. Omaan makuuni voimallisempi. Energisen sähköinen apuri. Määränä yleensä 5-100g henkilöä kohti. Alkuun suosittelen kokeilemaan pieniä, muutaman gramman annoksia.

Acacia confusa: Toinen vakiolisukkeeni, värikkään visuaalinen, voimakkaan DMT-pitoinen apuri. 5-40g henkilöä kohti. Jo 5 grammaa jonkin muun apurin kuten chalipongan kanssa voimistaa visioita huomattavasti. 40g kerta-annoksena chalipongan kanssa ohittaa vahvuudellaan kevyesti breakthrough-annoksen freebase-DMT:tä. Ja kestää paljon pidempään. En suosittele kokeilemaan, sen verran äärimmäisestä olosta on kyse.

Mimosa hostilis, Jurema: Omaan makuuni kaikista maanläheisin apuri. Toisaalta myös kaikista haastavimman makuinen ja voimakkaimman nausean aiheuttava. Annostelu 5-40g henkilöä kohti. Alkuun suosittelen pieniä annoksia.

Muut lisukekasvit:

Itse käytän usein myös joitakin muita, ei DMT-pitoisia lisukekasveja, joilla voi säädellä Ayahuascan vaikutuksia. Alkuun niitä ei kannata lisäillä ollenkaan, vaan vasta kun on kokemusta pelkästä huascasta.

Mapacho eli Nicotiana rustica: Henkien ravinto, voiman lähde... Yksi rakkaimmista apureistani. Shipibo-intiaanien kasvattamaa luomumapachoa... :love: Itse käytän Ayahuascan seassa noin 3-6g annosta kohti. Jos joku muu on juomassa, maksimissaan 0,2g annosta kohti, sillä omat annokseni olisivat tappavia. Todella tärkeä myös poltettuna rituaalin aikana. Yleistyökalu, todella monin tarkoituksiin, jos sitä osaa käyttää.
Todella vaarallinen korkean nikotiinipitoisuutensa vuoksi, suosittelen varovaisuutta!

Guayusa eli Ilex guayusa: Pienet määrät pitävät virkeänä kokemuksen ajan. Parantaa huomattavasti myös juoman makua.

Toé eli Brugmansia suaveolens: Todella vaarallinen ja synkkä. Mutta kunnioituksella käytettynä todella voimallinen apuri. En todellakaan suosittele kokeilemaan, enkä käytä tätä itsekään jollen ole juomassa yksin.

Bobinsana eli Calliandra angustifolia: Tuo jonkinlaisen lempeän turvallisuuden kokemukseen, toisinaan myös eroottisuuden. Suosittelen.

Oje eli Ficus insipida: Voimistaa purgaa, terävöittää mieltä. Maistuu myös miellyttävältä. Lateksin kanssa kannattaa olla varovainen, se on myrkyllistä.

Muita mahdollisia lisukkeita on loputon lista, mm. Chuchuhuasi, Clavohuasca, Una de Gato, Abuta, Sananho, Murure, Chiricaspi, Ajos sacha, Virola jne. En niiden ominaisuuksia lähde tässä sen enempää avaamaan tällä kertaa. Lisukkeisiin kannattaa tutustua pelkiltään ennen kuin niitä alkaa lisäilemään Ayahuascaan.

Sitten itse keittämiseen:

Tässä ohjeessa tulee usein 2-4 kerta-annoksen määrät kasvimateriaaleja. Aloittakaa kokeilu pienillä määrillä, sekä tutustukaa kasveihin yksinään, ennenkuin teette niistä Ayahuascaa.

Ota kattila (2-3l) ja laita Ayahuasca-liaanit (Banisteriopsis caapi) sinne silputtuna. Lusikallinen etikkaa ja kattila täyteen vettä. Kiehuta pienellä lämmöllä kokoajan sekoittaen 3 tuntia. Tässä vaiheessa vihellellään ja puhallellaan asiaan kuuluvaa säveltä, sekä puhalletaan mapachonsavua juoman sekaan, siirtäen intentio juomaan, eli se "miksi olen juomassa tätä?". Kolmen tunnin kuluttua kaada juomat kannen välistä toiseen astiaan, niin että kasvimateriaali jää kattilaan.

(Jos käytössä on harmala Ayahuascan sijaan, aloita ohje tästä)

Nyt lisätään valo, eli Chacruna, Chaliponga, Jurema, Acacia tai muu kattilaan caapien päälle. Taas lusikallinen etikkaa ja kattila täyteen vettä. Taas kolme tuntia kokoajan sekoittaen pienellä lämmöllä. Tässä vaiheessa hyräillään ja kuiskaillaan lähes sanattomasti sopivaa laulua. Puhalletaan taas mapachoa sekaan intention kanssa. Sitten kaadetaan juoma kannen välistä talteen toiseen astiaan, niin että kasvimateriaali pysyy vieläkin kattilassa.

Nyt lisätään kaikki loput lisukkeet, eli Mapacho, guayusa, bobinsana, oje yms. Taas lusikallinen etikkaan ja kattilaan vedet. Taas kolme tuntia pienellä lämmöllä kiehuttaen ja kokoajan taukoamatta sekoittaen. Tässä vaiheessa laulu alkaa olla jo kokonaista laulua. Taas mapachonsavut ja intetio. Taas otetaan neste talteen toiseen astiaan ja kasvimateriaali pysyy kattilassa.

Nyt lisätään vain lusikallinen etikkaa ja vesi. Taas kolmen tunnin taukoamaton sekoitus ja laulaminen. Tietenkin jos pakottava tarve tulee, kuten vessassa käyminen, niin kattilan voi nostaa pois levyltä siksi aikaa. Mutta juoman valmistuksen ei tule edetä ilman läsnäoloa. Taas mapachonsavut ja intentio. Taas juoma kaadetaan toiseen astiaan ja kasvimateriaali jää kattilaan.

Tässä vaiheessa on yhteensä melkein 8-12 litraa nestettä, jotka yleensä jäävät yöksi odottamaan. Seuraavana aamuna aloitetaan haihduttaminen. Ennen sitä juoma kuitenkin suodatetaan kankaan läpi, että kaikki kiinteä kasvimateriaali jää pois. Kangas menee nopeasti tukkoon, joten kohtaa pitää vaihdella.
Haihdutus tapahtuu täyttämällä sama 2-3l kattila suodatetulla juomalla, sekä kuumentamalla sitä kokoajan taukoamatta sekoittaen pienellä lämmöllä. Tässä vaiheessa myös lauletaan, vihellellään, hyräillään sekä puhalletaan mapahcon savua intention kanssa. Kun kattilasta on haihtunut litra, nestettä lisätään uusi litra. Tätä jatkuu kunnes koko 8-12 litraa talteen kerättyä juomaa on enää yksi litra, joka haihdutetaan niin, että sen saa puolen litran lasipulloon. Nyt Ayahuasca on valmista. Loppuun vielä puhalletaan mapachonsavua pulloon sisään intention kanssa.

Kirjoitan ehkä joku toinen kerta vielä itse seremoniasta, sekä siihen liittyvistä asioista kuten lauluista ja niiden oleellisuudesta, jos joku on kiinnostunut.
Last edited by Otorongo on Mon 11 Nov 2013, 02:12, edited 2 times in total.

ayahuascero
Tuppisuu

Post by ayahuascero » Sun 10 Nov 2013, 14:14

Itsehän luin jostakin, että ayhauasca antaa juuri honot tripit silloin, jos sitä sotketaan niin sanottujen kiellettyjen aineiden kanssa eli alkoholi, suklaa pilaantuneet hedelmät jne. jne. jne. Se voi myös äkkiä koitua hengenvaaralliseksi aineeksi, mikäli on noiden kiellettyjen aineiden kanssa varomaton. Oli jossakin ayahuascafoorumilla tästä tietoa. Ottaisin siis huascan sellaisenaan. Kannattaa myös muistaa, että sillä on oma henki, jota on hyvä kunnioittaa. Kuten yllä puhuttiin, keittäminen on yksi osa koko hommaa ja aikaa kannattaa kyllä varata, että saa oikeasti hyvän keitoksen. Intentio on aivan ykköstärkeä siinäkin mielessä, että epämääräisellä intentiolla voi onnistua kanavoimaan kaikenlaisia alempia henkiä keitokseen mukaan ja siitä kaiketi niitä huonoja trippejä voi myös saada. Ayahuasca foorumilla oli myös neuvo, että huoneessa olisi aina hyvä olla eläviä kasveja, kun ainetta käyttää. Elävältä kasvilta voi saada vaikealla tripillä tukea eli sen kanssa voi keskustella. Toisaalta huonoa trippiä ei mielestäni olekaan, koska jokainen aivan kamala kokemus opettaa kuitenkin jotakin omasta psyykeestä ja mahdollistaa sisäisen eheytymisen. Ayahuasca on yksi maailman seitsemästä master teache plant- kasvista, joten siihen kannattaa suhtautua kunnioituksella. Kuullostaa varmaan aivan älyvapaalta puheelta jonkun korvissa, mutta toivottavasti mahdun mukaan ajatuksinseni :love:

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 11 Nov 2013, 15:29

Entäs jos kohtelee ayahuascaa niinkuin muitakin psykedeelejä, tai kohtelee ja tekee set and settingin niinkuin muillakin vahvoilla psykedeeliannoksilla.

Itse oon harrastanut kans mapachon polttamista, hulluruohon käyttöä ja hitosti vetänyt huascaa aikoinaan. Oon sitä mieltä, että se mikä tekee huascasta niin erikoista on se, että siihen asennoituu heti erilailla ja rakentaa set and settingin erilaiseksi. Toisaalta väitän, että muillakin deeleillä voidaan löytää samanlaisia tiloja kuin huascalla ja päätyä samanlaisiin "henkisen kasvun kehittymiseen".

Jos ajattelen vaikka isoja annoksia vaikka 4-aco-dmteetä niin aika lähelle pääsen samanlaista oloa, kuin huascalla, paitsi, että siitä puuttuu se tietynlainen fyysinen kokemus. Ylipäätänsä iso annos mitä tahansa deeliä on aika korkealentoista aina. Ennen itse pidin kanssa tosi "shamanistista" menoa ehkä huascan kanssa, mutta jälkeenpäin olen kelannut, ettei sitä kaikkee niin tosissaan tarvinnut ottaa ja oon saanut jälkeenpäin tosi paljon irti ayahuascan käytöstä, kun pistin sen samalle viivalle muidenkin deelien kanssa tietyllä tapaa.

Toisaalta. Jos ottaisin niin kyllä tekisin siitä jotenkin erityisen hetken, en napsisi sitä niinkuin jotain happoa välillä napsin, mutta en enään pidä huascaa mitenkään "pyhänä" enään, koska loppupeleissä se on vain yksi erittäin vahva deeli muiden joukossa mulle.

Se mitä eniten haluan sanoa on se, että ayahuascaa ei tarvitse mitenkään ottaa sen erityisemmin kuin muitakaan deelejä ja tämän takia ei tarvitse esim pelätä sitä. Ayahuasca on hieno kokemus monille ja monelle soisin nautinnon siitä ja toivoisin, että moni deelipää ja moni muukin kokeilisi sitä. Jokaisesta deelistä voi tulla erityinen, joillakin voi olla oma tapansa nauttia sitä.

Muistan itse, kun annoin yhelle exälleni ayahuascaa ja kehuin sitä tosi paljon hänelle ja kerroin kuinka tärkeää se deeli oli mulle. Mua oikeasti vitutti suuresti sen kokemuksen aikana se, että toinen ei asennoitunut siihen niinkuin itse eikä tuntunut yhtään arvostavan sitä. Hän nautti siitä tosi paljon ja kertoi kyllä kauniista visuaaleista, mutta tuntui, että se vähän jäi hänellä siihen. Tripin jälkeen, kun itse pohdin tärkeitä asioita elämässäni niin, sama ihminen kertoi täällä samalla sivulla sitä, että kuinka hauska trippi hänellä oli ja sen jälkeen oli kiva kuosata vain lisää ja nimesi ayahuascan yheksi "sinätuubapaska deeliksi"

Kaikki omalla tapaa ehkä haen sitä, toisaalta ymmärrän esim smokeweedin asennetta kyseiseen "seremoniaan" ja arvostan sitä. Itsekkin aikoinani sain tosi paljon ayahuascalta ja kaipaan, että saisin sen saman tietyllä tapaa, toisaalta juuri nyt en koe ehkä niin suurta tarvetta moiseen.
tRip wrote:

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Tue 12 Nov 2013, 17:30

Dexma wrote:Entäs jos kohtelee ayahuascaa niinkuin muitakin psykedeelejä, tai kohtelee ja tekee set and settingin niinkuin muillakin vahvoilla psykedeeliannoksilla.
Tai sitten kohtelee kaikkia psykedeelisiä ja jopa ei-psykedeelisiä kasveja vähän kuten Ayahuascaa. Itse olen tällä tavoin tutustunut ja keskustellut monien eri kasvien "henkien" kanssa. Jokainen tuntuu olevan tietyllä tapaa ihmismäinen itsenäinen entiteetti, jonka kanssa voi keskustella. Jokaisella on omanlaisensa persoonallisuus. Jokaisella on omat oppinsa opetettavana. Ja jokaista voi käyttää joko hyvään tai pahaan, intentiosta riippuen.

Näihin entiteetteihin voi tutustua ja heidän kanssaan voi tulla läheisemmäksi. Mitä läheisemmäksi tulee, sitä enemmän he paljastavat ominaisuuksiaan (eli kuinka käyttää kyseistä kasvia ja mihin tarkoitukseen), sekä sitä enemmän he ovat valmiita auttamaan minua tarvittaessa. Tietyllä tapaa se on kuin ihmiseen tutustuminen.

Yksi todella oleellinen tekniikka näihin entiteetteihin tutustumisessa on La Dieta. Toinen oleellinen tuntui olevan se, että Aya opetti minut kommunikoimaan kasvien kanssa.

Minulle kaikista läheisin ja rakkain näistä entiteeteistä on kuitenkin Aya. Hän on suorastaan ihana nainen. Mielenkiintoista sinänsä, hän itse sanoo rakastavansa minua todella paljon (tämä on myös hänen mukaansa syy miksi hän opettaa minulle asioita) ja saattaa jopa puhua minulle sanoilla "kultaseni" tai "rakkaani". Tämä suhde on itseasiassa edennyt usein fyysiseen kanssakäymiseen, sekä kerran jopa suoranaiseen rakasteluun. Se oli uskomaton, täysin fyysisen todellinen kokemus. Se oli sanoinkuvaamatonta, kuin rakastelu ihmisen kanssa potenssiin sata.

Tässä on tavallaan myös kääntöpuoli, eli se että en saa olla fyysisessä kanssakäymisessä ihmisnaisten kanssa, jollei Aya sitä erikseen hyväksy. Kuten Amazonilla sanotaan, kasvien henget voivat olla muy celosa, eli todella kateellisia. Jos tekisin jonkun ihmisen kanssa jotain seksuaalista, se olisi tietyssä mielessä pettämistä.

Pristine
Psykonautti

Post by Pristine » Fri 25 Apr 2014, 23:47

Tietääkö kukaan kauanko säilyy mimosa ja harmalalitkut huoneenlämmössä, pimeässä ilmatiiviissä rasiassa? Uskoisin ettei kovin kauaa, vaikö?
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Sun 27 Apr 2014, 01:13

^ Ei montaa päivää. Suosittelen jääkaappia, pidempään säilytykseen pakastusta. Kummassakin tapauksessa kannattaa lämmittää uudestaan ennen käyttöä.

Vape
Lepakko

Post by Vape » Fri 20 Jun 2014, 13:24

Osaisko joku asiantuntija sanoa että haittaako jos on Roaccutan kuuri päällä kun ottaa huascaa? Kannattaako pitää pari välipäivää noista napeista vai miten on asianlaita?

Otan siis 'Pharmahuascaa' jossa on DMT ja Harmala jauheena

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Sat 21 Jun 2014, 13:24

^ Ei pitäisi haitata, ainakin lääkärit saattavat määrätä isotretinoiinia samanaikaisesti MAOIn (tai SSRIn) kanssa masennuksen ja aknen samanaikaiseen hoitoon.

Suosittelen muuten kokeilemaan akneen seuraavaa: Sekoita (jauhettuina) 3 osaa Juremaa (Mimosa hostilis), 1 osa Uña de gatoa (Uncaria tomentosa) ja 1 osa Chuchuhuasia (Maytenus krokovii) sellaiseen määrään kuumaksi keitettyä vettä, että siitä tulee tasaista tahnaa. Tahna levitetään iholle ja annetaan vaikuttaa ainakin 15 minuuttia ennen pois pesemistä, käsittely toistetaan kaksi tai kolme kertaa päivässä.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sun 22 Jun 2014, 13:35

Ayahuasca on kyllä jotain minkä vertaista ei ole koskaan tullut vastaan eikä varmasti tulekkaan. Juuri joidenkin kuvaama "kaikkien psykedeelien äiti" on hyvin kuvaava. Kaikki matkat olleet silmiä avaavan päräyttävää ja uskomattoman positiivisesti elämään vaikuttavia.

Sen takia haluisinkin nyt taas matkailla huascalla tai vaikka DMT:llä/LSD:llä että saisi sen positiivisen "glown" minkä trippi tuo elämään, mutta pelottaa vähän miten mun taannoinen psykoosi vaikuttaisi matkaan. Vaikka ei itellä ole tullut ayahuscalla mitään terror-trippejä, niin ne varmasti ovat mahdollisia.

Miten muuten porukka suhtautuu noihin terror-trippeihin, onko ne jotain negatiivista vai katsotteko toisinpäin, että se kauhu ja pelko kasvattaa?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Wed 25 Jun 2014, 20:43

^ Ei ole olemassa huonoa matkaa, on olemassa vain huono suhtautuminen matkaan ja sen herättämiin ajatuksiin. Pelko ja kauhu, sekä niiden voittaminen ovat todella oleellisessa osassa Ayahuascan kanssa. Aya antaa juuri sen mitä milloinkin eniten tarvitset, sinun tarvitsee vain tajuta miksi tarvitsitkaan juuri sen. Kaikkien kokemusten, niin huonojen kuin hyvienkin, on tarkoitus opettaa ja kasvattaa.

Ayahuascan pääpointti ei todellakaan ole DMT, jonka tarkoitus on vain selkeyttää visioita joita Ayahuasca-liaani (Banisteriopsis caapi) sinulle antaa. Todellinen voima ja parantuminen ovat liaanissa. Siksi mielestäni länsimainen käsitys siitä, että liaani (tai harmala sen korvikkeena) vain aktivoi DMT:n, ei pidä paikkaansa. Koska liianin tarkoitus ei ole vain aktivoida DMT:tä, sitä tulee perinteiseen tapaan käyttää huomattavasti enemmän kuin pelkkä MAO-estäjäksi riittävä määrä. Itse käytän vähintään 150-200 grammaa annosta kohti. DMT yksin ei johda samanlaiseen parantumiseen ja muutokseen. DMT vain päräyttää sinut toiseen todellisuuteen, jota ymmärtääksesi tarvitset Ayaa. Ayahuasca-liaani on kuin turvaköysi jonka varassa voit turvallisesti lähteä tuota toista todellisuutta tutkimaan, itse köyden toimiessa oppaanasi. Siksi suosittelenkin kaikille Ayahuascasta kiinnostuneille aloittamaan pelkällä liaanilla ilman DMT:tä.

Personaes, jos sinulla on psykoositaustaa ja koet sen riskitekijäksi, suosittelen sinua jättämään DMT:n pois ja työskelemään pelkän liaanin kanssa. Kannattaa aloittaa keltaisesta liaanista, se on kaikista lempein. Punainen, musta, cielo, trueno ja muut ovat astetta vaativampia ja niillä on omat erityiset ominaisuutensa, joten niitä en sinulle suosittele.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 21 Jul 2014, 13:38

Onko tuo B. caapi ´Ourinhos` nyt sitten sitä keltaista köynnöstä?

Oon tässä nyt pari vuotta sulatellut ajatusta Ayan kohtaamisesta ja pikkuhiljaa tuntuu siltä, että saattaisin olla about vuoden sisällä siihen valmis.

Pelkällä köynnöksellä tosin. Haluan tutustua ensin Ayaan yksinään, niin kuin Otorongo neuvoit.

Mapachojeni olisi hyvä myös kasvaa hieman ennen kun rupean Ayan kanssa tekemisiin. ;)

Edit.
Otorongo wrote:Kirjoitan ehkä joku toinen kerta vielä itse seremoniasta, sekä siihen liittyvistä asioista kuten lauluista ja niiden oleellisuudesta, jos joku on kiinnostunut.
Olisin todella kiinnostunut tästä seremonian pitämisestä ja kaikesta siihen liittyvästä kuten lauluista, musiikista, ympäristöstä ja muista tekijöistä.

Jos vain jaksat kertoa niin arvostaisin syvästi. :P
Life = The Trip

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Mon 21 Jul 2014, 19:36

psychiCNoob wrote:Onko tuo B. caapi ´Ourinhos` nyt sitten sitä keltaista köynnöstä?
Käsitykseni mukaan kyseessä olisi toinen nimi keltaiselle liaanille. Eli pitäisi olla.

Hyvä tapa tutustua liaaniin, on aloittaa juurikin pienillä annoksilla pelkkää liaania. Jos aiot työskennellä Ayan kanssa kunnolla, suosittelen ehdottomasti dieettiä, La Dieta, voin kertoa tarkemmin siitäkin. Kannattaa myös tutustua Ayahuasca-foorumiin, sieltä löytyy paljon lisää aiheesta englanniksi.

Joo, voisin tässä joku päivä ehkä kirjoittaa lisää seremoniasta. Se on tosin niin moninainen aihe, että siitä voisi melkein kirjoittaa kirjan. Pitää ehkä vähän tiivistää. :P

Huiko
LD50

Post by Huiko » Thu 24 Jul 2014, 18:17

Julkaisen poikkeuksellisesti nyt vain lukuoikeudet omaavan kysymyksen:
Onko kellään tietoa onko Etelä-Amerikassa tällä saralla suomalaisia matkaoppaita/järjestäjiä? Monissa keskuksissa englanninkieliset tulkit, mutta onkohan suomalaisia järjestäjätahoja? Itseä/lähipiiriä kiinnostaisi suomenkielinen porukka, niin itse tulkkauksissa kuin muissakin keskusteluissa.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Fri 25 Jul 2014, 05:56

^ En ole kuullut, enkä nopeasti katsottuna löytänyt tietoa että olisi. Asia kannattaa ehkä vielä varmistaa kysymällä Ayahuasca-foorumin "Connections and events" -alueelta.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 29 Sep 2014, 18:22

Ayahuasca on kyllä kuin skeptikon märkä päiväuni.

Se johdatti ainakin minut ensimmäisillä kokemuksilla joskus 2009 sellaisiin keloihin, että mulla on tietty yhteisö jollekka mun pitää antaa jotain. Niinkuin parantajana. Varmaan hehkutin huascaa silloin ihan hulluna muillekkin ja sen parantavista ominaisuuksista ja sen "hengestä".

Sen jälkeen. Ayahuasca (ja muutkin deelit) ovat antaneet mulle uskoa, toivoa, rakkautta ja sitä jotain sisältöö mitä tälläinen urbaanikonttorirotta kaipaakin monesti varsinkin nuorena. Se antoi mun villeille unelmille sitä uskoa ja toivoa. Rohkeutta toteuttaa itseään. Rohkeutta tehdä konkreettisia muutoksia elämässä joita teinkin. Nyt oon taas ihan ulapalla tietenkin elämässä.

Voin hyvinkin ymmärtää kuinka tälläinen näin voimakas henkinen/fyysinen kokemus yhdistyessään avaruuteen ja empaattisiin tunteisiin tekee jotain mitä moni meistä kaipaa. Ymmärrän niitä jotka etsii raamatusta vastauksia, koska itse etsin niitä vastauksia tälläisistä kokemuksista. Tai en vastauksia. Suuntia enemmän.

Hankalinta on integroida viidakon liemen tulokset urbaanin elämään jossa käydään töissä, maksetaan veroja ja pidetään huolta yhteiskunnasta ja höpötetään politiikasta.

Pitäis varmaan ottaa huascaa tässä joku päivä. Polttelin tossa hetken dmteetä pelkiltään ja pohdiskelin paljon, omaa stressaantuneisuuttani. Opin, että pitäisi tehä rauhallisempi ympäristö jotta mulla itsellä olisi parempi olo. Pitäisi olla vähän tasaisempi mieliala, eli vähemmän päihteitä. Energiaa kehossa, terveellisiä elintapoja. Pitäis myös alkaa rentouttaan itseään oikein tehokkaasti. Jatkaa taas meditointia, siivota omat sotkunsa ja laittaa tavarat kotona paikalleen, koska jos tavarat on paikallaan kotona niin ne on myös paikallaan mielessä.

Olin lapissa tossa vähän aikaa ja kokosin siellä mun unelmiani. Dmt päissäni kelailin jatkoa varten. Rankinta on se, että unelmien saavuttaminen on joskus kovaa työtä. Jos yritän jatkossa tehä vain pitkän ajan suunnitelmia jotka yleensä kaatuu muiden asioiden tullessa tielle, niin stressaannun. Vaihtoehtoisesti voisin tehä pieniä suunnitelmia joilla menee kohti jotain suurempaa...

Todellakin nyt alkaa oleen aika huascalle. Pitäis vain saada kämppä tyhjäksi ja rauhallinen mesta ja viidakkolientä...
tRip wrote:

Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle » Thu 02 Oct 2014, 15:04

Kiitos Dexma loistavasta myyntipuheesta! Sait minut taas ylipuhuttua vetämään kamaa, joka ei valitettavasti ole hirveän kova saavutus. :D

Ei perkele, en oo uskaltautunut vielä tätä maagista ihmeliuosta maistamaan, mut tätäkin saa nykyään tilattua netistä, et varmaan kohta puolin.. :3 Itse näin synttäreillä niin päräyttävän hienoa lucid-unta, että kiinnostus ajahaskaa kohtaa nousi entisestään. Lensin kirjaimellisesti, ilman meskaliinia.. Näin tulevan kotini ja jahtasin "slendermania," joka katosi kuin tuhka tuuleen, kun saavutin sen. Oli kyl todella eeppinen uni, varsinkin kun vielä hardstylet soi volat lapissa taustalla. Minulla on tulevaisuudessa 2 todella rehevää, mehukasta, piikikästä kaktusta ja hyvin hoidettu vehreän vihreä bonsaipuu. :D xtc

Breakthrough kokemuksen olen jo vissiin saanut DMT:llä, ainakin löysin itseni sillä tripillä ja mitään sellaista en ole koskaan ennen kokenut millään muulla aineella. <:3 Pakko kysäistä vielä, et minkälaisia kokemuksia teillä on kannabiksen ja Ayahuascan yhteisvaikutuksista, entä mitä suosittelette komboiluun? Tupakan ainakin poltan..

Dimitri + blossi = todella chilli ja elämöivä combo ainakin mulle. Ekan kerran vedän tietenkin puhtaasti,
viimeksi DMT-tripillä keuhkoni kirjaimellisesti paloi, ehkä poltan liikaa kessua? :) No ei kait ny sentään..?