Harmala / Pilviharmikki / Syyrianängelmä

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Aukikco
Moderator

Re: Harmala / Pilviharmikki / Syyrianängelmä

Post by Aukikco » Sun 25 Jan 2009, 16:09

Ahab wrote:kunnes tuntui ettei kehoni sisällä enää mitään itsensä ulkopuolista materiaalia.
Tää oli jotenki aika ihana lause :D

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 25 Jan 2009, 16:51

Tyhmä kysymys, ahabille, mutta silti kysyn, vaikka itsekkin omaan jonkinlaisen vastauksen.

Elikkä mikä on se pointti ottaa vain harmalaa ilman dmt pitoista kasvia? Siis miksi harmala kokemus pelkästään, kun voit puhdistautua samalla ja kokea jotain muuta? Tarkoitan siis, miksi ottaa harmalaa, kun voisi juoda huascaa?

Okei, omaa pohdintaa tietenkin vähän päälle. Tottakai kokemus on ihan eri silloin, ja itseänikin kiinnostaisi tuo harmalan kokeileminen pelkältään, niin myös jureman kokeilu.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

dredi
LD50

Post by dredi » Sun 25 Jan 2009, 19:30

Harmala toimii yksinäänkin. MAO-inhibiittorina se tappaa MAO-entsyymit jotka aivoissa riehuvat ja vetävät namnamnamnam kaikki psykedeelit napaansa. Ja kaikki muutkin amiinit. Serotoniini- ja dopamiinitasot nousevat. Toki kaikki muutkin tasot. Minne ne nousevat, en tiedä.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

Ahab

Post by Ahab » Sun 25 Jan 2009, 20:24

Dexma wrote:Tyhmä kysymys, ahabille, mutta silti kysyn, vaikka itsekkin omaan jonkinlaisen vastauksen.

Elikkä mikä on se pointti ottaa vain harmalaa ilman dmt pitoista kasvia? Siis miksi harmala kokemus pelkästään, kun voit puhdistautua samalla ja kokea jotain muuta?
Entäpä jos en voikkaan? Mulla on ollut jonkun aikaa se ongelma että dmt-ayahuasca ei ole aina toiminut senkään vertaa ku harmala toimii pelkiltään mutta pelkkä harmala on toiminut aina. Jos dmt-ayahuasca toimis mulla aina niin sitten se olisi eri asia.

_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ » Sun 25 Jan 2009, 21:35

Mun mielestä porukka (varsinkin täällä) nauttii aivan liian suuria määriä DMT:a harmalan kanssa(harmalaakin on valmistustavasta riippuen turhaa ottaa yli 3g), mut tämä nyt on vaan mun mielipide asiasta. Itse sain harmalan (ja toki myös Ayahuascassa) kanssa parhaat ja intensiivisimmät kokemukset sen jälkeen kun etsin ja löysin itselleni optimaalisen suhteen. Harmala + mimosa kombona se olis 3g Peganum Harmalaa ja 5-6g Mimosaa. Jos lisään gramman mimosaa, menee hitusta vaille aivan liian intenssiks ja jos otan 8 - 10g mimosaa, vaikutuksia ei juurikaan tule. Nykyään nuo määrät voi olla erilaisia koska beetakarboliineilla tuntuu olevan käänteistoleranssi mitä enemmän/useammin niiden kanssa herkistyy.
Oon kelaillu ettei kasvit tykkää siitä että haetaan jotakin ylivahvaa visiota ilman siihen vaadittavaa ymmärrystä tai vastaavasti annosta nostamalla luodaan sellaisia odotuksia kokemukselle, jotka eivät ole olennaisia kasvien opetuksille. Ei ole tarkoitus astella kenenkään varpaille millään muotoa, jokainen tyylillään. Jos lähden hakemaan vahvempaa kokemusta Ayahuascalla, nostan ainoastaan caapin määrää tai vastaavasti pudotan DMT:n määrää entisestään jos joku erä tuntuu liian voimakkaalta. Liian voimakas tarkoittaa mulle aina sitä, että kokemuksen intensiivisyys on sitä luokkaa, että työskentely ei ole riittävän helppoa ja näinollen kokemus kuluu ajatusten jarruttamiseen ja kasassapitämiseen. Tällöin aika menee tavallaan hukkaan, koska käteen jäävä opetuksen tai kasvun määrä on pienempi/vaikeampi omaksua.
Image

Ahab

Post by Ahab » Sun 15 Feb 2009, 01:46

Musta tuntuu että tossa on jotain perää.
Olen aiemminkin törmännyt mainintaan siitä että tarvitaan oikea balanssi harmalaa ja mimosaa [tai sijoita tilalle haluamasi komponentit] ja sitä oli muistaakseni vielä perusteltukin jotenkin järkeen käyvästi.
Aiemmin mainitsin myös että viime kerralla 5g harmalaa tuntui jopa hieman liioittelulta kun aiemmin se on tuntunut juuri sopivalta.
Ja sekin vielä että kun olen keittänyt itselleni, olen pistänyt hieman enemmän eikä ole toiminut mutta kun olen keittänyt jollekkin toiselle ja vieläpä monesti ensi kertalaiselle, olen pistänyt vähemmän ja lähes poikkeuksetta on toiminut.
Synergia lienee perusoppimäärää monimutkaisempi.

Noin vuosi sitten olin pistänyt harmalankeitto-ohjeet tähän ketjuun ja niihin aikoihin säädin harmalan kanssa täysin ylimääräistä joten tässä päivitetty versio:

1. Laita siemenet reilun puolen litran kattilaan ja laita vettä sen verran ettei keittäessä kiehu yli.

2. Keitä ensin kutosella, kun nestettä on puolet jäljellä vitosella ja kun siitä on puolet jäljellä niin keittämisen voi lopettaa.

3. Suodata nyt neste irti siemenistä. Kestosuodatin on parempi kuin kertakäyttösuodatin ja maksaa vain pari euroa. Puhdas paita tai vastaava kangas toimii myös suodattimena. Ota neste talteen ja laita siemenmurska takaisin kattilaan ja lisää uudet vedet.

4. Toista keittäminen ja suodattaminen kaksi kertaa. Yhdistä kolmen kerran nesteet ja heitä siemenet menemään. Sinulla pitäisi olla noin +-7dl harmalajuomaa jota voi vielä hieman jalostaa. Vaihtoehtoisesti voit hypätä suoraan kohdassa seitsemän mainittuun haihduttamiseen.

5. Laita harmalajuoma mieluiten läpinäkyvässä astiassa jääkaappiin pariksi tunniksi. Tämän jälkeen kaada se varovasti pakastusastiaan niin että pohjalla olevat sakat eivät tule mukaan. Sakat ovat tanniineja jotka pahentavat makua ja aiheuttavat pahaa oloa. Mikäeli juoma ei mahdu pakastusastiaan niin haihduta siitä sen verran pois että mahtuu.

6. Pakasta juoma umpijäähän jonka jälkeen sulata se hiljalleen vaikkapa huoneenlämmössä. Älä sörki tai heiluttele astiaa sillä sulamisen aikana loput sakat asettuvat astian pohjalle ja juomasta pitäisi tulla läpinäkyvän kirkasta.

7. Kaada juoma varovasti kattilaan jättäen sakat pakastusastian pohjalle. Mitä enemmän sinulla on tässä vaiheessa juomaa sen parempi koska voit huoletta menettää hieman nestettä sakkojen erottelussa. Haihduta juomaa ensin kutosella, kun puolet on mennyt niin vitosella ja kun siitä on puolet mennyt niin nelosella. Haihduta kunnes juomaa on noin desi jäljellä.

8. Nyt sinulla on desi valmista harmalajuomaa jonka pitäisi hohtaa kelmeästi uv-valossa.

aphos
Kameleontti

Post by aphos » Sun 15 Feb 2009, 12:54

_FOOL_ wrote:Oon kelaillu ettei kasvit tykkää siitä että haetaan jotakin ylivahvaa visiota ilman siihen vaadittavaa ymmärrystä tai vastaavasti annosta nostamalla luodaan sellaisia odotuksia kokemukselle, jotka eivät ole olennaisia kasvien opetuksille.
Ihan hyvä pointti, mutta ehkä vähän ihmisten aliarvioimista. Jos yleensäkkään lähdetään nauttimaan ko. taikajuomaa, lähes poikkeuksetta etsitään vahvoja visioita ja vähän kokeneempana parantumista. Jostain on pakko aloittaa, oli ensimmäiset kokemukset kuinka vahvoja tahansa, niin se on mahd. jopa hyvä asia.

Kokemukset ovat melkein poikkeuksetta positivisia, ei sovi unohtaa. Pitänee kokeilla tuota Harmalaa yksinään, koska tavara on puoli-ilmaista.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Sun 15 Feb 2009, 21:23

tulipa tätä ketjua lukeassa mieleen, että poltampa harmalaa nyt :D miten se teillä toimii poltettuna? mulla se sanoo "jotain", rauhottaa kai.. ja kerran ku tuntu et hbwr ei toimi, niin pesällinen harmalaa ja lähti matka käyntiin.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Mon 16 Feb 2009, 01:31

allekirjoittanut sanoo: Kyllä tuo on oraalisesti miellyttävää 5g:llä, horrokseen vaivuttavaa jossa on tajunnut vaan kaikkia ajatuksia erittäin kirkkaasti. Blokkaa jotenkin tupakkaa mulla niin että sitä kykenee polttamaan ketjussa ilman haittavaikutuksia.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.

SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI » Mon 16 Feb 2009, 12:55

Paljonkohan oraalisesti sit olis sellanen kattoraja tälle. Kun ketjussa puhuttiin et tällä vois päästä vahvoillekkin matkoille?
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...

aphos
Kameleontti

Post by aphos » Mon 16 Feb 2009, 12:56

SamaNisti wrote:Paljonkohan oraalisesti sit olis sellanen kattoraja tälle. Kun ketjussa puhuttiin et tällä vois päästä vahvoillekkin matkoille?
Syö kilo ja kokeile.

SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI » Mon 16 Feb 2009, 13:04

aphos wrote:
SamaNisti wrote:Paljonkohan oraalisesti sit olis sellanen kattoraja tälle. Kun ketjussa puhuttiin et tällä vois päästä vahvoillekkin matkoille?
Syö kilo ja kokeile.
Testataan nyt eka ~5g :). Mut onko kukaan täällä ottanut vaikka 30-50g...?

poistettu1

Post by poistettu1 » Mon 16 Feb 2009, 13:15

SamaNisti wrote:
aphos wrote:
Syö kilo ja kokeile.
Kokemuksen intensiivisyys ei enää kasva ilmeisesti 5g yläpuolelle mentäessä, vaan silloin vaan tulee kovemmat nauseat. Tiedä sitten eroteltuna, mutta ei kai se enää kauhean turvallista ole vetää 30g:sta eroteltua MAOia?

SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI » Mon 16 Feb 2009, 16:04

Nyt on keitto valmis. Ajattelin odotella tonne illemmalle kun on pimeetä. Mites ton paastoomisen kans, aamulla herätessä söin kunnon paahtoleivän (makkara, juustoa, kokonaisia jalopenoja), appelsiini mehua ja nyt muuten mennyt vaan kahvia + pari karkkia. Onko tosta kahvista mitään haittaa kun en saanut oikein selvää mitä Erowid:iä lueskelin? Oon muuten aika huono pitään mitään paastoja.

Edit: Tuli hieman olo et pitäis jatkossa ottaa ihan kunnon paastoja, muistu mieleen miten terapeuttista se voi olla ja nyt tuli muutenkin parempi olo kun alko hämärtyy kunnolla ulkona. Ja valoja pidän pois!

SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI » Mon 16 Feb 2009, 23:02

Buustaa savuja hyvin tää, niitä parempia puolia. Yleensä mulla pätkii muisti tosi pahasti pajoissa, mut nyt kaikki on tosi selkeetä eikä sellanen jumipummi :D. Samankaltaisii fiiliksiä kuin lsa -pähkinöissä. Paitsi ei tullut byyttaa, paitsi parin tunnin päästä väkisin kun oli taustalla pientä "latausta". Kaikessa on kirkasta syvyyttä, selkeyttä. HUh, äskön rupes pöytä ja tää kone leijaileen..! Pitää siis jatkaa tutkimuksia.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Tue 17 Feb 2009, 01:07

ARvngr wrote:
SamaNisti wrote:
aphos wrote: Syö kilo ja kokeile.
Kokemuksen intensiivisyys ei enää kasva ilmeisesti 5g yläpuolelle mentäessä, vaan silloin vaan tulee kovemmat nauseat. Tiedä sitten eroteltuna, mutta ei kai se enää kauhean turvallista ole vetää 30g:sta eroteltua MAOia?
kyl ainakin Erowidin tripreporttien mukaan esim. 10g skulaa paljon paremmin kuin 5. En mee kyl sanoo mitään 30g:stä :o
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.

Ahab

Post by Ahab » Tue 17 Feb 2009, 01:44

Kai siinä aina joku ominaisuus kasvaa. Ennen pitkää neurotoksisuus ainakin. Mielummin alkaisin sitten ottamaan jotain muuta lisäksi kuin ottamaan yhtä juttua myrkyllisiä määriä.
Onhan se halpa aines tehdä kokeiluja mutta täytyyhän sitä ottaa muitakin seikkoja huomioon.
Ihan hyvä ettei tätä myydä suomessa enää isompia määriä kerralla niinkuin joskus ennen. Ton mao-estäjyyden takia vaatii kuitenkin vähän enemmä vastuuta kun dexmi ja päivänsini.

Ahab

Post by Ahab » Sun 19 Apr 2009, 21:24

http://classification.nam.fi/indox/nam/ ... aboratorio
-> 2009-03-24 Harmiini(C13H12N2O) ja harmaliini(C13H14N2O)
Harmiinia ja harmaliinia on pidettävä lääkelain 3 pykälän tarkoittamana lääkkeenä. Harmiini ja harmaliini ovat Peganum harmala eli piliharmikki tai syyrian ängelmä (Zygophyllaceae) kasvin siemenistä eristettyjä alkaloideja. Pääasiallinen vaikutus: MAO-entsyymien estovaikutus.

Harmala on siis tämän vuoden maaliskuun 24. päivästä lähtien lääkeaine mikäeli tulkitsen oikein.

EDIT: tulkinnan voi ilmeisesti ylettää myös banisteriopsis caapiin?

_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ » Mon 20 Apr 2009, 03:38

No voi herramunjee. Noh, näinkin on käytävä matkalla oikeaan suuntaan... :(
Image

aphos
Kameleontti

Post by aphos » Mon 20 Apr 2009, 08:16

Eipä toi nyt kovin yllätyksenä tullut. Kaikki kiva tajuuntaan vaikuttava kielletään, koska se on potentiaalisesti vaarallista.

Sinuhe_egyptilainen
Karvakuono

Post by Sinuhe_egyptilainen » Fri 24 Apr 2009, 19:55

Jotenkin tämä tieto ei tullut yllätyksenä, että Harmala päätyy lääkeainelistalle. Noh Itselläni kasvaa ainaskin yksi Petra-Hanna kovaa kyytiä ja koitan kasvatella peganumeja lisää ja levittää niitä suomen luontoon. Unelmissani siintää näky, että parin vuoden päästä saan kerätä / poimia oman työni "hedelmiä" :). Jos oikein hyvin sattuu, niin jokin lintu- / nisäkäslaji löytää Harmalan kodan "eikös ne siemenet sellaisen sisällä ole?" ja lisää sen omalle ruokalistalle ja edesauttaa sen leviämistä "njäh njäh". Periksi emme anna, emmehän?

Taitaa olla lääkelaitosten / firmojen lobbaama säädös tämäkin, pelkäävät menettävänsä rahaa jos Harmalan käyttö lisääntyy. Mikäs sen vaarallisempi aine, kuin luonnollinen ja lähestulkoon puoli-ilmainen MAO-estäjä. Vapaa ihminen tuntuu olevan vaarallinen kapistus länsimaisessa yhteiskunnassa. En viitsi vuodattaa enempää :evil: .

ihmislaji
Psykonautti

Post by ihmislaji » Sat 25 Apr 2009, 07:42

Sinuhe_egyptilainen wrote:Taitaa olla lääkelaitosten / firmojen lobbaama säädös tämäkin, pelkäävät menettävänsä rahaa jos Harmalan käyttö lisääntyy. Mikäs sen vaarallisempi aine, kuin luonnollinen ja lähestulkoon puoli-ilmainen MAO-estäjä. Vapaa ihminen tuntuu olevan vaarallinen kapistus länsimaisessa yhteiskunnassa. En viitsi vuodattaa enempää :evil: .
Itse uskoisin kyseessä olevan ennemminkin ihan vain päihteiden vastainen sota. Kaikki tajuntaa radikaalisti muuttavat aineet pidetään kiellettyinä, mitkä eivät vielä ole ehtineet vakiinnuttaa paikkaa kulttuurissamme.

Oli miten oli, aika harmillista. Minulta on jäänyt testaamatta tämä aine, joten sitten kun tätä hankin, joutuu kuumottelemaan ettei vaan jää tulliin kiinni.
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Wed 13 May 2009, 16:55

Ahab, tarviiko Harmalaa nyt oikeasti keittää ton kolme kertaa? Itelläni ja muutamalla ystävällä on puolen tunnin keittäminen riittänyt ainaskin.

dredi
LD50

Post by dredi » Wed 13 May 2009, 19:45

Itse olen harmalan nauttinut ihan sellaisenaan syömällä. Keittelemättä paras.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

Ahab

Post by Ahab » Wed 13 May 2009, 20:55

Aukikco wrote:Ahab, tarviiko Harmalaa nyt oikeasti keittää ton kolme kertaa? Itelläni ja muutamalla ystävällä on puolen tunnin keittäminen riittänyt ainaskin.
Reseptejä on varmasti niin monta kuin on keittäjääkin.

_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ » Wed 13 May 2009, 21:06

Mä valmistan harmalan murskaamalla ja sekoittamalla murskaa huoneenlämpöisessä vedessä n.15minuuttia. Siivilöinti ja sillä hyvä.
Image

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Wed 13 May 2009, 23:36

Itse keitin tänään harmalan siten, että noin 2 tuntia keitin vain vedet pois pakastetusta kattilasta ja samoin mimosan, eli kattilasta keitin vain vedet pois... hyvin workkas...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Ahab

Post by Ahab » Thu 14 May 2009, 17:50

_FOOL_ wrote:Mä valmistan harmalan murskaamalla ja sekoittamalla murskaa huoneenlämpöisessä vedessä n.15minuuttia. Siivilöinti ja sillä hyvä.
Noita siemeniä ei muuten tarvitse murskata mutta voi kenties nopeuttaa keittelyä. Kokeile seuraavan kerran samalla ajalla ilman murskaamista.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 15 May 2009, 00:51

Ahab wrote:
_FOOL_ wrote:Mä valmistan harmalan murskaamalla ja sekoittamalla murskaa huoneenlämpöisessä vedessä n.15minuuttia. Siivilöinti ja sillä hyvä.
Noita siemeniä ei muuten tarvitse murskata mutta voi kenties nopeuttaa keittelyä. Kokeile seuraavan kerran samalla ajalla ilman murskaamista.
Toimii varmasti...
tRip wrote:

Sinuhe_egyptilainen
Karvakuono

Post by Sinuhe_egyptilainen » Fri 26 Jun 2009, 20:55

Moro!

Kovin verkkaista on tuo Peganumin kasvu, mutta ajattelin pistää tänne kuvan jos se jotain sattuu piristämään ;).

Petra Hanna

Toisaalta se uusi haara, joka sojottaa suoraan ylöspäin on kasvanut kyllä tosi nopeasti, että josko se kasvu siitä nopeutuisi.

Ja näyttää vahvasti siltä, että pihalle kylvämistäni Harmaloista kaksi näyttäisi itäneen, mutta miten ne talvehtii se nähdään vuoden päästä.
Kaiken kaikkiaan siemenien itämisprosentti ei ole järin suuri, ja kun itämisaika on noin 30-180vrk, niin niin lehmän hermot saa olla :).

Hyvää kesää kaikille, tv S_E