Silokit ( P. semilanceata )

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
mimi
Karvakuono

Re: Silokit ( P. semilanceata )

Post by mimi » Wed 09 Oct 2013, 17:47

Enigma wrote:Moikka! Käytiin tuossa kaverin kanssa vähän sienestää ja löyty ihan mukavasti noin 100kpl alle puolessa tunnissa, niin voisiko joku/jotkut olla ystävällisiä ja vielä varmistaa ollaanko kerätty oikeita , kun löydettiin tuommoisia vaaleampia ja sitten tummempia, luulisin itse ainakin, että nämä tummemmat ovat ainakin oikeita. Tässä siis muutama kuva saaliista:
Mä väittäisin, ettei noissa kuvissa ole yhtään silokkia...
Higher than the soul can hope or mind can hide.

Enigma
Karvakuono

Post by Enigma » Wed 09 Oct 2013, 18:21

No voisitko laittaa kuvan minkä näköisiä pitäisi olla? Kyllä nuo minun mielestäö suurin osa ainakin on oikeita, mutten ole mikään ammattilainen kuitenkaan..

mimi
Karvakuono

Post by mimi » Wed 09 Oct 2013, 21:14

Enigma wrote:No voisitko laittaa kuvan minkä näköisiä pitäisi olla? Kyllä nuo minun mielestäö suurin osa ainakin on oikeita, mutten ole mikään ammattilainen kuitenkaan..
Anteeksi nyt vaan, mutta miten voi lähteä poimimaan tiettyjä sieniä tai väittää joitain niiksi, jos ei tiedä miltä ne näyttää? :D Millä perusteella sitten päättelit että olet kerännyt silokkeja? Tätä topicia selaamalla löytää paljon kuvia silokeista, ja ihan wikipediastakin löytyy ensiapua niin en näe tarpeelliseksi ruveta mitään kuvia linkittämään. Taikasienifoorumi on myös mainio paikka, siellä on paljon kuvia ja tunnistusohjeita ja myös paljon kuvia sienistä, jotka muistuttavat silokkeja. Suosittelen käyttämään tunnistamisen opetteluun vähän aikaa!

Mäkään en ole tässä todellakaan ammattilainen, mutta olen lukenut aiheesta hieman. Noissa sun kuvissa on useampaa eri sienilajia, äkkiseltään katsottuna ainakin nurmikirjohelttaa ja harmaakirjohelttaa, ehkä myös heinähiippoa.

edit. Enpäs sanokaan että ainakin heinähiippoa kun se näyttäisi olevan harvinainen Suomessa, mutta noista kirjoheltoista oon aika varma.
Higher than the soul can hope or mind can hide.

Illuusio

Post by Illuusio » Wed 09 Oct 2013, 21:38

Juu, en itsekkään ole mikään asiantuntia, mutta enpä spotannut yhtään silokkia ainakaan nopeella vilkasulla, kuvia kyl on internetti pullollaan, ja google on ystävä. Ja myös aika monta sientä tossa on mitkä ei näytä kierollakaan tavalla silokilla, tästä päättelen ettet hirveesti oo kuvia katsellut. Perehdy enemmän ja enemmän ennenku lähet poimimaan, tai ainakaan syömään. Jotkut silokin näköset on OIKEESTI myrkyllisiä, mistä ei ihan pelkällä vatsakivulla selviä.

Ja ootko myös tsekkaillu millasil mestoil silokkei kasvaa ? Ruohonnupsut kannattaa ainakin tarkastaa. Ja pyöräytä sieni peukalon ympäri, jos varsi katkeaa, niin ei ole todennäkösesti silokki. Jos se ei katkea, niin se ei myöskään tarkota automaattisesti että se on silokki. kokemustahan mulla ei ole, mutta uskallan väittää että en ole väärässä :shock:

Niinja --> http://www.taikasieni.net/smf/

Mut sen enempää pätemättä, onnea metsästykseen ! vaikka ihannallinen sienestyskausi on jo KÄSITTÄÄKSENI ohi. Tai sit kokonaan, siihen en sano juuta enkä jaata ( Sviddu mähän sanoin jo)

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Wed 09 Oct 2013, 23:07

Sienestyskausihan on nimenomaan parhaimmillaan ja jatkuu tasan tarkkaa niin kauan, ku ei tule pysyviä pakkasia. Terv. marras/joulukuussa silokkeja löytänyt.

psilosiili
Tuppisuu

Post by psilosiili » Sat 19 Oct 2013, 13:38

Onko suippomadonlakeissa tuo psilosybiini pitoisuuksien erot huomattavia verrattaessa lakkeja ja varsia?
Eli sisältääkö lakit enemmän psilosybiiniä kuin varsi?

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Sun 20 Oct 2013, 22:04

Käsittääkseni molemissa osissa on psilosybiiniä ja psilosiiniä melko samanlaisina pitoisuuksina, mutta jos vertaa lakkia ja vartta niin tietenkin se lakki toimii paremmin koska se on painavampi ja isompi osa sientä.
Itse monesti nirsoilen niin etten edes syö varsia. Jos jaksaa ni kerää pussiin hyvän määrän ja keittää teet. Muuten aina sienet sieninä huiviin.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Tue 22 Oct 2013, 03:28

Perkele kun olin parhaan vaiheen ennen lumien tuloa sairaana niin ei tullut paljoa sienestettyä. No, ainakin tulevan vuoden omiin tarpeisiin riittävästi. Itsekkin pidän loppuvaihetta parhaana aikana käydä sienessä, omilla vakispoteilla kasvaa kunnolla vasta juuri ennen kauden loppua.

Mielenkiinto psykedeeleihin on tällähetkellä aika vähäinen, koitan kuitenkin talvesta syödä ainakin kerran silokkei, kun eihän se pahaakaan tee vaikkei varsinaisesti huvittais. :P

boost
Lepakko

Post by boost » Fri 29 Nov 2013, 18:09

Eipä ollut sieni saaliit hääppöiset tänä vuonna. Joku yhteensä about 14-18 yksilöä taisi löytyä, joita en itse edes päässyt testaamaan. :(

Semeistä on vaan yksi kokemus aika pienellä määrällä, mutta vaikka henkisellä tasolla toi kokemus ei todellakaan ollut mitään mullistavaa, niin visuaalisella kylläkin. Mistään en ole saanut yhtä selviä visuaaleja ja jos niin pienestä määrästä silokkeja tulee tollaset visuaalit, niin en jaksa odottaa, että pääsen kunnolla trippailemaan noilla.
Last edited by boost on Fri 29 Nov 2013, 20:34, edited 1 time in total.

boost
Lepakko

Post by boost » Fri 29 Nov 2013, 18:27

SahkoinenVelho wrote:Kyl sitä aina välillä syksysin tulee vastaan porukkaa jotka kerää melkein mitä vaan sieniä toivoen niitä silokeiksi ja menee syömään niitä. Jotenkin vaikea käsittää miten porukka voi tosiaan kerätä melkein mitä vaan ja luulla niitä silokeiksi. Tuntomerkkien pitää täsmätä, ei riitä että on vaan sinnepäin. Omastakin mielestä toi yks sieni näytti ihan seitikiltä. Kerrankin yks oli syönyt vielä kauempana silokeista olevia sieniä. Aika käsittämättömän urpo pitää tosiaan olla, mun mielestä hyvä nyrkkisääntö olis ehkä että jos pitää edes kysyä että onko nää silokkeja niin ei kannata syödä. Itse kun tarpeeks olin ottanut tuntomerkeistä selvää niin sen ekan silokin tunnistin heti 100% varmaksi kun sen näki.
Jep. Silmät näkee, mitä ne haluaa nähdä. Jos jotain oon oppinut silokkien etsimisestä, niin toi.
Vielä urpompaa on se, kun oon nähnyt joidenkin keräävän jotain sieniä, mitkä ei yhtään näytä silokeilta, sitten sanon, että toi ei todellakaan ole mikään silokki ja vastaukseksi tulee: "no ihan sama, kyllä tääkin on salee jotain, mikä pärisee". :doh: :doh:

PeteHooley
Tuppisuu

Post by PeteHooley » Sat 30 Nov 2013, 01:24

boost wrote:Eipä ollut sieni saaliit hääppöiset tänä vuonna. Joku yhteensä about 14-18 yksilöä taisi löytyä, joita en itse edes päässyt testaamaan. :(
- - -
Todella onneton sienivuosi. Mutta tuli ahdistuksissa kartoitettua todella monta lupaavaa spottia ja jos ensi vuosi on yhtään hedelmällisempi niin uskonpa korjaavani melko muhevaa satoa silloin. Ensi syksyä odotellessa, kaikkea muuta mukavaa puuhastellen...

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Sun 16 Feb 2014, 00:12

Jännää kun en ikinä saa visuaalioloa psilosybiinistä annoksista huolimatta, vain erittäin sekavan ja samalla todella kirkkaan (ajatusten suhteen), eräällä tavalla ahdistavankin olon t. nyt sienissä ekan kerran 4 vuoteen. Ihan kun vaan olisi erittäin pilrvessä. Yllättävä sedatiivinen vaikutus! Jt. silti erittäin psykevaikutus ilman visuaaleja. Ehkä pieniä pinnan värähtelyä ja tietty naurukohtaukset. Noh, voisi vaikka sitten kokeilla suurempia määriä.

mesc
Tuppisuu

Post by mesc » Sun 06 Apr 2014, 17:09

kuumottelija wrote:Jännää kun en ikinä saa visuaalioloa psilosybiinistä annoksista huolimatta, vain erittäin sekavan ja samalla todella kirkkaan (ajatusten suhteen), eräällä tavalla ahdistavankin olon t. nyt sienissä ekan kerran 4 vuoteen. Ihan kun vaan olisi erittäin pilrvessä. Yllättävä sedatiivinen vaikutus! Jt. silti erittäin psykevaikutus ilman visuaaleja. Ehkä pieniä pinnan värähtelyä ja tietty naurukohtaukset. Noh, voisi vaikka sitten kokeilla suurempia määriä.
Tee Lemon Tek. Eli pari sitruunaa puristat juomalasiin ja sinne hienoksi jauhetut sienet noin tunniksi lillumaan. Toimii paljon paremmin ja luultavasti 1g annoksella saat visuaaleja, riippuen sienien vahvuudesta. Ja se vaikuttaa myös, että mitä olet syönyt sinä päivänä, kasvisaterian vai roskaruokaa... jne. Tai sitten vaan nostat annosta niin jossakin vaiheessa tulee visuaalit esille, takaan sen. :) Pajauttaminen ja luonnossa oleminen tuovat myös visuaaleja.

edit: Ainiin tää oli silokkitopic.. no eipä tarvii välittää tosta sienien vahvuusfactorista, gramma riittää varmasti Lemon Tekillä visuaaleihin.

Travel
Psykonautti

Re:

Post by Travel » Wed 06 Aug 2014, 03:42

housut wrote:oli pakko tulla kommentoimaan veke:ä.
Zyprexa on neurolepti, elikkä siis kansanomaisemmin, psykoosilääke ja sitä harvemmin "turhaan määrätään". Sienien käyttäminen yhdessä neuroleptikuurin kanssa ei ainakaan imo kuulosta ollenkaan fiksulta, oli sitten millasia mielenterveysongelmia tahansa.
niijuu. piti sen verran lisätä, että esim. LSD:llä ON positiivisia vaikutuksia esim. skitsofrenian positiivisten häiriöiden kanssa (deluusiot, äänien kuuleminen yms.) (muistaakseni serotoniinin kanssa leikkimistä), mutta sillä on haitallisiakin puolia siitä syystä, että se boostaa (vissiin) serotoniinireseptoreiden toimintaa.
Sain tämän lääkityksen ( Zyprexa ) pari viikkoa sitten, idioottina menin ja nielasin esson ennen ku edes ajattelin asiaa. Nyt hmm, essosta on 4h aikaa, pupillit ihan lautasena ja pieni väreilyjä, et blokkas vaikutuksen :x :|

Onneks otin enemmän ku ton yhen eemelin, nii on jemmassa. <:
Kaikki mitä kirjoitan, on vain oman pääni sisäistä fiktiota, jossa todellisuus on kaukaa haettua.

boost
Lepakko

Post by boost » Thu 14 Aug 2014, 19:12

Onko kukaan vielä löytänyt? Sen verran nyt sateita ollut, että vois mennä katsomaan spotteja.

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Thu 14 Aug 2014, 23:35

boost wrote:Onko kukaan vielä löytänyt? Sen verran nyt sateita ollut, että vois mennä katsomaan spotteja.
Itte odottelen kyllä vielä ainakin viikon ennen kuin lähden spoteille tsiigailemaan. Ehkä jopa kaksi..oli kuitenkin niin pitkä sateeton pätkäkin tuossa.
Periaatteet perustana, totuus selustana.

Puslar
Tuppisuu

Post by Puslar » Tue 26 Aug 2014, 11:20

Onko vielä havaintoja kellään? Ite aattelin tänä viikonloppuna käydä katsastamassa pari pohjoisen keski-suomen hevos- ja lehmälaidunta. Kovasti himottais ja 6.9. Jyväskylässä alan metsäkemut... 8)
"To the Demon Perdurabo, without whose help the presentation of this Book would have been impossible."

Illuusio

Post by Illuusio » Tue 26 Aug 2014, 14:56

Puslar wrote:Onko vielä havaintoja kellään? Ite aattelin tänä viikonloppuna käydä katsastamassa pari pohjoisen keski-suomen hevos- ja lehmälaidunta. Kovasti himottais ja 6.9. Jyväskylässä alan metsäkemut... 8)
Hyvin huonosti havaintoja missään, kahteen yksilöön olen itse törmännyt mutta oli erittäin pieniä..

Ei kiirettä.. itse lähden vasta n. 2viikon päästä etsimään kunnolla, niin niitä sit ainakin on.. Eikä tarvi turhaa kyykkiä, kun en ainakaan itse pidä sienestyksestä.

Palkitsevaahan se varmasti on. :mrgreen:

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Wed 27 Aug 2014, 12:12

Puslar wrote:Onko vielä havaintoja kellään? Ite aattelin tänä viikonloppuna käydä katsastamassa pari pohjoisen keski-suomen hevos- ja lehmälaidunta. Kovasti himottais ja 6.9. Jyväskylässä alan metsäkemut... 8)
Ei ole havaintoja ei. Eilen kävimme kaverin kanssa muutaman varman spotin katsomassa, mutta eipä sieltä vielä mistään päätään silokkiset nostaneet, joten melkein johonkin syyskuun puoliväliin ehkä ajattelin odotella ennen kuin lähden niitä tosissani hakemaan :P

Puslar
Tuppisuu

Post by Puslar » Fri 29 Aug 2014, 11:49

Ensimmäiset tämä syksyn semit kerätty, tuloksena noin 80 kappaletta vajaassa tunnissa. Ei paras saldo, mutta ei tosiaankaan huonoinkaan saalis, mitä olen saanut. Tänä viikonloppuna ehkä lisää, ehkä vasta ensi viikolla, tiedä häntä :twisted:
"To the Demon Perdurabo, without whose help the presentation of this Book would have been impossible."

Huiko
LD50

Post by Huiko » Fri 29 Aug 2014, 12:01

Missä suomessa on jo ollut yöpakkasia? :shock: Hienoa jos jo kausi on alkanut.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 29 Aug 2014, 14:21

Mäkin spottasin tänään syksyn ensimmäisen yhdellä Lahden nurmikolla matkalla bussiasemalle. Muita yksilöitä ei kyllä ollu ympäristössä, joten veikkaan tämän kaverin olleen vain onnekas tapaus. :P

Voishan sitä yhden laitumen käydä vklp aikana katsastamassa jos oisivat vaikka innosuneet nousemaan.
Life = The Trip

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Thu 04 Sep 2014, 22:19

Ensimäiset silokit tälle syksylle noukittu :) ei tullut mukaan kuin noin. 30 kappaletta, mutta hyvä alku :) ja viime syksynä en löytänyt ollenkaan. Tänä syksynä pääsee trippamaan siis kahden vuoden tauon jälkee!

edit. Söinhän mä viime kesänä cubensiksia kahteenkin otteeseen.. :doh:

Sienestäjä
Karvakuono

Post by Sienestäjä » Wed 23 Sep 2015, 18:35

Löytyi aivan helvetillisesti sieniä ku käytiin frendin kanssa kattelemassa yks spotti ehkä n. tunnin ajan P-Pohjanmaan alueella. Täyden minigrip-pussillisen verran löytyi. Varmistettu että on silokkeja ja tänä viikonloppuna ois tarkotus trippailla.

Tuli pelkästään keräilystä hyvät fiilikset ja kaverin eka kerta. Olen ite sillon tällön trippaillut ja välillä tullu huono trippi ja tiedän jotakin vinkkejä jo miten pitää hyvänä, mutta ne ei aina toimi. Fiilis hyvä, ympäristö hyvä, ihmiset hyviä jne. jne. Ja sitä ei oo tarkotus stressata tai mitään, mutta voitteko kertoa joitain vinkkejä miten pitää trippi hyvänä? Anteeksi sekava viesti :D

zero
Kameleontti

Post by zero » Mon 28 Sep 2015, 09:19

osaatteko sanoo (kun en osaa sanoa) voiko näitä mitata grammoissa? (kappalemäärien sijaan) en osaa yhtään sanoa paljon tossa on ja fikti olis kätevämpi tapa.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Mon 28 Sep 2015, 10:52

Kyllä..? Omien kokemusteni mukaan 2g näitä kuivana oli vrt about 3-4g cubensiksia..

Tattinen
Karvakuono

Post by Tattinen » Mon 28 Sep 2015, 11:17

Käyttäkää päätä ja nettiä varmaan jokasesta psilosybiiniä ja psilosiinia sisältävästä sienestä löytyy tarkat pitoisuudet.

Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg » Tue 29 Sep 2015, 00:21

Anteeksi tyhmä kysymys mutta onko mikään näistä ehkä sitä itsessään. Kuulin että muuttavat väriään kosteuden mukaan ja kerman väristen helmat muuttuvat ruskeiksi/violeteiksi, ja niin tekee myös nuo violetti hattuiset! Kiitos jos jaksatte vastata ei en mielelläni syö mitään sieniä mistä en ole varma mitä on

[img]http://imageshack.com/a/img540/6851/pirCdW.jpg
http://imageshack.com/a/img661/2316/ietVD5.jpg
http://imageshack.com/a/img673/6150/XVHzdZ.jpg
http://imageshack.com/a/img661/73/sdzyX9.jpg
http://imageshack.com/a/img540/1833/SkAKFz.jpg[/img]
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 05 Oct 2015, 08:43

Mikään kuvan sienistä ei ole lähelläkään suippumadonlakkia.

Uutta yritystä. Ja käy tsekkaamassa psilosybiini.info ennen sitä. ;)
Life = The Trip

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Mon 05 Oct 2015, 15:47

Tsekkaa aluks aina se jalka, jos ei pysty solmuun vetämään niin ei oo silokki.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO