Psyket ja ihmiset, kaverit haluaa mutta ei kestä niitä

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Uneksija
Karvakuono

Psyket ja ihmiset, kaverit haluaa mutta ei kestä niitä

Post by Uneksija » Sun 27 Feb 2011, 10:18

Termos.

En tiedä onko tästä asiasta varsinaisesti ollut foorumilla aikaisemmin mitään juttelua, mutta kokeilen nyt ottaa asian esille ihan sille varsinaisesti omistetussa topikissa.

Mitä pitäisi tehdä, jos omaa sellaisia kavereita, jotka eivät itse kestä kuosittautumista mentaalisesti, mutta silti kuitenkin välttämättä haluavat sitä tehdä?

Puretaampa.

Otetaan vaikka ihan niinkin yksinkertainen asia kuin esim: savujen poltto, lähes kaikki kaverit aina haluavat poltella jos tulee vaan eteen mahdollinen tilanne, kuitenkin osalle näistä kavereista savut eivät sovi, saattaa saada paniikkikohtauksen tai sitten alkaa oksentaa kun "maailma pyörii"... Ärsyttää kun sitten aina menee itseltäkin maku kokonaan polttelusta kun saa zempata psyykkisesti muutaman tunnin, että vaikutus laskee.

Kuvitelkaa tuo sama asia jonkun varsinaisen psyken - puhumattakaan dissojen kohdalla.

Mitenkä itse pitäisi käyttäytyä tälläisessä tilanteessa / kokemuksia vastaavasta? Kun tuntuu, että mieluummin sitten vetelisi vain yksin, kun tietää että sitten ei ainakaan tarvitse "omaa matkaa" pilata siihen, että yrittää pitää kasassa jonkun toisen henkilön psyykettä.

Saattaa kuulostaa kornilta, ja olisikin ehkä jos se olisi kiinni yhdestä tai kahdesta kerrasta, mutta kun tapahtuu toistuvasti, niin alkaa jo itseäkin nakertaa. Käsitys ilmeisesti kavereilla psykejä kohtaan on hyvin pintapuolinen "nyt ollaan epäselvinpäin", vaikka sitä käsitystä yrittänytkin muuttaa ja toistuvasti sanoa ettei siitä tule yhtään mitään, jos kunnioitus tajuntaa laajentaviin substansseihin on samalla tasolla mitä se on viinaa kohden.

ps. anteeksi epäselvä teksti, ihan jäätävä krapula ja heräsin juuri :|
Waiting for the truth, because we all have dreams.

naponen
OD

Re: Psyket ja ihmiset, kaverit haluaa mutta ei kestä niitä

Post by naponen » Sun 27 Feb 2011, 12:22

Mulla on muutamia tuttuja jotka kovasti haluavat aina käyttää psykedeelejä ym, mutta eivät tajua sitä ettei niiden psyyke sitä kestä. He ovat itse minulle aina sanoneet että meinasi levitä pää, huono olo ja muuta sellaista.. Mutta sitten ku on tarjolla niin on otettava.

Johtuneeko sitten siitä että täytyy yrittää olla yhtä "cool" ja vetää myös kerta muidenkin pää kestää vetää?
En tiedä, mut luulen näin.

Se on rankkaa, mutta mä olen sanonut parille frendille suoraan että niiden päihteidenkäyttö on ihan järjetöntä ja että jos sun pää ei kestä trippailla, niin älä trippaile. Yksinkertaista... Mulle, muttei niille. Sitten itketään ku on kamala trippi ja hyvä kun hengissä siitä selvitään ku tekee mieli ennemmin tappaa itsensä kuin kestää omaa mieltään. Mun mielestä sillon ei todellakaan pitäisi ottaa sellasii aineita, mut minkäs teet.

Joten tuttu on ongelma.

Olen kovasti yrittänyt miettiä mikä tähän auttaisi. Minä en aikuisten ihmisten päihteilyä voi rajoittaa, joten olen itse vaan sanonut että mun kautta ei saa mitään, niille jotka ei oikeesti tota hommaa kestä.
Sit jos jostain muualta hankkivat niin sitten hankkii, mä oon parhaani yrittänyt mutta ei se väkisin onnistu.

Mua huolestuttaa myös se että jotkut kaverit käyttää jatkuvasti psykedeelejä ns. biletykseen, kuin ottaisi viikonloppuna juopotteluputkia. Toki jokainen tyylillään, ja itsekin otin yhteen aikaan tiheämmin deelejä, mutta niiden käyttö oli hmm.. miten sen nyt sanoisi, toisenlaista kuin mikään viihteily.

Pelottavaa että jotkut vetää deelejä saadakseen vaan kuosit. :left:

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Sun 27 Feb 2011, 14:13

naponen wrote:Johtuneeko sitten siitä että täytyy yrittää olla yhtä "cool" ja vetää myös kerta muidenkin pää kestää vetää?
En tiedä, mut luulen näin.
Tai sitten he ovat vain oikeasti kiinnostuneita psykedeeleistä? Ootko koskaan puhunut heidän kanssaan siitä miksi he haluavat trippailla kaikesta paskasta huolimatta?
Voiko tohon auttaa harjotus, vai eikö niiden nuppien suorituskyky vaan riitä handlaamaan psykedeelien vaikutuksia?

Mää ehkä ite suosittelisin odottamaan vuoden-pari ja sitten kokeilemaan uudestaan deelejä.
Vaikka ois kuinka aikuisista / vanhoista ihmisistä kyse, niin esim. elämäntilanne voi olla täysin eri, ja sitä myötä sopia paremmin trippailulle.

Jos jatkuvasti saa vaan paskoja trippejä, mut silti jatkaa ottamista, niin vois puhua jo tyhmyydestä.
Vaikka kuinka ois kiinnostunut deeleistä, ja niiden positiivista vaikutuksista. Niin kyl sitä pitäis tajuta mikäli ne ei vaan sovi sulle.
Vähän kuin jos ryyppäis säännöllisesti vaikka tietäis että muuttuu kännis raivohäräks ja kusee koko elämänsä sen takia.
Uneksija wrote:Mitenkä itse pitäisi käyttäytyä tälläisessä tilanteessa / kokemuksia vastaavasta? Kun tuntuu, että mieluummin sitten vetelisi vain yksin, kun tietää että sitten ei ainakaan tarvitse "omaa matkaa" pilata siihen, että yrittää pitää kasassa jonkun toisen henkilön psyykettä.
Onko sul munaa vaan sanoa kavereilles ettet halua käyttää huumeita niiden kanssa, koska et itse nauti olostas kun joudut hoivaan. Tai sitten jos kykenet niin jätä auttamatta. Mun piti aikoinaan ystävän kanssa sopia että en itse stressaa tai pilaa trippiäni sillä et huolehdin hänen huonoista oloistaan, ellei sitten oikeasti ole hätä. Tuli liikaa huolehdittua.

Ei must kenenkään pidä tehdä siitä sen suurempaa draamaa ettei haluu vetää mitään tiettyjen ihmisten kanssa,
huumeet kuitenki muuttaa ihmisten persoonallisuuksia niin huomattavasti et voi olla periaatteessa ihan eri ihmisen kanssa tekemisissä, vaikkei siit mulkkuu tuliskaan.

SynaKine
Psykonautti

Post by SynaKine » Fri 04 Mar 2011, 17:31

Sanottiin jo pari kertaa, mutta puhu ystävillesi suoraan. Sano, miltä he vaikuttavat sinun silmissäsi kuvailemissasi tilanteissa. Ole kuitenkin lempeä. Mutta, jos et voi puhua heille suoraan, he eivät ole ystäviäsi. Ja deelejä on turha vetää, jos niistä ei saa nautintoa irti, tämä on vain järkevää. Tunne ja muista myös vastuusi käsiteltäessä psykedeelejä. Nauttiessa ja tarjotessa.

Ja itseasiassa, puhu ystävillesi hetimiten! Jos joku käy heidän kanssaan heidän huonoa trippiään läpi, ehkä he pystyvät pääsemään paremmin sen yli. Huonot tripit lähtevät aina ihmisestä itsestään.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Fri 04 Mar 2011, 18:12

Ootteko samaa mieltä mun kanssa siitä, että oikeastaan jokainen ihminen voi "oppia" käyttämään deelejä ja kestämään niitä, jos vain haluaa ja osaa olla avoin ja vastaanottavainen?

Boilder
Apteekki

Post by Boilder » Fri 04 Mar 2011, 21:37

Joo, itse tehnyt aivan saman, että muutama yritys ja jos ei ala luonnistumaan pienelläkään dosella niin kaikille muillekkin tutuille tieto, että se henkilö saa olla ilman mitään deelejä/dissoja, ja onneksi kaveri porukka luottaa sen verran mun oppimaan tietoon täältä ja muualta maailmalta ja omista kokemuksistani, niin uskovat melko hyvin kun selitän kiellot aina.
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare

naponen
OD

Post by naponen » Fri 04 Mar 2011, 23:23

SahkoinenVelho wrote:Ootteko samaa mieltä mun kanssa siitä, että oikeastaan jokainen ihminen voi "oppia" käyttämään deelejä ja kestämään niitä, jos vain haluaa ja osaa olla avoin ja vastaanottavainen?
Mä en oikein tiedä. Tuntuu että jotkut tyypit vaan on sellaisia kenen ei kannattaisi niihin deeleihin koskea. En tiedä voisiko se just "harjoittelemalla" alkaa sujua paremmin, mutta tuntuu ettei ne tosiaan edes halua "opetella" käyttämään deelejä. Vitunmoiset doset ja jatkuva käyttö jatkuu vaan sit.

King Ink: Kyllä mä uskallan väittää että ne tietyt tyypit ottaa deelejä vain siksi koska niilläkin saa pään sekaisin. Ne on kiva kaveri juhlintaan heidän mielestään eivätkä tajua että eivät osaa käyttäytyä yleisillä paikoilla deeleissä + sitten että se trippi on aina yhtä helvetti. Mut ei, ens perjantaina heti uusiksi.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Sat 05 Mar 2011, 03:44

Niin, minun mielipide on ainakin, että psykedeelit pitäisi erottaa "päihteistä" kokonaan ja nähdä ne aivan erillisenä ja paljon syvempänä asiana. Se minkä itse miellän "päihteeksi", on jotain jolla saa "hyvän olon", mutta deelit on jotain paljon syvempää. Voihan ne kyynisesti niputtaa muihin aineisiin ja sanoa että "vaikuttaa tajuntaan, päihde kuin päihde". Omat kokemukset kuitenkin psykedeeleillä on niin paljon syvempiä olleet aina, että en voi enää kuin nähdä ne aivan täysin eriluontoisena asiana verrattuna vaikka stimulantteihin ja opiaatteihin, ja niihin on pakko suhtautua erilailla. Psykedeeleillä saavuttaa jotain niin paljon syvempää, varsinkin tryptamiineilla(vaikka tähän ei yhdistettäisi edes nyt mitään uskonto-shittiä, oikeasti), että niihin on pakko suhtautua minusta paljon kunnioittavammin kuin vain aineseen josta mennään oloihin. Ennen psykedeelien ottamista pitäisi minusta olla kaikilla tajunnassa se asia, että niitä ei todellakaan kannata edes alkaa vetämään samalla asenteella kuin vaikka opiaatteja tai piriä.

Tämän kun kaikki ymmärtäisi, ei minusta psykedeelien kanssa olisi hankaluuksia ihmisillä. Lainsäädäntö on taas varmasti osittain kussut asiat, niputtanut psykedeelit muiden päihteiden kanssa yhteen...

Tuolla "oppimisella" meinasin tosiaan näiden tosiasioiden hyväksymistä, ja ehkäpä tutustumista siihen mistä deeleissä on oikeasti kyse(ihan filosofiaan asti), ja runkkaamalla omaa asennetta ihan koko elämää ja itseä kohtaan eri suuntaan. Toinen asia on varovainen tutustuminen niihin aineisiin ja siihen oloon. Pienillä annoksilla alkuun.

Ja tosiaan se tärkein, set & setting. Sen tärkeyttä ei vaan voi painottaa jokaisella deelimatkalla tarpeeksi.

Itse voisin sanoa olevani hyvinkin "herkkä" päästäni ja taipuvainen masennukseen ja mielialan heittelyihin. Olen monesti aivan perusluonteeltani hyvin pessimistinen, jota en ole pitkienkään terapiasessioiden jälkeen joita olen itseni kanssa käynyt, saanut muuttumaan hirveästi. Joskus savustakin sain jo kovia ahdistustiloja, mutta pitkällisen työn jälkeen ja omien asenteiden runkkaamisen jälkeen voin sanoa pystyväni ottamaan kyllä isompiakin deeliannoksia hajottamatta päätäni, ja osaan suhtautua niihin niiden vaatimalla tavalla :)

Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur » Sat 05 Mar 2011, 08:40

Minä haen deeleiltä kyllä juuri sitä hyvää oloa ja pientä pään sekoittamista, no joskus harvoin jotain ongelmanratkaisuakin, mutta eivät ole siinä tarkoituksessa pahemmin toimineet. Minusta ne voi ihan hyvin niputtaa muiden päihteiden kanssa yhteen. Tietenkään ne eivät sovi kaikille ihmisille, mutta olen kuullut myös siitä, että yhtä lailla pilvi ei sovi joillekin tai jotkut tulevat opiaateista aggressiivisiksi ja niin edelleen. Myöskään alkoholi ei selvästikään sovi kaikille.
"Never thought that a street drug would be what we need."

Televisio
Psykonautti

Post by Televisio » Tue 08 Mar 2011, 01:10

SahkoinenVelho wrote:Ootteko samaa mieltä mun kanssa siitä, että oikeastaan jokainen ihminen voi "oppia" käyttämään deelejä ja kestämään niitä, jos vain haluaa ja osaa olla avoin ja vastaanottavainen?
Jos ei ole fyysisiä rajoitteita, kuka tahansa voi oppia liftaamaan, jos on oikea asenne.
Joitain ihmisiä ei kukaan uskalla ottaa kyytiin.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Tue 08 Mar 2011, 03:11

Ahabi joskus sanoi mulle, et 'Oon ihan nimimerkkini veroinen mies.'

Kait mä kiskon deelei ihan liikaa.. mut koko niiden olemus on oikeestaan täysin muuttunut.
Nykysin ne on tietynlaisia lääkkeit, polun näyttämist.. Jotenki ne osaa ottaa paremminkin meditaationa, kuin deeleilynä. Tietty hallusinogeenit erikseen.
Tuntuu et ei se psykedeelinen ajattelutapa enää niiin kummoisesti eroa siitä mitä usein kelailen.
Mut kyl silti.. psykedeelisessä kokemuksessa vaan on se jokin.. .. . delia.
Keep it unreal.

psycoma
Lepakko

Post by psycoma » Wed 09 Mar 2011, 23:56

Deelit menee, pilvi ei.

Nykysin alkanu tulla itelle ja pilvestä ihan vitun flippei oloi, pärisee päässä ja kädet, jalat sekä genitaalit iha umpijäässä ja pakko maata kylpyammeessa 40asteises vedes ettei tunnu et paleltuu kuoliaaks. Lähes poikkeuksetta joka kerta viimese vuoden aikana, joteki tuntuu et pilves on joku mikä vetää iha vitun sekasi kuupan nykyää. Sit aina trippien olles laskussa (laput, sienet) ni tuntuu hyvältä idealta vähä buustata after glowta pilvellä ja sit ollaa taas 3 tuntia sellases sikiö asennos hymy kasvoilla ja kaverit kattoo et sil o kiva trippi menos ja oman pään sisäl o olo ku tukehtus kielee ja oksennuksee ja koittaa huutaa apua ja tuntuu et sekoaa sen kuuluisan viimeisen kerran.

Dear Eki, mitä teen?

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Thu 10 Mar 2011, 00:03

Jos sit lopetat hiisaamisen?
Eiks oo aika simppeli ratkaisu, muttei kuitenkaa.

tajunalle
Lepakko

Post by tajunalle » Thu 10 Mar 2011, 01:33

psycoma wrote:Deelit menee, pilvi ei.

Nykysin alkanu tulla itelle ja pilvestä ihan vitun flippei oloi, pärisee päässä ja kädet, jalat sekä genitaalit iha umpijäässä ja pakko maata kylpyammeessa 40asteises vedes ettei tunnu et paleltuu kuoliaaks. Lähes poikkeuksetta joka kerta viimese vuoden aikana, joteki tuntuu et pilves on joku mikä vetää iha vitun sekasi kuupan nykyää. Sit aina trippien olles laskussa (laput, sienet) ni tuntuu hyvältä idealta vähä buustata after glowta pilvellä ja sit ollaa taas 3 tuntia sellases sikiö asennos hymy kasvoilla ja kaverit kattoo et sil o kiva trippi menos ja oman pään sisäl o olo ku tukehtus kielee ja oksennuksee ja koittaa huutaa apua ja tuntuu et sekoaa sen kuuluisan viimeisen kerran.

Dear Eki, mitä teen?
Pystyy kyllä samaistumaan hyvin tuohon tekstiin. Mutta silti niistä oloista nauttii niin paljon, että palaa uudelleen ja uudelleen?.. ehkä.

Team-aita
Karvakuono

Post by Team-aita » Thu 17 Mar 2011, 01:20

Itellänikin meinaa kyllä pää levitä välillä nuitten psykejen kanssa, mutta kyllä aina olen kuitenkin ottanut kun on tarjolla, koska vaikka välillä saattaa lähteekkin vähän lapasesta niin on niissä aina ollut paljon hyvääkin :D

Vltr
Lepakko

Post by Vltr » Sun 20 Mar 2011, 08:30

Omasta mielestäni jos on tuommonen tilanne että joku tahtoo trippailla vaikka homma päättyy joka kerta huonosti, niin tälle henkilölle täytyy vaan sanoa suoraan että hänen jokainen matkansa on päättynyt itkuun ja koet ettei hänen pitäisi trippailla vielä (esim.) 2-4 vuoteen.

Myös ei kannata koskaan tarjota deelejä henkilölle jota ei oikein tunne, moni kuvittelee kestävänsä mitä vain, eikä eka kertalaisella ole harmainta hajua siitä mitä odottaa. Tosin jos on jokin uusi tuttavuus jonka kanssa tahtoo trippailla niin suosiolla vaan juttelee tämän henkilön kanssa ja jossain vaiheessa voi suoraankin kysyä miten tämä henkilö suhtautuu deeleihin, mitä häntä niiltä odottaa, miksi hän tahtoo trippailla ymsyms..

Tuli tuosta oikeastaan mieleen että tässä jokunen viikko sitten eräs tuttu tuli kysymään että voisinko hommata hänelle sieniä koska hänestä olisi ''vitun siistiä'' hallusinoida asioita. Vaivautuneen hiljaisuuden ja facepalmin jälkeen sanoin että kannattaa suosiolla jättää hänen tuo homma välistä. Selostin että deeleissä on paljon muitakin asioita ja että deelit eivät ole yhtään alkoholin/savujen tapaisia päihteitä. Senpä jälkeen hän sanoi että häntä kiinnostaa oma mieli jnejne.. Sanoin hänen selostuksensa jälkeen jotain ympäripyöreää inttelyn välttämiseksi. Tosin tiedän jo valmiiksi että kyseinen henkilö ei kykene käsittelemään asioita mitä hän kokisi (joskus kun hiisaillu k.o.hlö. kanssa niin siinäkin meinannu hänellä psyyke loppua kesken. Lisäksi olen tuntenut k.o.hlö. varmaan sen 4vuotta).

Hyvin montaa ihmistä kiinnostaa ihmismieli ja alitajunta, ja trippi syntyy mielestä sekä alitajunnasta. Ongelma vain on että kaikki eivät pidä siitä mitä sieltä löytyy eivätkä tahdo käsitellä asiaa.

Niin tosiaan, vaikka deelit eivät sopisi jollekkin nyt niin joittenkin vuosien päästä voi uudestaan kokeilla jos kokee että henkilö on muuttunut ''parempaan'' suuntaan. Täytyy vaan pitää mielessä että deelit vaativat tietynlaista ihmistä (lähinnä ajatusmaailmaa), kunnioitusta, sekä älyä (en tiedä onko äly oikea sana, mutta asiat mitää kokee pitää pystyä käsittelemään edes jotenkin tripin alusta tripin loppuun ellei paniikki kohtaukset ja flippaukset miellytä). Niin ja avointa mieltä myös.

Ja muistakaa että deelit vaikuttavat ihmisen mieleen. Sinun mielesi määrittelee sinut ja kaiken mitä teet. Opin tuon itse kantapään kautta :mrgreen:
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Sun 20 Mar 2011, 11:39

Entä jos se eka trippi (paha tai hyvä) ois ollu se joka työntäis Jorman itsetutkiskelun ja ihmisenä kehittymisen tielle,
joka ois johtanut siihen että Jorma kuntoilee pois kaljamahansa ja kasvattaa rastat,
ja loput tiedättekin jo - tääl on varmaan useempia ekalla deelikokemuksellaan täyskäännöksen tehneitä.

Jos useempia kertoja kokeilee eikä siit mitään tuu, niin sit kyl vois sen pari vuotta vaikka odottaa lisää, jos välttämät haluaa edelleen jatkaa.

Mutta henkisesti terveille ihmisille, jotka tietää edes jotenkin millä tapaa psykedeelit vaikuttaa,
nii suosittelisin kyl ottamaan, mikäli siis jotain mielenkiintoa aiheeseen on jo.
Kuitenkin pienellä annoksella, siinä sit näkee kuinka ne ihmiseen vaikuttaa jne.

Mikä muutenkaan on oikea syy ottaa psykedeelejä, milloin on tarpeeks kypsä niihin?
Psykedeelien puhdas viihdekäyttö voi olla tyhmän oloinen ajatus,
mut onko järkevämpi vetää deelejä väittäen itselleen ja toisille, että tekee sen itsetutkiskelun takia,
jotta oppisi jotain maailmankaikkeudesta ja muusta. Vaikkei oikeasti olisi mitään käsitystä psykedeeleistä, tai noista asioista.

Ei miun mielest koskaan ekoja kertoja kokeilevilla ole kypsää suhtautumista asiaan,
''ei kukaan ole seppä syntyessään.'' Kyllä oma mieli vaatii harjoittelua, samoin psykedeelien käyttö,
mikäli niistä haluaa saada kaiken irti, viihteellisesti tai muilla syillä.

Nytkun miettii, niin en mie koe että olisin ollut mitenkään erityisen fiksu tyyppi kun kokeilin deelejä ekoja kertoja,
en toisaalt vielkään, mut varmasti helvetin paljo fiksumpi kuin aikoinaan. Silloin kuitenkin oli vahva näkemys psykedeeleistä,
ja vaikka se onkin jälkeenpäin osoittautunut naurettavan lapselliseksi, niin ei sitä katua pidä, siitä on tultu tähän. Ja matka vaan jatkuu.

Sama koskee kaikkia ihmisiä. Ei niiden matkaa kannata tyssätä ainakaan ennen ensikokeilua. Jos niil vaan halua löytyy.
Tietenkin voi lähteä ihan ilman huumeitakin, mut kai näist apua on ollu. Mulle ainaki.

heihoi
Lepakko

Post by heihoi » Wed 04 Mar 2015, 21:58

naponen wrote:
Johtuneeko sitten siitä että täytyy yrittää olla yhtä "cool" ja vetää myös kerta muidenkin pää kestää vetää?
En tiedä, mut luulen näin
t:
En usko että kyse on tästä, vaan jostain paljon syvemmistä.Voi tääkin tietty olla, mut uskoisin et nää ihmiset tuntee ittensä jotenki vajavaisiks ja tyhmemmiks tms ku ei kykene tuntemaan niitä syviä ymmärryksen ja tajunnan laajenemisen tunteita mitä muut.
Ku psykedeeleistä aina puhutaan ja yleinen käsitys niistä on että pääset käsiksi johonkin paljon syvempään ja että ne ns.laajentaa tajuntaa ja niiden kautta pääsee alitajuntaan käsiksi ja maailmankuva muuttuu yms, Ja kun yleisesti myös positiivisuutta pidetään paljon rakentavampana suhtautumisena asioihin kuin pelkoa, niinkuin se onkin niin siitäkin voi sitten tulla jotain että "miks mä pysty" -kaltasii tunnetiloi. Varsinkin ku jos on paskat olot deeleistä ni sillon just usein korostuukaikki itseinhon tunteet.

Vaikka siis paskatkin tripit on tosi opettavavisia,ehk opettavaisempiaki voi olla ku et jos on tosi helppo ja kiva trippi, mut ulkopuolisuuden ja alemmuden tunteisii ei oo kyl mul paskat tripit tehny muut ku hallaa.. :/

mut jonkinlaista hyväksyntää ja yhteenkuuluvuutta sillä ihan varmasti haetaan täs tapaukses, mut uskon kyl et se on jotain papljon syvempää ulkopuolisuuden ja alemmuudentunteista johtuvaa kuin vaan sitä et halutaan olla cool.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Wed 04 Mar 2015, 22:44

heihoi wrote:
mut jonkinlaista hyväksyntää ja yhteenkuuluvuutta sillä ihan varmasti haetaan täs tapaukses,
Loppujen lopuksi psykedeelit on tätä tuonut mulle eniten. Psykedeelejä käyttämällä mulle rakentui se oma ihmisympäristö jossa oli luotettavia, lahjakkaita ja järkeviä ihmisiä joilla oli avoin mieli. Tämä oli älyttömän tärkeä juttu mulle deeleistä. Myös psykedeeleillä hyväksyin itseäni tosi paljon.

Ne pahat tripit yleensä tulee väärässä paikkaa otetuista deeleistä väärään aikaan. Monesti oma koti jossa voi yksin olla avoinna niiden tuntemuksien kanssa joita ne deelit aiheuttaa saattaa olla paljon turvallisempi ympäristö, kuin kaveripiiri jotka eivät ole niin lämpöisiä ja tukevia siihen, että sä satut kuolaileen lattialle tai joidenka kanssa on hankala näyttää ahdistuksensa tunteita. Yleensä jos deelipäissään tajuaa, että pitää yrittää esittää jotain niin silloin kaikki menee tosi pahaan suuntaan.

Itellä ei kyl paljoo ole ollut pahoja trippejä. Juurikin joskus, kun oon ollut väärässä paikkaa väärään aikaan, väärien ihmisten kanssa niin on mennyt aika kamalaksi olot. Sit toinen tilanne missä menee olo kamalaksi, on jos alkaa vetään hitosti suonia tai sattuun vatsaan tripin lopussa ja ei ole mitään huumeita jolla korjata stimulaation tekemii oireita.

Mut joo. Deelit on ollut upea juttu mun elämässä ainakin ja tulee jatkossakin olemaan tavalla tai toisella.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

PsykeAnonyymi
Psykonautti

Post by PsykeAnonyymi » Fri 06 Mar 2015, 11:12

Voi olla myös paljolti annoksista kiinni. Joilla on tapana vetää aina se viinapullokin naamaan ja sitten oksennella ja valittaa krapulaa aamulla, kun eivät tajua että pienempikin märää tehoaapi. Itse tykkäilin joskus vetää sieniä strong-doseilla, mutta kyllähän siinä sitten alkoivat potkia niin perhanasti persiille ja olin päivän "psykoosissa", kunnes tajusin kerätä itseni.

Alotuksen kaltaisille kavereille tarjoaisin suoraan vaan light-medium -doseja.

Itselleni trippailu vaan tuntuu toimivan muutenkin parhaiten kun on yksin kotona, saa puhella hengille, sekoittaa päätä, käydä paskalla, oksennella yms; ilman että stressailisi muiden reaktioita...
*** Anonyymi Huumeblogi: http://psykeanonyymi.wordpress.com/ ***
*** Anonyymejä Huumevlogivideoita yms: http://vimeo.com/psykeanonyymi ***
Elämällä on tarkoitus, se olet sinä.

Ziliacus
Psykonautti

Post by Ziliacus » Sun 24 Jan 2016, 12:58

No kyl mä ainakin otan huoltotaukoo heti jos ei oo kaikki pään marmorinkuulat käytössä.
Kun otan paastoan viikon-kaksi sitä ennen.
Sama ennen satoja ja deeleissä vielä pidempi lasku.

LSA:ta voi aika luonnollisesti "katsoen" aina ottaa.
Joskus toki miettii kaksi kertaa mutta en enää selvyyten päälle otettuna koskaan katunut.

Daturakin on aika vakaa käyttää ni kukat ainakin palaa heti kun on valmistunut.
Siemenkodat venaa kauan ja lehdet jää puuhun seuraavaa eli munkkia varten.

Acorus Calamus oli hyvä kokeilu muttei jalostettavan laatuinen.
Hyvä bongin pesujippo tuo pulveri.
Kyllä annoin muillekkin ja myin vaan vakkareille. (Se ei turhaan keuli.)

Oon huomannu että on paras käyttää aina yksin ja vain joskus harvoin yllättää ystävä positiivisesti tripillä.
Jättää sen siihen varasijalle ja olla ite kunnossa tekee tripin ja käyttää sen.
Siis ottaa mukaan vaan vipin tavoin. Ei alta.

-Voinhan auttaa.?!
Miks sen asian pitäs siihen jäädä.
Kaikki kolahti päähän, henkeen ja järkeen mikä ei kuulu viemäriin.
Koht ett´ ihmettele miks vasta teidän hautoihin on kustu.
On se niin paljon parempi tehdä pahaa paikassa jossa ei koskaan ole ollutkaan eläviä.

Ziliacus
Psykonautti

Post by Ziliacus » Fri 05 Feb 2016, 18:29

Itelläni antidote tuohon psyyken kestävyyteen.

-Ensin luet kirjan aiheesta.
-Sitten haaveilet multimedian tai taiteen avulla.
-Opettelet valmistamaan aineen.
-Otat kaavakirjan hyllystä ja suositusarvot netistä ja tieteilet annoskaavan.
-Testaat itse koko skaalan(aikaa menee).
-Annat muille vain helpoimman annoksen kokoisia osia.
-Käytät itse ainetta kuin muusikko esittää keikan ihannetta noudattaen.
-Teet aineen valmistellusti ja käytät huolitellen.

Hyvä tietää sesongin aikaan mikä on muilla oleviin aineisiin traderate/vaihtokauppa-arvo...
HyvääS-Trippailua!!!

#Miksi edetä perse edellä puuhun kun voisi vaikka saada lapun suuhun... :) ;) :)
On se niin paljon parempi tehdä pahaa paikassa jossa ei koskaan ole ollutkaan eläviä.

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Tue 01 Mar 2016, 18:25

Ziliacus wrote:Itelläni antidote tuohon psyyken kestävyyteen.

-Ensin luet kirjan aiheesta.
-Sitten haaveilet multimedian tai taiteen avulla.
-Opettelet valmistamaan aineen.
-Otat kaavakirjan hyllystä ja suositusarvot netistä ja tieteilet annoskaavan.
-Testaat itse koko skaalan(aikaa menee).
-Annat muille vain helpoimman annoksen kokoisia osia.
-Käytät itse ainetta kuin muusikko esittää keikan ihannetta noudattaen.
-Teet aineen valmistellusti ja käytät huolitellen.

Hyvä tietää sesongin aikaan mikä on muilla oleviin aineisiin traderate/vaihtokauppa-arvo...
HyvääS-Trippailua!!!

#Miksi edetä perse edellä puuhun kun voisi vaikka saada lapun suuhun... :) ;) :)
Aika loistava viesti. Hajosin niin tohon vikaan lauseeseen :D Noi on kyl hyvät ohjeet vaik oliki jotenki kryptisesti kirjotettu :)

Mut itekki oon muusikko ni muusikko on aika usein huomion keskipisteenä keikalla, vaikka nautintoa tuottakin muille ja mun mielestä trippisittarin taas täytyy nimenomaan olla se tarkkailija eikä keskipiste. Voi olla kyl et ymmärsinki osan tosta viestistä vähän väärin :P Ja voihan toisaalta sitteri just ohjailla tripin tunnelmaa jos menee väärille vesille.. et joo riippuu varmaan vähän millasta musaa esittää. Jos on DJ ni kyllähän sillon ojhailee ihmisten tunteita/trippejä suuntaan jos toiseenki.

Mut sen takia en ite tykkääkkään olla missään teknokemuissa psykeissä paitti joku 2cb:n kanssa, ku en voi kontrolloida tunnelmaa. 2cb on kyl muutenki nykyään se mitä suosittelen tyypeille jotka haluu kokeilla psykejä ja on vähän epävarmoja asiasta. Toisaalta paha trippikin opettaa niin paljon. Ite olin ihan pisrtaleina psyykkisesti, ku ekaa kertaa otin LSD:tä mut se tapahtu mun lapsuudenkaverin kanssa ja voin sanoo vieläkin et se oli yks parhaimmista kokemuksista..

Ziliacus
Psykonautti

Post by Ziliacus » Sat 26 Mar 2016, 20:31

Todellisuus on aika kryptinen; ja syystäkin.
Minä en esimerkiksi luota kehenkään millään mitattavankaan kokoisella jakaumalla ja tein
AI:n (keinotekoinen organismi joka symmetrinen älyltään sen polymorfisessa merkityksessä) jo pelkille tiedoillekin.
Ne muitten verset on vaan keinoälyjä. (Jäävi)
Kaiken muun metafyysikkona osaan ja hoidan itse.
Älä säkään lankea syvään suohon vaan jos luonnontieteet kiinnostaa niin ala äkkiä ja mene oppiin alkemistille.
Kaikkea muuta kuin tyhmyyttä opetetaan vielä hetkisen vapaissa maailmoissa.

Ja kyllä sen saa tiellä ollessaan huutaa ja todistaa.
Hamppukuningas mä; Ja kastelen vain puskaa; En siis sulle sitä himaan kuskaa.

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Wed 30 Mar 2016, 13:27

Pakko kysyä näin vilpittömästi että ootko trollaaja, hullu, runoilija, vai kirjotatko ns. alter egon takaa vai vaan psykeissä :P
Ziliacus wrote:Minä en esimerkiksi luota kehenkään millään mitattavankaan kokoisella jakaumalla ja tein
AI:n (keinotekoinen organismi joka symmetrinen älyltään sen polymorfisessa merkityksessä) jo pelkille tiedoillekin.
Ne muitten verset on vaan keinoälyjä. (Jäävi)
Kaiken muun metafyysikkona osaan ja hoidan itse.
Mistä jakaumasta puhut. Onko satunnaismuuttujana siis "luotto ihmisiin" eli voisko ton sun lauseen yksinkertaistaa että et missään tilanteessa luota kehenkään, jos kerran satunnaismuuttuja saa aina arvon nolla? Teit tekoälyn? Toiseksi AI ei ole mun mielestä keinotekoinen organismi vaan pelkät keinotekoiset aivot ja toisaalta ei AI:n tarvi yrittää matkia mitään organismia. Symmetrinen älyltään? Polymorfisessa merkityksessä? Häh?

"Ne muitten verset on vaan keinoälyjä." Tolla varmaan tarkotat että ulkopuolisena tarkkailijana et voi tietää onko ne oikeesti älykkäitä vai vaan vaikuttaa siltä. Vrt kiinalainen huone

Ja ei ollu tarkotus olla mitenkään agressiivinen kuhan vaan pohdin, että meitä on niin moneen junaan ni mietin, että millä raiteella sun junas kulkee jos ees samalla planeetalla ;)

Jottei ihan offtopikiks heittäydy ni oon ite sitä mieltä että vastuu on kaverilla jos ottaa psykejä ja sittenpähän oppii jos oppii... ja jos ei heti opi niin ehkä myöhemmin oppii. Ei holhoaminen auta vaan monet asiat on koettava kantapään kautta. Itse en nykyään kyllä edes tarjoa psykejä kuin hyville tutuille jotka tiedän perehtyneen aiheeseen.

Ziliacus
Psykonautti

Post by Ziliacus » Thu 07 Apr 2016, 11:18

No se mitä kirjoitin sopi mun maailmantilaan ja ei luotto ole mennyt mutta huomaa vaan että se johon luotan on kerta kerralta sama kansanosa.
On alust asti hyvinä frendeinä tuntemiani ja sitten niitä jotka ei edes opittuaan tee oikein.
Uusia luotettavia kontakteja on tullut nykyisin niin vähän etten tiedä johtuuko maalla asumisesta vai mistä tuo luottamuspulani.

Viimeisestä kommentistasi olen samaa mieltä oppii jos oppii. Ja oppii kuitenkin viimeistään *
*=Tiedämme kyllä kuinka.

Ois kiva että nyt kun oma setuppi ja trophyt hyvällä mallilla, sais oltua omillaan; (ottamatta osaa väärään seuraan).
Itekkään en oo mikään vakain suksija mutta en rehellistä petä ja muille en ole mitään luvannut.
Hyvää kevättä itse kullekkin ja tulkoon se talvi taas myöhässä... ;)