Kannabiksen kasvatus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
kuikkakoponen
Karvakuono

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by kuikkakoponen » Tue 29 Jul 2014, 15:20

moi
itse olen käyttänyt tavallista biolanin mustaamultaa. Ja valoina eslejä nyt ois tarkoitus investoida ledeihin joko teen valon itse tai sit ostan valmiin kasvivalon vähintää 300w. Alkukasvuu riittää ihan normi valo tämä siis pohjautuu omiin kokemuksiin. Eli alkuun on valot 24h/vrk ja kukituksessa 12/12 ajastimella saa hyvin ajat toimimaan. Itse olen valottanut ensimmäiset 90vrk 24h vrk ja kukitukseen ajastanut sitten 12/12. Lannoiteita käytän vähän kukitus vaiheessa. Tärkeää on multatila,että sitä on riittävästi. Itse alkuun nuukailin ja kukka jäi vaatimattomaksi. Nyt on 25l rakennus sanko per kasvi ruukkuna ja hyvin tekee kukkaa sais olla isompikin mut tila asettaa rajoituksen. Kasvatus ja kukitus riippuu hieman kavatettevasta lajikkeesta ja siitä on kasvi auto vai ihan tavallinen. Auto kukkii jokatapauksessa,kun valojakso muuttuu. Ame kasvattajat voi neuvoo noi lannotus hommelit ja vesiviljely expertit neuvoo varmaan sen puolen. Nämä nyt alkuun mitä itse olen tehnyt. Ai niin tuuletin kasvun alkupuolella vankistaa kasvinvartta ja varsi kun on jykevä jaksaa kasvi kantaa isonkin sadon. Tuuletin myös haihduttaa liian kosteudwn,että home ei pääse iskemään kasveihin.
    Masipallopää wrote:Vinkkejä aloittavalle kasvattajalle? Aijon kokeilla ensimmäistä kertaa kasvattamista.
    Eli mitä multaa/lannoitetta suosittelette?
    Koska alkaa kasvin lannoitus?
    Milloin tulee pimeä vaihe?
    Ja riittääkö 125w esl valaisin sekä kasvu että kukitus vaiheeseen?

Kiitos jo etukäteen :)

Masipallopää
    Tuppisuu

Post by Masipallopää » Wed 30 Jul 2014, 08:41

Kiitos vastauksesta :)
    Lajikkeena käytän Top 44 kuulemma hyvä aloittelijalle.

Desse
    Karvakuono

Post by Desse » Wed 30 Jul 2014, 16:58

Masipallopää wrote:Vinkkejä aloittavalle kasvattajalle? Aijon kokeilla ensimmäistä kertaa kasvattamista.
    Eli mitä multaa/lannoitetta suosittelette?
    Koska alkaa kasvin lannoitus?
    Milloin tulee pimeä vaihe?
    Ja riittääkö 125w esl valaisin sekä kasvu että kukitus vaiheeseen?

Kiitos jo etukäteen :)
    Kasveja voi lannoittaa jo vege, eli kasvuvaiheessa typpipitoisilla lannoitteilla,
    ihan perus substral ajaa asian vallan mainiosti. Kukitukseen siirryttäessä taas tiputat typpipitoisen lannoitteen pikkuhiljaa pois ja vaihdat fosforivoittoiseen lannoitteeseen.

Pimeä vaihe,
    eli kukitus alkaa silloin kun kasvit ovat mielestäsi tarpeeksi kasvaneita.
    Poikkeuksena tietysti Autoflower-lajikkeet, jotka lähtevät kukkimaan
    valojaksosta riippumattomasti.

125w esl käy mainiosti kasvuvaiheeseen, kukitukseen välttävästi riippuen spektristä, mutta onnistuu.

Suosittelen rekisteröitymään hamppuforumille, siellä on paljon asiansa osaavia kasvattajia ja
    neuvoa saa suhteellisen nopeasti kasvatukseen liittyvissä kysymyksissä.

Tsemppiä! :up:
    On niin vaikeaa
    Myöntää olevansa vain satunnainen kuiskaus
    Olla päivänkajo, joka aina likempänä kuin aamua
    On hiipuvaa iltaa

kuikkakoponen
    Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Fri 01 Aug 2014, 03:12

tuo luomu hommeli on lähempänä,kun luulikaan toteutumista. Mulla on just satsi Afgania loppuvaiheessa ja meni niin,kun yli ja näitä papuja on jo muodostunu kukintoon ja luonnossa kasvaa pari Afgaani natua,jotka piakkoin aloittelee kukintoa. Taidampa testata feminisoimista jo tälle syksylle. Nyt,kun tietäs missävaiheessa nämä pavut tuottaa sen siitepölyn? Jos jollain kokemusta tieto palkitaan myöhemmin syksyllä ;)
    psychiCNoob wrote:
    kuikkakoponen wrote:tuossa mietiskeli,ett millanen prosessi on muuttaa kasvin ominaisuuksia siten,et se tuottaa siiduja,joista tulee ainoastaa naaras kasveja?
    Yks keino ainakin on, että naaras kasvia suihkutellaan hopeavedellä, jolloin se friikkaantuu urokseksi, jonka siitepöly pölyttämät naaraat tuottavat sitten siemeniä, jotka omaavat geenit kasvattaa pelkästään naaraspuolisia hamppuja.

On olemassa myös ns. "luomu"metodi tuottaa femnisioituja papuja, jossa naaraspuolista kasvia kukitetaan ylipitkään jolloin se tuottaa "banaaneja"(uroskukintoja). Näiden banaanien siitepölyä käyttämällä saa sitten feminoistuja siemeniä aikaiseksi. mm. Soma käyttää siemenissään tätä metodia.

http://boards.cannabis.com/grow-faqs/34 ... seeds.html

Pristine
    Psykonautti

Post by Pristine » Tue 05 Aug 2014, 00:00

Eka ulkokasvatusprokkis on sujunut erittäin hyvin lukuunottamatta suurinta yksilöä kolmesta kasvista joka meni nurin rankkasateiden ja tulvan ansiosta pari viikkoa sitten, kiitokset ukkoselle. Pienin kasvi on jo kaadettu ja ihan näytti ansiokkaasti tuottavan satoa vaikka olisi voinut räjähtää kukinnot reilusti enemmänkin. Tällä hetkellä viimeisin elossa oleva yksilö näyttäisi päivä päivältä turpoavan enemmän kukkaan ja odotankin siitä kertyvän lopulta ihan hyvä määrä budia 8) Antaa nyt kuivattua ja curettua rauhassa. Oon kyllä tyytyväinen tähän ensikertalaisen aikaansaamaan tulokseen...Tosin olisi se paremminkin voinut mennä, mutta myös helvetin paljon huonommin. Sen verran on ikää kuitenkin noilla kasveilla, että ihme kun eivät ole lähteneet kaikki eläimen, kalastajan, hampuusin tai minkälie liskomiehen matkaan. Täytyy kiittää luonnonjumalia.
    En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea

rlsmooth
    Apteekki

Post by rlsmooth » Tue 05 Aug 2014, 09:42

Mulla meni 10 luontoon, 8 on ollut urkkeja ja pahoin pelkään, että loputkin 2 on. Hienot siidut antoi kaveri :doh:

kuikkakoponen
    Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Fri 08 Aug 2014, 01:24

rlsmooth wrote:Mulla meni 10 luontoon, 8 on ollut urkkeja ja pahoin pelkään, että loputkin 2 on. Hienot siidut antoi kaveri :doh:
    jos lajike on auto niin ne voi friikkaantua eli on sekä uros että naaras samassa. Mulla Nepalit näytti alkuun,et suurin osa ois urkkeja mut nyt työntäävätkin kukkaa niin maanperusteellisesti
    ja ne oikeet urkit ei tee budia. Sieme iä tulee taas varmaan kilo.

rlsmooth
    Apteekki

Post by rlsmooth » Fri 08 Aug 2014, 14:13

No voi perhana, tuota en tiennytkään. Mut joo, täsmäs kuitenkin kaikki tuntomerkit perus urkkeihin, en usko et oli friikit kyseessä täl kertaa.

kuikkakoponen
    Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Fri 05 Sep 2014, 01:26

moi. Kauanko sisäkasvattajat olette pitäneet tuuletinta vegevaiheessa vao onko tuuletus ollut myös kukinta vaiheen yli? Itse älysin vasta viimeisimmällä kasvatustuskerralla laittaa keino tuulen puhaltamaan ja sadossahan sen heti huomas. Kuika kovaa "tuulta" käytätte?

Desse
    Karvakuono

Post by Desse » Sat 06 Sep 2014, 00:42

kuikkakoponen wrote:moi. Kauanko sisäkasvattajat olette pitäneet tuuletinta vegevaiheessa vao onko tuuletus ollut myös kukinta vaiheen yli? Itse älysin vasta viimeisimmällä kasvatustuskerralla laittaa keino tuulen puhaltamaan ja sadossahan sen heti huomas. Kuika kovaa "tuulta" käytätte?
    Vegevaiheen pidän yleensä tuuletinta puhaltamassa matalammalla varsia heiluttamassa. Kukituksessa taasen viilentämässä latvoja ylempänä.
    On niin vaikeaa
    Myöntää olevansa vain satunnainen kuiskaus
    Olla päivänkajo, joka aina likempänä kuin aamua
    On hiipuvaa iltaa

rlsmooth
    Apteekki

Post by rlsmooth » Fri 12 Sep 2014, 13:58

Ulkokasvatus operaationi alkaa olemaan loppusuoralla. 2/10 paljastui nartuiksi, tällä ovat pystyssä niin kauan kun näitä aurinkoisia kelejä riittää.

Heinäkuussa olisi täytynyt kastella enemmän helteiden aikana ja lannoittaa huomattavasti aikaisemmin, heitin syyslannoitteet vasta elokuun alussa. Lopputuloksena kasvit kasvattavat vain yhtä kärkinuppua, olisi saanut huomattavasti tuuheampaa tavaraa, mikäli lannoitteet ois ollu kunnossa tarpeeksi ajoissa. Myös suosittelen todellakin sitä tuuletinta taimivaiheeseen, osa urkeistakin jäi todella kitukasvuisiksi.

rebirth
    Apteekki

Post by rebirth » Tue 18 Nov 2014, 01:10

Itse pidän tuuletinta koko kasvun ajan. Vegessä vahvistaakseni varsia, kukituksessa taas viilentämässä latvoja jotta natikkaa saa entistä lähemmäksi. Kannatta suunnata tuuletinta myös heiluttaamaan kasveja varsinkin jos kyseessä on isot tuuheat kasvatukses kyseessä, koska hyvällä ilmanvaihdolla ja ilmankierrolla ehkäisee tehokkaasti homeen muodostumista. Varsinkin kuin itse harrastan kasvien sitomista jotta saisin kaikki kasvukärjet suurinpiirtein samalle tasolle niin kasvusto on ollut sen verran tivistä ja tuuheaa että ilman kunnollista tuuletusta puskat olisivat varmasti olleet homeessa alta aikayksikön.

Lannoitukseen sanon sen että mullassa kasvattaessa lannoitteen tarve vege vaiheessa riippuu aivan täysin lajikkeesta, mullan lannoite pitoisuudesta, vege ajan pituudesta ja multa määrästä. Esimerkiksi joku pieni autoflower lajike(vaikka lowryder) 10L ämpärissä ei tarvitse korkean lannoite pitoisuuden omaavassa mullassa(mustaa multaa) ollenkaan vege lannotteita, ennemminkin kasvi voi kärsiä mullan liiallisista lannotteista.
    Jos taas kasvatetaan ihan normi lajikkeita samanlaisessa mullassa niin lajikkeesta riippuen ne alkavat vaatia lisä lannotteita 3-5vko paikkeilla.
    Itse alan antamaan pientä määrää kukitus lannoitetta viimesellä vege viikolla valmistaakseni kasvia kukituksen alkuun. Kasvin koko tietenkin määrittelee lannotteiden tarvetta enkä osaa paremmin sanoa kuin että kokemuksen kautta niitä kasveja oppii lukemaan koska ne tarvitsevat lannotteita lisää tai milloin täytyy himmata lannotuksen suhteen.

Valojaksojen suhteen olen edennyt suurinpiirtein näin(joidenkin lajikkeiden kohdalla täytynyt toimia aivan toisin): Ekat pari viikkoa 24/vrk sen jälkeen joko 21/3 tai 20/4 ja viimeset kaksi viikkoa vegestä 18/12. Jos kyseessä on lajike joka alkaa kukkimaan jo 18-16 valoilla niin silloin olen tiputtanut pikkuhiljaa valojaksoa kukituksen alussa sinne 12/12. Joillain lajikkeilla joilla kukitus on alkanut lopus junnaamaan eivätkä ole tunteneet millään kypsyvän loppuun, olen siirtynyt kukituksen parilla viimeisellä viikolla 11/13 valojaksoon hoputtaakseni kasveja valmistumaan.

Toivottavasti tästä oli jollekulle hyötyä.

ps.
    Tätä kirjoittaessa iski kauhea hinku saada uutta projektia pystyyn. Harmi vain kun en tässä uudessa kämpässä viitti kasvattaa kun hajut leviäisivät todennäköisesti rappukäytävään kunnollisesta aktiivihiilisuodattimesta huolimatta.

Ganjasaurus
    Karvakuono

Post by Ganjasaurus » Sun 03 May 2015, 14:30

Nonniin, elikkäs tnä kesänä olisi tarkoitus laittaa kasvit Suomen luontoon kasvamaan. Mikä olisi hyvän ajankohta ja sitten millainen paikka. Paikkana mietin syvälle metsän keskelle ja pitäisikö sinne upottaa kukkaruukkuja tai ämpäreitä missä on reikä pohjassa maahan ja täyttää ne mullalla vai maahan kaivaa kuoppa ja laittaa sinne multaa. Ja paikkahan pitää luultavasti olla ihmisiltä suojaisa mutta sellanen että pääsee valo tulemaan hyvin? Ja lajikkeena olen miettinyt Northen lights autofloweria, koska se olisi käsittääkseni pieni ja nopea kasvamaan. Paremmat ehotukset otetaan vastaan.. Kuinka usein kasvi vaatii kastelua ja miten nuo autoflowerit toimii luonnossa?
    Sossuu turpaa 6-0 ja kannabis lailliseksi

Patterson
    Lepakko

Post by Patterson » Sun 03 May 2015, 17:23

Ganjasaurus wrote:Nonniin, elikkäs tnä kesänä olisi tarkoitus laittaa kasvit Suomen luontoon kasvamaan. Mikä olisi hyvän ajankohta ja sitten millainen paikka. Paikkana mietin syvälle metsän keskelle ja pitäisikö sinne upottaa kukkaruukkuja tai ämpäreitä missä on reikä pohjassa maahan ja täyttää ne mullalla vai maahan kaivaa kuoppa ja laittaa sinne multaa. Ja paikkahan pitää luultavasti olla ihmisiltä suojaisa mutta sellanen että pääsee valo tulemaan hyvin? Ja lajikkeena olen miettinyt Northen lights autofloweria, koska se olisi käsittääkseni pieni ja nopea kasvamaan. Paremmat ehotukset otetaan vastaan.. Kuinka usein kasvi vaatii kastelua ja miten nuo autoflowerit toimii luonnossa?
    Ajattele missä kohdassa haluaisit olla jos olisit kasvi :) Paikka mihin arska paistaa mahdollisimman hyvin koko valoisan ajan.

Esikasvatuksen aloittelisin jo pikkuhiljaa loisteputken / eslin alla tai sit ihan vaan ikkunalaudalla ja heti pihalle kunhan kelit sallii, pienetkin taimet selviää elämän alkutaipaleen huomattavasti paremmalla prosentilla kuin suoraan luontoon kylvetyt pavut. Paras tapa omasta mielestäni on kaivaa pikku monttu ja nakata sinne vähän multaa, perus puutarhamulta toimii hyvin ja siinä on vähän lisättyjä ravinteitakin alkuvaiheeseen. Taktisella paikan valinnalla säästyt ylimääräisiltä kastelureissuilta, lähelle vettä tai hyvälle spotille rinteeseen - tietty tilannetta kannattaa aina tarkkailla kelien mukaan ja käydä mestoilla kattelemassa, jos mahdollista.

Autot on Suomen kesässä aika varma nakki jos vähänkään esikasvatat, satoisaa kesää! :up:
    Saatana elää ja voi hyvin.

Ganjasaurus
    Karvakuono

Post by Ganjasaurus » Sun 03 May 2015, 21:26

Patterson wrote:
    Ganjasaurus wrote:Nonniin, elikkäs tnä kesänä olisi tarkoitus laittaa kasvit Suomen luontoon kasvamaan. Mikä olisi hyvän ajankohta ja sitten millainen paikka. Paikkana mietin syvälle metsän keskelle ja pitäisikö sinne upottaa kukkaruukkuja tai ämpäreitä missä on reikä pohjassa maahan ja täyttää ne mullalla vai maahan kaivaa kuoppa ja laittaa sinne multaa. Ja paikkahan pitää luultavasti olla ihmisiltä suojaisa mutta sellanen että pääsee valo tulemaan hyvin? Ja lajikkeena olen miettinyt Northen lights autofloweria, koska se olisi käsittääkseni pieni ja nopea kasvamaan. Paremmat ehotukset otetaan vastaan.. Kuinka usein kasvi vaatii kastelua ja miten nuo autoflowerit toimii luonnossa?
    Ajattele missä kohdassa haluaisit olla jos olisit kasvi :) Paikka mihin arska paistaa mahdollisimman hyvin koko valoisan ajan.

Esikasvatuksen aloittelisin jo pikkuhiljaa loisteputken / eslin alla tai sit ihan vaan ikkunalaudalla ja heti pihalle kunhan kelit sallii, pienetkin taimet selviää elämän alkutaipaleen huomattavasti paremmalla prosentilla kuin suoraan luontoon kylvetyt pavut. Paras tapa omasta mielestäni on kaivaa pikku monttu ja nakata sinne vähän multaa, perus puutarhamulta toimii hyvin ja siinä on vähän lisättyjä ravinteitakin alkuvaiheeseen. Taktisella paikan valinnalla säästyt ylimääräisiltä kastelureissuilta, lähelle vettä tai hyvälle spotille rinteeseen - tietty tilannetta kannattaa aina tarkkailla kelien mukaan ja käydä mestoilla kattelemassa, jos mahdollista.

Autot on Suomen kesässä aika varma nakki jos vähänkään esikasvatat, satoisaa kesää! :up:
    Suuri kiitos täydellisestä vastauksesta! Pitää vielä kysyä vähän tyhmähkö kysymys, että ovatko lannoitteet välttämättömiä? Vai voiko kasvatus onnistua ilmankin?

Patterson
    Lepakko

Post by Patterson » Sun 03 May 2015, 22:01

Alkuun en välttistä laittas mitään, jos kannat multaa paikalle siinä on ihan hyvät alkuravinteet, syssymmällä ois ihan hyvä käyttää jotain kukitusravinnetta ihan vaan sen kaiken puristamiseksi ulos. Jos ihan luomuna haluaa mennä niin kananpaska, lepakonpaska tai nokkoskäyte on jees, mutta mieluiten jotain mikä ei sisällä paljoa typpeä (eli ei substraleita yms.). Tsekkaat purkin kyljestä sen NPK arvon ja mahdollisimman pieni luku N:lle.

Ganjasaurus
    Karvakuono

Post by Ganjasaurus » Sun 03 May 2015, 22:39

Patterson wrote:Alkuun en välttistä laittas mitään, jos kannat multaa paikalle siinä on ihan hyvät alkuravinteet, syssymmällä ois ihan hyvä käyttää jotain kukitusravinnetta ihan vaan sen kaiken puristamiseksi ulos. Jos ihan luomuna haluaa mennä niin kananpaska, lepakonpaska tai nokkoskäyte on jees, mutta mieluiten jotain mikä ei sisällä paljoa typpeä (eli ei substraleita yms.). Tsekkaat purkin kyljestä sen NPK arvon ja mahdollisimman pieni luku N:lle.
    Aivan, no ei muuta kun ensi vklp nortin siemenet tilaukseen ja kasvupaikka selville...

happokakku
    Karvakuono

Post by happokakku » Wed 13 May 2015, 11:42

Ärsyttää kun en jostain syystä pääse hamppuforumille? Vastuunvapautuslausekkeen jälkeen se heittää mut googleen!?

Ensimmäinen kasvatus alussa. Vähän jännittää. Tilaisuus tuli yllättäen enkä oo vielä niin kovin perehtynyt.

Toinen kasvi on kaverin mahdollisesti Snowland ja toinen Taskenti. Snowland on about 30 cm mittainen ja Taskenti jonkin verran pienempi. Mun tekis kauheesti mieli saada ns. teltta täyteen (3-4 kasvia), kun kaveri nyt sanoi että voiskin siirtää Snowlandin ehkä kotiinsa.. Mulla on lamppuina 2x18w loisteputket, 36w esl ja 180w LED. Nyt parhaillaan nää ovat LED:in ja eslin alla, mut mietin et tarvitseeko kasvuvaiheessa noita kaikkia? Vai oisko hyvä olla nyt loisteputket ja esl ja vasta kukituksessa LED? Sähkönkulutusta ajattelen :D

Milloin olisi hyvä aloittaa kukitus?

Onko tuuletin välttämätön? Vai voiko siitä jopa ilman ilmankostuttajaa olla haittaa?

Jos noista ottaisi pistokkaita, niin nehän on sitten ihan eri vaiheessa kuin nämä? Eli ei voi kukittaa samaan aikaan?

Mitä muuta olette kasvattaneet kasvienne ohella? Onko se niin, että poliisi ei voi takavarikoida kasvatusvälineitä, jos tilassa kasvatetaan muutakin kuin pajaa?

Patterson
    Lepakko

Post by Patterson » Wed 13 May 2015, 12:36

happokakku wrote:Ärsyttää kun en jostain syystä pääse hamppuforumille? Vastuunvapautuslausekkeen jälkeen se heittää mut googleen!?

Ensimmäinen kasvatus alussa. Vähän jännittää. Tilaisuus tuli yllättäen enkä oo vielä niin kovin perehtynyt.

Toinen kasvi on kaverin mahdollisesti Snowland ja toinen Taskenti. Snowland on about 30 cm mittainen ja Taskenti jonkin verran pienempi. Mun tekis kauheesti mieli saada ns. teltta täyteen (3-4 kasvia), kun kaveri nyt sanoi että voiskin siirtää Snowlandin ehkä kotiinsa.. Mulla on lamppuina 2x18w loisteputket, 36w esl ja 180w LED. Nyt parhaillaan nää ovat LED:in ja eslin alla, mut mietin et tarvitseeko kasvuvaiheessa noita kaikkia? Vai oisko hyvä olla nyt loisteputket ja esl ja vasta kukituksessa LED? Sähkönkulutusta ajattelen :D

Milloin olisi hyvä aloittaa kukitus?

Onko tuuletin välttämätön? Vai voiko siitä jopa ilman ilmankostuttajaa olla haittaa?

Jos noista ottaisi pistokkaita, niin nehän on sitten ihan eri vaiheessa kuin nämä? Eli ei voi kukittaa samaan aikaan?

Mitä muuta olette kasvattaneet kasvienne ohella? Onko se niin, että poliisi ei voi takavarikoida kasvatusvälineitä, jos tilassa kasvatetaan muutakin kuin pajaa?
    Kannattaa lukea se vastuuvapauslauseke kokonaan ;)

Unohda suoraan ne loisteputket, aika lailla turhia kapistuksia. Ledi ja esli nyt ei vie sähköä juuri ollenkaan verrattuna purkauslamppuihin. Muista myös pitää valoja mahdollisimman lähellä kasveja, noilla valovalinnoilla voit pitää huomattavasti lähempänä kuin esim. purkauslamppuja.

Kukituksen aloitat sitten kun haluat / kasvisi ovat tarpeeksi isoja, muista että kukituksessa tapahtuu venymista lajikkeesta riippuen joskus aika roimastikkin. Karkea nyrkkisääntö on kuukauden vege per 10 litraa juuritilaa.

Tuuletin ehdottomasti, vahvistaa kasveja ja paksummassa varressa liikkuu enemmän tavaraa. :love:

Turha elätellä toivoa siitä että miliisit antais jotenkin armoa jos sulla siellä jotain chiliä kasvaa seassa. :mrgreen:

Antoisia kasvatushetkiä!

Masipallopää
    Tuppisuu

Post by Masipallopää » Mon 08 Feb 2016, 02:09

Hei ihmiset. Löytyisikö täältä ketään vesiviljelyn taitojen omistavaa henkilöä joka voisi kertoa tarvikkeet ja miten hommeli toimii? Perinteinen multakasvattelu on niin sottaista puuhaa ja multien roudaaminen kämpille ei oo kyllä mitenkään mälyttömän huomaamatonta touhua. Pitäis kokeilla nyt tätä vesiviljelyä sitten. Netistä en löytänyt mitään listaa tarvikkeille tai toimintatavoille.

Patterson
    Lepakko

Post by Patterson » Mon 08 Feb 2016, 13:41

Masipallopää wrote:Hei ihmiset. Löytyisikö täältä ketään vesiviljelyn taitojen omistavaa henkilöä joka voisi kertoa tarvikkeet ja miten hommeli toimii? Perinteinen multakasvattelu on niin sottaista puuhaa ja multien roudaaminen kämpille ei oo kyllä mitenkään mälyttömän huomaamatonta touhua. Pitäis kokeilla nyt tätä vesiviljelyä sitten. Netistä en löytänyt mitään listaa tarvikkeille tai toimintatavoille.
    Itse toimintaa nyt ei jaksa alkaa tässä selostamaan, mutta Nutriculturen NFT on omasta mielestäni heittämällä paras järjestelmä. Tuon lisäksi kun hommaat pH- ja EC-mittarit, perus vesilannat ja pH-litkut, niin pääset jo aloittelemaan. :mrgreen:

Inovix
    Apteekki

Post by Inovix » Sun 11 Dec 2016, 04:15

Elikkäs: Digitaalinen vs. Magneettinen virtalähde natikalle?

Itsellä edessä vaihto pari wattia isompaan laitokseen ja pyörittelen tässä mielessäni sijoittaakko 140€ digitaaliseen + polttimoon vaiko 85€ magnettiseen + polttimoon. Jokainen lumeni tietysti merkitsee ja tehon pudotus vegeä varten varsin kätevä juttu, mutta onko tuollainen Lumatek tai SolDigital sijoittamisen väärti? Erotus näiden vempeleiden välillä ei ole niin valtavä, ettenkö harkitsisi tosissani tuota digitaalista.

Ainiin ja varmistakaa nyt joku minun käsitykseni siitä, että vaikka noissa on esim. tehon pudotus 400W -> 250W täytyy kuitenkin käyttää tehon mukaista polttimoa eli 250W polttimo jos sillä teholla meinaa ajalla?

-campfire

Patterson
    Lepakko

Post by Patterson » Tue 13 Dec 2016, 20:03

Inovix wrote:Elikkäs: Digitaalinen vs. Magneettinen virtalähde natikalle?

Itsellä edessä vaihto pari wattia isompaan laitokseen ja pyörittelen tässä mielessäni sijoittaakko 140€ digitaaliseen + polttimoon vaiko 85€ magnettiseen + polttimoon. Jokainen lumeni tietysti merkitsee ja tehon pudotus vegeä varten varsin kätevä juttu, mutta onko tuollainen Lumatek tai SolDigital sijoittamisen väärti? Erotus näiden vempeleiden välillä ei ole niin valtavä, ettenkö harkitsisi tosissani tuota digitaalista.

Ainiin ja varmistakaa nyt joku minun käsitykseni siitä, että vaikka noissa on esim. tehon pudotus 400W -> 250W täytyy kuitenkin käyttää tehon mukaista polttimoa eli 250W polttimo jos sillä teholla meinaa ajalla?

-campfire
    Just olin erään tarvikekauppiaan kanssa sähköpostinvaihdossa ja hän oli sitä mieltä että erot magneettisen ja digitaalisen välillä ovat muutaman prosentin luokkaa. Digitaalisten etuna pidän itse sitä plug & play helppoutta ja tosiaan himmennystoiminto on ihan suht kätevä joissain tilanteissa. Toiseen kysymykseen en pysty varmistusta antamaan, mutta jossain muistan kyllä kuulleeni, että jos arvostaa polttimoa yhtään niin kannattaa aina ajella oikeilla wateilla.