Lääkekannabis

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
psychiCNoob
Moderator

Lääkekannabis

Post by psychiCNoob » Tue 21 Oct 2014, 22:09

Ite oon nyt tykästynyt näihin, suhteellisen vähän aikaa markkinoilla olleisiin highCBD-lajikkeisiin. Kyseessä on siis ryhmä kannabislajikkeita, jotka tuottavat vähintään 4% CBD:ia eli kannabidolia, useimmissa lajikkeissa THC:CBD suhde on 1:1 - 1:3, jenkkilässä on myös jalostettu lajikkeita jossain nimenomainen suhde voi olla jopa 1:20.

Parin lajikkeen(CBD Skunk Haze, CBD Critical Mass ja CBD Med GOM, joka on siis yksi harvoista CBD-autoflowereista markkinoilla) kanssa päässyt tutustumaan tässä reilun puolen vuoden sisällä ja hyvin positiivista palautetta on annettavana. Niinkuin kaikilta muiltakin, jotka ovat päässeet kyseisiä lajikkeita testaamaan.

Nää lajikkeet tuntuu kohtelevan silleen hellästi käyttäjäänsä. Olo on tasapainoinen, kirkas, kevyt ja melkeinpä voisi sanoa, että hyvin epäpäihtynyt. Ei pistä sohvalle jumittamaan silmät punaisena, vaan tekee mieli tehdä asioita ja kokea juttuja. Paranoia kans loistaa poissaolollaan, mielelle muutenkin paljon hellempää menoa luvassa näiden seurassa. Tämän laatuinen kannabis auttaa mua pääsemään tilaan, mihin oon alitajuisesti aina odottanu pääseväni kannabiksen kanssa. Just peace and harmony, smooth edges and shit, life is beatiful? 8)

Tosin, kyllä näilläkin pääsee aika diippeihin tiloihin ja voi kokea ns. "övereitä", mutta se taas vaatii ylisuuria annoksia. Eli sen sopivan annoksen löytäminen on helpompaa, kuin "perinteisillä" turboTHC-lajikkeilla. Kannabikselle herkistyneille tämän laatuiset lajikkeet ovat siis todellinen lottovoitto, ainakin itselleni avasi uuden mahdollisuuden tutustua kannabikseen.

Lääkinnällisestä näkökulmasta ovat tämän luokan lajikkeet saaneet kiitosta. Netissähän kokemuksia on sivut pullollaan, mut omat kokemusket on aika niukat, kun ei periaatteessa mitään tarvitse lääkitä. Suhteellisen pitkäaikainen mieltä tasapainoittava vaikutus ainakin löytyy, mikä musta tuntuu aika lääkinnälliseltä ominaisuudelta. Frendit on kans kehunu mm. hyvänä krapulan poistajana ja apuna bentso-refloihin. Kahdelle ihan oikeasti lääkinnällistä hoitoa tarvitsevalle oon luovuttanut (toinen on halvaantunut vyötäröstä alaspäin ja saa öisin jotain kramppeja, jotka luonnollisesti haittaavat nukkumista ja toisella on paha reuma, joka aiheuttaa ilkeitä nivelkipuja lähinnä selän alueelle) kyseistä kannabista, mutta en ole vielä saaneet raportteja sen hyödyllisyydestä heidän vaivoihinsa.

Ehdottomasti mielenkiintoinen lajikeryhmä, joka tarvitsee enemmän huomiota. Oisko modeille ok, jos pistäisi pystyyn ihan oman ketjunsa kyseisistä lajikkeista, kun erot "perinteisiin" lajikkeisiin nähden on kuitenkin aika selvästi erottuvat. Joten näitä vois melkeinpä kohdella ihan omana lokeronaan. Sitten siihen ketjuun vois linkata uutisia ja kokemuksia, mitä ihmiset kokee näiden lajikkeiden parissa ja tutkimuksia aiheesta yms.yms. CBD-rintama etenee vauhdilla nääs. ;)

Edit. Piti vielä noihin vaikutuksiin lisätä, että narkoottista käyttäytymistä esiintyy vähemmän, ettei tarvi koko aika olla polttamassa. (Tähän tietyst vaikuttaa monet muutkin tekijät, mut omasta näkökulmasta myös lajike vaikuttaa tähän aika lailla) Eli "riski" tavanomaiseen käyttöön on pienempi, kuin mitä tavanomaisilla lajikkeilla. Tämän on myös allekirjoittanut joku hamppufoorumilla.

Sitten mässyt. (Jotka lasken negatiivisiksi vaikutuksiksi) Niitä ei tunnu tulevan, ainakaan helposti. Tai se on helpommin taas itsensä kontrolloitavissa. Ruoka kyllä maistuu hyvälle(niinkuin myös ilman Ganjaa), ja niihin makuihin pystyy keskittymään vähän paremin ja niitä pystyy ehkä erottelemaan suussaan paremmin, mut ei mitään sellaista yltiömäistä hotkimista.
Life = The Trip

tRip
Me Gusta

Re: Lääkekannabis

Post by tRip » Mon 26 Oct 2015, 22:18

Splittasin omaksi topicikseen.
Otsikkoa voi muutella jos tarvetta.

Mielenkiinnolla lisää aiheesta.. :up:
Keep it unreal.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Tue 27 Oct 2015, 09:49

Hah, olin eka et oonks mä unissani lähteny kirjotteleen topiccia tai jotain.. :D

No mut jees, on ollu vähän aikaa itseasiassa ajattelun alla tämä aihe, mut ei oo paljon saanu matskua kirjoitettua.

Ja otsikko on loistava.

Pistetään nyt alkuun vaikka CBD:in wiki-sivu. Kaikenlaista yleistietoa ja nippelinappelia kyseisestä molekyylistä.
"CBD has anti-psychotic effects and may counteract the potential psychotomimetic effects of THC on individuals with latent schizophrenia; some reports show it to be an alternative treatment for schizophrenia that is safe and well-tolerated. Studies have shown CBD may reduce schizophrenic symptoms due to its apparent ability to stabilize disrupted or disabled NMDA receptor pathways in the brain, which are shared and sometimes contested by norepinephrine and GABA"
Studies have shown cannabidiol decreases activity of the limbic system and decreases social isolation induced by THC. Cannabidiol has also been shown to reduce anxiety in social anxiety disorder.
Mutta myös "kääntöpuolia" löytyy.
Chronic cannabidiol administration in rats was found to produce reactions suggesting anxiety, indicating that prolonged treatment with cannabidiol might lead to anxiety
Aika mielenkiintosta settiä. Mietin vaan, et jos yksittäisellä molekyylillä on tollasta potentiaalia, niin mitä se on sit ku saadaan kaikki komponentit samaan syssyyn tasapainottamaan ja vahvistamaan toisiaan. (psst.. kts. "Entourage-effect", http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3165946/ )

On muuten aika loistava apu spasmiselle halvaantuneelle. Yksi pesä CBD-kukkaa ja krampit loistavat poissaolollaan jopa pari tuntia ja ilman ylimääräistä mielen vääntyilyä. Lupaavaa. Kyseisellä ihmisellä on tällä hetkellä lääkityksenä 10mg Rivatriliä päivässä ja ollaan kelailtu, että jos lähtis hampun avuin sitä pikkuhiljaa laskemaan. Katotaan nyt.

Muiden ihmisten kokemukset kiinnostaa kans. :P Ja tänne vois kans linkitellä aiheeseen liittyviä tutkimuksia ja artikkeleita, jos sellasia eteen sattuu.

Tässä yksi tutkimus CBD:in anti-psykoottisista ominaisuuksista.
Life = The Trip

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 06 Nov 2015, 21:49

On nää kyl jotain.

Yks frendi tos sano: "Näit ku polttelee nii tulee sellain fiilis et näitä pitäis aina poltellakki."

Niinku siinä mielessä et jos kannabista käyttäisi, niin tämänkaltainen kannabis ois se "oikea" valinta.

Ei epäilystäkään. Samoil linjoil.

Balanssii.

Miten näitä muuten liikkuu Suomessa? Luulis olevan yleisymään päin.
Life = The Trip

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Tue 10 Nov 2015, 14:59

Ootko noobi perehtynyt paljoa muihin kannabinoideihin?

CBD-lajikkeita en ole vielä itse päässyt ainakaan tietoisesti kokeilemaan, mutta tilaisuuden niin salliessa olisi testiyksilö kiva jostain saada.

Olen itse vahva tetrahydrokannabivariinin (THCv) kannattaja ja pidän sitä itselleni optimaalisimpana "lääkeaineena" kaikesta mitä hamppu sisällään pitää. Tietysti aikaansaatu lääkinnällinen vaikutus on aina mielestäni haettava yksilön tarpeiden mukaan.

Olen aina rakastanut sativoita ja kun aloin tutustumaan tähän kannabinoidi- ja terpeenimaailmaan kiinnostuin heti tuosta THCv:stä, artikkeleissa korostetaan paljon ruokahalun hillitsemistä ja neuroprotektiivisia vaikutuksia.
Saatana elää ja voi hyvin.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Tue 10 Nov 2015, 15:54

Mitä nyt nykyajan puitteet antaa myötä.

Ne muutkin on tosiaan tärkeitä vaikuttajia, varsinki ku puhutaan lääkinnällisestä potentiaalista.

Vaikka jauhan paljon CBD:sta niin oon silti koko kokonaisuuden kannattaja. Hamppu on kokonaisuus, josta löytyy yhdisteitä, jotka sitten toimii synergiassa ja vaikuttaa tietyllä tavalla. Eli siis Entourage-effect. (Kuten tuolla ylemmällä koitin viitata.) Kaikkien tekijöiden summa.

Kaikki komponentit on tärkeitä, mut sieltä sit just astuu esiin jotain päävaikuttajia kuten tässä tapauskessa delta9-THC ja CBD.

Ja jos vaikutusta halutaan moduloida johonkin suuntaan niin sitten voidaan hakea just vaikka THCv pitoista kukintoa laskemaan ruokahalua tai mitälie.

En kannata yksittäisten yhdisteiden liikahypetystä. Marinol eli siis puhdas synteettinen THC oli täysin odotusten vastainen lääke loppupeleissä, kun se sai ihmiset tyyliin tekemään itsareita ja masentumaan ainakin tosi vakavasti.

Tälläsii samantapasii sektoritaulukoita löytyy muitakin, mut tää kommunikoi kannabinoidien hyödyistä ihan kohtalaisesti. Puutteitakin salee löytyy.
Image

Mielenkiintoista tämä kannabistiede. :P

ps. Ooks maistanu Durban Poisonia? Siinä kuulemma on aika merkityksellisen poikkeavat THCv-lukemat.
Life = The Trip

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Tue 10 Nov 2015, 16:04

Samaa mieltä, ehdottomasti se synergistinen kokonaisuus! :love:

En tietoisesti ainakaan ole missään maistanut Durbania, harmi sinänsä koska pitäisin varmasti. :mrgreen:

Jotkin lähteet sanovat myös, että haze-geenien kannabinoidiprofiilit kallistuisivat myös tuonne thcv:n suuntaan ja olen aina pitänytkin kaikista vastaantulleista, mutta tästä en ole ihan varma.

Yks frendi harrastaa myös paljon lääkinnällisen puolen tutkimusta ja on sitä mieltä, että hänelle suurin apu löytyy ruderalis-geeneistä, mikä se siellä häntä miellyttävin aines on - mene ja tiedä.

Yksi elämän suurimpia missioita - etsiä itselle se täydellinen lajike :mrgreen:

(Joskus heittänyt että haluaisin jalostaa makkaraperunoiden makuisen lajikkeen, ehkä jonain päivänä :twisted: )
Saatana elää ja voi hyvin.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Tue 10 Nov 2015, 20:25

Ruderaliksessa kyl tuntuu olevan balanssi usein kohdallaan. :)

Jotenki se on ehkä se kaikista jalostamattomin haara, niin siellä on säilynyt alkuperäistä geenistöä mahdollisesti?

Kuhan mutuilen.

CBD Med Gom, joka on autoflower, löytyy mullakin lempilajikke-listalta. Easy, stealth and medical.
Life = The Trip

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Fri 13 Nov 2015, 03:58

Hyvä havainnollistaja toi ganjan 'ravintoympyrä' - Ois kyl mahtavaa ruveta kokkaileen itse lajikkeita, risteyttää sinne just niitä ominaisuuksia joita tiettyyn meininkeihin vois olla just täydellistä. Mä oisin salee aika hyvä siinä. :mrgreen:
Sen verran herkkä ominaisuuksien vivahteille.. hifistelyt rautaa,!
psychiCNoob wrote: Ne muutkin on tosiaan tärkeitä vaikuttajia, varsinki ku puhutaan lääkinnällisestä potentiaalista.
Mun mielestä kaikki lähtee siitä, et mullassa & rakkaudella kasvatettua. Siinä on jo puol medical.

Hydro-turbotetuissa budeissa kun ei juuri ole sielua.. Pilveen niillä toki pääsee.
Vaikka jauhan paljon CBD:sta niin oon silti koko kokonaisuuden kannattaja. Hamppu on kokonaisuus, josta löytyy yhdisteitä, jotka sitten toimii synergiassa ja vaikuttaa tietyllä tavalla.
Kambô-frogia kokeiltuani, tajusin etten enää usko aineisiin, vaan aineyhdisteisiin.

Kyse on todellakin kokonaisuudesta.

Niinkuin tupakassa (missä näen paljon samaa ganjan kanssa) ..
..On aivan eri asia polttaako sitä mapacho tupakkaa, tehdas-pupellusta, piipputupakkaa, vai itse kasvattamaansa tupakkaa. Jne.

Yhtälailla kahvissa, se merkkaa bout älyttömästi, onko se jotain perus juhlamokkaa (joka mulle edustaa täyttä kuraa) vai sit jotain mutterissa keitettyä espressokahvia. Tuntuu ihan eri aineilta.
En kannata yksittäisten yhdisteiden liikahypetystä. Marinol eli siis puhdas synteettinen THC oli täysin odotusten vastainen lääke loppupeleissä, kun se sai ihmiset tyyliin tekemään itsareita ja masentumaan ainakin tosi vakavasti.
Tää taitaa olla lääketeollisuuden problematiikkaa.

Miettii vaikkapa nikotiinia putsina. Se on oikeesti ihan psykoosi-kamaa.
Hirveimmät myrkyt tuntuu olevan usein just näitä lääketeollisuuden häiriintyneitä visioita ihmismielen primitioiden syövereiden manipuloimisesta.
Et ikäänkuin yhtä reseptoria vähän tökkimällä saadaan kehossa aikaan paranemista. Se on lähinnä kehon -endogeenisen- järjestelmän häiriinnyttämistä.
Mielenkiintoista tämä kannabistiede. :P
On.

Tiede on hieno asia.
Mahtavaa, että sitäkin viitsitään touhuta.
Se on arvokasta.

Yhtälailla mä fanitan rotta(=ihmis-)kokeita.. Ja kokemuksen tuomaa viisautta. Sitä mikään tiede ei vaan osaa pukea kaavoihin.
Lopulta käykö se enää edes järkeen, että luonto vaan on ihmistä viisaampi?
Ihmisellä on viisaus valjastaa se käyttöönsä, hyödyksi tai haitaksi. Tuskin kasvi sitä itse päättää. Se vain luo aineyhdisteet, jotka toteuttaa sen jotai omaa sielunsuunnitelmaa.

(Okei, menee jo turhan hipiks)

Vai miks luonnon rohdot oikeesti on niitä parantavia aineita, ja chemit usein tuhoavia myrkkyjä..?
saa kumota väittämän jos olen vallan väärässä.
Mut ei ainakaan mun elämässä o tullu vastaan nappia joka parantais. Sen sijaan tökätty poltettuun ihoon sammakon räkää, ja sen jälkeen kokenut olevani täysin terve ja mieleltäni aivan kirkas, pari viikkoa - kuukauden.

Mitäpä sitä addiktina voi muuta toivoa kuin mielen selkeyttä ja sitä että voi hyvin. Siitä lähtee paraneminen.

Voiko sitä kokea voivansa hyvin, jos ei muista millaista on voida hyvin..?

hmm.. sry offtopic.

*'*
Shamaanihuumeet kunniaan.

Ja ganja kuuluu ehdottomasti siihen ravintoympyrään.
Keep it unreal.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 15 Nov 2015, 04:03

Oon aina sanonut, et ganja on mun henkioppaani.

Tajusin vihdoin miks lietsonut sitä kelaa sen yli kymmenen vuoden aikana mitä hiisaillut.

Nyt tulin kotiin.

Plasin sen hengen luo, joka mut opasti tälle matkalle.. mut joka hukku matkalla turbotettuihin superskunkkeihin.

*'*

Lääkeganjassa todella on potentiaalia.

Oivalsin taas mitä lääkkeellä todella tarkotetaan. Ja mitä mä tarviin siltä.
Aloin taas uskoo kelaan, et luonnos parannus, vaivaan kun vaivaan, mihinvaan.. .
Päänupin ja kehon balanssi kaipaa myös sen maadotuksen.
Tässä se on kohillaan, mikä tekee siitä just sen miks sillä voi ylipäätään itseään lääkitä.

Ei tuu sitä vaikeeta oloa ja samalla päihtymiseen takertumista.. Kun ei tuu sitä vaikeeta oloa.

Balansiaa.. Siihen keho (&mieli?!??) pyrkii, homeostasiaan. Tai se sairastuu.

Mielellä ja päihteillä on voima muuttaa kaikki aivan nurinkurin, itseään vastaan, tai valjastaa hyödyksi.

Just niiden siteeseen ganja on mitä parhain.
Auttaa ymmärtämään, et tää järjestelmä mussa, on ehjä vaan jos noi kummatkin on tasapainossa.

Mielenrauhalla pääsee pitkälle..

Tai ehkä se kertoo bout oleellisen henkisestä tilasta.

Ite ittensähän sitä pistää vitturalleen, tsorgimäl aivokemioi ja mitä nyt mieli keksiikään aiheutta kun kohtaa tuntei(t)..
Aina pitää vähä korjaa[tm]
Elämän seurauksia.

Mut on mussa myös se korjaava voima. Niinkun kissa kun se kehrää. .

Se on upeet ku sen taas löytää.

*''*
Mä voin hyvin kuvitella lopettavani bentsot oikeella lajikkeella.
Kun ei tarvi friikata ahdistuksiaan, vaan voi kuunnella mitä sillä ahdistuksella on sanottavaa.
Kun voi luottaa siihen et maadotus on kunnossa..

Mä voin hyvin kuvitella korvaavani stimulääkityksen ganjan motivaatiota ja keskittymistä ylläpitällävällä pärinöillä.
Kun ei tarvitse päihtyäkseen päristä, vaan löytääkseen rauhantilaan.
Helpottaakseen toimintoja, jotka ylläpitää motivaatiota ja mielenrauhaa.

Mä voin hyvin kuvitella että kivuilla on psyykkinen tausta.
Ja kun sen lukon saa auki, ei tarvitse turruttavia ja unohduttavia.

-Ilman niitä vaikeita oloja ja kuumottavia keloja-

¤¤

Just tällasta hatsin pitäis ollakin.
Keep it unreal.

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Tue 17 Nov 2015, 16:15

Kivaa lueskella ^ tällaisia turinoita aina joskus kaiken tän tieteen seassa, piristi päivää. :)

Juu ite ainakin odottelen kannabiksen laillistamista Suomessa kuin kuuta nousevaa, jotta pääsisi helpommin käsiksi näihin CBD-pitoisempiin lajikkeisiin. Nykyään vaan tuntuu, että normi budi o liika stydiä poltettavaksi. Liian helposti aiheuttaa vainoavia keloja. Vaikka ei siinä mitään, on nekin nyt koettu ja omalla tavallaan ehkä ne on opettanu mua enemmän tuntemaan itseään.

Mut ehkä haluaisin nyt kokea jotain muuta. Missä on se iloinen hippiheinä, mitä ne silloin kuuskyt-luvulla poltti?

Ei niin jalostettu Ruderalis on kyllä erittäin kiinnostava kandidaatti. Erilainen pilvi, koska eri suhteissa kannabinoideja ja kasvaa helposti ulkona Suomen kesässä :P Myös olisi kiva päästä kokemaan jotain Himalajan villinä kasvavaa vuorihamppua. Ja sen jälkeen tähän jalostukseen. Ai, että himottas keräillä jotain villihampun siiduja ja risteyttää niitä näihin kaupallisiin ja katsoa jos sais vähän lempeämpää tuotetta ilmoille.

Myös tähän voisi tuoda sen ilmi, että jotkut ovat väittäneet, että auringon valossa kasvatettu hamppu saa erilaisen kannabinoidi profiili kuin pelkän natikan alla kasvatettu. Tätä väitettä tukemaan on esitetty, että auringon valossa on koko valon spektri kun taas natikassa se on valikoitu. Auringon valo sisältää UV-valoa, joka on haitallista ja aiheuttaa solumuutoksia. THC ja muut kannabinoidit sen sijaan suojelevat kasvia UV-valolta. Erilaiset olosuhteet (valo, stressi, etc.) -> kasvi sopeutuu ympäristöön -> tuottaa tietynlaisen kannabinoidiprofiilin.
The effects of UV-B radiation on photosynthesis, growth and cannabinoid production of two greenhouse-grown C. sativa chemotypes (drug and fiber) were assessed. Terminal meristems of vegetative and reproductive tissues were irradiated for 40 days at a daily dose of 0, 6.7 or 13.4 kJ m-2 biologically effective UV-B radiation. Infrared gas analysis was used to measure the physiological response of mature leaves, whereas gas-liquid chromatography was used to determine the concentration of cannabinoids in leaf and floral tissue.

There were no significant physiological or morphological differences among UV-B treatments in either drug- or fiber-type plants. The concentration of Δ9-tetrahydrocannabinol (Δ9-THC), but not of other cannabinoids, in both leaf and floral tissues increased with UV-B dose in drug-type plants. None of the cannabinoids in fiber-type plants were affected by UV-B radiation.

The increased levels of Δ9-THC in leaves after irradiation may account for the physiological and morphological tolerance to UV-B radiation in the drug-type plants. However, fiber plants showed no comparable change in the level of cannabidiol (a cannabinoid with UV-B absorptive characteristics similar to Δ9 THC). Thus the contribution of cannabinoids as selective UV-B filters in C. sativa is equivocal. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... x/abstract
Jotta tämä ei olisi liian helppoa on myös hyvä muistaa erilaiset terpenoidit mitä nämä kasvit sisältävät. Terpenoidit antavat kasville sen hajun ja maun. Voisi myös ajatella, että näillä aineilla on vaikutuksia itsekseen ja myös kokonaisuuden kannalta. Myös itse pohdin, että onkohan tällä valolla vaikutusta myös terpenoidi sisältöön?
Secreted in the same glands that produce cannabinoids like THC and CBD, terpenes are the pungent oils that color cannabis varieties with distinctive flavors like citrus, berry, mint, and pine. The diverse palate of cannabis flavors is impressive enough, but arguably the most fascinating characteristic of terpenes is their ability to interact synergistically with other compounds in the plant, like cannabinoids. The effects these mechanisms produce vary from terpene to terpene; some are especially successful in relieving stress, while others promote focus and acuity. Myrcene, for example, induces sleep whereas limonene elevates mood. There are also effects that are imperceptible, like the gastroprotective properties of Caryophyllene. https://www.leafly.com/news/cannabis-10 ... omatherapy
Tuo artikkeli terpenoideista on kyllä todella kiinnostava ja toi uutta tietoa itsellekin. Lue kuitenkin kriittisesti, en ole tarkastanut lähteitä :)

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Sun 22 Nov 2015, 17:44

http://greenflowermedia.com/article/les ... -cannabis/

Aika hyvä teksti kannabiksen microdoussaamisesta, joka sinänsä on aika oleellista hampun lääkekäytössä. Miksei päihdekäytössäkin?

Oisko ganjan kohdalla vähempi kuitenkin enempi? Mä oon ollu sitä mieltä täs jo vähän aikaa. Vaikka ois kuinka CBD-lajike, niin siitä tulee liikakäytettynä haitallisia sivuoireita. Ei tosin samanlaisia, mitä olen kokenut kroonsiella THC-kukan käytöllä. Sivuoireita kuitenkin.

Se vaatii itsekuria, mut palkitsee pidemmäl tähtäimel.
Missä on se iloinen hippiheinä, mitä ne silloin kuuskyt-luvulla poltti?
Niinpä. :|

Joku vanhan liiton hampuusi yhel toisel foorumil voivotteli samaa.

"Missä on se kaikki vanhojen aikojen nauru ja hymy?"
Life = The Trip

soulmate
Lepakko

Post by soulmate » Thu 31 Dec 2015, 02:46

Jonkinaikaa runsas-cbd-pitoista kannabista omistettuani toisin esiin erään positiivisen seikan, jonka huomasin.

Lopetin ns. normaalin kannabiksen polton saatuani siitä ahdistu/pelkotiloja jatkuvasti. Runsas-cbd-pitoista kannabista poltettuani en aluksi löytänyt siitä haluamiani vaikutuksia.

Sen jälkeen iskin kultasuoneen. Poltin ensin normaalia kannabista hitit, jonka jälkeen poltin cbd-kukintoa perään. Olo oli/ on miellyttävä ilman ahdistusta jne. Cbd-kukinnon polttaminen perään jollaintapaa rauhoittaa mielen hyvään mielentilaan, jolloin normaal kukinto ei aiheuta ahdistusta. Useammankin testauksen jälkeen tämä tapa tuntuu toimivan.

Nyt siis jatkan onnellisesti hamputteluani cbd -ja normikannabiksen yhteiskäytöllä. :up:
Mutta minä olin tulehen tuijottaja
jolle tuli niin tukalasti kuuma.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 31 Dec 2015, 12:55

Noni hyvä juttu. :up:

Tosiaan jos tarve on oikeesti päihtyä niin lääkekukka pelkästään on joillekkin vähän kehno valinta. Riippuu tietyst kans lajikkeesta ja fenotyypistä. Kaikki lajikkeet mitä mulla on tullu vastaan on olleet kaikinpuolin tyydyttäviä. :P

Lets keep this shit rolling.
Life = The Trip

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 11 Feb 2016, 00:20

Kannabinoiden yhteisvaikutukseen liittyen löytyi tällänen.

https://halcyonorganics.com/cbd-alone-t ... fectively/

“I know it freaks everybody out, but we need THC. Only when doctors added a little nightly THC to Haleigh’s CBD regimen did she experience her first seizure-free day in years.”
Life = The Trip

viherpiiper
Karvakuono

Post by viherpiiper » Sun 28 Feb 2016, 11:47

Minuakin kiinnostaa lääkekannabis. En ole koskaan päässyt testaamaan mitään suuren CBD-pitoisuuden omaavaa lajiketta. Varsinkin ulkona auringonvalossa kasvanut CBD Med GOM alkoi kiinnostaa, kun luin tämän ketjun aikaisempia postauksia. Mistähän lääkekannabista voisi saada? Onnistuisiko Etelä-Suomesta? Oulussa ei ole ainakaan tullut koskaan vastaan. Joskus vanhempana aion kasvattaa itse, ellei sitten kannabis ole jo siinä vaiheessa laillistettu ja lajikkeita on myytävänä suomalaisissa coffeeshopeissa. Amsterdamissakin näitä voisi joskus käydä testaamassa. :)

Kotikasvatetut THC-budit tosiaan ovat itselleni liian vahvoja. Nuorempana, kun polttelin noin kolmen vuoden ajan säännöllisesti, ja usein myös päivittäin aamusta iltaan, herkistyin jossain vaiheessa kannabiksen vaikutuksille todella paljon. Pienestäkin määrästä alkoi tulemaan voimakkaita sydämentykytyksiä, pelkotiloja ja vainoharhaisuutta, paitsi silloin kun poltti niin paljon, että toleranssi kasvoi, jolloin vaikutus oli lähinnä lamaava. Tuo ajanjakso oli kuitenkin tärkeä elämässäni, kannabishan toimii ilmeisesti myös katalyyttinä, jos on käsittelemättömiä asioita ja tukahdutettuja tunteita. Koen, että kannabis toimi tiettynä positiivisena suunnannäyttäjänä, mutta sen vaikutukset minuun olivat myös negatiiviset, (jos näin voi sanoa?). Olihan siinä oma hohtonsa passivoitua ja jumittaa kämpällä pilvessä ja mässyissä päivät pitkät. Sitten tuli aika alkaa tekemään jotain muuta elämällä. Herkkänä ihmisenä en kuitenkaan lähtisi enää kovin mielelläni testaamaan vahvoja lajikkeita. Vahva kannabis ei kai vain sovi kaikille. :doh:

CBD-lajikkeiden lääkinnällinen potentiaali ja rauhoittavat vaikutukset sen sijaan kiehtovat. Olisihan se mukava polttaa jotain kuumotusvapaata lajiketta ja nauttia kannabiksen parhaista puolista. :)
“I was more addicted to self destruction than to the drugs themselves ... something very romantic about it.”

– Gerard Way

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Sun 28 Feb 2016, 15:17

Mistähän lääkekannabista voisi saada?
Tällä hetkellä sen joutuu kasvattamaan oikeestaan itse pääosin. Hyväll tuurilla joltain yksittäiseltä henkilöltä saatat löytää. Mut tää on käsittääkseni aika harvinaista. Amsterdamissakin on aika niukasti. Tiedän yhden ainoan coffeeshopin josta saa sitä kunnon CBD-kukkaa. :D

Mut haistan muutoksen tuulia tän asian suhteen.
Life = The Trip

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 22 Apr 2016, 19:42

https://www.projectcbd.org/how-cbd-works

Vähän yleisnippeliä CBD:n toiminnasta.
Life = The Trip

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 20 May 2016, 11:29

Kannabiksen käyttö vihanneksena kiehtoo nykyään. Tuntuu, että tällä tavalla kasvista saa todella paljon enemmän irti, kuin "perinteisiä" käyttötapoja noudattaen. Paikkansa tietysti niilläkin, enimmäkseen tajustautumis-käytössä ja akuuteissa lääkitystä tarvittavissa tilanteissa. (Kuten vaikka spasmit.) Ravitsevaan, sairauksia ennaltaehkäisevään ja kehon toimintoja ylläpitävään käyttöön kannabis olisi raakana juuri mitä optimaalisinta, kun talteen saadaan kannabinoidien lisäksi terpeenit, mikroravinteet, rasvahapot, lehtivihreä yms. ( Eikä päihdytä ollenkaan, jes. :D ) Miinuspuolena voitanee pitää sitä, että kannabiksen joutuu kasvattamaan itse.

Ruoka olkoon lääkkeemme ja lääke olkoon ruokamme vai mitä se Hippocrates horisi aikoinaan..

Jotain juttua aiheesta. http://wakeup-world.com/2015/08/02/cann ... he-planet/

“It [cannabis] has captured these molecules that help our bodies regulatory system be more effective. The bottom line is it’s a dietary essential that helps all 210 cell types function more effectively. I don’t even refer to it as medicine anymore, strictly as a dietary essential.” ~ Dr. William L. Courtney

"When you heat or age cannabis, Dr. Courtney believes that you lose 99% of the benefit cannabis provides. In contrast, if you consume it raw, you’ll reap the full value of the plant. Plus, raw cannabis is non-psychoactive, so you won’t experience a high — an important point for those who would like to utilize the healing aspects of cannabis without feeling drugged or off-center. This means you can also consume a much higher amount of health-promoting compounds with raw cannabis juice compared to if it was smoked or extracted as an oil"

Pari haastattelua L. Courtenyltä

https://www.youtube.com/watch?v=AgukEtoQ1z0

https://www.youtube.com/watch?v=IlsBGXNxJYU

Ensimmäisessä pätkässä tuo hyvin ton pointin esille, että vihanneskäytössä kannabis on enemmänki terveyttä ylläpitävä "dietary-essential". Sit taas akuutteihin vaivoihin lämmitysprosessin kautta nautittava kannabis toimisi paremmin lääkkeenä.

Ehkä paras tulos saadaan aikaiseksi, kun integroidaan molempia käyttötapoja keskenään. Tätä mieltä ainakin itse olen omien subjektiivisten havaintojeni pohjalta päätellen.
Life = The Trip

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Tue 07 Jun 2016, 21:25

Onko CBD oikeasti epä-psykoaktiivista? Siinä pieni spekulaatio-pläjäys sopivasti faktalla maustettuna.

https://www.projectcbd.org/article/cbd- ... ychoactive
Life = The Trip

viherpiiper
Karvakuono

Post by viherpiiper » Wed 08 Jun 2016, 11:06

Tuoremehun puristaminen kannabiksen lehdistä ja varsista lienee oivallinen tapa lisätä lehtivihreää ja lääkinnällisiä yhdisteitä ruokavalioon.

Onko kenellekään polttona tuttu lajike Dr. Feelgood? Mainostaa itseään erittäin korkean CBD-pitoisuuden lääkelajikkeena. Voipi olla, että allekirjoittaneella on tulevana syksynä mahdollisuus päästä tuota testaamaan. :P
“I was more addicted to self destruction than to the drugs themselves ... something very romantic about it.”

– Gerard Way

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Tue 12 Jul 2016, 13:42

Kannabiksesta aivovaurion korjaamisessa.

http://www.realfarmacy.com/cannabis-brain/
Life = The Trip

DLMuncho
Tuppisuu

Post by DLMuncho » Tue 04 Oct 2016, 00:06

Laitetaan nyt tähänkin ketjuun, jos olisi vaikka jollekkin avuksi..

Nämä 2 lajiketta: CBD Therapy ja CBD Medi Haze on todettu todella hyviksi korkean CBD:n omaaviksi lajikkeiksi. Ongelmana lähinnä tuo THC pitoisuuden puute, mutta se onkin helpompi korjata.

Perehdyin aikanaan näihin paljon, ja uskaltaisin väittää, että jos siemenissä mainostetaan olevan yli 1% CBD:tä on se 99% varmuudella kusetusta. CBD Crew tuntuu olevan luotettava siementen tuottaja sekä muutenkin ihan mielenkiintoinen poppoo.
DLMuncho

eerika11
Karvakuono

Post by eerika11 » Fri 24 Feb 2017, 11:44

Ei kauppojen nimiä tai linkkejä. Kiitos. -Noob

Onko tota laillista tilata? eiks pitäs auttaa kipuun?

ferox
OD

Post by ferox » Fri 24 Feb 2017, 12:27

eerika11 wrote:Onko tota laillista tilata? eiks pitäs auttaa kipuun?
Ei, kannabis ei edelleenkään ole laillista Suomessa. :doh:

Huumausaineluettelosta:
Kannabis (intialainen hamppu), kannabishartsi sekä kannabisuutteet ja -tinktuurat
Lisäksi CBD on lääkeaine.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

frapathea

Post by frapathea » Fri 24 Feb 2017, 16:07

CBD on lääkeaine, mutta ainoastaan puhtaassa muodossa. Osana kasvia sitä ei lueta lääkeaineeksi. Hampun kasvatus luetaan huumausaineen valmistamiseksi THC-tasojen mukaan. Ts. esim. noi CBD Crew'n lajikkeet on ainakin paperilla ihan vapaata kasvatettavaa.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 03 Apr 2017, 17:40

Mulla on herännyt mielenkiinto taas myös ns. THC-lajikkeiden (lääkinnällisestä) hyötypotentiaalista. Kun en aikoinani sitä puolta kunnolla tutkinut, käytön intentio ollessa silloin aivan eri. Sattumalta tuossa jouluna maistoin yhen microhitin normi Super Silver Hazea ja tykkäsin vaikutuksesta. Pitkäkestoinen, keskittymiskykyä lisäävä, smuuttikin tavallaan. Annos on tärkeä, välil sekin pointti tuntuu vahingossa unohtuvan herkästi.

Tää tarvii lisää tutkimista selvästi.
Life = The Trip

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Sun 30 Apr 2017, 12:40

Nyt muutamia kokeiluja suorittaneena oon laajentanut ymmärrystäni.

Edelleen, IMO, tuntuu et THC-lajikkeista puuttuu jotain. Et se tarvis jotain vastapainoa. Tuntuu vähän ku et kiihdyttäis mut jarrut puuttuu. Helposti ilmenee enemmän sivuoireita, varsinkin käyttökertojen tihentyessä. Ja tarve käyttää uudestaan heti seuraavana päivänä, ikään ku "palautuakseen" edellisestä käytöstä. Kun taas CBD&THC-lajikkeilla ihan päin vastoin.

Käyttökelposia kuitenkin. Yks(/kaks) kaks microhitti(ä) on ihan hyvä focusbuusti silloin tällöin. Aika jees metsässä liikkuessa, sisätiloissa ollessa ilmenee helposti levottomuutta. Mut en kuitenkaan koe, että näil ois ollu hirveemmin varsinaista lääkinnällistä potentiaalia, ainakaan itselleni. (Mutta kaikki noi kokeilut suoritettiin polttamalla joten eh..?) Ottaisin siihen kylkeen sit jossain kohtaa mielellään vähän jotai CBD pitoisempaa.

Jees.
Life = The Trip