Paniikkihäiriö polttamisesta

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Dexteri10
Karvakuono

Paniikkihäiriö polttamisesta

Post by Dexteri10 » Sat 31 May 2014, 17:32

Onko täällä porukkaa ketkä on ennen hiisaillut ihan reilumminkin, mutta ei nykyään syystä tai toisesta kykene polttamaan? Itsellänihän on käynyt niin, että jo ihan parista jointti imuista lyö paniikki häiriön päälle. Koettu monet monet monet kerrat kun silti yritetty pajauttaa… Mistähän kyseinen asia johtunee? Sitten taas esim kännissä samallaista oiretta ei tule jos polttaa ja on känni tai joku muu sedatoiva alla. Stimujenkanssakaan ei pysty polttamaan

frapathea

Re: Paniikkihäiriö polttamisesta

Post by frapathea » Sat 31 May 2014, 18:28

Puhunet paniikkikohtauksista. Paniikkikohtauksella tarkoitetaan yksittäisiä kohtauksia – paniikkihäiriö on se, kun kohtauksia ilmenee toistuvasti ilman selvää ulkoista laukaisinta. Jos sulla laukeaa kohtaus nimen omaan hatsin poltosta, ei se täytä paniikkihäiriön diagnostisia kriteerejä, joihin DSM-IV:ssä ainakin sisältyy se, etteivät kohtaukset ole päihtymystilan laukaisemia.

Joka tapauksessa: kysyit, mistä nämä kohtaukset voivat johtua. Itse veikkaisin entisenä paniikkihäiriöisenä, että hatsin aisteja vahvistava vaikutus liittyy tähän usein olennaisesti. Mulla ei oo tälle väitteelle mitään muita perusteluja tähän hätään kuin omakohtainen kokemus, mutta paniikkikohtaukset vaikutti mulle systeemin eräänlaiselta suojautumismekanismilta kokemuksen käydessä liian häkellyttäväksi. Toinen syy voi tietenkin olla yleinen ahdistuneisuus, joka hatsin vaikutuksen alla voimistuu. Mahdollista on myös, että hermosto on jostain muusta syystä "ylikierroksilla" – käytätkö runsaasti jotain päihdettä/päihteitä tai oletko riippuvainen jostain aineesta?

Pristine
Psykonautti

Post by Pristine » Sun 01 Jun 2014, 01:14

En polta itse enää käytännössä lainkaan. Tän vuoden puolella on tullut hiisattua ehkä nelisen kertaa, sitä ennen meni enemmän tai vähemmän mutta ihan hyvissä määrin kuitenkin, viime vuoden loppua kohti mentäessä aloin vähentämään. Syynä tähän jatkuvasti toistuvat kelat ja abstraktit ajatusvääristymät, ihme luuppailua joka toistuessaan vie hetkeksi olemassaololta pohjaa pois. Olihan se rankkaa todeta itselleen suht. usein polttelevana pajapäänä, että nyt on pakko lopettaa kuin seinään, vaikka se käyttö aluksi vain portaittain laskikin... Mutta näen noi omat kokemukseni sisällöiltään sen verran derealisaatioita ja muuta paskaa aiheuttaviksi, että käytön on, tai oli pakko loppua jotta mä voin jopa nauttia elämästä. Sitä en tiedä mistä kaikki se hatsin vaikutuksen alla syntyvä kaaos ja ahdistus on peräisin, enkä muista, mutta väliäkö tuolla.

Pikkuhiljaa kun on päästänyt irti asenteesta, että mun on pakko olla kaveripiirissäni muiden mukana joka päivä silmät punasina, tai että jee on tää kannabiskulttuuri niin kivaa on alkanut nähdä myös sen valheen läpi kuinka mätää se pahimmillaan voi olla. Oon tyytyväinen, että en jatkanut ite yhtään pidempään polttelemista vaan osasin lopettaa ajoissa. En mä väitä ettenkö joskus sauhuja maistaisi, etenkin jos tulen deelejä ottamaan koska niiden jälkeen uskaltaa taas ihan mitä vaan, taikka sitten satunnaisesti jos siihen koen itseni henkisen terveyteni kannalta kelvolliseksi. Näillä näkymin mulla ei ole vaan siihen mitään syytä. Kännissähän se taitaa nyt ihan fysiologisten seikkaperien takia olla vähemmän ahdistavaa, jonka myös helposti pystyn allekirjoittamaan. Jos satut käyttämään kannabista useasti suosittelen pitämään reilua taukoa tai harkitsemaan lopettamisen kokonaan (pätee tosin tilanteeseen kuin tilanteeseen). Se voi olla rankkaa, mutta parhaimmillaan ihan helvetin palkitsevaa. Näin jälkiviisaana voin itsekkin ihmetellä, että ties kuinka paljolta olisin säästynyt jos olisin tehnyt päätökseni vaikka puolivuotta tai jopa pari kuukautta aikaisemmin :roll:
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea

Pen
OD

Post by Pen » Tue 03 Jun 2014, 18:10

Ennen poltin päivittäin. Nykyään voin ottaa vain YHDEN hitin, jos otan kaksi, niin menee manuaaliseksi hengitys ja sitten loratsepaamia tai alpratsolaamia on otettava.. Vuoteen en voinut edes oikein ottaa tota yhtäkään hittiä.

Ja lajikkeella ei väliä, kaikilla tulee överit jos ottaa enemmän kuin yhet savut.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Fri 13 Jun 2014, 08:34

Pen wrote:Ennen poltin päivittäin. Nykyään voin ottaa vain YHDEN hitin, jos otan kaksi, niin menee manuaaliseksi hengitys ja sitten loratsepaamia tai alpratsolaamia on otettava.. Vuoteen en voinut edes oikein ottaa tota yhtäkään hittiä.

Ja lajikkeella ei väliä, kaikilla tulee överit jos ottaa enemmän kuin yhet savut.
Oot tainnu rikkoa keuhkos :\.
Parhaat karstat on pohjalla.

Pen
OD

Post by Pen » Fri 13 Jun 2014, 09:48

Ei mulla tuu esim herssin tai DMT:n poltosta tollasta, ainoostaan budista. Paniikki iskee ja sit bentsoa naamaan.

Yksi hitti tosiaan on se raja jonka voi ottaa. Röökistäkään ei mitään ongelmaa, joskin oon sen lopettanut - poltan ainoostaan jos tarjotaan.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Sat 14 Jun 2014, 09:29

Pen wrote:Ei mulla tuu esim herssin tai DMT:n poltosta tollasta, ainoostaan budista. Paniikki iskee ja sit bentsoa naamaan.

Yksi hitti tosiaan on se raja jonka voi ottaa. Röökistäkään ei mitään ongelmaa, joskin oon sen lopettanut - poltan ainoostaan jos tarjotaan.
Imases tukeva torvellinen röökiä ja sano rehellisesti ettei tuu hengenahdistuskohtausta. Tämä ku tapahtuu ja onkin pilven vaikutuksen alaisena niin avot. DMT ja herssin vaikutuksen alaisena on niin ollakseen ettei välttämättä huomaa ees jos henki salpautuu. Ite joudun aina pitää mielessä että muistan hengittää dmt nousuis. Fyysiset oireet ruokkii paniikkikohtauksen luonnollisesti.

boost
Lepakko

Post by boost » Sun 15 Jun 2014, 14:57

Mitäköhän vittua on tapahtunut, kun nykyään hatsia poltellessa välillä tuntuu siltä, että kaikki muuttuisi "litteäksi". Voisi verrata johonkin ylhäältä pelattavaan 2D video peliin ja välillä hetken ajan näenkin kaiken 2D:nä...Pari kertaa mennyt paniikkiin tosta ja se on tapahtunut silloin, kun olen mennyt suljettuun vessaan ja on tuntunut siltä, että uppoisin lattiaan.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Mon 16 Jun 2014, 00:57

Älkää polttako jos paniikituttaa liikaa. :) Pitäkää taukoa, tai lopettakaa. Bentsot kans auttaa mut tää apu on vähän kyseenalaista, "syön bentsoja että voin polttaa savua". :mrgreen:
Määrät myös, ja kuinka usein. Noista asioista säätää itselleen sopivat savusäännöt.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

frapathea

Post by frapathea » Mon 16 Jun 2014, 15:02

boost wrote:Mitäköhän vittua on tapahtunut, kun nykyään hatsia poltellessa välillä tuntuu siltä, että kaikki muuttuisi "litteäksi".
Onks tää retorinen kysymys, vai onko asia vieläkin joillekin huumeiden käyttäjille epäselvä: aivomme ja hermostomme vastaa käytännössä kaikesta sisääntulevan aistidatan suodattamisesta ja jäsentelemisestä, ja kun ihminen nauttii aineita, jotka muuttavat hetkellisesti radikaalisti aivojen ja hermoston toimintaa, niin kokemuksessakin tapahtuu muutoksia. Duh.

Huumeita kannattaa käyttää ainoastaan, jos on valmis kohtaamaan tajunnantilan muutoksia. :D

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 16 Jun 2014, 16:38

mul on ollu kerran sama juttu, toi kaksiulotteisena havainnointi. pitkään tarkasteltuani yhtä ja samaa objektia, havainnoin sen kaksiulotteisena. oon kuullu muillakin olevan tota, mutta enimmäkseen se on yhdistetty alkuaikojen hiisailuun.

eli lienee ihan normaalia.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

STRN
Psykonautti

Post by STRN » Wed 18 Jun 2014, 17:27

Mulla tulee kans paniikkikohtauksia polttelemisest nykyään. Oon poltellu aktiivisesti reilu 3 vuotta. Vuoden aikana on tullu hiljalleen tosi epämukavia olotiloja, joista tulee paniikkia. Noin puolisen vuotta sitten tuli parista tuhdista bongihitistä moneks tunniks hirveä paniikkikohtaus ja tuntu ettei saa hengitystä ja sydän hakkaa rinnasta irti. Rinnassa tunsin myös pistelevää ja kovaa kipua. Rytmihäiriöitäkin vissiin tuli. Sen jälkeen pidin taukoa pari viikkoa minkä jälkeen oon pystynyt ottaa vaan pari henkosta kerrallaan ja silti tuntuu siltä että tulee överit.
4:20pm

Opiaate
Apteekki

Post by Opiaate » Sun 24 Aug 2014, 13:57

Pen wrote:Ennen poltin päivittäin. Nykyään voin ottaa vain YHDEN hitin, jos otan kaksi, niin menee manuaaliseksi hengitys ja sitten loratsepaamia tai alpratsolaamia on otettava.. Vuoteen en voinut edes oikein ottaa tota yhtäkään hittiä.

Täysin sama itellä.. Hitaitten ja bentsojen kanssa voin polttaa, mut selvään päähän ei puhettakaan. Lihasjännitystä, vainoilua, luuppaavia ajatuksia ja törkee ahdistus. Eipä tuu ainakaa tuhlattua rahaa tohonkaan. :D

jybro
Karvakuono

Post by jybro » Thu 11 Sep 2014, 13:01

Jos on pakko polttaa, niin suosittelen juomaan muutaman mukillisen alkomaholia, tai jos on bentsoja niin vielä parempi. Ei pitäisi paniikkeja näkyä ;)
huonoa seuraa, mut älä säikähdä, vikkelä ja viina on täällä jokapäiväistä

frapathea

Post by frapathea » Thu 11 Sep 2014, 20:35

jybro wrote:Jos on pakko polttaa, niin suosittelen juomaan muutaman mukillisen alkomaholia, tai jos on bentsoja niin vielä parempi. Ei pitäisi paniikkeja näkyä ;)
Hmm. Mulle tulee kyllä ensireaktiona, että melko vastuutonta kannustaa sekakäyttöön.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Fri 12 Sep 2014, 07:19

jybro wrote:Jos on pakko polttaa, niin suosittelen juomaan muutaman mukillisen alkomaholia, tai jos on bentsoja niin vielä parempi. Ei pitäisi paniikkeja näkyä ;)
Jos on pakko polttaa niin lopeta.

jybro
Karvakuono

Post by jybro » Fri 12 Sep 2014, 18:48

Siis mitä vittua?

Ensinnäkin oli vain tommonen pikku niksi millä sais ehkä ne ikävät paniikki tilanteet pois?

Ja tolla ''pakolla'' meinasin nyt sitä että kys. henkilö haluaa polttaa,

Anteeksi jos joku ei ymmärtänyt tai meni tunteisiin.
huonoa seuraa, mut älä säikähdä, vikkelä ja viina on täällä jokapäiväistä

Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle » Wed 01 Oct 2014, 17:46

Itellä runsaan stimulanttien, dissojen ja deelien sekakäytön jälkeen ilmestyi paniikkihäiriö.
Yksi sana: Valium. :3 Ahdistus => Euforia. <3

Alkoholia? Mitä vittua, itellä ainakin tuo paska vaan aiheuttaa lisää ahdistusta, masennusta, sekä hetken hilpeätä huumaa ja kipeätä päänsärkyä. Vittu mitä myrkkyä, kieltäisin alkoholin lailla, jos siinä olisi mitään järkeä. No ei kyl minäkin juon, minäkin olen vain ihminen. :D Sehän on, kuin polttoainetta. Ite tykkään enemmän poltosta.

En kannusta ketään sekakäyttöön ja muutenkin olen huomannut, et jos rohkeasti vaa polttelet enemmän blossia niin ahdistus muutenkin joskus katoaa ja muuttuu lopulta pelkäksi hyvänolontunteeksi, mutta puhun vain omasta puolestani. Itsellä pilvi on siis aina aiheuttanut jännitystä ja vainoharhaisuutta, siitä tuo kaikki varmaan lähtee. Syöminen, liikunta ja tauko myös auttaa, sekä tolet pienenee. ;)

STRN
Psykonautti

Post by STRN » Fri 26 Jun 2015, 17:54

Olin ehtiny poltella 3 vuotta melkein päivittäin ilman kuumotuksia pahempia oireita, mutta sit pari vuotta sitten alko hatsin polttelu ahdistamaan vaan yhä enemmän ja enemmän.
Reilu vuosi sitten talvella poltin super skunkkia bongilla ystävän kanssa ulkona. Sitten kyllä pärähti ja aloin tavalliseen tapaan pelätä pahinta. Menin kotiin ja juna-asemalla alkoi pelottaa kylmyys, "entä jos jäädyn kuoliaaksi?" vaikka oli kunnollinen talvitakki. Sitten kurkkua alkoi kuivata ja hengittäminen vaikeutui. Otin vesihuikan pullosta ja sekin tuntui vaan pahentavan tilannetta. Kaikki vaan pahensi tilannetta, edes lepääminen ei tuntunut hyvältä ajatukselta. Pääsin kotiin ja alkoi sydämentykytykset ja alkoi sattua todella kovaa rinnasta. Kutsuin ambulanssin siinä noin tunnin kärsittyäni. Ambulanssi tuli eikä ne oikeen auttanut muuta kun ottivat sydänfilmin ja pieniä rytmihäiriöitä oli. Lähdin sen jälkeen mutsille ja sain siellä opamoxin ja menin nukkumaan.
Sen jälkeen oon vähentäny polttelua todella paljon. Ennen meni gramma päivässä. Nyt uskallan vaan polttaa 1-2 hatsia kerrallaan ja välillä sekin on liikaa. 1 gramma kuivaa luomukukka menee viikossa, parissa, jos melkein joka päivä polttelen. Sillonkin alkaa turhauttamaan polttelu eikä mitään saa aikaiseksi. Välillä kylläkin 1 hatsdi saattaa rentouttaa erittäin mukavasti oikeassa tilanteessa, mutta ei selvään tai liian valvoneeseen päähän.
4:20pm