Psykedeelisen kokemuksen kehitys ja sen muuttuminen

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
magiclymagical
Apteekki

Re: Psykedeelisen kokemuksen kehitys ja sen muuttuminen

Post by magiclymagical » Tue 01 Oct 2013, 10:23

frapathea wrote:

Mulle tapahtu sama kaks vuotta sitten (tosin sieniä enemmän olin kyl ottanu happoa), ja päätin sit lopettaa toistaseks psykedeelien kiskomisen koska tuli sellainen olo, että tripit johti aina "puhtaalle paperille", ja että mun olis aika alkaa itse aktiivisesti kirjoittamaan tarinalle jatkoa
Joo myöskin aikalailla 2 vuotta sitten tän kaltasten ajatusten saattelemana ei oo psykedelia nyt enää säväyttänyt. Sieniä deeleistä ylivoimaisesti eniten syönyt siihen joukkio tutkarideelejä mut samat vibat kyl jää aina kaikista. Dissosiatiiveilla tuntuis tällä hetkellä kuitenkin olevan jotain annettavaa, sitä kaaosta ei niin nopeasti saa organisoitua hyödylliseksi informaatioksi niin uskon sen vaikuttavan. Mutta näissä tulee kyllä monesti vielä enemmä "reboot" olo.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

psyke
Lepakko

Post by psyke » Fri 11 Oct 2013, 15:10

Yks iso syy, miks haluun vedota painokkaasti tän suhteen kaikkiin on ns. claridad eli erityisyysharha. Se on tila, jossa yksilö kokee olevansa erityislaatuisen valaistunut/kirkastunut ja vaikka monet ohittavat sen vain pienen hullunmyllyn saattelemana, on se saattanut joitain osastokuntoon tai jopa kuolemaan.
Claridadista puhuttaessa lienee syytä muistaa että osaksihan siihen liittyvä harha on todellinen. Me olemme jokainen erityislaatuisia, ja omalla tavallamme lahjakkaita. Varsinaisessa erityisyysharhassa kultainen keskitie on vain hävinnyt jonnekin universumin syövereihin ja tilalle on tullut rankka epätasapainotila, tällä foorumilla joku käytti joskus sanaa narsistinen psykoosi mikä varmaan kuvaa sitä aika hyvin.

frapathea

Post by frapathea » Fri 11 Oct 2013, 16:19

psyke wrote:
Yks iso syy, miks haluun vedota painokkaasti tän suhteen kaikkiin on ns. claridad eli erityisyysharha. Se on tila, jossa yksilö kokee olevansa erityislaatuisen valaistunut/kirkastunut ja vaikka monet ohittavat sen vain pienen hullunmyllyn saattelemana, on se saattanut joitain osastokuntoon tai jopa kuolemaan.
Claridadista puhuttaessa lienee syytä muistaa että osaksihan siihen liittyvä harha on todellinen. Me olemme jokainen erityislaatuisia, ja omalla tavallamme lahjakkaita.
Niin, siksipä se onkin niin vaarallista, kun sitä on helppo perustella itelleen jos tarpeeks kovin haluaa uskoa. Mutta narsistinen psykoosi on ihan kuvaava nimitys – erityisyysharhassa kun keskeisenä tekijänä on myös se, että erityisyysharhainen kuvittelee oman erityislaatunsa ja lahjakkuutensa olevan jotenkin universumin ja sen "syvien henkisten totuuksien" tms. kannalta muiden moista olennaisempaa.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sat 19 Oct 2013, 11:55

Taas tullut napsittuu vähän kuurinpoikasesti happoo.

Ensinnäkin.
Aina ennen valittanut sitä, että kuinka raskasta on nousut ja ei kestä ei kestä vanha mies jne.

No nyt on subu reflatkin ja kaikkee, mut keho on paremmassa kunnossa kuin pitkään aikaan. Aika yllättävän helppoja ollut nyt tässä pari viimeistä trippiä. Nousut ei oikein ees kolahda, värit vain tulee jostain sitten on aika tsilli olo ja pieni bodyloadi, kun ennen ihan hapollakin ollut ihan tuskaset bodyloadit. Niin oikeastaan oli tos 5 päivää sitten, kun ekan kerran otin ja sen jälkeen napsinut joka toinen päivä pienemmän dosen niin on mennyt kevyesti kehossa. Tottakai nousuja ja laskuja, mut ei mitään varsinaista kipua tai pahoinvointisuutta mitä yhessä vaiheessa ollut.

Ehkä se, että on vähentänyt aika sairaasti psykedeelien käyttöö on vähän jeesannut tai sit muuten vain kaikki natsaa nyt maailmassa hyvin. Aivokemiassa ym ettei bodyloadit ole pahoja, mut mut... Täytyy kyl myöntää, että nousut on kans tullut nopeemmin esiin. Tartte kauaa odotella niin on taas kosmisella ajatusradallaan.

Joo piti vain tälläistä tulla selittään.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

porter

Post by porter » Tue 28 Jan 2014, 01:39

Hitto eka trippi oli vuonna 2010 vai 2011? En muista tarkalleen taisi olla 2011, sienitrippi! se oli niin uskomaton kokemus että huhhuh.. sen jälkeen tuli vedettyä deelejä useasti ja haettua erilaisia kokemuksia, 2012 meni aikalailla vähin deelein ja 2013 tuli kokeiltua lsz lappuja joista diggailin todella kovaa!! pehmeä trippi ja kyyneeleet silmissä siitä ilosta.

Ekan sienitripin afterglow oli kans mielenkiintoinen, tuntui jotenkin "oudolta" tulla tähän maailmaan takaisin ja kaverikin sanoi että olisi vain halunnut palata takaisin siihen maailmaan, tämä onkin varmasti monella kompastuskivi deelien kanssa. Muistelen että ekal tripil oltii varattu n mäyräkoira bisseä vielä että jäädään frendin kesämökille dokaileen tripin jälkeen ja fiilisteleen.. NO kuitenkin kaikki olivat sitä mieltä että mennään kotiin vaan mietiskeleen tätä koko hienoutta =) polteltiin pajaria ja katteltiin kesätaivaalle frendin kanssa ja mietittiin luonnon ja elämän antia.. AIka kultaaa saletisti muistot mut oli se upeeta :P Näinköhän mahdan selittää joskus vielä mahdollisille lapsenlapsille kiikustuolissa . :twisted:

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Thu 30 Jan 2014, 21:11

Eräs hyvin erikoinen huomaamani asia, kun söin tässä sieniä pitkästä aikaa... En siis ollut 2 vuoteen tripannut kunnoll, sitä aiemmin käytin psykedeelejä vähintään kerran kuussa, monesti useamminkin.

Mulla toimii paljon pienemmät määrät kuin aiemmin. Siis niinku oikeesti käsittämättömän paljon pienemmät määrät. Saatan saada 1 grammasta yhtä voimakkaan tripin kuin oon joskus saanut 4 grammasta. Gramma cubensiksia siis...

Huomaan myös aivan minimaalisten määrien vaikutuksen, siis puhutaan nyt jostain 0,3 grammasta ehkä. Se vaikuttaa esimerkiksi siihen, mistä puhun. Puhe alkaa pyöriä sen ympärillä, miten kaikki on yhtä jne. vaikka mitään muita vaikutuksia ei huomaa. Sekin tapahtui niin salakavalasti, että tajusin sen vasta myöhemmin.

Yksi gramma vetää jo sängynpohjalle sellaiseen kuntoon, ettei kykene liikkumaan. Ei kykene tekemään muuta kuin makaamaan peiton alla. Muistutti paljon huascatrippiä. Esimerkiks silmistä valu vettä, nenästä tuli räkää, suuhun tuli limaa, hikoilin paljon, kusetti koko ajan... Tuntu että kaikki paska puskee elimistöstä ulos. Aiemmin 2 grammaa oli tresholdin tasoa mulla, vasta yli 4g menevät annokset veti sängyn pohjalle.

Myös asenteeni deeleilyyn on muuttunut. Ennen halusin tietää, kuinka paljon pystyn ottamaan kerralla. Nykyään minua kiinnostaa enemmänkin, miten vähän on tarpeeksi.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 31 Jan 2014, 00:41

[quote="wRRa"]

Yksi gramma vetää jo sängynpohjalle sellaiseen kuntoon, ettei kykene liikkumaan. Ei kykene tekemään muuta kuin makaamaan peiton alla. Muistutti paljon huascatrippiä[quote]

Toi husan dmt no tosi lähellä sienien psilosyybiiniä. varsinkin jos otta ison dose psilosyybiniä niinaika amanlaista trippi on luvassa.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

getto
Apteekki

Post by getto » Fri 11 Apr 2014, 20:24

Muistan et ekat tripit hapol 2009 oli vaan sekavia kuoseja, sienitripeiltä sainkin sitten enemmän irti. Olin koittanut kuitenkin salviaa ennen näitä ja odotin etenkin hapolta sellasta pitkää ruumiista-irtautumista, sellainen oli mun käsitykseni tripistä. 2010 kokemukset muuttukin sit tosi henkisiks, käsityksineen ykseydestä ja rakkaudesta yms. hippiroinasta, se hauskanpito ikäänkun jäi pois ja kaiken oli pakko olla sellast spirituaalist, ja näiden jälkeen ne vaihtu todella seksuaalisiks. Sittemmin tripistä tuli kuitenkin taas sellanen "kuosi" minkä voi pukee ylleen ja olla sit se pääl, vaikka on mulla ollut noit aiemmin mainittuja myös myöhemmin, ei ne oo olleet niin kausiluontoisia mitä saatoin antaa ymmärtää, lähinnä kiinni vaan setistä ja settingistä.
<frapa> mulle on jääny joku sellanen käsitys takaraivoon et tää tyyppi haluu manata musta saatanan ulos tai jotain

soulmate
Lepakko

Post by soulmate » Wed 24 Jun 2015, 14:07

Tätä topicia lueskellessa tuntuu että porukalla on positiivisia juttuja jäänyt deeleistä käteen liittyen omaan henkiseen kehitykseensä. Jos irroitatte sen itse trippauskokemuksen/-kokemukset niistä oivalluksista, asioista mitä jäänyt elämään ja katsotte kättänne, niin mitä näkyy? Ehkä se on hankalaa koska trippaili tai ei niin kokemus maailmasta on jatkuvassa muutostilassa. Myös maailma muuttuu jatkuvasti tässä hetkessä ja siksi maailmankaikkeudesta on hankala luoda kuvaa: koska se on jatkuvasti erilainen, muuttuva.
Tuntuu et tarvitsisin jonkun syyn trippailla, mulla ei kuitenkaan periaatteessa ole mitään syytä, mitä syitä teillä on?

Itse olen siis vasta alkaja psykedeelien parissa. Näen deelit toisaalta kokemuksena minkä haluan kokea elämässäni, toisaalta haluan tutkia niiden mahdollista potentiaalia henkisellä saralla. Siksi siis nämä ylläolevat kysymykseni.
Pahoittelen, että tekstini lähti välissä hieman sivupoluille, toivottavasti en aiheuttanut mielipahaa. Tapanani on kuitenkin kirjoittaa flow tilassa ajatukset mahdollisimman suoraan tähän. Eka viesti tosiaan foorumille, enkä oo varma menikö tää nyt ihan oikeeseen topiciin. Ohjatkaa ihmeessä muualle jos ei mennyt :)
Mutta minä olin tulehen tuijottaja
jolle tuli niin tukalasti kuuma.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Wed 24 Jun 2015, 15:14

Voin olla väärä henkilö vastaamaan koska itse mielummin matkaan mikrokosmokseeni (dissot) kuin psykeillä tutkisin aikaa ja avaruutta. :)

Ei mun mielestä aina tarvitse mitään syytä psykejen kuosaamiseen. Itse pidän alkoholin kanssa komboilusta ja joskus buustin/komboilen myös kannabiksella. Happo on helppo. Jos tuntee aineen ja oman toleranssinsa sekä siihen vaikuttavat tekijät, se sopii lähes kaikenlaiseen menemiseen.

Sienet aiheuttaa usein nauseaa, jolloin itse mielummin rauhoitun kotona, suihkussa tai peiton alla. :D (Poikkeuksena suomi-silokit.)

Se että maailma muuttuisi onkin jo ihan eri tyypin väite. Toki maailma muuttuukin, mutta enemmän muuttuu mielestäni se miten sen näemme ja koemme. Maailma muuttuu vähän niin kuin lasi valuu. Hitaasti ja varmasti. Ihminen tällaisena hötkyilijänä on kuitenkin aina valmis vaihtamaan mielipidettään ympäröivästä todellisuudesta.

Parempaa syytä en sinulle keksi kuin että minusta se on ollut hauskaa. Doupit usein on. ;)

Käsi kysymykseen: Koska katse ei kohdistu oletetulla tavalla aaltoilee se kaikilla vektoreilla. (Mutta tämä ei tainnut olla kysymyksen henki? :mrgreen: )
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

frapathea

Post by frapathea » Wed 24 Jun 2015, 15:31

Tää ketjuhan muistaakseni koskee enemmän psykedeelisen kokemuksen muutosta kuin henkistä kehitystä.

Lyhyestä virsi kaunis, musta tuntuu henkilökohtaisesti (edelleen) siltä, että tiettyjen virstanpylväiden jälkeen psykedeelien nostattamista tiloista putos se wow-fiilis ja kummallinen mystiikka. Siitä tuli vaan luonnollinen osa sitä miten käsitän maailman toimivan. Päivän painuessa sitä on lopulta kuitenkin edelleen ihminen.

soulmate
Lepakko

Post by soulmate » Wed 24 Jun 2015, 15:51

Hulko: Joo noi mun maailmanmuuttumisjutut oli juuri sen hetkisen flow tilan keloja kun tuota kirjoitin eikä ne olleet viestin varsinainen ydin sinänsä. Sun viestistä ytimen löytäminen oli helppoa. Aina ei tarvitse syytä kuosaamiseen ja eri psykejä voi käyttää hyvinkin monipuolisesti erilaisiin asioihin. Käsijutulla ei ihan tuota haettu, mutta tämä vastaus kelpaa hyvin :D

frapathea: Mitä tarkoitat näilä virstanpylväillä? Muuten tekstisi aukeni hyvin. Ja pitihän se arvata, että heti ensimmäinen viesti väärään paikkaan :oops: Ehkä mä vähän aikaa seuraile sivusta tätä meininkiä ennen kun menen päätä pahkaa piikkipensaaseen.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 25 Jun 2015, 20:05

frapathea wrote: Lyhyestä virsi kaunis, musta tuntuu henkilökohtaisesti (edelleen) siltä, että tiettyjen virstanpylväiden jälkeen psykedeelien nostattamista tiloista putos se wow-fiilis ja kummallinen mystiikka. Siitä tuli vaan luonnollinen osa sitä miten käsitän maailman toimivan. Päivän painuessa sitä on lopulta kuitenkin edelleen ihminen.

Joo niinkuin monesti puhunut niin nykyään se mitä deeleistä saa on vähän kuin lääkkeistä. Tosi hyvin pääsee jonkun alkumotivaatioidensa ääreen, stressittömiin hetkiin ja rauhaisiin fiiliksiin jolloin muistaa jotain tärkeistä asioista.

Toisaalta. Mun mielestä deelikokemukset myös muuttuu paljon, minkälaisessa ihmismassoissa liikkuu milläkin hetkellä. Oli todellakin erijuttu aikoinaan 20 veenä käyttää happoa, kun kaveriporukat innostui samaan aikaan aasialaisista filosofioista, yritti tietoisesti itseään kehittää eri suuntiin elämässä ja pärähteli meditaatiosta, ylipäätänsä vapautui elämässä jostain vanhoista kahleistaan, kun esim silloin, kun ihan ensikertoja käytti yksin deelejä ja ei oikein ollut ketään joidenka kanssa puhua niistä paljoa. Nykyään, kun ollaan siinä iässä kavereiden kanssa, että niistä kaikista deeleistä on pudonnut tietty fiilis niin ne kokemukset on huomattavasti taas erilaisia.

Ois kiva alkaa vetään joidenkin nuorempien hippien kanssa deelejä. Olisi varmasti tosi mielenkiintoisia kokemuksia, kun trippaajakaverit ois vedellyt alle 20 trippiä vielä.
tRip wrote:

barturi
Karvakuono

Post by barturi » Wed 13 Jul 2016, 16:03

Mun tripit painottui aluksi omien ongelmien käsittelyyn (muunmuassa masennus ja nettiriippuvuus). Nyt kun olen alkanut niitä aktiivisesti hoitamaan, niin happotripit on on käynyt helpoiksi - ehkä liiankin helpoiksi. Mieli alkaa kehitellä liian vahvoja defenssejä. Olen nyt jonkinpituisella tauolla ja seuraavan kerran otan vähän reippaammin. Varmaan muutaman kuukauden sisään otan ensimmäisen heroic doseni sieniä. Sillä pitäisi porttien aueta. Toisaalta happo taas soveltuu erinomaisesti mikrodosetteluun. Senkin kanssa kannattaa tosin olla konservatiivinen. Mieluummin pitää annostuksissa vaikka viikon välin tai ainakin 3-4 päivää. Muuten mikrodosettelun positiiviset vaikutukset vähenevät, vaikka varsinainen toleranssi ei niinkään nouse näillä annostuksilla.

soulmate
Lepakko

Post by soulmate » Mon 14 Nov 2016, 22:55

Nyt reilun vuoden vähän turhankin aktiivisesti trippaillut erilaisilla psykdeeleillä. Kokemukset reilun vuoden takaisista ensitripeistä verrattuna nykytrippeihin eivät ole paljoa muuttuneet. Mut jos nyt poimin kaksi eniten käytössä ollutta eli sienet ja happo.

Henkiset sienimatkailut oman päänsisään ovat edelleen hyvin samankaltaisia kokemuksina. Auttavat edelleen "henkisinä työkaluina", joista seuraa hyötyä ihan käytännön elämään. Sienissä ovat voimakkaana sellainen mystisyyden ja taianomaisuuden tuntemus/kokemus, jollaista tunnen elämässäni kokoajan muutenkin,, sienissä vain voimakkaampana. Sienitripeille nykyään todella harvoin tarvetta mulla, koska henkiset jutut on niin balanssissa.

Happoilut taasen ovat alusta lähtien olleet vähän sellaista huvittelua, hassuttelua, leikkimistä. Ei mitään erityisen päräyttävää tai maailmankokemusta mullistavaa jne. Lähinnä vain viihteilydeelinä toimii siis tää mulla. Hapon visuaalisuudesta nautin, ja vaikutuksesta äänten havainnointiiin (hyötyä esim saundin tuottamisessa). Mikrodoussailupotentiaalia aion tutkia vielä tällä.

Kaikenkaikkiaan, jos arvioin tän reilun vuoden pituista matkaa erilaisten psykedeelien parissa, niin täytyy sanoa, että odotukset psykedeelien hyödyistä olivat kovemmat, kuin todellisuudessa olivat. Kokemuksina elämässä nää on kuitenkin olleet mielenkiintoisia. Mutta tosiaan, reilun vuoden aikana eivät psykedeeliset kokemukset ole erityisemmin muuttuneet saatika kehittyneet, vaan luonteeltaan hyvin samanlaisina pysyneet. Mielenkiinnolla odotan, miten vuosien saatossa tulee sekä oma maailmankokemus, että psykedeeliset kokemukset kehittymään/muuttumaan.

Idealisti
Karvakuono

Post by Idealisti » Mon 13 Feb 2017, 02:38

soulmate wrote:Hapon visuaalisuudesta nautin, ja vaikutuksesta äänten havainnointiiin (hyötyä esim saundin tuottamisessa).
Se LSD:n tuoma luovuus on mielestäni yksi tärkeimmistä faktoreista, mitä tulee nimitykseen ''työkalu''. Se antaa musiikilliselle teokselle luonteen, josta välittyy tunteet.

Ensimmäisessä LSD-kokemuksessani oli paljon integroitavaa. Kokemus oli kuin oma elämäni, siihen liittyvät omat hyvät ja huonot asiat puettuna tarinaksi, jonka katsoin 3D-lasien läpi Imax-elokuvaformaatissa. Tästä jäi paljon hyvää, elämäni prioriteetit selkeni ja näiden saavuttaminen helpottui, sillä oma sisäinen motivaatio kasvoi todella paljon.

Cubensiksien psilosybiini taas on tuonut ajatuksien ääretöntä virtaa. Se on menoa nyt ja tässä, oman pään sisällä. Kokemus on aina mystinen, erilainen kuin kirkas LSD, jossa säilyy paremmin kontrolli. Kokemusten myötä tähän hetkeen ajattelumallini näitä aineita kohtaan on muuttunut puhtaasti kliiniseksi, ja luultavasti tulen kirjoittamaan pro gradu-työni psykedeeleistä erilaisten psyykkisten sairauksien hoidossa, kuten alkoholismissa ja masennuksessa. Nämä kokemukset auttavat ymmärtämään niiden henkilöiden ajatuksia, jotka kamppailevat edelle mainittujen asioiden kanssa ja mielestäni terapia-tasolla ei saavuteta tarpeeksi syvää yhteyttä yksilöön. Joten psykedeelisistä kokemuksista olen saanut paljon sisäistettävää myös opintoihin ja hetki psykonauttina on tuonut tiedon rikkautta, jota ei kirjoista saa. :up:
Tieto luo turvaa siinä missä yksin seilaan aavalla merellä niin tyynesti, kunnes verhot suljen ja esitys päättyy.

barturi
Karvakuono

Post by barturi » Thu 16 Feb 2017, 01:48

On hienoa, että näistä on alettu tehdä opinnäytteitä yliopistoissa. Se herättää toivoa, että jotain muutosta voisi täälläkin joskus tapahtua.

Mitä psykedeelisen kokemuksen muuttumiseen tulee, niin tripit on käynyt aika intensiiviksi ja spirituaalisiksi. Yksikään happomatka ei ole enää ollut leppoista hauskanpitoa. Sen takia oli virkistävää välillä ottaa hieman erilaista psykedeeliä, eli ALD-52:ta. Näin hauskaa ei ole ollut pitkään aikaan. Tuntui kokoajan, että punastelisin ja suupielet oli korvissa asti. Haposta on tullut niin kosmista, joten tällainen maanläheisempi trippi tuntui todella virkistävältä. Ehkä pitäisi rouskia sieniä ensi kerralla, kun niiden sanotaan olevan myös maanläheisiä. Mulla on aika vähän kokemuksia sienistä itseasiassa.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 14 May 2017, 14:19

barturi wrote:
Mitä psykedeelisen kokemuksen muuttumiseen tulee, niin tripit on käynyt aika intensiiviksi ja spirituaalisiksi. Yksikään happomatka ei ole enää ollut leppoista hauskanpitoa. Sen takia oli virkistävää välillä ottaa hieman erilaista psykedeeliä, eli ALD-52:ta. Näin hauskaa ei ole ollut pitkään aikaan. Tuntui kokoajan, että punastelisin ja suupielet oli korvissa asti. Haposta on tullut niin kosmista, joten tällainen maanläheisempi trippi tuntui todella virkistävältä. Ehkä pitäisi rouskia sieniä ensi kerralla, kun niiden sanotaan olevan myös maanläheisiä. Mulla on aika vähän kokemuksia sienistä itseasiassa.
Joo, todellakin Eth-ladit ja ald-52 & LSM noussut kirkkaasti asidin edellle.

Oikeestaan nykysin happo tuntuu melkeinpä likasimmalta näistä asidi-analogeista.

Jännä.
Keep it unreal.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 18 May 2017, 18:27

Noi alkupuolen setit ringaa jotenki yksiin. Osittain at least. Dexman tarinat worth a read, kuten aina. wRRa ja frapa jako kans aika tyydyttävää matskua. Ja monet muut.

Jotenki tuntuu et me seurataan tietynlaisia polkuja tän kehityksen suhteen. Jotkuu jää luupittaa tätä leffaa tai unohtaa sen kokonaan. Sit on taas ne jotka lähtee jatkamaan eteenpäin. Tai oikeestaan, tuntuu et kaikki luupittaa sitä jossain kohtaa, jotku enemmän, jotku vähemmän.

Huomaan et jengi rupee just hakeutuu meditaatioon, puutarhan hoitoon, vaeltamiseen, puhtaaseen syömiseen. Ja kaikkeen muuhun elämältä haisevaan.

Monesti psykedeelit jää hetkeksi pois kokonaan. Keskitytään perusasioihin.

Mut silti samalla eletään sitä "Psykedeelistä kehitystä". Psykedelia ei hävinnyt minnekkään. Se vaan löyty eri tavalla. Elämästä.

Sit. Jengi tuntuu palaavan psykedeelien äärelle kuitenkin jossain vaiheessa. Mut eri intentiolla. Just microdosetusta ja tällasta. Itsensä kehittämistä. Maadottamista ja integroimista. (Deeleillä on enää mahdotonta kuosata muutenkaan jossain kohdassa IME..) Silti pitäen elämän kaiken keskiössä.

Aina riskinä tietyst vajota uudestaan luuppiin tai jopa unohdukseen, jos ei pidä varojaan. Elämä osaa olla aika oikullista toisinaan. Veitsen terällä tanssia.

Frapa kiteyttää hyvin ekalla sivulla:
Mut ei kyse oikeastaan vaikuta olevan psykedeeleistä, vaan jokseenkin kaikesta.

Psykedeelit tuntuvat kyllä tuovan kokemuksen kehitystä ja muutosta aika etualalle.
Life = The Trip