Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Shro
Apteekki

Ayahuasca & analogit

Post by Shro » Wed 21 Sep 2005, 21:46

Voisiko joku sepistää suomeksi ohjeet kuinka keittää ayahuasca teetä mimosasta tai viridiksestä.

Suunnitelmissa olisi keitellä ja voisin tehdä suomenkielisen tutoriaalien kuvien kera kun kerran kamerakin on.

benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat » Fri 23 Sep 2005, 23:19

Itse olen tehnyt yagea kerran Psychotria viridiksestä ja Banisteriopsis caapista. Kumpaakin oli noin 35-40 grammaa.
Hommahan on perin yksinkertainen. Lätkin vaan ainekset kattiloihin, vettä ja sitruunamehua päälle. Keitin tässä liemessä noin 3 timmaa ja sitten otin nesteet talteen ja toistin homman vielä kahteen kertaan. Eli koko päivähän siinä meni.
Sitten haihdutin keiton sopivaan satsiin ja pakkasin aurinkorasvan sekä Samsoniten. 8)

zero
Kameleontti

Post by zero » Sat 24 Sep 2005, 14:17

benelux fat wrote:Itse olen tehnyt yagea kerran Psychotria viridiksestä ja Banisteriopsis caapista. Kumpaakin oli noin 35-40 grammaa.
Hommahan on perin yksinkertainen. Lätkin vaan ainekset kattiloihin, vettä ja sitruunamehua päälle. Keitin tässä liemessä noin 3 timmaa ja sitten otin nesteet talteen ja toistin homman vielä kahteen kertaan. Eli koko päivähän siinä meni.
Sitten haihdutin keiton sopivaan satsiin ja pakkasin aurinkorasvan sekä Samsoniten. 8)
Joo mut jotai tarkempia määriä ja ohjeita? Ja toimiiks sama tos hostilisharmala-jutus, eli murskaa ne siemenet ja heittää ne hostiliksen kans kattilaan. Vettä joku litra? Entä sitruunamehu? Ois kiva jotku hyvät ohjeet ku tos ois pussi noit oottamas.

Shro
Apteekki

Post by Shro » Sat 24 Sep 2005, 16:10

Itselle kanssa reilu määrä huasca tarpeita tulossa. Tarkemmat ohjeet kiitos, lupaan tehdä sitten pienen harjoittelun jälkeen suomenkieliset kuvalliset ohjeet.

Enth

Post by Enth » Sun 25 Sep 2005, 18:37

Itsellä jotakuinkin näin... Ayahuascan keittämisestä on niin monta koulukuntaa että...

MAO:It ->

5min x 3, Harmala.

Syrian Rue:n jauhoin hienoksi pippurimyllyssä, heitin teräskattilaan syntyneen jauhon. (alumiini-kattilasta varotellaan, että siitä irtoaa sitä, kun keittää pitkään/happamassa...)

Tilkaan lähdevettä jauhoin yhden C-vitamiinitabletin (omenaviinietikka tai sitruunamehu käy myös) että saan sopivan PH:n (5-6, en muista) että alkanoidit irtoavat. Tislattu vesi olisi ollut paras, hanavedessä on niin paljon kalkkia & muita myrkkyjä jotka kuulemma haittaavat extraktointia...

Yön yli voi myös liottaa tuolla nesteessä, ja siitä sitten keittää, ainakin irtoaa, mutta Syrian Rue on niin halpaa ja hyvin toimii 3g vaikka millä menetelmällä niin ei ole tarvetta IMO.

Kaadoin veden siemenien päälle, niin että ne peittyy vain vähän. Keitin 4:lla, niin ettei kiehu mutta haihtuu voimakkaasti. Noin 5min myöhemmin vesi on lähes kokonaan haihtunut, otan nesteen talteen (hieno-jakoinen tee-siivilä toimii hyvin), ja heitin jauhon takaisin kattilaan, lisäsin vettä. 5 min myöhemmin neste talteen ja vielä kerran keittäminen. Hyvin toimisi myös se, että puolittaa toisella kerralla tuon PH:n alentamisen ja kolmannella kerralla ei ollenkaan. Saavuttaa maksimaalisen extraktoinnin kun oikea PH muutenkin vaikea saavuttaa jos ei mittaa sitä?

Caapi (3h x 3) onkin sitten ikävämpi keittää... vaikea arvioida nesteen määrää. Ja Caapin vahvuutta ennenkuin kokeillut. 30g voi riittää hyvin, mutta jotain liaania tarvitaan 100g. Caapille suosittelen ehdottomasti sitä liottamista yön yli happamassa nesteessä. Jos tilasit kokonaisina palasina, niin tämän jälkeen se on myös sen verran pehmeämpää että sitä saa tuhottua pienemmäksi (kiinni ja "twist", pyöräytä) menee jonkin aikaa, sitten veitseä tms.

Sitten vain kattilaan, ja 3x extraktointi, syö aikaa, varo ettet polta pohjaan!

Sekä Caapin että Syrian Ruen keittämisessä pitää varoa ettei 6:lla keitä sitä, koska harmala ja harmaline voi tuhoutua, DMT:n kanssa ei ihan niin tarkkaa, mutta silti.

DMT:t ->

Mimosa Hostilis... 3x 30 min, tähän myös tarvitaan happamaa vettä.

P. Viridis... 3x 30 min, itse jauhoin kuivat lehdet (oli ihan harmaita) tomuksi enenkuin kävin keittämään, tuoreita olisi paljon miellyttävämpi :/ kiva jotain 60g keittää... -- || --

Hmm... joo ei oo kovin selkeetä, jäässä vielä eilisestä... tässä nyt olisi suuntaa antavaa läppää, virheitäkin tod. näk.

Erowidissa on noita ohjeita, ja sitten myös Ayahuasca foorumilla, löytää helposti, siellä on useampi sellanen "mainstream" ohje, eli jos joku jaksaa kattoa kaikki noi läpi ja kirjoittaa asiallisen cookbookin kuvien kera niin, nostan hattua :)

Tästähän voisi aloittaa sen uuden psykonautin keittokirjan, mistä oli puhetta! Count me in.

Enth

Post by Enth » Sun 25 Sep 2005, 18:39

...yritän selventää tuota huomen-illalla jos on aikaa :oops:

psyke
Lepakko

Post by psyke » Wed 28 Sep 2005, 16:24

Tässä olisi oma reseptini joka sai ihan myönteisen vastaanoton ayahuasca.comissa:

Eineet:

40-60g Caapi (silputtua)
30-50g Chakura (kokonaisia lehtiä tai silppua)
3-4l tislattua vettä
omenaviinietikkaa

1.) Laita kasvikset teräsastiaan. Kaada päälle tislattua vettä sen verran että ainekset peittyvät kunnolla. Lisää ruokalusikallinen omenaviinietiikkaa per vesilitra(ph:n pitäisi noin 3-5 mutta ei se ole niin justiinsa). Anna olla kattilassa kansi päällä 24h. Muista sekoitella usein!

2.) Keitä vettä vaikkapa 5 tuntia(matala lämpö olisi hyvä mutta ei haittaa vaikka tee kupliikin. Tosin se saattaa tehdä mausta kitkerämmän). Vähempikin voi riittää mutta varman päälle kannattaa pelata, caapi on nimittäin tosi kallista esim. Syrian rueen verrattuna. Kun viisi tuntia on kulunut, ota kasvimateriaali pois kattilasta ja suodata tee vaikka kahvinsuodattimen (käytä apuna sellaista suppiloa jolla saat nesteet kätevästi pulloon) läpi. Jos suodatin menee "tukkoon",
sekoittele kasvimassaa niin vesi tulee läpi helposti. Jos käytät mimosa hostilista tai syrien rueta caapin ja chakuran tilalla, ovat keittoajat huomattavasti lyhyemmät. (mh 3x20min)

3.) Laita kattilaan uutta hapokasta vettä ja laita kasvimassa takaisin kattilaan.

4.)Toista vaihe 2.

5.)Yhdistä teet ja haihduta ylinmääräinen vesi SEKÄ happo pois. Etikka on parempaa kun c-vitamiini juuri siitä syystä että se haihtuu veden mukana. Sitten kun etikan haju ei enää tunnu ja teetä on vain vähän(100ml-2dl), on se valmista juotavaksi. Kannattaa antaa teen seisoa hetken aikaa ennen juomista jotta kasvin muruiset painuvat pohjaan. Tämäkään ei ole täysin välttämätöntä.

6.) Juo tee joko lämpimänä tai kylmänä. Lämpinä maku on vähemmän kaamea.

Huomioitavaa:

Kokemus alkaa oikeastaan jo paria päivää ennen varsinaista trippiä. Mietiskele, kuuntele rauhallista musiikkia, muista ruokavalio, keskity, "herkistele" itseäsi kokemusta varten. Keittämisen aikana HUOMIOSI ON OLTAVA 100%:sti KEITTÄMISESSÄ!! ÄLÄ JÄTÄ TEETÄ HETKEKSIKÄÄN YKSIN!! Syy tähän on se että ensinnäkin tee voi palaa herkästi pohjaan, ja toisekseen täyden huomion pitäminen keittämisessä on tärkeä osa kokonaisuutta. Teehen voi laittaa lisäksi esim Toea (tree datura) jossa maksimi annos on ehdottomasti 2g. Toe lisätään keitokseen tuntia ennen kuin se on valmis. Suosittelen silti jättämään väliin ellei ole todella kokenut psykonautti...

silokkisalaatti
Karvakuono

Post by silokkisalaatti » Sat 01 Oct 2005, 11:03

Jossain ohjeessa neuvottiin syömään harmalan siemenet mitenkään valmistelematta puoli tuntia ennen mimosa teen juontia.

Tuolta aattelin tilata kun muualla niin kalliita nuo ainekset, onko kokemuksia tuolta tilaamisesta?

Peganum harmala 28 grams = €4.00
Mimosa Hostilis 28 grams = €6.50

Enth

Post by Enth » Tue 11 Oct 2005, 22:54

En suosittelisi siementen syömistä kokonaisina, jauhettuna vaikka gelatiinikapseleissa voisi kokeilla, mutta olen saanut käsityksen että imeytyy hieman hitaammin kuin tee (ei välttämättä huono asia). Ja kerran vain se tee kirpaisee, harmala on helppo keittää pieneen määrään.

silokkisalaatti
Karvakuono

Post by silokkisalaatti » Wed 12 Oct 2005, 08:09

tRip wrote:...
Enpä sitten tilannutkaan kun tuli ostettua sieniä kaverilta tilaus rahoilla :oops: :evil: . Kerro miten kävi jos teet tuolta tilauksen, ehkä tässä lähitulevaisuudessa tulee tilattua kun kiinnostaa tuo yage niin kovasti. 8)

Shro
Apteekki

Post by Shro » Thu 13 Oct 2005, 14:29

Ei offtopiccia kiitos :evil: . Nyt on itselläni ayahuasca tarpeet, viridistä sekä harmalaa. Minkälaiset nuo annostukset viridiksessä oikein on? Itse olen suunnitellut melko mietoa trippiä että en aivan heti pelästyisi tai hämmästyisi liikaa mitä tuleman pitää sitten kun olen valmis.

silokkisalaatti
Karvakuono

Post by silokkisalaatti » Fri 14 Oct 2005, 10:33

Mites kun aloin syömään cipralexia niin voinko ottaa ayahuascaa, ihanku oisin lukenu että ei ois suositeltavaa samaan aikaan SSRI ja MAO-I ?

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Mon 31 Oct 2005, 20:41

Itsekin olen aikeissa tilata noita ainesosia, mitä mahdatte suositella? Vai onko sillä merkitystä ottaako esim. viridistä ja harmalaa?
Hinnoissa on kuitenkin eroja.
-:- We're All Mad Here -:-

benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat » Mon 31 Oct 2005, 22:03

Maor wrote:Itsekin olen aikeissa tilata noita ainesosia, mitä mahdatte suositella? Vai onko sillä merkitystä ottaako esim. viridistä ja harmalaa?
Hinnoissa on kuitenkin eroja.
Itse tein elämäni toiset yaget tuossa lauantaina Harmalasta ja Mimosasta. Paaljon vähemmän vie aikaa noista keittäminen kuin perinteisistä aineksista. Noin 20min siihen kului. Aineksilla ei periaatteessa ole väliä. Kunhan on se MAOI ja DMT edustettuna.

Ja suosittelen todellakin tilaamaan! Kokemus peittosi kaikki tähänastiset päihteilyni 10-0. Pelottaa vaan että jos minusta tulee yagenisti. :)
On nimittäin vielä aika moneen trippiin noita aineksia jäljellä..

Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo » Mon 31 Oct 2005, 23:28

Mielenkiintoista olisi ekstraktoida dmt mimosasta ja harmalasta alkaloidit. Joskus sitten..
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.

zero
Kameleontti

Post by zero » Tue 01 Nov 2005, 00:12

benelux fat wrote:Itse tein elämäni toiset yaget tuossa lauantaina Harmalasta ja Mimosasta. Paaljon vähemmän vie aikaa noista keittäminen kuin perinteisistä aineksista. Noin 20min siihen kului. Aineksilla ei periaatteessa ole väliä. Kunhan on se MAOI ja DMT edustettuna.
toimiiks noil ihan toi sama respa? aattelin ku itel on tuol pussis tot harmalaa ja hostilista. ihan hyvä jos tohon tosiaan vaa toi 20 min kuluu.

benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat » Tue 01 Nov 2005, 00:54

zero wrote:
benelux fat wrote:Itse tein elämäni toiset yaget tuossa lauantaina Harmalasta ja Mimosasta. Paaljon vähemmän vie aikaa noista keittäminen kuin perinteisistä aineksista. Noin 20min siihen kului. Aineksilla ei periaatteessa ole väliä. Kunhan on se MAOI ja DMT edustettuna.
toimiiks noil ihan toi sama respa? aattelin ku itel on tuol pussis tot harmalaa ja hostilista. ihan hyvä jos tohon tosiaan vaa toi 20 min kuluu.
Siis mikä "sama respa"? Itse yksinkertaisesti keitin aineksia miedolla lämmöllä erillisissä kattiloissa sen 15-20min ilman mitään kikkailuja. Sitruunamehua mukana tietty. Hyvin toimaa. :D

Niin ja ne ainekset tietysti kannattaa saada mahd pieneksi ennen keittämistä. Mimosa oli minulla jo valmiiksi pulveria mutta Harmala siemenet piti käyttää kahvimyllyssä.

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Tue 01 Nov 2005, 01:26

Hmm, pitänee laittaa tilaus voimaan tässä joku kaunispäivä. Jostain kun saisi vielä sellaisen pienen kivimukin josta kipata liemet alas.

zero
Kameleontti

Post by zero » Tue 01 Nov 2005, 16:46

benelux fat wrote:
zero wrote:
Siis mikä "sama respa"? Itse yksinkertaisesti keitin aineksia miedolla lämmöllä erillisissä kattiloissa sen 15-20min ilman mitään kikkailuja. Sitruunamehua mukana tietty. Hyvin toimaa. :D

Niin ja ne ainekset tietysti kannattaa saada mahd pieneksi ennen keittämistä. Mimosa oli minulla jo valmiiksi pulveria mutta Harmala siemenet piti käyttää kahvimyllyssä.
Eiku olin vähä olois mut tarkotin tot psyken kirjottamaa reseptii. Mikä on "mieto lämpö"? Siis keitänkö vaikka nelosella ton 20min sillee et heitän litran vettä kattilaan, mimosaa sen verran kun haluan ja sitruunamehua vähän? Ja harmalas sama?

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Tue 01 Nov 2005, 16:53

Jos litran laitat vettä niin keitto aika on pidempi kuin 20min, kannattaa keittää sitä niin kauan että on jäljellä vain joku parisen desiä, koska maku on aika hurja, tai näin siis olen ymmärtänyt.

Ja kyllä minä itse ainakin mieluiten juon sen pari desiä huikalla kuin latkin litratolkulla jotain moskamettä, vähän kuin LSA-juoma.

benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat » Tue 01 Nov 2005, 17:19

Juu ei todellakaan mitään litraa kannata laittaa. Miedolla lämmöllä tarkoitan sitä että ei kiehu mutta haihtuu ja höyryää paljon. Itsellä oli loppujenlopuksi Harmala soosia ehkä desi ja Mimosaa pari desiä.
Harmalaa oli alunperin noin 5g ja Mimosaa noin 9g. sitruunamehua laitoin vajaa 2/3 osaa sellaisesta sitruunan muotoisesta purkista. Vähempikin olisi varmaan riittänyt. Ja kyllä, maistuu to-del-la pahalta. :twisted: Mutta on se kyllä sen arvoista. :D Itse otin Harmala teen noin 10min ennen Mimosa teetä.

zero
Kameleontti

Post by zero » Tue 01 Nov 2005, 23:22

benelux fat wrote:Juu ei todellakaan mitään litraa kannata laittaa. Miedolla lämmöllä tarkoitan sitä että ei kiehu mutta haihtuu ja höyryää paljon. Itsellä oli loppujenlopuksi Harmala soosia ehkä desi ja Mimosaa pari desiä.
Harmalaa oli alunperin noin 5g ja Mimosaa noin 9g. sitruunamehua laitoin vajaa 2/3 osaa sellaisesta sitruunan muotoisesta purkista. Vähempikin olisi varmaan riittänyt. Ja kyllä, maistuu to-del-la pahalta. :twisted: Mutta on se kyllä sen arvoista. :D Itse otin Harmala teen noin 10min ennen Mimosa teetä.
Juu kiitti. Täytyy katella jos täs lähiaikoin maistelis tota. :)

psyke
Lepakko

Post by psyke » Wed 02 Nov 2005, 13:17

Uutta tietoa sain jokin aika sitten :D. Itse asiassa se KANNATTAA kuulemma keittää ihan kunnolla, silleen että se kuplii. Auttaa ekstraktointia varsinki caapia keitellessä. Jos käyttää caapin kanssa esim chalipongaa tai p.viridistä on liuos syytä jäädyttää esiliuotuksen jälkeen(ei ole välttämätöntä). Tämä menetelmä rikkoo orgaaniset "kilvet" kasveista ja alkaloidit pääsevät liukenemaan veteen. Myöskään etikkaa ei tarvitse kuin 10ml per litra, jotkut sanovat että kasvien omat hapot riittävät ekstraktointiin.

Mimosahuasca onkin paljon helpompi, kuten edellä mainittiin 3x20min on riittävä määrä keittämiseen, varsinkin jos mimosa hostilista on esiliuotettu vähintään 24h. Harmalan siemenissä 3x5min on riittävä määrä mikäli siemenet on jauhettu, kokonaisia siemeniä kannattaa keittää pitempään.

3x keittäminen on sitten tärkeää, sillä tietyssä pisteessä alkaloidit eivät enää liukene veteen.(eli vesi on vaihdettava välissä ja vanha vesi säästetään) Kyse on samasta ilmiöstä kuin jos lisäät teehen tarpeeksi sokeria niin se ei enää liukene juomaan vaan jää pohjalle olemaan...

Kalastaja

Post by Kalastaja » Tue 10 Jan 2006, 02:00

psyke wrote:-- rikkoo orgaaniset "kilvet" kasveista ja alkaloidit pääsevät liukenemaan veteen. --
Tarkoitus on rikkoa solun rakenne, toisin sanoen rikkoa kasvin solukalvo.
psyke wrote:3x keittäminen on sitten tärkeää, sillä tietyssä pisteessä alkaloidit eivät enää liukene veteen.(eli vesi on vaihdettava välissä ja vanha vesi säästetään) Kyse on samasta ilmiöstä kuin jos lisäät teehen tarpeeksi sokeria niin se ei enää liukene juomaan vaan jää pohjalle olemaan...
Tällöin liuos on kylläinen. Siihen on liuennut tietyissä olosuhteissa maksimimäärä liuotettavaa ainetta (tässä tapauksessa Mimosaa).
Oli pakko lisätä pari termiä :)

Niinkuin psyke tuossa mainitsikin; Jos haluaa kaiken irti kasveistaan kannattaa ne keittää moneen kertaan puhtaassa vedessä ja sitten yhdistää uutteet ja haihduttaa ylimääräiset pois.
Puhdas, puuvillasta oleva kangas on todella kätevä uutteen suodattamisessa, vaikka joku vanha paidan riekale. Siitä on helppo puristella kaikki nesteet pois koska se ei mene rikki. Riekaleen voi esimerkiksi sitoa kaapin oven pieleen ja alle pistää kipon johon nesteet valuvat, kuten John W. Allen seuraavassa näyttää:

Image

psyke
Lepakko

Post by psyke » Tue 10 Jan 2006, 14:47

Kiitos Kalajastajalle tarkennuksesta. Tunnen jo nyt olevani huomattavasti sivistyneempi kuin hetki sitten. :wink:

Ahab

Post by Ahab » Sat 08 Apr 2006, 10:15

perkele tulihan todistettua että kraanaveteen on turha keitellä vaikka sen olisi keittänyt ensin. ehkä tunnin kesti vaikutukset.
tai mitenköhän se vaikuttaa että sain mimosan juotua vasta kun olin caapin oksentanut?
naama on myös jotenkin kirjava tuon juomisen jälkeen, allerginen reaktio?

Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli » Sat 08 Apr 2006, 18:28

Ahab wrote: naama on myös jotenkin kirjava tuon juomisen jälkeen, allerginen reaktio?
Vai hallusinatorinen reaktio? :roll:

Kalastaja

Post by Kalastaja » Sat 08 Apr 2006, 18:45

Ahab wrote: tai mitenköhän se vaikuttaa että sain mimosan juotua vasta kun olin caapin oksentanut?
naama on myös jotenkin kirjava tuon juomisen jälkeen, allerginen reaktio?
Totta kai se vaikuttaa todella paljon, oikeastaan ainoastaan, että oksennat MAO-inhibiittorin, mikä on ainoa asia mikä estää MAO:a hajoittmasta DMT:a. Tuo selittää lyhen vaikutusajan ja vaikutusten heikkouden. Päästit yksinkertaisesti monoamiinioksidaasin tuhoamaan DMT:n.

Kraanavedellä kovin suurta merkitystä ollut, saattoi tosin tuhota keitoksessa DMT:a ja MAOI:a pieniä määriä, mikä entisestään heikensi niiden vaikutusta.

Oksennus on ihan normaalia, allerginen reaktio mahdollinen.
Mille olet allerginen? Tuntuiko kurkussa kihelmöintiä tms.? Muita allergisia reaktioita, ihottumaa?

Ahab

Post by Ahab » Sat 08 Apr 2006, 18:54

Joo siis tottakai laatta lentää. Se muuten tuntuu tulevan jostain paljon syvempää kuin laattaa yleensä eikä vaan mahasta vaan jokapuolelta kehosta. Allerginen olen pujolle ja timoteille. Ei mitään kutinaa tai vastaavaa ilmennyt. Niin naama on siis kirjava vielä seuraavana päivänäkin.

EDIT: Niin eikös tuo MAO-I kuitenkin vaikuttaisi vielä sittenkin kun sen on oksentanut? Olisiko parempi juoda MAO-I ja DMT samalla kertaa? Tai jos ottaisi ensin puolet MAO-I:stä ja oksentaisi sen ensin ja sen jälkeen joisi toiset puolen ja koko DMT:n kun tuntuu että oksentamisen jälkeen se menee paremmin alas.

Kalastaja

Post by Kalastaja » Sun 09 Apr 2006, 01:04

Sehän riippuu ihan siitä kuinka hyvin MAOI on ehtinyt imeytyä. Jos oksennat suhteellisen nopeasti, niin tuskin suurin osa on ehinyt imeytyä.
Osa imeytyy totta kai ja estää MAO:a toimimasta.

Tuo puolet ensin kuulostaa hyvältä. Silloin se ehtyisi alkaa vaikuttaa ainakin jonkin verran, ennen kuin tulisi DMT:a ja lisää MAOI:a. Paras olisi tietysti jos pystyisi pitämään sisällään mahdollisimman pitkään, mutta tosiaan beta-karboliinit oksettavat, etenkin harmiini ja harmaliini.
Tosin alkuperäisväestö keittää kaikki yhteen soppaan ja nauttii siitä. Se taitaa siis ilmeisesti olla toimiva tapa.

Oksennusta voi vähentää ainakin sillä, että juo ensin osan juomasta 1/4 tms. ja jonkin ajan kuluttua lisää. Näin vatsaa ehtii tottua vähän. Myös paastoamisesta on kuulema hyötyä.

Aika jännä tuo allerginen reaktio. Kannattaa varata jotain antihistamiinia ensi kerralle, jos tulee uudestaan.

β-karboliineja on muuten löydetty jopa röökin savusta:
"Certainly, a long literature exists on use of tobacco and its derivatives in [Indian] ceremonial trance induction, witchcraft, divination . . . . Native use of tobacco parallels that of other hallucinogenic substances . . . The amounts of harman and norharman in cigarette smoke are about 10-20 mcg. per cigarette. This is about 40 to 100 times greater than that found in the tobacco leaf, indicating that pyrosynthesis occurs in the leaves during the burning . . . . harmine in relatively small doses crosses the blood-brain barrier and causes changes in the neural transmission in the visual system."—Oscar Janiger, M.D., and Marlene Dobkin De Rios, M.D., "Nicotiana an Hallucinogen?," 30 Econ Bot 149-151 (April-June 1976).

Harmaliinin sulamispiste on sen verran korkealla, että ei sitä vedessä keittämällä saa haihdutettua. Harmaliini hapettuu harmiiniksi.

TIHKAL wrote:There is a little bit of interesting history connected with the melting point of harmaline. A report appeared that described an alkaloid from Peganum harmala that looked like harmaline but which melted 18 °C too high, and so it was thought to be an isomer and was given the name harmadine. This was all cleared up a few years later when it was observed that on an open melting point block, harmaline had a mp 242-244 °C (with beginnings of sublimation at 189 °C) and harmadine had the values of 241-243 °C and 178 °C. In a capillary tube, harmaline melted at 256°C and harmadine at 257 °C. So, harmadine is now a synonym for harmaline.