Mun kaukonäkö on heikentynyt kahden viimeisen vuoden aikana erittäin radikaalisti, tai puolentoista vuoden aikana.frapathea wrote:
Yyyyyyy mul on jääny visuaalit pysyvästi päälle.

Mun kaukonäkö on heikentynyt kahden viimeisen vuoden aikana erittäin radikaalisti, tai puolentoista vuoden aikana.frapathea wrote:
Yyyyyyy mul on jääny visuaalit pysyvästi päälle.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
Mul on näkö muuttunu ja ehdottomasti tarkentunu. Siit on tullu ku joku kamera. Huu. Joku kuulemma (siis ei Joku, vaan jokuDexma wrote:Mun kaukonäkö on heikentynyt kahden viimeisen vuoden aikana erittäin radikaalisti, tai puolentoista vuoden aikana.frapathea wrote:
Yyyyyyy mul on jääny visuaalit pysyvästi päälle.![]()
Sama pointti on tullu huomattua. mm. viime kerran ku otin ni vaikka olin alkuun lähössäki baarii ni sitten ku se alko toimimaa ni ei ollu mitää jakoja enää lähteä juhlimaa. Mietintää senki eestä..ja jotenki tuntu et visuaalitki jäi vähemmälle ku mietti paljon enemmä.wRRa wrote:Oon huomannu et LSD-tripit voi olla tosi rakentavia henkisesti jos ottaa esim. yksin himassa, mutta sit taas jossain bileissä/festareilla toi henkinen puoli jää kokonaan pois. Kai se on siitä et kerkeekö pysähtyy ja miettii asioita... tai jotain?
Täh, tuleeks tää jollekin yllärinä.. Tai no, jaa. Varmaan sellaselle, joka ei oo ehtiny pysähtyy ajattelemaan, ettei psykedeelit paljoo itsessään tee – ne vaa ponnahduttaa sitä krokeemmalle, mitä kovempaa pomppaat. "Trampoliinilla pomppimisen kehitys ja sen muuttuminen" --- Äiti kato, mä osaan tehä voltin. Joopa. Hyvää matkaa, puput. <3wRRa wrote:Oon huomannu et LSD-tripit voi olla tosi rakentavia henkisesti jos ottaa esim. yksin himassa, mutta sit taas jossain bileissä/festareilla toi henkinen puoli jää kokonaan pois. Kai se on siitä et kerkeekö pysähtyy ja miettii asioita... tai jotain?
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
Tuleehan se varmaan yllärinä niin ku jokainen uudenlainen psykedeelikokemus aina. Tai ainakin minulle tuli osittain yllärinä, koska en ollut "viihdekäyttänyt" psykedeelejä ennen tätä kesää... olin jotenkin odottanut jotain samanlaista henkistä kokemusta kuin aiemminkin, riippumatta siitä oonko festareilla vai en, mutta ihan rehellisesti sanoen en oo koko tän kesän deeleilystä saanut mitään kovin ihmeellistä irti, koska oon tehnyt sen hauskanpidon enkä itsetutkailun valossa. Oon myös taitavasti kiertänyt kaikki syväluotaavat deeleissä heräävät kysymykset pysyäkseni toimintakuntoisena, eli en oo antanut itseni uppoutua sisimpääni, koska ulkopuolisiin asioihin on pitänyt kiinnittää huomiota. Ei mulla ollu entuudestaan tällasia kokemuksia, kun on ennemmin ollut aina erilaiset tilanteet (yleensä yksin himassa) ja tripitkin olleet aina tosi henkisiä.frapathea wrote:Täh, tuleeks tää jollekin yllärinä.. Tai no, jaa. Varmaan sellaselle, joka ei oo ehtiny pysähtyy ajattelemaan, ettei psykedeelit paljoo itsessään tee – ne vaa ponnahduttaa sitä krokeemmalle, mitä kovempaa pomppaat. "Trampoliinilla pomppimisen kehitys ja sen muuttuminen" --- Äiti kato, mä osaan tehä voltin. Joopa. Hyvää matkaa, puput. <3
"Älä koskaan sano 'ei koskaan'"disease wrote:ite taas oon vähä sellasessa tilassa että kelaan vaa otenko deelejä enää ikinä.. vei toi eilinen sienimatka sen verran pitkälle että tuntuu että se tais olla vähän liian rankkaa mun päälle... perkele pitäis kyllä uskoo kokeneempaa joka sanoo että älä ota noin paljon. noh, kyllä tää tästä ku saa vähä sulateltuu kaikkee ja puhuttuu jonkun kanssa tosta koska oon vielä aika pois tolaltani koska oon vasta pikkuhiljaa selvennyt koko tripistä
juu niin näkyy olevan : D otin tässä viikonloppuna taas tatteja ja se auttoi paremmin mitä uskalsin kuvitella. otin ne hyvin epäröiden, koska ajattelin että tripistä tulee vielä pahempi mitä viimeksi, koska kaikki asiat jylläsivät vieläkin mielessä, mutta kävi ihan päinvastoin. oltiin hyvän kaverin kanssa ja saatiin kelattua asiat loppuun, tajusin paljon enemmän uusia asioita mitä viimeksi ja elämänhaluni on varmaan suurempi mitä koskaan ennen : D en voinut ikinä uskoa että psykedeelit olisi NOINKIN hyvää terapiaa ja mielen avartamista.wRRa wrote:"Älä koskaan sano 'ei koskaan'"disease wrote:ite taas oon vähä sellasessa tilassa että kelaan vaa otenko deelejä enää ikinä.. vei toi eilinen sienimatka sen verran pitkälle että tuntuu että se tais olla vähän liian rankkaa mun päälle... perkele pitäis kyllä uskoo kokeneempaa joka sanoo että älä ota noin paljon. noh, kyllä tää tästä ku saa vähä sulateltuu kaikkee ja puhuttuu jonkun kanssa tosta koska oon vielä aika pois tolaltani koska oon vasta pikkuhiljaa selvennyt koko tripistäMäki oon joskus tosi rankan matkan päätteeks todennu etten enää ikinä vedä mitää, ollu puol vuot selvinpäin ja alottanu kunnon deelikuurin... et nii...
Älä vedä nii kaua ku ei siltä tunnu, se voi olla ettet enää koskaan haluu vetää mut miks turhaa päättää sitä etukäteen, näät sen sit jos joskus tulee taas tarve
Ja kyl sä palaudut, vaikka se voikin viedä hetken. Trust me. Se mikä ei tapa, vahvistaa... ja murtuneet luut luutuu kovemmiks ku mitä ne oli aikasemmin :-)
Itsellä kans iski aikamoinen hmm no sanotaanko "whoa" elämys tuossa loppusyksystä, kun pitkän myssyllä kuosailun jälkeen motivaatio opiskeluun tippui melkein nollaan, oli vaan lungimpi maata kämpillä kaiken sotkun keskellä entä pinkoilla ressin ja opiskelun ohessa.disease wrote: tajusin paljon enemmän uusia asioita mitä viimeksi ja elämänhaluni on varmaan suurempi mitä koskaan ennen : D en voinut ikinä uskoa että psykedeelit olisi NOINKIN hyvää terapiaa ja mielen avartamista.
Huhh, tuo on tuttua meininkiä, melkein aina... aina deeleissä mulla on tuo meininki. Tosin eräästä TattiTrippailusta on pakko mainita, mikä ei niinkään ollut tuttu, eikä normaalitrippi omalla kohdalla.Flood wrote: Esim: "Jaa.. sormet on taas kasvanu kymmenkertaisiksi / upposin sohvaan / olen sohva / katto välkkyy satenkaaren väreissä / seinä on täynnä hienoja geometrisiä ja liikkuvia kuvitoita.. Mitäs sitten tehtäisiin?"
Täähän sen aika hyvin tiivistääkin.wRRa wrote:.. ja huomasin taas tän...
No siis, tästähän juuri on kyse. Vaikka viihdekäytössä vetäiskin deelejä niin siitä huolimatta jos on paljon sydämellä asioita, niitä tulee kelailtua deeleissäKing Ink wrote:Eihän niiltä nyt loputtomaan ratkaisuja löydä. Pidä taukoa, tai sit vedä vaan viihteellä.
.....
Emmä oikein osaa täsmälääkkeenä näitä käyttää, enempi ihan hakuammuntaa.
Hmm, jaa-a. Missähän vika sitten piilee? Olet varmaankin oikeilla jäljillä, vian täytyy olla käyttäjässä. On hyvinkin mahdollista, että deelit ovat alkaneet vaatia sinulta suurempaa kunnianosoitusta, nyt kun kerran myönnät joskus hyväksikäyttäneesi niitä vain siisteyden vuoksi. Toisaalta, koska ongelma liittyy deelien työkaluominaisuuteen, jota sinä et kykene hyödyntämään, ongelma voi tosiaankin olla myös siinä, ettei työkalua voi käyttää ongelmaan, jota sinun oikeasti ei vain kuuluisi ratkaista muulla tavoin kuin itse ajattelemalla.wRRa wrote:Oon huomannu että yhä enemmän vedän deelejä tajutakseni, ettei ne selvitä mun ongelmia. Tai siis, joskus otin deelejä vähän sillä asenteella että löytäisin jotain ratkaisuja ongelmiini niiden avulla. Nyt mulla tunkee aina eteen se sama vastaus; kyllä sä tiedät mitä pitää tehä. Ja sit se mitä deeleissä tajuan on lähinnä se, että mä tiedän nää asiat jo. Ne vastaukset mun ongelmiin tulee deeleissä, mutta tiedän ne jo entuudestaan. Yritän vaa ettiä jotain muita vastauksia kuin niitä mitä tiiän ja siksi vedän deelejä.
Toisaalta vedän kyllä niitä ihan muuten vaankin kun se on siistiä. Mutta siis niin. Ennen ne tuntui toimivan paremmin työkaluina ongelmiin. Toisaalta en tiiä toimisko ne työkaluna siihen ongelmaan et yritän käyttää niitä työkaluina selvittämään ongelmia jotka oikeasti osaisin selvittää ilmankin.
Tätä enemmän oon varmaan hakenut, mutta lähtenyt varmaan vähän erilinjoille.. .hir wrote: kuinka tripit on muuttunu aikojen varrella ?
Vai hölötellä menemää
tRip wrote:
Ihan pirun hyvin sanottu. Laittaisin allekirjoituksekseni "I am the trip" mut ku SÄ oot trip ni en viittitRip wrote:Koen nykysin että trippi olen minä..
Joo, ihan samaa mielt oon. Mut näkisin et psykedeelit saattaa jäsennellä sun päässä jo valmiiks olevia ajatuksia uuteen järjestykseen, mut ei ne mitään täysin uutta sinne tuo. Vähän samalla tapaa ehkä kuin unet.ferox wrote:Minusta on edelleen hölmöä uskoa, että vetämällä douppia päähän latautuu uusia ajatuksia jostain kosmoksen toiselta puolen, tai miten ikinä selitetäänkään prosessi, jonka seurauksena a) keksit juuri itse jotakin, jota et silti olisi kyennyt keksimään itse, ja b) ratkaisit juuri ongelman, vaikka et oikeasti olekaan tehnyt sille mitään konkreettista.
Näinhän se menee, psykedeelit voivat enintään antaa uusia näkökulmia asioihin, eivätkä aina hyödyllisiä sellaisia... Mutta ovathan esimerkiksi DNA:n löytämisen ja vaikkapa kirjan One Flew Over The Cuckoo's Nest kirjoittamisen tai useiden muiden tieteellisten ja taiteellisten tuotosten takana psykedeelien antamaa innoitusta - mutta kyseessä olevat henkilöt olivatkin jo valmiiksi lahjakkaita tiedemiehiä ja kirjailijoita. Jos kasvualusta on hedelmällinen, voi psykedeelisestä kokemuksestakin kasvaa jotain hienoa.wRRa wrote:Joo, ihan samaa mielt oon. Mut näkisin et psykedeelit saattaa jäsennellä sun päässä jo valmiiks olevia ajatuksia uuteen järjestykseen, mut ei ne mitään täysin uutta sinne tuo. Vähän samalla tapaa ehkä kuin unet.