Lopettaminen (ja vähentäminen)

Keskustelua ja kokemuksia päihteidenkäytön hillitsemisestä. Rakentava ilmapiiri on ehdottomasti sallittu.
Blackened
Apteekki

Re: Lopettaminen (ja vähentäminen)

Post by Blackened » Tue 25 Oct 2016, 20:16

Edellisistä buprevedoista kohta 36h, ei oikeastaan mitään hätää ainakaan vielä. Tosin tänään mennyt aamupäivällä 150mg pregabaa ja 2mg titsanidiinia, ja sama setti n. tunti sitten. Yritän nyt tuolla pregaballa pärjätä ilman buprea, mutta jos työkyky meinaa mennä niin pakko se on ottaa.

On muuten pupillit niin pienenä etten muista milloin viimeksi... :shock: Onko se tuo titsansidiini vai pregaba, vai niiden yhdistelmä?
Cogito, ergo sum

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Wed 26 Oct 2016, 13:09

ei kai kumpikaan niistä pupilleja pienennä? Mut lyrica buustaa bupree mitä sul elimistössä vielä on ja johtuisko siitä..Kai sul subuissaki on aina iha minipupillit. Mulla ainaki kun opiaattireflat alkaa nii pupillit laajenee niinku ois stimuja vetäny. EN sit tiedä toi sirdalud..voisko se tehä sitä.. Millasii dosei oot vetänyt?

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 26 Oct 2016, 21:17

Juu varmasti näinkin, mutta oli siis paljon paljon pienemmät mitä normaalisti oppareissa. Ei ole koskaan ollit niin pienet. Yleensä kun buprevedoista vuorokautta pidempi aika niin pupillit alkaa laajeta, ja juuri siksi kummastelin noita nuppineula pupilleja. Eilen meni 8mg titsanidiinia IV ja 450mg pregabaa PO.

Nyt 60h vedoista ja hyvin menee edelleen. Apuna siis pregabaa, klonatsepaamia, titsanidiinia, parasetamolia ja Imodium. Pregabaa 2x 150mg vrk, klonatsepaamia 2x 0.5mg vrk, titsanidiinia iltaisin tarvittaessa, parasetamolia ja Imodiumia päivisin töissä. Niin ja yöksi mianseriinia ja/tai mirtatsapiinia. Koitan pitää määrät pienenä ettei koukku vaihdu toiseen.

Viimeksi 60h vedoista oli aivan kaamea olo, mutta silloin oli vain pameja apuna. Kyllä tuo pregaba on pelastus.

Edit: 72h vedoista ja nyt alkaa tuntua hieman pahalta; paleltaa kevyesti, pientä lihaskipua, kurkku hieman karhea, opparihimot alkaa...
Cogito, ergo sum

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Thu 27 Oct 2016, 13:03

Koita kestää.. Ite joitakin viikkoja sitte hikoilin ja tärisin sängyssä kolme päivää..vilunväreet jatkui kaks viikkoo (siihe joku suositteli buranaa, ei apuu, ja ei, en saanut klonidiinia) ..Tuntu et mä lopetan koko elämän. Imodium auttoi onneks vähä mahaa ja sirkkaa otin vähän kans jalkasärkyihin.. Tennarit uneen.. paitsi alkuu ei ollu nii valvoin ja valvoin. Lyricasta en saanu jeesii, koska mä en tykkää siitä olosta mikä päähän tulee, vaik otin vain 75mg...joten se jäi käyttämättä. Mä oon laihtunu nii paljon, et ällöttää..ku ruokahalu ja vatsa ei tunnu palautuvan.. Ja ne opiaattihimot.."hyvinä" päivinä kestää, mut ootas ku tulee stressii eteen.. Mä oon niin tottunu turruttaan tunteeni oppareil, sillo kestän mitä vaan. Nyt ku alkaa tuntea normitunteita, nii pelottaa oikee..

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 28 Oct 2016, 23:04

Kiitos tsempistä Friidu! Yllättävän hyvin on mennyt, ei ole ihmetykseiseni tullut edes kunnon refloja... :shock: Kuten mainitsin niin yhtenä päivänä aivan kevyt flunssankaltainen olo, ei muuta. Itseasiassa mieli on kirkastunut ja huumorintaju ja spontaanius on taas läsnä, mikä on helvetin hienoa. Bupre ei tehnyt oikeastaan enää mitään positiivista; se ei päihdyttänyt millään annoksella, mutta turrutti mielen, puhumattattakaan rahanmenosta.

Voisi siis kuvitella että en ollut koukussa kerran ei ole tullut pahoja viekkareita, mutta eipä se niinkään ole. Olen käyttänyt opioideja (pääasiassa bupre, mutta ohella heroiini, oksikodoni, fentanyylianalogit, metadoni, tramadoli, U47700 yms.) päivittäin jostain elokuusta 2015. Viimeisen parin kuukauden aikana oikein milään opioidi ei ole toiminut kuin todella isoilla annoksilla (120-160mg oksikodonia, milligrammoja fentanyyliä, 100mg metadonia jne...) ja bupre ei ole toiminut lainkaan pitkiin aikoihin. 2mg IV ei eroa 8-16mg IV muuten kuin rahanmenona. Toleranssi on siis kova, joten myöskin olettaisin kehon tottuneen = riippuvaisuus/koukku.

Ehkä tuo pregabaliini on tosiaan maineensa veroinen buprerefloissa, mene ja tiedä. Sitä on mennyt 2x 150mg päivässä, lisäksi 2x 0.5mg klonatsepaamia ja yöksi mianseriinia 30-40mg. Joka tapauksessa maanantaina klo 10 edelliset ja toivottavasti viimeiset bupre/opparivedot, ja nyt hyvin pyyhkii vaikka himoja on. Ja piikkikoukku on vahvasti läsnä, ADD:hen määrätyt Consut tuppaavat menemään ränniin, samoin kuin masennuksen jäljiltä olleet Voxrat.

PS. Voxra on muuten pirun koukuttavaa paskaa, vaikka alkuun onkin hieman epämukavat nousut ja olo. Mutta kun niistä oppii nauttimaan niin huomaa että purkki sujahtaa tuossa tuokiossa. Sitä paitsi Voxra tekee hemmetin pahaa suonille. On siis iso NO NO!

PPS. Olen ajatellut että tilipäivisin hommaisin oksikodonia ja ottaisin kivat pöhinät yhtenä viikonloppuna. Joo-o, aika riskialtista, tiedän. Itse asiassa kaverilta saatu yksi ainoa 20mg Oxycontin aloitti nykyisen kierteen. Aiempi opparikoukku oli vuosina 2004-2009, ja 2009-2015 olin siis kuivilla.
Cogito, ergo sum

Chess
Karvakuono

Post by Chess » Sat 29 Oct 2016, 00:27

Mä oon miettinyt, että miksei bupresta voisi ihan smuutisti vierottautua buprella?
Jos reflojen esiintulemisessa kestää jopa 2 vuorokautta, miksei lähde siitä liikkeelle ettei käytä joka päivä. Siitä sitten pikkuhiljaa voisi lähteä tiputtamaan.. Aikaahan siihen voisi käyttää vaikka puolikin vuotta. Sitten lopuksi vaikka viikko 150mg lyricaa, 20mg pamia, sit viikko 75mg lyrikaa ja 10mg pamia..

Mutta bupresta vierottautumisesta minähän en mitään tiedä, just wondering.. :left:
Blackened wrote:Voxra tekee hemmetin pahaa suonille. On siis iso NO NO!
Jep, aivan vitun älytöntä touhua, voxraan nimittäin on lisätty esimerkiksi sitruunahappoa juurikin IV -käytön estämiseksi, mutta ei se kaikkia estä rännäämästä. :doh:
Tiedän yhen tosi nerokkaan nistin, jonka harrastuksena on rännätä voxraa. Tästä johtuen hänen naamassaan on jotain arpien tyyppisiä haavautumia, onneksi en ole nähnyt hänet muuta kroppaansa saatika putkia.

En toivota onnea koska sitä ei tarvita, se mitä tarvitaan on kovaa tahdonvoimaa, helppohan vierottautumisen tie ei tule olemaan sen varmaan tiedätkin jo.
Ja sitten kuin fyysiset vierotusoireet on loppunut, varaudu siihen että taistelu on vasta alussa, mutta siinä vaiheessa kun fyysiset oireet olet selättänyt, kannattaa ajatella että olet jo yhden askeleen edellä buprea. :up:

Kauanko kerkesit käyttämään?
Elämä on vähänkuin shakkia, pitää miettiä siirtoja ja ottaa huomioon miten se vaikuttaa kaikilla osa-alueilla pelikenttään.
Harvoin menee asiat niinkuin aluksi suunnittelee, pitää myös tietää mitä vastustaja suunnittelee, pitää varoa ansoja sekä kannattaa pohtia erilaisia tapoja reagoida muutokseen pelikentässä, ottaa huomioon mahdolliset riskit, hyödyt ja haitat, ja vasta sitten päättää. Surullista kyllä, vaikka olisi hyväkin pelaaja, voi peli loppua yhden virhesiirron jälkeen hyvin lyhyeen.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 29 Oct 2016, 00:57

Chess wrote:En toivota onnea koska sitä ei tarvita, se mitä tarvitaan on kovaa tahdonvoimaa, helppohan vierottautumisen tie ei tule olemaan sen varmaan tiedätkin jo.
Ja sitten kuin fyysiset vierotusoireet on loppunut, varaudu siihen että taistelu on vasta alussa, mutta siinä vaiheessa kun fyysiset oireet olet selättänyt, kannattaa ajatella että olet jo yhden askeleen edellä buprea. :up:

Nuo henkiset oireilut on hyvässä muistissa, kun viime talvena yritin lopettaa ja olinkin nelisen viikkoa ilman, kunnes iski ihan kliinisesti todettu keskivaikea masennus, ja sillä tiellä ollaan. Kaksi masennusjaksoa takana, joista viimeisestä vasta toipumassa. Olin siis tuon neljän viikon aikana todella rikki, mietin vakavissani jopa itsemurhaa. Itse viekkarithan eivät yksin aiheuttanee tuota masennusta, vaan laukaisivat sen piilevän masennuksen. Nyt käyn terapiassa yms.

Käyttöä on aika lailla puolitoista vuotta enemmän tai vähemmän päivittäin - poislukien se n. neljä viikkoa. Täysin päivittäistä ja säännöllistä käyttöä jostain sieltä alkuvuodesta lähtien. Katselin aikaisempia postauksia niin huhtikuussa sain vielä jotain oloja bupresta pregabaliinilla buustaten, muistaakseni heinä-elokuun jälkeen mikään annos (1-16mg) ei ole enää toiminut.

Olen käynyt kovia kokemuksia läpi, joten olen tietyssä mielessä kovassa liemessä keitetty, ja kaikki vastoinkäymiset olen pyrkinyt käyttämään voimavaroiksi. Luulen että terapia on auttanut löytämään tasapainoa, joten olen nyt vahvempi kestämään henkiset viekkarit ja PAWSit. Näin ainakin uskon ja toivon.
Cogito, ergo sum

Chess
Karvakuono

Post by Chess » Sat 29 Oct 2016, 01:13

Blackened wrote:muistaakseni heinä-elokuun jälkeen mikään annos (1-16mg) ei ole enää toiminut.
16mg subua kerralla? :shock:
Enpä ole tuollaista kuullut, isoin kertakäyttöannos minkä olen tähän mennessä kuullut otettavan on 4mg.

Blackened wrote:Olen käynyt kovia kokemuksia läpi, joten olen tietyssä mielessä kovassa liemessä keitetty, ja kaikki vastoinkäymiset olen pyrkinyt käyttämään voimavaroiksi. Luulen että terapia on auttanut löytämään tasapainoa, joten olen nyt vahvempi kestämään henkiset viekkarit ja PAWSit. Näin ainakin uskon ja toivon.
Kyllä aika usein vastoinkäymiset pystyy kääntämään voimavaraksi, se vaatii vain paljon itsekuria, itsetuntemusta, aikaa sekä kykyä käsitellä kokemaansa oikein.
Hyvä että terapiasta on sulle ollut apua.
Voimia :!
Elämä on vähänkuin shakkia, pitää miettiä siirtoja ja ottaa huomioon miten se vaikuttaa kaikilla osa-alueilla pelikenttään.
Harvoin menee asiat niinkuin aluksi suunnittelee, pitää myös tietää mitä vastustaja suunnittelee, pitää varoa ansoja sekä kannattaa pohtia erilaisia tapoja reagoida muutokseen pelikentässä, ottaa huomioon mahdolliset riskit, hyödyt ja haitat, ja vasta sitten päättää. Surullista kyllä, vaikka olisi hyväkin pelaaja, voi peli loppua yhden virhesiirron jälkeen hyvin lyhyeen.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 29 Oct 2016, 02:44

Tuo 16mg IV kokeilu oli viime viikon perjantaina kun turhauduin totaalisesti siihen turhaan rännäämiseen, ja yritin epätoivoisesti hakea edes pientä sedaatiota ja lämpöä. Normaalisti päiväannokset oli 3-4mg IV kahdessa osassa, eli heti aamulla ja taas alkuillasta. Ilmeisesti minulla on nopea metabolia, mutta joka tapauksessa olin tuntevinani pienen pieniä viitteitä refloista iltaisin. Todennäköisesti placeboa, ja todellisuudessa himo piikittää oli varmaankin se syy vetää iltavedot.

Kiitos paljon mukavista sanoista ja tsempistä, sitä tarvitaan tässä maailmassa! Tuo piikkihimo on todella vahva, sama oli silloin 2009 kun lopetin - rännäsin ajoityain kraanavettä ihan vain piikittämisen ilosta. Nyt piikitän helvetin epäterveellistä Concertaa, koska en yksinkertaisesti pysty olla piikittämättä. Tarkoitus onkin lahjoittaa tai heivata loput värkit (~30kpl ruiskuja ja neuloja ja putsilappuja), jotta tilaisuus ei enää tekisi varasta. Onneksi asun pienellä paikkakunnalla, niin apteekista en kehtaa värkkejä hommata.

Edit: Se siitä lopettamisesta, taivaalta putosi jotain piristävää ja jotain herkullista ruskeaa... :doh: Vauhdikasta palloilua tiedossa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Sen jälkeen värkit roskiin ja elämä kondikseen. Hope so... :oops:
Cogito, ergo sum

NatiHero
Apteekki

Post by NatiHero » Thu 10 Nov 2016, 15:01

Oon ollu aika kiltisti katkon jälkee mut tänään ottanu 10mg rivaa, 450mg lyricaa ja kohta otan pari millii subuu. Mut oon selvinny aika hyvin ilman isompia vetohaluja. Annan itelleni välillä pieniä lupapäiviä niin helpottaa olla ilman sit muute. Tosi hyvä boogie lopetuksen/vähennyksen suhteen.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Thu 10 Nov 2016, 15:27

Varasin ajan päihdeklinikalle ensiarviointiin. Saa nähdä mitä tuleman pitää.

Edit: Back to bupe... Tuli ekojen vetojen jälkeen niin hyvä (lue: normaali ja terve) olo että meinasi kirjaimellisesti stondata koko aamupäivän. Tsemppiä muille lopetuksen suhteen, minä en ole lähellekään valmis. :up:

Aamu alkoi perinteisesti palellessa ja ripuloidessa ja helvetin ahdistuneena. Selitän käytön itselleni masennus/ahdistus/vatsalääkkeenä. Millään muilla lääkeaineilla en näitä efektejä saa. Pakko hyväksyä että olen naimisissa bupren kanssa, se on pieni paha siitä että pysyn työkunnossa ja terveenä fyysisesti, sekä erityisesti psyykkisesti.
Cogito, ergo sum

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Mon 21 Nov 2016, 18:39

Tossa eilen sunnuntaina tuumasin että pitäis tännekin threadiin jotain kirjotella. Varmaan siks, kun oli oikein sellaset tyypilliset sunnuntaifiilikset taas, sellaset että nyt mä vittu lopetan tän koko paskan. En tiedä kuinka se niihin sunnuntaipäiviin aina niin kilpistyy, kenties sitä silloin tulee summattua viikkoa vähän eri tavalla ja mietittyä, että okei, enpä taaskaan ollut selvinpäin.

Sunnuntaiden jälkeen aina maanantait menee niillä samoilla paskafiilishöyryillä, ei tee mieli ottaa mitään mutta jo alkaa siinä tiistain kohilla mieli muuttumaan. Tyypilliset setit on sellaset 300-340 mg lyricaa, 300-400 mg tramadolia ja siihen sit kodeiinia päälle sen verran mitä saattuu kaapista löytymään. Monesti vielä siinäkin kohtaa kun oon temponut tabut tauluun ajattelen, että voi hemmetti, pitikin... Mutta kun ekat nousun tunteet tulee niin johan taas life is light. Toi kombo on mulle kuin muottiinvalettu anaalitappi; toimii ihan täydellisesti. Olo on yhtäaikaa todella rentoutunut mutta silti energinen ja sanavalmis.

Nöyränä tyttönä joudun toteamaan, että en edelleenkään ole valmis lopettamaan. Jos jotain positiivista, niin päivittäyskäyttöannokset ovat nyt pitkään pysyneet samoissa eli sellaset 100-150 mg tramadolia. Ei oo tarvinnut nostella.

En tiedä. Kun tätä hommaa käy oikein fundeeraamaan niin kyllähän se mielen aika synkäksi vetää. En ois ikinä, IKINÄ uskonut että päihteet tulee takas mun elämään enää. Tuli ne. Ja koska olen Viisas Aikuinen Nainen, tajuan toki edelleen sen, ettei tää polku mua mihinkään huippuvuorille vie. Koska perseessä on terve pelko, olen sentäs tajunnut pysytellä erossa bupresta jonka viimeisin käyttökerta oli kuukausia sitten. Pirikin on alkanut aika hyvin kyllästyttää eikä mitään sen kummempia himoja siihen suuntaan ole.

On tää. Tsempit täältä kaikille lopattemisen ja vähentämisen parissa kikaileville. Kyl mäkin vielä... Joku päivä.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Mon 28 Nov 2016, 20:19

Mulla on ollut opiaattien käyttöä nyt kolmisen vuotta. Ensin ihan pienesti. Ja jokainenhan sen tietää miten se siitä menee. Koskaan en oo rännii mitään lyöny eikä käyttö oo koskaa ollu päivittäistä. Mut nyt mul on ollu ensimmäinen muutaman viikon putki mitä oon suorastaan pelästynyt.. bubrea menny semmoi 1.5mg per päivä. Lopettaminen on ollu mielessä kokonaan oppareista nyt noin vuoden verran ku oon sen itelleni myäntänyt et on päihdeongelma opioidien kanssa. Mut sit kuitenkin taukojen jälkee tullu taas otettuu ja se on taas sama oravanpyörä lähteny käyntii. Nyt oon tosi paljon miettiny itteeni ja ko. asiaa. Olen huomannut ja tullut siihen tulokseen, että en kykene elämään ajatuksella, että pidän breikkiä. Ja sitten otan vähän. Mulla se ei mene niin. Se on syönyt mua äärettömän paljon henkisesti ja vahvasta persoonasta on tullut heikko itsekurin osalta. Tämän takia olen sen päätöksen tehnyt, että on aika luopua opioideista 100%. Huomenna aion lopettaa. Mulla on lyricaa,pameja ja depotti sirkkoja jemmassa noille fyysisille viekkari ajoille. Ja tiedän muutenkin jo kokemuksesta kauan ne fyysiset viekkarit about kestää. Ns keltanokka enää en tässä asiassa oo. Haluan myös kertoa, että muten en käytä lyricaa enkä bentsoja jne kuosailuun. Eli tätä hommaa ei tulla tekeen niin, että pääsekasin lyricalla ja ryyneillä. Lyrica annokset 75-150mg vrk. Diapam 10-15mg vrk.

Mä oon miettiny et joku blogi olis mielenkiintoista tehdä ihan vaan sen takia et se vois toimia myös mun itseni takia muille apuna. Mut ajattelin, että alan rustaamaan tänne päivittäisiä fiiliksiä. Sitä mitä teen ja millaset olot mulla on ja kuinka kauan tää prosessi vie et oon taas normaali oma itseni. Kerron muuutenkin päivittäin sit tarkemmin muutenkin juttuja. Millasia ajatuksia käyn läpi lopettamisen aikana. ja MIllaisia muutoksia mä koen itsessäni mielialan osalta päivien edetessä vaikka paskat olot onkin päällä. Ja kuinka mieli alkaa kirkastua.

Siitä saa voimaa. Ja saan oikeesti voimaa myös siitä jos tekin viitsitte lukea tätä. Ja tsempata. Ja jos joku muukin haluaa lopettaa. Hyppää säkin mun kanssa samaan kelkkaan ja kerro säkin sun fiiiliksiä. Ei tätä yksin tarvitse tehdä. Onneksi oon uskaltanut kertoo mun ongelmasta myös muille. Mun rakkaimmille ystäville. Oon tajunnu sen et yksin tätä ei kannata tehdä. Suurin syy mikä mulla ajaa lopettamaan kokonaan. On se, että en oo enää ollut oma iloinen positiivinen ja spontaani itseni. Opparit on turruttanut mua ja sen huomaa jo itsekkin. Asioiden suorittaminen tuntuu siistiltä vaa oppareissa yms yms. hyvinkin pelottava asia. Mut huomenna täält voi seurailla päivä päivältä mun fiiliksiä ja ajatuksia. On aika luopua kipulääkkeistä täysin. Ei pitää enää vaan taukoa. Vaan lopettaa. Kokonaan.

Lueskelin tuolta aiemmilta sivuilta esim Scarletin viestejä. Kopioin niistä viesteistä joitakin kappaleita koneelle muistiinpanoihin. Ihan sairaan voimaannuttavaa tekstiä.

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Tue 29 Nov 2016, 09:36

Tänään sitten ensimmäinen päivä tästä prosessista (loppuelämän Kestävästä) lähtee käyntiin. Oon nyt selkeesti erilaisella asenteella iikkeellä, koska breikki ja sen alottaminen on aina alusta asti ahistanut ja vitutttanut. Ilman et on edes vielä oloja. Tällä hetkellä mulla on ihan erilainen fiilis.. kuvailisin sitä helpottuneella ololla. En enää anna itselleni syytä miettiä millon seuraavan kerrran nuokun. Homma on käyty päässä niin kirkkaan selvästi läpi, että opiaatit ovat mun osalta historiaa. Tottakai tiedän, että houkutuksia tulee ja ajatuksia kuin kirkkaalta taivaalta. Aivothan kuitenkin tekee sitä mihin on tottuneet. Mulla esimerkiksi palkitsemaan itseään nuokuilla jostain hyvästä jutusta. Nyt vain jatkossa se palkitseminen käsitellään eritavalla.

Odotan helvetisti sitä, että saan mun seksihalut takasin, jotka mulla on tosi korkeet normaalisti. Subun veto on notkauttanut näitä haluja ihan pirusti. Mulla syynä siihen ei ole testotasojen lasku mitä subu tekee. Koska käytän hormooneita kehon ulkopuolisesti lyötynä. Bodailu on ollut mun intohimo harrastuksena jo 15 vuotta. Sekin on sellainen asia mikä hämää muita ihmisiä mun ongelmasta... koska näytän ulkopuolisesti hyvinkin hyvinvoivalta ja terveeltä. Mutta eipähän näe kukaan mun kuoren alle paitsi tärkeimmät ihmiset.

Yleisesti mun fiilis on nyt ekaa kertaa alussa jo sellainen mistä huokuu onnistuminen. Ja itsekuri. Haluan siitä pitää kiinni. Nyt parin ekan päivän aikana oloista ei hirveästi rustailtavaa löydy, koska oloja ei vielä pukkaa päälle. Tottakai toisena putsina päivänä jo alkaa kolottelemaan, mutta ei vielä kunnolla. Mennään päivä kerrallaan ja otetaan kaikki vastaan niinkun pitää :)

frapathea

Post by frapathea » Tue 29 Nov 2016, 10:41

Teetkö vaikka oman päivyrin trippiraporttien puolelle ettei mee ketju tukkoon moninkertaisista postailuista. Tuplapostailu on nyrkkisääntönä muualla kuin omissa raportti/päivyriketjuissa epätoivottua.

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Tue 29 Nov 2016, 12:58

Jeah hyvä ku laitoit vinkin! Teinkin saman tien. Parempi niin ni sit se on mun oma topikki kokonaan tälle proggikselle. Eli sieltä Trippistooreista voi jatkos käydä lukeen miten meneee :)

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Thu 01 Dec 2016, 11:50

8 kuukautta ollu nyt vetämät subua. Mielihalut vähenee koko ajan. Enää oikeastaan jos vituttaa tai joku asia menee vituiksi ni tulee mieleen se ajatus että "vittu ku ois subua"

Kaikki jotka kamppailee tuon paskan kanssa. Hei kyl siit pääsee eroon!
Mun reitti meni siis tiputushoidon kautta kuntoutukseen. Se oli oikee tie, vaikka silloin olin varma etten pärjää jos en pääse kohoon. No en päässytkään ja nyt oon ihan tyytyväinen etten päässykkään.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Thu 01 Dec 2016, 18:14

LeFairylette wrote:8 kuukautta ollu nyt vetämät subua. Mielihalut vähenee koko ajan.
:up: :up: :up: Daami hei, aika saavutus!
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Thu 01 Dec 2016, 19:04

Chess wrote:Mä oon miettinyt, että miksei bupresta voisi ihan smuutisti vierottautua buprella?
Jos reflojen esiintulemisessa kestää jopa 2 vuorokautta, miksei lähde siitä liikkeelle ettei käytä joka päivä. Siitä sitten pikkuhiljaa voisi lähteä tiputtamaan.. Aikaahan siihen voisi käyttää vaikka puolikin vuotta. Sitten lopuksi vaikka viikko 150mg lyricaa, 20mg pamia, sit viikko 75mg lyrikaa ja 10mg pamia..

Mutta bupresta vierottautumisesta minähän en mitään tiedä, just wondering.. :left:
Blackened wrote:Voxra tekee hemmetin pahaa suonille. On siis iso NO NO!
Jep, aivan vitun älytöntä touhua, voxraan nimittäin on lisätty esimerkiksi sitruunahappoa juurikin IV -käytön estämiseksi, mutta ei se kaikkia estä rännäämästä. :doh:
Tiedän yhen tosi nerokkaan nistin, jonka harrastuksena on rännätä voxraa. Tästä johtuen hänen naamassaan on jotain arpien tyyppisiä haavautumia, onneksi en ole nähnyt hänet muuta kroppaansa saatika putkia.

En toivota onnea koska sitä ei tarvita, se mitä tarvitaan on kovaa tahdonvoimaa, helppohan vierottautumisen tie ei tule olemaan sen varmaan tiedätkin jo.

Itse miettinyt myös monesti tuota että miksi ei vieroittautuisi buprella bupresta kun nyt pystyy jo helposti pitää jopa 4 päivän välipäiviä, MUTTA se olo mikä niinä välipäivinä on on jotain niin mieltä rassaavaa että alta vittuun ja kovaa. Ei pysty tekemään _mitään_ muuta kun makaamaan sängyssä valtavan itsesyytöksen siivittämänä. Sitten kun se pala tai laastari vihdoin taas kouraan putoaa niin unohtuu se että on edes ollut ilman (paitsi että tolet hieman antaneet löysää, tai sitten se vain kolahtaa siksi lujempaa kun on refloissa).

Terveisin 4 päivää ilman buprea, ja nyt 5mg norspan kielen alla.
Vai toimiiko?

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 01 Dec 2016, 21:41

gaia wrote:. Ei pysty tekemään _mitään_ muuta kun makaamaan sängyssä valtavan itsesyytöksen siivittämänä.

Tässä kohtaahan kantsii vain miettii, että söis jotain lääkettä välillä, muutakuin bupree. Ensin ottais sen bupren pois elimistöstä ja sit pikkuhiljaa miettis jatkoo. Siitä kun ei tule yhtään mitään jos yrittää olla tietyn ajan aina selvinpäin ja se on pelkkää hajoiluu ja sit vain kolahtaa ja taas käyttää päivän ja sit taas selvinpäin refloja kituu ja sit taas.

Sitä elämääkin pitäis ja arkee pyörittää sen kaiken keskellä. Kummiskin se bupresta vierottuminen kestää monia kuukausia joka tapauksessa niin ei sitä voi sängyllä sellaista aikaa maata kukaan.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Tue 13 Dec 2016, 16:50

Dexma wrote:
gaia wrote:. Ei pysty tekemään _mitään_ muuta kun makaamaan sängyssä valtavan itsesyytöksen siivittämänä.

Tässä kohtaahan kantsii vain miettii, että söis jotain lääkettä välillä, muutakuin bupree. Ensin ottais sen bupren pois elimistöstä ja sit pikkuhiljaa miettis jatkoo. Siitä kun ei tule yhtään mitään jos yrittää olla tietyn ajan aina selvinpäin ja se on pelkkää hajoiluu ja sit vain kolahtaa ja taas käyttää päivän ja sit taas selvinpäin refloja kituu ja sit taas.

Sitä elämääkin pitäis ja arkee pyörittää sen kaiken keskellä. Kummiskin se bupresta vierottuminen kestää monia kuukausia joka tapauksessa niin ei sitä voi sängyllä sellaista aikaa maata kukaan.
Toihan on just se ihan vitun paska homma. Pidät kauheella tsempillä parin viikon breikin et nollailet toleja. Sit kun se pari viikkoa on lusittu ja syöty sen pari vk bentsoja ja muuta oloa helpottaan. Ni sit kun alkais oikeesti olee taas normaaali olo ni sen kaiken vitun pitkän 2vk nollaa saman tien ku vetää ne notkut. NE YHDEN PÄIVÄN NOTKUT. Kuinka vitun perseestä. Ite ainaki just tohon väsyin. Ku ei tota subua voi vetää vaan joskus.. Eri asia jos syö vaikka parin viikon välein yhen päivän kontteja. Niistä ei tuu kipeeks. Mut siin tuleeki taas ikuisuus kysymys. Jääkö se siihen yhteen :)

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Wed 14 Dec 2016, 01:48

Yks yhteen ynnäiltynä yhteen se kela aina päätyy..

Nouseeko tästä suosta enää vai oks ihmettilois jo perus meinki. Ikijäises pyyteetö syherö. Hyvää hyvyttä mä tiedän nyt miks sen teen.

Ynnään yhteen. . Tahdosta elää ei o epäilystäkään, kärsimysnäytelmää tääl pelätään.

Eläkeikään vartuin varhain, alle kolkytvee versus perseen hehkut.

Tähtenä loistan sielun vapaaks. Tähteenä pohjalla kaipaa kukaan mua mutustaan et supernova härmistyi yhteen klönttiin. Ymmärrä kukasn kumminkaan.

Mutanttisukupolvi . Chemikaaren alla wallahin watit on priimaa spektrii.

Kuona poistuu mut energia jää.

Kollektiivista hyvää tähän letargian ansaan langenneille.

Annan aneen, en rahasta, enkä taivaasta permantoa lupaa enkä taivaspaikkaa lunasta, kuka ny siihen vankilasn sielunsa uhrais.

Meitsi ainakin on kasibitti ilman diippii kuplamuovii.

Sujautan ruman naaman anonyymiin maskiin. Paskin mahollinen on olla kukavitunnisti.

Pilasin maineeni. Trippi hippi. Kiitti niitti. Kuvitin hostorisn vyön ornamenttiin sentäs yhen raapustuksen.

Tahto elää.. fukit. Haluan elää.

Flipperi oli muksuna yks suosikki. Mut must tuliki se kuula. Kuulan kallon kaiverran.

Huhmaretta kumarran, siunaan maan ja taivaan, ja jatkan matkaa galakseihin.

Idusti aatteellinen. Nivusiin asti haasteellinen. Pulman loin matemaattisesti mahdotoman.

Yks molekyyli kuitti kiitos lotto suomi arpo arven plugiholeen.

Mugiloween bulin bugin snaijasin ja snadin dosen partaan kasvatin.

Asbestin niittaama kilttikonna. Miedosti giltteröity filtteri.
Fimattu nistihelvetti . Kiilsin ku enkeli.

Mut sekin tähti joskus sammuu ja gosahtaa niittiiin, viltin ylleni hirtin . Mäsähdin ja tuutikin.

Muumitkin aneeseen äddään .. persreikää näh ollenkaan, mut oppi meni perille. Trippi jätätti. Hippi mädätti. Nisti kärähti.

Mällit kämmäsin hieroglyyfiin

Nyysin vapauden.

Kynsin hampain..

Itestäni pidän huolen.

Fikti näytti ygöstä. Kolmanteen silmään samnahdin.

Jäkälän kauhaisin.

Kuin tätä trippii pakitettiikaa?

Lopetin yrittämisen. Myhäilles aikaan saaden. Sen. Zen. Kaaokzen.

Meh..

Heh heh.

Hyvää vaa.
Flipatkaa huolel.
Valitkaa vaa rehti flipperi.

Tiltti on päätepiste. Siihen niittasin ja kimposinntakas

Lakas yritämisetämise. Deliselisen. Eli elikö sen sitten..
Keep it unreal.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Thu 15 Dec 2016, 06:55

nantes wrote:Toihan on just se ihan vitun paska homma. Pidät kauheella tsempillä parin viikon breikin et nollailet toleja. Sit kun se pari viikkoa on lusittu ja syöty sen pari vk bentsoja ja muuta oloa helpottaan. Ni sit kun alkais oikeesti olee taas normaaali olo ni sen kaiken vitun pitkän 2vk nollaa saman tien ku vetää ne notkut. NE YHDEN PÄIVÄN NOTKUT. Kuinka vitun perseestä. Ite ainaki just tohon väsyin. Ku ei tota subua voi vetää vaan joskus.. Eri asia jos syö vaikka parin viikon välein yhen päivän kontteja. Niistä ei tuu kipeeks. Mut siin tuleeki taas ikuisuus kysymys. Jääkö se siihen yhteen :)
Ite en oo subua koskaan käyttänyt, mutta röökin kanssa on tullut huomattua, että kyllä se seinään lopettaminen ja kokonaan erossa pysyminen vaan toimii parhaiten. Ei oo mulla koskaan vähentämällä ollut yhtään sen helpompaa ja yhden kun on polttanut niin ennemmin tai myöhemmin lähtenyt taas päivittäiseksi. Eli siinä mielessä sua komppailen tässä.

Tietynlainen asenne voi auttaa noiden reflojen kanssa. Jos refloihin suhtautuu niin, että ne kertoo vaan siitä et sä oot tekemässä töitä eroon pääsemisen kanssa ja oot koko ajan lähempänä voittoa! Reflat kertoo siitä, että sä et oo käyttäny. Ne voi siis ottaa myös onnistumisen merkkinä ja iloita niistä, vaikka tavallaan olotila ei oliskaan hyvä.

Ja kiitos trip runoilusta. :) <3

Ps. Saaks mehustella? Täysin selvin päin ja ilman tupakkaa 4,5 kk :)
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Fri 16 Dec 2016, 10:19

wRRa wrote:Ite en oo subua koskaan käyttänyt, mutta röökin kanssa on tullut huomattua, että kyllä se seinään lopettaminen ja kokonaan erossa pysyminen vaan toimii parhaiten. Ei oo mulla koskaan vähentämällä ollut yhtään sen helpompaa ja yhden kun on polttanut niin ennemmin tai myöhemmin lähtenyt taas päivittäiseksi. Eli siinä mielessä sua komppailen tässä.
Vähättelemättä tupakan lopettamisen vaikeutta, niin opioidit ja nikotiini on kuitenkin aika eri tasoilla mitä riippuvuuteen ja vieroitusoireisiin tulee. Yksilöllistähän se on miten reflat kokee, mutta tupakan huvetessa en itse ainakaan joudu täydellisen paniikin valtaan ja loppuessa vuodepotilaaksi. Niin ikään olen täysin toimintakykyinen ilman tupakkaa, korkeintaan harmittaa ja tuntee jonkin puuttuvan normitilaan verraten. Ilman oopiumia sen sijaan olen fyysisesti kertakaikkiaan sairas ja henkisesti täysin hermoraunio. Ei tulisi mieleenkään pohtia itsensä tappamista jos tupakkaa nyt ei hetkeen saisikaan, mutta sitten opparirefloissa... Vähänkään pidempää opioidiriippuvuutta on käytännössä mahdotonta saada lopullisesti päätettyä cold turkey -menetelmällä, pitkä asteittainen vieroittautuminen on useimmille ihmisille ainoa tapa mahdollistaa edes pieni tsäänssi pysyvään opioidittomuuteen, silloinkin paluu narkkaamiseen on aina todennäköisempi lopputulema kuin päätöksen pitäminen.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Fri 16 Dec 2016, 12:28

Kisu wrote: Vähänkään pidempää opioidiriippuvuutta on käytännössä mahdotonta saada lopullisesti päätettyä cold turkey -menetelmällä, pitkä asteittainen vieroittautuminen on useimmille ihmisille ainoa tapa mahdollistaa edes pieni tsäänssi pysyvään opioidittomuuteen, silloinkin paluu narkkaamiseen on aina todennäköisempi lopputulema kuin päätöksen pitäminen.
Mä en omasta puolestani voi opioidiriippuvuudest puhua, koska mulla ei tosiaan ole kokemusta. Sen sijaan oon kuullut useista vuosien käytön jälkeen cold turkey -menetelmällä hyvin onnistuneista lopettajista. Varmaan kovin ihmiskohtaista, eikä noi välttämättä ole mikään enemmistö.

Toki jotkut aineet on sellaisia, ettei niitä saakaan lopettaa seinään, koska vieroitusoireet voi olla vaarallisia. Esimerkiks alkoholi ja bentsot. Opioidit ei kuitenkaan kuulu näihin aineisiin. Mutta joo, cold turkey -menetelmää ei kai yleisesti suositella asiantuntijoidenkaan keskuudessa ja onhan se totta, että pahat viekkarit voi tulla esteeksi lopettamiselle ja sen takia niitä ois syytä lieventää.

Silti mä kannustaisin asteittaiseen lopettamiseen niin että vähentää pikkuhiljaa mieluummin kuin että siirtyy päivittäiskäytöstä satunnaiskäyttöön ja kuvittelee pystyvänsä pysymään siinä. Jotain sellasta kai tarkotin.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Fri 16 Dec 2016, 14:51

Mä täs fundeerasin et pitäskö trippistoorit osastoon tehdä ala-osaso ala plinkin Kuivaushuone? Voisi vaikka kutsupohjalla toimia ja vois sinne sit porukka perustella lopetus- ja vähennystopikkejaan, ja muu yhteisö taas antaa tukea ja vinkkejä? Yks tämmönen pitkä topsu ei paljoa auta lopettamiseen apua etsivissä, vaik siel tääl hyviän vinkkejä toki on.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Fri 16 Dec 2016, 17:41

sxoxyvg wrote:Mä täs fundeerasin et pitäskö trippistoorit osastoon tehdä ala-osaso ala plinkin Kuivaushuone? Voisi vaikka kutsupohjalla toimia ja vois sinne sit porukka perustella lopetus- ja vähennystopikkejaan, ja muu yhteisö taas antaa tukea ja vinkkejä? Yks tämmönen pitkä topsu ei paljoa auta lopettamiseen apua etsivissä, vaik siel tääl hyviän vinkkejä toki on.
Toiveesi on toteutettu.

Tässä uusi alue:
http://psyvault.net/viewforum.php?f=74

ferox
OD

Post by ferox » Fri 16 Dec 2016, 21:31

sxoxyvg wrote:Mä täs fundeerasin et pitäskö trippistoorit osastoon tehdä ala-osaso ala plinkin Kuivaushuone? Voisi vaikka kutsupohjalla toimia
Miksi kutsupohjalla? Tää on nyt ainakin toistaiseksi kaikille avoin.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Sat 17 Dec 2016, 18:18

^Lähinnä kelasin et jos porukka haluis ns. yksityisempää päiväkirjaa pitää, kommentoimaan pääsis sit muut samas tilantees olevat. Ei kaikki haluu vuodattaa ihan nii julkisesti, enemmänkin vertaistukimeiningil.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

frapathea

Post by frapathea » Sat 17 Dec 2016, 20:38

Voisko ehkä olla hyväksytyille käyttäjille näkyvä?