Kannabiksen kasvatus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
PeppeHalti
Lepakko

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by PeppeHalti » Tue 11 Dec 2012, 21:52

hamppusi wrote:[

E-villellä olis vain 29e(laskettu 20,95e) ledipaneeli, kellää kokemuksia ?
Joo eka oma kasvatus alkamassa ja käytännössä on vain tiivis kaappi,valot,mullat,ruukut ja sidut. niillä kelailin alottaa.
Jos se ledipaneeli on noin halpa, niin vähän epäilen, että se on koottu pikkuledeistä, eikä niistä 1w tai 3w suurteholedeistä. Pikkuledeillä ei tee kasvatuksessa mitään.

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Tue 11 Dec 2012, 22:21

PeppeHalti wrote:
hamppusi wrote:

Joo eka oma kasvatus alkamassa ja käytännössä on vain tiivis kaappi,valot,mullat,ruukut ja sidut. niillä kelailin alottaa.
Jos se ledipaneeli on noin halpa, niin vähän epäilen, että se on koottu pikkuledeistä, eikä niistä 1w tai 3w suurteholedeistä. Pikkuledeillä ei tee kasvatuksessa mitään.
Samaa mieltä PeppeHaltin kanssa. Lisäksi epäilen että tuo tuskin on kasvatukseen tarkoitettu paneeli joten ledien spektrit ovat todennäköisesti aivan väärät.

ps. vähän offtopickii tähän väliin.
Oon tähän mennes aina lukenu et nikkis on peppehaiti. Ihme ajattelukaavan kautta oon pohtinut nickisi tarkoittavan tummaihoista haitilaista :D
ajatuskaava tiivistettynä on menny jotenkin näin et peppe --> pepe patukka --> tummaihoinen jäbä + haiti(siis se maa) = tummaihoinen haitilainen.
Joo tiedetään oon vähän outo :D

boost
Lepakko

Post by boost » Mon 21 Apr 2014, 15:34

Mulla on kasa random siiduja. Osa tullut seteistä, osa jostain muualta. Ei ole kyllä mitään ideaa, että mitä ne tarkalleen on, mut ajattelin, että jos nyt kokeilisi munkittaa ulkona niistä jotain, jos kävisi tuuri. Hieman epätoivoisen kuulosta varmaan, mutta kun sisäkasvatusta ei pysty nyt edes harkita ja oon muutenkin niin pa, kun voi vaan olla. :) Onko kenelläkään muulla kokemusta tuntemattomien siementen käytöstä ulkona?

Desse
Karvakuono

Post by Desse » Mon 21 Apr 2014, 17:21

boost wrote:Mulla on kasa random siiduja. Osa tullut seteistä, osa jostain muualta. Ei ole kyllä mitään ideaa, että mitä ne tarkalleen on, mut ajattelin, että jos nyt kokeilisi munkittaa ulkona niistä jotain, jos kävisi tuuri. Hieman epätoivoisen kuulosta varmaan, mutta kun sisäkasvatusta ei pysty nyt edes harkita ja oon muutenkin niin pa, kun voi vaan olla. :) Onko kenelläkään muulla kokemusta tuntemattomien siementen käytöstä ulkona?
Sun mahdollisuudet kasvais rutkasti jos sulla ois mahdollisuus hieman esikasvattaa niitä esim. maito-
purkeissa tai muissa vastaavissa muutaman viikon ja istutat taimet sitten ulos.
Johonkin pieneen vaatekaappiin vaan, joku pieni esl tai loisteputki riittää hyvin tarkoitukseen.

Good luck! :up:
Last edited by Desse on Mon 21 Apr 2014, 17:23, edited 1 time in total.
On niin vaikeaa
Myöntää olevansa vain satunnainen kuiskaus
Olla päivänkajo, joka aina likempänä kuin aamua
On hiipuvaa iltaa

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Tue 22 Apr 2014, 10:35

boost wrote:Mulla on kasa random siiduja. Osa tullut seteistä, osa jostain muualta. Ei ole kyllä mitään ideaa, että mitä ne tarkalleen on, mut ajattelin, että jos nyt kokeilisi munkittaa ulkona niistä jotain, jos kävisi tuuri. Hieman epätoivoisen kuulosta varmaan, mutta kun sisäkasvatusta ei pysty nyt edes harkita ja oon muutenkin niin pa, kun voi vaan olla. :) Onko kenelläkään muulla kokemusta tuntemattomien siementen käytöstä ulkona?
Paljon lehtee tulee ainaki jos panostat maaperään/multaan vähän, ehkä jotai esikukinnon alkua jos pidät kesän loppuun / syksyn alkuun.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD » Tue 22 Apr 2014, 11:46

No jos siemenet on tullu random seteistä, niin äärimmäisellä tuurilla ja pienellä vaivalla saatat saada kukkaa, jossa on myös siemeniä(varmaan tiesitkin).
Jos ei mahdollista edes pientä esikasvatusta hoitaa niin idätyksen luulis ainakin voivan, parantaa sun mahdollisuuksia saada edes lehteä.
magiclymagical wrote:Paljon lehtee tulee ainaki jos panostat maaperään/multaan vähän, ehkä jotai esikukinnon alkua jos pidät kesän loppuun / syksyn alkuun.
Aivan! Lehdestä ja varsista saa kivaa öljyä tehtyä, tai vaikka voita. :up:

Jos siemeniä on paljon, niin kannattaa ehdottomasti laittaa niitä muutamalle eri paikalle kasvamaan niin saat edes yhdestä spotista sitä lefaa ;) Kumminki aina eläimet verottaa/luonto karsii ja ihmiset löytää niitä kasveja.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Wed 14 May 2014, 16:37

Hmm! Itsellä olisi eka ulkokasvatus setti tiedossa. Harmittaa, että olen niin pa, ettei ole varaa ostaa esim. verkkoja ja lannoitteita ainakaan vielä kasvien suojaksi. Simput ovat kuitenkin autoflowereita, en muista mitä lajiketta, mutta jotain pitkään jalostettua ammattilaisten settiä ;). Muutama kysymys, jos laitan ne itämään suoraan multiin, pieniin ruukkuihin, pystyykö ne sieltä käsineen nostamaan ja siirtämään isompiin multiin ilman että kasvi kuolee? Varovainen saa kai olla, olipas nobo kysymys.

Varmaan suurimman osan pistän maitopurkkeihin, ja hajautan sitten useampaan paikkaan luonnossa. Jos kesällä rahatilanne korjautuu pitää kyllä hommata lannotteita ja suojia ja hiirenloukkuja ;D Onneksi on lasitettu parveke, niin luulisi, että nuo tuossa seuraavat pari kolme viikkoa kerkeävät nousta ja voimistua. Pitää kyllä lukea tämä topicci vielä ja googlailla...vinkkejä pienen budjetin toimintaan, simput laadukkaita, mutta muuten tietämys vähäistä?

boost
Lepakko

Post by boost » Wed 14 May 2014, 17:05

rlsmooth wrote:Hmm! Itsellä olisi eka ulkokasvatus setti tiedossa. Harmittaa, että olen niin pa, ettei ole varaa ostaa esim. verkkoja ja lannoitteita ainakaan vielä kasvien suojaksi.
Jos sulla on vielä luottotiedot, niin osamaksu voisi olla aika kova sana?
rlsmooth wrote:Muutama kysymys, jos laitan ne itämään suoraan multiin, pieniin ruukkuihin, pystyykö ne sieltä käsineen nostamaan ja siirtämään isompiin multiin ilman että kasvi kuolee? Varovainen saa kai olla, olipas nobo kysymys.
Kyllä pystyy. Tietenkin siirrät sen niin, että ne mullatkin tulee mukaan siitä pienestä ruukusta.
Hamppuforum on hyvä paikka näiden opiskelemiseen.

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Wed 14 May 2014, 20:49

Juu totta kai on luottotiedot. Tuo äskeinen viesti oli kyllä aikamoista ajatuksen virtaa, tein yksinkertaisesta asiasta päässäni vähän hieman liiankin monimutkaista. Kuitenkin tähän asti rahallinen panostukseni on ollut alle 20e, joten olen ihan tyytyväinen mikäli muutama puska syksyksi onnistuu.

Ajattelin nuo Huput yms opiskella tulevaa hydroprojektia varten, tämän vuoden ulkokasvatus on muutenkin hieman myöhässä, joten nakkasin vaan simput multiin ja odottelen, että ne lähtevät itämään. Suurin osa frendeistä onneksi kasvattaa, niin niiltä on hyvä kysellä vinkkiä..:)

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 15 May 2014, 01:36

rlsmooth wrote:ettei ole varaa ostaa esim. verkkoja ja lannoitteita ainakaan vielä kasvien suojaksi. Simput ovat kuitenkin autoflowereita, en muista mitä lajiketta, mutta jotain pitkään jalostettua ammattilaisten settiä ;). Muutama kysymys, jos laitan ne itämään suoraan multiin, pieniin ruukkuihin, pystyykö ne sieltä käsineen nostamaan ja siirtämään isompiin multiin ilman että kasvi kuolee?

Varmaan suurimman osan pistän maitopurkkeihin, ja hajautan sitten useampaan paikkaan luonnossa. Jos kesällä rahatilanne korjautuu pitää kyllä hommata lannotteita ja suojia ja hiirenloukkuja ;D Onneksi on lasitettu parveke, niin luulisi, että nuo tuossa seuraavat pari kolme viikkoa kerkeävät nousta ja voimistua. Pitää kyllä lukea tämä topicci vielä ja googlailla...vinkkejä pienen budjetin toimintaan, simput laadukkaita, mutta muuten tietämys vähäistä?
Ei oo mitenkään pakollisia verkot/hallaversot tyyliset jutut, eikä lannotteetkaan, mut ne lannotteet kyl kannattaa jos haluaa vähä enemmä satoo. :) Kannattaa huomioida autoflowereissa se että ei saa liian kauan olla pienessä multatilassa ku tuppaa jäämään helposti pieniks sit, että mielellään laittais aika pienenä tai suoraan siihen multatilaan missä meinaa sen kasvavan. Ehkä jotku isommat autoflower lajikkeet menee vähä pitemmällä esikasvatuksellakin ilman pelkoa koon menetyksestä. Vinkkejä: Vitusti multaa, kananpaskaa/quanoo tyylisiä lannotteita pohjalle sopivasti jos on. Mustaa multaa itse käytän, sekoittetuna spotin alkuperäismultaan/maahan.

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Thu 15 May 2014, 18:07

(Y) Kiitos vinkeistä. Sen verran haluaisin vielä kysäistä, että kun laitoin simput suoraan idättämättä multiin, niin monta päivää noissa pitäis kestää, että ne nousee pintaan?( Sikäli mikäli nuo nyt nousee :D) Aluksi kastelin mullan todella märäksi, kun sain usealta taholta sellaisia vinkkejä, kannattaneeko noita nyt kastella uudestaan, ennen kuin jotain ilmestyy pinnalle?

Pristine
Psykonautti

Post by Pristine » Thu 15 May 2014, 18:28

Tänään lähti 3 autoo ulos nauttimaan laitumista vähän päälle 2 viikon esikasvatuksen jälkeen. Käytännössä ihan eka kerta kun koitan saada jotain kasvatettuu mut so far so good. Myös kolme uutta laitoin itämään tänään. Saa nyt nähdä mitä tästä tulee, ainakin on lämmintä kesää lupailtu :up:
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Thu 15 May 2014, 20:09

Joo itse kävin tutkailemassa spotteja äsken. Löyty aivan täydellisiä, hieman vilkas liikenne jossain kohtii, mutta kun tarpeeksi harppoo syrjään on silmältä piilossa. Vedet lähellä, nokkoset yms kasvaa ja maa sopivan savista ja erittäin valoisaa, täydellisiä paikkoja. Yöllä lapio hommiin. Toivon vaan, että nuo ensimmäiset nyt nousis tuosta pinnalle..onneksi on vielä simppuja jälellä, jos noi suoraan multaan tyrkätyt ei lähe, idätän ne kyllä valmiiksi.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 15 May 2014, 21:35

rlsmooth wrote:että kun laitoin simput suoraan idättämättä multiin, niin monta päivää noissa pitäis kestää, että ne nousee pintaan? Aluksi kastelin mullan todella märäksi, kun sain usealta taholta sellaisia vinkkejä, kannattaneeko noita nyt kastella uudestaan, ennen kuin jotain ilmestyy pinnalle?
Voi kestää joskus hyvinkin pitkään mut yleensä muutamissa päivissä nousee, alle viikko. Älä ainakaan enää kastele sitä multaa, ettei huku pikku taimet sit . Jos multa ei oo sellasta hiekkaa/pölyä ni siinä on kyllä kosteutta.

Desse
Karvakuono

Post by Desse » Fri 16 May 2014, 17:07

Desse wrote:
magiclymagical wrote:
rlsmooth wrote:että kun laitoin simput suoraan idättämättä multiin, niin monta päivää noissa pitäis kestää, että ne nousee pintaan? Aluksi kastelin mullan todella märäksi, kun sain usealta taholta sellaisia vinkkejä, kannattaneeko noita nyt kastella uudestaan, ennen kuin jotain ilmestyy pinnalle?
Voi kestää joskus hyvinkin pitkään mut yleensä muutamissa päivissä nousee, alle viikko. Älä ainakaan enää kastele sitä multaa, ettei huku pikku taimet sit . Jos multa ei oo sellasta hiekkaa/pölyä ni siinä on kyllä kosteutta.
Idättämättömissä siemenissä voi kestää muutama viikkokin nousta. Suosittelen suuresti esi-idättämään ne esim. vesilasissa tai kahden märän talouspaperin välissä ja kun häntä alkaa pilkottamaan niin lyöt ne vasta multiin. :up:
On niin vaikeaa
On hiipuvaa iltaa

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Fri 16 May 2014, 19:33

Joo, laitoin ne itämään. Totesin, että tuossa on mulla ensikasvatuksena vähän liian suuri epäonnistumisen riski, sitäpaitsi tässä alkaa kohta olemaan niin hyvät kelit, et max viikko kaks tässä tekis mieli esikasvattaa ja sit saiskin jo olla luonnossa. Ei tuossa muuten olisi kiirettä, mutta on niin onnettoman pienet multatilat taimivaiheeseen.

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Tue 20 May 2014, 09:13

Wuhuu!!! Ukkosten ja loistavan helteen ja rakkauteni ansiosta osa itäneistä simpuista on noussut mullasta ylös! Jostain syystä osa ei vielä, vaikka ovat olleet ruukuissa pitempää ja esimerkiksi eilen istuttamani oli jo 15 tunnissa putkahtanut pinnalle!

Noh pääasia kuitenkin, että jotain tulee. Mitkäs on nyt ne pahimmat virheet mitä välttää seuraavat viikko tai 2 ennen luontoon viemistä? Paikkana siis tulikuuma lasitettu parveke. Suihkepullosta varmaan hyvä huurutella kerran pari päivässä?

Desse
Karvakuono

Post by Desse » Tue 20 May 2014, 18:45

rlsmooth wrote:Wuhuu!!! Ukkosten ja loistavan helteen ja rakkauteni ansiosta osa itäneistä simpuista on noussut mullasta ylös! Jostain syystä osa ei vielä, vaikka ovat olleet ruukuissa pitempää ja esimerkiksi eilen istuttamani oli jo 15 tunnissa putkahtanut pinnalle!

Noh pääasia kuitenkin, että jotain tulee. Mitkäs on nyt ne pahimmat virheet mitä välttää seuraavat viikko tai 2 ennen luontoon viemistä? Paikkana siis tulikuuma lasitettu parveke. Suihkepullosta varmaan hyvä huurutella kerran pari päivässä?
Suihkuttelu on hyvä, pientä tuulenvirettä jos onnistut loihtimaan niin varret vahvistuu. =)

Kastelua maltillisesti, hyvin se menee! Tsemppiä. =)
On niin vaikeaa
On hiipuvaa iltaa

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Sat 24 May 2014, 10:44

Suositteletko Desse kastelemaan noita taimia enemmänkin, kun nyt on jatkuvasti päiväsaikaan 30c+ tossa partsilla? Alkaa 3 lehtipari puskea, mutta varret ovat todella heikot ja kasvit eivät meinaa kestää pystyssä, tuulta en oikeen ole saanut loihdittua, vaikka osaa parvekelaseista auki pidänkin. Multa varmaan melko kuivaa jo pinnan alta ;e

Desse
Karvakuono

Post by Desse » Sun 25 May 2014, 10:49

rlsmooth wrote:Suositteletko Desse kastelemaan noita taimia enemmänkin, kun nyt on jatkuvasti päiväsaikaan 30c+ tossa partsilla? Alkaa 3 lehtipari puskea, mutta varret ovat todella heikot ja kasvit eivät meinaa kestää pystyssä, tuulta en oikeen ole saanut loihdittua, vaikka osaa parvekelaseista auki pidänkin. Multa varmaan melko kuivaa jo pinnan alta ;e
Haihtuminen lisääntyy kyllä tuossa lämpötilassa, työnnä sormi muutaman sentin syvyyteen multaan ja jos tuntuu kuivalta, niin on aika kastella. :) Varret tosiaan jäävät heikoikdi jos eivät saa yhtään vastusta, et saa tuuletinta mistään?
Istutat sitten vaan myös sen hentelän varren kokonaan mullan alle uudelleenistuttaessa.
Nyt voit tukea sitä vähäsen jollain kukkakepillä ja sitomalla vähän. :thumbsup:
On niin vaikeaa
On hiipuvaa iltaa

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Sat 07 Jun 2014, 03:26

PeppeHalti wrote:
hamppusi wrote:[
taitaa tulla hiukan myöhässä mun kommentti mut mulla on pari noita e willen paneleita niissä teho on 15w ja valotehoa ei riitä millään kasvatukseen ylläpitoon huonekasveille kylläkin. Valotehon olis oltava vähintään 1000 lumenia ja noissa ewillen paneleissa ei taida 100 lumenia mennä rikki. Sanotaan että tollanen 100w w 3ledeistä tehty pitää olla vähintään kasvatukseen ja punanen 650 nm aallonpituus. Itse tilasin kiinakaupasta 3w kasvilamppu ledejä tais olla valoteho 150 lumenia per ledi ja tinasin niitä 20 sarjaan hintaa tuli kaikille hilppeille noin 60 ekua tulleineen...nyt lähtee tilaukseen 30w kasvinkasvatus allonpituudella olevia ledejä niitä aattelin tilata 5 kipaletta,kun niissä on 1500 lumenia per ledi valoteho 12 ekua näytti olevan ne kpl ja siihen virtalähde kympin pintaa mutta yhden ledin valo on jo niin kirkas että ei pystu eikä kannatakkaan katsoa valoon ilman suojalaseja. Kesän aikaan tinailen valon syksyksi valmiiksi. Noihin suurteho ledeihin pitää olla jo tuulettimet,koska ne kuumuu valtavasti jatkuvalla käytöllä eli käytännössähän ne on nelisen kuukautta jatkuvasti päällä siis riippuen lajikkeesta mitä kasvatetaan. Pelkät komponentit ei siis maksa juurikaan kovatehoisiinkaan kasvulamppuihin. Eikä se lampun itse tekeminen mitään raketitiedettä ole,kun vaan perehtyy asiaan. Parastahan ledeissä on se,että ne eivät kuluta juurikaan virtaa eli puhutaan milliamppeeri luokan virrankulutuksesta. Normaalilla auton akulla mm. Testasin omaa kyhäämääni valoa ja se paloi viikon eikä loppua näkynyt.toki ledwjä voi tilata tullivapaasti vaikkapa saksastakin mutta hinta on silti puolta enemmän kiinan markkinahintaan nähden. Ja toimitus tuli kotiovelle rahtivapaasti viikossa siitä,kun se kiinasta lähti ja siinä oli pari pankkipäivää tullimaksun siirtoa. Mutta tässä yksi edullinen vaihtoehto kanssakasvattajille..hyvän asian puolesta kannattaa satsata hiukan. Ja vielä sen verran että tietokone tuulettimesta tulee hyvä puhallin niin ledien jäähdytykseen,kun kasvien vahvistamiseenkin,koska se käy hyvin pieniin kasvatuskoppeihinkin eikä pidä turhaa meteliäkään. Niin ledithän toimii joko 12 tai 24 voltilla eli sähköiskun vaara on nolla mutta aina sähkön kanssa kun ollaan tekemisissä pitää olla varovainen ja minullakin on verkkovirran ja muuntajan välissä aina vikavirtasuoja minkä voi ostaa alle 20 paikallisesta tavaratalosta. Elis jos tulee kasvatus välineisiin oikosulku vikavirta katkaisee sähkön kulun ja ehkäisee tulipalon ugh olen puhunut :)

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Sat 07 Jun 2014, 03:47

onko rlsmoothin yrtit lähteny hyvin ulkona. Itse laitoin toissapäivänä parikymmentä kasvia 4 kasvin ryppäisiin tänään tarkistan voinnit. Siiduja tuli viimekesän kasveista hirvittävästi et riittäs vaikka millasen pellon tekemiseen mut pitänee pidättäytyä pienimuotoisessa kasvattelussa sen mitä ite käytän ja lahjoitan kavereille synttärilahjaksi. Itse tulee kuitenkin aika ajoin päivittäin hönkäityä niin hyvä olla varastoja ;)
Desse wrote:
rlsmooth wrote:Wuhuu!!! Ukkosten ja loistavan helteen ja rakkauteni ansiosta osa itäneistä simpuista on noussut mullasta ylös! Jostain syystä osa ei vielä, vaikka ovat olleet ruukuissa pitempää ja esimerkiksi eilen istuttamani oli jo 15 tunnissa putkahtanut pinnalle!

Suihkuttelu on hyvä, pientä tuulenvirettä jos onnistut loihtimaan niin varret vahvistuu. =)

Kastelua maltillisesti, hyvin se menee! Tsemppiä. =)

Pristine
Psykonautti

Post by Pristine » Sun 08 Jun 2014, 00:12

kuikkakoponen wrote:
Saakos udella mitä lajiketta sulla kasvaa?

Tänään käytännössä koko päivä mennyt uusien spottien etsimiseen kun pitäisi jossain välissä tunkea lisää menemään, huhhuh on tää rankkaa yrittää löytää paikkoja pk seudulta. Nyt menossa 2 pientä tainta ja sen lisäksi 3 kpl viiden viikon ikäsiä varttuneita, näistä suurin jo päälle 80 cm ja puskee hieman kukkaa. En mää toistaiseksi valita :)
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Sun 08 Jun 2014, 06:57

Juu ei se salaisuus ole. Nyt on kolmas vuosi lähdössä ulko kasvatuksessa. Nepalia olen kasvatellu ulkona ja sisälläki. Auto kasvina kukinta onnistuu ja on mukavan pilvistä poltella eikä jumita himpun tripahtava. Hyvin tuottaa satoaki. Viimetalvena kasvattelin Afgania josta otin pistatareita ja on nytkin tuotanto käynnissä. Syksylle olis tarkotus testata vesiviljelyä. Afganista kaveri sai just viimeviikolla sadon vesikasvatuksella 300 g eli ihan mojova sato yhdestä kasvista. En ois uskonu,jos en ois nähny. Afkani ei ole auto,joten pistokkaat onnistuu siitä hyvin poltossa aika stydiä kukkaa.
Pristine wrote:
kuikkakoponen wrote:
Saakos udella mitä lajiketta sulla kasvaa?

Tänään käytännössä koko päivä mennyt uusien spottien etsimiseen kun pitäisi jossain välissä tunkea lisää menemään, huhhuh on tää rankkaa yrittää löytää paikkoja pk seudulta. Nyt menossa 2 pientä tainta ja sen lisäksi 3 kpl viiden viikon ikäsiä varttuneita, näistä suurin jo päälle 80 cm ja puskee hieman kukkaa. En mää toistaiseksi valita :)

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Mon 28 Jul 2014, 04:02

tuossa mietiskeli,ett millanen prosessi on muuttaa kasvin ominaisuuksia siten,et se tuottaa siiduja,joista tulee ainoastaa naaras kasveja?

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 28 Jul 2014, 08:23

kuikkakoponen wrote:tuossa mietiskeli,ett millanen prosessi on muuttaa kasvin ominaisuuksia siten,et se tuottaa siiduja,joista tulee ainoastaa naaras kasveja?
Yks keino ainakin on, että naaras kasvia suihkutellaan hopeavedellä, jolloin se friikkaantuu urokseksi, jonka siitepöly pölyttämät naaraat tuottavat sitten siemeniä, jotka omaavat geenit kasvattaa pelkästään naaraspuolisia hamppuja.

On olemassa myös ns. "luomu"metodi tuottaa femnisioituja papuja, jossa naaraspuolista kasvia kukitetaan ylipitkään jolloin se tuottaa "banaaneja"(uroskukintoja). Näiden banaanien siitepölyä käyttämällä saa sitten feminoistuja siemeniä aikaiseksi. mm. Soma käyttää siemenissään tätä metodia.

http://boards.cannabis.com/grow-faqs/34 ... seeds.html
Life = The Trip

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Mon 28 Jul 2014, 16:37

Mullahan yks natu NEPALI muuttu viimekesänä myös urokseksi ja tuotti näin ollen siiduja. Näiden siidujenhan pitäs siis olla natuja?
psychiCNoob wrote:
kuikkakoponen wrote:tuossa mietiskeli,ett millanen prosessi on muuttaa kasvin ominaisuuksia siten,et se tuottaa siiduja,joista tulee ainoastaa naaras kasveja?
Yks keino ainakin on, että naaras kasvia suihkutellaan hopeavedellä, jolloin se friikkaantuu urokseksi, jonka siitepöly pölyttämät naaraat tuottavat sitten siemeniä, jotka omaavat geenit kasvattaa pelkästään naaraspuolisia hamppuja.

On olemassa myös ns. "luomu"metodi tuottaa femnisioituja papuja, jossa naaraspuolista kasvia kukitetaan ylipitkään jolloin se tuottaa "banaaneja"(uroskukintoja). Näiden banaanien siitepölyä käyttämällä saa sitten feminoistuja siemeniä aikaiseksi. mm. Soma käyttää siemenissään tätä metodia.

http://boards.cannabis.com/grow-faqs/34 ... seeds.html

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 28 Jul 2014, 16:58

kuikkakoponen wrote:Mullahan yks natu NEPALI muuttu viimekesänä myös urokseksi ja tuotti näin ollen siiduja. Näiden siidujenhan pitäs siis olla natuja?
Epäilen että kyseessä oli hermafrodiitti, joka on siis geeneiltään sekä naaras että uros(nk. friikki). Tällöin siidut on myös geeneiltään suurimmaks osaks myös hermafrodiitteja. Katsos kun, tuotetaan siemeniä tolla mun mainitsemalla tavalla niin se naaras muuttu kokonaan urokseski, eikä näin ollen tuota yhen yhtään siementä.
Life = The Trip

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Mon 28 Jul 2014, 19:21

ok. ajattelinki,että ois liian helppoo. Mitä toi hopeavesi käytännössä pitää sisällää.? Vois kokeilla noin harrasteena erilaisia yhdistelmiä ja myös näitä siidu juttuja. Nuo Nepalit näyttää olevan aika friikkejä kauttalinjan.

psychiCNoob wrote:
kuikkakoponen wrote:Mullahan yks natu NEPALI muuttu viimekesänä myös urokseksi ja tuotti näin ollen siiduja. Näiden siidujenhan pitäs siis olla natuja?
Epäilen että kyseessä oli hermafrodiitti, joka on siis geeneiltään sekä naaras että uros(nk. friikki). Tällöin siidut on myös geeneiltään suurimmaks osaks myös hermafrodiitteja. Katsos kun, tuotetaan siemeniä tolla mun mainitsemalla tavalla niin se naaras muuttu kokonaan urokseski, eikä näin ollen tuota yhen yhtään siementä.

Masipallopää
Tuppisuu

Post by Masipallopää » Tue 29 Jul 2014, 12:55

Vinkkejä aloittavalle kasvattajalle? Aijon kokeilla ensimmäistä kertaa kasvattamista.
Eli mitä multaa/lannoitetta suosittelette?
Koska alkaa kasvin lannoitus?
Milloin tulee pimeä vaihe?
Ja riittääkö 125w esl valaisin sekä kasvu että kukitus vaiheeseen?

Kiitos jo etukäteen :)