Psilosybiinisienet

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
rebirth
Apteekki

Re: Psilosybiinisienet

Post by rebirth » Sun 24 Mar 2013, 00:39

Niin kuin sahkoinenvelho jo totesi niin se seratoniini rush voi saada juuri tuollaisia tuntemuksia aikaan ja kuten itse aiemmin sanoin itsellenikin on tullu samanlaisia oireita esim. se naksahdus joka on johtunut sienistä kun on seratoniini tasot ovat nousseet kunnon humahduksella.
Kemikaalihullu wrote: Kuten aiemmassa viestissä mainitsin sain tälläisen "kohtauksen" viime kesänä pelkästä kannabiksen poltosta eikä ollut mitään kuumotumeinkiä vaan iski ihan tyhjästä ja silloin just ku oli vidun hyvää kukkaa :x Tuli mieleen että aina tälläisen sattuessa oikea puoli tuntuu oudolta ja epämukavalta. Siis oikealla jalalla kävely tai muutenkin oikean puolen liikuttelu. Ei tässä oikein uskalla mitään vetää kun en tiedä mitä nää tälläset oireistot on. Olen ihan perusterve kaveri eikä tälläsiä oireita oo ikinä tullu selvinpäin.
Tuo taas kuullostaa jonkin asteiselta pilvi öyskiltä. Kerrotaampa omista kokemuksista taas esim. olen joskus tipahtanut lattielle voimakkaasta rintakivusta kun sain "sydänkohtauksen" mutta todellisuudessa ne oli pelkät överit. Pilvessä varsinkin öyskissä se pää voi saada tuntemaan mitä ihmeellisimpiä asiota, kaverini meni kerran päivystykseen pilvessä kun oli 100% että sillä on aivokuume kun kaikki oireet täsmäs mutta eipä ollut kaikki johtu pilvestä.
Tuo oikean puolen ja selän hommat voi johtua epämukavasta asennosta, huonosta ryhdistä tai vaikka siitä että ahdistuneena jännität lihaksia ja ne krampaavat tai ne olivat jo valmiiksi krampissa(tai muuta lievää häikkää selässä) mutta nyt huomaat sen selkeämmin ja kipu tuntuu paljon voimakkaampa johtuen käyttämistäsi aineista jotka tunnetusti saavat ihmisen aistimaan helpommin kehonsa erinlaiset tuntemukset.

Suosittelen silti olemaan suosiolla tovin selvinpäin sillä kaikkihan on mahdollista mutta jos olet kokenut kerta noita kohtauksia vain päihtyneenä et edes joka kerta niin hyvin suurella todennäköisyydellä ne ovat vain olleet yöskiä ja perus paska trippi. Ole siis selvänä ja niin ehkä et saa enää myöhemmin niin helpolla noita "kohtauksia" kun et alitajuisesti kuumota niitä niin voimakkaasti ja muista terveet elämäntavat niin kehokin kestää paremmin kaiken tuollaisen.

edit.
Ps. mutta jos koet noita oireita myös selvinpäin niin sitten kannattaa mennä lääkäriin.

Kemikaalihullu
Karvakuono

Post by Kemikaalihullu » Sun 24 Mar 2013, 12:01

Joo. Tuli mieleen et mulla on kyllä ollu nuo niskat ja hartiat aika jumissa viimeaikoina. Voihan se olla että niistä johtuu nämä oireet.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Tue 02 Apr 2013, 14:59

Sienissä sitä vajoaa valveiseen unitilaan..
Surahtelut ja humahtelut on ihan tuttuja nousuissa. Se on se kun alkaa vajota syvään rentoutuneisuuden tilaan, jäsenet säpsähtelevät, ja mieli jättää maallisen.

Sienet on purgaa kaikilla tasoilla.

Vaikea matka opettaa sitä kunnoittamaan. Sen jälkeen ei ole enää 'pahoja trippejä'.

Kerran otettuani sieniä, tunsin miten koko maailmankaikkeuden energia syöksyi minuun galaktisena massiivisen raskaana pyörteenä, joka tuntui puristavan henkeni ja koko fyysisen elollisen miltei kokonaan syrjään, kunnes vedin syvään- räjähdin äänettömään ekstaasiin.
Silmät kyynelehtivät ja räkä valui. Kait siinä hymykin tuli. Ilo, nauru ja autuus.

Hetkessä taas huomasin mieliala-aaltoni lähenevän mustaa aukkoa.

Erilaisilla psykedeeleillä on mielestäni mielenkiintoiset painovoimakentät.

Jotkin sienet vajottaa ja kurittaa ankaralla fyysisyydellään.. toiset taas vie samantien kosmiseen ekstaasiin.

Tärkeetä on luottaa siihen että deeli kantaa,!
ja että turvallisissa olosuhteissa se ei voi fyysisesti vahingoittaa.

Karmeeta saletisti viettää trippi sairaalassa :P
Keep it unreal.

Kemikaalihullu
Karvakuono

Post by Kemikaalihullu » Thu 02 May 2013, 23:28

Jotenkin välin tuntuu et ton mulle tapahtuneen episodin jälkeen kaikki ei oo päässä ihan kohdillaan. En vaan vittu ymmärrä mitä mulle kävi mut sen tiiän et se ei mitään kovin hyvää tehny mun aivoille. Kelasin et oisko voinu olla vaikka joku pieni aivoverenvuoto tai jotain ku noihan nostaa verenpaineen aika korkeelle itellä ainaki. Mul ei kyl normaalisti mitään verenpainevaivoja. Välillä kun pitäs johonkin keskittyä niin muhun iskee sellanen outo tunne aalto joka vie mennessään aivan kuin sieni tripin aikana enkä pysty silloin kontrolloimaan itseäni. En tiiä onks toi nyt niitä flasbackejä vai jotain muita juttuja? Paljon oon toisaalta oivaltanu itsestäni ja muusta maailmasta tattien avulla mut mulla on jvälillä sellanen paska fiilis. Välillä päässä on sellanen samantapanen epämielyttävä vähän puristavakin tunne kuin sen vituiks menneen tripin aikana.

Tuli tos outo oivallus et käyttäydyn välillä aivan samoin kuin sienitripin aikana. Tarkotan et en paljoo mieti mitä teen vaan annan mennä vaa ja välillä käyttäydyn vitun oudosti. Täytyy sanoo et mun persoonallisuus on muuttunu joksiki ihan muuksi ja nyt on koko minä kuva menny palasiks ja nyt kaikki menee uusiks mikä on musta ihan hyvä juttu.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Fri 03 May 2013, 00:54

Joskus ku oli ankara deelikuuri päällä, enimmäkseen sieniä, niin jäi vähän se trippi päälle sinäänsä, tai huomasin samanlaisia tuntemuksia yms. Lähinnä siihen piti sit vaa asennoitua ja kun taas oli pitemmän aikaa ilman psykedeelejä niin palautui tällanen vähä tutumpi tila sitten, vaikka eihän sitä ikinä oo enää sama tuollaisten kokemusten jälkeen. :roll:
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

Kemikaalihullu
Karvakuono

Post by Kemikaalihullu » Fri 03 May 2013, 21:04

Joo no ei ollu kovin fiksua tripata kaks kertaa saman vkl aikana :roll: Täytyy sanoo oikeen tälleen negatiivisesti et ei tää pää oo muutenkaan ihan kunnossa :doh: Viime keväänä tuli kiskottua 25i-nbomea jopa 1.5mg annoksilla ja tuntuu että tuo varsinkin tehny entistä tyhmemmäksi. Tutkareista sain kyllä muutenkin kuukausiksi aikamoisia harhaluuloja ym. paskaa. Mut tuntuu et vähän on toi sienitrippi jääny päälle. Toisaalta aika jännää kun on niin "avoin" fiilis mut välillä ahdistaa ja tulee aika häröjä olotiloja. On tää täs 3kk aikana helpottanut mut nyt vasta tajusin mistä tää johtuu ja aloin muistaa niitä kahden viimeisimmän tripin oivalluksia.

Ihan vaan sivupohdintana mun suhtautuminen psykedeelejä kohtaan on kyllä muuttunut huomattavasti. Mul on aika paljon ongelmia itsetunnon ja negatiivisen minäkuvan kanssa. Sitten tulee vielä nämä masennukset ja sosiaalisten tilanteiden pelot. Ei tämmösten ongelmien kanssa vältämättä kandeis vetää mitään deelejä mut mä oon vaan itsepäisesti niitä vetäny. Alun kokemukset vain pahensi noita oireitani; tieto lisää tuskaa. Kelasin tripeillä et tämönenkö mä sit oikeesti oon? Omat kuvitelmat ja satulinnat romuttui, sitten masennuin lisää. Jännityskin paheni entisestään ego kuolemien myötä. Tätä kautta olen kuitenkin pystynyt kehittämään itseäni parempaan suuntaan. Monesti tripeillä katoin aina itteeni peilistä valtavilla pupilleilla ja tunsin kuinka inhoan itseäni. En vain voi ymmärtää että miksi! :mad: Tuntuu että olen pikkuhiljaa löytämään työkaluja näiden juttujen käsittelyyn. Ei mun pää ainakaan pysty kertaheitolla kaikkea prosessoimaan mitä tripeistä irtoaa. Tää vie aikaa ja resursseja. Siksi taidankin nyt pitää reilun tauon deeleistä :)

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Fri 03 May 2013, 22:59

Itellä kanssa oli aikoinaan samanlaisia itseinhon ja masennuks pahentumisen ongelmia psykedeeleillä trippailujen jälkeen, vaikka toisaalta ne helpottivat ongelmia sekä avarsivat mieltäni. Aloin erakoitumaan entistä enemmän ihmisistä ja ahdistus ihmisten ilmoilla paheni entisestään, mutta vuosien saatossa kertynyt jatkuva sisällä kiehuva raivo ja viha helpottuivat.

Sitten sieniä vihdoin koitettuani tajusin että ei prkl tää itsesäälissä rypeminen saa luvan nyt loppua että ei tää mitään auta ja nyt on pakko tehdä asioden eteen jotakin tai ei tää elämä muuten paremmaksi muutu. Olihan tuo oivallus monet kerrat aikaisemminkin tullut koettua, mutta ei se elämän laadun ja tyylin parantaminen ikään pitkään kestänyt ennen sieni oivallusta. Olihan toki jokaisen aikaisemman oivalluksenkin jäljiltä elämä mennyt vähän parempaan suuntaan ja aina jotain pientä positiivista muutosta oli jäänyt pysyväksi. Eräällä sieni tripillä tutkiskelin itseäni peilistä ja tajusin etten mä olekkaan niin vastanmielinen mitä oon kuvitellu vaan päin vastoin. Siitä etiä päin on pikkuhiljaa oppinut hyväksymään itseään paremmin sellaisena kun on ja on löytynyt motivaatiota muuttaa niitä asioita itsessään joita oikeastikkin itse on tahtonut(vähän ristiriitainen lause mut kyl te tajuutte, esim tykkäät peilikuvastas mut tajuat et voishan sitä nyt olla hieman paremmassakin kunnossa ja rupiat kuntoilemaan ja syömään paremmin saavuttaaksesi asettamasi tavoitteen jne) Sienet siis muuttivat elämänlaatuni paljon parempaan suuntaan ja antoivat aimon lisäpotkun vuosia kestäneestä masennuksesta toipumiseen.

I love shrooms :love:

Kemikaalihullu
Karvakuono

Post by Kemikaalihullu » Sat 04 May 2013, 13:41

Mäkin rakastan vaik viime kerral kävi miten kävi. Neljä trippiä takana joista viimeisin oli katastrofi. Kaikki edelliset oli mahtavia. Tuntuu että sienet on just niitä deelejä jotka meikäläiselle sopii. Tietyllä tapaa jopa tykkään siitä sienien hieman arvaamattomasta vaikutuksesta jolla tarkoitan sitä kuin sienet oikein runtelee jollain tapaa :D Joka tripillä on ollut niitä rankkoja hetkiä mutta toisaalta ne on just niitä parhaita. Tossa viime yönä tuli kelailtua että toi mun mikälie kohtaus saatto johtua jumissa olevasta niskasta/hartioista. On nimittäin paikat niin jumissa että on vähän näköhäiritötä ym. ajatuksen pätkimis ongelmaa. Lääkärissäkin on tullut käytyä eikä löydy muut vikaa ku jumis olevat hartiat/niskat. Tuli juuri tuon tripin aikana loikoiltua sängyssä jossa on ergonomia aika syvältä :roll: Kun kirjotin tuon eräänkin viestin niin tunti sen jälkeen kelasin et mitäs mää nyt oikee taas kirjotin. Olo oli ihan ok tuossa vaiheessa toisin kuin tota viestii kirjottaessa jolloin ahdisti. Mielialat tunnetilat yms. vähän heittelee.

Anyway olen päättänyt ruveta taas matkailemaan eri substansseilla vaikka eilen olin aivan toista mieltä :D Kesä on tulossa ja siitä pitää nauttia. Vielä meinaan todennäköisesti yhden sienitripinkin nauttia jossain välissä jos uskallan, mutta en nyt ensimmäisenä ainakaan. Kunnon mämmiä tekis mieli tai sitten kokeilla ensikertaa LSD:tä kun kerkiää jos psyyke on paremmassa jamassa.

rullaturpa
Tuppisuu

Post by rullaturpa » Thu 09 May 2013, 00:30

Seuraava tapahtui ulkomailla:

Tilasin siis sienishaken eräässä baarissa. Meni ehkä puoli tuntia, että sienille ominaiset efektit kuten valojen kirkastuminen, nauraminen jne. hyppäsivät messiin, mutta sitten alko tapahtua. Aloin nähdä ihan helvetisti näitä "psykevärejä" ja -kuvioita ja pian KAIKKI koostui niistä; esim. virtaava vesi oli vähän kuin jotain värikästä pikselimössöä jne. Sen lisäksi en nähnyt omia käsiä ollenkaan - näin niistä läpi. Kaikki naamat olivat ikään kuin ylösalaisin ja sen lisäksi niistä näkyi vain toinen puolisko. Seinät kaatu päälle, välillä katsoin itseäni kolmannesta persoonasta ja en tuntenut päätäni. Puhumattakaan mielentilasta :mad:
Oman käsityksen mukaan kyseessä oli ihan normaalit öykyt sienistä ja paska trippi, mutta frendit alko kuumotella että sienistä ei mukamas pitäs ihan noin vahvoja efektejä tulla? Psykoaktiivisiahan sienet ovat, eli jos niitä vetää tarpeeks niin oireet ovat varmastikin tuollaiset?

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Thu 09 May 2013, 01:31

rullaturpa wrote:Oman käsityksen mukaan kyseessä oli ihan normaalit öykyt sienistä ja paska trippi, mutta frendit alko kuumotella että sienistä ei mukamas pitäs ihan noin vahvoja efektejä tulla? Psykoaktiivisiahan sienet ovat, eli jos niitä vetää tarpeeks niin oireet ovat varmastikin tuollaiset?
Juu. Kuulostaa vahvalta sienitripiltä. Eikä edes öykyiltä tai oireilta, vaan kuulostaa minusta ihan niiltä tyypillisiltä vaikutuksilta mitä sienet antaa. Ne ei oo kevyitä leikkikaluja.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Sat 11 May 2013, 13:05

rullaturpa wrote: sienistä ei mukamas pitäs ihan noin vahvoja efektejä tulla? Psykoaktiivisiahan sienet ovat, eli jos niitä vetää tarpeeks niin oireet ovat varmastikin tuollaiset?
Kyllä psilosybiinillä saa tarvittaessa todellisuudentajun kokonaan pois. Et tiedä enää mikäkuka olet tai missä ja kaikkein vähiten mitä tapahtuu.
Parhaat karstat on pohjalla.

frapathea

Post by frapathea » Sat 11 May 2013, 15:22

Infitialis wrote:
rullaturpa wrote: sienistä ei mukamas pitäs ihan noin vahvoja efektejä tulla? Psykoaktiivisiahan sienet ovat, eli jos niitä vetää tarpeeks niin oireet ovat varmastikin tuollaiset?
Kyllä psilosybiinillä saa tarvittaessa todellisuudentajun kokonaan pois. Et tiedä enää mikäkuka olet tai missä ja kaikkein vähiten mitä tapahtuu.
Joo, ja jos kokee luonnostaan asioita hyvin visuaalisesti, saattavat visuaalit psykedeelien vaikutuksen alaisenakin olla voimakkaampia kuin niillä vähemmän visuaalisilla kavereilla. Jotkuthan eivät näe visuaaleja ikinä. Itse olen ainakin niin visuaaliherkkä, että varaudun jo ihan pilveäkin polttaessa siihen, että jotain tulee luultavasti näkymään, psykedeeleistä nyt puhumattakaan. Tunne hermostos ja pelaa sen mukaan. Muuhun et kykene.

Ihmiset rakkaat, ottakaa selvää, varautukaa, kiinnittäkää huomiota set&settingiin, olitte sitten ensikertalaisia tai satoja trippejä kokeneita konkareita. Kerta se on ensimmäinenkin, kun psykedeelit takapotkaisevat yllärillä. Ja ennen kaikkea... Ottakaa rauhassa, vaikka tapahtuiskin outoja. Hyvin pienellä todennäköisyydellä sienet aiheuttavat mitään pysyviä fyysisiä vammoja, eikä kroonisten psyykkisten vaivojenkaan ilmeneminen niin kovin yleistä ole, kunhan muistaa ottaa ihan rauhassa vaan.

Incc
Tuppisuu

Post by Incc » Sat 06 Jul 2013, 01:19

Pakko kertoa tänne stoori elämääni muuttaneesta tripistä.

Olen siis suht kokenut matkailija, olin ennen tätä viimeisintä trippiäni syönyt sieniä arviolta ~20 kertaa, eikä kertaakaan ollut tullut huonoa trippiä, jota toisinaan myös ihmettelin. Sienet olivat jo ennen tätä muuttaneet minua paljon avoimemmaksi, en ollut enää niin itsekeskeinen ja ajattelin enemmän muita ja tuli enemmän halu auttaa ihmisiä. Kaiken kaikkiaan olen aina tykännyt sienistä. Kunnes..

Oli ihan perus ilta viime syksynä, set&settingit olivat kunnossa, annostus oli 3g jotain aika jytyjä tatteja parin kaverin kanssa ja pari selväpäistäkin kaveria mukana, minun kämpilläni. En ollut syönyt kunnolla sieniä johonkin reilu puoleen vuoteen, joten odotin innolla tätä. Ensimmäiset pari h olivatkin aika sekavia kun siinä samalla alettiin asetoonilla putsaan karstoja bongista. Nousut menivätkin tässä ja kun olimme valmiita, pesä tulille ja pari ihan älytöntä hittiä. Musiikki pauhasi toisessa huoneessa erittäin lujaa (en silloin tajunnut kuinka lujalla se oikeasti olikaan), ja ei mennytkään kauaa kun toinen kavereistani juoksi vessaan oksentamaan. Naureskelimme siinä sohvalla sitten ja oli todella sekava fiilis kun huiput päällä ja pilvi kolahti.

YHTÄKKIÄ, ovikello soi. Kello oli 2 yöllä, joten ihmettelin että kukas vittu siellä on. Selvinpäin oleva kaverini meni katsomaan ovisilmästä, eikä tunnistanut kenenkään kaveriksi. Aloin tietenkin heti ajattelemaan että voi vittu nyt kävi käry, poliisi siellä on ihan varmasti, ei kukaan muu voi tulla tähän aikaan soittamaan ovikelloa. Menin laittamaan äkkiä musiikin pois, eikä siis missään vaiheessa avattu ovea. Kun musiikki lakkasi, naisääni huusi oven takaa jotain "Laittakaa se musiikki hiljemmalle ku yritetään nukkua tuolla käytävän toisessa päässä muksujen kans!!!" Huusin vain jotain epäselvää että juu kiitos hei ja tilanne raukesi. Tai näin ainakin luulin..

Kaverit naureskelivat tilanteelle samalla kun minä seisoin keittiön oviaukossa ja mietin tilannetta että mitä JOS siellä olisi ollu poliisi. Tajusin, että nyt sydämeni hakkaa ihan liian lujaa ja näkökentässä alkoi heittää. Vaistomaisesti ymmärsin että nyt on pakko mennä sänkyyn makaamaan. Hoipertelin sänkyyn seiniä pitkin enkä meinannut pysyä pystyssä ja rojahdin x-asennossa sänkyyn. Vintti meinas pimetä ja katsoin vain edessäni olevaa termostaattia ja tajusin, että tän mä tuun muistaan loppuelämäni ajan jos tästä selviän. Psyykkasin itseäni että sienistä tämä vain johtuu enkä voi kuolla tähän. Se kesti ehkä 1-2min mutta se tuntui ainakin tunnilta. Kukaan kavereistani ei ollut huomannut tilaani kun kaikki olivat toisessa huoneessa.

Noh, nousin sängystä ylös kun ajattelin että parempi olo mutta ei, heti kun nousin alkoi korvissa soimaan. Sellainen vinkuva ääni joka vain voimistui ja voimistui ja lopulta olin täysin kuuro kun kaverini yritti puhua minulle enkä saanut mitään selvää, luulin tässä vaiheessa oikeasti sekoavani ja olin todella paniikissa. Menin takaisin makaamaan ja tässä vaiheessa kaverinikin tajusivat että kaikki ei nyt ole ok. Kuuloni palasi, rauhotuin hetken, join vettä ja mietin että mitä helvettiä äsken tapahtui. Menin toiseen huoneeseen polttaan röökin ja olin erittäin sekaisin äskeisestä kokemuksesta. Samalla kun poltin röökiä, katsoin sitä ja mietin että miksi helvetissä tätäkin paskaa pitää polttaa. Tämän jälkeen en röökiin ole koskenut selvinpäin.

Lopputripin ajan, eli n. 4h en pystynyt miettimään mitään muuta kuin sitä, että mitä jos poliisit olisivatkin tulleet.. Koko ajan näin silmissäni videoo replaylla kuinka poliisit tulevat ovesta sisään, näkevät kaverini vessassa oksentamassa ja minut ihan sekaisin ja elämäni vedetään vessanpöntöstä alas ja ihmiset huutavat minulle kuinka paska ihminen olen. Kaverinikin sanoivat, etteivät ole IKINÄ nähneet ketään niin valkoisena. Olin kuin aave naamastani. Nukkuun mennessäni googlettelin sitten että mitähän mulle meinas tapahtua. Hetken googlettelun jälkeen tajusin, että meinasin PYÖRTYÄ. En ole koko 20v ikäni aikana kertaakaan pyörtynyt, ja nyt se meinasi tapahtua kun olin 3g tripillä huipuissa.. Pelkäsin mennä nukkumaan, mutta sain sitten kuitenkin unenpäästä kiinni.

Tämä koko homma mietitytti minua monta viikkoa, ja yhdessä vaiheessa tajusinkin, että mitä jos sydämeni meinasi pysähtyä? Sairastan nimittäin sellaista tautia kuin sydämen Pitkä QT-aika, tyyppi 2. Tässä on nimenomaan tyypillistä se, että voi tulla kohtalokas rytmihäiriö kun pelästyn kovasti. Heräsin kaikkeen, että miksi vitussa en ole syönyt lääkkeitäni kunnolla moneen vuoteen kun olen vain ajatellut ettei niistä mitään hyötyäkään ole ja ne ovat täysin turhia. Nyt syön lääkkeitäni säännöllisesti ja muutenkin herännyt terveyden suhteen enemmän..

Elikkäs tämän jälkeen ei sieniä ole tehnyt yhtään mieli ja en tiedä koska tekee, ehkei koskaan, ehkä parin kk päästä, en tiedä.. Nytkin tätä kirjoittaessani sykkeeni nousi kun ajattelin läpi koko tripin pitkästä aikaa. Kunnioitan nyt sieniä paljon enemmän, niillä todellakin saa päänsä aivan vitun sekaisin jos haluaa..

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Sat 06 Jul 2013, 18:41

Joo mullekkin yhden kerran tullu tollane vinkuna korvaan, joka voimistui kokoajan ja vaihtui huminaan/kohinaan kunnes lopulta ei kuullut mitään muuta kuin kohinan ja yhtäkkiä kuin koko kohina oli alkanut se loppuu kokonaan ja korvissa kuuluu NAKS ja tuntuu samalta kun paine tasautuu välikorvassa. Fiilis oli tämän jälkeen mitä kummallisin, koska ennen ei ole ikinä tapahtunut moista. Mulla tämä tapahtui juuri sen jälkeen kun oli polttanut vähän yrttiä.

Joo sienet kyllä riepottelee jos ne sille tuulelle sattuu. Ajatusloopit ovat pahimpia.

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Mon 22 Jul 2013, 03:09

Itte kanssa tuossa viikko takaperin pitkästä aikaa koitin taas että kuinkas nuo tatit toimivat. Golden teachereitä määrä x. Kaksi kertaa olen ennemmin tripannut sienillä: Kerran silokeilla, joka oli todella mahtava reissu. Kaikki oli selvää mahtavaa ja sain uusia mielettömiä ideoita. Mutta toinen trippi Cubensiksilla oli ihan hirvittävää itsensä ruoskintaa, joka sitten tyyntyi savun kanssa mukavaksi voittofiilikseksi kun pääsi eroon siitä ahdistavasta olotilasta.

Nyt sitten kun otin näitä Golden Teachereita se trippi meni taas siihen itsensä ruoskimiseen, ahdistuneisuuteen ja ajatusten looppaamiseen. Tällä kertaa olin yksin kun näitä tatteja koitin. Noita nyt olisi vielä jäljellä ainakin yhteen doseen, niin mietin että onko teillä neuvoja miten näitä ns. "bad trippejä" voisi välttää?
Periaatteet perustana, totuus selustana.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Mon 22 Jul 2013, 08:06

placebo wrote:miten näitä ns. "bad trippejä" voisi välttää?

Set&setting. Ja yleistähän on että jossain vaiheessa huomaa että ne bad tripitki on todella merkityksellisiä ja monesti jopa parempia ja antoisampia entä ne hyvät.
Bentsoja voi pitää jossai käsien ulottuvilla, vaikkei meinaiskaan syyä ni se tieto voi jo helpottaa paljon.

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Mon 22 Jul 2013, 17:23

Nyt on pensacolat rihmastoitumassa :) ja vauhdilla kolonisoituukin. Vermikset ja kookoskuidut valmiina... Oi kasvakaa pikkuiseni!!!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Tue 23 Jul 2013, 02:58

magiclymagical wrote:
placebo wrote:miten näitä ns. "bad trippejä" voisi välttää?

Set&setting.
Mjoo. Täähän oli nyt aivan päivänselvä homma, mutta tietenkin hyvä muistutus varsinkin niille jotka ekaa kertaa trippailevat, että set&settingin pitää olla kunnossa jotta minimisoisi kaikkia huonoja viboja. Mutta kuitenkin musta tuntuu, että tää asia ei niin hirveästi vaikuta itselläni, koska jotenkin tuntuu että se ongelma taitaa olla ihan mussa itsessäni. Aattelin nyt tyypata vielä kerran semmosella keskivahvalla dosella noita Golden teachereita ja tehdä sitten vasta jotakin johtopäätöksiä.
Periaatteet perustana, totuus selustana.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Tue 23 Jul 2013, 09:57

Lukisin kyllä ajatusmaailman ja mahdolliset "ongelmat" itsessä kuuluvaksi "set&settings-käsitteeseen". Mutta experience and find out. Itsehän nää jutut voi loppupeleissä vain tietää :)

Velho
OD

Post by Velho » Sat 10 Aug 2013, 15:26

mietin tässä näitä luonnonvaraisia suomessa kasvavia madonlakkeja

Hepomadonlakki (Psilocybe fimetaria)
Juurtomadonlakki (Psilocybe merdaria)
Lantamadonlakki (Psilocybe coprophila)
Metsämadonlakki (Psilocybe phyllogena)
Poremadonlakki (Psilocybe microspora)
Rahkamadonlakki (Psilocybe atrobrunnea)
Rikkamadonlakki (Psilocybe inquilina)
Risumadonlakki (Psilocybe silvatica)
Sittamadonlakki (Psilocybe subcoprophila)
Suippumadonlakki (Psilocybe semilanceata)
Tummamadonlakki (Psilocybe montana)
Psilocybe crobulus

että mitkä näistä olisi hyviä kerätä talteen ? En ole ihan satavarma niin päätin kysäistä :) Ainut 100% varmuus on silokeista. mutta jos joku voisi vihjata että kannattaako jotain toistakin kerätä talteen jos sattuu sienestys reissulle :!
♤♧ I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag ♡◇
Hö rh ö

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sat 10 Aug 2013, 16:48

ainakin pore- ja hepomadonlakki

no joo :roll:

http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=71.0
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Velho
OD

Post by Velho » Sat 17 Aug 2013, 11:33

Löysin tässä pihatöitä tehdessäni 30-50 kpl tälläisiä suht pienikokoisia vaaleanruskeasta tummanruskeaan vivahtavia sieniä tästä pihapiiristä nurmikon seasta kaikki löysin ja näyttäisi hieman silokeille tai jollekkiin muulle tuntemalleni madonlakille tjsp. mutta kun ei ole ihan 100% varmuutta tästä niin kysy sitä täältä.

Voisiko joku luotettavasti kertoa että ei taida olla tappavan myrkyllisiä sieniä kyseessä ja voin syödä nämä ja suurella todennäköisyydellä ei tule tapahtumaan mitään :mrgreen: tai hyvässä tapauksessa pääsisin pienille tripin poikasille 8)

Itiöt ovat tummanruskeita eikä sienet ole limaisia tai tahmeita. tosin se voi johtua että sinä päivänä satoi aikasemmin aamulla ja keräsin nämä illalla :!

Ja vaikka hölmöä onkin mennä syömään sieniä joita ei tunne niin maistoin yhteensä 3kpl ja maku oli silokkimainen ja mehevän sienimäinen

Mielessä kävi että nämä voisi olla "Panaeolus olivaceus"
Hö rh ö

Velho
OD

Post by Velho » Sat 17 Aug 2013, 11:50

Kävin viellä hetki sitten keräämässä 3kpl ja nyt tuoreina heltatkuultavat hatun lävitse ja tummanruskeahkoja ja hieman tahmeita. Laitoin viellä yhden noista lakeista paperin päälle että näen itiöprintin joka näistä muista samallaisista sienistä on ollut ruskea/musta. Ja satuin näkemään tuossa pari muutakin tattia jotka ei ainakaan olleet silokkeja tai muita sen sellaisia vaan vaaleita ja hatussa oli tavallaan sellaisia miksi niitä nyt sanotaan vähän kuin kasvaimia tai jotain sellaista ja heltat olivat mustat/harmaat ne taidan jättää keräämättä =>
Hö rh ö

Velho
OD

Post by Velho » Sat 17 Aug 2013, 15:40

Nappasin kuvan noista keräämistäni! kertokaa jos nyt on tunnistus itselläni mennyt ihan metsään :!
Hö rh ö

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Sun 18 Aug 2013, 14:49

Ylimmän kuvan sienissä näyttäs ainakin olevan toi nänni ja näyttävät minusta ainakin silokeilta. Alemmista en olisi niin varma, tai ainakaan tuosta kuvasta ei saa täyttä selkoa. Kannattaa tarkistaa itiöprintin väri ja jos vähänki epäilyttää jotku noista sienistä ni heitä mäkee.

Tätä on hyvä käyttää vaikka ei ihan täyttä varmuutta saa:
Tuoreeltaan ja kosteana suippumadonlakin jalka kiertyy yleensä helposti sormen ympäri. Jos jalka napsahtaa kokonaan poikki, kyseessä on todennäköisesti joku muu laji.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sun 18 Aug 2013, 15:59

ylemmät ainaki silokkeja, alemmat tod. näk. reunuskirjohelttoja.

tähän väliin edittaan että ei mitään.

tosta kuvasta jossa tatteja sanomalehdillä-ni ei tosta nyt oikeen osaa sanoo mitään. liian epätarkka.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Velho
OD

Post by Velho » Sun 18 Aug 2013, 16:48

Juu anteeksi tuo kuvan epätarkkuus ei ollut kameraa ja koitin läppärin webkameralla kikkailla :mrgreen:
Mutta joo reunuskirjohelttoja tod.näköisesti :!

Voin sen varmuudella sanoa kun menin noista jo osan maistamaan tosin en syönyt kun 16kpl pienenpieni psykedeelinen olotila tai placeboa mutta ei ainakaan myrkytys oireita ollut (ja muistaakseni joku sanoi että myrkkysienet tunnistaa jo mausta että katkera ja karvas maku, sen turvin menin maistamaan hölmöähän se tosin on...)

Joko sekaan on eksynyt silokkeja ainakin noin 10kpl voisin sanoa 100% varmuudella niiden olleet silokeita ja 6kpl reinukirjohelttoja 8)

Pitää tästä lähteä noille talleille ja niiden lähistölle sienestämään. Nuorella miehellä pitää olla terveet harrastukset sanoi äitini kun huomasi minut sienestämässä heidän takapihallaan :roll:

ja itiö printit olivat tummanruskea/musta tai violetti/musta (laitoin puhtaalle a4-palalle ja lasin väärinpäin päälle ja annoin vuorokauden olla, kun en ihan varma ollut niin mikä itiöprintin väri pitäisi olla silokeissa tai muissa aktiivisissa lajeissa?)
Hö rh ö

lordshiva
Karvakuono

Post by lordshiva » Tue 29 Apr 2014, 21:09

Hei kokeneemmat sienimatkailijat!

Voiko sieniä boostata? Eli ottaa esimerkiksi aluksi pari grammaa ja jos jäävät vajareiksi niin lisää? Vai onko lisä-annosten ottaminen turhaa ja kaikki kannattaa ottaa kerrallaan?

Pristine
Psykonautti

Post by Pristine » Wed 30 Apr 2014, 02:41

Juu tokihan noita voi ottaa tarvittaessa lisää. Puhuit esimerkkinä parista grammasta. Riippuu tietty minkä vahvuista trippiä haet, mutta näkisin sen yleisesti ottaen olevan ihan hyvä annos alkuun. Tosin myös kiinni siitä paljonko sulla on sen jälkeen vielä sieniä jäljellä. Kokeile vaikka ensiksi sillä kahdella ja odottele 1,5h ja siltä tuntuessa lisäät saman verran tai vähän vähemmän? Muista myös, että matkan kesto on mitä todennäköisimmin pidempi jälkeenpäin boostittaessa.
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 01 May 2014, 18:58

lordshiva wrote:Hei kokeneemmat sienimatkailijat!

Voiko sieniä boostata? Eli ottaa esimerkiksi aluksi pari grammaa ja jos jäävät vajareiksi niin lisää? Vai onko lisä-annosten ottaminen turhaa ja kaikki kannattaa ottaa kerrallaan?
Itse nään, että sienimatkan "boostiminen" on turhaa. Vaikka tosin ekalla kerralla näin tein, mut söin toisen annoksen n. 20-30min ekan annoksen ottamisesta.

Mut mitkä on "vajarit"? Muistaakseni wRRa on maininnut 0,3 g Cubensis kokemuksesta. Taisi olla mieto, mutta kokemus kuitenkin. Ja jossain muulla foorumilla on raportti 1 Semlanceata sienen aiheuttamasta kokemuksesta. Et ei se annoskoko niin olellinen ole, jos vaan olet vastaanottavalla päällä ja muutenkin on kaikki asiat reilassa yms.
Life = The Trip