Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Zeke
Lepakko

Re: Ayahuasca & analogit

Post by Zeke » Tue 06 Oct 2009, 01:55

Boilder wrote:Olen tässä suunnitellut lisääväni kotiini muutaman uuden ystävä, joten kaipaan hieman vinkkejä..Onko mitään järkeä yrittää kasvattaa Banisteriopsis caapia ( elävänä kasvina tilaisin ) ja P. viridistä (siemenistä ellen satu löytymään pistokasta/kasvia )? Onko miten vaikeita/helposti kärsiviä kasvattaa ja onko millaiset valo/lämpö/kosteus tarpeet vai kasvaako ihan normaalissa huoneilmassa + 2x400w natikan valaisemassa huoneessa ( natikat siis toisilla kasveilla mut niinden valaisema huone kyseessä minne kasvit sijoittaisin ), vai unohdan suoraan koko idean?
Viidakkokasvien kasvatuksen voi unohtaa perus kannabiskasvatus -systeemeillä. Vähintäänkin se olisi erittäin työlästä ja tuskin vaivan arvoista.
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.

oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin » Wed 07 Oct 2009, 03:23

desoxy wrote:ei siihen soppaan kannata sotkea mitään muuta, mao-inhibiittorit vahvistavat muittenki aineitten toimivuutta. ja sitäpaitsi DMT antaa paljon enemmän kyllä kuin vaikka kaikki mopot samaan aikaan silmämunaan piikitettynä.

jos haluaa mopoja ottaa deelien kanssa niin ayahuasca ei ainakaan ole fiksu valinta
Tiedän kyllä että DMT:llä on loputtomasti tarjottavaa, mutta olen krooninen kipupotilas (ollut noin 2.5 vuotta ja sinä aikana en ole huascaa enää kokeillut, aiempia kokeiluja on joku 50-70). Niinpä koen tärkeänä selvittää voiko huascan kanssa käyttää kivun lievitystä, kun koen sen melko välttämättömäksi tripin kannalta (ja huasca on ehdottomasti lempiaineeni). Eli pointtina oli että onko pieni määrä conttia turvallisempi kuin isompi määrä tramalia (juuri tuon serotoniini vaikutuksen takia.) Bentsoista kysyin lähinnä siksi että ne ovat minulle iso osa set & settingia ja pelkästään tieto siitä että niitä on saatavilla estää minulla pahat tripit. (Vaikka monta trippiä on käyty läpi ilman bentsoja ja löydän usein pahoistakin tripeistä jotain opettavaa (varsinkin jos kokee pystyvänsä psyykkaamaan pahat fibat pois.)
Eihän se mailmaani kaada vaikka jäisi huascat käyttämäti, kun on elämässä tärkeämpiäkin asioita :) ja muita deelejä... Tarkoituksenani ei ollut missään nimessä antaa itsestäni sellaista kuvaa, että olen joku teini joka yrittää käyttää deelejä (+muita komboja) vain pään sekaisin saamiseksi.

Ps. sen stilkkarin mainitsin siksi kun monet deelit ovat kovia valvottamaan minua, vaikka ottaisin aamu kymmeneltä deelin voin joutua valvomaan jälki vaikutuksissa läpi seuraavan yön ja tämän koen hieman epämiellyttävänä. Ja toinen erinomainen puoli jonka olen löytänyt stilkkarissa (jolle olen hyvin herkkä) on, että kun ottaa ihan vain puolikkaan tabletin esim. LSD laskuissa yhdessä tarvittavan kipulääkkeen kanssa se palauttaa tripin takaisin huippuunsa hieman erillaisena, ehkä jopa parempana... ainakin pirusti visuaalisempana.

pps. Tämän ei sitten ollut tarkoitus olla hyökkäys ketään kohtaan, vaikka koin itseni hieman väärin ymmärretyksi (mikä oli kyllä oma vikani) taidan olla vain vähän herkällä päällä.
Olipas avautuminen :)

mauseri
LD50

Post by mauseri » Wed 07 Oct 2009, 13:33

hyvä avautuminen.

viime matka ei toiminu kunnolla. ei päästy "sisään". oisko mahdollista et kaadoin liikaa sitä kuraa pois?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

dredi
LD50

Post by dredi » Wed 07 Oct 2009, 16:39

Eli pointtina oli että onko pieni määrä conttia turvallisempi kuin isompi määrä tramalia
Oksikodoni on täysin turvallista niin DMT:n kuin mao-inhibiittorienkin kanssa. Oksikodoni kuten muutkaan opiaatit ei metabolisoidu mao-entsyymin kautta. Mikäli käytät säännöllisesti kipulääkityksenä, ei oksikodonin pitäisi vaikuttaa trippiin millään tavalla. Paitsi että tietyt entiteetit saattavat vähän paheksua, itsekin olen saanut niiltä joskus vähän noottia siitä "mitäs taas tulet tänne elimistö täynnä kaiken maailman paskaa" jne... ;)
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin » Sun 11 Oct 2009, 16:10

dredi wrote:
Eli pointtina oli että onko pieni määrä conttia turvallisempi kuin isompi määrä tramalia
Oksikodoni on täysin turvallista niin DMT:n kuin mao-inhibiittorienkin kanssa. Oksikodoni kuten muutkaan opiaatit ei metabolisoidu mao-entsyymin kautta. Mikäli käytät säännöllisesti kipulääkityksenä, ei oksikodonin pitäisi vaikuttaa trippiin millään tavalla. Paitsi että tietyt entiteetit saattavat vähän paheksua, itsekin olen saanut niiltä joskus vähän noottia siitä "mitäs taas tulet tänne elimistö täynnä kaiken maailman paskaa" jne... ;)
Mutta kyllähän eräät opiaatit (kuten opium) on aavistuksen psykedeelisiä... ja entiteetit saattavat jopa pitää opium, hasis ja kärpässieni kuosista :D
Mutta tosiaan muistan jostain lukeneeni että tramadoli on opiaattina vähän erillainen ja vapauttaa joko serotoniinia tai noradrenaliinia (tämä on siis täysin oman muistin varasta otettu juttu) ja sen tiedän varmasti että tramadolilla on yhteisvaikutuksia monien mielialalääkkeiden kanssa ja saattaa aiheuttaa serotoniini syndrooman...

oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin » Sun 11 Oct 2009, 16:24

lääkelaitoksesta löytynyttä:
4.5 Yhteisvaikutukset muiden lääkevalmisteiden kanssa sekä muut yhteisvaikutukset

Tramadolia ei tule käyttää yhdessä MAO-estäjien kanssa.

Henkeä uhkaavia keskushermoston, hengitys- sekä sydän- ja verenkiertoelimistön toimintaan liittyviä yhteisvaikutuksia on todettu potilailla, jotka ovat saaneet MAO-estäjiä viimeisten 14 päivän aikana ennen opioideihin kuuluvan petidiinin käyttöä. Samanlaisia yhteisvaikutuksia MAO-estäjien kanssa ei voi poissulkea Tramal -valmisteen käytön yhteydessä.
Tramadoli voi saada aikaan kouristuksia ja voimistaa selektiivisten serotoniinin takaisinoton estäjien, trisyklisten masennuslääkkeiden, antipsykoottien ja muiden epileptistä kohtauskynnystä alentavien lääkkeiden kouristuksia aiheuttavaa vaikutusta.

Yksittäistapauksina on raportoitu serotoniinioireyhtymän kehittymistä potilaille, jotka samanaikaisesti ovat käyttäneet tramadolia muiden serotoninergisten lääkkeiden, kuten selektiivisten serotoniinin takaisinoton estäjien (SSRI) tai MAO-estäjien kanssa. Serotoniinioireyhtymä voi ilmetä esimerkiksi sekavuutena, kiihtyneisyytenä, kuumeena, hikoiluna, ataksiana, hyperrefleksiana, myoklonuksena ja ripulointina. Serotoniergisten lääkkeiden käytön lopettaminen yleensä nopeasti helpottaa oireita. Tilanteen vaatima lääkehoito riippuu oireiden luonteesta ja vaikeudesta.

5.1 Farmakodynamiikka

Tramadoli on keskushermostoon vaikuttava opiaattianalgeetti. Se on epäselektiivinen puhdas myy-, delta- ja kappareseptoriagonisti, jolla on suurin affiniteetti myyreseptoriin. Tramadoli vaikuttaa analgeettisesti myös estämällä noradrenaliinin takaisinottoa hermosoluihin ja lisäämällä serotoniinin eritystä.

dredi
LD50

Post by dredi » Mon 12 Oct 2009, 03:17

Mutta kyllähän eräät opiaatit (kuten opium) on aavistuksen psykedeelisiä...
Eivät ole.
Mutta tosiaan muistan jostain lukeneeni että tramadoli on opiaattina vähän erillainen
Tramadoli ei ole opiaatti. Se on synteettinen opioidi.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

Hz0
Apteekki

Post by Hz0 » Tue 03 Nov 2009, 23:04

Olen ollut erittäin kiinnostunut Ayahuascasta ja siihen liittyvästä seremoniasta jo pitkään. Kynnyskysymyksenä on kuitenkin noussut esiin se, olenko "valmis" nauttimaan tätä pyhää lientä. Fyysisesti tuntisin olevani valmis matkustamaan maailman ääriin ja viettämään aikaa viidakkossa tutustuen luontoon, sen antimiin ja vaaroihin, sekä oppimaan shamanismikulttuuria. Pitkään olen jo aiheesta lukenut ja muita psykedeelejä kokeneena kokemusta saanut jonkinlaisista tajunnan muutoksista mutta vieläkin sisimmässäni empii jokin. Se jonkin samalla varoittaa minua ja kannustaa minua, sillä jos Ayahuasca on tosiaankin niin järisyttävä kokemus kuin ihmiset ovat antaneet ymmärtää, niin olenko valmis kohtaamaan alitajuntani syvimmät pelot ja patoutumat niinkuin ne ovat, levitettynä eteen loputtomalla filminauhalla ilman että pystyn tekemään asialle mitään, antautuneena mieleni sisäiseen terraarioon.

Ayahuasca-seremonia on käsittääkseni puhdistautuminen, jota on tietysti vaikea kuvailla sanoin. Kokeiltu on LSA:t, Bromo-Dragonfly:t ja DXM:t isoilla annoksilla mutta koskaan en ole kokenut sitä todellista egosta irtautumista ja asioiden käsittelemistä kosmiselta näkökannalta. Olen peloissani ja toisaalta utelias asian suhteen. Minulla on ollut ongelmia paniikin ja ahdistushäiriön kanssa, ja sen lisäksi olen pohtinut päivittäin useampaa laajempaa kysymystä joihin en ole löytänyt vastausta. "Miksi olen täällä?" "Kuka olen?" "Mikä on roolini triljoonien molekyylien joukossa". Lapsuudestani minulla on muistoja, jotka toisaalta haluaisin muistaa, mutta väistämättä törmään myös niihin hetkiin, jolloin olen toivonut katoavani tai olevani näkymätön jotta piina loppuisi. Ensimmäinen LSA-trippini päättyi huonosti, kun jouduin hyperventiloinnin ja paniikinomaisen sekavan käyttäytymisen seurauksena ensiapuun. Jo vuosia olen yrittäny keksiä syytä omaan päihtymyshakuisuuteeni, joka on toistaiseksi pysynyt hallinnassa. Noin vuosi sitten LSA-tripillä tulin siihen tulokseen että minulle annettiin mahdollisuus valita kahden elämänpolun väliltä, ja jokin kertoi minulle että valintani tulisi olemaan pysyvä koko elämäni. En kuitenkaan ole saanut selkoa siihen, mitä tämä valinta tarkoitti, koska LSA:n vaikutus loppui kesken. Bromo-Dragonfly päissäni keskityin lähinnä fraktaalien ihailemiseen ja henkinen puoli jäi hiukan kesken.

Edellä olevan perusteella kysynkin foorumilaisilta; pitäisikö minun käydä läpi Ayahuasca-kokemus ymmärtääkseni itseäni paremmin?

Valitan jos tekstistä on vaikea saada selkoa, mutta yritin oksentaa päällimmäiset ajatukseni tekstinä foorumille.
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Wed 04 Nov 2009, 16:57

Hz0 wrote:jos Ayahuasca on tosiaankin niin järisyttävä kokemus kuin ihmiset ovat antaneet ymmärtää
Voi olla, mutta voi myös olla ettei ole. Joidenkin kokemus on ollut mitäänsanomaton. Psykedeelikokemus voi pitää sisällään vähintäänkin kaikkia niitä tunteita, joita selvänäkin koetaan.
niin olenko valmis kohtaamaan alitajuntani syvimmät pelot ja patoutumat niinkuin ne ovat, levitettynä eteen loputtomalla filminauhalla ilman että pystyn tekemään asialle mitään, antautuneena mieleni sisäiseen terraarioon.
Onko muuta mahdollisuutta selvin päinkään? Toki voi koettaa paeta, mutta onko tarjolla pakoa joka ei aiheuta kärsimystä?
koskaan en ole kokenut sitä todellista egosta irtautumista ja asioiden käsittelemistä kosmiselta näkökannalta
Ei ole mitenkään määrättyä, että tulisit sellaista kokemaan ayahuascankaan kanssa.

Monet ovat kokeneet hyväksi päästää irti älyllisistä odotuksista siinä määrin kuin pystyvät. Jossain määrin mieli pitänee joka tapauksessa kiinni oletuksistaan, sille ei voi mitään. Mitä intuitiosi sanoo?
Edellä olevan perusteella kysynkin foorumilaisilta; pitäisikö minun käydä läpi Ayahuasca-kokemus ymmärtääkseni itseäni paremmin?
Haluan kysyä sinulta: Miksi haluat kysyä tätä muilta? Uskotko, että joku muu tietää mitä sinun pitäisi tehdä?
Valitan jos tekstistä on vaikea saada selkoa, mutta yritin oksentaa päällimmäiset ajatukseni tekstinä foorumille.
Hyvä että oksensit.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 05 Nov 2009, 14:37

Aukikco wrote:
Hz0 wrote:jos Ayahuasca on tosiaankin niin järisyttävä kokemus kuin ihmiset ovat antaneet ymmärtää
Voi olla, mutta voi myös olla ettei ole. Joidenkin kokemus on ollut mitäänsanomaton. Psykedeelikokemus voi pitää sisällään vähintäänkin kaikkia niitä tunteita, joita selvänäkin koetaan.
Joo siis yleensä tuntuu, että joillain on vähän sellainen käsitys, että vittu vedetään huascaa ja valaistutaan, mutta ei se nyt ihan niinkään ole. Itse olen kokenut paljon huascan avulla, mutta minkä takia mulla ei olisi voinut jossain kohtaa mun rakas perus pääkoppani vain sanoa, että heiiii ikamooooon, pitäiskö vähän muuttaa tapoja elää ja puuhastella?

Oon tässä miettinyt, että moni ihminen on kokeillut huascaa ja kovia psykedeelejä ja selittää sen jälkeen, kuinka tuntuu, että tajua omaa päihdekäyttönsä ongelmallisuutta, mutta mitään ei käytännössä tapahdu... Ei se huascasta riipu vain siitä ottajasta...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Thu 05 Nov 2009, 16:12

Ajatukset ovat kaikenlaisilla ihmisillä - päihteillä tai ilman - erinomainen tekosyy paeta kokemuksellisuutta. Se tuntuu kaikenkattavalta jaetulta psykoosilta.

Mitä asialle voi tehdä?
Lukijani, ehkä päädyt pohtimaan seuraavaa:
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?
Mitä minä teen asialle?

oxycontin
Psykonautti

Post by oxycontin » Thu 03 Dec 2009, 18:52

dredi wrote:
Mutta kyllähän eräät opiaatit (kuten opium) on aavistuksen psykedeelisiä...
Eivät ole.
Mutta tosiaan muistan jostain lukeneeni että tramadoli on opiaattina vähän erillainen
Tramadoli ei ole opiaatti. Se on synteettinen opioidi.
Juuri tuota hain takaa ettei Tramadoli ole opiaatti, mutta ajattelin ettei termillä niin väliä.

Ja edelliseen: Tässä on vaikea ilmaista oikeaa termiä, kun en keksi muuta... Mutta siis tarkoitin että opiaattien valveunet saattavat olla hyvin psykedeelisen tuntuisia. En nyt osaa selostaa kovin tarkkaan mitä ajan takaa, kun olen kovassa kuumeessa ja ajatus ei luista, mutta vähän kuin kannabinoiditki, eli ei lasketa oikeaksi psykedeeliksi, mutta vaikutukset voivat olla saman suuntaisia. Ehkä pseudopsykedeelinen voisi olla parempi termi... Kai minä jotenkin haen takaa sitä että eri aineet vaikuttavat eri ihmisiin hyvin eri tavalla. Esimerkkinä eräät opiaatit voivat olla todella stimuloivaa joillakin ihmisillä (itse kuulun tähän ryhmään ja kun muille tulee nuokut niin minä en pysty olemaan paikallani, eikä toivoakaan unesta (ellei valveunia lasketa) ja lisäksi itsellä ajatuksen juoksu muuttuu hyvin erillaiseksi ja tulee visuaaleja. Myös mainittava ero voisi olla että monella opiaatit vähentävät psykedeelejen tehoa, mutta itselläni ne buustaavat joitakin ominaisuuksia. Niin ja lisäksi itselleni opiaatit ovat ´´psykedeelisempiä´´ kuin kannabis, koska kannabis ainoastaan jumittaa aivoni ja saa hekottelemaan, mutta opiaattien aikana pystyn ajattelemaan jopa syvällisiäkin asioita ja käymään syvällisiä keskusteluja.

Täytyy kyllä lopuksi todeta (etten joudu väärin ymmärretyksi/ minua luulla kokemattomaksi) että kyllä psykedeelit ovat aivan eri mailmasta kuin muut päihteet

spz
Psykonautti

Post by spz » Sat 05 Dec 2009, 01:47

Niin ja lisäksi itselleni opiaatit ovat ´´psykedeelisempiä´´ kuin kannabis, koska kannabis ainoastaan jumittaa aivoni ja saa hekottelemaan, mutta opiaattien aikana pystyn ajattelemaan jopa syvällisiäkin asioita ja käymään syvällisiä keskusteluja.
Tjooh, mut en sanos kyllä millään tavalla psykedeeliseksi vaikutukseksi tuota. Kokeminen
on enemmänki se juttu mitä kutsuisin psykedeliaksi, jarruturruissa se keskusteleminen
on enemmän....öö... olon, kuin tuntemusten aiheuttamaa.
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."

-Bill Hicks

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sat 05 Dec 2009, 13:08

Menee nyt jo hyvinkin offin puolelle, mut siirtäköön muut modet jos siltä tuntuu ;)

Olen itseasiassa oxycontinin kanssa jokseenkin samaa mieltä, että kyllä opiaatit&-oidit saattavat tuntua kokemuksina psykedeelisiltä.
Tässä päästäänkin siihen mitä psykedelia itseasiassa ylipäätään edes on?
Mielestäni voisi itseasiassa sanoa että koko elämä on psykedeelistä.. päihteitä tai ei.. deeleillä tai ilman deelejä saavutettu tietoisuus.

Huomaan nykyään useinkin kutsuvani nauttimiani psykoaktiiveja psykedeelisiksi. Esimerkiksi monen on vaikea käsittää kun yritän selittää että (lääke)amfe toimii itselläni psykedeelinä.
Yhtälailla kuvittelisin olevan joillakin opiaattien kanssa (tai opioidien) [{tarvitseeko niitä nyt aina erikseen edes mainita}]
Kuin myös itselläni.. Joskus koen saavuttaneeni psykedeelisiä tiloja tietyillä opioideilla.. Todellisuudessahan opiaatit ovat täysin vastakohta psykedelialle.

Mutta kyse lienee ehkä lähinnä siinä, miten kukin psykedelian kokee.. Paskat virallisista määritelmistä sun muista. Käsitteet muutenkin ovat rajalliset käsittämään elämää, sielua, ihmistä.. tätä kaikkee.. todellisuudessa todellisuus on jokaisen oma. Mieli voi olla psykedeelinen jo laadultaankin.. ilman mitään päihteitä.

ehkä.. .
Keep it unreal.

anomaali
Psykonautti

Post by anomaali » Sat 05 Dec 2009, 22:36

Psykedeeli termin kun avaa niin päädytään yleensä siihen että suomeksi se on mieltä ilmentävä. Kokeilkaa korvata kaikesta kielenkäytöstänne kaikki psykedeeli sanan taivutusmuodot mielen ilmentämiseksi. Mitä on psykedelia?=Mitä on mielen ilmentäminen?

Nopeasti ajateltuna varmaan kaikki mitä ihminen tekee ja kokee on (ihmisen)mieltä ilmentävää. Sitten tuli mieleeni että ehkä huumekokemus on selvinpäin olemista psykedeelisempää(mieltä ilmentävämpää) koska voi tulla enemmän tietoiseksi alitajunnassa tapahtuvista jutuista mutta toisaalta kun ajattelen tarkemmin niin ehkä kyse on vaan painopisteen muuttumisesta koska samalla voimme menettää esim. oman persoonan tiedostamisen.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 10 Mar 2010, 17:38

Mahdollisesti kuukauden (tahi kahden) sisään kaveri sanoi että jos haluan niin voitaisiin matkailla yhdessä.

Odotan kovasti sitä, odotan että siitä tulee jotain mullistavaa. Mutta toisaalta pidän myös sitä mahdollisena etten saa mitään suuria pääni sisällä aikaan. En oikein tiedä itsekään miten suhtaudun tähän, mutta tiedän kuitenkin olevani valmis ja että mitä olen tekemässä.

Musta yleensäkin tuntuu että turha tätä on jännittää niin vitusti, tottakai pitää olla se kunnioittava suhtautuminen, muttei nyt kuitenkaan varmaan pelkää tarvii? :)

peltsi
OD

Post by peltsi » Fri 09 Apr 2010, 15:24

King Ink wrote:Mahdollisesti kuukauden (tahi kahden) sisään kaveri sanoi että jos haluan niin voitaisiin matkailla yhdessä.

Odotan kovasti sitä, odotan että siitä tulee jotain mullistavaa. Mutta toisaalta pidän myös sitä mahdollisena etten saa mitään suuria pääni sisällä aikaan. En oikein tiedä itsekään miten suhtaudun tähän, mutta tiedän kuitenkin olevani valmis ja että mitä olen tekemässä.

Musta yleensäkin tuntuu että turha tätä on jännittää niin vitusti, tottakai pitää olla se kunnioittava suhtautuminen, muttei nyt kuitenkaan varmaan pelkää tarvii? :)
huasca saattaa antaa aikas järisyttäviä kokemuksia mitkä saattaa olla myös negatiivisia mut eikö se kuulu asiaan? En mä nyt pelkäämään rupeis vaan lähinnä varautumaan siihen että saattaa olla aika ahdistavaakin menoa...kunnioituksella (huascaa kohtaan) ku menee ni hjyvä :wink:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 09 Apr 2010, 20:00

Huasca on ollut kyllä päree kokemus..
mulla sen jälkeen tapahtu paljon.

elin terveellisesti, en juonut, polttanut opiaatteja en käyttänyt. psykejä. FUCK yEAH..

joogasin meditoin opiskelin..
kaikki huascaa...

niin voimakas. ei pelkoo kumminkaan.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

dazerc

Post by dazerc » Sat 10 Apr 2010, 19:32

Tämä on jäänyt lähes ainoaksi kokeilemattomaksi psykedeeliksi ihan omasta tahdosta. Kunnioitus tätä ainetta kohtaan on kova ja ajattelin ottaa tätä ensi kerran jossain oikean poppamiehen keittelemänä 8)

Mixtec
Tuppisuu

Post by Mixtec » Tue 19 Oct 2010, 21:30

Oli taas viime yönä asiaa ämpärille, paljon annoin pois, paljon jäi.

Muistakaa toverit: rakkaus ja huumori.

peltsi
OD

Post by peltsi » Tue 19 Oct 2010, 23:03

dazerc wrote:Tämä on jäänyt lähes ainoaksi kokeilemattomaksi psykedeeliksi ihan omasta tahdosta. Kunnioitus tätä ainetta kohtaan on kova ja ajattelin ottaa tätä ensi kerran jossain oikean poppamiehen keittelemänä 8)
Mulla on ihan sama unelma et pääsis oikeiden shamaaneiden huostaan ottaa huascaa :>
Myös muut intiaanejen ja shamaaneiden yms. rituaalit kiinostaa kovasti ja joskus aion lähtee maailmalle tutustumaan peyoteen, taikasieniin, ayahuascaan ja kaikkeen muuhun mitä vastaan tulee. Kunnioitus noihin rituaaleihin ja niissä käytettäviin substansseihin on suuri. Jamaicaan olis kanssa siisti päästä tutustumaan rastafarien hatsihommiin :mrgreen:
*Johnny Cash - hurt*

Mixtec
Tuppisuu

Post by Mixtec » Wed 20 Oct 2010, 00:09

peltsi wrote:
dazerc wrote:Tämä on jäänyt lähes ainoaksi kokeilemattomaksi psykedeeliksi ihan omasta tahdosta. Kunnioitus tätä ainetta kohtaan on kova ja ajattelin ottaa tätä ensi kerran jossain oikean poppamiehen keittelemänä 8)
Mulla on ihan sama unelma et pääsis oikeiden shamaaneiden huostaan ottaa huascaa :>
Myös muut intiaanejen ja shamaaneiden yms. rituaalit kiinostaa kovasti ja joskus aion lähtee maailmalle tutustumaan peyoteen, taikasieniin, ayahuascaan ja kaikkeen muuhun mitä vastaan tulee. Kunnioitus noihin rituaaleihin ja niissä käytettäviin substansseihin on suuri. Jamaicaan olis kanssa siisti päästä tutustumaan rastafarien hatsihommiin :mrgreen:
Kunnioitan ayahuascaa ihan jo juomalla sitä, tarkoituksenani olla parempi ihminen ja äiti ayahuasca tietää sen. Tämä on henkilökohtainen suhde, en tarvitse siihen kolmatta osapuolta, samoin kun en tarvitse parisuhteeseeni parisuhdeterapeuttia olemaan koko ajan läsnä. Ayahuasca on itselleni (toivottavasti) elinikäinen kumppani ja aina ei voi olla shamaania läsnä, mutta toisaalta tehdessä oppii ja mahdollisesti vuosien päästä olen itseoppinut curandero.

Loppuun heitän kysymyksen: miksi esim. hamppua ja sieniä kohtaan ei tarvitse olla kunnioitusta mutta ayahuascaan se on välttämättömyys? Eikö kaikki ansaitse yhtä paljon kunnioitusta? Tämä saattaa haiskahtaa tekopyhyydeltä, mutta mietin itse näitä asioita ja yritän vain nostaa kissan pöydälle.

peltsi
OD

Post by peltsi » Wed 20 Oct 2010, 00:34

Kyllä mulla on aina ollu periaatteena että kunnioitan kaikkia psykedeelejä enkä todellakaan halua pelleillä niiden kanssa vaan jokaisella tripillä on kunnioitus deeliä kohtaan. Tavallaan siinä on myös jännitys ja tavallaan pieni pelko aina kun jotain psykedeeliä ottaa.
Mutta ehkä juuri tuon ayahuascan mainitsin erikseen siksi että en oo sitä vielä kokeillu ja oon saanu käsityksen että se on niin henkinen ja voimakas deeli, joka aiheuttaa juuri sellaisia kokemuksia mitkä on mulle erityisen suuria aiheita.

Yritin kyllä tossa edellisessä viestissä sanoa että kunnioitan kaikkia deelejä ja noita rituaaleja ja niiden historiaa sekä ihmisiä jotka niitä harjoittaa.

Nii ja mikä musta tekee tekopyhän tuon viestin perusteella? Muistaakseni tosta aiheesta kirjottanu aikasemminkin että ei ollu tarkotus viedä sun ideaas :razz:
*Johnny Cash - hurt*

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 20 Oct 2010, 15:02

Mäkään en usko kaipaavani siihen kolmatta henkilöä, oli sitten kuinka fukin' shamaani tahaansa, mukaan jos juon ayahuascaa. Ja jos seuraa niin sitten hyvä ystävä on parempi. Yleensäkään en haluis tuntemattomia ihmisiä hengailemaan ympärille kun käytän psykedeelejä, vaikka ne kuinka asioista ois perillä ja fiksuja miehiä tai mitä vaa.

Ja enhän mie kritisoi ketään joka haluaa juoda huascaa siellä jossain viidakossa jonkun papin kanssa,
mut en ite koe tosiaan tarvitsevani ketään muuta kuin itseni ja ayahuascan.

peltsi
OD

Post by peltsi » Wed 20 Oct 2010, 16:48

King Ink wrote:Mäkään en usko kaipaavani siihen kolmatta henkilöä, oli sitten kuinka fukin' shamaani tahaansa, mukaan jos juon ayahuascaa. Ja jos seuraa niin sitten hyvä ystävä on parempi. Yleensäkään en haluis tuntemattomia ihmisiä hengailemaan ympärille kun käytän psykedeelejä, vaikka ne kuinka asioista ois perillä ja fiksuja miehiä tai mitä vaa.

Ja enhän mie kritisoi ketään joka haluaa juoda huascaa siellä jossain viidakossa jonkun papin kanssa,
mut en ite koe tosiaan tarvitsevani ketään muuta kuin itseni ja ayahuascan.
Joo no voihan sitä yksinkin ottaa ja varmaan otankin mut ei tossa se mielenkiintosta ookkaan et on jotain tuntemattomia ihmisiä ympärillä vaan se rituaali, johon kuuluu paljon muutakin kun se et vedetään teet naamaan trippaillaan hiljaa tekemättä mitään ja lähdetään kotiin.
*Johnny Cash - hurt*

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 20 Oct 2010, 17:20

Tottakai, mut diggaan enempi suorittaa ihan omat rituaalini psykedeelien kanssa enkä usko et ne shaamanien kanssa tehdyt on loppupeleis mitenkään hohdokkaampia kuin ihan omien fiiliksien mukaan tehdyt jutut.

Oishan toi varmaan kuitenkin aika hieno kokemus ihan shamaanien kanssa sitä nauttia, mut kyl sitä ihan yksin ottamisesta saa yhtä paljon irti väittäisin. Varmaan vaan ihan seteistä ja settingeistä ja vähäc kaikest itsessäs kiinni et mimmosta tulee, oli se sit metäs tai himas.

Mixtec
Tuppisuu

Post by Mixtec » Wed 20 Oct 2010, 17:50

Peltsi, mikset suunnittele itse omia rituaalejasi? Ayahuascan vaikutuksen alaisena etenkin äänet ja hajut vaikuttavat kokemukseen, joten suosittelen kokeilemaan kaikkea erilaista (mieluiten) etnistä musiikkia ja vaikka eri suitsukkeita ja aqua de floridaa ja sen semmoista. Etnisellä musiikilla tarkoitan esim. japanilaista zen meditaatio musiikkia ja didgeridoota kuten Inlakesh, unohtamatta alkuperäisiä ayahuasca icaroita ja Santo Daime hymnejä.

Peltsi, Toi tekopyhyys oli itselle suunnattu. :)

Haluun vielä tehdä selväksi, että uskon todellakin puhdistumisen olevan paljon tehokkaampaa curanderon ollessa johtamassa seremoniaa, koska hän vaikuttaa "potilaiden" kokemukseen laulullaan ja mahdollisesti myös erilaisilla hajuilla kuten aqua de floridalla. Curanderot kuitenkin ovat niitä todellisia experttejä tässä, mutta kuten sanoin: aina ei voi olla shamaania läsnä.

Ayahuasca icaroita ja varmaan Santo Daime hymnejäkin:
http://www.ayahuasca-wasi.com/english/icaros.html

peltsi
OD

Post by peltsi » Wed 20 Oct 2010, 22:01

Joo kyllävarmaan aionkin ottaa itsekseen tuota ja tehdä asoita jotka tuntuu itsestä hyvältä. Mut niinku sanoin et se olis mun unelma lähtee osallistuu noihin rituaaleihin, joihin useesti kuuluu joku psykedeeli. Koska kunnioitan ja oon kiinostunu niistä niiden historian, perinteiden, elämäntyylin ja vilpittömien uskomusten sekä luonnonläheisyyden takia. Noi vaan on kiehtovia juttuja ja haluaisin joskus toteuttaa mun haaveen tosta omaperäisestä kulttuurimatkasta.
Yrittäkää ymmärtää et ei se homma oo niin yksinkertainen et kyse olis vaan jostain ayahuascan nauttimisesta tai muiden psykedeelien vetämisestä, et miten sen toteuttaa vaan enemmänkin tutustumisesta noihin kulttuureihin ei vaan menemällä katsomaaan niitä vaan olemalla niinsanotusti "maassa maan tavalla" :D eli mukana niihin kuuluvissa asioissa. Siispä tästä suurin osa on tavallaan offtopicia :hmh:
*Johnny Cash - hurt*

horna
Kameleontti

Post by horna » Sat 23 Oct 2010, 00:02

King Ink wrote:Tottakai, mut diggaan enempi suorittaa ihan omat rituaalini psykedeelien kanssa enkä usko et ne shaamanien kanssa tehdyt on loppupeleis mitenkään hohdokkaampia kuin ihan omien fiiliksien mukaan tehdyt jutut.

Oishan toi varmaan kuitenkin aika hieno kokemus ihan shamaanien kanssa sitä nauttia, mut kyl sitä ihan yksin ottamisesta saa yhtä paljon irti väittäisin. Varmaan vaan ihan seteistä ja settingeistä ja vähäc kaikest itsessäs kiinni et mimmosta tulee, oli se sit metäs tai himas.
Onhan se totta, että oikeassa mielentilassa saa kyllä aikaan deeleilä aivan järisyttäviä kokemuksia, vaikka vaatekomerossa. Olisi kuitenkin aivan helvetin siistiä matkailla kavereiden kanssa, jotka näiden kanssa on puuhastellut jo useita vuosisatoja, jossain brassi viidakon syövereissä.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!

hemmohuima
Tuppisuu

Post by hemmohuima » Sun 24 Oct 2010, 02:53

Älkää aliarvioiko ayahuascaa! Yksinhän sitä voi tietysti ottaa, mutta ainakin Perussa oli sellanen meininki et shamaani ei siinä seremoniassa oo vaan sun ajan kuluks horisemas jotain joikulauluja. Ensinnäkin osaavat poppamiehet lukevat sun kehos ja päättää tarttetko siihen soppaan lisään jotain muita lääkekasveja mitä voisit tarvita parantuaksesi. Lisäksi viidakon keskellä tulee pakostakin syötyä terveellisesti ja kaupungin melut kuten pörinät sun muut huminat joihin olet jo tottunut voi vaan estää sun keskittymistä tai jopa tuntua todella luonnottomilta. Eräänä kertana kun halusin kokea millasta olisi sodassa niin jo pelkkä moottoroitu kanootti tuntui massiiviselta tuhon koneelta ja möngin puumajan lattian laidalle katsomaan sitä hirvitystä. Viidakon äänet on muutenkin rauhottavia eikä kyseisiä kanootteja muina seremoinioina kuulunutkaan ku siellä pimeessä on vähän vaikea suunnistaa. Myös jos juot pitemmän aikaa taikalientä niin arkena shamaanin ja kyläläisten mystiset jutut saavat mielesi pois länsimaisesta ajattelutavasta ja mitä pidempään viidakossa juot niin sitä mystisemmäksi ja taianomaiseksi omatkin ajatuksesi muuttuvat.

Jos uskot henkiin (ja pitemmän huascan juomisen jälkeen varmaan uskotkin) niin harvat, mutta sitäkin pelottavammat kokemukset erillaisten negatiivisten henkien, demonien tai ajatusten kanssa taisteleminen ja karkottaminen on shamaanin erikoisalaa jota edes vuosia juoneet "shamaani" länsimaalaiset eivät välttämättä osaa tehdä ja tämä on se pääsyy miksi ayahuascan juominen pitäisi aloitta shamaanin kanssa. Jos et kuitenkaan pääse Etelä-Amerikan metsiin pitkäksi aikaa ni ole siellä edes pari viikkoa jos sekään ei onnistu niin matkusta Hollantiin Santo Daime kirkon seremonioihin ja jos sekään ei onnistu niin ota edes kaveri niille illoille mukaan kun juot ja matkustelet henkimaailmoissa!