Lopettaminen (ja vähentäminen)

Keskustelua ja kokemuksia päihteidenkäytön hillitsemisestä. Rakentava ilmapiiri on ehdottomasti sallittu.
wRRa
Moderator

Re: Lopettaminen (ja vähentäminen)

Post by wRRa » Sat 17 Dec 2016, 22:07

Toisaalta tämäkin keskustelu yleisellä puolella on ollut ihan kaikille näkyvä vuosikaudet. Vaulttia selaa myös moni rekisteröitymätön käyttäjä, jotka voi hyötyä noista. Itse pitäisin sen takia avoimena.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

frapathea

Post by frapathea » Sun 18 Dec 2016, 01:59

No ei ehkä täysin avoimena jos on kyse henk koht lopetuspäiväkirjoista?

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Sun 18 Dec 2016, 03:02

^ Hyvä idea, vaikka toisaalta se on harmi ettei tämä topikki näkyisi kaikille niin kuin yleiskeskustelussa (yleishyödyllinen kuitenkin ja varmasti monia jeesaava) mut toisaalta onhan täälläkin henkilökohtaista kirjoitusta ja ihmisil ois helpompi kirjoitella kun ei näy kaikille..

Ehkä on hyvä että hyväksytyille vaan, niin mukavempi päiväkirjoja pitää. :)
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Urheilijanuorukainen
Tuppisuu

Post by Urheilijanuorukainen » Sun 18 Dec 2016, 04:03

Mulle oli loppuvuodesta 2014 todella tärkeä päästä lukemaan mm. tätä topiccia.

Olin siinä vuoden päivät narkkaillu itekseni uudessa kaupungissa. Jätin vanhat käyttäjäkaverit, ja salasin käytön kaikilta, joiden kanssa tekemisissä olin.

Psyvault oli tosi hyvä paikka peilata omia ajatuksia ja näki, että ei ole omien ajatustensa ja kokemusten kanssa yksin.

Kannatan ehdottomasti kaikille avoimesti luettavaa foorumia.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Sun 18 Dec 2016, 07:53

No pitäisikö tehdä joku oma suljettu alue sit niille jotka haluaa pitää privaatimmin päiväkirjaa? Mä oon tosiaan edelleen samoilla linjoilla kuin Urheilijanuorukainenkin, että kaikki Vaultin käyttäjät ei ole rekisteröityneitä ja erityisesti tällaset lopettamista ja vähentämistä koskevat keskustelut voi auttaa tosi monia sellaisiakin, jotka ei ole rekisteröityneet.

Ymmärrän toki myös kaipuun yksityisyydelle noiden päiväkirjojen suhteen, mutta toisaalta haluaisin kannustaa avoimuuteen, koska niistä voi tosissaan olla hyötyä monelle. Nimimerkkien takana tässä kuitenkin kirjoitellaan ja moni viesti näkyy joka tapauksessa myös rekisteröitymättömille, onko lopetuskeskustelu sitten jotenkin henkilökohtaisempaa...

Voisi myös harkita ihan kokonaan suljetumman päiväkirja-alueen perustamista, jossa ois vaihtoehtona pitää päiväkirjaa muuten vaan, päiväkirjaa jostain esim. kasvatusprojektista tai sit päiväkirjaa nimenomaan lopettamisesta/vähentämisestä, niin että alueella olis omat alajaostot jotta oikeanlaiset päiväkirjat on helppo löytää. Esimerkiks päihdepäiväkirjan pitäminen voi olla tosi monelle silmiä avaava kokemus, mulle oli aikanaan. Samalla vois toisaalta pitää avoinna myös mahdollisuuden pitää päiväkirjaa suoraan lopetus/vähennys-osiossa, jos itse haluaa. Lopetus/vähennys-osiossa voisi käydä myös muita keskusteluja, jos joku haluaa kysyä vaikka vinkkejä opioidirefloihin tms.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

frapathea

Post by frapathea » Sun 18 Dec 2016, 10:15

Kyllähän tää topic voi olla näkyvillä vaikka päiväkirjat eivät lisikaan. Ihan samalla tavoinhan voisi argumentoida että monia auttaa se, että saa turvallisessa ympäristössä puida tuntemuksiaan. Ei kellään ole velvollisuutta avata elämäänsä julkisesti vain siksi, että joku tuntematon ei jaksa rekisteröityä.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Sun 18 Dec 2016, 19:06

Niin mutta koska lopettamiseen ja vähentämiseen liittyen voidaan käydä paljon muutakin keskustelua kuin niitä päiväkirjajuttuja niin mun mielestä lopettamis/vähentämis-alue kokonaisuudessaan pitäs olla kaikille näkyvä ja jos halutaan suljetumpi alue päiväkirjoille niin tehdä sit ihan oma alueensa niille päiväkirjoille vielä lisäksi.

Me kaikki varmaan tiedetään, et suurin osa Vaultia lukevista ei ole rekisteröityneitä. Esimerkiks nyt täällä on 31 käyttäjää, joista vain 5 on rekisteröityneitä. Myös ne 26 jotka ei oo rekisteröityneitä voi mun mielestä hyötyä foorumista, vaikkei kirjotteliskaan mitään, ja varsinkin lopettamista ja vähentämistä koskevat keskustelut on tosi tärkeitä ja ois hyvä et niil voi auttaa mahd. monia.

frapathea

Post by frapathea » Sun 18 Dec 2016, 19:57

Eiks tää oo jo se yleinen lopettamis/vähentämisketju? Käsitin että uuden alueen olis tarkoitus olla nimenomaan trippiraporttien tyylinen henkilökohtaisiin lopetuspäiväkirjoihin keskittyvä alue.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Mon 19 Dec 2016, 11:26

Tää ketju on tosi pitkä ja sekava ja vaikeasti selattava, tätä ketjua vois hyvin jakaa useammaksi ketjuksi myös. Nyt Lopettaminen ja vähentäminen -alueelta löytyy enemmän muita ketjuja kuin henkilökohtaisia päiväkirjoja, kun sinne on vanhoja ketjuja siirretty.

//Edit: Uusi alue tosiaan käsittelee vain lopettamista ja vähentämistä yleisesti, ei pelkästään niitä päiväkirjoja. Mun mielestä tarvetta on tällaiselle yleisellekin alueelle. Saisikohan tämän alueen alle vielä erillisen suljetun alueen, jossa olis lopettamispäiväkirjat? Tai sitten toinen vaihtoehto että tosiaan kaikille päiväkirjoille oma alueensa, jos haluaa pitää muitakin kuin lopettamiseen liittyviä päiväkirjoja.

Don
Lepakko

Post by Don » Wed 21 Dec 2016, 18:28

Kesästä asti oon päättänyt mielessäni, että mun subuilut ovat ensi vuoteen mennessä ohi. Kaksi vuotta takana päivittäiskäyttöä johon mahtuu yhteensä 7 viikkoa aikaa ilman subua. Paras tauko kesti 5 viikkoa ja lyrican kanssa oli
oikeasti tosi helppoa olla ilman. Mut ei mulla silloin ollut mitään konkreettista syytä lopettaa, jos ei lopettamisen halua itsessään lasketa. Koska se halu katoaa viimeistään silloin, kun pitäisi alkaa olemaan selvinpäin ja palautella reseptoreja toimimaan ilman kamaa. Nyt on ekaa kertaa olo, et ilman subua mulla menis paremmin kuin nyt menee. Kaikki muu turhanpäiväinen arkikuosaus on loppunut kokonaan jo pitkän aikaa.

Aina vetäny nokkaan vaan, missä tietty on ne omat huonot puolensa myös. Päiväannos pysynyt pitkään siinä millissä tai vähän allekkin. Yli vuoden putki kertynyt viime tauosta. Mulla on gaboja ja lyricaa säästössä useammaksi viikoksi refloihin, joku loperamidi vielä vatsan toiminnan normalisointiin niin eiköhän näillä mennä. Mulla kuitenkin alkaa tota käyttöhistoriaa olemaan pikkuhiljaa, niin alkaa olla oikeasti ne vikat hetket lopettaa niin että reseptorit voisi palautua vielä joskus entiselleen. Se on nyt tai ei koskaan. :)

Pariah

Post by Pariah » Fri 06 Jan 2017, 01:23

Pariah wrote:Ilmottaudun lopettajaksi, tai ainakin vähentäjäksi.

Älkää syökö sieniä liikaa, peace.

growy
Kameleontti

Post by growy » Fri 06 Jan 2017, 10:56

Mulla tässä alkaa olemaan "ongelmallista" päihteidenkäyttöä takana n.4vuotta about päivittäin. Sekaan mahtuu muutama kerta että on oltu n.3vrk ilman Opiaatteja,nuokin lähinnä siitä syystä että on oltu pidätyksessä syystä tai toisesta. Muuten näihin vuosiin mahtuu 2 kertaa kokeilua lopettaa,toinen menin.viikon ilman,alkoholia ja amfetamiinia,dokaamisella turrutin itteni totaalisesti eli se oli sellasta sairaalloista lipittämistä heti herättyä,piriä sitte niin että keräsin sillä itelle univelat (refloissa unensaanti tuntuu olevan suurin ongelma),paska kombohan toi oli lopettaa mutta pysyin ilman. Voin kyllä sen sanoa että sydämmentykytykset yms vierotusoireet darrassa+pirilaskuissa ei todellakaan tuntunut hyvältä. Viikon siis noin sain tolla kuurilla oltua ilman ja sitten ilmeni kysymys eteen ; näinkö mä sitten meinaan jatkaa? siis dokata ja vetää piriä ties kuinka kauan? ei saatana. Kelasin että otan nyt yhet fiksit 60mg oksikodonia ja katotaan sitte,jos vaikka kokeilis kodeiinilla tms vähän alkaa lievittelemään yms,enköhän mä jotain keksi mutperkele. 60mg IV Oksikodonia voi vittu. Muistan vaan sen että hoin kämppäkaverille et miten vittu tää voi tuntua näin hyvältä. Ja taas oltiin samassa kierteessä,eli siinä kohtaa tajusin kunnolla sen että jos oot vasta vähän aikaa ollut ilman pitäsi pysyä helvetin kaukana noista tilanteista missä retkahtaa.
Toinen yritys oli lopettaa opiaatit oli tosta noin. vuoden päästä,alko vaan TAAS kyllästyttää tää ainainen paska,kelasin et otan paketin tramaleita 200mg (100kpl), purkin 2mg xanoria ja jotain random unilääkkeitä ( mirtazapin yms) ja lähen isovanhempien kansssa mökille. Vähän pohjustin niille että yritän tässä yhtä lääkettä lopetella mutta ei ne ihan tajunnut enkä todellakaan olisi tarkemmin voinutkaan kertoa että hei tuun teidän seuraan lopettamaan opiaattien piikittämisen. Meidän suvussa ei valitettaasti sellasta suvaittais,mun tilanteessa en muutenkaan voi tästä olla liian avoin.
Mutta tosiaan lähin siis matkaan ihan ok lääkitys mukana,hatsiaki otin mukaan ihan pahimpiin kitkuihin et sais muuta ajateltavaa.
About viikko meni,jopa ihmettelin et miten nyt ei niin paska olo edes oo mitä odotin sen olevan,tokihan varmasti Tramalilla oli osuutta asiaan mutta senkin annoksen pidin melko pienenä. Sitten yhtenä aamuna,heräsin ihan törkeisiin refloihin,sänkyvaatteet läpimärät,yöstä jäi mieleen ihan saatanalliset painajaiset ja heti kun heräs niin ihan sairas masennus/ahdistus,heitin heti muutaman kepin xanoria naamaan,ei tuntunut auttavan,jäin sänkyyn makaamaan,mietin että no vittu nyt on tilanne että heitän vähän enemmän tramalia naamaan että olo alkaa olla nyt niin tuskanen että se sallittakoon. 800mg meni naamaan.
Seuraava muistikuva on meidän mökin lattialta kun mun isoisä läpsii naamalle ja yrittää pitää hereillä,siitä seuraava muistikuva on ambulanssista. Tramal ilmeisesti aiheutti krampin ja pahan sellasen,tota ennen ei ikinä ollut ollut mitään ongelmaa,ton jälkeen 50mg annos riittää jo 100%varmaan kramppiin. Sairaalassa makasin että fuck it jossei kerran EDES VITTU VOI LOPETTAA NIIN EI SITTEN.
Sairaalassa yön yli ja seuraavana päivänä oltiinki jo väsäämässä fiksejä.
Ainakaan tuohon meidän kunnan katkasuhoitoon mulla on ihan naurunalanen asenne,ei sieltä ketään kuivana oo ulos tullut mun nähdäkseni,yhen ainoon tyypin tiedän päässeen eroon mut se käviki sitte jo ihan vuoden hoitoja läpi...

En tiedä miten mä tästä paskasta eroon pääsen,monenlaista yritystä on ollut ja vaikka minkäkanssa! Musta tuntuu et ainoo vaihtoehto alkais olemaan että sais sen todellisen motivaation esim. uuden tyttöystävän tms,sitten alkaa yrittää lopetella lääkkeillä,tuntuu vaan itestä siltä että tarviin siihen viereen jonkun,jonku joka paskoina hetkinä olisi tukemassa. Yksin yksiössä lopettaminenkin kuullostaa jo niin karulta ajatukselta että vetäisin varmaan itteni hirteen....
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Fri 06 Jan 2017, 18:36

growy wrote:Ainakaan tuohon meidän kunnan katkasuhoitoon mulla on ihan naurunalanen asenne,ei sieltä ketään kuivana oo ulos tullut mun nähdäkseni,yhen ainoon tyypin tiedän päässeen eroon mut se käviki sitte jo ihan vuoden hoitoja läpi...

En tiedä miten mä tästä paskasta eroon pääsen,monenlaista yritystä on ollut ja vaikka minkäkanssa! Musta tuntuu et ainoo vaihtoehto alkais olemaan että sais sen todellisen motivaation esim. uuden tyttöystävän tms,sitten alkaa yrittää lopetella lääkkeillä,tuntuu vaan itestä siltä että tarviin siihen viereen jonkun,jonku joka paskoina hetkinä olisi tukemassa. Yksin yksiössä lopettaminenkin kuullostaa jo niin karulta ajatukselta että vetäisin varmaan itteni hirteen....
Luin tän sun viestin ja halusin kertoo et kenellekkään ei riitä pelkkä katkasuhoito, vaan sen lisäks täytyy saada myös jatkohoitopaikka, eli suosittelen jos oikeesti haluut lopettaa niin varaa aika sossuun ja mahdollisesti esim A-klinikalle ja käyt päihdehoitajan vastaanotolla, sovitte kimppapalaverin sen sossutyöntekijän ja päihdehoitajan kanssa, kerrot tilantees rehellisesti, pyydät saada maksusitoumusta katkolle ja jatkohoidolle. Esim 2-4viikkoo katkolle että kärsit reflat pois ja siirryt sieltä ilman mitään välietappeja suoraan sinne jatkohoitopaikkaan johon pyydät saada 1-6kk väliltä maksusitoumusta, mitä kauemmin saat olla sitä parempi.

Voin kertoo et nuo jatkohoito paikat on hyviä että siellä ajetaan sit lääkkeet nollaan sun ehdoilla mut mahd nopeaan et rupeet saamaan puhdasta aikaa alle, ja siellä ruvetaan pureutuu sit vähän syvemmälle sun päihde ongelmaan. Tärkeintä on että saat siellä puhdasta aikaa pohjalle, rupeet ymmärtää mitä päihdeongelma sun kohdalla oikeesti on, saat vertaistukea, niissä on monipuoliset harrastus mahdollisuudet, kevyttä työtoimintaa, saat päivärytmin ja selväpäisiä kavereita.

Sitkun sieltä kotiudut niin todellinen työ alkaa mut se on helpompaa kun ymmärrät millasiin tilanteisiin sun ei kannata mennä ja millasia kavereita tulee välttää ym ym. Ja oikeesti joku 3-6kk hoidossa on vitun lyhyt aika siihen nähden että pääset eroon huumeista ja sulla on loppuelämä aikaa olla ilman. Kysy jos kiinnostaa tietää lisää.

Tää on sellanen ongelma et ei kannata yrittää mennä sieltä mistä aita on matalin , vaan ottaa nöyrä asenne ja myöntää ongelma itelleen ja antaa muiden auttaa. Joku kotona yksiössä vierottautuminen pilvellä ja lääkkeillä ei oikeesti toimi kuin jollain yhdellä sadastatuhannesta :D ja korvaushoitoo ei edes.kannata harkita ennenkuin on tehnyt kaikkensa ja hakenut kaiken muun saatavilla olevan avun.
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"

Bulibumba
Tuppisuu

Post by Bulibumba » Fri 13 Jan 2017, 18:28

Katkaisin vuoden vaihteessa runsaan puoli vuotta kestäneen opiaattien päivittäiskäytön samoilla metodeilla kuin Grovy. Ei ollut ihan noin rankkaa mutta ihan riittävästi :( Masennus, ahdistus ja vitutus nousi kyllä ihan uusiin sfääreihin. Nyt mitataan sitten pään kestävyyttä. Enkä ole kauhean toiveikas. Jos ton masiksen saisi johonkin hallintaan, niin sitten voisi olla toivoa. No, katotaan kauanko kestän :up:

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Tue 28 Feb 2017, 12:14

Lyrican ja tramalin alasajo menossa. Kuinkahan pitkään fyysiset vieroitusoireet tyypillisimmillään kestää?

Viime viikolla neljän päivän pirikuuri ja nyt olo on kuin ois muuttanut kokonaan toiselle planeetalle. Hartain toiveeni juuri nyt on se että tähän tulis jotain helpotusta pian.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 28 Feb 2017, 12:48

Asystole wrote:Lyrican ja tramalin alasajo menossa. Kuinkahan pitkään fyysiset vieroitusoireet tyypillisimmillään kestää?.
Minkälaiset annokset ja kuinka pitkä ollut käyttö sitä ennen?

Jokatapauksessa jos puhutaan lyrica ja tramali refloista niin perseestä tulee oleen. Tai no... Oikeastaan perseestä tulee ja sekin nestemäisenä.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Tue 28 Feb 2017, 17:17

Joskus kysyin huikolta että kumpi on pahempi, opatee-reflat vaiko tramal-relfat.. Tramal kuulemma. Se kyl handlaa reflat aika hyvin, kipu taitaa olla pahinta. Mut niin... Ööh. Mä en tiedä oliko toi mainitsemisen arvosta mut kuitenkin. :D Onhan se täysin ihmiskohtaista millaiset reflat on. Pari viikkoo muistaakseni meni aika stydisti fyysisten olojen kanssa.

Meinaatko siis tiputella annokset vaiko ihan rajun kautta? Itellä tulee jo muutaman päivän lyrican kiskonnalla aika vittumaiset olot..

Mä en oo kauheen hyvä kannustamaan. *-* Mut, hyvin se menee, uskon silti. :) Itellä on vaan edessä vähennys, varsinkin gabapentiinin. Siitäkin tulee vittumaiset reflat... Päässä heittää ja tuntoaisti menee saatanan herkäksi, ikävällä tavalla. Gääh. Mä oon taas hiton herkkä kaikelle pienellekin. Laskut, reflat... Herggä dyddö. ._.
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Don
Lepakko

Post by Don » Tue 28 Feb 2017, 17:43

Asystole wrote:Lyrican ja tramalin alasajo menossa. Kuinkahan pitkään fyysiset vieroitusoireet tyypillisimmillään kestää?

Viime viikolla neljän päivän pirikuuri ja nyt olo on kuin ois muuttanut kokonaan toiselle planeetalle. Hartain toiveeni juuri nyt on se että tähän tulis jotain helpotusta pian.
Tramadolin vieroitusoireet kestävät 1-2 viikkoa. Kannattaa ajaa ensin tramadoli alas ja vasta sitten kun reflat siitä ovat ohi niin aloittaa lyrican lopetus.

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Tue 28 Feb 2017, 18:41

Don wrote:
Tramadolin vieroitusoireet kestävät 1-2 viikkoa. Kannattaa ajaa ensin tramadoli alas ja vasta sitten kun reflat siitä ovat ohi niin aloittaa lyrican lopetus.
Toivottavasti mun kohdalla kesto ois lähempänä viikkoa kuin kahta.

Muut vieroitusoireet on ihan keskettäviä mutta tämä väsymys! Se on jotain aivan infernaalista. Ihan tavalliset arkiaskareet kuten vaikka pukeutuminen ja sängyn petaaminen tuntuu liki ylivoimaisilta ponnistuksilta. Kävellessä tuntuu kuin jalat painaisivat tonnin, ajatusta urheilemisesta ei jaksa ajatellakaan. Olo on koko ajan uupunut ja raskas. Tekisi mieli vain maata ja olla liikuttamatta sormeakaan.

Muita vieroitusoireita ovat kananlihalla oleva iho, vilunväreet, levottomat jalat / jalkojen pakotus etenkin aamuisin, ruokahaluttomuus ja ripuli. Ne on kuitenkin ihan lasten leikkiä tähän hirvittävään väsymykseen verrattuna.

Sanokaa joku, että tämä kuuluu asiaan ja menee ohi?

Don
Lepakko

Post by Don » Tue 28 Feb 2017, 19:12

Lopetitko tramadolin syömisen seinään? Aikoinaan kun sain näitä niin ennen lopetusta vähennettiin 50mg viikossa kunnes hyppäsin muistaakseni 150mg kieppeillä pois kyydistä.
Ennen vähentämistä mulla meni 450mg päivässä reilu puoli vuotta. Meni viikko refloissa, mutta jo kahden viikon kuluttua vikasta annoksesta tunsin itseni täysin terveeksi.

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Wed 01 Mar 2017, 12:32

En itse asiassa ole lopettamassa tramadolia kokonaan sillä tarvitsen sitä kivun hoitoon. Siihen kuitenkin riittää 100 mg vuorokausiannos, johon tiputin sen nyt laakista. Osaksi pakon edessä koska saan seuraavan satsin apteekista ulos vasta 17. päivä ja tabuja on jäljellä tasan sen verran, että saan otettua yhden per päivä. Olisin tietysti voinut herätä tähän vähentelyprojektiin jo vähän aikaisemmin, mutta mutta... Tässä ei oikein voi muuta todeta kuin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Olo on edelleen todella väsynyt, aamut alkaa ripulisessiolla ja iho on koko ajan kananlihalla. Nyt on siis menossa neljäs päivä tällä 100 mg annoksella.

Olen tässä viime kuukaudet ollut sellaisessa tasaisessa tramadolipöhinässä jota olen buustaillut lyricalla. Ihan puhdasta viihdekäyttöä siis.

klikkikuppi
Psykonautti

Post by klikkikuppi » Mon 06 Mar 2017, 03:52

Lopettaminen ollu jo mielessä 8 kuukautta.. mutta edellisistä viesteistä tuli mieleen, että otin 4400mg tramalia (ei tradolania) ja sain sätkyjutskan ja tuntu niinku ois saanu aivoverenvuodon. vitun outo juttu. älkää kysykö miksi 2½ listaa piti noita kakssatasia syödä. pelottaa et onks mul joku aivoverenvuoto ku tuli sätky ja sit sen jälkee tuntu märältä pään sisällä. hyi vittu, täst aikaa kyl 7-8päivää. kirjotan huomenna lopettamisesta kun oon selvinpäin ja editoin.

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Tue 07 Mar 2017, 19:11

Tramadolireflat kesti viikon ja täytyy sanoa että oli yllättävän rankat. Olo ei edelleenkään ole täysin terve mutta inspiroivaa on, että jokainen päivä on selvästi edellistä helpompi.

Vaan eihän tää tässä ollut. Mä ajattelen tän kokonaisuuden olevan ikäänkuin jäävuori; nyt on vasta työstetty se näkyvä osa, pinnan alapuolella eli tavallaan mielen sisällä oleva osa on vielä työstämättä. Tavoite tottakai on pysyä vastedes lääkärin määräämässä annostuksessa mutta jos lipeäminen kuosailun puolelle tapahtuu, en pidä köyttä rasvattuna valmiiksi. Armollisuutta, armollisuutta.

Klikkikupille: "Sätkyjutskan" oletan olleen kouristus? Sehän on yksi yliannostuksen oire, ja noilla sun käyttämillä annoksilla ei mikään ihme jos niitä ilmaantuu.

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Mon 10 Apr 2017, 10:27

Moi teille kaikille. Halusin kirjoittaa tänne yleiseen lopetus ja vähennys ketjuun omasta tilastani nykypäivänä. Pitkä matka on tultu siitä kun masentuneena jouluaattona vanhempieni luona subupäissäni kelasin että missään ei ole enää mitään järkeä ja subu ei tuonut enää mulle 4,5 vuoden käytön jälkeen hyväää oloa. Tein tänne oman lopetus ketjun, jota voi käydä lukemassa siellä kerron tunteistani ja fiiliksistä. Niin ylä kuin alamäistä. Rtkahduksia oli monen monta ja en päässyt yleensä viikkoa pidemmälle. Mutta nyt: Tätä viestiä kirjoittaessani mä olen terve. Selättänyt sen 4,5 vuoden piinan joka alkoi huolettomalla hauskan pidolla joka kääntyi itseään vastaan ja vei musta tunteet ja toi tilalle vaan harmaata paskaa ja masennusta. Monta kivaa juttua on jäänyt tekemättä subun takia ja varsinkin niiden reflojen takia joista kärsin viimeisen 2 vuoden ajan joka viikko. Olin alkuvuonna täysin loppu. Kun ensimmäisen kerran nyt pääsin eroon olin reilut 3 viikkoa selvin päin, mutta lyrican ja pamien voimalla koko ajan. Sitten tuli päivä kun sorruin kerran vetämään hetken mielijohteesta ja vedin 8 päivän putken. Tämän jälkeen hain apua päihdeklinikalta ja nyt olen ollut 3 viikkoa selvin päin ja käyn hoidossa terapian muodossa viikoittain. Olen täynnä elämänvoimaa ensimmäistä kertaa vuosiin. Tuon selvän jakson jälkeinen retkahdus avasi viimeisen kerran mun silmät siitä miten hirveä aine loppujen lopuksi on kyseessä. Tämä mun vierottautuminen on siis kestänyt noin 7 viikkoa ja suurimman osan tuosta ajasta olen ollut refloissa. ja suurimman osan ajasta todella pahoissa refloissa.

Se on uskomaton tunne kun heräät aamulla eikä mihinkään satu. Kun aamukahvien keittäminen tuntuu hienolta. Tai ylipäänsä se että kun lähtee sim kävelemään töihin niin jalat kantaa streittinä kovaa vauhtia ja askel tuntuu yhtä kevyeltä ku subupäissään. Haluan jokaiselle kertoa henkiläkohtaisesti siitä, että jokainen joka teistä sydämessään haluaa lopettaa oikeasti. Tehkää se itsenne puolesta. Ikinä ei ole liian myöhäistä. VItullista vuoristorataa se paskan läpikäyminen on henkisine kuin fyysisinä oloineen. Mutta kun se aamu koittaa ja voit katsoa peiliin ja todeta olevasi terve. Se on jotain sellasta mitä mikään huume ei anna. Se tunne että Vittu mä tein sen. Mä onnistuin. doupppihimoa mulla ei enää ole ollenkaan. Jäljellä on hetkiä kun ajatukset rullaa hirveetä vauhtia ja välillä ahdistaa pikkusen kun tää kaikki on ihan uutta. Mut voi pojat se tunne silti kun tunnet olevasi elossa. Tunnet tunteet ja tuoksut ja omat ajatukset. Tsempiä vitusti jokaiselle teille jotka haluatte päästä irti. Älkää yrittäkö yksin räpistellä. Varsinkin kun kauan on subua vetäny ni ne aivot ei palaudu viikossa. Ne ei palaudu kahdessa viikossa. Eikä kolmessakaan. Se on vitun pitkä ja KIVINEN tie. Mutta kun sen käy ja sen selviää. On vahvempi ku koskaan ennen!

Haalikaa ympärillenne suunnitelma älkää tehkö asioita hetken mielijohteesta. Ja älkää kiirehtikö. Vaikka se selkäranka on katkennut monta kertaa ja itseinho on jokaisella käyttäjällä tapissaan niin olkaa lopetus hetkessä itellenne armollisia. Jos tapahtuu retkahdus ota opiksi. Älä jatka ja jää sille tielle. Nouse entistä vahvempana ja loppujen lopuksi sä oot se joka sen paskan on päihittäny. Ei kukaan muu. Joku sanoo et elämä on parasta huumetta. En siitä tiedä... mut sen mä tiedän et elämä ilman huumeita on niin monin kerroin parempaa kuin jatkuva kaman etsiminen ja itsensä laiminlyöminen. Arvostan tänä päivänä terveyttä niin monin kerroin enemmän kuin koskaan ennen. Mä päätän mun subutexhöyryisen elämän tähän kirjoitukseen ja alan elämään taas täysillä kirkkailla silmillä. Mun matka on vasta alussa. Mut ootan siltä matkalta nyt monikerroin enemmän ku koskaan ennen :) Tänään työmatkalla sporassa kyynel valu pitkin silmäkulmaa. Mut se kyynel oli ensimmäistä kertaa onnesta. Ei tuskasta

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Mon 10 Apr 2017, 11:46

^ Voimaannuttava tarina. Älä koskaan lakkaa antamasta itsellesi arvoa siitä työstä minkä olet tehnyt, matkasta jonka olet kulkenut.

Luin äsken sun esittelytekstin jotta saisin vähän paremman käsityksen siitä, millaisen ihmisen selviytymistarinaa luen. Sulla on rotkula! Koiraihminen ei voi olla paha ihminen :up:

Iloinen puolestasi!

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Mon 10 Apr 2017, 16:41

Kiitos. Tää lopettaminen on vaatinut uskomattoman paljon henkisellä tasolla. Ja uskoisin että mulla kaiken sen henkisen tahdon voiman mulle antoi pohjakosketus. Se, että oli pakko katsoa elämää suoraan silmiin. Joko lopetan ja elän onnellisena parisuhteessa hyvänä iloisena miehenä. Ja olen se mikä mä olen. Niinkun mun oikea minäni. Tai sit että jatkaa ja menettää lopulta kaiken

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Tue 11 Apr 2017, 10:54

Moo. Lopetin tuossa bentsot ja gabrionit, subun käytön tiputin jo aikoja sitten huomattavasti pienemmäksi ja oloja ei tullut hetkeen kun vedin pieniä putkia silloin tällöin. No nykyään tulee. Ois tää henkinen puoli selätettävä, voin kyllä olla ilman päihteitä eikä oikeastaan ole halua käyttää. Mutta fiilis siitä että tää elämä on jotenki niin paskaa että en selvin sitä jaksais ni pysyy. Huumeidenkaipuu tosi vahvana kokoajan. Perkele.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Thu 13 Apr 2017, 07:37

Haluan vastata itse tohon sun kirjotukseen. Mulla oli itellä ihan sama että elämä tuntui tosi raskaalta ja huumeidenkäyttö eli subunkäyttö teki siitä vaan raskaampaa koska se veti niin turraksi mut. PEriaatteessa mulla venyi homma koko ajan koska en yksinkertaisesti uskaltanut lopettaa ne olot mitä tuli oli niin hirveät. Ja viikon selvänä olo tuntui niin jrkky työmaalta ettei tosikaan. Mutta mulla se henkinen puoli on ollu todella raskas opetella tässä. Ja kun oli se retkahduskin kun olin ollut hyvän tovin jo selvin päin... Se että on kärsinyt viikkoja ja menee vetään sitä paskaa uudestaan ja ne kärsittyjen viikkojen työt menee vessasta alas. Ja aloitat uudestaan. Se tuntuu pahalta. Uskon että pystyt vielä lopettamaan, mutta mun on pakko myöntää et 2 vikaa vuotta ku yritin 4,5 vuoden käytöstä lopettaa. Luulin että se onnistuu mut oli pakko nostaa kädet pystyyn joulun jälkeen. En pystyny yksin. Sain apua ja nyt perhe tietää ja käyn terapiassa. Nyt en ole enää yksin ja enää ei tarvi valehdella. Vaikeita päiviä on vielä ollut henkisesti mutta elämänhalu on suuri. Nyt just juon tässä aamukahvia ja kota lähden terapiaan :) Tänään lähtee neljäs viikko streittinä :) :) Tsemppiä!

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Mon 17 Apr 2017, 10:49

Täs on nyt mennyt jo yli vuosi ilman buprea. Mielihalut alkaa olla lähes nollissa, mut välillä tulee silti vahvana tunne et tahtoo subua.
Aikalail tasan vuosi sitten pääsin järvenpäästä pois.

Nyt ku ajattelee käyttöaikoja, nii ihmettelen vaa et miten oli varaa!!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Mon 17 Apr 2017, 13:12

LeFairylette wrote:Täs on nyt mennyt jo yli vuosi ilman buprea. Mielihalut alkaa olla lähes nollissa, mut välillä tulee silti vahvana tunne et tahtoo subua.
Aikalail tasan vuosi sitten pääsin järvenpäästä pois.

Nyt ku ajattelee käyttöaikoja, nii ihmettelen vaa et miten oli varaa!!
Kun lopetit ja fyysiset olot oli poissa. Kärsitkö henkisen puolen jutuista? Ehkä selvämmäksi avattuna esimerkiksi tyhjyyden tunteesta. Ja siitä, että on vaiheita päivissä kun tuntuu et vajoo aika syvälle ja kaikki tuntuu tosi raskaalta?

Kun itse nyt käyn tuon henkisen puolen asioita läpi ja olen kohdannut niitä pelkoja ja elänyt niitä tilanteita arjessa mitä on pitänyt kokea ja opetella tekeen selvin päin. Ni helpommaksi menee päivät mut voi jeesus mikä homma toi lopettaminen on. Oon nyt ollu kuukauden selvin päin ja nyt vasta n viikon ajan alkanut tuntemaan tunteita kunnolla. Luulin tuntevani tunteita jo aiemmin kun lopetin, mutta ei ne todellakaan ollut vielä sellasia mitä ne on ku se pää oikeesti alkaa käymään niiden luonnollisten itsetuottamien hyvänolon hormoonien avulla